abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 december 2009 @ 14:26:52 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75337025
Ik denk dat het hele komende jaar erg interessant wordt.

2009 was na maart eigenlijk maar saai. Een beetje lopen pimpen en uiteraard merk je daar wel wat van in de economie. Maar 2010 zou weleens het jaar van de waarheid kunnen worden. Heeft het gepimp een duurzaam effect (zoals de Keynes mensen beweren) of zakt het weer als een pudding in elkaar. En wat gebeurt er als de FED zich geleidelijk aan terugtrekt?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75337069
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:26 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat het hele komende jaar erg interessant wordt.

2009 was na maart eigenlijk maar saai. Een beetje lopen pimpen en uiteraard merk je daar wel wat van in de economie. Maar 2010 zou weleens het jaar van de waarheid kunnen worden. Heeft het gepimp een duurzaam effect (zoals de Keynes mensen beweren) of zakt het weer als een pudding in elkaar. En wat gebeurt er als de FED zich geleidelijk aan terugtrekt?
ik verwacht eigenlijk niet dat de FED zich geleidelijk terugtrekt

Wat dan?
  zondag 6 december 2009 @ 14:31:35 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75337177
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik verwacht eigenlijk niet dat de FED zich geleidelijk terugtrekt
Ze beweren zelf nog steeds van wel. Het aankopen van treasuries is al klaar en opkopen van MBS wordt afgebouwd en stopt eind maart. Maar inderdaad, als de hypotheekmarkt dan in elkaar plettert dan wil ik nog wel zien of ze voet bij stuk houden

Echter, doorgaan met MBS kopen (laat staan afbouwen) ruikt naar permanente monetarisatie van die rotzooi. Ik wil wel eens zien hoe de treasury markt en de dollar daarop reageren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75337465
Zie hier overigens een artikel van CNN, waarom het komend jaar gewoon weer beter gaat!

Thngs are really getting better!

Vooral dat plaatje van Jobs, kreeg ik bijna de gedachte van dat we het ergste gezien hadden en nu weer vooruit kunnen kijken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75339271
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Zie hier overigens een artikel van CNN, waarom het komend jaar gewoon weer beter gaat!

Vooral dat plaatje van Jobs, kreeg ik bijna de gedachte van dat we het ergste gezien hadden en nu weer vooruit kunnen kijken.
[ afbeelding ]
Jammer dat er niet meer historische gegevens bij staan. Als de groei in 2006 bv 2 miljoen was, dan is er nog geen reden tot blijdschap lijkt me.
's Avonds een man, overdags rustig an
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 16:04:49 #31
230491 Zith
pls tip
pi_75339570
t v p
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75343766
hmm, van mij mag de rente nog wel ff zo blijven hoor...
  zondag 6 december 2009 @ 18:39:01 #33
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75343919
is het beurstopic eigenlijk niet gewoon het slowchat topic...? (min de foto's)

Oh, ik denk ook dat 2010 veel interessanter gaat worden. Je voelt dat ook bij bedrijven, die hadden het herstel al verwacht, maar zien nu in dat er nog niet eens een echte crash is geweest.
pi_75344069

Wat een volume afgelopen vrijdag
pi_75344390
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:44 schreef M.Melandri het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een volume afgelopen vrijdag
Hehe, jep! Maar slechts een leuk einde wat betreft volume

Nog maar een paar uur en we kunnen weer handelen Dan is het weekend eindelijk weer voorbij.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_75348525
quote:

[ afbeelding ]
Daar zou ik niet te veel op vertrouwen. Alles gaat op het moment omhoog; aandelen, opties, derivaten én goud. Hmm, hier klopt iets niet. Hoe kan het goud omhoog gaan en tegelijkertijd ook de aandelen? Ergens gaat het schoentje binnenkort wringen en dan krijgen we een flinke klap te verwerken.
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_75351488
Jaaaa! Weekend is weer afgelopen Currency markets zijn weer open voor handel sinds een minuutje geleden, ik zie weer flashy beeldjes

Direct maar wat posities ingenomen
pi_75351626
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Jaaaa! Weekend is weer afgelopen Currency markets zijn weer open voor handel sinds een minuutje geleden, ik zie weer flashy beeldjes

Direct maar wat posities ingenomen
En de 1e groene borden al weer gezien Sta 140 japanse yen in de plus
pi_75352484
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En de 1e groene borden al weer gezien Sta 140 japanse yen in de plus
Stond in de plus, nu is het volledig rood Maar heb iig. al weer zo'n beetje elke currency gehad voordat de beursdag morgen begint

pi_75352965
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Stond in de plus, nu is het volledig rood Maar heb iig. al weer zo'n beetje elke currency gehad voordat de beursdag morgen begint

[ afbeelding ]
Nice, je hebt alle exotische eenheden gehad!
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:54 schreef draaier89 het volgende:
Alles gaat op het moment omhoog; aandelen, opties, derivaten én goud.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_75353232
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:34 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Nice, je hebt alle exotische eenheden gehad!
Mja, wel verneukeratief want je wordt natuurlijk keihard genaaid als die currency teruggedraaid wordt naar ponden op je rekening. Nog 1.5 uur en dan gaan de indices open
  zondag 6 december 2009 @ 22:49:37 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75353677
quote:

[ afbeelding ]
Je kunt die jobs ook in het groene krijgen door bijvoorbeeld als overheid mensen aan te nemen om naar zeldzame kruiden in texas. te zoeken. Als je maar voldoende mensen aanneemt komt dat vanzelf goed.

De vraag is natuurlijk hoeveel van die -11000 sustainable is en hoeveel er puur gecreeerd zijn door de overheid met geld dat ze eigenlijk niet hebben. Want dat terugbetalen word de backlash. Of ze gaan een hele lange periode heel weinig uitgeven of de dollar stort in.

Dat de economie weer wat op gang komt daar en de bestedingen ook, dat geloof ik allemaal wel. De hamvraag is en blijft natuurlijk op welke manier dit gebeurd is en tegen welke prijs.
The End Times are wild
pi_75353713
Micro krediet
pi_75354478
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt die jobs ook in het groene krijgen door bijvoorbeeld als overheid mensen aan te nemen om naar zeldzame kruiden in texas. te zoeken. Als je maar voldoende mensen aanneemt komt dat vanzelf goed.

De vraag is natuurlijk hoeveel van die -11000 sustainable is en hoeveel er puur gecreeerd zijn door de overheid met geld dat ze eigenlijk niet hebben. Want dat terugbetalen word de backlash. Of ze gaan een hele lange periode heel weinig uitgeven of de dollar stort in.

Dat de economie weer wat op gang komt daar en de bestedingen ook, dat geloof ik allemaal wel. De hamvraag is en blijft natuurlijk op welke manier dit gebeurd is en tegen welke prijs.
Maar acht jij een scenario van 2003 - 2007 waar we eigenlijk overbought waren, maar wel vrolijk omhoog gingen dus nu weer waarschijnlijk? Het kan immers nog wel een poosje duren ..
pi_75354573
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:50 schreef Rejected het volgende:
Micro krediet
Ik kan nog wel wat geld gebruiken. Misschien wil Team Obama wel wat aan mij doneren. Ze staan gelukkig o zo prominent in de top10
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 6 december 2009 @ 23:13:51 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75354694
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar acht jij een scenario van 2003 - 2007 waar we eigenlijk overbought waren, maar wel vrolijk omhoog gingen dus nu weer waarschijnlijk? Het kan immers nog wel een poosje duren ..
Ja, ik weet het niet. Ik hink op twee benen (vandaar mijn 50% liquide positie).

Enerzijds verwacht ik een gestaag klimmende AEX gedurende de komende drie, vier jaar, zoals altijd het altijd nog gegaan is na een beurscrash. Verder nog de kans op forse inflatie, waarbij je sowieso niet teveel cash wil hebben of je geld vast wil hebben op een rekening of in obligaties.

Anderzijds maak ik me vooral zorgen over de houdbaarheid van het herstel. In hoeverre zijn de beurskoersen (met name op WS en wij volgen hierin) veroorzaakt door de overvloed aan liquiditeit die de FED de markt in pompt en die ergens heenmoet? En wat als de VS het straks écht niet meer kan maken om nog meer bij te drukken en hoe dan ook op de rem moet gaan staan?

Dus tja. Wie zal het zeggen? Wat kansen en risico's betreft vind ik de AEX nu wel aardig in balans. Ik wil wel de opportunity hebben om te kopen als het nog een keer neer gaat, maar ik wil ook niet de boot missen.
The End Times are wild
pi_75355723
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, ik weet het niet. Ik hink op twee benen (vandaar mijn 50% liquide positie).

Enerzijds verwacht ik een gestaag klimmende AEX gedurende de komende drie, vier jaar, zoals altijd het altijd nog gegaan is na een beurscrash. Verder nog de kans op forse inflatie, waarbij je sowieso niet teveel cash wil hebben of je geld vast wil hebben op een rekening of in obligaties.

Anderzijds maak ik me vooral zorgen over de houdbaarheid van het herstel. In hoeverre zijn de beurskoersen (met name op WS en wij volgen hierin) veroorzaakt door de overvloed aan liquiditeit die de FED de markt in pompt en die ergens heenmoet? En wat als de VS het straks écht niet meer kan maken om nog meer bij te drukken en hoe dan ook op de rem moet gaan staan?

Dus tja. Wie zal het zeggen? Wat kansen en risico's betreft vind ik de AEX nu wel aardig in balans. Ik wil wel de opportunity hebben om te kopen als het nog een keer neer gaat, maar ik wil ook niet de boot missen.
Mja, ik vind het maar lastig hoor. Ik zie aandelen om me heen die ik wel zou willen aanschaffen, maar ik heb zo'n gevoel dat komende maanden er een beter aankoop moment komt. Maarja, zo zijn we 5 maand verder en is het moment nog steeds niet gekomen. Vandaar dat ik dus maar ook blijf daytraden, want ik kan niet echt stil blijven zitten en maar niks doen.
pi_75355970
Heeft er hier nog iemand posities van afgelopen vrijdag? Of is nu ook al posities aan het innemen?
  zondag 6 december 2009 @ 23:48:38 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75356013
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft er hier nog iemand posities van afgelopen vrijdag? Of is nu ook al posities aan het innemen?
Heb nog puts AEX JAN 320. Maar 5 stuks, veel meer als zo'n positie wil ik in dit spel ook niet nemen.
The End Times are wild
pi_75356211
quote:
Op zondag 6 december 2009 23:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heb nog puts AEX JAN 320. Maar 5 stuks, veel meer als zo'n positie wil ik in dit spel ook niet nemen.
Oke! Over een minuutje of 7 vliegen de futures grafiekjes hier open, en dan kijken of we een rode opening kunnen verwachten. Ik neem aan dat je die posities niet erg lang volhoudt, overigens zijn die puts meer waard dan de alle trades die ik nu open heb staan. Dus vind het nog best wel wat, omdat je het in 1 trade stopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')