Een leuk boerinnetje met een kip met gouden eieren, dat zou wat voor mij zijn.quote:Op zondag 6 december 2009 01:50 schreef SeLang het volgende:
Zeg dvr, ga je nog wat maple leaves uitlenen aan een varkensboertje in Togo?
Ik raad je Mali aanquote:Op zondag 6 december 2009 02:18 schreef dvr het volgende:
[..]
Een leuk boerinnetje met een kip met gouden eieren, dat zou wat voor mij zijn.
Dank voor die Kiva tip, er staan een hoop leuke meiden. Ondernemende types, viel me op. Ik heb er nu een aantal $25 toegestopt en ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Ze zijn weliswaar allemaal getrouwd, maar polygamie is in dat soort landen heel normaal.
Als je af en toe wat onverwachte inkomsten in een 'potje over' gooit, kun je daar leuke impulsuitgaven van doen zonder er verder nog over na te denken. Als ik van die microkredieten niks terugzie vind ik het ook goed.quote:Op zondag 6 december 2009 02:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Gosh, ik zit nu al weer na te denken over welke trades ik moet gaan doen over 21 uur als de future markten opengaan zodat ik de 5% eventueel verlies op micro kredieten kan goedmaken![]()
![]()
Als al mijn 81 leningen defaulten kijk ik niet achterom en voel ik me gewoon goed om het feit dat ik in ieder geval iets heb gedaan waarvan ik overtuigd was dat het principe goed is en het proberen waard was.quote:Op zondag 6 december 2009 02:52 schreef dvr het volgende:
Als ik van die microkredieten niks terugzie vind ik het ook goed.
Ja, dat is een heel groot goed wat internet met zich mee brengt. De markt kan er beter door in staat worden gesteld vraag en aanbod bij elkaar te brengen. De aanname van volledig beschikbare informatie die een belangrijke aanname is in veel economische modellen komt daarmee toch een stapje dichterbij, de markt wordt efficiënter omdat transactiekosten verlaagd worden zodat meer transacties rendabel worden, dat is grote winst.quote:Op zondag 6 december 2009 03:47 schreef SeLang het volgende:
Strict genomen ben ik het met je eens. Maar er is een verschil tussen theorie en praktijk. Je zou kunnen zeggen dat er misschien ook een soort inefficientie in de markt zit. Iemand met een straatstalletje of een boertje met een paar vierkante meter land kan gewoon minder makkelijk aan krediet komen dan iemand met een wat groter bedrijf.
Hmmm, lastig dilemma, enerzijds is het juist het ontkennen van de economische realiteit die Afrika de afgelopen veertig jaar juist dieper in de problemen heeft geholpen, aan de andere kant kunnen deze mensen wel hun business er mee uitbreiden en de default ratio's zijn zo te lezen laag. Het liefst zou ik eigenlijk de producten die deze mensen verkopen kopen (helaas zijn er nog steeds criminele import beschermingen in veel westerse landen), of gewoon uitlenen tegen rente.quote:Verder vind ik er weinig mis mee om mensen die echt weinig hebben een klein duwtje in de goede richting te geven, ook al strookt dat niet helemaal met de economie zoals die idealitair zou moeten draaien.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Als ik rondreis in dat soort landen probeer ik altijd vooral bij de armere mensen te kopen. De kleine winkeltjes, straatverkopers, boeren famillies die wat fruit te koop aanbieden, etc. Dat gaat natuurlijk om miniscule bedragen, maar alle beetjes helpen. Overigens is er ook een puur egoistisch belang: het helpt je om dichter bij de mensen te komen en echt iets van het land te begrijpen en dat maakt je reiservaring natuurlijk veel rijker.quote:Op zondag 6 december 2009 04:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het liefst zou ik eigenlijk de producten die deze mensen verkopen kopen
Ik heb het in een van de Kiva topics op Fok! al eens eerder gezegd, dit is een organisatie die hetzelfde te werk gaat maar dan met leningen tegen rente voor de daadwerkelijk investerende partij (wij dus):quote:Op zondag 6 december 2009 04:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het liefst zou ik eigenlijk de producten die deze mensen verkopen kopen (helaas zijn er nog steeds criminele import beschermingen in veel westerse landen), of gewoon uitlenen tegen rente.
Het verlenen van kleine kredieten is natuurlijk altijd minder rendabel dan grote kredieten. Om te onderzoeken of je een lening van $300 kunt verstrekken moet je ongeveer evenveel werk doen als voor een lening van $30.000, dus de overheadkosten voor een kleine lening zijn procentueel veel hoger. Dat zet de kleine ondernemers dus altijd op een achterstand, ook als ze een gezond winstgevend businessplan hebben.quote:Op zondag 6 december 2009 11:59 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ik heb het in een van de Kiva topics op Fok! al eens eerder gezegd, dit is een organisatie die hetzelfde te werk gaat maar dan met leningen tegen rente voor de daadwerkelijk investerende partij (wij dus):
https://www.myc4.com/Default.aspx
Ik heb er zelf nog helemaal geen ervaring mee, dus ik zou niet weten of het net zo betrouwbaar is.
Uiteraard is dat het voordeel van Kiva, veel Fok! leden hebben er nu ervaring mee en dus komt het in ieder geval betrouwbaar over. Hopelijk hebben we dat over een tijd ook bij myc4 voor elkaar.
Overigens is het niet zo dat er door de ondernemer meer rente betaald wordt dan bij Kiva, dat ligt dus gewoon gelijk.
Het elimineert het grote minpunt van Kiva: jij draagt het risico, een ander krijgt de vergoeding van dat risico.
Een paar maanden geleden heb ik gelezen dat ook Kiva plannen zou hebben om een vorm aan te gaan bieden waarbij rente wordt betaald aan de daadwerkelijke investeerder.
Anders ik welquote:Op zondag 6 december 2009 14:16 schreef Burnie88 het volgende:
TVP.
* Erg benieuwd naar de komende week.
ik verwacht eigenlijk niet dat de FED zich geleidelijk terugtrektquote:Op zondag 6 december 2009 14:26 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat het hele komende jaar erg interessant wordt.
2009 was na maart eigenlijk maar saai. Een beetje lopen pimpen en uiteraard merk je daar wel wat van in de economie. Maar 2010 zou weleens het jaar van de waarheid kunnen worden. Heeft het gepimp een duurzaam effect (zoals de Keynes mensen beweren) of zakt het weer als een pudding in elkaar. En wat gebeurt er als de FED zich geleidelijk aan terugtrekt?
Ze beweren zelf nog steeds van wel. Het aankopen van treasuries is al klaar en opkopen van MBS wordt afgebouwd en stopt eind maart. Maar inderdaad, als de hypotheekmarkt dan in elkaar plettert dan wil ik nog wel zien of ze voet bij stuk houdenquote:Op zondag 6 december 2009 14:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik verwacht eigenlijk niet dat de FED zich geleidelijk terugtrekt
Jammer dat er niet meer historische gegevens bij staan. Als de groei in 2006 bv 2 miljoen was, dan is er nog geen reden tot blijdschap lijkt me.quote:Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Zie hier overigens een artikel van CNN, waarom het komend jaar gewoon weer beter gaat!
Thngs are really getting better!
Vooral dat plaatje van Jobs, kreeg ik bijna de gedachte van dat we het ergste gezien hadden en nu weer vooruit kunnen kijken.
[ afbeelding ]
Hehe, jep! Maar slechts een leuk einde wat betreft volumequote:Op zondag 6 december 2009 18:44 schreef M.Melandri het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een volume afgelopen vrijdag
Daar zou ik niet te veel op vertrouwen. Alles gaat op het moment omhoog; aandelen, opties, derivaten én goud. Hmm, hier klopt iets niet. Hoe kan het goud omhoog gaan en tegelijkertijd ook de aandelen? Ergens gaat het schoentje binnenkort wringen en dan krijgen we een flinke klap te verwerken.quote:Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Zie hier overigens een artikel van CNN, waarom het komend jaar gewoon weer beter gaat!
Vooral dat plaatje van Jobs, kreeg ik bijna de gedachte van dat we het ergste gezien hadden en nu weer vooruit kunnen kijken.
[ afbeelding ]
En de 1e groene borden al weer gezienquote:Op zondag 6 december 2009 22:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Jaaaa! Weekend is weer afgelopenCurrency markets zijn weer open voor handel sinds een minuutje geleden, ik zie weer flashy beeldjes
![]()
Direct maar wat posities ingenomen
Stond in de plus, nu is het volledig roodquote:Op zondag 6 december 2009 22:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En de 1e groene borden al weer gezienSta 140 japanse yen in de plus
Nice, je hebt alle exotische eenheden gehad!quote:Op zondag 6 december 2009 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Stond in de plus, nu is het volledig roodMaar heb iig. al weer zo'n beetje elke currency gehad voordat de beursdag morgen begint
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 december 2009 20:54 schreef draaier89 het volgende:
Alles gaat op het moment omhoog; aandelen, opties, derivaten én goud.
Mja, wel verneukeratief want je wordt natuurlijk keihard genaaid als die currency teruggedraaid wordt naar ponden op je rekening. Nog 1.5 uur en dan gaan de indices openquote:Op zondag 6 december 2009 22:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nice, je hebt alle exotische eenheden gehad!![]()
Je kunt die jobs ook in het groene krijgen door bijvoorbeeld als overheid mensen aan te nemen om naar zeldzame kruiden in texas. te zoeken. Als je maar voldoende mensen aanneemt komt dat vanzelf goed.quote:Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
Maar acht jij een scenario van 2003 - 2007 waar we eigenlijk overbought waren, maar wel vrolijk omhoog gingen dus nu weer waarschijnlijk? Het kan immers nog wel een poosje duren ..quote:Op zondag 6 december 2009 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt die jobs ook in het groene krijgen door bijvoorbeeld als overheid mensen aan te nemen om naar zeldzame kruiden in texas. te zoeken. Als je maar voldoende mensen aanneemt komt dat vanzelf goed.
De vraag is natuurlijk hoeveel van die -11000 sustainable is en hoeveel er puur gecreeerd zijn door de overheid met geld dat ze eigenlijk niet hebben. Want dat terugbetalen word de backlash. Of ze gaan een hele lange periode heel weinig uitgeven of de dollar stort in.
Dat de economie weer wat op gang komt daar en de bestedingen ook, dat geloof ik allemaal wel. De hamvraag is en blijft natuurlijk op welke manier dit gebeurd is en tegen welke prijs.
Ik kan nog wel wat geld gebruiken. Misschien wil Team Obama wel wat aan mij doneren. Ze staan gelukkig o zo prominent in de top10quote:
Ja, ik weet het niet. Ik hink op twee benen (vandaar mijn 50% liquide positie).quote:Op zondag 6 december 2009 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar acht jij een scenario van 2003 - 2007 waar we eigenlijk overbought waren, maar wel vrolijk omhoog gingen dus nu weer waarschijnlijk? Het kan immers nog wel een poosje duren ..
Mja, ik vind het maar lastig hoor. Ik zie aandelen om me heen die ik wel zou willen aanschaffen, maar ik heb zo'n gevoel dat komende maanden er een beter aankoop moment komt. Maarja, zo zijn we 5 maand verder en is het moment nog steeds niet gekomen. Vandaar dat ik dus maar ook blijf daytraden, want ik kan niet echt stil blijven zitten en maar niks doen.quote:Op zondag 6 december 2009 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, ik weet het niet. Ik hink op twee benen (vandaar mijn 50% liquide positie).
Enerzijds verwacht ik een gestaag klimmende AEX gedurende de komende drie, vier jaar, zoals altijd het altijd nog gegaan is na een beurscrash. Verder nog de kans op forse inflatie, waarbij je sowieso niet teveel cash wil hebben of je geld vast wil hebben op een rekening of in obligaties.
Anderzijds maak ik me vooral zorgen over de houdbaarheid van het herstel. In hoeverre zijn de beurskoersen (met name op WS en wij volgen hierin) veroorzaakt door de overvloed aan liquiditeit die de FED de markt in pompt en die ergens heenmoet? En wat als de VS het straks écht niet meer kan maken om nog meer bij te drukken en hoe dan ook op de rem moet gaan staan?
Dus tja. Wie zal het zeggen? Wat kansen en risico's betreft vind ik de AEX nu wel aardig in balans. Ik wil wel de opportunity hebben om te kopen als het nog een keer neer gaat, maar ik wil ook niet de boot missen.
Heb nog puts AEX JAN 320. Maar 5 stuks, veel meer als zo'n positie wil ik in dit spel ook niet nemen.quote:Op zondag 6 december 2009 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft er hier nog iemand posities van afgelopen vrijdag? Of is nu ook al posities aan het innemen?
Oke! Over een minuutje of 7 vliegen de futures grafiekjes hier open, en dan kijken of we een rode opening kunnen verwachten. Ik neem aan dat je die posities niet erg lang volhoudt, overigens zijn die puts meer waard dan de alle trades die ik nu open heb staan. Dus vind het nog best wel wat, omdat je het in 1 trade stopt.quote:Op zondag 6 december 2009 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb nog puts AEX JAN 320. Maar 5 stuks, veel meer als zo'n positie wil ik in dit spel ook niet nemen.
Ik maak maar heel weinig trades, dus dat scheelt. Verder is het pure winst van mijn vorige 3 trades op de AEX.quote:Op zondag 6 december 2009 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oke! Over een minuutje of 7 vliegen de futures grafiekjes hier open, en dan kijken of we een rode opening kunnen verwachten. Ik neem aan dat je die posities niet erg lang volhoudt, overigens zijn die puts meer waard dan de alle trades die ik nu open heb staan. Dus vind het nog best wel wat, omdat je het in 1 trade stopt.
FTSE 0.16% hoger sinds startquote:Op maandag 7 december 2009 00:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik maak maar heel weinig trades, dus dat scheelt. Verder is het pure winst van mijn vorige 3 trades op de AEX.
Wat doen de futures?
We gaan gestaag omhoog, 0.3% voor de FTSE en 0.4% voor de Donnie Jay index.quote:Op maandag 7 december 2009 00:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
FTSE 0.16% hoger sinds start
Donnie Jones 0.28% hoger sinds start
Ik dacht al, waar was je nouquote:
Je zit dus weer short nu?quote:Op maandag 7 december 2009 00:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Een aantal posities voor overnight,
Long op de meeste indices, mocht die op de verkoop stoploss geraakt worden ga ik short.
Na mijn longs gingen mijn shorts er direct aan door de stricte stoplosses. Gezien het rare koersverloop geen gek idee geweest anders was het niet zo best geweest voor de overal rendement van mijn portfolio. Op dit moment dus geen positie. Neem vanavond wel weer wat in.quote:Op maandag 7 december 2009 10:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je zit dus weer short nu?
Behalve de kip met de gouden eieren (Randstad) gaat het niet best met de AEX....
Gosh, ik dacht dat je al weg wasquote:
Ik ga 15:00 van huis, dus nog tijd zatquote:Op maandag 7 december 2009 11:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gosh, ik dacht dat je al weg wasergens in de loop van de middag dus?
Voor iemand met heel snelle toegang tot de beurs moet daar toch iets mee te doen zijn..quote:Op maandag 7 december 2009 11:07 schreef SeLang het volgende:
Beurs = US$
Is deze relatie ook voor Europese bedrijven nog enigszins te onderbouwen? Dat een peperdure euro (= minder export) echt een waardestijging van een bedrijf kan veroorzaken?quote:Op maandag 7 december 2009 11:07 schreef SeLang het volgende:
Wat is het toch saai tegenwoordig
Beurs = US$
Nee, die relatie was historisch gezien altijd precies omgekeerd omdat zij de meeste kosten maken in euro en een deel van de winst in $ verdienen. Niet rationeel dus, dit is een pure tradingmarket gestuurd door tradingbots.quote:Op maandag 7 december 2009 11:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is deze relatie ook voor Europese bedrijven nog enigszins te onderbouwen? Dat een peperdure euro (= minder export) echt een waardestijging van een bedrijf kan veroorzaken?
Prettige vakantie Selangquote:Op maandag 7 december 2009 12:51 schreef SeLang het volgende:
Shit, m'n vakantie wordt fors duurder!
[ afbeelding ]
Al valt het in langere context wel weer mee...
[ afbeelding ]
Je zou zeggen dat er voor de DJ dan toch iets op stapel staat, want een status quo leidt meestal tot een fikse uitbraak in een van de richtingen. Afwachten dus.quote:Op maandag 7 december 2009 13:09 schreef Vandergeld het volgende:
Laatste dagen afwezig geweest door drukte met zwarte pieten, Dollar liet vrijdag een flinke veer en lijkt opweg naar de 1.00-1.10. DJ weer in gevecht met zonde 10400-10500 en weer niet uitgebroken, niet echt om positief van te worden dus.
Fijne vakantie!quote:Op maandag 7 december 2009 12:51 schreef SeLang het volgende:
Shit, m'n vakantie wordt fors duurder!
[ afbeelding ]
Al valt het in langere context wel weer mee...
[ afbeelding ]
Het belangrijkste is de spread tussen aan- en verkoopprijs, en je transactiekosten. Het lijkt mij dat een stijging van 1,5% zich bij een flinke hefboom zeker in winst moet vertalen, maar misschien kun je beter even op http://markets.rbs.nl de turbo die je op het oog hebt opzoeken, en met de calculator aan de gang.quote:Op maandag 7 december 2009 13:20 schreef flyguy het volgende:
Kan ik die TL als de voorziene stijging daadwerkelijk plaats vindt in dat tijdframe, met winst verzilveren of moet er een grotere stijging nodig zijn?
Lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk. De laatste keer dat we daar waren, was het 2003.quote:Op maandag 7 december 2009 13:09 schreef Vandergeld het volgende:
Laatste dagen afwezig geweest door drukte met zwarte pieten, Dollar liet vrijdag een flinke veer en lijkt opweg naar de 1.00-1.10.
Rest CFD Aex short vanmorgen gesloten op 319,5, ben benieuwd welke kant we op gaan met die sterkere dollar.quote:Op zondag 6 december 2009 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft er hier nog iemand posities van afgelopen vrijdag? Of is nu ook al posities aan het innemen?
Sluit het niet uit hoor, kijk maar naar vorig jaar hoe snel we van 1,60 naar 1,20 gingen.quote:Op maandag 7 december 2009 14:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk. De laatste keer dat we daar waren, was het 2003.
Ik zie eerder 2.00 gebeuren, dan 1.00.
Maar er wel meerdere keren boven gekomen.quote:Op maandag 7 december 2009 13:09 schreef Vandergeld het volgende:
Laatste dagen afwezig geweest door drukte met zwarte pieten, Dollar liet vrijdag een flinke veer en lijkt opweg naar de 1.00-1.10. DJ weer in gevecht met zonde 10400-10500 en weer niet uitgebroken, niet echt om positief van te worden dus.
De Dollar gaat dus verder vallen.quote:Op maandag 7 december 2009 17:20 schreef Burnie88 het volgende:
Vandaag een interessant lezing gehad van Royce Tostrams op school. Hij verwacht dat de dollar op korte termijn aan kracht gaat winnen t.o.v. de euro. Dus kom maar op met die valutaopties.
quote:Op maandag 7 december 2009 17:20 schreef Burnie88 het volgende:
Vandaag een interessant lezing gehad van Royce Tostrams op school. Hij verwacht dat de dollar op korte termijn aan kracht gaat winnen t.o.v. de euro. Dus kom maar op met die valutaopties.
quote:Op maandag 7 december 2009 18:13 schreef Mendeljev het volgende:
Dat gepainte plaatje van Royce staat gewoon op de eerste hits van Google Image!!![]()
![]()
Dit is echt zo erg.![]()
[ afbeelding ]
Edit: ook bij de eerste hits komt een AEX-topic langs waarin Tostrams niet bepaald wordt geprezen.
Alleen als de rente in de VS sneller stijgt dan in Europa.quote:Op maandag 7 december 2009 18:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
denk overigens wel dat hij deze keer gelijk krijgt
Op KT gaat er niks veranderen met rentestanden.quote:Op maandag 7 december 2009 18:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen als de rente in de VS sneller stijgt dan in Europa.
Ik zit een beetje naar de kerncijferhistorie te kijken en het bedrijf lijkt me echt gunstig om in te investeren. Qua omzetstijging zitten ze echt in een stijgende lijn en kw-verhouding is ook lekker laag. Ik ga deze noteren in de portoquote:Op maandag 7 december 2009 18:32 schreef tony_clifton- het volgende:
Vandaag nog 90 stuks K+S bijgekocht aan 43 euro (en meegedaan aan de kapitaalverhoging aan 26 euro/stuk; koopje!). Was een limiet die al langer stond, en helaas dus een beetje te hoog gezien de intraday low, maar verder alle vertrouwen erin.
US staatsobligatie met korte looptijdquote:Op maandag 7 december 2009 20:41 schreef Rejected het volgende:
Even een kort vraagje: Wat is precies een treasury bill?
Een staatsobligatie?
Wanneer?quote:Op maandag 7 december 2009 13:09 schreef Vandergeld het volgende:
Dollar liet vrijdag een flinke veer en lijkt opweg naar de 1.00-1.10.
Al weken en telkens ook weer terug en vorige week er zelfs voorbij met als resultaat een paar keer een nieuwe year-high.quote:Op maandag 7 december 2009 20:48 schreef Vandergeld het volgende:
En we lijken weer af te stoten op zone 10400-10500 voor de DJIA
Ja maar we geraken er niet voorbij, en dat zullen ze toch moeten doen willen ze er nog een nieuwe high uit persenquote:Op maandag 7 december 2009 20:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Al weken en telkens ook weer terug en vorige week er zelfs voorbij met als resultaat een paar keer een nieuwe year-high.
Dank!quote:Op maandag 7 december 2009 20:50 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
US staatsobligatie met korte looptijd
Vrijdag met fors volume afgestoten.quote:Op maandag 7 december 2009 20:53 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ja maar we geraken er niet voorbij, en dat zullen ze toch moeten doen willen ze er nog een nieuwe high uit persen
We wáren er toch voorbij? Ook eerder zei je dat we er niet voorbij gingen.quote:Op maandag 7 december 2009 20:53 schreef Vandergeld het volgende:
Ja maar we geraken er niet voorbij, en dat zullen ze toch moeten doen willen ze er nog een nieuwe high uit persen
Het gaat er niet om of je even een punt of 15 er voorbij gaat, maar dat je erdoorheen breekt.quote:Op maandag 7 december 2009 21:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
We wáren er toch voorbij? Ook eerder zei je dat we er niet voorbij gingen.
True, we gaan in feite gewoon al maanden zijwaarts.quote:Op maandag 7 december 2009 21:05 schreef Vandergeld het volgende:
Het gaat er niet om of je even een punt of 15 er voorbij gaat, maar dat je erdoorheen breekt.
Licht in de min geopend, maar vooralsnog staat de AEX in de plus.quote:Op maandag 7 december 2009 23:22 schreef LXIV het volgende:
WS toch weer wat lager dan vanmiddag bij het sluiten van de AEX. We zullen in ieder geval lager openen. (al geeft die indicator op IEX.nl tegenwoordig een veel te lage waarde aan)
Ik heb nog putjes dus vind het allemaal wel best.
0.385 op 9 november, nu op 0.562 en er lijkt nog steeds geen einde aan te komen aan dit pracht stukje Geely! Bijna 50% omhoog sinds 9 november en sinds 29/10/2008 is het aandeel al 2710% omhoog!quote:Op maandag 9 november 2009 11:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overigens nemen we hier met zn groepies, een stake in Geely, beetje de PE tak van GS volgende en uiteraard vingertjes gekruist voor een overname van Volvo
Dit was om 12:23, een half uur later staan we drie punten lager...quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX beweegt dinsdag rond het middaguur zijwaarts op een nieuwsloze dag, waarop beleggers het moeten stellen zonder sturende macrodata uit de VS en waarop de omzetten laag zijn. "Niettemin oogt de trend voor de korte termijn opwaarts", zegt vermogensbeheerder Maurice Eeken van TE-Effecten. "De kans dat de AEX op de korte termijn aandikt is groter dan de kans dat er een neerwaartse trend wordt ingezet.
...
Hij heeft nooit gezegd dat het niet kon, maar de kans omhoog was groter dan omlaagquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dit was om 12:23, een half uur later staan we drie punten lager...
Wat een flater.
Nee, dat is zoals het weer voorspellen op de manier 'Morgen is de kans op een hogere temperatuur dan vandaag iets groter dan de kans op een lagere temperatuur.'quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:52 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Hij heeft nooit gezegd dat het niet kon, maar de kans omhoog was groter dan omlaag. Voor zulk marktcommentaar zouden ze zich eigenlijk moeten schamen, voegt totaal niks toe..
Veel preciezere voorspellingen doen die totaal niet uitkomen voegt ook niks toe, Vandergeld.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:52 schreef Vandergeld het volgende:
Hij heeft nooit gezegd dat het niet kon, maar de kans omhoog was groter dan omlaag. Voor zulk marktcommentaar zouden ze zich eigenlijk moeten schamen, voegt totaal niks toe..
Nee, maar die zet ik ook maar op een forum en niet op de site van een brokerquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Veel preciezere voorspellingen doen die totaal niet uitkomen voegt ook niks toe, Vandergeld.
Sorry ik doe het alleen op basis van Elliott Wave theorie, en op basis daarvan zouden we nog een enorme versterking van de dollar moeten zien komende jaren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:09 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik vind vandergeld een verrijking van dit forum, los of hij gelijk krigjt of niet. Het is in ieder geval een andere mening. Wat ik wel jammer vind is de beargumentatie van zijn mening, die laat wat te wensen over. Iedereen kan namelijk roepen over 1-2 jaar gaat de dollar naar 1,00-1.10, maar het goed beargumenteren waarom dat gebeurd dat is de kunst.
Klopt, en vandergeld heeft ook wel gelijk wat betreft verwachtte scenarios. Het is alleen de vraag in welke vorm dat gaat gebeuren en op welke timing dat gebeurt. Immers TA & timing is iets wat erg lastig is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:09 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik vind vandergeld een verrijking van dit forum, los of hij gelijk krigjt of niet. Het is in ieder geval een andere mening. Wat ik wel jammer vind is de beargumentatie van zijn mening, die laat wat te wensen over. Iedereen kan namelijk roepen over 1-2 jaar gaat de dollar naar 1,00-1.10, maar het goed beargumenteren waarom dat gebeurd dat is de kunst.
Ik vind het juist leuk om jouw ideeen te lezen! Ik post niet altijd veel, maar ik lees ze wel!quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Sorry ik doe het alleen op basis van Elliott Wave theorie, en op basis daarvan zouden we nog een enorme versterking van de dollar moeten zien komende jaren.
En ik zie bij de EUr/USD net als bij USD index een duidelijke 5 wave waarop er minimaal nog 1 zou moeten volgen. Eur/Usd overigens enkele dagen geleden door oplopende steunlijn gezakt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Sorry ik doe het alleen op basis van Elliott Wave theorie, en op basis daarvan zouden we nog een enorme versterking van de dollar moeten zien komende jaren.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:02 schreef Vandergeld het volgende:
Nee, maar die zet ik ook maar op een forum en niet op de site van een broker
Precies, je kunt beter ergens ongeargumenteerd naar gissen, dan ergens over zwijgen omdat je het eenvoudigweg niet kunt weten.quote:Daarnaast voegen mensen die hun mening niet geven nog minder toe natuurlijk
Ongeargumenteerd gissen, achja het is maar net hoe je het zelf wilt zien..quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Precies, je kunt beter ergens ongeargumenteerd naar gissen, dan ergens over zwijgen omdat je het eenvoudigweg niet kunt weten.![]()
![]()
Los van de EW ga je gelijk krijgen ook nog. Tijdens een dubbel dip(die zeker weten komt) is er weer een vlucht naar dollars. Als de rente niet ervoor is verhoogd zal dit de dollar-carry trade doen inklappen, waardoor de dollar enorm aan kracht wint. 30% versterken lijkt me een reel scenario, zou me zelfs niks verbazen als het meer word.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Timing is toch juist cruciaal? Iedereen kan wel zeggen dat index X naar waarde Y gaat en dat zal vast ook wel ooit gebeuren, maar de vraag is wanneer?quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Klopt, en vandergeld heeft ook wel gelijk wat betreft verwachtte scenarios. Het is alleen de vraag in welke vorm dat gaat gebeuren en op welke timing dat gebeurt. Immers TA & timing is iets wat erg lastig is.
Het is dan wel geargumenteerd, maar zie mijn post hierboven.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:16 schreef Vandergeld het volgende:
Ongeargumenteerd gissen, achja het is maar net hoe je het zelf wilt zien..
In dit plaatje zie ik nog het meest een driehoek onstaan. Lagere toppen, hogere bodems, alles loopt naar elkaar toe. Op basis hiervan zou je juist een uitbraak naar boven verwachten (ergens over een maand)quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:09 schreef Vandergeld het volgende:
Europese beurzen hebben hetzelfde patroon als aex hieronder, top lijkt al gezet. Zolang aex onder 327 blijft is dit scenario geldig. Bevestiging onder de 300 en dan zijn we opweg naar de 270
[ afbeelding ]
Maar soms natuurlijk ook niet en dan is het juist zo fijn dat het maar je schaduwportefeuille is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:34 schreef lyolyrc het volgende:
Soms zou je willen dat je schaduwportefeuille je echte portefeuille is.
quote:Timebomb for the Euro: Greek Debt Poses a Danger to Common Currency
Greece has already accumulated a mountain of debt that will be difficult if not impossible to pay off. The government has borrowed more than 110 percent of the country's economic output over the years, and if investors lose confidence in the bonds, a meltdown could happen as early as next year.
That's when the government borrowers in Athens will be required to refinance ¤25 billion worth of debt -- that is, repay what they owe using funds borrowed from the financial markets. But if no buyers can be found for its securities, Greece will have no choice but to declare insolvency -- just as Mexico, Ecuador, Russia and Argentina have done in past decades.
Hopelijk krijgt de US de grootste klap. Maar gelukkig kunnen zij altijd de geldpersen (FED) weer aanzetten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:15 schreef Vandergeld het volgende:
Landencrisis begint vorm te krijgen, mogelijke downgrade US en UK. Begon in Dubai, nu Griekenland, volgende Spanje of Ierland? 2010 gaat een zeer belangrijk jaar worden, waarschijnlijk zullen nog vele downgrades van landen volgen.
US is wat anders als de FED, 2 verschillende dingen. FED is gewoon een bedrijf net zoals Coca Colaquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:44 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Hopelijk krijgt de US de grootste klap. Maar gelukkig kunnen zij altijd de geldpersen (FED) weer aanzetten.
Het is nu de kans voor NL om zich verder te ontwikkelen tot zakelijk district i.p.v. doorvoerland.
Niemand?quote:Op maandag 7 december 2009 21:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Heren, ik heb een vraag over opties... (ik weet 't, ik heb altijd gezegd daarvan af te blijven, maargoed).
Ik heb nu 400 aandelen Umicore en ben aan 't twijfelen dat ik er een callspread op plaats.
Ik dacht het volgende (de huidige koers is 23,26):
Aankoop: 4 x call, 06/10, uitoefenprijs 21 @ 3,5 euro
Verkoop: 4 x call 06/10, strike 24 @ 2 euro
Ik had het volgende uitgerekend:
4 x 350 = 1400
4 x 200 = 800 -> kost mij 600 euro (tevens maximaal verlies)
BEP = uitoefenprijs + (3,5 - 2) = 22,5 euro
Maximale winst = 24 - 22,5 x 400 = 600
Dus, bij een stijging van het aandeel met 3,2% maak ik 600 euro winst, oftewel 100% van de belegging. Right?
Kan iemand dit checken? (pretty noobish I am)
De reden dat ik hiermee afkom is omdat het aandeel al een paar dagen op rij gedaald is, terwijl Umicore altijd stijgt. Zelfs al eindigt dit lijkt 't mij dat binnen het half jaar de 24 zeker nog eens gehaald wordt.
Je wilt zo dubbel profiteren van een koersstijging, maar als de koers daalt krijg je het ook dubbel op je dak. Verder klopt het allemaal wel wat je berekend, maar het zou niet mijn keuze zijn omdat je in feite dubbel long op het aandeel gaat zitten.quote:
Ik weet niet precies wat de prijs dan is, want de looptijd van je optie is nog een half jaar, lijkt dus niet dat je hier erg veel rendement mee kan halen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:01 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm oké, klinkt ook logisch.
Hoe bereken je wat je aan welke prijs moet sluiten om te cashen wanneer de koers 24 aantikt?
(Thx trouwens van de tijdswaarde, wist ik niet!)
Vond het afstoten van DJI met fors volume afgelopen vrijdag interessanter.quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:02 schreef Vandergeld het volgende:
Aex weet dalende weerstandslijn nog niet uit te nemen, afgelopen vrijdag erop afgestoten.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |