Jagen is leukquote:Op zaterdag 26 december 2009 10:13 schreef Shivo het volgende:
Jagen is voor mensen met kleine piemeltjes.
Heul nie!quote:Op zaterdag 26 december 2009 14:50 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Barcaconia heeft een kleine piemel![]()
Ja, die gedrochten die ze pickles noemen in de US mogen die naam echt niet dragenquote:Op zaterdag 26 december 2009 23:42 schreef popolon het volgende:
De augurken zijn hier in NL toch wel veel beter hoor.
Ik probeer me hier iets bij voor te stellen, maar het lukt niet echt.quote:Op zondag 27 december 2009 10:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
...de algemene kwaliteit van het eten...
quote:Op zondag 27 december 2009 10:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, die gedrochten die ze pickles noemen in de US mogen die naam echt niet dragenMaar zo zijn er wel meer dingen. Friet is in NL lekkerder, de algemene kwaliteit van het eten, en nog wat dingen waar ik niet op kan komen.
Toch stap ik volgende week weer met grote vreugde in het vliegtuig naar de US, het vliegtuig dat ze 2 dagen terug op probeerden te blazen
Ik vind standaard vlees in de supermarkt bijvoorbeeld beduidend lager van kwaliteit vanwege de behandeling van de dieren. Ik ben geen hippie oid, maar dat opgespoten vlees van bijvoorbeeld Walmart en Meijers heeft gewoon minder smaak.quote:Op zondag 27 december 2009 16:37 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik probeer me hier iets bij voor te stellen, maar het lukt niet echt.
Ja, daar betaal je dan goed voor. Dat is mijn probleem ook. Niet alleen voor mezelf, maar ook in zijn algemeenheid.quote:Op zondag 27 december 2009 22:52 schreef OMG het volgende:
Dat volgespoten vlees kom je natuurlijk net zo makkelijk ook in Nederland tegen.. En groenten bij Walmart zijn om te janken, Sam's Club (onderdeel van Walmart) heeft daarentegen weer prachtige groenten en fruit. We willen daar ooit nog eens een lidmaatschap voor nemen.
Inderdaad, Albert Heijn is 10x beter dan Walmart.quote:
Tuurlijk, alle supermarkten hebben dat soort vlees, in de VS en in Nederland. Albert Heijn ook.quote:Op zondag 27 december 2009 22:52 schreef OMG het volgende:
Dat volgespoten vlees kom je natuurlijk net zo makkelijk ook in Nederland tegen..
De behandeling van de dieren is in Nederland/Europa niet beter hoor.... Je hebt dan wel de keuze tussen pin door de kop en dan elektrocutie, of hals doorgesneden en doodbloeden...(Halal en Kosher).quote:Op zondag 27 december 2009 22:02 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind standaard vlees in de supermarkt bijvoorbeeld beduidend lager van kwaliteit vanwege de behandeling van de dieren.
quote:Op maandag 28 december 2009 04:56 schreef wonderer het volgende:
Ik zie anders wel regelmatig (in ieder geval op het vlees dat ik koop) staan dat er geen hormonen zijn gebruikt en geen toevoegingen enzo...
Er zitten nog 2 dagen voor en 1 achter deze route aangeplakt idd, om bij te komen van de reis (weinig jetlag, want slechts 4 uur tijdverschil vanaf Curacao) en de stad te bekijken.quote:Op maandag 28 december 2009 21:32 schreef maartena het volgende:
Wel een aardige route.... Ik zou er 1 dag aan vast plakken, helemaal aan het begin, om even bij te komen van de jetlag en San Francisco fatsoenlijk te bezoeken voor je naar Santa Barbara gaat.
Santa Barbara is meer om de rit naar LA te doorbreken met een stop, eventueel is het natuurlijk mogelijk om door te rijden... Misschien idd een plan om DV in te ruilen voor Sequoia, maar dat moeten we nog wat strakker inplannen. Dit is sowieso gewoon een idee van de route, uiteindelijk worden er toch nog wel wat zaken aangepast...quote:Op maandag 28 december 2009 21:41 schreef Shivo het volgende:
Ben het met maarten eens, in Santa Barbara is verder niet zo veel te zien. Verder is Death Valley niet enorm boeiend en zou je kunnen overwegen dat in te ruilen voor Sequoia, hoewel dat wel verder rijden is.
Nee, het gaat niet om 2400 mijl per se, maar als je kiest voor de westkust, wil je toch juist zoveel mogelijk zien? LA, SF en LV stonden vast dat we daar naartoe wilden, dus dat hebben we aan elkaar gebreid met natuurparken enz. En er zitten ook overnachtingen op bepaalde plaatsen tussen, maar zoals ik in de post hierboven ook al zei, dit is de indicatie van de route die we willen gaan rijden, het kan best nog aangepast worden als we goed gaan kijken wat we wanneer en waar willen gaan doenquote:Op maandag 28 december 2009 18:40 schreef OMG het volgende:
Nu lijkt het wel alsof er per se een rit van minimaal 2400 mijl moet worden afgelegd. Maar goed, jullie moeten het doen..
Ik denk er precies hetzelfde over. Leuk om thuis te zijn, maar beter om weer te gaan. "Thuis" zitten is ook maar zozo.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:21 schreef popolon het volgende:
Geweldig om vrienden en familie te zien, weer oude tijden laten herleven maar ik ben toch blij dat ik morgen weer naar Grand Rapids vlieg. Ik wil m'n eigen plek terug, ruimte en relaxed thuis zijn.
AMS-DTW, die vlucht, was daar niet iets mee in het nieuws laatst? Een paar keer zelfs?
Ben net terug in Boston, er waren wat meer veiligheidscontroles dan gewoonlijk, met name bij de gate op Schiphol duurde het wat langer. Verder weinig van gemerkt, eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:21 schreef popolon het volgende:
Geweldig om vrienden en familie te zien, weer oude tijden laten herleven maar ik ben toch blij dat ik morgen weer naar Grand Rapids vlieg. Ik wil m'n eigen plek terug, ruimte en relaxed thuis zijn.
AMS-DTW, die vlucht, was daar niet iets mee in het nieuws laatst? Een paar keer zelfs?
Die route die je nu hebt lijkt me zeker me beter dan oost west. Ik ben momenteel ook bezig met een roadtrip. Wij begonnen in Texas, omdat we daar woonden en zijn via Colorado, Monument Valley, Flagstaff, Grand Canyon, Page en nu in Bryce gegaan. Hierna naar Zion en oud en nieuw in Vegas, daarna Death Valley, Sequoia, Yosemite naar San Francisco. Drie weken, tot nu toe hebben we 3000 mijl afgelegd en het is zeker goed te doen. Had het liever in de lente of herfst gedaan dan midden in de winter, maar dat kwam helaas niet zo uit.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:45 schreef thomaster het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om 2400 mijl per se, maar als je kiest voor de westkust, wil je toch juist zoveel mogelijk zien? LA, SF en LV stonden vast dat we daar naartoe wilden, dus dat hebben we aan elkaar gebreid met natuurparken enz. En er zitten ook overnachtingen op bepaalde plaatsen tussen, maar zoals ik in de post hierboven ook al zei, dit is de indicatie van de route die we willen gaan rijden, het kan best nog aangepast worden als we goed gaan kijken wat we wanneer en waar willen gaan doen
Zie slowchat van KAA.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:21 schreef popolon het volgende:
Schiphol was een ramp, wat een drama. Twee rontgenbanen, eentje in gebruik. Staat er eentje te fouilleren en nog eens 8 man in tassen te graaien. Waren zeker in opleiding.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:13 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ben net terug in Boston, er waren wat meer veiligheidscontroles dan gewoonlijk, met name bij de gate op Schiphol duurde het wat langer. Verder weinig van gemerkt, eigenlijk.
Tja ik heb een week amper gepost, best wel lekker eigenlijk.quote:Op donderdag 31 december 2009 00:20 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Zie slowchat van KAA.
> Er wordt naar je gezocht!
't Was een hele rit deze keer maar goed, we leven nog!quote:
Kut, dat wordt even opletten dan. Ik heb maar een uurtje tussen Detroit en Grand Rapids om over te stappen. Hopelijk is mijn vliegtuig wel op tijdquote:Op donderdag 31 december 2009 04:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Schiphol was een ramp, wat een drama. Twee rontgenbanen, eentje in gebruik. Staat er eentje te fouilleren en nog eens 8 man in tassen te graaien. Waren zeker in opleiding.
2,5 uur vertraging, net op tijd m'n vlucht naar GR gehaald gelukkig.
Ik had mijn credit card 1.5 jaar toen ik in 2007 een huis kocht en ik deed een down-payment van 10%. Mijn credit score was "voldoende" voor een prime mortage, maar mijn baan heeft ook geholpen. Geen idee of ze nu meer dan die 10% vragen. Btw, sommige hypotheek verleners kunnen lastig doen als je een J1 hebt.quote:Op donderdag 24 december 2009 22:43 schreef Shivo het volgende:
Vraagje aan de paar medefokkers met eigen huis in de VS. Wordt misschien ook een optie voor mij (mits ik inderdaad komend jaar naar Houston verhuis, in Boston is het een no-go).
Hoe belangrijk is de creditscore? Ik heb pas sinds een jaar een US creditcard (wel een debit card sinds drie jaar) dus de creditscore zegt niet zo veel in mijn geval. En ik lees ook overal dat 20% eigen financiering heel normaal is, klinkt mij ook nogal hoog in de oren (zeker met al die Amerikanen met een ton schuld van hun college). Kan dat percentage ook lager?
Als je ooit nog eens bij Logan's (roadhouse) komt moet je echt de 'grilled chicken wings' nemen. Ben niet snel onder de indruk van keukens maar deze zijn echt subliem.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:45 schreef Barcaconia het volgende:
We zien wel. Ik heb een chauffeur klaarstaan in Grand Rapids dus die kan ook best doorrijden naar Detroit
quote:Smokin' Hot Grilled Wings:
Two skewers of grilled wings with a smokin' hot chipotle sauce flavored with TABASCO®.
Thanks. Deze week eens bij BoA geinformeerd en die eisen dat je drie open 'credit lines' (credit card/loan) hebt, van minstens 12 maanden oud. Ik heb een credit card en verder geen leningen nodig, en genoeg spaargeld voor een 10% downpayment, maar zonder die twee extra credit cards kom ik dus nergens met hen... lekker dan! Ik ga toch niet voor niks leningen afsluiten!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 03:15 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik had mijn credit card 1.5 jaar toen ik in 2007 een huis kocht en ik deed een down-payment van 10%. Mijn credit score was "voldoende" voor een prime mortage, maar mijn baan heeft ook geholpen. Geen idee of ze nu meer dan die 10% vragen. Btw, sommige hypotheek verleners kunnen lastig doen als je een J1 hebt.
En nu tijd voor een nieuw jaars feest! Gelukkig 2010 alvast
Ik sloot mijn hypotheek af bij een locale 'broker' die was aangeraden door mijn realtor, dat zal misschien ook geholpen hebben, want 3 credit lines had ik niet open. Misschien kun je een store-credit card afsluiten, die zijn meestal redelijk makkelijk te krijgen. Maar een lening afsluiten uitsluitend om je credit score op te hogen is inderdaad een beetje raar (hoewel ik dat wel als advies kreeg toen ik hier kwam).quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:42 schreef Shivo het volgende:
Maar het lijkt er op dat ik ongeveer dezelfde omstandigheden heb als jij en ik ging er al een beetje van uit dat er op bij andere banken of brokers meer mogelijk moet zijn.
Lekker boeiend. Mijn broertje heet Coen en die heeft het hier prima naar zijn zin gehad. Mijn naam wordt meestal uitgesproken als Rooo-elll (als in Noel) trouwens, ik denk dat ze van Coen dus Coooooennn maken.quote:Op zondag 3 januari 2010 11:54 schreef thingamajig het volgende:
Mijn vrouw en ik verwachten in juni ons eerste kind. Beiden zijn we erg gecharmeerd van de naam Koen / Coen voor het geval ons kindje een jongetje gaat worden. Er is echter een maar...
Mijn vrouw wil over een aantal jaar graag een jaar of twee in de VS werken, daar ze daar leidend onderzoek uitvoeren op haar vakgebied. De contacten met onderzoeksinstituten en universiteiten zijn reeds gemaakt, maar ik dwaal af...
Onze vraag is of de naam Koen in de VS wenkbrauwen zal laten fronsen, daar het toch wordt uitgesproken als het toch wat racistische coon. Kan dit naar jullie mening wel of niet?
Wat boeit dat nou, er zijn toch ook gewoon mannen die Dick heten?quote:Op zondag 3 januari 2010 16:51 schreef popolon het volgende:
Ik zou me pas druk maken als je zoon Dikkie Dik zou heten. Zou wat lulliger zijn.
Wij hebben een Dikkie Dik boekje gekregen voor de kleine, toch maar niet voorgelezen. Stel je voor, loop je in de supermarkt, begint 'ie te vragen om Dikkie Dik.
In Louisiana bedoelen ze met Coon een Cajun, neger, wasbeer of een coonhoundquote:Op zondag 3 januari 2010 11:54 schreef thingamajig het volgende:
Mijn vrouw en ik verwachten in juni ons eerste kind. Beiden zijn we erg gecharmeerd van de naam Koen / Coen voor het geval ons kindje een jongetje gaat worden. Er is echter een maar...
Mijn vrouw wil over een aantal jaar graag een jaar of twee in de VS werken, daar ze daar leidend onderzoek uitvoeren op haar vakgebied. De contacten met onderzoeksinstituten en universiteiten zijn reeds gemaakt, maar ik dwaal af...
Onze vraag is of de naam Koen in de VS wenkbrauwen zal laten fronsen, daar het toch wordt uitgesproken als het toch wat racistische coon. Kan dit naar jullie mening wel of niet?
'I want Dickie Dick' is toch net wat te.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wat boeit dat nou, er zijn toch ook gewoon mannen die Dick heten?
Welke kleuter is nou fan van Dick Cheneyquote:Op maandag 4 januari 2010 16:53 schreef devzero het volgende:
ben je bang dat ze denken dat hij fan van Dick cheney is?
Seattle of LA?quote:Op maandag 4 januari 2010 19:07 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Even een vraagje, wat voor weer is het in April aan de westkust van de VS?
nee niet echt, heb even gezocht, maar kan niet 1,2,3 vinden wat voor weer het in April is, daarom dat ik het hier aan de deskundigen vraagquote:
Is ook wel hard zoeken http://tinyurl.com/y93rfmdquote:Op maandag 4 januari 2010 19:17 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
nee niet echt, heb even gezocht, maar kan niet 1,2,3 vinden wat voor weer het in April is, daarom dat ik het hier aan de deskundigen vraag
Als Koen zijnde woonachtig in de VS kan ik je vertellen dat het geen probleem oplevert. Het wordt inderdaad coon, maar de meeste Amerikanen hebben hier geen moeite mee. Nu moet ik wel zeggen dat ik mij over het algemeen tussen de white middle class bevind.quote:Op zondag 3 januari 2010 11:54 schreef thingamajig het volgende:
Eerst zien, dan geloven. Vanacht zouden we misschien ijsregen hebben gehad, maar ik lag te slapen. De citroenboom in mijn tuin staat er in iedergeval nog goed bijquote:Op vrijdag 8 januari 2010 04:48 schreef nmrz het volgende:
wow zaterdag misschien natte sneeuw hier in florida
quote:Op maandag 11 januari 2010 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel dat je toeristenvisa 2 keer geweigerd is kan je dan wel een fiancée visa aanvragen?
quote:Op maandag 11 januari 2010 00:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel dat je toeristenvisa 2 keer geweigerd is kan je dan wel een fiancée visa aanvragen?
Niet geheel correct.quote:Op maandag 11 januari 2010 03:06 schreef 2dope het volgende:
Volgend jaar zomer waarschijnlijk naar New York Shittay![]()
Ik heb me laten vertellen dat ik wanneer ik onderstaande dress-code aanhoud ik de meeste gastvrijheid mag verwachten:
Kan iemand dit verifiëren?
Ik heb het echt nog nooit gehoord dat een Argentijn afgewezen werd voor een toeristenvisa, behalve die ene chick dan maar ik heb echt geen flauw benul waarom. Dat moet bijna wel zijn omdat haar een vriend een loser is met een kut baanquote:Op maandag 11 januari 2010 04:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Kansloos. Zowel jij, als het fiancee visum.
Als je ooit met goede reden geweigerd bent voor een visum waarmee je tijdelijk in de VS kan verblijven, is de kans vrij klein dat je voor een visum met kans op permanent verblijf wel toestemming krijgt.
Niet onmogelijk trouwens, maar het ligt een beetje aan de reden van weigering van het toeristenvisum.
Het feit dat de persoon waarover je het hebt TWEE keer geweigerd is, doet me in ieder geval denken dat het geen administratieve fout was, dus ik denk dat die aanvraag gewoon net zo hard geweigerd gaat worden.
Het zou goed kunnen dat ze niet alles verteld. Is ze bijvoorbeeld VOOR die twee weigeringen al WEL eens naar de VS geweest op een toeristenvisum, en is ze toen langer gebleven dan toegestaan?quote:Op maandag 11 januari 2010 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb het echt nog nooit gehoord dat een Argentijn afgewezen werd voor een toeristenvisa, behalve die ene chick dan maar ik heb echt geen flauw benul waarom. Dat moet bijna wel zijn omdat haar een vriend een loser is met een kut baan
Eerste keer op Atlanta, twee keer op Newark...quote:Op maandag 11 januari 2010 23:54 schreef wonderer het volgende:
Welke luchthaven, en hoe zie je eruit?
Ben je ooit iets langer gebleven dan toegestaan op een toeristenvisum?quote:Op maandag 11 januari 2010 23:52 schreef thingamajig het volgende:
De laatste twee keer dat ik naar de VS vloog werd ik bij het overhandigen van m'n paspoort meegevoerd naar een kamertje waar allemaal vage Colombianen, Mexicanen, Chilenen en weet ik wat voor lui zaten te wachten. Die gasten zaten er soms echt al uren. Ik werd beide keren na 5 minuten wachten al 'geholpen'. Komt er een mannetje die je allerlei vragen gaat stellen over mensen die je kent in de VS, waar je ouders vandaan komen, waar je eerder bent geweest, wat voor werk je doet en weet ik veel wat nog meer. Wel even vragen die iets 'verder' gingen dan bij de normale security check. Na het beantwoorden van die vragen mocht ik gewoon alsnog het land.
Wat iemand wat de redenen kunnen zijn waarom ik steeds naar dat vage kamertje moet? En waarom twee keer? Moet ik er rekening mee houden dat ik volgende keer teruggestuurd kan worden?
Heb verder niets fout gedaan en me altijd aan alle regels gehouden.
Nooit langer gebleven, op dat groene strookje heb ik altijd goed gelet en dat is (volgens mij) altijd goed gegaan. Nooit langer dan 3 weken in de VS geweest, geen uitstapjes gemaakt naar Canada (of Mexico). Hmm, achternaam wellicht, die is Noor. Niet echt Arabisch, maar wellicht...quote:Op maandag 11 januari 2010 23:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Ben je ooit iets langer gebleven dan toegestaan op een toeristenvisum?
Of is het groene strookje ooit NIET uit je paspoort gehaald bij vertrek, en heb je het niet naderhand terug gestuurd?
Heb je een verdachte achternaam?
Heb je in het verleden wel eens een "even 2 dagen naar Canada" tripje gedaan om zodoende een nieuw toeristenvisum te krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |