abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76684867
huup lekker surfen met je gezin. Ik weet nog wel een leuk plekje
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 16:58:32 #101
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76684911
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:55 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat geluid van die rits hè, van de 'voordeur', echt, dat is voor mij het toppunt van vakantiegevoel Als ik dat geluid hoor dan krijg ik gelijk vakantiekriebels hahaha.

En dan 's avonds in je dikke sweater maar wel met korte broek nog even buiten bij zo'n vies citronella kaarsje een gezelschapspelletje doen met zn allen ik hou er echt van, en ik vind die tenten echt geweldig

Jammer dat mn lief het geen geslaagd plan vindt (ook later niet), maar misschien raakt ie wel overtuigd als we geen korting meer krijgen op de caravansprijzen
Met van die kippevel benen en die flakkerende lichtjes
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76685650
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:58 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Met van die kippevel benen en die flakkerende lichtjes
ja

Haha Ticoo meh ik ben bang dat t hem niet gaat worden...
vanavond maar met een bak B&J's in bed met de laptop een camping uitzoeken
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 11 januari 2010 @ 17:26:27 #103
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_76686064
Ja, vakantie!
De geplande rondreis door China zit er voorlopig niet meer in voor ons geloof ik.

Wij maken voor dit jaar geen plannen, ons kindje wordt rond 8 mei verwacht dus de maanden daarna zullen hectisch genoeg zijn! We gaan hooguit een paar daagjes weg eind augustus/begin september, ergens op een uurtje of twee rijden van huis. Met zo'n ieniemieniebabietje is het vast niet praktisch om meer dan dat te doen? Ze krijgen dan toch nog niks mee van het 'vakantiegevoel' en hebben meer aan rust en regelmaat? Toch, ervaren mama's en papa's?
A grand adventure has begun.
pi_76686112
Ik houd totaal niet van kamperen. Bah.

Wij gaan al jaren naar de Ardennen. Op een afgelegen plek boven op een berg huren we een huis met prive zwembad (buiten), een groot grasveld ervoor en 6 ha prive bos eromheen.
Er ligt ook een grote vuurplaats waar we iedere avond kampvuur maken.
De jongens vinden het daar geweldig en verheugen zich er nu al weer op.

Het is vanuit ons 1,5 uur rijden. Perfect! Helemaal eruit en toch geen lange reis.
pi_76686427
Dat klinkt superfijn Lily! Heb zelf niet zo'n goede ervaringen met de Ardennen, maar kan ook door het gezelschap komen :-D
wij vinden autorijden niet erg. Ik denk dat we overdag rijden, manlief wil trouwens eerst nog de vierdaagse lopen. En dat is vrijdag voordat we gaan afgelopen dus ik denk dat ik het meeste zal rijden
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 11 januari 2010 @ 17:39:02 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_76686554
Wij hebben wederom een seizoensplek op een camping op een klein half uurtje rijden. Op dezelfde camping staan ook mijn schoonzusje en zwager met de kids, wat het vooral voor de kids erg leukt maakt Volgend jaar, als Jochem ruim een jaar oud is, hoop ik weer naar Frankrijk te kunnen Alles met de vouwwagen overigens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 11 januari 2010 @ 17:40:05 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_76686586
Lily, is dat toevallig in de buurt van Trois-Ponts? Op de Mont Saint Jacques?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_76686618
Oh, ik vind autorijden ook niet erg maar mijn oudste zoon wel (en dan wordt het voor ons ook erg).
Hij wil heel graag eens naar New York dus dat willen we wel een keer met hem gaan doen.
pi_76686641
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:40 schreef livelink het volgende:
Lily, is dat toevallig in de buurt van Trois-Ponts? Op de Mont Saint Jacques?
zegt me niks, livelink
  maandag 11 januari 2010 @ 17:45:54 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_76686765
Oh, het kwam me zo bekend voor. Wij hebben ook een paar jaar zo'n soort vakantie gehad. Maar dan alleen zonder het privé-zwembad. Maar dat had er later bijgebouwd kunnen zijn, natuurlijk. Het klinkt in ieder geval als een leuke vakantie.

En New York staat hoog op mijn privé-verlanglijstje. Net zoals Parijs, Londen, Rome enz.
Maar mijn vriend is absoluut geen stedenmens en mijn vriendin wil alleen maar naar Barcelona.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_76686982
Wij zijn met z'n tweeen drie keer in New York geweest maar nog niet met de kinderen. Maar dat komt nog wel een keer..
pi_76688132
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:15 schreef huuphuup het volgende:
vanavond maar met een bak B&J's in bed met de laptop een camping uitzoeken
Wij zijn vorig jaar hier geweest. Erg leuke/mooie camping Direct aan het strand ook, en het is een klein stukje rijden naar de boten die je naar Venetië varen.
Wij zaten ook in een stacaravan. Maar dat is toch allemaal net iets te primitief voor mijn verwende ik
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 11 januari 2010 @ 18:44:16 #113
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76688776
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:27 schreef lily het volgende:
Ik houd totaal niet van kamperen. Bah.

Wij gaan al jaren naar de Ardennen. Op een afgelegen plek boven op een berg huren we een huis met prive zwembad (buiten), een groot grasveld ervoor en 6 ha prive bos eromheen.
Er ligt ook een grote vuurplaats waar we iedere avond kampvuur maken.
De jongens vinden het daar geweldig en verheugen zich er nu al weer op.

Het is vanuit ons 1,5 uur rijden. Perfect! Helemaal eruit en toch geen lange reis.
lily heb je daar een linkje van? Mag ook via PM
  maandag 11 januari 2010 @ 18:52:21 #114
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76689096
Beefcake.... wow! Dat is er eentje om te onthouden voor als de jongens een paar jaartjes ouder zijn (voor nu is het gewoon echt zonde van t geld) Super!
pi_76689456
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:26 schreef beefcake het volgende:

[..]

Wij zijn vorig jaar hier geweest. Erg leuke/mooie camping Direct aan het strand ook, en het is een klein stukje rijden naar de boten die je naar Venetië varen.
Wij zaten ook in een stacaravan. Maar dat is toch allemaal net iets te primitief voor mijn verwende ik
ziet er geweldig uit

Dit jaar blijven we nog in de bovenkant van Frankrijk ivm rijtijd, vind dat zelf toch wel fijn als het niet té ver rijden is met zo'n kleintje.

Klinkt ook leuk Lily
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76690169
quote:

[..]

dat geluid van die rits hè, van de 'voordeur', echt, dat is voor mij het toppunt van vakantiegevoel Als ik dat geluid hoor dan krijg ik gelijk vakantiekriebels hahaha.

En dan 's avonds in je dikke sweater maar wel met korte broek nog even buiten bij zo'n vies citronella kaarsje een gezelschapspelletje doen met zn allen ik hou er echt van, en ik vind die tenten echt geweldig

Jammer dat mn lief het geen geslaagd plan vindt (ook later niet), maar misschien raakt ie wel overtuigd als we geen korting meer krijgen op de caravansprijzen
jeugdsentiment
Wij gingen ook altijd zo op vakantie

ik wil ook op vakantie dit jaar, maar weet niet of dat handig is als ik ga wil ik in september en dan is t kind 2 maanden oud wordt waarschijnlijk center parcs ofzo
en gisteravond zat ik te bedenken dat ik in januari naar Thailand wil. Mja is misschien ook niet het meest handige idee haha. Hoewel t handiger is dan als t kind 1,5 is, kwa vliegen enzo. Ach ik zie t wel, komt misschien ook omdat mijn ouders nu in Thailand zitten)
pi_76691398
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:01 schreef huuphuup het volgende:
Dit jaar blijven we nog in de bovenkant van Frankrijk ivm rijtijd, vind dat zelf toch wel fijn als het niet té ver rijden is met zo'n kleintje.
Als je met de auto gaat is het een behoorlijk lange rit inderdaad, zeker met een baby. Wij hebben het toen gevlogen en daar een auto gehuurd
  maandag 11 januari 2010 @ 19:57:55 #118
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76691949
Beefcake mooi hotel waar jullie naar toe gaan en die camping waar zijn jullie zijn geweest, ziet er ook super uit.

Vroeger hadden mijn ouders een stacaravan op een half uur rijden van hier... we gingen elk weekend en elke vakantie er naartoe. Was geweldig voor ons, we hadden ook een vaste vriendengroep die dan weer kwam. Ik zou er zelf nu niet aan moeten denken om met mijn kinderen te doen..
Make love, not war ☮
  maandag 11 januari 2010 @ 20:19:39 #119
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76693059
quote:

[..]

Jaaaaaaaaaaa, en dan midden in de nacht met de pleerol onder je arm een fleece trui over je ponnetje naar de wc's klossen, en dan de weg subiet kwijtraken....
En met de andere kinderen op de camping moeten pingpongen, want moeders vindt dat we sociale contacten moeten opdoen. En waaaaaaaaaaaaaaarom gaan jullie niet even lekker naar het zwembad? En 's ochtends voor dag en dauw verse broodjes halen bij de campingwinkel. En van die 'lekkere' ongecompliceerde maaltijden, chinese omelet met rijst of pasta met smack.

En mijn vent? Die gaat rustig met de pleerol onder de arm naar het toilet! Al was die eerst heel erg van de luxe hotels, hij is helemaal om.... Hij kende het hele kamperen-fenomeen niet (niet iets van 'zijn soort mensen'), maar hij vindt het eigenlijk ontzettend leuk... We zouden dit jaar met de camper van mijn ouders weg, maar die is kapoet. Achteraf gezien hebben we daar niet eens tijd/geld voor, dus dat komt eigenlijk best goed uit. We zijn al twee keer met zijn tweetjes met de camper door Europa gecrosst, en het leek ons ook geweldig om dat met kind te doen. Volgend jaar misschien! En dan later met een tent, al is een camper ook wel luxe
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_76693376
quote:

Ik weet het echt nog niet. Meestal is de zomer voor ons juist een hele drukke werktijd en moeten we ervoor of erna op vakantie.

We zijn uitgenodigd bij mijn vader in Midden-Amerika, maar vriendlief is daar al geweest en heeft geen zin en dan is een 18 uur durende vliegreis met baby wel lang alleen...
Dus nu fantaseer ik een beetje over Indonesie. Maar misschien is het wel onzin met baby en niet te doen.

Dus ik droom nog even verder.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_76693449
wij gingen vroeger altijd elk weekend en elke vakantie naar de stacaravan op de camping. dat was gewoon leuk en zou ik best wel weer willen hoor

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 11 januari 2010 @ 20:31:16 #122
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76693675
Oeke, ik kreeg van de huisarts juist te horen dat met een kleinere kind reizen minder gevaarlijk is dan met een ouder kind... (Als dat een zorg van je was). Kleine kinderen zijn vaak wat flexibeler, en met name met borstvoeding is de kans op voedselvergiftiging wat kleiner... Ik ben onlangs naar Jordanie (vanaf Canada, dus ook ca. 18 uur met overstap) gevlogen met Beisan, en ze houden heel veel rekening met kindjes in het vliegtuig. Eigenlijk denk ik de reis zwaarder vond dan zij dat vond.... Ze had veel aanspraak en kindjes om mee te spelen en we kregen ook babyvoeding in potjes van het personeel (altijd makkelijk) .

En de huisarts van mijn moeder, in NL, is onlangs met zijn 8 maanden oude dochtertje naar Thailand gegaan, want daar woont familie van zijn vrouw. Ging ook heel goed!

Dus laat dat je vooral niet stoppen!
pi_76695088
Oeke, vorig jaar januari zijn wij met mijn familie naar Thailand geweest.
Mijn nichtje was toen 13 maanden. En dit ging echt heel goed. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je kind is, maar bij ons was het heel goed te doen (vandaar dat ik er stiekem ook overna zit te denken, maar weet dus niet of het echt handig is met een kind van een half jaar).
Eigenlijk hoefde we bijna geen rekening te houden met haar in de dingen die we wilden doen. Of iig we hebben er niets voor hoeven te laten. De mensen in Thailand zijn ook helemaal gek op kinderen en zij op de mensen haha.
Ons is het in ieder geval echt heel goed bevallen!
pi_76695207
Oh, dat is goed om te weten, Basboussa. Klinkt zelfs heel gezellig!
Ik geloof ook zeker dat het kan. Maar ik twijfel nog te veel.

Oeh Sonnetje, dat klinkt inderdaad ook goed.

Misschien toch maar eens kijken wat een ticket uberhaupt kost.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 12 januari 2010 @ 09:59:22 #125
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_76711409
kwam gisteren thuis met het goede nieuws dat onze vacantie is verzet naar de laaste twee weken van de grote vacantie en de eerste week dat de scholen hier weer begonnen zijn .

Dus nu kunnen we eindelijk op zoek naar een camping.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:02:45 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76711501
ik vind dat van lily wel heel erg klinken!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_76711883
En dan zijn er mensen die denken dat je met kinderen amper op vakantie kan.... Wat een verre oorden komen hier langs zeg
Maar wordt het negatieve van kamperen niet onwijs overtrokken? Ik heb in 25 jaar kamperen echt nog nooit met een pleerol over de camping hoeven lopen... De voorzieningen voor (kleine) kinderen in de badhuizen en elders op de campings waren altijd super (doorgaans schoon, familiedouches, speciale kinderwc´s, veel speeltuinen en andere kinderen etc.). Als je er niet van houdt, oke, maar dat geneuzel over die pleerol altijd...
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:34:02 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76712288
Wij hebben hier nog niks geboekt voor de vakanties (voorjaar en zomer).
Wij zijn wel voornemens om te gaan maar willen even afwachten wat voor kindje we krijgen.
Anders zit je dadelijk te kijken met een geboekte vakantie waar je niet van kan genieten of die je zelfs moet afzeggen/annuleren....
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:36:06 #129
35189 Troel
scherp en bot
pi_76712340
Tsss, een lief kindje uiteraard
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76712394
Wij waren ooit, 21 jaar gelee met een baby van 9 maanden naar Griekenland.
Toen de kinderen 4 en 6 waren met de auto naar Griekenland.

Als je het zelf ziet zitten, gaan de kinderen zo mee in de optocht.
Idem met kamperen, vind je het leuk breng je dat over op je kind.

Veel plezier allemaal met de voorpret.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:38:49 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76712424
met de auto naar griekenland dat lijkt me best lang
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:46:46 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_76712677
Ach, er zijn mensen die dan gewoon slaapmiddeltjes halen bij de huisarts voor de kinderen en er zijn huisartsen die daar aan meewerken ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:47:40 #133
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76712706
alles voor de vakantie he t moet natuurlijk wel gezellig blijven
pi_76712736
Nah, ik ben ook met een kind van 6 maanden naar zuidfrankrijk gereden, zonder slaapmiddeltjes.

Gewoon rustig rijden en voldoende stoppen.
pi_76712753
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:18 schreef Pyttpytt het volgende:
En dan zijn er mensen die denken dat je met kinderen amper op vakantie kan.... Wat een verre oorden komen hier langs zeg
Maar wordt het negatieve van kamperen niet onwijs overtrokken? Ik heb in 25 jaar kamperen echt nog nooit met een pleerol over de camping hoeven lopen... De voorzieningen voor (kleine) kinderen in de badhuizen en elders op de campings waren altijd super (doorgaans schoon, familiedouches, speciale kinderwc´s, veel speeltuinen en andere kinderen etc.). Als je er niet van houdt, oke, maar dat geneuzel over die pleerol altijd...
Nou de campings in Italie waar ik altijd kwam heb ik die voorzieningen nog nooit aangetroffen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:52:14 #136
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76712855
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:36 schreef Troel het volgende:
Tsss, een lief kindje uiteraard
tuurlijk krijgen wij een lief kindje...
maar stel dat dat kindje 's nachts een aantal keren flink brult, dan wil je niet in een hotelkamer zitten (bijvoorbeeld)
pi_76712901
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:52 schreef Asyniur het volgende:

[..]

tuurlijk krijgen wij een lief kindje...
maar stel dat dat kindje 's nachts een aantal keren flink brult, dan wil je niet in een hotelkamer zitten (bijvoorbeeld)
Nee dan een tent

Wij waren afgelopen jaar op bezoek op de camping en ging een Zwitserse oude tang klagen tegen een Italiaanse oma over Seb die aan het huilen was. Snauwt die Italiaanse oma tegen dat mens dat ze niet zo moest zeuren en dat kinderen dat nou eenmaal doen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:54:02 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76712919
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:
Nah, ik ben ook met een kind van 6 maanden naar zuidfrankrijk gereden, zonder slaapmiddeltjes.

dinsdag 12 januari 2010 @ 10:55:31 #139
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76712969
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee dan een tent
Nee, dat ook niet.
Maar wij zijn absoluut geen kampeerders dus daar hoef je niet bang voor te zijn!
pi_76713038
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:54 schreef pinquit het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

an gaat het toch nog steeds op? Als je gewoon voldoende stopt en overnacht is er toch niets aan de hand?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:58:08 #141
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76713066
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee dan een tent

Wij waren afgelopen jaar op bezoek op de camping en ging een Zwitserse oude tang klagen tegen een Italiaanse oma over Seb die aan het huilen was. Snauwt die Italiaanse oma tegen dat mens dat ze niet zo moest zeuren en dat kinderen dat nou eenmaal doen
Haha! En zo is t ook

Wij zijn van plan om naar noord italie te rijden, in twee dagen. En slaapmiddelen No way! Te erg, vind ik
pi_76713209
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:54 schreef pinquit het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Twas nog ietsjes verder.
Via ZuidItalie naar Athene en dan met de nachtboot naar Lesbos.
Met een Peugeotje 106 en de buurman mee.
Tis maar net hoe gek je bent/doet.

ALs je het doet, moet je er van (kunnen) genieten, anders moet je het laten.
pi_76713220
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:58 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Haha! En zo is t ook

Wij zijn van plan om naar noord italie te rijden, in twee dagen. En slaapmiddelen No way! Te erg, vind ik
Wij zijn dus met Seb naar noord Italie gereden, ongeveer net zo ver als Lago maggiore (komen we langs)
in twee dagen, overnacht in karlsruhe. Ging super. Hotel was ook super goed in Karlsruhe Alleen nu zou ik denk ik in Zwitserland overnachten (vierwaldenstatersee) alleen is dat stukken duurder.
Dit jaar overnachten we niet omdat manlief de vierdaagse nog gaat lopen en we dan pas op zaterdag vertrekken.
We gaan eerst nog naar Oostenrijk in maart, maar Seb slaapt over het algemeen goed in de auto en hij heeft voor zijn verjaardag een dvd speler gekregen voor in de auto...Bumba all the way waaar is die kleine clown Ik zie er ook helemaal niet tegenop.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:03:38 #144
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76713267
Max zou het niet erg vinden, zo'n stuk rijden. maar ik wel
pi_76713286
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

an gaat het toch nog steeds op? Als je gewoon voldoende stopt en overnacht is er toch niets aan de hand?
En er een feestje van maakt.
De eerste broodjes gingen al uit de tas bij de eerste rotonde.
Nou had je in die tijd wel minder rotondes.

2 casettebandjes mee, eentje met Ernie en Bert met Kerst en eentje met Ernie en Bert en Sinterklaas.
We dromen ze nog.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:04:55 #146
114177 Diaan73
pi_76713301
Lennon zou er ook minder moeite mee hebben dan Twan om zo'n lange afstand te rijden. Die heeft zo'n hekel aan lang in de auto zitten. Ondanks zn DS, boekjes, i-pod enz. hij vindt het maar niets. Hij gaat het liefst in Nederland op vakantie en dan max. 2 uur in de auto.
Make love, not war ☮
pi_76713302
neej joh vakantie begint al in de auto Heerlijk, luisterboek aan en rijden maar
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:05:30 #148
114177 Diaan73
pi_76713322
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:04 schreef Estrys het volgende:
neej joh vakantie begint al in de auto Heerlijk, luisterboek aan en rijden maar
Voor mij ook, maar voor Twan duidelijk niet
Make love, not war ☮
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:05:47 #149
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76713332
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:02 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wij zijn dus met Seb naar noord Italie gereden, ongeveer net zo ver als Lago maggiore (komen we langs)
in twee dagen, overnacht in karlsruhe. Ging super. Hotel was ook super goed in Karlsruhe Alleen nu zou ik denk ik in Zwitserland overnachten (vierwaldenstatersee) alleen is dat stukken duurder.
Dit jaar overnachten we niet omdat manlief de vierdaagse nog gaat lopen en we dan pas op zaterdag vertrekken.
We gaan eerst nog naar Oostenrijk in maart, maar Seb slaapt over het algemeen goed in de auto en hij heeft voor zijn verjaardag een dvd speler gekregen voor in de auto...Bumba all the way waaar is die kleine clown Ik zie er ook helemaal niet tegenop.
).

Wij gaan dit jaar naar lago maggiore (moet nog wel boeken, maar komt vast goed Waarom niet meer in dld overnachten? En wat is vierwaldenstatersee? Een plaats?
Wij wilden ook dvd-spelertjes aanschaffen tzt, idd, bumbaloe!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:06:33 #150
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76713357
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:04 schreef -sabine- het volgende:

[..]

2 casettebandjes mee, eentje met Ernie en Bert met Kerst en eentje met Ernie en Bert en Sinterklaas.
We dromen ze nog.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:06:36 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76713358
brrr luisterboek. doe mij maar flink harde muziek aan, lekker meeblèren vindt max ook leuk gelukkig
Dan kan ik nog wel een flink eind rijden, maar op een gegeven moment word je toch raar van zolang rijden
pi_76713409
Ik vond het vroeger ook vreselijk. Wij reden altijd 's nachts. En dan mijn moeder die al broodjes begon te eten voordat we de straat uit waren en dan koffie inschenken, wat ik enorm vond stinken toen En dan moesten we stoppen omdat ze moesten roken en dan kwamen ze weer in de auto stinkend naar de rook.
En geen autoradio aan
Om over de vakantie stress maar niet te spreken, mijn moeder die dan al vijf keer had gedreigd dat ze niet mee ging en dat het de laatste keer was
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:09:49 #153
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_76713430
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:07 schreef mikoxx het volgende:
Nu al??? Ja, nu al!

Wij zijn ons alvast een beetje aan het orienteren.... willen volgend zomer gaan kamperen (frankrijk - meer van annecy) met onze boys. Wat is wel/niet handig? Ervaringen? Tips?

Let the game begin!
les charmilles, darbres, ardeche (geen spam, persoonlijke ervaring)...succes!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:10:14 #154
56471 pinquit
oh my lama!
pi_76713445
klinkt niet echt vakantie estrys bleh
pi_76713568
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:05 schreef mikoxx het volgende:

[..]

).

Wij gaan dit jaar naar lago maggiore (moet nog wel boeken, maar komt vast goed Waarom niet meer in dld overnachten? En wat is vierwaldenstatersee? Een plaats?
Wij wilden ook dvd-spelertjes aanschaffen tzt, idd, bumbaloe!
Vierwaldenstatersee is een meer in Zwitserland, ziet er altijd zo mooi uit

Nou ja misschien dat we nog gaan overnachten in zwitserland, moeten even zien hoe het allemaal uitpakt. En het is ook maar 950 km We hebben trouwens nog maar 1 keer overnacht hoor in al die jaren dat we gaan
pi_76713576
Wij gaan lekker in eigen land nu we 2 jonge kinderen hebben. Moet er niet aan denken om naar Frankrijk of weet ik wat voor land te gaan rijden in de hitte met 2 kinderen aan boord.

En in een tentje op een camping staan is ook niks. Mijn nicht is van de camping gestuurd omdat haar baby om 06:00 elke ochtend wakker werd en de hele camping daarover ging klagen. Dat hoort natuurlijk ook iedereen dan.

Maar zelf zijn we ook geen kampeerders. Wel gaan we dit jaar voor het eerst in een sta caravan die mijn schoonouders gekocht hebben, de zandbak en de glijbaan staan er inmiddels (ook handig als opslag voor je grote tuinspeelgoed ). Persoonlijk zit ik het liefst in een huisje ingericht voor kinderen, maar dat is in het hoogseizoen niet echt betaalbaar (het huisje waar we een onlangs zaten is dan 6 keer zo duur).
pi_76713613
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:10 schreef pinquit het volgende:
klinkt niet echt vakantie estrys bleh
Dat was de heenreis he, eenmaal op plaats van bestemming viel het mee Terugreis was altijd overdag en dat vond ik fijner, konden we nog een spelletje doen of zo
pi_76713633
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:13 schreef willempjewever het volgende:
Wij gaan lekker in eigen land nu we 2 jonge kinderen hebben. Moet er niet aan denken om naar Frankrijk of weet ik wat voor land te gaan rijden in de hitte met 2 kinderen aan boord.

Daar hebben ze tegenwoordig wat op bedacht
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:17:34 #159
114177 Diaan73
pi_76713703
Hmm we zijn toch wat aan het twijfelen gebracht. Vliegen naar Mallorca in een hotel HP is niet eens zo heel veel duurder via Duitslanddan alleen het verblijf op een camping. Maar dan moet het wel een hotel zijn waar wat te doen is voor Twan. Deze week maar eens verder rondspeuren.
Make love, not war ☮
pi_76713726
Wij hebben de eerste keer overdag gereden en de 2e keer 's nachts. De nacht is mij veel beter bevallen, Iedereeen lekker slapen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:34:39 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_76714289
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:48 schreef Ticootje het volgende:

Dan is het geen probleem, maar met opzet je kind laten slapen zodat het niet mekkert en je dus in een ruk door kan rijden vind ik bijzonder.

Maar ach, de vader in kwestie was er heel nuchter onder "dan had ie maar niet ons kind moeten worden"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:35:36 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_76714318
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:04 schreef -sabine- het volgende:

[..]

We dromen ze nog.
Wachten duurt lang lang lang...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76714327
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan is het geen probleem, maar met opzet je kind laten slapen zodat het niet mekkert en je dus in een ruk door kan rijden vind ik bijzonder.

Maar ach, de vader in kwestie was er heel nuchter onder "dan had ie maar niet ons kind moeten worden"
Heel erg

Ik snap sowieso niet dat je het durft, maar dat achterwege. Zoiets doe je toch gewoon niet?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:38:56 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_76714421
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heel erg

Ik snap sowieso niet dat je het durft, maar dat achterwege. Zoiets doe je toch gewoon niet?
Ik snap het ook niet hoor. Ik ben al best huiverig om regelmatig naar mijn ouders te gaan, want dat vind ik al lang zitten. Natuurlijk is een keer op vakantie gaan niet erg, het is niet vaak dat je dat doet, maar voldoende stoppen en ook je kind af en toe uit de MC halen is wat mij betreft wel een vereiste
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:46:05 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76714668
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:02 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hoe erg ben je gehecht aan luxe?
Anders moet je Gasthaus Krone in Gersau aandoen. Ligt heel mooi aan de Vierwaldstättersee
Als we naar Italië gaan, overnachten we standaard daar
En het eten is daar ook super!
Het is een klein eindje om, maar over Luzern ben je er zo.
pi_76714819
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:46 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Hoe erg ben je gehecht aan luxe?
Anders moet je Gasthaus Krone in Gersau aandoen. Ligt heel mooi aan de Vierwaldstättersee
Als we naar Italië gaan, overnachten we standaard daar
En het eten is daar ook super!
Het is een klein eindje om, maar over Luzern ben je er zo.
Mja wel mooi inderdaad maar dan trekken we die 116 km (zie ik nu dat het zo kort is) die we dan nog moeten nog wel even door. Enige nadeel: de gottardtunnel. Maar als je daar op zaterdag tegen zeven 's avonds bent staat daar niemand meer
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:54:58 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76714946
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mja wel mooi inderdaad maar dan trekken we die 116 km (zie ik nu dat het zo kort is) die we dan nog moeten nog wel even door. Enige nadeel: de gottardtunnel. Maar als je daar op zaterdag tegen zeven 's avonds bent staat daar niemand meer
Geen idee.
Wij doen de Gotthard altijd 's morgensvroeg. Mooi voor de spits uit
pi_76714997
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:54 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Geen idee.
Wij doen de Gotthard altijd 's morgensvroeg. Mooi voor de spits uit
Manlief wil toch over de pas. Mannen en bergpassen
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:02:41 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76715204
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:56 schreef Estrys het volgende:

[..]

Manlief wil toch over de pas. Mannen en bergpassen
Dat trekt zich wel een stuk langer hoor!
Kun je beter een keer de Simplonpas gaan rijden...
pi_76715849
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:44 schreef Asyniur het volgende:

[..]

lily heb je daar een linkje van? Mag ook via PM
Nee, helaas.
Wij huren het direct van de eigenaar. Hij adverteert helemaal niet via internet (verhuurt alleen aan bekenden)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:46:26 #171
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76721030
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:26 schreef lily het volgende:

[..]

Nee, helaas.
Wij huren het direct van de eigenaar. Hij adverteert helemaal niet via internet (verhuurt alleen aan bekenden)
Ow jammer...
Leek mij wel interessant voor over een paar jaar.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:01:03 #172
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76724044
Estrys, Asyniur, zijn dat tips voor als je naar lago maggoire gaat, of kom je dan niet langs de gottard tunnel (en dat gasthaus)??
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:02:56 #173
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76724148
Hmmm ik lees even mee over het Gotthardtunnel-gebeuren... Als schoonpa (vrachtwagenschauffeur) terug is van vakantie vraag ik het hem ook nog even
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_76724305
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:01 schreef mikoxx het volgende:
Estrys, Asyniur, zijn dat tips voor als je naar lago maggoire gaat, of kom je dan niet langs de gottard tunnel (en dat gasthaus)??
Ja Lago Maggiore inderdaad.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:11:29 #175
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76724581
Lieve mensen, is er hier iemand die ervaring heeft met het vliegen door tijdzones met kleine kinderen? Hoe pak je dat aan, hoe passen ze zich aan?

We hebben deze zomer een bruiloft in Thailand. Superleuk natuurlijk, maar het koude zweet breekt me nu al uit!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:19:11 #176
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76724948
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja Lago Maggiore inderdaad.
Heb even gezocht en t klopt idd Gotthardtunnel is dus of 's morgens vroeg of 's avonds na 19u wel te doen begrijp ik. En een vignet natuurlijk in Zwitserland.

Iemand nog tips voor campings aan t Lago Maggiore. We denken aan Isolino in Verbania
pi_76725753
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:19 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Heb even gezocht en t klopt idd Gotthardtunnel is dus of 's morgens vroeg of 's avonds na 19u wel te doen begrijp ik. En een vignet natuurlijk in Zwitserland.

Iemand nog tips voor campings aan t Lago Maggiore. We denken aan Isolino in Verbania
die ziet er wel leuk uit. Het eerste wat mijn lief zou zeggen is heej draadloos internet: WE DOEN HET
Ik ben zelf nog nooit op vakantie geweest aan het Lago Maggiore
pi_76727638
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:11 schreef Memmel het volgende:
Lieve mensen, is er hier iemand die ervaring heeft met het vliegen door tijdzones met kleine kinderen? Hoe pak je dat aan, hoe passen ze zich aan?
Ja hier Alleen gingen wij terug in de tijd. We hebben het twee keer gedaan en beide keren ging het prima. De eerste ochtend waren ze vroeg wakker, that's it. We hebben geen bijzondere dingen gedaan, gewoon meteen meelopen in het ritme van daar.
pi_76729365
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:19 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Met kleine kinderen is dit een geweldige camping, van alle gemakken voorzien.

Voor een stel die niet van massale campings houdt was deze camping geen optie.
De camping waar wij zaten aan het Lago Maggiore is voor jou met een tweeling weer geen optie

Kies in ieder geval een camping aan de kant van het meer waar deze camping ook zit. De overkant is niet zo interessant namelijk.
Ga vooral eens naar Cannobio, daar maken ze goddelijk ijs en het is een uiterst schattig plaatsje.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:24:40 #180
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76730261
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Met kleine kinderen is dit een geweldige camping, van alle gemakken voorzien.

Voor een stel die niet van massale campings houdt was deze camping geen optie.
De camping waar wij zaten aan het Lago Maggiore is voor jou met een tweeling weer geen optie

Kies in ieder geval een camping aan de kant van het meer waar deze camping ook zit. De overkant is niet zo interessant namelijk.
Ga vooral eens naar Cannobio, daar maken ze goddelijk ijs en het is een uiterst schattig plaatsje.
Ken je de camping? Het leek ons ook wel wat idd! En, Estrys, dat zou de reactie van mijn lief kunnen zijn!
pi_76731612
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hee, klinkt goed! Weet je toevallig nog welke camping en of ze ook plaatsen voor eigen kampermiddelen hadden? WIj willen in de zomer richting Frankrijk en zijn er nog niet overuit of het nu Bretagne wordt of misschien toch Gironde/Vendee.
Sorry Sjeen, ik lees dit nu pas!

Het was Camping Domaine d'Oleron op het Ile d'Oleron. Ze hebben er stacaravans, huurtenten maar ook ruimte voor eigen tenten. Het is een kleine camping, wat voor ons een voordeel was. De eigenaar is een nederlandse, getrouwd met een fransman ( ! ) en ze zijn ontzettend aardig.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:59:07 #182
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_76731754
Huuuu, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek: een camping op max. 8 uur rijden, die bungalows of huisjes verhuurd. Iemand tips? Welke regio in Frankrijk? Of juist helemaal een ander land?
Ik durf echt niet meer te vliegen, anders was de keus en stuk makkelijker.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_76733534
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Wachten duurt lang lang lang...

De terugreis gingen we van Athene naar Igomenica voor de boot.
De heenweg hadden we al een klein strandje gezien. Terugweg natuurlijk daar ff de laatste keer nog de zee in.
Zoon was Ernie en Bert aan het luisteren en het bandje was niet afgelopen nog.
Wij lagen al breeduit in het water (graadje of 35 buiten) en hij zat rustig genietend op de achterbank.

Kinderen werden bij Kampen vervelend, maar die werden altijd bij Kampen vervelend (veel bochten en stoplichten)

Mag ik hier ook vast wel ff zeggen dat mijn knaap (19jaar) Miko heet.
Zo vaak kom je die naam niet tegen.
pi_76734173
quote:

We hebben deze zomer een bruiloft in Thailand. Superleuk natuurlijk, maar het koude zweet breekt me nu al uit!
Memmel, in dit topic heb ik mijn ervaring erover verteld (en mijn kind is nog eens geboren *lol*)
En als je verder nog vragen heb beantwoord ik ze graag
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:27:22 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76755497
ow en mikoxx, over dat gasthaus: je moet er een stukje voor omrijden maar het ligt prachtig bij het meer, de service is super en het eten nog beter!
Maar das onze persoonlijke mening.

WIj zijn nog nooit aan het lago maggiore geweest. Wel naar het Gardameer.
Mischien wordt het dit jaar wel lago maggiore (of weer Gardameer vanwege bekendheid)...
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:38:10 #186
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_76755892
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:59 schreef Lishe het volgende:
Huuuu, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek: een camping op max. 8 uur rijden, die bungalows of huisjes verhuurd. Iemand tips? Welke regio in Frankrijk? Of juist helemaal een ander land?
Ik durf echt niet meer te vliegen, anders was de keus en stuk makkelijker.
Lishe, een paar jaar geleden ben ik hier geweest: http://www.camping-haliot(...)nt-saint-michel.html
Ze verhuren stacaravans, destijds ook via Vacansoleil maar nu niet meer geloof ik.
Ik was er toen niet met kinderen maar het zwembad is prima geschikt voor kinderen en de rest van de camping ook voor zover ik weet.
De camping zit precies op de grens van Normandië en Bretangne; de grens loopt door het dorpje.
Je zit in de buurt van dierenentuinen, de Mont Saint Michel, de beroemde WO2 stranden in Normandië, een grote supermarkt zit een paar honderd meter van een mega supermarkt af (en de Italiaan in het dorp heeft goddelijke Creme Brulee )
Ik heb het er iig prima naar m'n zin gehad en het is een uurtje of 7 rijden vanaf Utrecht.

Aanvulling: Het personeel was echt erg vriendelijk en ze spreken Frans (duh), heel goed Engels en zelfs in het Nederlands en Duits konden ze zich prima redden!
A grand adventure has begun.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:55:26 #187
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_76756516
quote:

Hoe oud Memmel?

Onze kinderen zijn 9 tijdzones van Nederland geboren, en nu wonen we in Thailand (5, 's winters 6 uur verschil). De KLM vlucht van Schiphol naar Bangkok vertrekt wat ons betreft op een erg prettige tijd, zo rond 8 uur. Meestal vermaken ze zich nog een tijdje met DSsen en/of video, en dan slapen ze gewoon lekker tot we in de buurt van Bangkok zijn.

Vervolgens duurt de jetlag een dag of 5 (reken normaal gesproken een dag per uur). Dat is vervelend, maar het is niet anders... In bed blijven liggen 's nachts (niet lekker gaan spelen) helpt wat. Vroeg opstaan de volgende morgen en proberen zo min mogelijk gedurende de dag te slapen ook. Verder moet je je erop voorbereiden dat je als ouder altijd nog een dag extra jetlagged (als in: liggen zij lekker te slapen, lig jij naar het plafond te staren).

De KLM terugreis vertrekt iets na elven 's avonds, en ook dat is weer lekker. Vaak slapen ze al voordat het 'stoelriemen vast' lampje uit is. Jetlag die kant op is een stuk beter: je wordt alleen wat vroeg wakker, maar iedere dag gaat het een beetje beter.
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:56:35 #188
114177 Diaan73
pi_76756554
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:38 schreef Keshet het volgende:

[..]

Lishe, een paar jaar geleden ben ik hier geweest: http://www.camping-haliot(...)nt-saint-michel.html
Ze verhuren stacaravans, destijds ook via Vacansoleil maar nu niet meer geloof ik.
Ik was er toen niet met kinderen maar het zwembad is prima geschikt voor kinderen en de rest van de camping ook voor zover ik weet.
De camping zit precies op de grens van Normandië en Bretangne; de grens loopt door het dorpje.
Je zit in de buurt van dierenentuinen, de Mont Saint Michel, de beroemde WO2 stranden in Normandië, een grote supermarkt zit een paar honderd meter van een mega supermarkt af (en de Italiaan in het dorp heeft goddelijke Creme Brulee )
Ik heb het er iig prima naar m'n zin gehad en het is een uurtje of 7 rijden vanaf Utrecht.

Aanvulling: Het personeel was echt erg vriendelijk en ze spreken Frans (duh), heel goed Engels en zelfs in het Nederlands en Duits konden ze zich prima redden!
Ow die camping noteer ik ook even om vanavond te bekijken. Wij willen ook evt. naar een camping in de buurt van Normandië. Ja, het gaat toch een camping worden... daar zijn we wel over uit.

Lishe, wij hebben u als optie deze camping in Normandië: http://www.yellohvillage.nl/camping/la_cote_de_nacre
Make love, not war ☮
  woensdag 13 januari 2010 @ 11:59:36 #189
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76756665
Gaoxing, de oudste is dan 3 en de jongste net een jaar.
Ikzelf heb gelukkig nooit heel veel last van jet-lags, maar ik kan me voorstellen dat je bij nachtelijk gespook van de kinderen iets meer tijd nodig hebt.

Ik heb ook naar de directe KLM vlucht gekeken. En anders China Airlines of een vlucht via Dubai bijvoorbeeld, dan kunnen we het in 2 keer doen.

Ik ben er nog niet uit, maar jouw informatie is zeker heel nuttig!
En hoe staat het met voorzieningen voor die kleintjes? Luiers, voeding etc??
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:25:40 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_76759334
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 11:59 schreef Memmel het volgende:
Gaoxing, de oudste is dan 3 en de jongste net een jaar.
Ikzelf heb gelukkig nooit heel veel last van jet-lags, maar ik kan me voorstellen dat je bij nachtelijk gespook van de kinderen iets meer tijd nodig hebt.

Ik heb ook naar de directe KLM vlucht gekeken. En anders China Airlines of een vlucht via Dubai bijvoorbeeld, dan kunnen we het in 2 keer doen.

Ik ben er nog niet uit, maar jouw informatie is zeker heel nuttig!
En hoe staat het met voorzieningen voor die kleintjes? Luiers, voeding etc??
Luiers en poedermelkvoedingspul zijn iig in de grotere plaatsen goed verkrijgbaar. Potjes wat minder denk ik, daar zou ik even naar moeten kijken. Iedereen heeft een huishoudelijke hulp die genoeg tijd heeft om voeding te pureren e.d.

Reken echt op een jetlag voor jezelf (dan kan het alleen maar meevallen): niet alleen vanwege nachtelijk gespook, maar ook omdat je ervan uit moet gaan dat je gewoon een nacht niet slaapt in het vliegtuig (dan kan ook dat eventueel meevallen) omdat minstens een van de kinderen besluit niet te slapen.

Overstappen heb ik altijd gemeden als dat kon (en dat was naar onze vorige woonplaats niet het geval). Je bent toch weer een tijd langer onderweg, en het is al niet zo kort, en je hebt nog een extra kans dat er iets fout gaat.... China Airlines heeft met name de vertrektijd uit BKK als nadeel, maar ook de aankomsttijd hier is nogal zwaar.

3 en 1 zijn in ieder geval geen vervelende leeftijden om te vliegen. Bovendien zijn de Thai erg relaxed met kinderen Waar is de bruiloft?
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:40:08 #191
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76759892
Memmel, ik ben onlangs met dochter van toen 7 maanden 7 uur tijdsverschil overbrugd, en dat ging eigenlijk best goed. Weinig last gehad van jetlag, eigenlijk had ze daar een beter ritme dan dat ze hier heeft. Lekker de nacht doorslapen ed. Wat bij ons heel erg heeft gescheeld, denk ik, is dat we net zoals Gaoxing op hele fijne tijden hebben gevlogen ('s nachts, dan slaapt ze toch wel) en dat we veel met haar naar buiten zijn geweest toen we aankwamen en 'veel' hebben ondernomen overdag (op advies van de dokter). En ook dat we ons er niet heel erg druk over gemaakt hebben... Het heeft wel een flink aantal dagen nodig dat je niet meer om 3 uur 's nachts met een klaarwakker kind zit, maar na een weekje ging het toch wel erg goed.
Neem de tijd zou ik zeggen, en geniet!
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 22:15:39 #192
45833 crew  Fogel
pi_76783096
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:45 schreef Nijna het volgende:
Wij zijn er nog steeds niet uit, ook omdat lief nog geen vakantie heeft vastgelegd, maar zoals het er nu naar uitziet wordt het voor de zomervakantie uit. Hebben een uitnodiging van een vriend uit Noorwegen, maar ik weet niet of dat leuk/handig is met een baby en een peuter. Geen idee hoe het weer daar is...
Iemand ervaring met Noorwegen met kleine kinderen?
We zaten eerst aan Luxemburg te denken en dan een ingerichte tent... hahaha. Dus het kan nog alle kanten op.
Ik zie dat er inmiddels al een paar reacties zijn over vakantie in Noorwegen, en het is inderdaad een prima vakantieland. Probleem voor veel mensen is alleen dat het er ietwat duurder is dan in andere landen (ik heb daar weinig last van, ik ben er aan gewend omdat ik in Noorwegen woon ).
Hoe het weer is ligt er natuurlijk nogal aan wanneer je gaat en waar je heen gaat. Tussen Oslo en Trondheim zit vaak 10 graden verschil bijvoorbeeld. En verkijk je niet op de afstanden, misschien lijkt die 550km tussen die twee steden weinig, maar hou er rekening mee dat de snelheidslimieten een stuk lager zijn en dat je zonder stoppen al snel tegen de 7 uur kwijt bent (en mijn ervaring is dat je er met kinderen die moeten plassen, eten, etc er eerder 11-12 uur over doet).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 23:19:47 #193
5428 crew  miss_sly
pi_76787021
Wij hebben geboekt
Even wachten of het bevestigd wordt, maar als alles goed gaat, gaan wij eind mei 8 dagen naar Turkije, naar een heel kindvriendelijk resort, samen met mijn ouders Zij zijn er al eerder geweest, met mijn zusje en de kinderen, en dat was een groot succes. Het ziet er ook echt heel leuk uit en het weer is er dan aangenaam, maar niet te heet.

Zit me wel nu al af te vragen wat ik allemaal mee moet nemen enzo. Zo'n eerste vakantie met kind is toch even wennen wat inpakken betreft En vliegen, hoe zal dat gaan? Zin in!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 23:24:57 #194
45833 crew  Fogel
pi_76787321
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:19 schreef miss_sly het volgende:
Zit me wel nu al af te vragen wat ik allemaal mee moet nemen enzo. Zo'n eerste vakantie met kind is toch even wennen wat inpakken betreft En vliegen, hoe zal dat gaan? Zin in!
Je neemt snel teveel mee. Zorg ervoor dat je de dingen die je daar echt totaal niet zou kunnen krijgen (bv een heel specifiek type voedingssupplement ofzo) in je handbaggage hebt, de rest kan je daar gewoon kopen mocht het fout gaan met de baggage.
En vliegen met kinderen vind ik totaal onproblematisch, zelfs met 3 tegelijk zonder dat mijn vrouw mee is.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 23:26:50 #195
5428 crew  miss_sly
pi_76787447
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:24 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je neemt snel teveel mee. Zorg ervoor dat je de dingen die je daar echt totaal niet zou kunnen krijgen (bv een heel specifiek type voedingssupplement ofzo) in je handbaggage hebt, de rest kan je daar gewoon kopen mocht het fout gaan met de baggage.
En vliegen met kinderen vind ik totaal onproblematisch, zelfs met 3 tegelijk zonder dat mijn vrouw mee is.
Onze dochter is dan 10 maanden pas, en zo'n eerste keer is toch nieuw enzo. Het zal allemaal vast prima gaan, maar toch
Ik heb gelukkig tijd genoeg om goed na te denken over wat ik voor haar specifiek mee moet nemen, dus dat wordt een heel mooi lijstje maken
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 23:32:25 #196
45833 crew  Fogel
pi_76787780
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Onze dochter is dan 10 maanden pas, en zo'n eerste keer is toch nieuw enzo. Het zal allemaal vast prima gaan, maar toch
Ik heb gelukkig tijd genoeg om goed na te denken over wat ik voor haar specifiek mee moet nemen, dus dat wordt een heel mooi lijstje maken
Zorg ervoor dat je genoeg te drinken bij je hebt voor je dochter (babyvoeding mag gewoon mee door de security check, en eventueel ook nog te koop op Schiphol bij de drug store in het non-Schengen deel), drinken naar binnen zuigen (evt een fopspeen) tijdens start en landing voorkomt het nodig gekrijs wegens oorpijn.
En probeer je kind te overtuigen om voor de vlucht poepen (alsof ze daar naar gaat luisteren ), een luier verschonen op een vliegtuig-WC is een claustrofobische aangelegenheid. Mocht je met een "normale" (dus niet charter) maatschappij vliegen waar ze een business class hebben, vraag dan of je daar gebruik van mag maken, die WCs zijn een stuk ruimer.
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 23:34:32 #197
5428 crew  miss_sly
pi_76787892
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat je genoeg te drinken bij je hebt voor je dochter (babyvoeding mag gewoon mee door de security check, en eventueel ook nog te koop op Schiphol bij de drug store in het non-Schengen deel), drinken naar binnen zuigen (evt een fopspeen) tijdens start en landing voorkomt het nodig gekrijs wegens oorpijn.
En probeer je kind te overtuigen om voor de vlucht poepen (alsof ze daar naar gaat luisteren ), een luier verschonen op een vliegtuig-WC is een claustrofobische aangelegenheid. Mocht je met een "normale" (dus niet charter) maatschappij vliegen waar ze een business class hebben, vraag dan of je daar gebruik van mag maken, die WCs zijn een stuk ruimer.
haha, ja ik zal vragen of ze nog even naar de wc wil voor we boarden

Ik hoop tegen die tijd nog borstvoeding te kunnen geven, dus dat is helemaal ideaal. Zo niet, dan zal ik idd zorgen voor een flesje, want een fopspeen doet mevrouw niet aan.

Maar daar had ik nog niet aan gedacht, dat verschonen best lastig gaat zijn
pi_76789226
Och, het verschonen is inderdaad krap, maar toch aardig te doen hoor. Er is zo'n plankje die je kan laten zakken, waar je dan je kind op kan leggen. Neem wel iets van een celstof matje mee, want zo op het plankje leggen is ook niet prettig lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')