abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 december 2009 @ 15:39:28 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_75615268



Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 306 Miljoen inwoners (Schatting Februari 2009)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.


Vlag:


Kaart:







Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in Los Angeles
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:
    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
  • Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:

    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS

    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land? Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8
    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Verenigde Staten van Amerika Deel 10
    Verenigde Staten van Amerika Deel 11
    Verenigde Staten van Amerika Deel 12
    Verenigde Staten van Amerika Deel 13
    Verenigde Staten van Amerika Deel 14
    Verenigde Staten van Amerika Deel 15
    Verenigde Staten van Amerika, deel 18
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
    Verenigde staten van Amerika - Deel 20
    Verenigde Staten van Amerika - deel 21
  • Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 14 december 2009 @ 15:43:47 #2
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_75615396
    fipo & tvp
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_75615880
    USA
      maandag 14 december 2009 @ 16:09:30 #4
    230450 ShevaJB
    Rock beat tempo 155
    pi_75616244
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 15:40 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Veel succes dan maar, hoop dat het lukt!
    Bedankt! Ik ga dit topic weer in de gaten houden, dus tevens tvpeetje
    [b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
    [/b]
    [b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
    Eindbaas ^O^
    pi_75616856
    Ik ben momenteel bezig een campertrip te plannen van New York naar San Francisco in oktober 2010. Dit houdt onder andere in dat we de Rocky mountains over moeten in die tijd, is dat nog te doen, of moeten we dan echt al met sneeuwkettingen in de weer? Of zou het helemaal niet mogen?

    Zijn er verder mensen die ervaring hebben met een campertrip door de USA? Ik ben nog op zoek naar een goede verhuur, waar je bijvoorbeeld ook je mileage af kan kopen, want mileage NY->SF is best veel

    Hoe zit het overigens met national parks etc, zijn die wel gewoon open nog in oktober? Ik heb qua temperatuur zitten kijken, maar we moeten rekening houden met een gemiddelde temperatuur van zo'n 10 graden celsius over de hele trip, of werk ik met verkeerde gemiddelden?

    Het idee is nog pril en de vragen nog talrijk, dus ik hang voorlopig nog wel even rond in dit topic
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      maandag 14 december 2009 @ 16:41:54 #6
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75617321
    Ik weet niet hoeveel tijd je wilt nemen, maar als je echt iets wilt zien van het land is alleen oktober 2010 een beetje kort voor een trip NY-SF
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_75617685
    tvp alleen oktober voor zo'n trip lijkt me gekkenwerk
      maandag 14 december 2009 @ 17:26:02 #8
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75618973
    Thomaster: Ik zou ook vooral in TRV gaan vragen. Ik woon dan wel in de VS, maar rijden door de Rockies heb ik nog nooit gedaan bijv.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75619739
    M'n vrouw heeft toen ze jonger was met haar ouders een trip Indianapolis -> Californië -> Mexico -> Indianapolis gemaakt in 3 weken (inclusief genoeg tussenstops om wat te zien), dus alleen oktober zou genoeg kunnen zijn. Tenzij je overal een week wilt doorbrengen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_75619752
    Oeps, ik wilde editten.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      maandag 14 december 2009 @ 17:57:05 #11
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75620084
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 16:51 schreef nickybolletje het volgende:
    tvp alleen oktober voor zo'n trip lijkt me gekkenwerk
    Ik denk dat je je inderdaad aardig verkijkt op de afstanden..... als je ook nog eens wat wil ZIEN van het land behalve wat je kan zien door je voorruit van de auto, dan is een maand inderdaad vrij kort. Je kunt het dan beter in twee keer doen als je niet meer dan bijv. 4 weken vakantie per jaar kunt doen.

    Bijvoorbeeld: Florida - New York - Chicago kan in een maand, en dan in 2011 of 2012 Chicago - Denver - SF doen, en dan kun je ook wat makkelijker even Las Vegas erbij doen bijvoorbeeld.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 14 december 2009 @ 18:11:58 #12
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_75620544
    Gaat hard hier
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_75621866
    Maaarrrrr, ik ga niet de HELE maand oktober, slechts drie weken in oktober

    Ik schat persoonlijk in dat de rit opgesplitst zal worden in ritten van zo'n 500-600 mijl per reisdag en dan 1 of 2 dagen ergens blijven hangen en dan weer verder rijden. Het is 3000 mijl, dus met 5 a 6 dagen on the road kruisen we het land door en 10 dagen zijn we dingen aan het doen. We hebben ook absoluut de illusie niet om 'het land te zien', want daar ben je veel langer mee bezig. Dat zouden we wel willen, maar het ontbreekt ons aan het geld en de vakantiedagen om dat te doen. Dit is gewoon een ultimate roadtrip, waarin we hopen onderweg zoveel mogelijk leuke dingen te doen die de tijd toelaat.
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_75621958
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:57 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik denk dat je je inderdaad aardig verkijkt op de afstanden..... als je ook nog eens wat wil ZIEN van het land behalve wat je kan zien door je voorruit van de auto, dan is een maand inderdaad vrij kort. Je kunt het dan beter in twee keer doen als je niet meer dan bijv. 4 weken vakantie per jaar kunt doen.

    Bijvoorbeeld: Florida - New York - Chicago kan in een maand, en dan in 2011 of 2012 Chicago - Denver - SF doen, en dan kun je ook wat makkelijker even Las Vegas erbij doen bijvoorbeeld.
    Dit klinkt ook wel als een heel goed idee, maar zo ver vooruit plannen is zo vervelend

    En Vegas zit sowieso in de planning, hoe we ook gaan rijden
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      maandag 14 december 2009 @ 19:22:36 #15
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75623212
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:50 schreef thomaster het volgende:
    Maaarrrrr, ik ga niet de HELE maand oktober, slechts drie weken in oktober

    Ik schat persoonlijk in dat de rit opgesplitst zal worden in ritten van zo'n 500-600 mijl per reisdag en dan 1 of 2 dagen ergens blijven hangen en dan weer verder rijden. Het is 3000 mijl, dus met 5 a 6 dagen on the road kruisen we het land door en 10 dagen zijn we dingen aan het doen. We hebben ook absoluut de illusie niet om 'het land te zien', want daar ben je veel langer mee bezig. Dat zouden we wel willen, maar het ontbreekt ons aan het geld en de vakantiedagen om dat te doen. Dit is gewoon een ultimate roadtrip, waarin we hopen onderweg zoveel mogelijk leuke dingen te doen die de tijd toelaat.
    Verkijk je niet op de afstanden. 500-600 mijl per dag is gewoon veel.
    Ik reis heel veel voor mijn werk. Vorige week had ik 2000 mijl op de klok staan in 4 dagen (Michigan, Iowa, Minnesota, Wisconsin, Ohio, Michigan). Dan ben je echt gaar naderhand. Dat is te doen maar ik zou het geen vakantie noemen.

    Als je de hele dag rijdt en af en toe stopt haal je 700~750 mijl per dag ongeveer. Maar zoals ik al zei: Dat noem ik geen vakantie.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_75624295
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:22 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Verkijk je niet op de afstanden. 500-600 mijl per dag is gewoon veel.
    Ik reis heel veel voor mijn werk. Vorige week had ik 2000 mijl op de klok staan in 4 dagen (Michigan, Iowa, Minnesota, Wisconsin, Ohio, Michigan). Dan ben je echt gaar naderhand. Dat is te doen maar ik zou het geen vakantie noemen.

    Als je de hele dag rijdt en af en toe stopt haal je 700~750 mijl per dag ongeveer. Maar zoals ik al zei: Dat noem ik geen vakantie.
    Ik heb twee weken terug een roadtrip gedaan van in totaal 2200 mijl in 8 dagen. Daarbij hebben we twee dagen 600 mijl gereden, wat op zo'n 10-12 uur rijden uitkwam. En twee dagen hebben we niet gereden. Het is allemaal best goed te doen, maar wij waren op pad met tien vrienden en dan is de tijd die je rijdt ook gewoon leuk, zeker met de mooie omgevingen (wij deden Vegas-Grand Canyon-Sequoia-Yosemite-Santa Barbara).

    Ik denk dat vier weken wel te doen is, maar ik vraag me af of je tijd niet beter kunt besteden met een trip San Diego - Yellowstone waarbij je ondertussen alle mooie parken aandoet (Joshua Tree, Sequoia, Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Zion, Bryce, Yellowstone). Van oost naar west rijden lijkt me grotendeels niet enorm boeiend, op een paar leuke steden na.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 14 december 2009 @ 19:52:33 #17
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75624514
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:48 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ik heb twee weken terug een roadtrip gedaan van in totaal 2200 mijl in 8 dagen. Daarbij hebben we twee dagen 600 mijl gereden, wat op zo'n 10-12 uur rijden uitkwam. En twee dagen hebben we niet gereden. Het is allemaal best goed te doen, maar wij waren op pad met tien vrienden en dan is de tijd die je rijdt ook gewoon leuk, zeker met de mooie omgevingen (wij deden Vegas-Grand Canyon-Sequoia-Yosemite-Santa Barbara).

    Ik denk dat vier weken wel te doen is, maar ik vraag me af of je tijd niet beter kunt besteden met een trip San Diego - Yellowstone waarbij je ondertussen alle mooie parken aandoet (Joshua Tree, Sequoia, Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Zion, Bryce, Yellowstone). Van oost naar west rijden lijkt me grotendeels niet enorm boeiend, op een paar leuke steden na.
    Tja, het is te doen inderdaad. Maar je rijdt zo ontzettend veel voorbij dat het in mijn ogen nutteloos rijden is. Je kunt overwegen om een ticket NY te boeken, 2 dagen die stad te bekijken en dan door te vliegen naar CA waar je een auto huurt/koopt om de rest van de maand rond te rijden. Dan zie je volgens mij een stuk meer.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_75626201
    Ok, de overheersende gedachte is in ieder geval dat de rit te lang is en in te korte tijd. Misschien dat we er nog eens over moeten praten en kijken naar de optie oostkust of westkust.

    Oostkust zou worden NY e.o. naar Miami, Westkust rondje zoals Shivo beschreven heeft. Ik kom er nog eens op terug na het besproken te hebben
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      maandag 14 december 2009 @ 20:44:52 #19
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75626917
    Tja.... Ik zou het persoonlijk zonde vinden, zo'n "ultimate roadtrip" waarbij je aan het einde alleen maar kunt zeggen dat je van de ene kust naar de andere bent gereden..... maar heb je ook echt wat gezien? Je doet het dan volgens mij echt voor de "stoerheid" lijkt me.

    Het is inderdaad 3050 Mijl.... maar ik heb het even snel in Google Maps gegooid, en je gaat voor een groot deel door enorm saaie gebieden.

    Ik bedoel, starten in New York en dan doorhalen naar Cleveland, dwars door Pennsylvania heen? En dan de enorm mooie steden Boston, Philadelphia, en Washington DC niet aandoen? De route die je moet nemen om ook aan die 3000 mijl te voldoen is daadwerkelijk zonde van het geld om daarvoor 3 weken naar Amerika te gaan.

    Je gaat net onder Chicago door, maar daar kun je dan wel gemakkelijk stoppen. Maar ook de route tussen Cleveland en Chicago is wederom enorm SAAI, eveneens de route van Chicago richting de rockies, tenzij je een enorme fan bent van mais en granen.

    Je mist gewoon de juweeltjes van de oostkust, en dat is gewoon super zonde.

    Mijn tip?

    Deel 1, 3 weken in 2010.

    Begin in Boston, Massachussets, dan naar New York, dan naar Philadelphia, dan naar Washington DC.
    Uiteraard met minstens 1 dag, bij voorkeur 2 dagen bezoek aan de steden. Vervolgens een roadtrip naar Nashville, Tennesee, dan richting het noorden naar St. Louis, vervolgens naar Chicago Illinois.

    Wil je het rondje mooi afmaken, dan van Chicago naar Toronto, Canada, en dan via Buffalo weer naar Boston.

    Deel 2, 3 weken in 2011.

    Begin in Chicago. Via Omaha, Des Moines, en Lincoln door naar Denver, Colorado. Daarna via Utah naar Las Vegas. Uitrusten. Daarna via Flagstaff en de Grand Canyon, Phoenix, richting Joshua Tree NP, Palm Springs. Daarna naar San Diego, vervolgens naar Los Angeles. Dan door naar Death Valley, Yosemite, en uiteindelijk eindigen in San Francisco.

    Eventueel kun je ook een Noordelijke alternatief nemen, en vanaf Denver door Yellowstone gaan, en dan middels Portland Oregon naar het zuiden afzaken, Yellowstone meenemen, en ook uitkomen in San Francisco.

    Maar in 3 weken van oost naar west, en dan de meest directe route moeten nemen om het er allemaal maar in te passen? Nee, ik zou het niet doen...... zonde van mijn vluchtgeld, ik zou toch ook nog wat willen ZIEN als het even kan.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75629295
    TVP
    pi_75659915
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:44 schreef maartena het volgende:
    Maar in 3 weken van oost naar west, en dan de meest directe route moeten nemen om het er allemaal maar in te passen? Nee, ik zou het niet doen...... zonde van mijn vluchtgeld, ik zou toch ook nog wat willen ZIEN als het even kan.
    Nee joh, je kunt dat best in 2 weken doen: google maps
    pi_75659949
    TVP
      dinsdag 15 december 2009 @ 18:49:17 #23
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75660154
    Popolon, ben je ooit bij de Founders Brewery geweest? Ik was er zaterdag, erg gezellig daar. Beetje veel dansende hippies want er was een Bluegrass band aan het optreden, maar het goede bier maakte het toch mooi.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 15 december 2009 @ 18:54:25 #24
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_75660323
    Ja ik haal/kom regelmatig bij Founders. Twee minuten lopen van m'n werk. Vond hun vorige locatie wel mooier, deze is wat groter en doet wat kunstmatiger aan vind ik.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 15 december 2009 @ 19:02:17 #25
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75660616
    Ik weet niet, ik vind die stijl van fabriekspand wel mooi. Gooien ze in de zomer ook die roldeuren open? Dan is het helemaal gaaf!
    Ik weet niet waar ze vroeger zaten.

    Ik was van tevoren bij dat tapasrestaurant geweest wat een paar blocks verderop zit. Wat een ontzettend goed eten hebben ze daar zeg! Wel duur, maar vooralsnog zo'n beetje het beste wat ik tot nu toe in de US gehad heb.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 15 december 2009 @ 20:16:53 #26
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75663939
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 18:43 schreef devzero het volgende:
    Nee joh, je kunt dat best in 2 weken doen: google maps
    Nogmaals: "het doen" en "de VS zien" zijn twee verschillende dingen.

    Je moet op zo'n rit toch zo om de 3 uur stoppen minimaal, hetzij voor lunch, hetzij om even de benen te strekken, hetzij om even van het toilet gebruik te maken.... en van rijden word je ook moe natuurlijk. En dan hou je geen rekening met weersomstandigheden (in de VS gooien ze gewoon een snelweg dicht als het teveel sneeuwt, met name door de Rockies heen), wegwerkzaamheden, dagelijkse drukte in het verkeer, autoongelukken, spitsuur, etc.....

    Natuurlijk KUN je het doen. Truckers rijden ook in 3 of 4 dagen van Oost naar West of andersom, maar die hebben ook een bepaalde routine, en staan vaak al om 03:00 op de dag dat ze een rit hebben zodat ze de stad uit kunnen, etc.

    Ik vind het gewoon zonde geld om in een korte periode zo'n afstand te rijden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75664394
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 20:16 schreef maartena het volgende:
    Nogmaals: "het doen" en "de VS zien" zijn twee verschillende dingen.
    Vergeet de PI niet. Ik ben het namenlijk helemaal met je eens.
    pi_75674200
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 16:27 schreef thomaster het volgende:
    Ik ben momenteel bezig een campertrip te plannen van New York naar San Francisco in oktober 2010. Dit houdt onder andere in dat we de Rocky mountains over moeten in die tijd, is dat nog te doen, of moeten we dan echt al met sneeuwkettingen in de weer? Of zou het helemaal niet mogen?

    Zijn er verder mensen die ervaring hebben met een campertrip door de USA? Ik ben nog op zoek naar een goede verhuur, waar je bijvoorbeeld ook je mileage af kan kopen, want mileage NY->SF is best veel

    Hoe zit het overigens met national parks etc, zijn die wel gewoon open nog in oktober? Ik heb qua temperatuur zitten kijken, maar we moeten rekening houden met een gemiddelde temperatuur van zo'n 10 graden celsius over de hele trip, of werk ik met verkeerde gemiddelden?

    Het idee is nog pril en de vragen nog talrijk, dus ik hang voorlopig nog wel even rond in dit topic
    Kijk anders ook nog even rond in het TRaVel-forum (je zit nu in KAA, tussen de emigranten, zeg maar ):
    daar is ook nog een aardige bult informatie te vinden:

    [centraal] Verenigde Staten van Amerika
    Rondreizen door de USA.
    Road trip noord-west Verenigde Staten
    Rondreis door de Verenigde Staten.
    Zuidelijk & Noordelijk California en de Westkust deel 10
    Rondreis westcoast amerika
     FR
      woensdag 16 december 2009 @ 01:21:09 #29
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_75674526
    Voor de Chevy rijders: Bumblebee en meer Chevrolets
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 16 december 2009 @ 01:24:27 #30
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75674576
    Camaro Wat een gave bak!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_75675997
    Ik ga komende zaterdag op roadtrip. Wij vertrekken vanuit Fort Worth Texas, via CO, NM, UT, AZ, NV naar California. Is 3000 mile totaal (geen rechte lijn uiteraard, want we gaan langs veel parken) en we hebben 3 weken. De echte roadtrip begint overigens in Colorado Springs, het eerste stuk is zo snel mogelijk de saaie plain doorkruizen.

    3 weken lijkt me erg kort voor NY-CA. Ik zou niet zomaar dat stuk rijden, maar de route voornamelijk plannen aan de hand van de dingen die je wil zien onderweg. Wij hebben alle punten die interessant waren in google earth gezet en aan de hand daarvan de route gepland, dus niet andersom. Qua weer lijkt me het in oktober prima te doen. De echt serieuze sneeuwval in Colorado begint volgens mij pas in November.
      woensdag 16 december 2009 @ 13:18:26 #32
    230450 ShevaJB
    Rock beat tempo 155
    pi_75685263
    Vraagje voor de Nederlanders die in Amerika wonen: Gebruiken jullie de fiets net zo vaak als dat jullie dat in Nederland deden? Toen ik in Amerika was zag ik zelden mensen fietsen, terwijl het toch een verrekt handig apparaat is.
    [b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
    [/b]
    [b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
    Eindbaas ^O^
      woensdag 16 december 2009 @ 13:23:19 #33
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75685433
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 13:18 schreef ShevaJB het volgende:
    Vraagje voor de Nederlanders die in Amerika wonen: Gebruiken jullie de fiets net zo vaak als dat jullie dat in Nederland deden? Toen ik in Amerika was zag ik zelden mensen fietsen, terwijl het toch een verrekt handig apparaat is.
    Ja, exact even vaak als in Nederland: Nooit

    Er wordt nu sowieso amper gefietst vanwege kou. In de zomer zie je het een stuk meer maar nog steeds weinig. De weg is er ook niet echt voor ingericht, je moet vaak goed uitkijken.
    Ik ga in de zomer wel weer een fiets kopen trouwens, ik moet toch wat meer beweging krijgen met dat Amerikaanse dieet
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_75689558
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 00:57 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Kijk anders ook nog even rond in het TRaVel-forum (je zit nu in KAA, tussen de emigranten, zeg maar ):
    daar is ook nog een aardige bult informatie te vinden:

    [centraal] Verenigde Staten van Amerika
    Rondreizen door de USA.
    Road trip noord-west Verenigde Staten
    Rondreis door de Verenigde Staten.
    Zuidelijk & Noordelijk California en de Westkust deel 10
    Rondreis westcoast amerika
    Thanks, ik weet het, maar dit leek me een betere plek om te beginnen, omdat de emigranten beter ingewijd zijn in hun eigen land. En voorlopig heb ik meer dan genoeg informatie van hen ontvangen: NIET DOEN! ghehehe

    De plannen gaan zich veranderen, maar wat zien jullie als een beter idee: NY --> Miami (dus incl. Washington/Boston/evt. Niagara) of Oostkust (SF/LA/LV/etc.)?
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      woensdag 16 december 2009 @ 15:12:57 #35
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75689841
    Westkust
    Ik zie veel mensen de rit die je noemt aan de westkust doen. Opzich is daar volgens mij ook veel meer te zien, hoewel het erg toeristisch is.
    Ik zou zelf de oostkust prefereren. NY-Miami klinkt als een hele gave rit. Je zult wel iets meer moeite moeten doen om typische attracties te vinden langs de hele route. NC en SC zijn niet bepaald de meest interessante staten voor toeristen bijvoorbeeld. Dat wil niet zeggen dat er niks te zien is.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_75689882
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 13:18 schreef ShevaJB het volgende:
    Vraagje voor de Nederlanders die in Amerika wonen: Gebruiken jullie de fiets net zo vaak als dat jullie dat in Nederland deden? Toen ik in Amerika was zag ik zelden mensen fietsen, terwijl het toch een verrekt handig apparaat is.
    In Texas is fietsen niet te doen. Afstanden zijn daar voor te groot voor, zelfs in de steden. Alles is heel uitgestrekt. Fietspaden vindt je hier uiteraard niet, je mag blij zijn als er een voetpad ligt, want dat is ook lang niet altijd het geval.
    pi_75690289
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 15:12 schreef Barcaconia het volgende:
    Westkust
    Ik zie veel mensen de rit die je noemt aan de westkust doen. Opzich is daar volgens mij ook veel meer te zien, hoewel het erg toeristisch is.
    Ik zou zelf de oostkust prefereren. NY-Miami klinkt als een hele gave rit. Je zult wel iets meer moeite moeten doen om typische attracties te vinden langs de hele route. NC en SC zijn niet bepaald de meest interessante staten voor toeristen bijvoorbeeld. Dat wil niet zeggen dat er niks te zien is.
    De uitgangspositie van Miami zit hem erin dat ik vanaf Curacao kom en de enige verbinding met de USA is Miami of NY, daarom zou NY->Miami ideaal zijn, scheelt weer een ticket. Maar die rit aan de westkust is idd ook heel gaaf en heb ik al van meerdere mensen gehoord die het gedaan hebben die het geweldig vonden.

    Keuzes....moeilijk.... En we moeten het met 4 man eens worden over de route
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      woensdag 16 december 2009 @ 15:47:16 #38
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75691347
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 15:06 schreef thomaster het volgende:
    De plannen gaan zich veranderen, maar wat zien jullie als een beter idee: NY --> Miami (dus incl. Washington/Boston/evt. Niagara) of Oostkust (SF/LA/LV/etc.)?
    Wil je meer steden en iets minder natuur: Oostkust.
    Wil je meer natuur en iets minder steden: Westkust.

    De kustroute van Los Angeles naar San Francisco is 1 van de mooiste ter wereld, en natuurlijk zijn de grotere natuurparken zoals Yosemite, Joshua Tree, Death Valley, en iets meer landinwaards Yellowstone in het westen te vinden. En uiteraard de Grand Canyon.

    Het oosten barst echter weer van de geschiedenis. Mooie historische steden met veel geschiedenis en cultuur, daar waar de VS begon.

    Persoonlijk zou ik voor een reis in OKTOBER de Westkust kiezen, omdat het in het Zuid-Westen dan nog heerlijk weer kan zijn. Warm zelfs. Aan de Oostkust kun je dan in slecht weer terecht komen. Het oosten zou ik dan ook liever in de lente doen, zeg in Mei.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75691479
    Aangezien we alle 4 gewend zijn aan een constante temperatuur van rond de 30 graden is de westkust dan idd misschien wel een beter plan
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      woensdag 16 december 2009 @ 16:19:09 #40
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75692667
    Florida is uiteraard ook nog warm in Oktober, maar eigenlijk is dat altijd wel warm.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75692999
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 13:23 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Ja, exact even vaak als in Nederland: Nooit

    Er wordt nu sowieso amper gefietst vanwege kou. In de zomer zie je het een stuk meer maar nog steeds weinig. De weg is er ook niet echt voor ingericht, je moet vaak goed uitkijken.
    Ik ga in de zomer wel weer een fiets kopen trouwens, ik moet toch wat meer beweging krijgen met dat Amerikaanse dieet
    Nee precies, in de meeste buitenlanden is dat overigens zo:
    de wegen zijn er niet voor ingericht, de automobilisten hebben niet de reflex om op tweewielers te letten, en het landschap is niet altijd even plat als in Nederland. (Om over de afstanden nog maar te zwijgen.. )
     FR
    pi_75693285
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 15:47 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Wil je meer steden en iets minder natuur: Oostkust.
    Wil je meer natuur en iets minder steden: Westkust.

    De kustroute van Los Angeles naar San Francisco is 1 van de mooiste ter wereld, en natuurlijk zijn de grotere natuurparken zoals Yosemite, Joshua Tree, Death Valley, en iets meer landinwaards Yellowstone in het westen te vinden. En uiteraard de Grand Canyon.

    Het oosten barst echter weer van de geschiedenis. Mooie historische steden met veel geschiedenis en cultuur, daar waar de VS begon.

    Persoonlijk zou ik voor een reis in OKTOBER de Westkust kiezen, omdat het in het Zuid-Westen dan nog heerlijk weer kan zijn. Warm zelfs. Aan de Oostkust kun je dan in slecht weer terecht komen. Het oosten zou ik dan ook liever in de lente doen, zeg in Mei.
    Of een trip van de Grand Canyon, via Monument Valley, richting Utah, met z'n nationale parken....
    Gran-di-oos!!!
     FR
      woensdag 16 december 2009 @ 17:46:30 #43
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_75695949
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 13:18 schreef ShevaJB het volgende:
    Vraagje voor de Nederlanders die in Amerika wonen: Gebruiken jullie de fiets net zo vaak als dat jullie dat in Nederland deden? Toen ik in Amerika was zag ik zelden mensen fietsen, terwijl het toch een verrekt handig apparaat is.
    Niet zo vaak, maar toch wel een paar keer per week. Nou ja, niet in de winter, maar in de zomer wel.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_75713424
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 13:18 schreef ShevaJB het volgende:
    Vraagje voor de Nederlanders die in Amerika wonen: Gebruiken jullie de fiets net zo vaak als dat jullie dat in Nederland deden? Toen ik in Amerika was zag ik zelden mensen fietsen, terwijl het toch een verrekt handig apparaat is.
    Ik fiets alles, heb namelijk geen rijbewijs. Zit er wel aan te denken hier mijn rijbewijs te halen. Ik weet dat het niet in NL geldig is, maar ik geloof dat de rijlessen hier een stuk goedkoper zijn. Zou dan in NL alleen het examen hoeven te doen. Wel problematisch is dat je verplicht een flink aantal uren achter het stuur moet doorbrengen. De gemiddelde Amerikaan doet dat als-ie 16 is met zijn ouders, maar dat is mijn geval wat lastiger.
      donderdag 17 december 2009 @ 01:16:20 #45
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75713674
    Ik fiets nooit. Wil er nog steeds eentje kopen eigenlijk, maar mijn buurt is gewoon eigenlijk te druk voor fietsen.... Mijn straat is heerlijk rustig, maar aan het einde van de straat ligt een hoofdweg, en daar begint de ellende. Kan dan wel via de stoep naar allerlei winkels komen etc, maar echt veilig voel je je niet.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75714391
    Ik fiets bijna iedere dag naar mijn werk. Nou heb ik het geluk dat dat maar 3 miles van mijn huis is en op de drukke gedeeltes er een aparte fietsstrook is. Over de stoep rijden is een ramp, dat zou ik ook niet doen. Enige probleem in de zomer is dat het met 100F en 95% luchtvochtigheid, het best wel warm is
      donderdag 17 december 2009 @ 02:32:37 #47
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_75714481
    Ik hoorde dat ze hier op de drukke weg een fietspad gaan aanleggen. Als dat doorgaat, zou het wel tof zijn.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_75714756
    Er loopt een fietspad vlak achter mijn huis. Is dan ook wel weer het enige fietspad in de buurt.
      donderdag 17 december 2009 @ 13:34:47 #49
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75727269
    Het enige nuttige fietspad dat ik hier ken loopt rechtstreeks van de doorgaande weg door het dorp naar de kroeg in het volgende dorp. Dan hoef ik qua gevaarlijke acties alleen nog maar de hoofdweg over te steken.

    Ze zijn er wel aan bezig. Het hele centrum hebben ze open liggen nu en er komt een verwarmde weg met verwarmd fietspad, vrijliggend, tegen de sneeuw. De hele route langs het Lake is ook al fietspad, maar dat gaat dan weer nergens heen behalve naar het water.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_75736941
    Dit is nog eens snel: gisteren een email gehad van een bedrijf, een uur geleden een telefoongesprek gehad en om 14:30 word ik verwacht voor een interview. Het is een consultants bedrijf, eigenlijk zou ik het liefst voor één bedrijf werken, maar dit is wel een mooie gelegenheid om hier een netwerk op te bouwen, zowel bij het bedrijf zelf als bij de klant waar ik kom te zitten... ALS ze me willen hebben natuurlijk. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      donderdag 17 december 2009 @ 18:38:32 #51
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75738366
    Ze hebben hier wel fietspaden trouwens..... als je de kaart van Orange County bekijkt, dan zie je dat deze doorkruist wordt door de Santa Ana river, en aan weeszijden hiervan liggen dus fietspaden waar je dus helemaal naar het strand mee kan fietsen. Langs de hele kust liggen ook fietspaden, en er zijn dus veel fietspaden die uitkomen op die twee "hoofd" fietspaden, langs de rivier (in de zomer gewoon een dry river bed) en het strand.

    En dat zet ook meteen de toon voor fietsen hier: Puur als recreatie, ipv een primaire manier van vervoer.

    Je ziet dus 's ochtend heel vroeg (en dan heb ik het over 05:00 etc) dus wel vaak surfers op de fiets, met hun board op een karretje. De echte surfers surfen heel vroeg, voordat andere mensen op het strand komen, en die zijn tegen een uur of 8, 9 alweer weg....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75749955
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 17:55 schreef OMG het volgende:
    Dit is nog eens snel: gisteren een email gehad van een bedrijf, een uur geleden een telefoongesprek gehad en om 14:30 word ik verwacht voor een interview. Het is een consultants bedrijf, eigenlijk zou ik het liefst voor één bedrijf werken, maar dit is wel een mooie gelegenheid om hier een netwerk op te bouwen, zowel bij het bedrijf zelf als bij de klant waar ik kom te zitten... ALS ze me willen hebben natuurlijk. .
    Spannend!! Succes!
     FR
    pi_75750615
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 22:58 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Spannend!! Succes!
    Dank! Het ging goed. De projectmanager en andere leden die ik zou ontmoeten waren helaas niet aanwezig wegens drukke projecten en het naderen van het einde van het jaar. Die zal ik dus morgen of volgende week telefonisch te spreken krijgen. Een gesprek in hun kantoor zou ook nog kunnen. Voorlopig ziet het er goed uit. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_75750984
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 23:16 schreef OMG het volgende:

    [..]

    Dank! Het ging goed. De projectmanager en andere leden die ik zou ontmoeten waren helaas niet aanwezig wegens drukke projecten en het naderen van het einde van het jaar. Die zal ik dus morgen of volgende week telefonisch te spreken krijgen. Een gesprek in hun kantoor zou ook nog kunnen. Voorlopig ziet het er goed uit. .
    We hopen met je mee!
     FR
      vrijdag 18 december 2009 @ 00:36:44 #55
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_75753155
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 23:26 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    We hopen met je mee!
    Idd, klinkt goed en succes .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
    pi_75782743
    Kan iemand mij vertellen wat de Amerikanen bedoelen met 'strep'? Gepaard gaand met keelpijn. Is dat gewoon een keelontsteking? Bedankt.
      vrijdag 18 december 2009 @ 20:45:16 #57
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_75782791
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_75783080
    Ja ik had in t Nederlands gegoogled, want ik zocht de Nederlandse naam .
    Anyway bedankt!
      vrijdag 18 december 2009 @ 20:54:05 #59
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75783137
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 20:52 schreef Mieks het volgende:
    Ja ik had in t Nederlands gegoogled, want ik zocht de Nederlandse naam .
    Anyway bedankt!
    Als ik via wikipedia de vertaalfunctie gebruik kom ik op deze pagina:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Tonsillitis
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 18 december 2009 @ 21:00:53 #60
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75783420
    Ah. nu weet ik ook weer waarom Strepsils zo heten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75783642
    [quote]Op vrijdag 18 december 2009 20:54 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Als ik via wikipedia de vertaalfunctie gebruik kom ik op deze pagina:

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Tonsillitis
    [/quote

    Dat plaatje is echt ranzig. Ik hoop dat het er bij mij niet zo uit ziet.
    Maar ik ben aan de antibiotica, dus ik overleef het wel weer.
    pi_75795260
    Helaas kreeg ik te horen dat het bedrijf waar ik op gesprek mocht komen geen nieuw talent nodig heeft tot na de jaarwisseling. Dit had ik ook wel een klein beetje verwacht, maar ik ben in ieder geval een optie voor één van de komende projecten (er werd me immers verteld dat 2010 er goed uit ziet wat betreft aankomende projecten en hierbij ook extra mensen).
    Wat ik gisteren uit het verhaal begreep is dat veel klanten pas weer na de jaarwisseling van start gaan met nieuwe projecten i.v.m. budgetten en dergelijke. Ik gok dat dit ook een beetje op gaat bij een aantal bedrijven waar ik open sollicitaties naar heb gestuurd. Althans, dat hoop ik. .

    Check ik zojuist de USCIS website, ziet mijn oog het volgende:
    quote:
    Decision

    On December 17, 2009, we mailed you a notice that we had registered this customer's new permanent resident status. Please follow any instructions on the notice. Your new permanent resident card should be mailed within 60 days following this registration or after you complete any ADIT processing referred to in the welcome notice, whichever is later.
    Da's dan wel weer leuk. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_75806427
    Het begint er steeds meer op te lijken dat ik in de tweede helft van volgend jaar van Boston naar Houston verhuis. Begin er steeds meer zin in te krijgen!


    Nog even een visum vraagje. Mijn paspoort moet worden vernieuwd, en mijn visum zit in mijn huidige paspoort gestempeld. Moet ik bij het vervangen van mijn paspoort weer een nieuw visum halen?

    [ Bericht 40% gewijzigd door Shivo op 19-12-2009 17:16:07 ]
    Jesus saves but death prevails.
    pi_75817464
    Nee, je hoeft geen nieuw visum aan te vragen.

    http://travel.state.gov/visa/questions/questions_1253.html#7

    Ga ja van baan wisselen? Dan heb je toch een nieuw visum nodig?
    pi_75824338
    Thanks for the info. Ja, andere baan maar dat staat er los van. Ik verander sowieso in Feb op papier van baan. Ik blijf hetzelfde werk doen maar verhuis van het ene research instituut naar het andere research instituut. Mijn J1 is bedoeld voor research scholars en kan meeverhuizen. Volgens mij kan ik die ook aanhouden als ik naar Houston zou gaan, maar als dat doorgaat wil ik kijken of ik een green card kan afdwingen als arbeidsvoorwaarde.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 20 december 2009 @ 09:14:20 #66
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75827624
    Je kunt geen green card afdwingen als arbeidsvoorwaarde, hooguit een H1B visum waarmee je in de VS mag werken. Dat is wat StefanP heeft bijvoorbeeld.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75828463
    Waarom niet? Ik kan toch zeggen dat ik alleen daar ga werken als ik op hun kosten een green card kan aanvragen? Lijkt me niet zo gek, een vriend van me heeft dat ook gedaan.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_75841359
    Een greencard krijg je niet zomaar, zelfs je bedrijf kan dat niet afdwingen...
      zondag 20 december 2009 @ 18:19:40 #69
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75845893
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 10:23 schreef Shivo het volgende:
    Waarom niet? Ik kan toch zeggen dat ik alleen daar ga werken als ik op hun kosten een green card kan aanvragen? Lijkt me niet zo gek, een vriend van me heeft dat ook gedaan.
    Een bedrijf heeft die macht helemaal niet, tenzij ze zeer goede contacten hebben met een corrupte USCIS ambtenaar.

    Wat je een bedrijf kan doen is je sponsoren voor een H1B visum, en daarop kun je 2x 3 jaar werken, ofwel 6 jaar..... en binnen die 6 jaar is het mogelijk je permanent resident card (green card dus) aan te vragen (of om Amerikaan te worden).

    Maar een bedrijf staat verder compleet buiten de afhandeling of je wel of niet in de VS kan verblijven, de USCIS en alleen de USCIS kan hier over beslissen. Een H1B verkrijgen is momenteel niet enorm moeilijk, er zit een jaarlijkse limiet aan van 110.000, maar die halen ze wegens de economie al sinds 2007 niet eens meer.

    Die H1B kosten..... die kun je inderdaad best als arbeidsvoorwaarde afdwingen trouwens, dat is inderdaad redelijk normaal. En het zou kunnen dat je al lang genoeg in de VS zit (ik meen 5 jaar) dat je OF een permanente verblijfsvergunning OF het Amerikaanse staatsburgerschap kunt aanvragen.

    Maar kosten laten betalen betekend niet dat je de garantie hebt van goedkeuring, alleen de USCIS kan dat bepalen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75847605
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 18:19 schreef maartena het volgende:
    Wat je een bedrijf kan doen is je sponsoren voor een H1B visum, en daarop kun je 2x 3 jaar werken, ofwel 6 jaar..... en binnen die 6 jaar is het mogelijk je permanent resident card (green card dus) aan te vragen (of om Amerikaan te worden).
    Maar een universiteit kan je sponsor zijn voor je green card, dat zal waarschijnlijk ook zo zijn met 'normale' bedrijven. De werkgever kan die procedure starten op het moment dat je de H1B krijgt. De route werkt niet met een J1! Het hele traject is overigens niet de snelste manier, bij mij duurde het iets van 1.5 jaar.
    quote:
    zit een jaarlijkse limiet aan van 110.000, maar die halen ze wegens de economie al sinds 2007 niet eens meer.
    Bij academia is er geen limiet.
    quote:
    redelijk normaal. En het zou kunnen dat je al lang genoeg in de VS zit (ik meen 5 jaar) dat je OF een permanente verblijfsvergunning OF het Amerikaanse staatsburgerschap kunt aanvragen.
    Het probleem is voor ieder visum een maximum geldigheid geldt. Bijvoorbeeld, je kunt op een H1B maximaal 6 jaar hier blijven (en daarna moet je eh 1 of 2 jaar wachten).

    En dan is er nog de 2-year rule voor J1 visums
    @shivo, val jij daaronder?
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 01:37 schreef Shivo het volgende:
    Mijn J1 is bedoeld voor research scholars en kan meeverhuizen. Volgens mij kan ik die ook aanhouden als ik naar Houston zou gaan
    Als je van sponsor verandert, dan heb je een nieuwe J1 nodig. Alleen zijn J1 redelijk eenvouding & snel te verkrijgen.

    [ Bericht 4% gewijzigd door devzero op 20-12-2009 19:15:20 ]
    pi_75851875
    Jullie hebben natuurlijk gelijk dat een bedrijf niet direct de mogelijkheid heeft om voor een green card te zorgen; ik bedoelde eigenlijk meer dat ze zo'n fijne advocaat voor me zouden inhuren die dat dan gaat regelen op basis van het feit dat ik werk doe waarvoor geen Amerikaan te vinden is (dat klinkt alsof iedere vuilnisophalende Latino ook basis heeft voor een greencard).

    Ik heb inderdaad ook te maken met de 2year rule (die houdt in dat je na het verlopen van je visum minimaal twee jaar in je thuisland moet verblijven), maar daarvoor heb ik verleden jaar een waiver aangevraagd (die overigens nog steeds in behandeling is), en die normaal gesproken zonder al te veel problemen wordt verleend.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_75860416
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 20:42 schreef Shivo het volgende:
    ik bedoelde eigenlijk meer dat ze zo'n fijne advocaat voor me zouden inhuren die dat dan gaat regelen op basis van het feit dat ik werk doe waarvoor geen Amerikaan te vinden is (dat klinkt alsof iedere vuilnisophalende Latino ook basis heeft voor een greencard).
    Advocaat is vaak niet nodig tenzij je rare omstandigheden hebt; als het bedrijf je maar wil sponsoren (=aanvragen van je labor certification) dan ben je al onderweg. Je kunt misschien onderhandelen dat ze ook jouw kosten (iets van $1000) betalen. Houdt ook rekening dat het bedrijf dan speciaal moet adverteren voor je baan om aan te tonen dat er inderdaad geen amerikanen geschikt zijn.
      zondag 20 december 2009 @ 23:28:36 #73
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_75860752
    Ik ben nu weer 2 dagen in Nederland en ik weet niet wat ik er van moet denken. De US is eigenlijk ook wel een fijne plek om te wonen
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 21 december 2009 @ 01:23:45 #74
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_75864712
    tvp
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
    pi_75866046
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:28 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik ben nu weer 2 dagen in Nederland en ik weet niet wat ik er van moet denken.
    culture shock
    pi_75877241
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:28 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik ben nu weer 2 dagen in Nederland en ik weet niet wat ik er van moet denken.
    Wanneer stopt het nou eindelijk eens met sneeuwen?
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_75889300
    Van de sneeuw naar de sneeuw.
      maandag 21 december 2009 @ 19:33:50 #78
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75892007
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 18:32 schreef RQPS het volgende:
    Van de sneeuw naar de sneeuw.
    Sneeuw? Waar? Heb gisteravond nog een feestje gehad bij iemand, heerlijk in de tuin gezeten met een glas wijn.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 22 december 2009 @ 05:24:09 #79
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_75912068
    Morgen weer eens even in het moederland kijken. Zin in.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 22 december 2009 @ 16:08:07 #80
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75928681
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 05:24 schreef popolon het volgende:
    Morgen weer eens even in het moederland kijken. Zin in.
    Hoop dat het goed gaat met de kleine en zo. Veel plezier.

    Het ziet er wel naar uit dat je een witte kerst krijgt.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_75931716
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 19:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Sneeuw? Waar? Heb gisteravond nog een feestje gehad bij iemand, heerlijk in de tuin gezeten met een glas wijn.....
    De hele oostkust geloof ik.
    pi_75955376
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:08 schreef maartena het volgende:
    Het ziet er wel naar uit dat je een witte kerst krijgt.....
    Ik vlieg morgen naar Washington DC, met een beetje geluk ligt er daar ook nog wat.
      woensdag 23 december 2009 @ 02:30:31 #83
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_75955557
    http://radioplayer.omroep.nl/3fm-default-video/

    Dit hebben jullie niet in Amerika.

    ( )
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      woensdag 23 december 2009 @ 03:22:06 #84
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_75956308
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 02:21 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Ik vlieg morgen naar Washington DC, met een beetje geluk ligt er daar ook nog wat.
    Denk dat die 12+ inch niet in een weekje weg is nee
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 24 december 2009 @ 01:25:00 #85
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75999812
    Druk.

    Vorige week alle kerstinkopen al gedaan..... en vervolgens vrijdag zelf een feestje gegeven, zaterdag een kerstetentje, zondagmiddag/avond een kerstfeest, maandag kerstfeest van het bedrijf, gisteren potluck met drie afdelingen, en gisteravond ook nog weer met mensen uit eten voor de kerst.....

    Vanavond eindelijk weer een rustige avond!

    Morgenavond gaan de vrouw en ik even met z'n tweetjes uit eten, en dan op Kerstdag met schoonmoeder naar iemand anders toe en daar de hele dag kerst vieren met een man of 16 of zo....

    Ik heb alweer zin in volgende week, heb de hele week vrij en kan ik eindelijk even uitrusten van al die kerstdrukte!

    De kadootjes openen we morgenavond, Kerstavond is bij ons traditie in plaats van de ochtend op Kerstdag.

    Wat doen jullie?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 24 december 2009 @ 01:25:44 #86
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_75999852
    Ik heb trouwens medelijden met hen die nu nog naar winkels moeten..... mensen kinderen wat een ellende als ik weer eens de mall voorbij rijdt waar ik gelukkig NIET naar toe hoef.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 24 december 2009 @ 06:29:22 #87
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76003071
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 01:25 schreef maartena het volgende:

    De kadootjes openen we morgenavond, Kerstavond is bij ons traditie in plaats van de ochtend op Kerstdag.

    Wat doen jullie?
    Dat, geloof ik.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_76022974
    tvp
    pi_76034978
    Vraagje aan de paar medefokkers met eigen huis in de VS. Wordt misschien ook een optie voor mij (mits ik inderdaad komend jaar naar Houston verhuis, in Boston is het een no-go).

    Hoe belangrijk is de creditscore? Ik heb pas sinds een jaar een US creditcard (wel een debit card sinds drie jaar) dus de creditscore zegt niet zo veel in mijn geval. En ik lees ook overal dat 20% eigen financiering heel normaal is, klinkt mij ook nogal hoog in de oren (zeker met al die Amerikanen met een ton schuld van hun college). Kan dat percentage ook lager?
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 24 december 2009 @ 22:48:49 #90
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76035179
    Creditscore is ERG belangrijk. Om in aanmerking te komen voor een lening moet je minstens 700 hebben..... als je gewoon je rekeningen op tijd betaald is dat geen probleem.

    10% down moet je toch wel hebben, dus als het huis $250,000 kost moet je $25,000 aan spaargeld meenemen. Zo tot 2007 deden ze leningen met veel minder downpayment, zeg 1%, 2%, etc.... maar sinds de hele bankcrisis praten ze niet eens meer met je als je niet minstens 5% meeneemt..... en dan nog krijg je een lening die veel ongunstiger is dan met 10%.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76038621
    Dat was nog eens snel, vorige week via de website gezien dat m'n adjustment of status was goedgekeurd, deze week zat de welkomstbrief bij de post en vandaag m'n green card. Mooi spul.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      vrijdag 25 december 2009 @ 02:07:01 #92
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76041145
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 00:26 schreef OMG het volgende:
    Dat was nog eens snel, vorige week via de website gezien dat m'n adjustment of status was goedgekeurd, deze week zat de welkomstbrief bij de post en vandaag m'n green card. Mooi spul.


    Mooi kerstkadootje!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 25 december 2009 @ 22:28:47 #93
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76059800
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 02:30 schreef Q.E.D. het volgende:
    http://radioplayer.omroep.nl/3fm-default-video/

    Dit hebben jullie niet in Amerika.

    ( )
    [NFL] American Football 2009 #13 Elke win telt

    Ik zou zeggen pak de sjoelbak maar.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 25 december 2009 @ 23:23:09 #94
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_76061553
    Hoiloo!

    Ik ga dus van de zomer waarschijnlijk naar (Alberta) Montana....is daar nog iets wat ik persé moet doen?
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
    pi_76062053
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 23:23 schreef klaasdj het volgende:
    Hoiloo!

    Ik ga dus van de zomer waarschijnlijk naar (Alberta) Montana....is daar nog iets wat ik persé moet doen?
    Ook nog even rondkijken in het TRaVel-forum (je zit nu in KAA, tussen de emigranten).
    Daar zul je zeker wat meer reisinformatie tegenkomen!
    quote:
     FR
    pi_76062085
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 00:26 schreef OMG het volgende:
    Dat was nog eens snel, vorige week via de website gezien dat m'n adjustment of status was goedgekeurd, deze week zat de welkomstbrief bij de post en vandaag m'n green card. Mooi spul.
    Wauw! Tof!
    Feli's!!
     FR
      vrijdag 25 december 2009 @ 23:38:30 #97
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_76062110
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 23:36 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ook nog even rondkijken in het TRaVel-forum (je zit nu in KAA, tussen de emigranten).
    Daar zul je zeker wat meer reisinformatie tegenkomen!
    [..]
    I know, maar bij TRV gaan ze allemaal naar touristische spots. Thanks anyway.

    -edit- Nog maar 2,5 jaar en dan ben ik ook "semigrant" dus ik dacht..... Ze kunnen me wel helpen.
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
    pi_76063494
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 23:38 schreef klaasdj het volgende:

    [..]

    I know, maar bij TRV gaan ze allemaal naar touristische spots. Thanks anyway.

    -edit- Nog maar 2,5 jaar en dan ben ik ook "semigrant" dus ik dacht..... Ze kunnen me wel helpen.
    Nee joh, niet allemaal.
    Het is zeker het proberen waard om er ook een balletje op te gooien.
     FR
      zaterdag 26 december 2009 @ 01:00:44 #99
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_76065046
    Ik zit vandaag te wachten tot er echt zo'n kerst kerstfilm op Hallmark Channel is. Met de hele familie aan het kerstmaal. Of zo'n gezin in een hutje in de bergen ofzo maar het is nog niet veel soeps tot nu toe

    Bestaat de echte romantische Amerikaanse kerst nog wel
    pi_76068880
    Vanavond weer teveel gegeten bij de ouders van m'n vrouw. Lekker eten en gezelligheid. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_76068895
    Kan niet wachten tot ik weer een keer naar Amerika kan :/
    Ben er geboren en in 2003 ben ik 2 weken naar me oude huis geweest i.c.m. trip door heel texas (houston - dallas - Wichita Falls (geboorte plaats) - austin - san antionio - houston).
    Daarna in 2008 nog een weekend New York geweest maar daarna nooit meer de kans gehad om terug te gaan.

    Volgend jaar staat Wisconsin in de planning tijdens hunting season
    Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
    Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
    pi_76069771
    Jagen is voor mensen met kleine piemeltjes.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 26 december 2009 @ 11:53:44 #103
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76071635
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 10:13 schreef Shivo het volgende:
    Jagen is voor mensen met kleine piemeltjes.
    Jagen is leuk
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76077443
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 11:53 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Jagen is leuk
    Barcaconia heeft een kleine piemel
      zaterdag 26 december 2009 @ 16:18:43 #105
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76079525
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 14:50 schreef regularjoeback het volgende:

    [..]

    Barcaconia heeft een kleine piemel
    Heul nie!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zaterdag 26 december 2009 @ 19:12:41 #106
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76083274
    Jacht..... alleen in de VS kun je computerspellen kopen die "Deer Hunter" heten. En wordt er vissen op TV vertoond.

    Jacht, tja.... ik heb er bijzonder weinig mee. Kan me voorstellen dat er mensen zijn die het aardig vinden, maar het valt me wel op dat de mensen die het leuk vinden..... voornamelijk Rednecks zijn van het lager-opgeleide kaliber.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 26 december 2009 @ 23:42:56 #107
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76090218
    De augurken zijn hier in NL toch wel veel beter hoor.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 27 december 2009 @ 10:15:44 #108
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76095552
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 23:42 schreef popolon het volgende:
    De augurken zijn hier in NL toch wel veel beter hoor.
    Ja, die gedrochten die ze pickles noemen in de US mogen die naam echt niet dragen Maar zo zijn er wel meer dingen. Friet is in NL lekkerder, de algemene kwaliteit van het eten, en nog wat dingen waar ik niet op kan komen.
    Toch stap ik volgende week weer met grote vreugde in het vliegtuig naar de US, het vliegtuig dat ze 2 dagen terug op probeerden te blazen
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76105663
    Ik zou heel wat over hebben voor lekker vers Nederlands brood.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_76107672
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 10:15 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    ...de algemene kwaliteit van het eten...
    Ik probeer me hier iets bij voor te stellen, maar het lukt niet echt.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_76111134
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 10:15 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Ja, die gedrochten die ze pickles noemen in de US mogen die naam echt niet dragen Maar zo zijn er wel meer dingen. Friet is in NL lekkerder, de algemene kwaliteit van het eten, en nog wat dingen waar ik niet op kan komen.
    Toch stap ik volgende week weer met grote vreugde in het vliegtuig naar de US, het vliegtuig dat ze 2 dagen terug op probeerden te blazen
      zondag 27 december 2009 @ 22:02:30 #112
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76119276
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 16:37 schreef OMG het volgende:

    [..]

    Ik probeer me hier iets bij voor te stellen, maar het lukt niet echt.
    Ik vind standaard vlees in de supermarkt bijvoorbeeld beduidend lager van kwaliteit vanwege de behandeling van de dieren. Ik ben geen hippie oid, maar dat opgespoten vlees van bijvoorbeeld Walmart en Meijers heeft gewoon minder smaak.
    Groenten eigenlijk hetzelfde verhaal.

    Je kunt overigens ook gewoon goed eten kopen, maar daar betaal je dan ook veel voor. En dat vind ik jammer.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76122083
    Dat volgespoten vlees kom je natuurlijk net zo makkelijk ook in Nederland tegen. . En groenten bij Walmart zijn om te janken, Sam's Club (onderdeel van Walmart) heeft daarentegen weer prachtige groenten en fruit. We willen daar ooit nog eens een lidmaatschap voor nemen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zondag 27 december 2009 @ 22:56:19 #114
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76122310
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 22:52 schreef OMG het volgende:
    Dat volgespoten vlees kom je natuurlijk net zo makkelijk ook in Nederland tegen. . En groenten bij Walmart zijn om te janken, Sam's Club (onderdeel van Walmart) heeft daarentegen weer prachtige groenten en fruit. We willen daar ooit nog eens een lidmaatschap voor nemen.
    Ja, daar betaal je dan goed voor. Dat is mijn probleem ook. Niet alleen voor mezelf, maar ook in zijn algemeenheid.
    Als fatsoenlijk voedsel beter bereikbaar was gingen Amerikanen misschien beter eten.

    En volgespoten vlees kom je in NL ook wel tegen, maar dat is ook gewoon de echt goedkope zooi. Een lapje vlees bij de AH of Jumbo is kwalitatief gewoon beter dan bij Walmart of Meijer.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 28 december 2009 @ 00:39:03 #115
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76127094
    Walmart met de AH vergelijken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 28 december 2009 @ 02:36:46 #116
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76129352
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 00:39 schreef wonderer het volgende:
    Walmart met de AH vergelijken
    Inderdaad, Albert Heijn is 10x beter dan Walmart.

    Ik kom uit principe eigen nooit bij Wally World, en als ik naar een vergelijkbare winkel moet, dan ga ik wel naar TarGhetto. (Ook wel Tar-Zjeeh, Target op z'n Frans uitgesproken ).

    Ik heb nog een giftcard van Walmart waar $13+change op staat.... ach, misschien binnenkort eens een USB thumbdrive halen ofzo.

    Walmart
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 28 december 2009 @ 02:42:14 #117
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76129420
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 22:52 schreef OMG het volgende:
    Dat volgespoten vlees kom je natuurlijk net zo makkelijk ook in Nederland tegen. .
    Tuurlijk, alle supermarkten hebben dat soort vlees, in de VS en in Nederland. Albert Heijn ook.

    Als het even kan haal ik mijn vlees bij Whole Foods, een organische supermarkt keten, meestal doen we daar toch al wat vaker boodschappen. Of bij Trader Joe's, ook een meer een "buurtmarkt" met een eigen, voornamelijk organische productlijn. En ook daar is het vlees wel goed te pruimen, en niet volgespoten met hormonen.

    Neemt niet weg dat ik bij de Vons zo af en toe ook vlees haal natuurlijk...... Je ontkomt er gewoon niet altijd aan. Maar gelukkig heb ik wel de keuze hier.... sowieso heb ik hier echt 10x meer keuze dan in Nederland qua producten en supermarkten, maar ik zit natuurlijk wel in een heel cultureel divers deel van de VS.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 28 december 2009 @ 02:48:03 #118
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76129462
    quote:
    Op zondag 27 december 2009 22:02 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik vind standaard vlees in de supermarkt bijvoorbeeld beduidend lager van kwaliteit vanwege de behandeling van de dieren.
    De behandeling van de dieren is in Nederland/Europa niet beter hoor.... Je hebt dan wel de keuze tussen pin door de kop en dan elektrocutie, of hals doorgesneden en doodbloeden...(Halal en Kosher).

    Maar maak je geen illusies dat beesten in Europa "beter" behandeld zouden worden. Sterker nog, koeien die in het Midwesten (van Texas tot Montana) voor vlees gefokt worden hebben vaak nog enorme stukken land tot hun beschikking, en is "Cowboy" nog echt een vak.

    En de gekke koeienziekte..... kwam toch voornamelijk doordat men in Europa de koeien koeievoer waaring slachtafval verwerkt zat te eten gaf, terwijl het herbivoren zijn. Dat is nu dan eindelijk ook verboden natuurlijk, wat het in de VS al was.

    Neemt niet weg dat er nog veel te vaak hormonen gebruikt worden.... zowel in de VS als EU.

    Als je er eigenlijk goed naar kijkt..... is de manier waarop Islamitische en Joodse boeren hun vee behandelen, EN slachten (Halal en Kosher) eigenlijk de gezondste manier voor de mens die het eet.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 28 december 2009 @ 04:56:54 #119
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76130051
    Ik zie anders wel regelmatig (in ieder geval op het vlees dat ik koop) staan dat er geen hormonen zijn gebruikt en geen toevoegingen enzo...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 28 december 2009 @ 07:37:34 #120
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76130397
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 04:56 schreef wonderer het volgende:
    Ik zie anders wel regelmatig (in ieder geval op het vlees dat ik koop) staan dat er geen hormonen zijn gebruikt en geen toevoegingen enzo...


    Je ziet het inderdaad veel meer..... het is zakelijk ook een veel grotere markt deze tijden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76141795
    Ik wilde jullie nog even op de hoogte stellen van de nieuwe route die we uitgekozen hebben. Hij staat nog niet helemaal vast, maar dit moet hem ongeveer worden. Hiermee pakken we als het goed is de leukste bezienswaardigheden in het (zuid-/mid-westen), een goede balans tussen steden en natuurparken enz.

    Wat is jullie mening over deze route? Hij is in elk geval beter dan die van de oost- naar westkust toch?
    In ieder geval wel bedankt voor alle feedback tot nu toe!

    Datum Plaats Dagafstand (mijl)
    10-04-2010 San Francisco (Californie) 0
    11-04-2010 Santa Barbara (Californie) 335
    12-04-2010 Los Angeles (Californie) 96
    13-04-2010 Overnachting in Los Angeles 0
    14-04-2010 San Diego (Californie) 165
    15-04-2010 Overnachting in San Diego 0
    16-04-2010 Lake Havasu City (Arizona) 380
    17-04-2010 Grand Canyon (Arizona) 222
    18-04-2010 Overnachting in Grand Canyon 0
    19-04-2010 Page (Arizona) 152
    20-04-2010 Bryce Canyon (Utah) 152
    21-04-2010 Zion (Utah) 89
    22-04-2010 Las Vegas (Nevada) 168
    23-04-2010 Overnachting in Las Vegas 0
    24-04-2010 Death Valley (Californie) 129
    25-04-2010 Yosemite (in het park) (Californie) 316
    26-04-2010 Overnachting in Yosemite (in het park) 0
    27-04-2010 San Francisco (Californie) 215
    Totale afstand: 2419 mijl
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      maandag 28 december 2009 @ 17:46:29 #122
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76148100
    Jij liever dan ik
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_76150196
    Ik vroeg het net aan m'n vrouw en die zei dat je dan beter je oorspronkelijke route zou kunnen doen. Zoals ik eerder al eens heb gezegd heeft m'n vrouw eens met haar ouders de volgende trip gemaakt: Indiana -> Californië -> Mexico -> Indiana (en nog een stel staten in het noorden en zuiden)... in 3 weken.

    Haar mening is dat je met zo'n lange rit aan de westkust OF net zo goed van oost naar west kunt rijden (en dus meer verschillende landschappen en omgevingen ziet) OF dat je dan beter meerdere dagen in iedere stad / streek kunt doorbrengen zonder iedere dag te rijden en dus je rit te verkorten.

    Nu lijkt het wel alsof er per se een rit van minimaal 2400 mijl moet worden afgelegd. Maar goed, jullie moeten het doen. .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      maandag 28 december 2009 @ 21:32:14 #124
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76158085
    Wel een aardige route.... Ik zou er 1 dag aan vast plakken, helemaal aan het begin, om even bij te komen van de jetlag en San Francisco fatsoenlijk te bezoeken voor je naar Santa Barbara gaat.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76158545
    Ben het met maarten eens, in Santa Barbara is verder niet zo veel te zien. Verder is Death Valley niet enorm boeiend en zou je kunnen overwegen dat in te ruilen voor Sequoia, hoewel dat wel verder rijden is.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_76168603
    De eerste oliebol (thuis in NL versgebakken) zit alweer achter de kiezen... ...

    tvp
    pi_76180898
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 21:32 schreef maartena het volgende:
    Wel een aardige route.... Ik zou er 1 dag aan vast plakken, helemaal aan het begin, om even bij te komen van de jetlag en San Francisco fatsoenlijk te bezoeken voor je naar Santa Barbara gaat.
    Er zitten nog 2 dagen voor en 1 achter deze route aangeplakt idd, om bij te komen van de reis (weinig jetlag, want slechts 4 uur tijdverschil vanaf Curacao) en de stad te bekijken.
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_76181118
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 21:41 schreef Shivo het volgende:
    Ben het met maarten eens, in Santa Barbara is verder niet zo veel te zien. Verder is Death Valley niet enorm boeiend en zou je kunnen overwegen dat in te ruilen voor Sequoia, hoewel dat wel verder rijden is.
    Santa Barbara is meer om de rit naar LA te doorbreken met een stop, eventueel is het natuurlijk mogelijk om door te rijden... Misschien idd een plan om DV in te ruilen voor Sequoia, maar dat moeten we nog wat strakker inplannen. Dit is sowieso gewoon een idee van de route, uiteindelijk worden er toch nog wel wat zaken aangepast...
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_76181278
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 18:40 schreef OMG het volgende:
    Nu lijkt het wel alsof er per se een rit van minimaal 2400 mijl moet worden afgelegd. Maar goed, jullie moeten het doen. .
    Nee, het gaat niet om 2400 mijl per se, maar als je kiest voor de westkust, wil je toch juist zoveel mogelijk zien? LA, SF en LV stonden vast dat we daar naartoe wilden, dus dat hebben we aan elkaar gebreid met natuurparken enz. En er zitten ook overnachtingen op bepaalde plaatsen tussen, maar zoals ik in de post hierboven ook al zei, dit is de indicatie van de route die we willen gaan rijden, het kan best nog aangepast worden als we goed gaan kijken wat we wanneer en waar willen gaan doen
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      dinsdag 29 december 2009 @ 23:21:09 #130
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76202442
    Geweldig om vrienden en familie te zien, weer oude tijden laten herleven maar ik ben toch blij dat ik morgen weer naar Grand Rapids vlieg. Ik wil m'n eigen plek terug, ruimte en relaxed thuis zijn.

    AMS-DTW, die vlucht, was daar niet iets mee in het nieuws laatst? Een paar keer zelfs?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 29 december 2009 @ 23:27:11 #131
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76202741
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 23:21 schreef popolon het volgende:
    Geweldig om vrienden en familie te zien, weer oude tijden laten herleven maar ik ben toch blij dat ik morgen weer naar Grand Rapids vlieg. Ik wil m'n eigen plek terug, ruimte en relaxed thuis zijn.

    AMS-DTW, die vlucht, was daar niet iets mee in het nieuws laatst? Een paar keer zelfs?
    Ik denk er precies hetzelfde over. Leuk om thuis te zijn, maar beter om weer te gaan. "Thuis" zitten is ook maar zozo.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76207177
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 23:21 schreef popolon het volgende:
    Geweldig om vrienden en familie te zien, weer oude tijden laten herleven maar ik ben toch blij dat ik morgen weer naar Grand Rapids vlieg. Ik wil m'n eigen plek terug, ruimte en relaxed thuis zijn.

    AMS-DTW, die vlucht, was daar niet iets mee in het nieuws laatst? Een paar keer zelfs?
    Ben net terug in Boston, er waren wat meer veiligheidscontroles dan gewoonlijk, met name bij de gate op Schiphol duurde het wat langer. Verder weinig van gemerkt, eigenlijk.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_76209280
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 14:45 schreef thomaster het volgende:

    [..]

    Nee, het gaat niet om 2400 mijl per se, maar als je kiest voor de westkust, wil je toch juist zoveel mogelijk zien? LA, SF en LV stonden vast dat we daar naartoe wilden, dus dat hebben we aan elkaar gebreid met natuurparken enz. En er zitten ook overnachtingen op bepaalde plaatsen tussen, maar zoals ik in de post hierboven ook al zei, dit is de indicatie van de route die we willen gaan rijden, het kan best nog aangepast worden als we goed gaan kijken wat we wanneer en waar willen gaan doen
    Die route die je nu hebt lijkt me zeker me beter dan oost west. Ik ben momenteel ook bezig met een roadtrip. Wij begonnen in Texas, omdat we daar woonden en zijn via Colorado, Monument Valley, Flagstaff, Grand Canyon, Page en nu in Bryce gegaan. Hierna naar Zion en oud en nieuw in Vegas, daarna Death Valley, Sequoia, Yosemite naar San Francisco. Drie weken, tot nu toe hebben we 3000 mijl afgelegd en het is zeker goed te doen. Had het liever in de lente of herfst gedaan dan midden in de winter, maar dat kwam helaas niet zo uit.
    pi_76247134
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 23:21 schreef popolon het volgende:
    Geweldig om vrienden en familie te zien, weer oude tijden laten herleven maar ik ben toch blij dat ik morgen weer naar Grand Rapids vlieg. Ik wil m'n eigen plek terug, ruimte en relaxed thuis zijn.

    AMS-DTW, die vlucht, was daar niet iets mee in het nieuws laatst? Een paar keer zelfs?
    Zie slowchat van KAA.
    > Er wordt naar je gezocht!
     FR
      donderdag 31 december 2009 @ 04:35:49 #135
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76252093
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 01:13 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Ben net terug in Boston, er waren wat meer veiligheidscontroles dan gewoonlijk, met name bij de gate op Schiphol duurde het wat langer. Verder weinig van gemerkt, eigenlijk.
    Schiphol was een ramp, wat een drama. Twee rontgenbanen, eentje in gebruik. Staat er eentje te fouilleren en nog eens 8 man in tassen te graaien. Waren zeker in opleiding.

    2,5 uur vertraging, net op tijd m'n vlucht naar GR gehaald gelukkig.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 31 december 2009 @ 05:07:12 #136
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76252184
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 00:20 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Zie slowchat van KAA.
    > Er wordt naar je gezocht!
    Tja ik heb een week amper gepost, best wel lekker eigenlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      Moderator / Miss SHO donderdag 31 december 2009 @ 08:53:30 #137
    22592 crew  Ole
    pi_76253032
    Je bent weer veilig thuis neem ik aan
    Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
      donderdag 31 december 2009 @ 15:27:09 #138
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76266517
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 08:53 schreef Ole het volgende:
    Je bent weer veilig thuis neem ik aan
    't Was een hele rit deze keer maar goed, we leven nog!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 31 december 2009 @ 17:26:09 #139
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76271208
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 04:35 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Schiphol was een ramp, wat een drama. Twee rontgenbanen, eentje in gebruik. Staat er eentje te fouilleren en nog eens 8 man in tassen te graaien. Waren zeker in opleiding.

    2,5 uur vertraging, net op tijd m'n vlucht naar GR gehaald gelukkig.
    Kut, dat wordt even opletten dan. Ik heb maar een uurtje tussen Detroit en Grand Rapids om over te stappen. Hopelijk is mijn vliegtuig wel op tijd
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 31 december 2009 @ 17:38:24 #140
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76271677
    Normaal is een uur al krap, je moet je koffers oppikken en door customs. Wij hadden 3,5 uur speling en daar was een uur van over.

    Succes.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 31 december 2009 @ 17:40:51 #141
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76271775
    Je praat me moed in
    Ik had op de heenreis naar de US toen ook een uur, dat ging goed. Vorige week hetzelfde, ging weer goed. Deze keer heb ik er minder vertrouwen in
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 31 december 2009 @ 17:42:37 #142
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76271857
    Ach ja, hangt van je vlucht af, er gaat om de 2 of 3 uur eentje naar GR. Om 10 uur de laatste dan.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 31 december 2009 @ 17:45:38 #143
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76271968
    We zien wel. Ik heb een chauffeur klaarstaan in Grand Rapids dus die kan ook best doorrijden naar Detroit
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76284374
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 22:43 schreef Shivo het volgende:
    Vraagje aan de paar medefokkers met eigen huis in de VS. Wordt misschien ook een optie voor mij (mits ik inderdaad komend jaar naar Houston verhuis, in Boston is het een no-go).

    Hoe belangrijk is de creditscore? Ik heb pas sinds een jaar een US creditcard (wel een debit card sinds drie jaar) dus de creditscore zegt niet zo veel in mijn geval. En ik lees ook overal dat 20% eigen financiering heel normaal is, klinkt mij ook nogal hoog in de oren (zeker met al die Amerikanen met een ton schuld van hun college). Kan dat percentage ook lager?
    Ik had mijn credit card 1.5 jaar toen ik in 2007 een huis kocht en ik deed een down-payment van 10%. Mijn credit score was "voldoende" voor een prime mortage, maar mijn baan heeft ook geholpen. Geen idee of ze nu meer dan die 10% vragen. Btw, sommige hypotheek verleners kunnen lastig doen als je een J1 hebt.

    En nu tijd voor een nieuw jaars feest! Gelukkig 2010 alvast
      vrijdag 1 januari 2010 @ 08:29:12 #145
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76286271
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 17:45 schreef Barcaconia het volgende:
    We zien wel. Ik heb een chauffeur klaarstaan in Grand Rapids dus die kan ook best doorrijden naar Detroit
    Als je ooit nog eens bij Logan's (roadhouse) komt moet je echt de 'grilled chicken wings' nemen. Ben niet snel onder de indruk van keukens maar deze zijn echt subliem.
    quote:
    Smokin' Hot Grilled Wings:
    Two skewers of grilled wings with a smokin' hot chipotle sauce flavored with TABASCO®.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 19:38:42 #146
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76300207
    Happy New Year!

    Rose Parade aan het kijken, en dan straks de Rose Bowl kijken denk ik.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76310653
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 03:15 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Ik had mijn credit card 1.5 jaar toen ik in 2007 een huis kocht en ik deed een down-payment van 10%. Mijn credit score was "voldoende" voor een prime mortage, maar mijn baan heeft ook geholpen. Geen idee of ze nu meer dan die 10% vragen. Btw, sommige hypotheek verleners kunnen lastig doen als je een J1 hebt.

    En nu tijd voor een nieuw jaars feest! Gelukkig 2010 alvast
    Thanks. Deze week eens bij BoA geinformeerd en die eisen dat je drie open 'credit lines' (credit card/loan) hebt, van minstens 12 maanden oud. Ik heb een credit card en verder geen leningen nodig, en genoeg spaargeld voor een 10% downpayment, maar zonder die twee extra credit cards kom ik dus nergens met hen... lekker dan! Ik ga toch niet voor niks leningen afsluiten!
    Maar het lijkt er op dat ik ongeveer dezelfde omstandigheden heb als jij en ik ging er al een beetje van uit dat er op bij andere banken of brokers meer mogelijk moet zijn.

    Happy NY iedereen!
    Jesus saves but death prevails.
    pi_76330776
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 23:42 schreef Shivo het volgende:
    Maar het lijkt er op dat ik ongeveer dezelfde omstandigheden heb als jij en ik ging er al een beetje van uit dat er op bij andere banken of brokers meer mogelijk moet zijn.
    Ik sloot mijn hypotheek af bij een locale 'broker' die was aangeraden door mijn realtor, dat zal misschien ook geholpen hebben, want 3 credit lines had ik niet open. Misschien kun je een store-credit card afsluiten, die zijn meestal redelijk makkelijk te krijgen. Maar een lening afsluiten uitsluitend om je credit score op te hogen is inderdaad een beetje raar (hoewel ik dat wel als advies kreeg toen ik hier kwam).
    pi_76349465
    Daar heb ik ook over na zitten denken. Ik kan prima af met wat ik verdien per maand en heb dus aan een debit card voldoende, des te meer omdat die ook als credit card gebruikt kan worden. Maarja, wil ik later een auto gaan financieren of een hypotheek aanvragen of noem het maar op waar je een credit score voor nodig hebt... Hell, een fatsoenlijk appartement huren kan vaak niet eens zonder credit score. Ik heb ook geen zin om een credit card te nemen, die te gaan gebruiken en vervolgens alleen maar meer betalen terwijl dat nergens voor nodig is...
    Studeren in the States: My Destiny
      zondag 3 januari 2010 @ 11:54:49 #150
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76352292
    Mijn vrouw en ik verwachten in juni ons eerste kind. Beiden zijn we erg gecharmeerd van de naam Koen / Coen voor het geval ons kindje een jongetje gaat worden. Er is echter een maar...

    Mijn vrouw wil over een aantal jaar graag een jaar of twee in de VS werken, daar ze daar leidend onderzoek uitvoeren op haar vakgebied. De contacten met onderzoeksinstituten en universiteiten zijn reeds gemaakt, maar ik dwaal af...

    Onze vraag is of de naam Koen in de VS wenkbrauwen zal laten fronsen, daar het toch wordt uitgesproken als het toch wat racistische coon. Kan dit naar jullie mening wel of niet?
    batman!
    pi_76355281
    Dit kan wel, Amerikanen houden van buitenlandse namen. De term coon wordt ook niet heel erg veel gebruikt...
    pi_76359008
    Je hebt ook de Coen Brothers dat spreek je eerder uit als cone. Je zult in dat geval de uitspraak van de naam een beetje moeten veramerikaniseren om eventuele misverstanden met de andere uitspraak te vermijden. Maar of het echt zo'n probleem is? Ik neem aan dat ze toch wel weten dat je buitenlander bent en dat je daarom zo'n 'vreemde' naam aan je kind geeft
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      zondag 3 januari 2010 @ 14:56:30 #153
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76359182
    Coen Brothers spreek je - volgens mij - meer uit als Cohen Brothers.

    Op zich kan het denk ik ook wel... Zeker is het echter nog niet, maar dat komt omdat we de naam Coen nu niet echt goed samen vinden gaan met mijn achternaam, maar das weer iets heel anders natuurlijk...
    batman!
    pi_76359393
    Dat is een betere reden om hem niet coen te noemen

    is je achternaam emeloen misschien?
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_76363382
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 11:54 schreef thingamajig het volgende:
    Mijn vrouw en ik verwachten in juni ons eerste kind. Beiden zijn we erg gecharmeerd van de naam Koen / Coen voor het geval ons kindje een jongetje gaat worden. Er is echter een maar...

    Mijn vrouw wil over een aantal jaar graag een jaar of twee in de VS werken, daar ze daar leidend onderzoek uitvoeren op haar vakgebied. De contacten met onderzoeksinstituten en universiteiten zijn reeds gemaakt, maar ik dwaal af...

    Onze vraag is of de naam Koen in de VS wenkbrauwen zal laten fronsen, daar het toch wordt uitgesproken als het toch wat racistische coon. Kan dit naar jullie mening wel of niet?
    Lekker boeiend. Mijn broertje heet Coen en die heeft het hier prima naar zijn zin gehad. Mijn naam wordt meestal uitgesproken als Rooo-elll (als in Noel) trouwens, ik denk dat ze van Coen dus Coooooennn maken.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 3 januari 2010 @ 16:51:58 #156
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76363498
    Ik zou me pas druk maken als je zoon Dikkie Dik zou heten. Zou wat lulliger zijn.

    Wij hebben een Dikkie Dik boekje gekregen voor de kleine, toch maar niet voorgelezen. Stel je voor, loop je in de supermarkt, begint 'ie te vragen om Dikkie Dik.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 3 januari 2010 @ 18:08:12 #157
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76366324
    Noem hem gewoon Koen en maak daar in Amerika "Con" van of zo (van Conrad/Koenraad).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 3 januari 2010 @ 18:08:40 #158
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76366345
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 16:51 schreef popolon het volgende:
    Ik zou me pas druk maken als je zoon Dikkie Dik zou heten. Zou wat lulliger zijn.

    Wij hebben een Dikkie Dik boekje gekregen voor de kleine, toch maar niet voorgelezen. Stel je voor, loop je in de supermarkt, begint 'ie te vragen om Dikkie Dik.
    Wat boeit dat nou, er zijn toch ook gewoon mannen die Dick heten?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 3 januari 2010 @ 18:39:23 #159
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76367537
    Ach.... bij een staatsbezoek van de Nederlandse Mnister-President tussen 1994 en 2002, was het dus altijd "Mr Kok, how are you?"

    Tja.... het is maar goed dat ie Wim heette, en geen Dick.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 3 januari 2010 @ 18:40:24 #160
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76367577
    Ik ben inmiddels ook weer op Amerikaanse grond. Even bij de Wendy's gestopt, dan weet je ook weer dat je in de US bent
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76381419
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 11:54 schreef thingamajig het volgende:
    Mijn vrouw en ik verwachten in juni ons eerste kind. Beiden zijn we erg gecharmeerd van de naam Koen / Coen voor het geval ons kindje een jongetje gaat worden. Er is echter een maar...

    Mijn vrouw wil over een aantal jaar graag een jaar of twee in de VS werken, daar ze daar leidend onderzoek uitvoeren op haar vakgebied. De contacten met onderzoeksinstituten en universiteiten zijn reeds gemaakt, maar ik dwaal af...

    Onze vraag is of de naam Koen in de VS wenkbrauwen zal laten fronsen, daar het toch wordt uitgesproken als het toch wat racistische coon. Kan dit naar jullie mening wel of niet?
    In Louisiana bedoelen ze met Coon een Cajun, neger, wasbeer of een coonhound
    Maar als je buiten Louisiana en aan paar andere staten in het Zuiden je hoed hangt zal je dat probleem niet hebben.
      zondag 3 januari 2010 @ 23:41:00 #162
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76383387
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 18:08 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Wat boeit dat nou, er zijn toch ook gewoon mannen die Dick heten?
    'I want Dickie Dick' is toch net wat te.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_76403537
    ben je bang dat ze denken dat hij fan van Dick cheney is?
      maandag 4 januari 2010 @ 17:12:49 #164
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76404279
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 16:53 schreef devzero het volgende:
    ben je bang dat ze denken dat hij fan van Dick cheney is?
    Welke kleuter is nou fan van Dick Cheney En dan vind ik Dikkie Dik toch inderdaad nog erger
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76409086
    Even een vraagje, wat voor weer is het in April aan de westkust van de VS?
      maandag 4 januari 2010 @ 19:10:48 #166
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76409233
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 19:07 schreef Biertjuhhhh het volgende:
    Even een vraagje, wat voor weer is het in April aan de westkust van de VS?
    Seattle of LA?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76409293
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 19:10 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Seattle of LA?
    gaan met een auto van LA richting Las Vegas, SF en dan weer richting LA
    pi_76409424
    Is je google stuk?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_76409503
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 19:15 schreef Shivo het volgende:
    Is je google stuk?
    nee niet echt, heb even gezocht, maar kan niet 1,2,3 vinden wat voor weer het in April is, daarom dat ik het hier aan de deskundigen vraag
    pi_76414237
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef Biertjuhhhh het volgende:

    [..]

    nee niet echt, heb even gezocht, maar kan niet 1,2,3 vinden wat voor weer het in April is, daarom dat ik het hier aan de deskundigen vraag
    Is ook wel hard zoeken http://tinyurl.com/y93rfmd
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
      maandag 4 januari 2010 @ 21:40:23 #171
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76416237
    Het kan regenen, het kan ontzettend warm zijn..... April is 1 van die maanden waarbij het nog echt goed mogelijk is dat het 3 weken bewolkt en regen is, en dan tussen de 15 en 20 graden...... of 30+ en elke dag zon.

    Je kunt er geen pijl op trekken

    En inderdaad..... je bent OF slecht in Engels, OF slecht in zoeken op Google, of een combinatie van die twee.... Je kunt binnen 10 seconden van alles vinden op Google. Bijvoorbeeld onderstaande link:

    http://weather.latimes.com/US/CA/Los_Angeles.html?main=1

    Deze geeft het huidige weer, maar je kunt ook datums in het verleden prikken, bijv. in April 2009, 2008, 2007, etc.... om een idee te krijgen van het weer.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 4 januari 2010 @ 21:52:58 #172
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76416948
    Ik hoor net dat ik over 4 weken naar CA moet voor het werk. Helaas niet bepaald LA oid, maar beter weer dan hier is altijd goed.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76466478
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 11:54 schreef thingamajig het volgende:
    Mijn vrouw en ik verwachten in juni ons eerste kind. Beiden zijn we erg gecharmeerd van de naam Koen / Coen voor het geval ons kindje een jongetje gaat worden. Er is echter een maar...

    Mijn vrouw wil over een aantal jaar graag een jaar of twee in de VS werken, daar ze daar leidend onderzoek uitvoeren op haar vakgebied. De contacten met onderzoeksinstituten en universiteiten zijn reeds gemaakt, maar ik dwaal af...

    Onze vraag is of de naam Koen in de VS wenkbrauwen zal laten fronsen, daar het toch wordt uitgesproken als het toch wat racistische coon. Kan dit naar jullie mening wel of niet?
    Als Koen zijnde woonachtig in de VS kan ik je vertellen dat het geen probleem oplevert. Het wordt inderdaad coon, maar de meeste Amerikanen hebben hier geen moeite mee. Nu moet ik wel zeggen dat ik mij over het algemeen tussen de white middle class bevind.
      woensdag 6 januari 2010 @ 05:52:54 #174
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76468803
    Samuel Adams Utopias

    Heeft iemand het gedronken? Het is het sterkste bier ter wereld (27% alcohol), en is verboden in 11 staten.

    en $150 per fles....

    [ Bericht 13% gewijzigd door maartena op 06-01-2010 05:59:44 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76509973
    Dat kan toch helemaal niet? Gisting stopt toch bij 15%?
    pi_76550828
    wow zaterdag misschien natte sneeuw hier in florida
    pi_76551163
    Ik heb voor het eerst gefietst in de VS.

    In San Francisco, geen aanrader die heuvels zijn echt heel steil, morgen heb ik waarschijnlijk enorm spierpijn.
    pi_76566281
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 04:48 schreef nmrz het volgende:
    wow zaterdag misschien natte sneeuw hier in florida
    Eerst zien, dan geloven. Vanacht zouden we misschien ijsregen hebben gehad, maar ik lag te slapen. De citroenboom in mijn tuin staat er in iedergeval nog goed bij
      zaterdag 9 januari 2010 @ 17:38:38 #179
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_76605016
    Luitjes, ik ga meelezen hier. Ik ben over 1.5 jaar klaar met studeren, en dan zou ik graag een langere periode in de US of A willen wonen, bij voorkeur in NYC. Ik hoop dat ik door hier mee te lezen een beetje een idee kan krijgen hoe jullie deze stap hebben gezet.
    pi_76640874
    Vanavond lekker hutspot eten.
    pi_76664091
    Stel dat je toeristenvisa 2 keer geweigerd is kan je dan wel een fiancée visa aanvragen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 11 januari 2010 @ 00:51:40 #182
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_76664859
    Waarom is je toeristenvisum geweigerd?
    pi_76666180
    Ik heb geen toeristenvisa nodig dus nu kun je weer door gaan op de vraag
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_76666215
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Stel dat je toeristenvisa 2 keer geweigerd is kan je dan wel een fiancée visa aanvragen?


    Ach, die arme Diego.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_76666231
    Ben je zwakzinnig of doe je maar alsof?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 11 januari 2010 @ 03:06:24 #186
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76666237
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Stel dat je toeristenvisa 2 keer geweigerd is kan je dan wel een fiancée visa aanvragen?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      Eindredactie Games maandag 11 januari 2010 @ 03:06:41 #187
    104357 crew  2dope
    Siempre Peligroso
    pi_76666239
    Volgend jaar zomer waarschijnlijk naar New York Shittay

    Ik heb me laten vertellen dat ik wanneer ik onderstaande dress-code aanhoud ik de meeste gastvrijheid mag verwachten:





    Kan iemand dit verifiëren?
    Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
    Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
      maandag 11 januari 2010 @ 04:41:21 #188
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76666468
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Stel dat je toeristenvisa 2 keer geweigerd is kan je dan wel een fiancée visa aanvragen?


    Kansloos. Zowel jij, als het fiancee visum.

    Als je ooit met goede reden geweigerd bent voor een visum waarmee je tijdelijk in de VS kan verblijven, is de kans vrij klein dat je voor een visum met kans op permanent verblijf wel toestemming krijgt.

    Niet onmogelijk trouwens, maar het ligt een beetje aan de reden van weigering van het toeristenvisum.

    Het feit dat de persoon waarover je het hebt TWEE keer geweigerd is, doet me in ieder geval denken dat het geen administratieve fout was, dus ik denk dat die aanvraag gewoon net zo hard geweigerd gaat worden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 11 januari 2010 @ 04:45:42 #189
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76666474
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 03:06 schreef 2dope het volgende:
    Volgend jaar zomer waarschijnlijk naar New York Shittay

    Ik heb me laten vertellen dat ik wanneer ik onderstaande dress-code aanhoud ik de meeste gastvrijheid mag verwachten:

    Kan iemand dit verifiëren?
    Niet geheel correct.

    Voor de meeste gastvrijheid, is deze klederdracht gewenst:



    Het is allebei blauw, weinig verschil dus
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76688126
    Toch zit ik er ook over na te denken om verwarmd ondergoed aan te schaffen met de huidige koude golf hier. Ik hoop alleen dat het betere kwaliteit is en niet spontaan op marsh mellow mode springt (altijd al geweten dat kleding uit jemen slechte kwaliteit is)
    pi_76693160
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 04:41 schreef maartena het volgende:

    [..]



    Kansloos. Zowel jij, als het fiancee visum.

    Als je ooit met goede reden geweigerd bent voor een visum waarmee je tijdelijk in de VS kan verblijven, is de kans vrij klein dat je voor een visum met kans op permanent verblijf wel toestemming krijgt.

    Niet onmogelijk trouwens, maar het ligt een beetje aan de reden van weigering van het toeristenvisum.

    Het feit dat de persoon waarover je het hebt TWEE keer geweigerd is, doet me in ieder geval denken dat het geen administratieve fout was, dus ik denk dat die aanvraag gewoon net zo hard geweigerd gaat worden.
    Ik heb het echt nog nooit gehoord dat een Argentijn afgewezen werd voor een toeristenvisa, behalve die ene chick dan maar ik heb echt geen flauw benul waarom. Dat moet bijna wel zijn omdat haar een vriend een loser is met een kut baan
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 11 januari 2010 @ 22:38:46 #192
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76700919
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Ik heb het echt nog nooit gehoord dat een Argentijn afgewezen werd voor een toeristenvisa, behalve die ene chick dan maar ik heb echt geen flauw benul waarom. Dat moet bijna wel zijn omdat haar een vriend een loser is met een kut baan
    Het zou goed kunnen dat ze niet alles verteld. Is ze bijvoorbeeld VOOR die twee weigeringen al WEL eens naar de VS geweest op een toeristenvisum, en is ze toen langer gebleven dan toegestaan?

    Dat merk je bij vertrek niet zo, als je te laat vertrekt..... laten ze je natuurlijk gewoon gaan, maar een paar weken later word de administratie bijgewerkt en komt er bij desbetreffende Argentijnse een rood vlaggetje te staan: Overstayed visa.

    En tja.... dan kom je inderdaad nog maar heel moeilijk het land binnen. Inderdaad, ik heb hier wel eens Argentijnen ontmoet die op bezoek waren, en het verkrijgen van een toeristenvisum is voor een Argentijn met een schoon strafblad niet echt veel meer dan een formaliteit, dus er is iets wat ze je niet verteld.

    Ik denk niet dat het een "loser is met een kutbaan", want de eisen zijn niet enorm groot, 125% van het poverty level, en dat ligt voor iemand zonder kinderen die 1 vrouw wil importeren zo rond de $21.000 per jaar of zo, wat echt nog wel een keer op te brengen is.

    Er is "iets" met haar waardoor ze zelfs als toerist niet naar binnen komt. Of dat nu is omdat ze in het verleden iets op haar strafblad heeft staan, of dat ze dus inderdaad al eens eerder in de VS geweest was en langer is gebleven dan toegestaan, of dat er iets anders aan de hand is..... Tja, dat zou ja aan haar moeten vragen. Een weigering van een toeristenvisum is ook niet afhankelijk van de baan van die "loser" zeg maar, dus er zal gewoon wat aan de hand zijn. Iets wat jij niet weet.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 11 januari 2010 @ 23:41:27 #193
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76704304
    Oh nee he....

    Amerikaanse achtling te zien bij SBS6

    Octomom op de Nederlandse TV
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 11 januari 2010 @ 23:52:42 #194
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76704803
    De laatste twee keer dat ik naar de VS vloog werd ik bij het overhandigen van m'n paspoort meegevoerd naar een kamertje waar allemaal vage Colombianen, Mexicanen, Chilenen en weet ik wat voor lui zaten te wachten. Die gasten zaten er soms echt al uren. Ik werd beide keren na 5 minuten wachten al 'geholpen'. Komt er een mannetje die je allerlei vragen gaat stellen over mensen die je kent in de VS, waar je ouders vandaan komen, waar je eerder bent geweest, wat voor werk je doet en weet ik veel wat nog meer. Wel even vragen die iets 'verder' gingen dan bij de normale security check. Na het beantwoorden van die vragen mocht ik gewoon alsnog het land.

    Wat iemand wat de redenen kunnen zijn waarom ik steeds naar dat vage kamertje moet? En waarom twee keer? Moet ik er rekening mee houden dat ik volgende keer teruggestuurd kan worden?

    Heb verder niets fout gedaan en me altijd aan alle regels gehouden.
    batman!
      maandag 11 januari 2010 @ 23:54:12 #195
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76704867
    Welke luchthaven, en hoe zie je eruit?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 11 januari 2010 @ 23:54:37 #196
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76704885
    Misschien een verdachte achternaam?
    2000 light years from home
      maandag 11 januari 2010 @ 23:57:40 #197
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76705007
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 23:54 schreef wonderer het volgende:
    Welke luchthaven, en hoe zie je eruit?
    Eerste keer op Atlanta, twee keer op Newark...

    Ik ben lang (1.96), breed, heb zwart haar, en altijd wel wat stoppels, zeker na een vlucht van 8 uur. Misschien is dat het. Mijn achternaam is dezelfde als de naam van de koningin van Jordanie, dat speelt misschien ook mee.
    batman!
      maandag 11 januari 2010 @ 23:59:36 #198
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76705076
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 23:52 schreef thingamajig het volgende:
    De laatste twee keer dat ik naar de VS vloog werd ik bij het overhandigen van m'n paspoort meegevoerd naar een kamertje waar allemaal vage Colombianen, Mexicanen, Chilenen en weet ik wat voor lui zaten te wachten. Die gasten zaten er soms echt al uren. Ik werd beide keren na 5 minuten wachten al 'geholpen'. Komt er een mannetje die je allerlei vragen gaat stellen over mensen die je kent in de VS, waar je ouders vandaan komen, waar je eerder bent geweest, wat voor werk je doet en weet ik veel wat nog meer. Wel even vragen die iets 'verder' gingen dan bij de normale security check. Na het beantwoorden van die vragen mocht ik gewoon alsnog het land.

    Wat iemand wat de redenen kunnen zijn waarom ik steeds naar dat vage kamertje moet? En waarom twee keer? Moet ik er rekening mee houden dat ik volgende keer teruggestuurd kan worden?

    Heb verder niets fout gedaan en me altijd aan alle regels gehouden.
    Ben je ooit iets langer gebleven dan toegestaan op een toeristenvisum?
    Of is het groene strookje ooit NIET uit je paspoort gehaald bij vertrek, en heb je het niet naderhand terug gestuurd?
    Heb je een verdachte achternaam?
    Heb je in het verleden wel eens een "even 2 dagen naar Canada" tripje gedaan om zodoende een nieuw toeristenvisum te krijgen?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 12 januari 2010 @ 00:01:15 #199
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76705130
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 23:59 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ben je ooit iets langer gebleven dan toegestaan op een toeristenvisum?
    Of is het groene strookje ooit NIET uit je paspoort gehaald bij vertrek, en heb je het niet naderhand terug gestuurd?
    Heb je een verdachte achternaam?
    Heb je in het verleden wel eens een "even 2 dagen naar Canada" tripje gedaan om zodoende een nieuw toeristenvisum te krijgen?
    Nooit langer gebleven, op dat groene strookje heb ik altijd goed gelet en dat is (volgens mij) altijd goed gegaan. Nooit langer dan 3 weken in de VS geweest, geen uitstapjes gemaakt naar Canada (of Mexico). Hmm, achternaam wellicht, die is Noor. Niet echt Arabisch, maar wellicht...
    batman!
      dinsdag 12 januari 2010 @ 00:01:35 #200
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76705141
    Misschien staat er wel een "Halaby" uit Syrie of Jordanie op een verdachte lijst, en word je dus gewoon "ge-profiled"

    Edit: Oh ja, Noor.... haar meisjesnaam was Halaby.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 12 januari 2010 @ 00:03:49 #201
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76705219
    Ik heb wel een keer bij een reguliere controle 'yes' geantwoord op een vraag die ik - achteraf bekeken - misschien verkeerd heb geinterpreteerd (door gekrijs van een of ander wijf achter me)... daarna mocht ik gelijk meelopen... terugdenkend is dat het misschien wel... had gewoon moeten vragen wat die man zei...
    batman!
    pi_76706232
    Als je eenmaal om wat voor reden dan ook op een lijst terecht komt dan kom je daar lastig weer van af. En je naam kan ook op zo'n lijst komen doordat er iemand met dezelfde naam als jij rondloopt, die niet helemaal sjofel is.


    Ben benieuwd of ik nu ook op een lijst sta. Na mijn laatste vlucht was ik redelijk geirriteerd en toen er zo'n 25 jarig douane knulletje autoritair ging doen heb ik hem aardig van repliek gediend. Dat ging natuurlijk niet zo lekker naar binnen bij hem dus toen werd ie helemaal vervelend. Maar uiteindelijk kan zo'n knul je weinig maken, als al je papieren in orde zijn.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 12 januari 2010 @ 01:02:47 #203
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76706780
    Waar ik de afgelopen weken weer aan herinnerd werd met al die "incidenten" op vliegvelden, in vliegtuigen is dat je vanaf dat je het vliegveld nadert in de auto, tot het moment dat je bij aankomst weer wegrijdt van het vliegveld gewoon overal "Yes Sir, Yes Mam", Ja en Amen moet hanteren........ Ze worden tegenwoordig al heel nerveus als je langer dan 5 minuten op de plee zit.

    Ben blij dat ik tevens Amerikaan ben, dat scheelt al weer wat..... ze kunnen me in ieder geval nooit de toegang tot het land weigeren.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 12 januari 2010 @ 01:05:07 #204
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76706832
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 00:03 schreef thingamajig het volgende:
    Ik heb wel een keer bij een reguliere controle 'yes' geantwoord op een vraag die ik - achteraf bekeken - misschien verkeerd heb geinterpreteerd
    "Have you ever been a member of, or been in any way affiliated with a known terrorist organization?"

    Tja.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 12 januari 2010 @ 01:14:57 #205
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76707061
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 01:02 schreef maartena het volgende:
    Waar ik de afgelopen weken weer aan herinnerd werd met al die "incidenten" op vliegvelden, in vliegtuigen is dat je vanaf dat je het vliegveld nadert in de auto, tot het moment dat je bij aankomst weer wegrijdt van het vliegveld gewoon overal "Yes Sir, Yes Mam", Ja en Amen moet hanteren........ Ze worden tegenwoordig al heel nerveus als je langer dan 5 minuten op de plee zit.

    Ben blij dat ik tevens Amerikaan ben, dat scheelt al weer wat..... ze kunnen me in ieder geval nooit de toegang tot het land weigeren.
    Je mag ook niet je paspoort even in je mond doen zodat je je rugtas open kan maken om hem op te bergen, zo weet ik uit eigen ervaring .
    2000 light years from home
    pi_76709276
    @maartena, ik vind wat vragen beantwoorden en wat afschriften meenemen een formaliteit.dat is het in geval voor de meeste argies die naar de vs willen. De meeste mensen die ik ken krygen ook meteen een visa voor 10 jaar, maar ik ken ook alleen blanken met een normale baan. Zij is advocate,schat zo in dat ze weinig geld heeft en ze het vestingsgevaar redelyk hoog in. Fiancee visa is de enige andere optie maar daarvoor moet je behoorlyk desperate voor zyn
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_76718454
    Afgelopen zondag teruggevlogen vanuit de VS, zonder m'n paspoort te laten zien. Wel uiteraard zelf even het strookje ingeleverd bij het boarden. Goede beveiliging.

    Wat een kut gevoel om weer bij een vliegtuig vol met Nederlanders in te stappen trouwens.
      dinsdag 12 januari 2010 @ 14:52:51 #208
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76721286
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 01:02 schreef maartena het volgende:

    Ben blij dat ik tevens Amerikaan ben, dat scheelt al weer wat..... ze kunnen me in ieder geval nooit de toegang tot het land weigeren.
    Weet je wat pas echt helpt? Een kind bij je hebben.

    We kwamen als laatste uit het vliegtuig in Detroit (zaten op de laatste rij, goede plaatsen maar het duurt een half uur voordat je eruit bent) en waren als eerste door de douane heen. Zo'n aardige mevrouw zag ons rotzooien met de kinderwagen, zoon begon wat te mekkeren en hoppetee ze gooit zo een extra dounapoort open voor ons. En toen stond er nog 400 man te wachten.

    Sorry mensen maar daar maak ik dan graag gebruik van.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 12 januari 2010 @ 14:55:37 #209
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76721389
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 14:52 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Weet je wat pas echt helpt? Een kind bij je hebben.

    We kwamen als laatste uit het vliegtuig in Detroit (zaten op de laatste rij, goede plaatsen maar het duurt een half uur voordat je eruit bent) en waren als eerste door de douane heen. Zo'n aardige mevrouw zag ons rotzooien met de kinderwagen, zoon begon wat te mekkeren en hoppetee ze gooit zo een extra dounapoort open voor ons. En toen stond er nog 400 man te wachten.

    Sorry mensen maar daar maak ik dan graag gebruik van.
    Gelijk heb je.

    Zit trouwens niet graag achteraan in een vliegtuig, daar bij die plees.
    batman!
      dinsdag 12 januari 2010 @ 15:27:03 #210
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76722573
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 14:55 schreef thingamajig het volgende:
    Zit trouwens niet graag achteraan in een vliegtuig, daar bij die plees.
    Ik las ook al ergens dat hygiënisch gezien, en dat heeft dan niets met de plees te maken, achterin de meeste virussen/bacteriën rondhangen omdat de luchtstroom heel langzaam van voor naar achter loopt.

    Het maakt mij verder ook niet zoveel uit, maar ik zit liever voorin omdat je dan eerder dat vliegtuig weer uit bent.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 12 januari 2010 @ 15:32:04 #211
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76722772
    Zo grappig vind ik dat ook. Dat gordellampje gaat uit en direct staat er 300 man in het smalle gangpad te dringen om de tassen en koffers te pakken. Krampachtig proberen ze allemaal hun plaats in het gangpad te claimen en desnoods opgevouwen blijven ze dan ook staan.
    Vervolgens duurt het nog 10 minuten voordat de slurf er aan zit en business class van boord is. Als ik dan rustig blijf zitten en wacht tot de gang vrij is kan ik alsnog vlug mijn tas pakken en gewoon tussen de mensen van boord gaan. Heerlijk, kuddegedrag
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 12 januari 2010 @ 15:32:48 #212
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76722803
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 14:52 schreef popolon het volgende:
    Sorry mensen maar daar maak ik dan graag gebruik van.
    Groot gelijk. Ook voor ons zonder kinderen plezierig.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 12 januari 2010 @ 15:33:47 #213
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76722844
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:32 schreef Barcaconia het volgende:
    Zo grappig vind ik dat ook. Dat gordellampje gaat uit en direct staat er 300 man in het smalle gangpad te dringen om de tassen en koffers te pakken. Krampachtig proberen ze allemaal hun plaats in het gangpad te claimen en desnoods opgevouwen blijven ze dan ook staan.
    Vervolgens duurt het nog 10 minuten voordat de slurf er aan zit en business class van boord is. Als ik dan rustig blijf zitten en wacht tot de gang vrij is kan ik alsnog vlug mijn tas pakken en gewoon tussen de mensen van boord gaan. Heerlijk, kuddegedrag
    Oh ja, ik blijf ook altijd rustig zitten.... op staan voor je aan de beurt bent heeft niet zoveel zin eigenlijk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76736324
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:32 schreef Barcaconia het volgende:
    Zo grappig vind ik dat ook. Dat gordellampje gaat uit en direct staat er 300 man in het smalle gangpad te dringen om de tassen en koffers te pakken. Krampachtig proberen ze allemaal hun plaats in het gangpad te claimen en desnoods opgevouwen blijven ze dan ook staan.
    Vervolgens duurt het nog 10 minuten voordat de slurf er aan zit en business class van boord is. Als ik dan rustig blijf zitten en wacht tot de gang vrij is kan ik alsnog vlug mijn tas pakken en gewoon tussen de mensen van boord gaan. Heerlijk, kuddegedrag
    Moet je eens een binnenlandse vlucht in China nemen. Vanaf het moment dat de wielen de grond raken gaan alle telefoons aan. Zodra de kist enigszins langzaam beweegt richting de terminal staat iedereen al op en begint ongeduldig te wachten tot de deur open gaan. Leuk is als de piloot dan expres nog even een hard remt
      dinsdag 12 januari 2010 @ 20:32:38 #215
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76736578
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:33 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Oh ja, ik blijf ook altijd rustig zitten.... op staan voor je aan de beurt bent heeft niet zoveel zin eigenlijk.
    Zelfde als in de terminal. Als ze beginnen met boarden staat ook direct 300 man in de rij om die kist in te mogen. Terwijl je gewoon stoelnummers hebt... Dat je dat bij Ryanair doet kan ik nog enigszins begrijpen maar op een internationale vlucht? Daar had ik 3 weken terug nog een topic over geopend toen ik dat zat te bekijken vanuit de terminal
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76740057
    Zeg maar Buquebus naar Argentinie of Uruguay

    Gewoon alleen handbaggage meenemen, dan kan je lekker blijven zitten
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 12 januari 2010 @ 22:20:24 #217
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76742294
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 15:32 schreef Barcaconia het volgende:
    Zo grappig vind ik dat ook. Dat gordellampje gaat uit en direct staat er 300 man in het smalle gangpad te dringen om de tassen en koffers te pakken. Krampachtig proberen ze allemaal hun plaats in het gangpad te claimen en desnoods opgevouwen blijven ze dan ook staan.
    Vervolgens duurt het nog 10 minuten voordat de slurf er aan zit en business class van boord is. Als ik dan rustig blijf zitten en wacht tot de gang vrij is kan ik alsnog vlug mijn tas pakken en gewoon tussen de mensen van boord gaan. Heerlijk, kuddegedrag
    juist, om vervolgens al die mensen bij de bagageband weer voorbij te lopen, omdat zij een koffer hebben gechecked en jij alleen handbagage hebt...
    batman!
      dinsdag 12 januari 2010 @ 22:29:38 #218
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76742855
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 22:20 schreef thingamajig het volgende:

    [..]

    juist, om vervolgens al die mensen bij de bagageband weer voorbij te lopen, omdat zij een koffer hebben gechecked en jij alleen handbagage hebt...
    Om het even. Altijd haasten en wachten die gasten
    Staan ze in het vliegtuig te wachten. Met alle haast er uit en dan staan ze bij de douane te wachten, weer met haast er door en dan staan ze bij de koffers te wachten inderdaad.

    Achja, je zal er wel rustig van slapen...
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76748961
    Mjah, er is wel een verschil tussen een transatlantische vlucht en een vlucht binnen de VS. Ik vlieg onderhand iedere andere week en dan wil je niets liever dan zo snel mogelijk van boord zodra je geland bent.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_76772092
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 00:59 schreef Shivo het volgende:
    Mjah, er is wel een verschil tussen een transatlantische vlucht en een vlucht binnen de VS. Ik vlieg onderhand iedere andere week en dan wil je niets liever dan zo snel mogelijk van boord zodra je geland bent.
    Vooral als je vlucht op tijd is of zelfs iets meerder aankomt, maar er nog een ander vliegtuig bij "jouw" gate staat te wachten. Ik wacht liever bij een gate voor een connecting flight, dan in een vliegtuig.
    pi_76837202
    Waarom zijn Amerikaanse meisjes zo klein?
      vrijdag 15 januari 2010 @ 13:18:48 #222
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76848230
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 04:51 schreef RQPS het volgende:
    Waarom zijn Amerikaanse meisjes zo klein?
    Terechte klacht!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_76851728
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Terechte klacht!
    Klein is toch juist fijn?! Ik denk dat jullie de klacht wat beter uit moeten leggen, met name waarom het zo vervelend is dat ze zo klein zijn
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_76852298
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 04:51 schreef RQPS het volgende:
    Waarom zijn Amerikaanse meisjes zo klein?
    En waarom moet in iedere zin "like" gezegd worden
      vrijdag 15 januari 2010 @ 14:54:54 #225
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76852466
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 14:38 schreef thomaster het volgende:

    [..]

    Klein is toch juist fijn?! Ik denk dat jullie de klacht wat beter uit moeten leggen, met name waarom het zo vervelend is dat ze zo klein zijn
    Mijn vriendin is 5'3", het voelt alsof je met een kind op stap gaat En daarbij ben ik eigenlijk sowieso meer van de langere dames... Lange benen zijn namelijk mooi
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 14:49 schreef tjoptjop het volgende:

    [..]

    En waarom moet in iedere zin "like" gezegd worden
    En elke zin eindigen alsof het een vraag is. Daar wordt je ZO gek van. (Goed voorbeeld is Michelle van American Pie 1)

    Like, totally and stuff, right?!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 15 januari 2010 @ 15:58:47 #226
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76855259
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 04:51 schreef RQPS het volgende:
    Waarom zijn Amerikaanse meisjes zo klein?
    Iedereen is kleiner voor de langste mensen ter wereld: Nederlanders.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 15 januari 2010 @ 16:00:17 #227
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76855334
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 14:49 schreef tjoptjop het volgende:
    En waarom moet in iedere zin "like" gezegd worden
    http://www.dontsaylike.com/
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76857763
    Volgens mij is het omdat ze van orale seks houden
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 15 januari 2010 @ 19:23:09 #229
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76863491
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 14:54 schreef Barcaconia het volgende:
    Like, totally and stuff, right?!
    I know, right?

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 15 januari 2010 @ 19:27:18 #230
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76863660
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 19:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    I know, right?

    Yeah totally, like duh!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      vrijdag 15 januari 2010 @ 19:34:51 #231
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76863929
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 19:23 schreef maartena het volgende:

    [..]

    I know, right?

    Wait, what?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_76864841
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 01:14 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Je mag ook niet je paspoort even in je mond doen zodat je je rugtas open kan maken om hem op te bergen, zo weet ik uit eigen ervaring .
    Wat is dat voor iets raars?
      vrijdag 15 januari 2010 @ 21:05:23 #233
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76867558
    Ik werd boos toegesproken toen ik dat deed. Ze zijn nogal "on edge" allemaal.
    2000 light years from home
      vrijdag 15 januari 2010 @ 21:12:11 #234
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76867903
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 15:58 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Iedereen is kleiner voor de langste mensen ter wereld: Nederlanders.
    Een bar in Londen waar veel Nederlanders komen (De Hems) werd door een aantal Amerikaanse vriendinnen van mij beschreven als 'a bar with tree-like men'

    batman!
    pi_76908096
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 19:58 schreef Sloggi het volgende:

    [..]

    Wat is dat voor iets raars?
    Ja goeie vraag!
     FR
      zondag 17 januari 2010 @ 09:19:05 #236
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76915358
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 21:05 schreef Merkie het volgende:
    Ik werd boos toegesproken toen ik dat deed. Ze zijn nogal "on edge" allemaal.
    Je zal wel iemand met een slecht humeur gehad hebben..... niet dat ik me een specifiek moment kan herinneren waar ik met een paspoort tussen mijn tanden zat.... maar het is niet de gewoonte, en ook zeker geen regel dat je niet je paspoort tussen je tanden mag stoppen of zo....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 17 januari 2010 @ 09:23:34 #237
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76915381
    heb gister op een feestje gesproken met iemand van de Amerikaanse border protection op Schiphol. Die zegt dat als je eenmaal naar secondary bent geweest (zoals ik), je daar altijd naartoe zal moeten. Mede omdat ze hun administratie gewoon niet op orde hebben...
    batman!
    pi_76917236
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 20:32 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Zelfde als in de terminal. Als ze beginnen met boarden staat ook direct 300 man in de rij om die kist in te mogen. Terwijl je gewoon stoelnummers hebt... Dat je dat bij Ryanair doet kan ik nog enigszins begrijpen maar op een internationale vlucht? Daar had ik 3 weken terug nog een topic over geopend toen ik dat zat te bekijken vanuit de terminal
    Bestemming en maatschappij maken veel uit, ik vloog naar india met turkish airways, mensen namen hele schilderijen mee en dergelijke. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat allemaal als handbagage hebben kunnen meekrijgen (overgrote deel was niet uit het duty free gedeelte).

    Eenmaal geland blijf ik lekker zitten totdat de grootste drukte voorbij is. Ik ga niet dringen om mijn tas te pakken om vervolgens te moeten schuifelen naar de uitgang terwijl iedereen tegen je aandrukt. I need my personal space
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
      zondag 17 januari 2010 @ 14:10:42 #239
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76922296
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 09:19 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Je zal wel iemand met een slecht humeur gehad hebben..... niet dat ik me een specifiek moment kan herinneren waar ik met een paspoort tussen mijn tanden zat.... maar het is niet de gewoonte, en ook zeker geen regel dat je niet je paspoort tussen je tanden mag stoppen of zo....
    Ik zei het ook een beetje gekscherend . Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat je gewoon totaal niet vriendelijk behandeld wordt.
    2000 light years from home
      zondag 17 januari 2010 @ 15:09:26 #240
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76924620
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 14:10 schreef Merkie het volgende:

    [..]

    Ik zei het ook een beetje gekscherend . Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat je gewoon totaal niet vriendelijk behandeld wordt.
    Geen wonder, het is natuurlijk zwaar kutwerk. Daarbij komt dat deze mensen niet hoeven te concurreren zoals bijvoorbeeld winkelpersoneel dat wel moet doen. Klantvriendelijkheid speelt geen rol...
    batman!
    pi_76924841
    Ik ga volgende maand voor het eerst naar de VS
    Niet om te wonen maar voor vakantie, ik ga naar Denver.
    Iemand daar in de buurt die nog tips heeft voor dingen te zien enzo?
    pi_76927456
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 15:13 schreef laforest het volgende:
    Ik ga volgende maand voor het eerst naar de VS
    Niet om te wonen maar voor vakantie, ik ga naar Denver.
    Iemand daar in de buurt die nog tips heeft voor dingen te zien enzo?
    Even de rocky mountains inrijden om lekker te gaan skien! Skien daar is vele malen beter dan in Europa

    edit: en als het even kan natuurlijk een wedstrijdje ijshockey oid meepikken
    Kom je hier vaker, of loop je stage?
    pi_76927901
    Je moet wat hè, bij een gebrek aan cultuur.
    pi_76934501
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 14:54 schreef Barcaconia het volgende:
    En elke zin eindigen alsof het een vraag is.
    Daarvoor hoef je niet naar de VS.....Limburgers doen dat ook
    pi_76938226
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 16:15 schreef thomaster het volgende:

    [..]

    Even de rocky mountains inrijden om lekker te gaan skien! Skien daar is vele malen beter dan in Europa

    edit: en als het even kan natuurlijk een wedstrijdje ijshockey oid meepikken

    Broncos lijkt me ook wel leuk.
      zondag 17 januari 2010 @ 21:03:03 #246
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76938931
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 20:48 schreef laforest het volgende:

    [..]


    Broncos lijkt me ook wel leuk.
    Ik ben bang dat die dan niet spelen. NBA wedstrijdje, Denver heeft een leuk en goed team.
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 16:26 schreef Sloggi het volgende:
    Je moet wat hè, bij een gebrek aan cultuur.
    Da's altijd zo'n dooddoener die ook nog eens nergens op slaat. De VS staat juist bol van de cultuur.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_76939008
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 21:03 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik ben bang dat die dan niet spelen. NBA wedstrijdje, Denver heeft een leuk en goed team.
    Nou ik zie wel
    pi_76944362
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 21:03 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik ben bang dat die dan niet spelen. NBA wedstrijdje, Denver heeft een leuk en goed team.
    [..]

    Da's altijd zo'n dooddoener die ook nog eens nergens op slaat. De VS staat juist bol van de cultuur.
    Ja echt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_76945108
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 21:03 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Da's altijd zo'n dooddoener die ook nog eens nergens op slaat. De VS staat juist bol van de cultuur.
    Zie PI.

    Hoewel er toch een kern van waarheid in schuilt.
      maandag 18 januari 2010 @ 09:15:54 #250
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76954666
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 16:26 schreef Sloggi het volgende:
    Je moet wat hè, bij een gebrek aan cultuur.
    Wat versta jij precies onder cultuur dan?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76954693
    Hmm ik lees van allerlei verhalen over aankomst bij een vliegveld in de US. Is het echt allemaal zo bar en boos?
      maandag 18 januari 2010 @ 09:25:58 #252
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76954841
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 04:51 schreef RQPS het volgende:
    Waarom zijn Amerikaanse meisjes zo klein?
    Ik dacht dat ze in de Carolinas en Texas groter zouden zijn. Nee dus. (soms wel in de breedte).
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 19:27 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Yeah totally, like duh!
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      maandag 18 januari 2010 @ 09:42:32 #253
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_76955219
    Ik hou eigenlijk wel van kleine meisjes (wel meerderjarig natuurlijk), maar 1,50 / 1,60 m is toch wel wat ik het leukste vind. Ik ben zelf trouwens ook niet groot met mijn 1,70 m .

    Weer een rede erbijj dus om zo snel mogelijk naar de usa te proberen te emigreren .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
    pi_76956539
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 09:15 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Wat versta jij precies onder cultuur dan?
    Het was (een beetje) een grapje. Amerika heeft natuurlijk wel cultuur, maar toch in mindere mate dan Europa als je cultuur op de ouderwetse manier interpreteert. Dus: een een rijke geschiedenis, (oude) gebouwen, kunstwerken e.d. Als je meer dan een jaar of 400 teruggaat blijven alleen de inheemse culturen over (die overigens prachtig zijn!), terwijl je in Europa op sommige plekken meer dan 3000 jaar terug kan gaan.

    Heeft een stad als Denver eigenlijk veel te bieden in cultureel opzicht?

    Wat betreft natuur heeft Amerika natuurlijk goud in handen, daar is geen twijfel over mogelijk. Alleen al daarom kun je naar Amerika gaan.
    pi_76956594
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 10:37 schreef Sloggi het volgende:

    [..]

    Het was (een beetje) een grapje. Amerika heeft natuurlijk wel cultuur, maar toch in mindere mate dan Europa als je cultuur op de ouderwetse manier interpreteert. Dus: een een rijke geschiedenis, (oude) gebouwen, kunstwerken e.d. Als je meer dan een jaar of 400 teruggaat blijven alleen de inheemse culturen over (die overigens prachtig zijn!), terwijl je in Europa op sommige plekken meer dan 3000 jaar terug kan gaan.

    Heeft een stad als Denver eigenlijk veel te bieden in cultureel opzicht?

    Wat betreft natuur heeft Amerika natuurlijk goud in handen, daar is geen twijfel over mogelijk. Alleen al daarom kun je naar Amerika gaan.
    Estes Park
      maandag 18 januari 2010 @ 10:50:57 #256
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76956945
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 10:37 schreef Sloggi het volgende:

    [..]

    Het was (een beetje) een grapje. Amerika heeft natuurlijk wel cultuur, maar toch in mindere mate dan Europa als je cultuur op de ouderwetse manier interpreteert. Dus: een een rijke geschiedenis, (oude) gebouwen, kunstwerken e.d. Als je meer dan een jaar of 400 teruggaat blijven alleen de inheemse culturen over (die overigens prachtig zijn!), terwijl je in Europa op sommige plekken meer dan 3000 jaar terug kan gaan.

    Heeft een stad als Denver eigenlijk veel te bieden in cultureel opzicht?

    Wat betreft natuur heeft Amerika natuurlijk goud in handen, daar is geen twijfel over mogelijk. Alleen al daarom kun je naar Amerika gaan.
    quote:
    Het woord cultuur komt uit het Latijn van cultura en is afgeleid van colere hetgeen betekent: bebouwen, bewerken, vereren, versieren, onderhouden. De Romeinen gebruikten het bijvoorbeeld in agri cultura, het bewerken van de akkers.
    quote:
    Het begrip cultuur wordt in verschillende betekenissen gebruikt. In brede zin wordt het gebruikt voor alles wat door de samenleving wordt voortgebracht; 'cultuur' wordt dan tegenover 'natuur' gesteld. In engere zin wordt het gebruikt voor kunstuitingen of voor kunst en wetenschap, (inclusief literatuur, architectuur, en dergelijke).
    quote:
    In de hedendaagse samenleving wordt vaak de engere definitie van het begrip cultuur gebruikt. Het directoraat generaal Cultuur en Media van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in Nederland houdt zich vooral met de vormen van cultuur bezig die onder deze definitie vallen, zoals musea, orkesten, theater, kunstmanifestaties en meer en meer ook met populaire cultuurvormen als popmuziek.
    wikipedia



    Baton Rouge, State Capitol of Louisiana



    Indepence Hall, Philadelphia



    Empire State Building, NYC

    Typisch Amerikaanse architectuur



    Kom niet aanzetten met: Amerika heeft minder cultuur omdat ze een jongere natie is dan de naties in Europa.

    In feite heeft Amerika veel cultuur geleend van Europa, daarom kan ze juist alleen maar méér cultuur hebben.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_76957174
    Mijn belangrijkste punt was juist dat in Europa allerlei cultuuruitingen te vinden zijn die al meer dan 500 jaar oud zijn, terwijl die in Amerika vrij schaars zijn. Vrijwel alle indianenstammen hadden een orale cultuur, terwijl wij Cicero, Caesar en Aristoteles lezen.

    Als we het over 20e-eeuwse cultuur hebben is er met Amerika weinig mis. Als je alleen al naar popmuziek en films kijkt, dan produceert Amerika gigantisch veel cultuur (hoewel lang niet alles de moeite waard is).

    Je bent het US Capitol vergeten, wat mij betreft een van de mooiste gebouwen in Amerika.
      maandag 18 januari 2010 @ 11:04:25 #258
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76957380
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 10:58 schreef Sloggi het volgende:
    Mijn belangrijkste punt was juist dat in Europa allerlei cultuuruitingen te vinden zijn die al meer dan 500 jaar oud zijn, terwijl die in Amerika vrij schaars zijn. Vrijwel alle indianenstammen hadden een orale cultuur, terwijl wij Cicero, Caesar en Aristoteles lezen.

    Als we het over 20e-eeuwse cultuur hebben is er met Amerika weinig mis. Als je alleen al naar popmuziek en films kijkt, dan produceert Amerika gigantisch veel cultuur (hoewel lang niet alles de moeite waard is).
    Hm, nou ja als je kijkt naar de taal- en wetenschapscultuur dan hebben Europa en Azië wel 'meer'.

    Het waren immers de Verlichte Founding Fathers uit Engeland die daar de boel hebben georganiseerd.
    quote:
    Je bent het US Capitol vergeten, wat mij betreft een van de mooiste gebouwen in Amerika.
    Die is afgeleid van de St. Paul's en de St. Peter's kathedraal.
    Wel op z'n Amerikaans/koloniaal/klassiek natuurlijk.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_76957940
    En Lincoln Memorial, dat natuurlijk mooi is afgekeken van de tempel van Zeus op de Olympus (wat misschien wat veel eer is voor Lincoln, maar ach...).

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2010 15:46:42 ]
      maandag 18 januari 2010 @ 11:29:02 #260
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76958262
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 11:20 schreef Sloggi het volgende:
    En Lincoln Memorial, die natuurlijk mooi is afgekeken van de tempel van Zeus op de Olympus (wat misschien wat veel eer is voor Lincoln, maar ach...).
    Obama moet zo'n beetje AIDS en kanker genezen, de wereld ontdoen van terrorisme en de economie met 8% per jaar laten groeien én vermoord worden voordat hij zo'n mooie memorial krijgt.

    De arme man.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      maandag 18 januari 2010 @ 15:40:16 #261
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76968067
    quote:
    Op zondag 17 januari 2010 22:56 schreef Sloggi het volgende:

    [..]

    Zie PI.

    Hoewel er toch een kern van waarheid in schuilt.
    Ok.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 18 januari 2010 @ 15:45:32 #262
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76968339
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 15:40 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ok.
    Hee, ik was van het weekend even naar die Dutch store in Grand Rapids geweest, lachen zeg Goeie koffie en heerlijke kroketten! Bedankt voor die tip.

    jammer alleen dat op de website staat dat ze op 2755 28th in Grand Rapids zitten terwijl ze eigenlijk in Wyoming zitten, ik was via 96 gereden (oostkant dus) terwijl ze bijna helemaal aan de westkant van de stad zitten
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 15:50:19 #263
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76968601
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 15:45 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Hee, ik was van het weekend even naar die Dutch store in Grand Rapids geweest, lachen zeg Goeie koffie en heerlijke kroketten! Bedankt voor die tip.

    jammer alleen dat op de website staat dat ze op 2755 28th in Grand Rapids zitten terwijl ze eigenlijk in Wyoming zitten, ik was via 96 gereden (oostkant dus) terwijl ze bijna helemaal aan de westkant van de stad zitten
    Ik moet binnenkort ook weer een 'run' maken. Kroketten, haring, kaas, mayo, knoflooksaus, drop etc.

    Maar die kroketten zijn inderdaad erg goed.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 18 januari 2010 @ 16:07:56 #264
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76969606
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 10:37 schreef Sloggi het volgende:
    Het was (een beetje) een grapje. Amerika heeft natuurlijk wel cultuur, maar toch in mindere mate dan Europa als je cultuur op de ouderwetse manier interpreteert. Dus: een een rijke geschiedenis, (oude) gebouwen, kunstwerken e.d. Als je meer dan een jaar of 400 teruggaat blijven alleen de inheemse culturen over (die overigens prachtig zijn!), terwijl je in Europa op sommige plekken meer dan 3000 jaar terug kan gaan.
    Ja, als je inderdaad kijkt naar de leeftijd van dingen, dan hebben we hier alleen een stel stonehenge-achtige burial mounds van oude stammen inderdaad..... maar qua de 20e eeuwse cultuur is ZO sterk geweest, dat zelfs de oude cultuur van Europa ze rechtstreeks overgenomen heeft.

    De VS heeft een enorm rijke muziek cultuur bijvoorbeeld, jazz, blues, rock & roll, punk, hip-hop, metal, country, de hele 20e eeuw zit bomvol met muziek cultuur waarvan de roots in de VS gevonden kunnen worden, en waar de rest van de wereld deze heeft overgenomen..... en ook enorm succes mee heeft gehad, zoals de Beatles.

    Qua sport zijn de VS uniek..... de sporten American Football, Honkbal en Basketball zijn alledrie in de VS ontstaan, en de laatste twee van deze sporten zijn ook elders in de wereld enorm populair. Alleen in Amerika kun je ook een stad hebben met 5 pro-sports teams, elk met eigen grote stadions, en ook nog een volle bak trekken tijdens een normaal seizoen. Football, Honkbal, Basketball, IJshockey, en in de laatste jaren ook veel gewoon voetbal.

    En dan heb ik het nog niet gehad over voedsel (ingredienten die voorheen alleen in de Nieuwe Wereld te vinden waren zoals mais, aardappels, etc), culturele gebruiken, kunst, etc etc... affijn, je kunt hele boekwerken schrijven over Amerikaanse cultuur.

    En kijk ook eens verder dan de VS. Zeggen dat de VS "geen cultuur" heeft gebaseerd op de "ouderwetse manier".... daarmee zeg je in principe ook dat geheel Zuid en Noord Amerika gaan cultuur hebben, want in beide continenten "blijft als je meer dan 400 jaar terug gaat alleen de inheemse cultuur over". En dat geld net zo goed voor alle andere plekken waar wij "westerlingen" voet aan wal zetten, zoals Australie, Nieuw Zeeland, etc.

    Zijn dat echt 3 "cultuurloze" continenten? Nee.... waarom mensen dan ook ooit willen beweren dat Amerika geen cultuur heeft.... blijft voor mij een groot raadsel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 16:11:57 #265
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_76969806
    Weet je hoe dat denk ik komt, maartena? Je hebt cultuur en Cultuur. De laatste vorm wordt nogal geassocieerd met klassieke muziek, kunst en opera. Dat gebruik van de Cultuurdefinitie sterft gelukkig snel uit, al wil er nog wel eens een snobistisch figuur opduiken die hem nog wel aanhangt. Voorbeelden die jij geeft zijn voorbeelden van cultuur in modernere zin, net zo goed cultuur als de opera van Wenen die al 400 jaar bestaat.
      maandag 18 januari 2010 @ 16:12:14 #266
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76969820
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 10:58 schreef Sloggi het volgende:
    Mijn belangrijkste punt was juist dat in Europa allerlei cultuuruitingen te vinden zijn die al meer dan 500 jaar oud zijn, terwijl die in Amerika vrij schaars zijn. Vrijwel alle indianenstammen hadden een orale cultuur, terwijl wij Cicero, Caesar en Aristoteles lezen.
    Daarmee geef je dus eigenlijk aan dat de gehele continenten Zuid en Noord Amerika, inclusief de Carribean, plus Australie geen cultuur zouden hebben..... en als je het over alleen een "orale" cultuur hebt zou je daar grote delen van sub-sahara Afrika ook aan vast kunnen plakken. En bepaalde delen van Azie en Sibierie.

    Europa uber allesch?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 16:14:16 #267
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76969918
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 16:11 schreef Omnifacer het volgende:
    Weet je hoe dat denk ik komt, maartena? Je hebt cultuur en Cultuur. De laatste vorm wordt nogal geassocieerd met klassieke muziek, kunst en opera. Dat gebruik van de Cultuurdefinitie sterft gelukkig snel uit, al wil er nog wel eens een snobistisch figuur opduiken die hem nog wel aanhangt. Voorbeelden die jij geeft zijn voorbeelden van cultuur in modernere zin, net zo goed cultuur als de opera van Wenen die al 400 jaar bestaat.
    Juist! Er is cultuur en Cultuur.

    Alleen schijnen sommigen te denken dat echte cultuur alleen bestaat als je meer dan 500 jaar terug kunt gaan en dan nog geschreven werk en gebouwen hebben. En als je die definitie hanteert, kun je zo'n beetje de halve aardbol wegstrepen als "geen cultuur".
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 16:17:03 #268
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_76970062
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 16:14 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Juist! Er is cultuur en Cultuur.

    Alleen schijnen sommigen te denken dat echte cultuur alleen bestaat als je meer dan 500 jaar terug kunt gaan en dan nog geschreven werk en gebouwen hebben. En als je die definitie hanteert, kun je zo'n beetje de halve aardbol wegstrepen als "geen cultuur".
    Nou ja, volgens mij is er alleen cultuur, en geen Cultuur, maar anderen vinden helaas van wel
    pi_76972920
    Misschien is het verstandig mijn reacties eens te (her)lezen.

    Overigens, mijn definitie van cultuur: alles wat voortkomt uit menselijk handelen. Dus óók (pop)muziek, zoals ik al eerder aangaf. Het onderscheid tussen hoge en lage cultuur heb ik gemaakt noch geïmpliceerd. Ook heb ik gezegd dat pre-Europese beschavingsuitingen in de Amerika's ook onder cultuur vallen (ze vallen immers onder mijn definitie). Het geschreven woord is wat mij betreft echter een belangrijk onderdeel van cultuur, en in dat opzicht is er weinig interessants te vinden in de Amerika's van vòòr de 16e eeuw (niet dat er daarna bijster veel interessants is verschenen daar, maar dat is een andere discussie).
    pi_76973084
    Prachtige land, en i.t.t mijn allochtoonse vrienden(Amerika haten vanwege bush etc etc, je kent ze wel ), hou ik wel van Amerika.

    Ben er vorige zomer voor het eerst geweest, voor 40 dagen, maar dat komt omdat ik familie heb wonen waar ik gewoon naar toe kan.
    In Virgrinia Springfield, redelijk dichtbij Washington dus. Saaie stad, maar prachtig!

    Afgelopen kerst was ik er ook, en ook weer genoten, en mijn geld voor volgende zomer ligt al klaar!

    Nu maar zorgen dat ik tijdens mijn reisjes een mooi meisje vind
    lol?
      maandag 18 januari 2010 @ 17:31:36 #271
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76973781
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 15:50 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik moet binnenkort ook weer een 'run' maken. Kroketten, haring, kaas, mayo, knoflooksaus, drop etc.

    Maar die kroketten zijn inderdaad erg goed.
    Ik heb de curry gekocht, heerlijk om curry in huis te hebben
    Haring durfde ik niet goed te kopen, is dat nog wel vers genoeg? Bij bijvoorbeeld Meijer heb ik al regelmatig gehad dat import spullen te lang gelegen hebben (Nederlandse spullen bij Meijer komen ook van dezelfde leverancier).

    En kookpudding had ik gekocht Heerlijk spul!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 17:57:19 #272
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76974902
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 09:17 schreef laforest het volgende:
    Hmm ik lees van allerlei verhalen over aankomst bij een vliegveld in de US. Is het echt allemaal zo bar en boos?
    Als je niet naar secondary hoeft (zoals ik ), valt het alles mee. De rij kan soms enorm lang zijn - zo heb ik op JFK eens 1,5 uur staan wachten - maar kan ook heel snel gaan. In Atlanta was ik eens met 5 minuten klaar.

    De persoon achter de balie die je vragen gaat stellen is qua humeur vergelijkbaar met een verwende 16-jarige supermarktcashier. Net echt het leukste eerste contact, maar zolang je de instelling ja en amen maar hanteert valt het allemaal wel mee. Deze persoon is imho niet representatief voor Amerikanen.

    Owja, vergeet niet alle papiertjes en internetsites van tevoren goed en duidelijk in te vullen. Dat scheelt ook enorm.
    batman!
      maandag 18 januari 2010 @ 18:04:14 #273
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76975204
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 17:57 schreef thingamajig het volgende:

    [..]

    Als je niet naar secondary hoeft (zoals ik ), valt het alles mee. De rij kan soms enorm lang zijn - zo heb ik op JFK eens 1,5 uur staan wachten - maar kan ook heel snel gaan. In Atlanta was ik eens met 5 minuten klaar.

    De persoon achter de balie die je vragen gaat stellen is qua humeur vergelijkbaar met een verwende 16-jarige supermarktcashier. Net echt het leukste eerste contact, maar zolang je de instelling ja en amen maar hanteert valt het allemaal wel mee. Deze persoon is imho niet representatief voor Amerikanen.

    Owja, vergeet niet alle papiertjes en internetsites van tevoren goed en duidelijk in te vullen. Dat scheelt ook enorm.
    Je moet zorgen dat een goede stoel vooraan in het vliegtuig hebt, dat je als eerste er uit kunt . In Detroit ben ik nu een paar keer geweest maar van de 40 loketten oid hebben ze er dan 5 in gebruik. Als er dan 3 Boeing 747's aan het uitladen zijn kan het wel eens druk worden. Zorgen dat je vooraan in de rij staat dus

    Maar zo erg is de security niet. Als je gewoon je papieren op orde hebt en alles in handbereik kun je inderdaad "Ja en amen" hanteren. Dan ben je in 10 minuutjes wel klaar.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 18:10:11 #274
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76975446
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 17:11 schreef Sloggi het volgende:
    Het geschreven woord is wat mij betreft echter een belangrijk onderdeel van cultuur, en in dat opzicht is er weinig interessants te vinden in de Amerika's van vòòr de 16e eeuw (niet dat er daarna bijster veel interessants is verschenen daar, maar dat is een andere discussie).
    Maar dat geld dus ook geheel Zuid Amerika, geheel Noord Amerika, zo'n beetje alles van Afrika onder de Sahara, Australië, en bepaalde delen van Azië.

    Je geeft hiermee wel een soort van superioriteitsgevoel af..... zo van: Kijk ons hier in Europa, het Midden Oosten, China en India..... WIJ hadden 2000 jaar geleden al een schrift.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 18:10:48 #275
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76975472
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 17:31 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik heb de curry gekocht, heerlijk om curry in huis te hebben
    Curry Gewurz!

    Dat haal ik ook altijd
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 18:13:01 #276
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76975551
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:10 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Curry Gewurz!

    Dat haal ik ook altijd
    Dat hebben wij bij de ALDI.



    Heb je dit ook?



    Dat krijg je bij de MacDo bij de patat.



    Amerikaanse pepersaus.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      maandag 18 januari 2010 @ 18:15:08 #277
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76975636
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:10 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Curry Gewurz!

    Dat haal ik ook altijd
    Ik had mijn vriendin kroket met curry gegeven, ze vond het fantastisch Toen ik zei dat zulke gerechten ons Nederlands fastfood is in plaats van McD vond ze het ongelofelijk
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 18:16:17 #278
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76975675
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:13 schreef Q.E.D. het volgende:

    [..]

    Dat hebben wij bij de ALDI.

    [ afbeelding ]
    Hebben ze HELA curry bij de Amerikaanse Aldi?!?! Dan rijd ik dadelijk nog daarheen!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 18:17:35 #279
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76975719
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:16 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Hebben ze HELA curry bij de Amerikaanse Aldi?!?! Dan rijd ik dadelijk nog daarheen!
    Nee ik woon niet in de VS.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      maandag 18 januari 2010 @ 18:18:15 #280
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76975750
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:15 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Ik had mijn vriendin kroket met curry gegeven, ze vond het fantastisch Toen ik zei dat zulke gerechten ons Nederlands fastfood is in plaats van McD vond ze het ongelofelijk
    Dat was wel een goede kroket zeker.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      maandag 18 januari 2010 @ 18:20:20 #281
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76975837
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:13 schreef Q.E.D. het volgende:
    Heb je dit ook?

    [ afbeelding ]

    Dat krijg je bij de MacDo bij de patat.
    Nee. Ik weet ook niet wie ooit bedacht heeft dat dat Amerikaans is, maar buiten Belgie en Nederland heb ik die frietsaus nog nooit gezien bij een McDonalds. Iig niet in de VS, Canada, het VK, Ierland, en Duitsland.

    Zal wel een slimme Hollander geweest zijn met een marketing idee.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 18:21:06 #282
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76975867
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:16 schreef Barcaconia het volgende:
    Hebben ze HELA curry bij de Amerikaanse Aldi?!?! Dan rijd ik dadelijk nog daarheen!
    Ze hebben hier HELA Curry bij de German Deli om de hoek.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_76975945
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:10 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Maar dat geld dus ook geheel Zuid Amerika, geheel Noord Amerika, zo'n beetje alles van Afrika onder de Sahara, Australië, en bepaalde delen van Azië.

    Je geeft hiermee wel een soort van superioriteitsgevoel af..... zo van: Kijk ons hier in Europa, het Midden Oosten, China en India..... WIJ hadden 2000 jaar geleden al een schrift.
    Ik verbind er geen waardeoordeel aan, dat doe jij. Een bijkomend probleem in de VS is dat er daar relatief weinig sporen te vinden zijn van inheemse culturen. Dat komt ook door de manier waarop ze altijd leefden; er zijn (voor zover ik weet) amper indianendorpen te vinden. Een uitzondering hierop zijn bijvoorbeeld de Anasazi. Verder is er weinig tastbaars over van de periode vòòr ca. 1600. Dat gebeurt jammer genoeg meestal als je geen grote, stenen gebouwen neerzet.

    In andere delen van Amerika liggen de zaken weer heel anders, als je kijkt naar overblijfselen van de Inca- en Maya-culturen. Ook in delen van Azië is wat dat betreft genoeg te vinden.

    En inderdaad, Afrika bezuiden de Sahara is in cultureel-historisch opzicht totaal niet interessant, op wat stammen die al eeuwenlang op dezelfde manier leven na.
      maandag 18 januari 2010 @ 18:23:01 #284
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76975959
    Ik ben ook nog nooit bij een MacDonald's in Noord-Amerika geweest.

    Wel bij Dairy Queen en nog zo'n grill tent.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_76976016
    Wat hebben ze in de VS bij de McDonald's dan? Ketchup?
      maandag 18 januari 2010 @ 18:24:42 #286
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76976035
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:21 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ze hebben hier HELA Curry bij de German Deli om de hoek.


    In Toronto konden wij eigenlijk meer soorten De Ruyter hagelslag krijgen dan in Nederland.

    Die Deli's zijn echt geweldig.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      maandag 18 januari 2010 @ 18:25:01 #287
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_76976047
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:24 schreef Sloggi het volgende:
    Wat hebben ze in de VS bij de McDonald's dan? Ketchup?
    Ketchup en mosterd denk ik.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      maandag 18 januari 2010 @ 18:25:49 #288
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76976081
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:24 schreef Sloggi het volgende:
    Wat hebben ze in de VS bij de McDonald's dan? Ketchup?
    Ja. Ik vraag altijd om mayo als ik in een restaurant zit, kom eigenlijk nooit bij de BK/Mac/Wendy's etc. Vieze kleffe zooi.

    Snap trouwens die hype niet over die 'Mac mayo', zoveel stelt 't nou niet voor eigenlijk.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 18 januari 2010 @ 18:27:52 #289
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_76976180
    Snap ook niet dat ze niet gewoon mayo bij de friet doen in de VS. Alle Amerikanen die ik hier in NL heb ontmoet vinden het geweldig

    [ Bericht 1% gewijzigd door thingamajig op 18-01-2010 20:13:14 ]
    batman!
    pi_76977328
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:27 schreef thingamajig het volgende:
    Snap ook niet dat ze niet gewoon mayo bij de patat doen in de VS. Alle Amerikanen die ik hier in NL heb ontmoet vinden het geweldig
    FRIET!!!
      maandag 18 januari 2010 @ 18:59:11 #291
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_76977756
    Fries
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 18 januari 2010 @ 19:05:05 #292
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76978057
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:17 schreef Q.E.D. het volgende:

    [..]

    Nee ik woon niet in de VS.
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:21 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ze hebben hier HELA Curry bij de German Deli om de hoek.
    Ik moet gaan verhuizen, ik hoor het al
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 19:06:06 #293
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76978105
    Te krijgen bij de Aldi in de VS.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 18 januari 2010 @ 19:08:03 #294
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76978195
    Als ik binnenkort nog naar Holland moet zal ik eens naar de Aldi gaan. Je weet maar nooit.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 19:11:42 #295
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76978383
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:06 schreef popolon het volgende:
    Te krijgen bij de Aldi in de VS.
    Ik wist niet eens dat de VS een Aldi had....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 19:11:47 #296
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76978388
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:08 schreef Barcaconia het volgende:
    Als ik binnenkort nog naar Holland moet zal ik eens naar de Aldi gaan. Je weet maar nooit.
    Dude!
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:11 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik wist niet eens dat de VS een Aldi had....
    Dude!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 18 januari 2010 @ 19:12:47 #297
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76978430
    Ik zit in Grand Haven, niet in Grand Rapids
    Dude!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 19:13:08 #298
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_76978447
    10 minuten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 18 januari 2010 @ 19:13:11 #299
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76978453
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 18:24 schreef Sloggi het volgende:
    Wat hebben ze in de VS bij de McDonald's dan? Ketchup?
    Yep, maar je kunt gewoon om Mayo vragen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 18 januari 2010 @ 19:14:24 #300
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_76978512
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:13 schreef popolon het volgende:
    10 minuten.
    Linkje toegevoegd als bewijs

    edit: Ah, ook eentje op Henry in Muskegon, daar moet ik van de week toch nog zijn
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 18 januari 2010 @ 19:37:02 #301
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_76979738
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:11 schreef popolon het volgende:
    Dude!
    Ze zitten blijkbaar niet aan de westkust, maar alleen aan de oostkust.

    Niet dat ik de Aldi nodig heb voor iets trouwens.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')