abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76141795
Ik wilde jullie nog even op de hoogte stellen van de nieuwe route die we uitgekozen hebben. Hij staat nog niet helemaal vast, maar dit moet hem ongeveer worden. Hiermee pakken we als het goed is de leukste bezienswaardigheden in het (zuid-/mid-westen), een goede balans tussen steden en natuurparken enz.

Wat is jullie mening over deze route? Hij is in elk geval beter dan die van de oost- naar westkust toch?
In ieder geval wel bedankt voor alle feedback tot nu toe!

Datum Plaats Dagafstand (mijl)
10-04-2010 San Francisco (Californie) 0
11-04-2010 Santa Barbara (Californie) 335
12-04-2010 Los Angeles (Californie) 96
13-04-2010 Overnachting in Los Angeles 0
14-04-2010 San Diego (Californie) 165
15-04-2010 Overnachting in San Diego 0
16-04-2010 Lake Havasu City (Arizona) 380
17-04-2010 Grand Canyon (Arizona) 222
18-04-2010 Overnachting in Grand Canyon 0
19-04-2010 Page (Arizona) 152
20-04-2010 Bryce Canyon (Utah) 152
21-04-2010 Zion (Utah) 89
22-04-2010 Las Vegas (Nevada) 168
23-04-2010 Overnachting in Las Vegas 0
24-04-2010 Death Valley (Californie) 129
25-04-2010 Yosemite (in het park) (Californie) 316
26-04-2010 Overnachting in Yosemite (in het park) 0
27-04-2010 San Francisco (Californie) 215
Totale afstand: 2419 mijl
Kom je hier vaker, of loop je stage?
  maandag 28 december 2009 @ 17:46:29 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76148100
Jij liever dan ik
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_76150196
Ik vroeg het net aan m'n vrouw en die zei dat je dan beter je oorspronkelijke route zou kunnen doen. Zoals ik eerder al eens heb gezegd heeft m'n vrouw eens met haar ouders de volgende trip gemaakt: Indiana -> Californië -> Mexico -> Indiana (en nog een stel staten in het noorden en zuiden)... in 3 weken.

Haar mening is dat je met zo'n lange rit aan de westkust OF net zo goed van oost naar west kunt rijden (en dus meer verschillende landschappen en omgevingen ziet) OF dat je dan beter meerdere dagen in iedere stad / streek kunt doorbrengen zonder iedere dag te rijden en dus je rit te verkorten.

Nu lijkt het wel alsof er per se een rit van minimaal 2400 mijl moet worden afgelegd. Maar goed, jullie moeten het doen. .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 28 december 2009 @ 21:32:14 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76158085
Wel een aardige route.... Ik zou er 1 dag aan vast plakken, helemaal aan het begin, om even bij te komen van de jetlag en San Francisco fatsoenlijk te bezoeken voor je naar Santa Barbara gaat.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76158545
Ben het met maarten eens, in Santa Barbara is verder niet zo veel te zien. Verder is Death Valley niet enorm boeiend en zou je kunnen overwegen dat in te ruilen voor Sequoia, hoewel dat wel verder rijden is.
Jesus saves but death prevails.
pi_76168603
De eerste oliebol (thuis in NL versgebakken) zit alweer achter de kiezen... ...

tvp
pi_76180898
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:32 schreef maartena het volgende:
Wel een aardige route.... Ik zou er 1 dag aan vast plakken, helemaal aan het begin, om even bij te komen van de jetlag en San Francisco fatsoenlijk te bezoeken voor je naar Santa Barbara gaat.
Er zitten nog 2 dagen voor en 1 achter deze route aangeplakt idd, om bij te komen van de reis (weinig jetlag, want slechts 4 uur tijdverschil vanaf Curacao) en de stad te bekijken.
pi_76181118
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:41 schreef Shivo het volgende:
Ben het met maarten eens, in Santa Barbara is verder niet zo veel te zien. Verder is Death Valley niet enorm boeiend en zou je kunnen overwegen dat in te ruilen voor Sequoia, hoewel dat wel verder rijden is.
Santa Barbara is meer om de rit naar LA te doorbreken met een stop, eventueel is het natuurlijk mogelijk om door te rijden... Misschien idd een plan om DV in te ruilen voor Sequoia, maar dat moeten we nog wat strakker inplannen. Dit is sowieso gewoon een idee van de route, uiteindelijk worden er toch nog wel wat zaken aangepast...
pi_76181278
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:40 schreef OMG het volgende:
Nu lijkt het wel alsof er per se een rit van minimaal 2400 mijl moet worden afgelegd. Maar goed, jullie moeten het doen. .
Nee, het gaat niet om 2400 mijl per se, maar als je kiest voor de westkust, wil je toch juist zoveel mogelijk zien? LA, SF en LV stonden vast dat we daar naartoe wilden, dus dat hebben we aan elkaar gebreid met natuurparken enz. En er zitten ook overnachtingen op bepaalde plaatsen tussen, maar zoals ik in de post hierboven ook al zei, dit is de indicatie van de route die we willen gaan rijden, het kan best nog aangepast worden als we goed gaan kijken wat we wanneer en waar willen gaan doen
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:21:09 #130
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76202442
Geweldig om vrienden en familie te zien, weer oude tijden laten herleven maar ik ben toch blij dat ik morgen weer naar Grand Rapids vlieg. Ik wil m'n eigen plek terug, ruimte en relaxed thuis zijn.

AMS-DTW, die vlucht, was daar niet iets mee in het nieuws laatst? Een paar keer zelfs?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:27:11 #131
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_76202741
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:21 schreef popolon het volgende:
Geweldig om vrienden en familie te zien, weer oude tijden laten herleven maar ik ben toch blij dat ik morgen weer naar Grand Rapids vlieg. Ik wil m'n eigen plek terug, ruimte en relaxed thuis zijn.

AMS-DTW, die vlucht, was daar niet iets mee in het nieuws laatst? Een paar keer zelfs?
Ik denk er precies hetzelfde over. Leuk om thuis te zijn, maar beter om weer te gaan. "Thuis" zitten is ook maar zozo.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_76207177
quote:

Ben net terug in Boston, er waren wat meer veiligheidscontroles dan gewoonlijk, met name bij de gate op Schiphol duurde het wat langer. Verder weinig van gemerkt, eigenlijk.
pi_76209280
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:45 schreef thomaster het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet om 2400 mijl per se, maar als je kiest voor de westkust, wil je toch juist zoveel mogelijk zien? LA, SF en LV stonden vast dat we daar naartoe wilden, dus dat hebben we aan elkaar gebreid met natuurparken enz. En er zitten ook overnachtingen op bepaalde plaatsen tussen, maar zoals ik in de post hierboven ook al zei, dit is de indicatie van de route die we willen gaan rijden, het kan best nog aangepast worden als we goed gaan kijken wat we wanneer en waar willen gaan doen
Die route die je nu hebt lijkt me zeker me beter dan oost west. Ik ben momenteel ook bezig met een roadtrip. Wij begonnen in Texas, omdat we daar woonden en zijn via Colorado, Monument Valley, Flagstaff, Grand Canyon, Page en nu in Bryce gegaan. Hierna naar Zion en oud en nieuw in Vegas, daarna Death Valley, Sequoia, Yosemite naar San Francisco. Drie weken, tot nu toe hebben we 3000 mijl afgelegd en het is zeker goed te doen. Had het liever in de lente of herfst gedaan dan midden in de winter, maar dat kwam helaas niet zo uit.
pi_76247134
quote:

Zie slowchat van KAA.
> Er wordt naar je gezocht!
 FR
  donderdag 31 december 2009 @ 04:35:49 #135
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76252093
quote:
Op woensdag 30 december 2009 01:13 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ben net terug in Boston, er waren wat meer veiligheidscontroles dan gewoonlijk, met name bij de gate op Schiphol duurde het wat langer. Verder weinig van gemerkt, eigenlijk.
Schiphol was een ramp, wat een drama. Twee rontgenbanen, eentje in gebruik. Staat er eentje te fouilleren en nog eens 8 man in tassen te graaien. Waren zeker in opleiding.

2,5 uur vertraging, net op tijd m'n vlucht naar GR gehaald gelukkig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 31 december 2009 @ 05:07:12 #136
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76252184
quote:
Op donderdag 31 december 2009 00:20 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Zie slowchat van KAA.
> Er wordt naar je gezocht!
Tja ik heb een week amper gepost, best wel lekker eigenlijk.
  Moderator / Miss SHO donderdag 31 december 2009 @ 08:53:30 #137
22592 crew  Ole
pi_76253032
Je bent weer veilig thuis neem ik aan
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 31 december 2009 @ 15:27:09 #138
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76266517
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:53 schreef Ole het volgende:
Je bent weer veilig thuis neem ik aan
't Was een hele rit deze keer maar goed, we leven nog!
  donderdag 31 december 2009 @ 17:26:09 #139
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_76271208
quote:
Op donderdag 31 december 2009 04:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Schiphol was een ramp, wat een drama. Twee rontgenbanen, eentje in gebruik. Staat er eentje te fouilleren en nog eens 8 man in tassen te graaien. Waren zeker in opleiding.

2,5 uur vertraging, net op tijd m'n vlucht naar GR gehaald gelukkig.
Kut, dat wordt even opletten dan. Ik heb maar een uurtje tussen Detroit en Grand Rapids om over te stappen. Hopelijk is mijn vliegtuig wel op tijd
  donderdag 31 december 2009 @ 17:38:24 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76271677
Normaal is een uur al krap, je moet je koffers oppikken en door customs. Wij hadden 3,5 uur speling en daar was een uur van over.

Succes.
  donderdag 31 december 2009 @ 17:40:51 #141
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_76271775
Je praat me moed in
Ik had op de heenreis naar de US toen ook een uur, dat ging goed. Vorige week hetzelfde, ging weer goed. Deze keer heb ik er minder vertrouwen in
  donderdag 31 december 2009 @ 17:42:37 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76271857
Ach ja, hangt van je vlucht af, er gaat om de 2 of 3 uur eentje naar GR. Om 10 uur de laatste dan.
  donderdag 31 december 2009 @ 17:45:38 #143
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_76271968
We zien wel. Ik heb een chauffeur klaarstaan in Grand Rapids dus die kan ook best doorrijden naar Detroit
pi_76284374
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:43 schreef Shivo het volgende:
Vraagje aan de paar medefokkers met eigen huis in de VS. Wordt misschien ook een optie voor mij (mits ik inderdaad komend jaar naar Houston verhuis, in Boston is het een no-go).

Hoe belangrijk is de creditscore? Ik heb pas sinds een jaar een US creditcard (wel een debit card sinds drie jaar) dus de creditscore zegt niet zo veel in mijn geval. En ik lees ook overal dat 20% eigen financiering heel normaal is, klinkt mij ook nogal hoog in de oren (zeker met al die Amerikanen met een ton schuld van hun college). Kan dat percentage ook lager?
Ik had mijn credit card 1.5 jaar toen ik in 2007 een huis kocht en ik deed een down-payment van 10%. Mijn credit score was "voldoende" voor een prime mortage, maar mijn baan heeft ook geholpen. Geen idee of ze nu meer dan die 10% vragen. Btw, sommige hypotheek verleners kunnen lastig doen als je een J1 hebt.

En nu tijd voor een nieuw jaars feest! Gelukkig 2010 alvast
  vrijdag 1 januari 2010 @ 08:29:12 #145
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_76286271
quote:
Op donderdag 31 december 2009 17:45 schreef Barcaconia het volgende:
We zien wel. Ik heb een chauffeur klaarstaan in Grand Rapids dus die kan ook best doorrijden naar Detroit
Als je ooit nog eens bij Logan's (roadhouse) komt moet je echt de 'grilled chicken wings' nemen. Ben niet snel onder de indruk van keukens maar deze zijn echt subliem.
quote:
Smokin' Hot Grilled Wings:
Two skewers of grilled wings with a smokin' hot chipotle sauce flavored with TABASCO®.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 19:38:42 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76300207
Happy New Year!

Rose Parade aan het kijken, en dan straks de Rose Bowl kijken denk ik.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76310653
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 03:15 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik had mijn credit card 1.5 jaar toen ik in 2007 een huis kocht en ik deed een down-payment van 10%. Mijn credit score was "voldoende" voor een prime mortage, maar mijn baan heeft ook geholpen. Geen idee of ze nu meer dan die 10% vragen. Btw, sommige hypotheek verleners kunnen lastig doen als je een J1 hebt.

En nu tijd voor een nieuw jaars feest! Gelukkig 2010 alvast
Thanks. Deze week eens bij BoA geinformeerd en die eisen dat je drie open 'credit lines' (credit card/loan) hebt, van minstens 12 maanden oud. Ik heb een credit card en verder geen leningen nodig, en genoeg spaargeld voor een 10% downpayment, maar zonder die twee extra credit cards kom ik dus nergens met hen... lekker dan! Ik ga toch niet voor niks leningen afsluiten!
Maar het lijkt er op dat ik ongeveer dezelfde omstandigheden heb als jij en ik ging er al een beetje van uit dat er op bij andere banken of brokers meer mogelijk moet zijn.

Happy NY iedereen!
pi_76330776
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:42 schreef Shivo het volgende:
Maar het lijkt er op dat ik ongeveer dezelfde omstandigheden heb als jij en ik ging er al een beetje van uit dat er op bij andere banken of brokers meer mogelijk moet zijn.
Ik sloot mijn hypotheek af bij een locale 'broker' die was aangeraden door mijn realtor, dat zal misschien ook geholpen hebben, want 3 credit lines had ik niet open. Misschien kun je een store-credit card afsluiten, die zijn meestal redelijk makkelijk te krijgen. Maar een lening afsluiten uitsluitend om je credit score op te hogen is inderdaad een beetje raar (hoewel ik dat wel als advies kreeg toen ik hier kwam).
pi_76349465
Daar heb ik ook over na zitten denken. Ik kan prima af met wat ik verdien per maand en heb dus aan een debit card voldoende, des te meer omdat die ook als credit card gebruikt kan worden. Maarja, wil ik later een auto gaan financieren of een hypotheek aanvragen of noem het maar op waar je een credit score voor nodig hebt... Hell, een fatsoenlijk appartement huren kan vaak niet eens zonder credit score. Ik heb ook geen zin om een credit card te nemen, die te gaan gebruiken en vervolgens alleen maar meer betalen terwijl dat nergens voor nodig is...
  zondag 3 januari 2010 @ 11:54:49 #150
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76352292
Mijn vrouw en ik verwachten in juni ons eerste kind. Beiden zijn we erg gecharmeerd van de naam Koen / Coen voor het geval ons kindje een jongetje gaat worden. Er is echter een maar...

Mijn vrouw wil over een aantal jaar graag een jaar of twee in de VS werken, daar ze daar leidend onderzoek uitvoeren op haar vakgebied. De contacten met onderzoeksinstituten en universiteiten zijn reeds gemaakt, maar ik dwaal af...

Onze vraag is of de naam Koen in de VS wenkbrauwen zal laten fronsen, daar het toch wordt uitgesproken als het toch wat racistische coon. Kan dit naar jullie mening wel of niet?
batman!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')