how come?quote:Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef p_iglet het volgende:
dat zijn dan ook mijn enige 2 weken vrij van heel 2010![]()
Heb jij ervaring met het reserveren van stacaravans in frankrijk? Ik vind ze megaduur! Wij hebben zelf een ruime tent, maar twijfelen toch een beetje met 2 kids van rond een jaar (dan)....quote:Op maandag 14 december 2009 21:19 schreef Asics het volgende:
oja heb geen sleurhut dus die zullen we daar moeten reserveren. verder is het zo'n 13 uur rijden dus dat wordt in 2 dagen heen en 2 dagen terug - 2x een hotelletje onderweg. Op terugweg wordt dat een weekeindje Parijs - atijd gezellig om de vakantie mee af te sluiten.
Omdat ik fulltime co-schappen (lees 50+ uur per week, 45 weken per jaar) en een parttime baan (12 uur per week, normaal aantal vakantieuren) probeer te combineren, te kort aan werkuren in co-schap weken, wordt dus gecompenseerd door extra werken in co-schap vrije weken. Het aantal echt vrije dagen is hier dus +/- 3 per maand (ja das incl weekenden en alles). En 2 weken echt vrij/vakantie per jaar...quote:
afgelopen jaar weggeweest met vanosolei (en ook roompot). Volgens mij is vacansolei een fors eind goedkoper dan eurocamp. Bij V(acansolei) zit je ook voor een paar euro meer in een complete bungalow (handig eigen toilet en douche) ipv een tent. Net buiten het seizoen zijn het vriendelijke prijzen, maar dan is er niet altijd een animatie team of bv het zwembad open. Dit staat duidelijk per camping vermeld, je kan op gebied of periode zoeken.quote:Op maandag 14 december 2009 21:22 schreef Nijna het volgende:
Wij willen gaan kamperen, zitten te denken aan een ingerichte tent, omdat we zelf alleen een iglo tentje hebben en dat past met de beste wil van de wereld niet met ok nog 2 koters erbij.
Het moet niet te ver weg zijn, dus we zitten een beetje te kijken in Duitsland/Luxemburg/België of misschien gewoon in eigen land, op een van de waddeneilanden.
Heeft iemand ervaring met vacansoleil of eurocamp petitparadis of iets van dien aard?
Leuk! Waar in engeland? (jaa, zuidoost, maar dat is ook zo groot.quote:Op maandag 14 december 2009 21:16 schreef p_iglet het volgende:
oew ja vakantie 2010![]()
, ik kijk er nu al naar uit...
eind maart/begin april een week wintersport in zwitserland met ook mijn schoonvader en stiefschoonmoeder.
En half september willen we met zijn 3tjes op fietsvakantie met de bakfiets naar zuidoost engeland
dat zijn dan ook mijn enige 2 weken vrij van heel 2010![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus... alsmet een collega kan ruilen naar de eerste drie weken van de zomervacantie, kunnen we uitkijken naar een leuk kampeerplekje ergens in de Benelux. Zo niet, dan weet ik nog niet wat we gaan doen... ja... 3 weken lang een estafettehuishouden draaien als de kids hier zijn.
Soms baal ik er van dat het daar zo prut is geregeld met de vacantieplanningen. Vorig jaar hadook vacantie... de laatste 3 weken van mei... toen al het grut dus weer naar school moest.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
Wij zouden ook naar Kroatie, maar ik wil toch nog even wachten tot Oscar echt kan lopen. Verhalen over mini-schorpioentjes (en ja, ik heb ze gezien) die heul niet schadelijk zouden zijn, net een bijensteek, vind ik toch niet echt tof met die hele kleintjes.quote:Op dinsdag 15 december 2009 09:40 schreef Koningin het volgende:
Leuk topic!
Wij zijn hier ook al over aan het denken. het wordt wel kamperen, maar waarmee weten we nog niet. Caravan of tent of iets al klaar ingericht. Frankrijk vind ik niet veel aan, manlief wel, dus daar moeten we nog over discussieren. Ik ga liever naar Kroatie of Italië.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:04 schreef Koningin het volgende:
Lijkt mij dat dat per kind nog kan verschillen. Hoezo vraag je dat mikoxx?
Ik ken het...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:08 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ben gewoon zo aan t twijfelen of t wel of niet handig is, met 2 kids van 1 naar zuid frankrijk. Op zich wilden we ergens naartoe waar we grote kans op mooi weer hebben, zodat we lekker buiten kunnen zijn. En t liefst met onze eigen tent.. maar..... maar....... maar niks eigenlijk. Ben gewoon een grote twijfelaar
Diarreeremmers?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:56 schreef mefke79 het volgende:
Wij mogen dit voorjaar met mijn ouders naar Tenerife. Driekus is dan bijna een half jaar. Nog dingen waar ik aan moet denken dan? Ik wil kijken of ik een bedje van nomad kan scoren, dan gebruiken we dat als box en die is zo licht dat ie meekan in het vliegtuig. Kinderwagen + mc gaan ook mee, smeerspul voor zijn huid en natuurlijk een zwembroekje, maar wat moet je echt niet vergeten?
Zomervakantie zijn we nog niet uit, maar we gaan buiten het hoogseizoen, dus keuze genoeg.
Driekus?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:56 schreef mefke79 het volgende:
Wij mogen dit voorjaar met mijn ouders naar Tenerife. Driekus is dan bijna een half jaar. Nog dingen waar ik aan moet denken dan? Ik wil kijken of ik een bedje van nomad kan scoren, dan gebruiken we dat als box en die is zo licht dat ie meekan in het vliegtuig. Kinderwagen + mc gaan ook mee, smeerspul voor zijn huid en natuurlijk een zwembroekje, maar wat moet je echt niet vergeten?
Zomervakantie zijn we nog niet uit, maar we gaan buiten het hoogseizoen, dus keuze genoeg.
MIsschien bij de apotheek of je huisarts navragen wat handig is om mee te nemen qua medicatie. Iets als bijv een ORS voor kinderen (tegen uitdroging mocht hij ineens aan de diarree raken bijv) ofzo zou ik zelf wel meenemenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:56 schreef mefke79 het volgende:
Zonnehoedjequote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:56 schreef mefke79 het volgende:
Ik las vorig jaar een artikel over alleenstaande moeders op vakantie oa over zo'n camping voor alleenstaande ouders. Volgens mij is dat best leuk hoorquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of en hoe alleenstaande ouders op vakantie gaan. Iemand?
Ja! kloptquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:04 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik las vorig jaar een artikel over alleenstaande moeders op vakantie oa over zo'n camping voor alleenstaande ouders. Volgens mij is dat best leuk hoorZal eens kijken of ik dat blad nog ergens kan vinden.
Een van die interviews was met een OUD-fokker van het eerste uur volgens mij. Met twee jongens van wie de man overleden is, hoe heet ze ook alweer?
Ben als kind erg veel naar Noorwegen geweest, maar was wel wat ouder dan een peuter. Je moet niet op zoek zijn naar entertainment/kant en klare campings, die zijn er weinig, al hebben de meeste campings weel hutjes die goed ingericht zijn. De voorzieningen in openbare gelegenheden voor kinderen zijn over het algemeen erg goed. Verder moet je, als je wat van het land wil zien, van autorijden houden denk ik. Camperen is er erg leuk, in de vrije natuur doorgaans, maar houd er rekening mee dat het doorgaans niet 25 graden en zonnig is. Dus als je van door de natuur banjeren houdt en niet per sé zon hoeft, dan is Noorwegen erg leuk!quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:45 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn er nog steeds niet uit, ook omdat lief nog geen vakantie heeft vastgelegd, maar zoals het er nu naar uitziet wordt het voor de zomervakantie uit. Hebben een uitnodiging van een vriend uit Noorwegen, maar ik weet niet of dat leuk/handig is met een baby en een peuter. Geen idee hoe het weer daar is...
Iemand ervaring met Noorwegen met kleine kinderen?
We zaten eerst aan Luxemburg te denken en dan een ingerichte tent... hahaha. Dus het kan nog alle kanten op.
Oeh... en Noorwegen is ook echt práchtig qua natuur. Supermooi! Maar of kindjes daar zo van houden???quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:17 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Ben als kind erg veel naar Noorwegen geweest, maar was wel wat ouder dan een peuter. Je moet niet op zoek zijn naar entertainment/kant en klare campings, die zijn er weinig, al hebben de meeste campings weel hutjes die goed ingericht zijn. De voorzieningen in openbare gelegenheden voor kinderen zijn over het algemeen erg goed. Verder moet je, als je wat van het land wil zien, van autorijden houden denk ik. Camperen is er erg leuk, in de vrije natuur doorgaans, maar houd er rekening mee dat het doorgaans niet 25 graden en zonnig is. Dus als je van door de natuur banjeren houdt en niet per sé zon hoeft, dan is Noorwegen erg leuk!
Ik vond het geniaal om te spelen in beekjes, op bergen te klimmen, wilde dieren te spotten, kampvuurtjes bouwen en worsten erop bakken, zwemmen in de zee of een meer, door de sneeuw lopen met je korte broek, leuke musea bezoeken, en de grote boot er naartoe was machtig!.... en tja, ik vond autorijden niet zo erg. Zulke entertaimentcampings hadden toen niets voor mij geweest. En er zijn ook wel wat meer entertainment gerichte campings met zwembaden, maar niet zoveel als ik me voorstel dat Frankrijk heeft (nooit geweest zelf)quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:22 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Oeh... en Noorwegen is ook echt práchtig qua natuur. Supermooi! Maar of kindjes daar zo van houden???
dat is in het noorden aan het meer van lugano. Dat is bij het Comomeer in de buurt. Je weet wel waar george woont! Dit jaar ga ik wat voorwerk doen en op zoek naar zijn huis :-Pquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:35 schreef mikoxx het volgende:
Dat ziet er leuk uit Estrys! Waar is het in Italie?
quote:Op zondag 10 januari 2010 20:27 schreef Estrys het volgende:
[..]
dat is in het noorden aan het meer van lugano. Dat is bij het Comomeer in de buurt. Je weet wel waar george woont! Dit jaar ga ik wat voorwerk doen en op zoek naar zijn huis :-P
Wij betalen nu 546 voor 3 weken in een stacaravan, vind ik toch niet echt duur.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:37 schreef mikoxx het volgende:
Ik vind zelf die stacaravans zo enorm duur! Als we kamperen zijn we nog minder dan de helft kwijt voor 2 weken (als we 1 week een stacaravan huren). Voor ons gaat t kamperen worden aan t meer van annecy. We gaan in twee dagen rijden, boeken een hotel onderweg. Heeft iemand ervaring met hotels onderweg? Kan je je auto daar een beetje veilig neerzetten? En, s nachts vertrekken, of?
das niet in het hoogseizoen!!quote:Op zondag 10 januari 2010 21:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij betalen nu 546 voor 3 weken in een stacaravan, vind ik toch niet echt duur.
Wij gaan Italie in 3 dagen rijden. Ik heb de hotels al geboekt.
dat is in de meivakantiequote:Op zondag 10 januari 2010 21:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
das niet in het hoogseizoen!!
Ik betaal 1200 voor 3 weken, en dan heb ik alleen een kampeerplek. M'n caravan staat er al.
Hee, klinkt goed! Weet je toevallig nog welke camping en of ze ook plaatsen voor eigen kampermiddelen hadden? WIj willen in de zomer richting Frankrijk en zijn er nog niet overuit of het nu Bretagne wordt of misschien toch Gironde/Vendee.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:53 schreef Grunsfan het volgende:
Wij zijn afgelopen zomer met ons zoontje, toen 13 maanden, naar Ile d'Oleron, Frankrijk geweest. Hadden een stacaravan van Vacance Soleil op een kleine camping en we hebben het geweldig gehad, ik kan het iedereen aanraden! De caravans zijn prima ingericht en je hebt lekker eigen sanitair. E op zo'n camping kan een dreumes heerlijk rondkruipen en ontdekken. Heen hebben we er 2 dagen over gedaan, met een tussenstop bij Parijs, terug zijn we in 1 keer teruggereden. Ideaal!![]()
Dit jaar ben ik midden in de zomer uitgerekend dus gaan we niet maar ik wil dit topic wel even volgen voor tips voor 2011. Tvp dus eigenlijk...
vertel vertel, want onze plannen zijn gewijzigd! Ik vind hotels boeken dus ook zo'n crime, we denken nu richting lago maggiore!quote:Op zondag 10 januari 2010 21:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij betalen nu 546 voor 3 weken in een stacaravan, vind ik toch niet echt duur.
Wij gaan Italie in 3 dagen rijden. Ik heb de hotels al geboekt.
Ik denk dat kindjes daar meer genieten dan in Lloret hoorquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:22 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Oeh... en Noorwegen is ook echt práchtig qua natuur. Supermooi! Maar of kindjes daar zo van houden???
Helemaal eens! En, als kindjes lekker kunnen spelen in de beekjes ed (zie post onder mijn post), dan ben ik om hoor!quote:Op zondag 10 januari 2010 21:39 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik denk dat kindjes daar meer genieten dan in Lloret hoor
26 graden in Noorwegen is toch beter te behappen dan 35 in Spanje.
Wanneer ga je?? En waar?quote:Op maandag 11 januari 2010 08:33 schreef Koningin het volgende:
In het hoogseizoen betaal je makkelijk 1000 euro voor 1 week, heb ik al ondervonden.
Wij hebben besloten dat het Italië (Adriatische kust) wordt en dat we toch zelf met de tent gaan, moeten nu wel nog zo'n kist voor op de auto kopen.
Wij gaan tijdens de eerste twee weken van de bouwvak. Geloof iets van 2 augustus. Jammer van het hoogseizoen, maar mijn man werkt ergens waar ze het bedrijf sluiten in de zomer.......slaat nergens op maar goed. Hij kan eigenlijk gewoon doorwerken, maar dat mag niet. Dus moeten we hoogseizoen nemen.quote:
Inderdaad veel geld, maar ja, er moet gewoon wat te doen zijn voor Twan... voor Lennon is het minder belangrijk, alhoewel wel leuk. Twan ging toen ie 1,5 jaar was ook naar de peuterdiscoquote:Op maandag 11 januari 2010 11:08 schreef Estrys het volgende:
whaaa 1600 euroVeel geld voor een stacaravan zeg. Bij ons is dan wel niks te doen wat betreft animatie maar Seb heeft daar nu nog niet veel aan natuurlijk. Als ie ouder is gaan we denk ik wel kamperen en dan op een camping met animatie
Ik zie mezelf al helemaal naar het avondprogramma gaan en dat Seb dan op het podium mee gaat dansen
ik moet het eerste land in europa nog tegenkomen waar je garantie op prachtig weer hebt :-D maar snap wat je bedoeldquote:Op maandag 11 januari 2010 12:33 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
je hebt daar niet gegarandeerd prachtig weer.
Okay, dat is inderdaad zo... ik ging voordat er kinderen waren altijd naar hotels.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:43 schreef Koningin het volgende:
Tja, wij zijn altijd met de tent geweest, dus voor ons is dat niets nieuws en voor Guus moet dat makkelijk kunnen.
Je moet alleen wat meer meeslepen.
quote:Op maandag 11 januari 2010 12:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
ik moet het eerste land in europa nog tegenkomen waar je garantie op prachtig weer hebt :-D maar snap wat je bedoeld
quote:Op maandag 11 januari 2010 16:22 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Wij gaan eind augustus een weekje naar Centre Parcs (met bon van Felicitas -40% ! )
Genoeg te doen op het park en in de buurt.
Zeker met een (dan) 7 en een kleine van een half jaar
Ziet er goed uit zeg!quote:Op maandag 11 januari 2010 16:34 schreef beefcake het volgende:
Wij hebben de zomervakantie ook geboekt, 10 dagen in een appartement op Tenerife
quote:Op maandag 11 januari 2010 16:51 schreef Ssserpente het volgende:
Wij gaan normaalgesproken ook elk jaar camperen in zo'n Eurocamptent, Huup. Maar dit jaar hebben we ook een stacaravan gehuurd met eigen wc en douche en zo. Is toch net wat praktischer met Lente straks.
Heb er ook zo'n zin in! We gaan in augustus twee weken naar Lago Maggiore.
Met van die kippevel benen en die flakkerende lichtjesquote:Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat geluid van die rits hè, van de 'voordeur', echt, dat is voor mij het toppunt van vakantiegevoelAls ik dat geluid hoor dan krijg ik gelijk vakantiekriebels hahaha.
En dan 's avonds in je dikke sweater maar wel met korte broek nog even buiten bij zo'n vies citronella kaarsje een gezelschapspelletje doen met zn allenik hou er echt van, en ik vind die tenten echt geweldig
![]()
Jammer dat mn lief het geen geslaagd plan vindt (ook later niet), maar misschien raakt ie wel overtuigd als we geen korting meer krijgen op de caravansprijzen
jaquote:Op maandag 11 januari 2010 16:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Met van die kippevel benen en die flakkerende lichtjes
zegt me niks, livelinkquote:Op maandag 11 januari 2010 17:40 schreef livelink het volgende:
Lily, is dat toevallig in de buurt van Trois-Ponts? Op de Mont Saint Jacques?
Wij zijn vorig jaar hier geweest. Erg leuke/mooie campingquote:Op maandag 11 januari 2010 17:15 schreef huuphuup het volgende:
vanavond maar met een bak B&J's in bed met de laptop een camping uitzoeken
lily heb je daar een linkje van? Mag ook via PMquote:Op maandag 11 januari 2010 17:27 schreef lily het volgende:
Ik houd totaal niet van kamperen. Bah.
Wij gaan al jaren naar de Ardennen. Op een afgelegen plek boven op een berg huren we een huis met prive zwembad (buiten), een groot grasveld ervoor en 6 ha prive bos eromheen.
Er ligt ook een grote vuurplaats waar we iedere avond kampvuur maken.
De jongens vinden het daar geweldig en verheugen zich er nu al weer op.
Het is vanuit ons 1,5 uur rijden. Perfect! Helemaal eruit en toch geen lange reis.
ziet er geweldig uitquote:Op maandag 11 januari 2010 18:26 schreef beefcake het volgende:
[..]
Wij zijn vorig jaar hier geweest. Erg leuke/mooie campingDirect aan het strand ook, en het is een klein stukje rijden naar de boten die je naar
Venetië
varen.
Wij zaten ook in een stacaravan. Maar dat is toch allemaal net iets te primitief voor mijn verwende ik
jeugdsentimentquote:Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat geluid van die rits hè, van de 'voordeur', echt, dat is voor mij het toppunt van vakantiegevoelAls ik dat geluid hoor dan krijg ik gelijk vakantiekriebels hahaha.
En dan 's avonds in je dikke sweater maar wel met korte broek nog even buiten bij zo'n vies citronella kaarsje een gezelschapspelletje doen met zn allenik hou er echt van, en ik vind die tenten echt geweldig
![]()
Jammer dat mn lief het geen geslaagd plan vindt (ook later niet), maar misschien raakt ie wel overtuigd als we geen korting meer krijgen op de caravansprijzen
Als je met de auto gaat is het een behoorlijk lange rit inderdaad, zeker met een baby. Wij hebben het toen gevlogen en daar een auto gehuurdquote:Op maandag 11 januari 2010 19:01 schreef huuphuup het volgende:
Dit jaar blijven we nog in de bovenkant van Frankrijk ivm rijtijd, vind dat zelf toch wel fijn als het niet té ver rijden is met zo'n kleintje.
Jaaaaaaaaaaa, en dan midden in de nacht met de pleerol onder je arm een fleece trui over je ponnetje naar de wc's klossen, en dan de weg subiet kwijtraken....quote:Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
quote:Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef huuphuup het volgende:
![]()
Nou de campings in Italie waar ik altijd kwam heb ik die voorzieningen nog nooit aangetroffenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:18 schreef Pyttpytt het volgende:
En dan zijn er mensen die denken dat je met kinderen amper op vakantie kan.... Wat een verre oorden komen hier langs zeg![]()
Maar wordt het negatieve van kamperen niet onwijs overtrokken? Ik heb in 25 jaar kamperen echt nog nooit met een pleerol over de camping hoeven lopen... De voorzieningen voor (kleine) kinderen in de badhuizen en elders op de campings waren altijd super (doorgaans schoon, familiedouches, speciale kinderwc´s, veel speeltuinen en andere kinderen etc.). Als je er niet van houdt, oke, maar dat geneuzel over die pleerol altijd...
tuurlijk krijgen wij een lief kindje...quote:
Nee dan een tentquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:52 schreef Asyniur het volgende:
[..]
tuurlijk krijgen wij een lief kindje...![]()
maar stel dat dat kindje 's nachts een aantal keren flink brult, dan wil je niet in een hotelkamer zitten (bijvoorbeeld)![]()
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:
Nah, ik ben ook met een kind van 6 maanden naar zuidfrankrijk gereden, zonder slaapmiddeltjes.
Gewoon rustig rijden en voldoende stoppen.
Nee, dat ook niet.quote:
quote:
Haha! En zo is t ookquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Nee dan een tent
Wij waren afgelopen jaar op bezoek op de camping en ging een Zwitserse oude tang klagen tegen een Italiaanse oma over Seb die aan het huilen was. Snauwt die Italiaanse oma tegen dat mens dat ze niet zo moest zeuren en dat kinderen dat nou eenmaal doen![]()
![]()
quote:
Wij zijn dus met Seb naar noord Italie gereden, ongeveer net zo ver als Lago maggiore (komen we langs)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:58 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Haha! En zo is t ook![]()
![]()
Wij zijn van plan om naar noord italie te rijden, in twee dagen. En slaapmiddelen No way! Te erg, vind ik
En er een feestje van maakt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
an gaat het toch nog steeds op? Als je gewoon voldoende stopt en overnacht is er toch niets aan de hand?
Voor mij ook, maar voor Twan duidelijk nietquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:04 schreef Estrys het volgende:
neej joh vakantie begint al in de autoHeerlijk, luisterboek aan en rijden maar
).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij zijn dus met Seb naar noord Italie gereden, ongeveer net zo ver als Lago maggiore (komen we langs)
in twee dagen, overnacht in karlsruhe. Ging super. Hotel was ook super goed in KarlsruheAlleen nu zou ik denk ik in Zwitserland overnachten (vierwaldenstatersee) alleen is dat stukken duurder.
Dit jaar overnachten we niet omdat manlief de vierdaagse nog gaat lopen en we dan pas op zaterdag vertrekken.
We gaan eerst nog naar Oostenrijk in maart, maar Seb slaapt over het algemeen goed in de auto en hij heeft voor zijn verjaardag een dvd speler gekregen voor in de auto...Bumba all the waywaaar is die kleine clown Ik zie er ook helemaal niet tegenop.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:04 schreef -sabine- het volgende:
[..]
En er een feestje van maakt.
De eerste broodjes gingen al uit de tas bij de eerste rotonde.
Nou had je in die tijd wel minder rotondes.
2 casettebandjes mee, eentje met Ernie en Bert met Kerst en eentje met Ernie en Bert en Sinterklaas.
We dromen ze nog.
les charmilles, darbres, ardeche (geen spam, persoonlijke ervaring)...succes!quote:Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef mikoxx het volgende:Nu al??? Ja, nu al!
Wij zijn ons alvast een beetje aan het orienteren.... willen volgend zomer gaan kamperen (frankrijk - meer van annecy) met onze boys. Wat is wel/niet handig? Ervaringen? Tips?
Let the game begin!
Vierwaldenstatersee is een meer in Zwitserland, ziet er altijd zo mooi uitquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:05 schreef mikoxx het volgende:
[..]
).
Wij gaan dit jaar naar lago maggiore (moet nog wel boeken, maar komt vast goedWaarom niet meer in dld overnachten? En wat is vierwaldenstatersee? Een plaats?
![]()
Wij wilden ook dvd-spelertjes aanschaffen tzt, idd, bumbaloe!
Dat was de heenreis he, eenmaal op plaats van bestemming viel het meequote:
Daar hebben ze tegenwoordig wat op bedachtquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:13 schreef willempjewever het volgende:
Wij gaan lekker in eigen land nu we 2 jonge kinderen hebben. Moet er niet aan denken om naar Frankrijk of weet ik wat voor land te gaan rijden in de hitte met 2 kinderen aan boord.
Dan is het geen probleem, maar met opzet je kind laten slapen zodat het niet mekkert en je dus in een ruk door kan rijden vind ik bijzonder.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:
Nah, ik ben ook met een kind van 6 maanden naar zuidfrankrijk gereden, zonder slaapmiddeltjes.
Gewoon rustig rijden en voldoende stoppen.
Wachten duurt lang lang lang...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:04 schreef -sabine- het volgende:
[..]
En er een feestje van maakt.
De eerste broodjes gingen al uit de tas bij de eerste rotonde.
Nou had je in die tijd wel minder rotondes.
2 casettebandjes mee, eentje met Ernie en Bert met Kerst en eentje met Ernie en Bert en Sinterklaas.
We dromen ze nog.
Heel ergquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan is het geen probleem, maar met opzet je kind laten slapen zodat het niet mekkert en je dus in een ruk door kan rijden vind ik bijzonder.
Maar ach, de vader in kwestie was er heel nuchter onder "dan had ie maar niet ons kind moeten worden"
Ik snap het ook niet hoor. Ik ben al best huiverig om regelmatig naar mijn ouders te gaan, want dat vind ik al lang zitten. Natuurlijk is een keer op vakantie gaan niet erg, het is niet vaak dat je dat doet, maar voldoende stoppen en ook je kind af en toe uit de MC halen is wat mij betreft wel een vereistequote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heel erg![]()
Ik snap sowieso niet dat je het durft, maar dat achterwege. Zoiets doe je toch gewoon niet?
Hoe erg ben je gehecht aan luxe?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
Wij zijn dus met Seb naar noord Italie gereden, ongeveer net zo ver als Lago maggiore (komen we langs)
in twee dagen, overnacht in karlsruhe. Ging super. Hotel was ook super goed in KarlsruheAlleen nu zou ik denk ik in Zwitserland overnachten (vierwaldenstatersee) alleen is dat stukken duurder.
Dit jaar overnachten we niet omdat manlief de vierdaagse nog gaat lopen en we dan pas op zaterdag vertrekken.
We gaan eerst nog naar Oostenrijk in maart, maar Seb slaapt over het algemeen goed in de auto en hij heeft voor zijn verjaardag een dvd speler gekregen voor in de auto...Bumba all the waywaaar is die kleine clown Ik zie er ook helemaal niet tegenop.
Mja wel mooi inderdaad maar dan trekken we die 116 km (zie ik nu dat het zo kort is) die we dan nog moeten nog wel even door. Enige nadeel: de gottardtunnel. Maar als je daar op zaterdag tegen zeven 's avonds bent staat daar niemand meerquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:46 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hoe erg ben je gehecht aan luxe?
Anders moet je Gasthaus Krone in Gersau aandoen. Ligt heel mooi aan de Vierwaldstättersee![]()
Als we naar Italië gaan, overnachten we standaard daar![]()
En het eten is daar ook super!![]()
Het is een klein eindje om, maar over Luzern ben je er zo.
Geen idee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:51 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mja wel mooi inderdaad maar dan trekken we die 116 km (zie ik nu dat het zo kort is) die we dan nog moeten nog wel even door. Enige nadeel: de gottardtunnel. Maar als je daar op zaterdag tegen zeven 's avonds bent staat daar niemand meer
Manlief wil toch over de pas. Mannen en bergpassenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:54 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Geen idee.
Wij doen de Gotthard altijd 's morgensvroeg. Mooi voor de spits uit
Dat trekt zich wel een stuk langer hoor!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:56 schreef Estrys het volgende:
[..]
Manlief wil toch over de pas. Mannen en bergpassen
Nee, helaas.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:44 schreef Asyniur het volgende:
[..]
lily heb je daar een linkje van? Mag ook via PM
Ow jammer...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:26 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, helaas.
Wij huren het direct van de eigenaar. Hij adverteert helemaal niet via internet (verhuurt alleen aan bekenden)
Ja Lago Maggiore inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:01 schreef mikoxx het volgende:
Estrys, Asyniur, zijn dat tips voor als je naar lago maggoire gaat, of kom je dan niet langs de gottard tunnel (en dat gasthaus)??
Heb even gezocht en t klopt iddquote:
die ziet er wel leuk uit. Het eerste wat mijn lief zou zeggen is heej draadloos internet: WE DOEN HETquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:19 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Heb even gezocht en t klopt iddGotthardtunnel is dus of 's morgens vroeg of 's avonds na 19u wel te doen begrijp ik. En een vignet natuurlijk in Zwitserland.
Iemand nog tips voor campings aan t Lago Maggiore. We denken aan Isolino in Verbania
Ja hierquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:11 schreef Memmel het volgende:
Lieve mensen, is er hier iemand die ervaring heeft met het vliegen door tijdzones met kleine kinderen? Hoe pak je dat aan, hoe passen ze zich aan?
Met kleine kinderen is dit een geweldige camping, van alle gemakken voorzien.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:19 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Heb even gezocht en t klopt iddGotthardtunnel is dus of 's morgens vroeg of 's avonds na 19u wel te doen begrijp ik. En een vignet natuurlijk in Zwitserland.
Iemand nog tips voor campings aan t Lago Maggiore. We denken aan Isolino in Verbania
Ken je de camping? Het leek ons ook wel wat idd! En, Estrys, dat zou de reactie van mijn lief kunnen zijn!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Met kleine kinderen is dit een geweldige camping, van alle gemakken voorzien.
Voor een stel die niet van massale campings houdt was deze camping geen optie.
De camping waar wij zaten aan het Lago Maggiore is voor jou met een tweeling weer geen optie![]()
Kies in ieder geval een camping aan de kant van het meer waar deze camping ook zit. De overkant is niet zo interessant namelijk.
Ga vooral eens naar Cannobio, daar maken ze goddelijk ijs en het is een uiterst schattig plaatsje.
Sorry Sjeen, ik lees dit nu pas!quote:Op zondag 10 januari 2010 21:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hee, klinkt goed! Weet je toevallig nog welke camping en of ze ook plaatsen voor eigen kampermiddelen hadden? WIj willen in de zomer richting Frankrijk en zijn er nog niet overuit of het nu Bretagne wordt of misschien toch Gironde/Vendee.
quote:
Memmel, in dit topic heb ik mijn ervaring erover verteldquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:11 schreef Memmel het volgende:
Lieve mensen, is er hier iemand die ervaring heeft met het vliegen door tijdzones met kleine kinderen? Hoe pak je dat aan, hoe passen ze zich aan?
We hebben deze zomer een bruiloft in Thailand. Superleuk natuurlijk, maar het koude zweet breekt me nu al uit!
Lishe, een paar jaar geleden ben ik hier geweest: http://www.camping-haliot(...)nt-saint-michel.htmlquote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:59 schreef Lishe het volgende:
Huuuu, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek: een camping op max. 8 uur rijden, die bungalows of huisjes verhuurd. Iemand tips? Welke regio in Frankrijk? Of juist helemaal een ander land?
Ik durf echt niet meer te vliegen, anders was de keus en stuk makkelijker.
Hoe oud Memmel?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:11 schreef Memmel het volgende:
We hebben deze zomer een bruiloft in Thailand. Superleuk natuurlijk, maar het koude zweet breekt me nu al uit!
Ow die camping noteer ik ook even om vanavond te bekijken. Wij willen ook evt. naar een camping in de buurt van Normandië. Ja, het gaat toch een camping worden... daar zijn we wel over uit.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:38 schreef Keshet het volgende:
[..]
Lishe, een paar jaar geleden ben ik hier geweest: http://www.camping-haliot(...)nt-saint-michel.html
Ze verhuren stacaravans, destijds ook via Vacansoleil maar nu niet meer geloof ik.
Ik was er toen niet met kinderen maar het zwembad is prima geschikt voor kinderen en de rest van de camping ook voor zover ik weet.
De camping zit precies op de grens van Normandië en Bretangne; de grens loopt door het dorpje.
Je zit in de buurt van dierenentuinen, de Mont Saint Michel, de beroemde WO2 stranden in Normandië, een grote supermarkt zit een paar honderd meter van een mega supermarkt af (en de Italiaan in het dorp heeft goddelijke Creme Brulee)
Ik heb het er iig prima naar m'n zin gehad en het is een uurtje of 7 rijden vanaf Utrecht.
Aanvulling: Het personeel was echt erg vriendelijk en ze spreken Frans (duh), heel goed Engels en zelfs in het Nederlands en Duits konden ze zich prima redden!
Luiers en poedermelkvoedingspul zijn iig in de grotere plaatsen goed verkrijgbaar. Potjes wat minder denk ik, daar zou ik even naar moeten kijken. Iedereen heeft een huishoudelijke hulp die genoeg tijd heeft om voeding te pureren e.d.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:59 schreef Memmel het volgende:
Gaoxing, de oudste is dan 3 en de jongste net een jaar.
Ikzelf heb gelukkig nooit heel veel last van jet-lags, maar ik kan me voorstellen dat je bij nachtelijk gespook van de kinderen iets meer tijd nodig hebt.
Ik heb ook naar de directe KLM vlucht gekeken. En anders China Airlines of een vlucht via Dubai bijvoorbeeld, dan kunnen we het in 2 keer doen.
Ik ben er nog niet uit, maar jouw informatie is zeker heel nuttig!
En hoe staat het met voorzieningen voor die kleintjes? Luiers, voeding etc??
Ik zie dat er inmiddels al een paar reacties zijn over vakantie in Noorwegen, en het is inderdaad een prima vakantieland. Probleem voor veel mensen is alleen dat het er ietwat duurder is dan in andere landen (ik heb daar weinig last van, ik ben er aan gewend omdat ik in Noorwegen woonquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:45 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn er nog steeds niet uit, ook omdat lief nog geen vakantie heeft vastgelegd, maar zoals het er nu naar uitziet wordt het voor de zomervakantie uit. Hebben een uitnodiging van een vriend uit Noorwegen, maar ik weet niet of dat leuk/handig is met een baby en een peuter. Geen idee hoe het weer daar is...
Iemand ervaring met Noorwegen met kleine kinderen?
We zaten eerst aan Luxemburg te denken en dan een ingerichte tent... hahaha. Dus het kan nog alle kanten op.
Je neemt snel teveel mee. Zorg ervoor dat je de dingen die je daar echt totaal niet zou kunnen krijgen (bv een heel specifiek type voedingssupplement ofzo) in je handbaggage hebt, de rest kan je daar gewoon kopen mocht het fout gaan met de baggage.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:19 schreef miss_sly het volgende:
Zit me wel nu al af te vragen wat ik allemaal mee moet nemen enzo. Zo'n eerste vakantie met kind is toch even wennen wat inpakken betreftEn vliegen, hoe zal dat gaan? Zin in!
Onze dochter is dan 10 maanden pas, en zo'n eerste keer is toch nieuw enzo. Het zal allemaal vast prima gaan, maar tochquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je neemt snel teveel mee. Zorg ervoor dat je de dingen die je daar echt totaal niet zou kunnen krijgen (bv een heel specifiek type voedingssupplement ofzo) in je handbaggage hebt, de rest kan je daar gewoon kopen mocht het fout gaan met de baggage.
En vliegen met kinderen vind ik totaal onproblematisch, zelfs met 3 tegelijk zonder dat mijn vrouw mee is.
Zorg ervoor dat je genoeg te drinken bij je hebt voor je dochter (babyvoeding mag gewoon mee door de security check, en eventueel ook nog te koop op Schiphol bij de drug store in het non-Schengen deel), drinken naar binnen zuigen (evt een fopspeen) tijdens start en landing voorkomt het nodig gekrijs wegens oorpijn.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze dochter is dan 10 maanden pas, en zo'n eerste keer is toch nieuw enzo. Het zal allemaal vast prima gaan, maar toch
Ik heb gelukkig tijd genoeg om goed na te denken over wat ik voor haar specifiek mee moet nemen, dus dat wordt een heel mooi lijstje maken
haha, ja ik zal vragen of ze nog even naar de wc wil voor we boardenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zorg ervoor dat je genoeg te drinken bij je hebt voor je dochter (babyvoeding mag gewoon mee door de security check, en eventueel ook nog te koop op Schiphol bij de drug store in het non-Schengen deel), drinken naar binnen zuigen (evt een fopspeen) tijdens start en landing voorkomt het nodig gekrijs wegens oorpijn.
En probeer je kind te overtuigen om voor de vlucht poepen (alsof ze daar naar gaat luisteren), een luier verschonen op een vliegtuig-WC is een claustrofobische aangelegenheid. Mocht je met een "normale" (dus niet charter) maatschappij vliegen waar ze een business class hebben, vraag dan of je daar gebruik van mag maken, die WCs zijn een stuk ruimer.
weer ff bijgelezenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:18 schreef Pyttpytt het volgende:
En dan zijn er mensen die denken dat je met kinderen amper op vakantie kan.... Wat een verre oorden komen hier langs zeg![]()
Maar wordt het negatieve van kamperen niet onwijs overtrokken? Ik heb in 25 jaar kamperen echt nog nooit met een pleerol over de camping hoeven lopen... De voorzieningen voor (kleine) kinderen in de badhuizen en elders op de campings waren altijd super (doorgaans schoon, familiedouches, speciale kinderwc´s, veel speeltuinen en andere kinderen etc.). Als je er niet van houdt, oke, maar dat geneuzel over die pleerol altijd...
Heeft Twan misschien niet last van wagenziekte of misschien zelfs wel een brilletje nodig? Ik bedoel het niet gek hoor verder! Maar ik had vroeger ook een bloedhekel aan lang reizen en dat kwam omdat ik niet echt kon lezen of gameboyen in de auto. En dat kwam dan weer omdat ik last had van reisziekte.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:04 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon zou er ook minder moeite mee hebben dan Twan om zo'n lange afstand te rijden. Die heeft zo'n hekel aan lang in de auto zitten. Ondanks zn DS, boekjes, i-pod enz. hij vindt het maar niets. Hij gaat het liefst in Nederland op vakantie en dan max. 2 uur in de auto.![]()
Villars sur Ollon, ergens bij Geneve linksaf en dan de bordjes heerlijke vakantie volgen !quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:20 schreef mikoxx het volgende:
En waar ben je geweest??
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:56 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Villars sur Ollon, ergens bij Geneve linksaf en dan de bordjes heerlijke vakantie volgen !
Noord Italie: Lago Maggiore of Luganomeer (maar daar is maar 1 leuke fatsoenlijke camping voor kinderen en daar kan je niet reserveren)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:09 schreef mikoxx het volgende:
Hmmm... heb nu bij twee campings in Italie aan het lago maggiore nul op rekest gekregen. Dus begint de zoektoch weer van voor af aan, helaas. Dat vind ik toch wel het nadeel hoor, dat gezoek, en dan vind je iets naar je zin: vol! Tuurlijk![]()
Iemand nog een leuke camping in de aanbieding? Liefs oost frankrijk of noord italie (of zwitserland? geen idee hoe t weer daar is in de zomer?). Voorwaarde is: redelijke kans op goed weer (lees: zon), met zwembad en netjes natuurlijk. Goed sanitair etc.
lago maggiore heb ik geprobeerd (camping lido en isolino), maar die zitten dus vol. Weet jij een andere camping aan het meer die geschikt is voor kleine kids?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Noord Italie: Lago Maggiore of Luganomeer (maar daar is maar 1 leuke fatsoenlijke camping voor kinderen en daar kan je niet reserveren)
Ook een Yelloh campingquote:Op zondag 17 januari 2010 20:02 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben vandaag de knoop doorgehakt en een caravan geboekt!!We gaan 12 dagen naar Normandië, naar deze camping: http://www.camping-cote-de-nacre.com/accueil-nl.htm. Nu nog even ruim 6 maanden wachten...
Ja, dat mag, maar laat de WIFI uit (tenzij je met een maatschappij vliegt die dat nadrukkelijk toestaat).e oudquote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:18 schreef pinquit het volgende:zo, wij gaan over 3 weekjes een weekje heerlijk uitrusten in een all-in resort in turkije
veel hebben we dus niet nodig, maar ik wil wel graag wat tips voor in het vliegtuig. max heeft nog nooit gevlogen en we zitten er bijna 4 uur in.
Het topic waar renz om advies vraagt kan ik niet vinden, daar stonden lekker veel kind-zoet-houdt-tips in![]()
ohja en mag je tijdens het vliegen je laptop aanzetten? want dan kan ik natuurlijk een filmpje of spelletje voor m aanzetten
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook een Yelloh campingWij gaan 12 dagen naar http://www.leranolien.fr/accueil-nl.htm, rijden er via de Mont St. Michel heen (daar blijven we 1 nachtje), heb er zo'n zin in!
En we gaan in juni een lang weekend naar de sprookjescamping, ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen
hij is 4. t worden sowieso pennen/potloden/stiften en papier mee want hij is dol op schrijvenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, dat mag, maar laat de WIFI uit (tenzij je met een maatschappij vliegt die dat nadrukkelijk toestaat).e oud
Hoe oud is je kind? Ik heb genoeg tips voor vliegen met kinden, maar dat hangt een beetje van de leeftijd af natuurlijk.
Pas maar op! Mag je wel potloden meenemen? Zou zowaar een moordwapen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:03 schreef pinquit het volgende:
ik doe t lekker tochdan maar kruipen. ik denk niet dat ie zonder kan
Er hè? Wij konden voor eind augustus nog maar één camping vinden daar die nog plek had. De laatste ook nog.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:09 schreef mikoxx het volgende:
Hmmm... heb nu bij twee campings in Italie aan het lago maggiore nul op rekest gekregen. Dus begint de zoektoch weer van voor af aan, helaas. Dat vind ik toch wel het nadeel hoor, dat gezoek, en dan vind je iets naar je zin: vol! Tuurlijk![]()
Iemand nog een leuke camping in de aanbieding? Liefs oost frankrijk of noord italie (of zwitserland? geen idee hoe t weer daar is in de zomer?). Voorwaarde is: redelijke kans op goed weer (lees: zon), met zwembad en netjes natuurlijk. Goed sanitair etc.
Da's inderdaad een hele goede reden!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:28 schreef Sport_Life het volgende:
Wat een ontzettend burgelijk topic zeg.
* Sport_Life neemt maar geen kinderen en blijft zijn hele leven Dink-ie!!
Ik ben anders vorig jaar met kind en al naar Salou gegaanquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:28 schreef Sport_Life het volgende:
Wat een ontzettend burgelijk topic zeg.
* Sport_Life neemt maar geen kinderen en blijft zijn hele leven Dink-ie!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben anders vorig jaar met kind en al naar Salou gegaan
En dat zullen we nog vele jaren blijven doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon een stuk of 10-15 potloden meenemen, dan kan er af en toe een vallen zonder dat het een probleem is dat je het niet terugvindt. En een kind is klein dus die kruipt gewoon onder de stoel, dus dat komt wel goedquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:00 schreef YPPY het volgende:
Mijn tip, geen potloden in het vliegtuig, als die op de grond vallen, moet je die weer op zien te rapen. En het is best wel krap.Stickers? Magisch tekenbord? Boekjes?
Egypte kan je beter niet doen in het hoogseizoen, tenzij je van hitte houdt. 45 graden in de schaduw is niks..quote:Op zondag 4 april 2010 21:18 schreef renzell het volgende:
Nee, zolang er water, zand en ijsjes zijn, vindt meneer alles best. Dát is waar! Hmmm, Egypte....![]()
Tijd genoeg toch?quote:Op zondag 4 april 2010 21:22 schreef renzell het volgende:
En niks hoor, wij zijn helemaal niet verwend.Er zijn nog véél te veel mooie stukken wereld ongezien.
![]()
Ik ben in juli in Egypte geweest en heb bijna alleen maar ind e airco gezeten. Het was 48 graden in de schaduw!quote:Op zondag 4 april 2010 21:27 schreef renzell het volgende:
Oh, da's inderdaad óók belangrijk Vick! Nee, da's iets te veel van het goede inderdaad. Daar gaat niemand gelukkig van worden.
of in maartquote:Op zondag 4 april 2010 21:37 schreef pinquit het volgende:
dus egypte kan je t best in de winter doen?*noteert
Wij zijn beide keren begin juli in Rome geweest. Het is inderdaad warm, maar wij waren de meeste tijd in kerken en in de metro. Verder goed insmeren met factor 30 en een flesje meenemen. Op elke straathoek stroomt vers bronwater uit fonteintjes. Ik vond Rome echt goed te doen. Vooral door het goed bereikbare openbaar vervoer. En als je na afloop van een dag warmte kunt zwemmen in een door de zon verwarmd meer kan mijn vakantie echt niet meer stuk. We zijn ook vaak een dag op de camping gebleven, aan het meer liggen en lekker zwemmen/lezen.quote:Op zondag 4 april 2010 22:22 schreef renzell het volgende:
Dank je pessie! Ik zit nu inderdaad naar vluchten richting Rome te kijken. Nadeel is gewoon dat we in juli pas kunnen gaan en het dientengevolge behoorlijk warm is. Ik dacht eigenlijk misschien Rome heen en (bijvoorbeeld) Brindisi terug, maar dat is meteen weer zó veel duurder, echt niet normaal. Dan kun je beter terugkeren naar Rome (niet dat dat vervelend is...). Napels wil ik graag nog zien ook!
ze leggen zich er wel bij neer na een uur of twee :-Pquote:Op maandag 5 april 2010 09:01 schreef oeke het volgende:
Auto rijden wordt hem hier ook niet hebben we gister gemerkt of we moeten oordoppen in doen. Onze zoon houdt niet van vastgebonden zitten.
Maar dat vind ik dus lastig met zo'n kleine baby. We willen inderdaad niet te lang in de auto zitten ook omdat we dat zelf niet leuk vinden en een te hete bestemming lijkt me ook niets.
Maar trekken met tent op de rug en baby op de buik/ in de buggy en een berg luiers spreekt me ook niet echt aan.
Dus misschien gewoon een leuke natuurcamping in nl met zwemwater in de buurt.
Welke camping zat je Diaan?? Wij gaan ook naar Caorlequote:Op maandag 5 april 2010 10:50 schreef Diaan73 het volgende:
Je moet even in de gaten houden hoe het zit met de muggen... Een paar jaar geleden zijn wij naar Italië geweest, aan de Venetiaanse kust (Caorle)/Adriatische Zee en daar kwamen rond 18:00 uur de muggen, elke avond moest je je helemaal inspuiten en alles afsluiten. Heel irritant vonden we dat.
Ik ben nog veel erger, ik plan iedereens vakantiequote:Op maandag 5 april 2010 23:08 schreef renzell het volgende:
Doos die ik ben. Dat ik dat dan al 3 maanden van tevoren ga zitten doen.
Weet niet waar Östersund is, maar ik kan je omgevind Vimmerby-Mariannelund in Småland erg aanraden met kinderen. Er is daar een soort amusementspark rondom de verhalen van Astrid Lindgren, en daar zijn ook de films van Bullerbyn en Emil opgenomen, je kan dus naar die echte huisjes toe. Verder is er een leuke camping bij een meer in Mariannelund, zo´n 15 km van Vimmerby. Helaas overgenomen door een stel ik-vertrek Hollanders die niet eens Zweeds sprekenquote:Op dinsdag 6 april 2010 10:18 schreef Fogel het volgende:
Deze zomer gaat het Zweden worden, we waren vorige week een paar dagen in Östersund en de kinderen vonden dat zo leuk dat ze vroegen of we daar in de zomer weer heen konden ipv Oslo (en dat terwijl ze zich al sinds vorige zomer verheugen om weer terug naar Tusenfryd te gaan - een pretpark).
Een unaniem besluit maakt plannen makkelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |