abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 januari 2009 @ 13:14:13 #1
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64911477
Hallo!

De beslissing voor de bestemming tijdens de zomervakantie is inmiddels gemaakt: De Verenigde Staten! Ditmaal hebben we besloten géén cultuur- of stedentrips in onze reis te betrekken en ons bijna volledig te richten op de prachtige natuur. De VS is te groot om alles in één vakantie te kunnen zien (ook al richt je je alleen op natuurparken) en het is dus noodzakelijk dat we goed orienteren wat we precies willen zien en hoeveel tijd we daar aan willen besteden. Dit topic is dan ook bedoeld om tips en ervaringen te lezen van mensen die al een keer in de VS geweest zijn en ons graag dingen willen aan- of afraden!

Het idee is in elk geval dat we ongeveer 3 weken onderweg zijn. We hebben allebei ons rijbewijs en willen dus ook een auto huren. Het liefste doen we actieve dingen en het lijkt ons dan ook ontzettend leuk om in natuurparken te gaan raften, hiken, fietsen, etc. Lekker sportief en actief is dus zeker gewenst. Verder willen we natuurlijk alle hoogtepunten zien die de natuur daar maar te bieden heeft, maar dat lijkt me een beetje onrealistisch. Als ik zo vaag naar de (parken)kaart van de VS kijk, lijkt het mij eigenlijk het beste om in het midden te gaan zitten. We hoeven geen stranden te bezoeken en hebben bij deze vakantie juist meer behoefte aan grote wilde vlaktes of gebergtes.

Bij deze vraag ik dus aan de mensen die al eens in de VS geweest zijn, wat zij echte aanraders vonden. Nogmaals, onze interesse ligt bij natuur en steden hoeven wij dus niet aan te doen . Als mensen ook nog tips hebben mbt vliegtickets en autohuur e.d., horen we het ook graag!
pi_64912843
Mountainbiken in en om Moab

Sowieso is de omgeving Moab, Utah erg mooi en er is meer dan genoeg te doen als je een beetje actief wil zijn. Het kan er alleen een beetje (erg) heet zijn. Wij waren naar Denver gevlogen, 4x4 gehuurd en uiteindelijk via Las Vegas weer terug gevlogen. Al met al erg gave vakantie geweest.
pi_64920993
Er is gewoon een centraal topci, maar Yellowstone NP moet je niet missen. Het oudste een mooiste NP van de VS. Het is alleen zo groot dat je minimaal een week nodig hebt om een bevredigend gevoeld te krijgen
  zondag 11 januari 2009 @ 19:40:16 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_64924382
Er zijn verschillende opties natuurlijk. Als je ook mooie steden wilt betrekken bij je rondreis kun je het direhoekje LA/SF/LV pakken. mooie steden in combinatie met prachtige natuurparken zoals Grand Canyon, Yosemite, Bryce en Zion.

Of als je ook voor een beetje indianen-cultuur wilt gaan in combinatie met natuur kun je naar Denver vliegen en vanuit daar je tour doen voor 3 weken.

In ieder geval een erg mooi gebied, Yellowstone schijnt ook erg mooi te zijn maar ligt helaas een beetje uit de richting. Of je zou moeten beslissen om vanuit Denver naar bijvoorbeeld Seattle te willen rijden. Kun je meteen Mount St. Helens bezoeken, wat ook erg mooi is.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:15:11 #5
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_64928129
Ik heb ook een rondreis gemaakt, in dit geval begonnen in Omaha en naar Denver gereden Toen naar Seattle gereden, en Mount St Helens bezocht. Is echt super!
In die route heb je een beetje van alles, meren, woestijn etc etc.
Toen naar Yellowstone park, en doorgereden naar North/South Dakota voor Mount Rushmore.
Veel plezier!
Cocktail? Anyone?
pi_64929690
Ik weet niet of je reispartner ouder is dan 24, maar bovenop de normale huurkosten voor de auto betaal je nog een extra toeslag (+- 20 euro per dag extra). Voor mij de reden dat ik zo'n reis nog even uitstel.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:53:59 #7
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64929952
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:47 schreef MCH het volgende:
Ik weet niet of je reispartner ouder is dan 24, maar bovenop de normale huurkosten voor de auto betaal je nog een extra toeslag (+- 20 euro per dag extra). Voor mij de reden dat ik zo'n reis nog even uitstel.
Mijn reispartner is inderdaad ouder dan dat en heeft ook al jarenlange rij-ervaring, dus we verwachten geen extra kosten .

En bedankt voor de tips allemaal alvast! Nogmaals, we gaan geen steden aandoen of enigzins andere cultuurdingen bezoeken die niet in directe verbinding staan met de natuurparken e.d. Volgens mij snuiven we al veel van de Amerikaanse cultuur op door de mensen die we gaan ontmoeten .
  zondag 11 januari 2009 @ 22:24:19 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_64931283
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:53 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Mijn reispartner is inderdaad ouder dan dat en heeft ook al jarenlange rij-ervaring, dus we verwachten geen extra kosten .

En bedankt voor de tips allemaal alvast! Nogmaals, we gaan geen steden aandoen of enigzins andere cultuurdingen bezoeken die niet in directe verbinding staan met de natuurparken e.d. Volgens mij snuiven we al veel van de Amerikaanse cultuur op door de mensen die we gaan ontmoeten .
Er zijn aardig wat parken die qua natuur interessant zijn en ook qua natuur interessant zoals bijvoorbeeld Mesa Verde NP. Als je toch in die buurt bent vind ik niet dat je dat kunt missen.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:26:05 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_64931349
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:47 schreef MCH het volgende:
Ik weet niet of je reispartner ouder is dan 24, maar bovenop de normale huurkosten voor de auto betaal je nog een extra toeslag (+- 20 euro per dag extra). Voor mij de reden dat ik zo'n reis nog even uitstel.
Dat gaat per persoon die onder de 24 is. En het is een borg, geen toeslag. Dus als je geen schade maakt, dan krijg je dat bij het inleveren van je auto gewoon weer terug.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 11 januari 2009 @ 22:31:36 #10
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64931562
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Er zijn aardig wat parken die qua natuur interessant zijn en ook qua natuur interessant zoals bijvoorbeeld Mesa Verde NP. Als je toch in die buurt bent vind ik niet dat je dat kunt missen.
Één natuur moet daar cultuur zijn neem ik aan?

Ja, natuurlijk gaan we het niet vermijden als we er in de buurt zijn . Maar we hebben in elk geval bewust besloten geen stedentrips te doen en absoluut niet om te rijden voor specifieke steden e.d. We focussen ons op de natuur en wat we daaromheen nog meepikken is mooi meegenomen!

Wat voor cultuur heb je daar dan bijvoorbeeld? Je had het over Indianencultuur, maar zijn dat dan nog indianen die daar leven? Of meer musea e.d.?
pi_64933180
er zijn nog wel reservaten, ik ben bv in chinle geweest. En monument valley is ook prachtig, midden in een reservaat, maar meer dan 1 goed uitzicht is het niet. Niettemin als je in de buurt bent ab-so-luut fftjes een kijkje gaan nemen
  zondag 11 januari 2009 @ 23:31:58 #12
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_64933968
Drie weken is nogal kort, zeker als je van plan bent om actief iets van je vakantie te maken.
Zelf hebben we 6 weken het zuidwesten van de VS gedaan indertijd en wat ons het meest is bijgebelven dat Yosemite gewoon heel erg tegenvalt, alleen de routes er omheen en er bovenlangs zijn prachtig!
Verder is Utah wel de staat die op ons de meeste indruk heeft gemaakt, Bryce is schitterendm helemaal als je de moeite neemt om ook het dal in te gaan. Canyonlands is bizar en heel mooi en Capitol Reef is veel mooier en boeiender dan je op voorhand kunt vermoeden.
Arches is schitterend, vooral als je de tijd neemt om daar wandelingen te ondernemen en te genieten van de mooie natuur. En Zion daar kun je ook dagen doorbrengen zonder je te vervelen.
En als je de tijd hebt. Even langs Las Vegas en dan Death Valley in. Veel minder doods dan je zou denken en vele malen meer variaties dan welk stuk groenen natuur dan ook.

En ja, de Grand Canyon is echt onvergetelijk, maar kijk dan ook eens vanaf de noordkant. Daar pas zie je hoe mooi en ruig de natuur daar werkelijk is.

En voor overnachtingen? Kijk direct bij je verhuurbedrijf naar speciale gidsen die daar liggen met heel veel mogelijkhedne tot korting. Scheelt soms wel tot 30% op de gewone prijs. Uiteraard kan dit soms ook op voorhand geboekt worden via internet als je zels een laptop bij je hebt, maar heel veel is ook via gratis nummers te bellen en te boeken. En buiten het hoofdseizoen gewoon niet vooraf boeken maar de boel eerst bekijken voor je besluit.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_64934109
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:26 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat gaat per persoon die onder de 24 is. En het is een borg, geen toeslag. Dus als je geen schade maakt, dan krijg je dat bij het inleveren van je auto gewoon weer terug.
Ik kan nergens het woord deposit vinden in de voorwaarden of iets anders wat erop wijst dat het om een borgsom gaat. Dus als jij een maatschappij weet waar het om een borgsom gaat, graag!
  maandag 12 januari 2009 @ 10:46:48 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_64941491
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:31 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Één natuur moet daar cultuur zijn neem ik aan?

Ja, natuurlijk gaan we het niet vermijden als we er in de buurt zijn . Maar we hebben in elk geval bewust besloten geen stedentrips te doen en absoluut niet om te rijden voor specifieke steden e.d. We focussen ons op de natuur en wat we daaromheen nog meepikken is mooi meegenomen!

Wat voor cultuur heb je daar dan bijvoorbeeld? Je had het over Indianencultuur, maar zijn dat dan nog indianen die daar leven? Of meer musea e.d.?
je hebt gelijk.

Er zijn inderdaad Indianenreservaten, maar dit is meer hoe de Indianen vroeger geleefd hebben. Ik vond het in ieder geval bijzonder om te zien. Zie bijvoorbeeld onderstaande link van Mesa Verde national Park

http://www.nps.gov/meve/

Zo zijn er meer Nationale Parken in die regio die de moeite waard zijn om te bezoeken.
  maandag 12 januari 2009 @ 11:12:23 #15
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_64942140
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik kan nergens het woord deposit vinden in de voorwaarden of iets anders wat erop wijst dat het om een borgsom gaat. Dus als jij een maatschappij weet waar het om een borgsom gaat, graag!
Alamo. Die hebben wij toen gebruikt. En het wordt inderdaad een toeslag genoemd. Dus je zult niets over deposits vinden. Maar als je de auto ophaalt dan vertellen ze je dat wel.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:51:10 #16
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65099257
Als je zoiets doet, is er ook een mogelijkheid dat je de echte Amerikaanse achterbuurten ook te zien krijgt?

Zou wel eens willen zien of het nou echt zo'n gajes is als ze zeggen.
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:26:34 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65100490
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:51 schreef motherflocker het volgende:
Als je zoiets doet, is er ook een mogelijkheid dat je de echte Amerikaanse achterbuurten ook te zien krijgt?

Zou wel eens willen zien of het nou echt zo'n gajes is als ze zeggen.
Natuurlijk kan dat. Je bent immers met de auto en je kunt overal komen.
Maar als zelfs taxi's zich in sommige stukken niet wagen, waarom zou jij dan als toerist(die het uitstraalt om beroofd te worden) zo dom zijn om daar wel in te gaan rijden?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')