ik verwacht eigenlijk niet dat de FED zich geleidelijk terugtrektquote:Op zondag 6 december 2009 14:26 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat het hele komende jaar erg interessant wordt.
2009 was na maart eigenlijk maar saai. Een beetje lopen pimpen en uiteraard merk je daar wel wat van in de economie. Maar 2010 zou weleens het jaar van de waarheid kunnen worden. Heeft het gepimp een duurzaam effect (zoals de Keynes mensen beweren) of zakt het weer als een pudding in elkaar. En wat gebeurt er als de FED zich geleidelijk aan terugtrekt?
Ze beweren zelf nog steeds van wel. Het aankopen van treasuries is al klaar en opkopen van MBS wordt afgebouwd en stopt eind maart. Maar inderdaad, als de hypotheekmarkt dan in elkaar plettert dan wil ik nog wel zien of ze voet bij stuk houdenquote:Op zondag 6 december 2009 14:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik verwacht eigenlijk niet dat de FED zich geleidelijk terugtrekt
Jammer dat er niet meer historische gegevens bij staan. Als de groei in 2006 bv 2 miljoen was, dan is er nog geen reden tot blijdschap lijkt me.quote:Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Zie hier overigens een artikel van CNN, waarom het komend jaar gewoon weer beter gaat!
Thngs are really getting better!
Vooral dat plaatje van Jobs, kreeg ik bijna de gedachte van dat we het ergste gezien hadden en nu weer vooruit kunnen kijken.
[ afbeelding ]
Hehe, jep! Maar slechts een leuk einde wat betreft volumequote:Op zondag 6 december 2009 18:44 schreef M.Melandri het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een volume afgelopen vrijdag
Daar zou ik niet te veel op vertrouwen. Alles gaat op het moment omhoog; aandelen, opties, derivaten én goud. Hmm, hier klopt iets niet. Hoe kan het goud omhoog gaan en tegelijkertijd ook de aandelen? Ergens gaat het schoentje binnenkort wringen en dan krijgen we een flinke klap te verwerken.quote:Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Zie hier overigens een artikel van CNN, waarom het komend jaar gewoon weer beter gaat!
Vooral dat plaatje van Jobs, kreeg ik bijna de gedachte van dat we het ergste gezien hadden en nu weer vooruit kunnen kijken.
[ afbeelding ]
En de 1e groene borden al weer gezienquote:Op zondag 6 december 2009 22:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Jaaaa! Weekend is weer afgelopenCurrency markets zijn weer open voor handel sinds een minuutje geleden, ik zie weer flashy beeldjes
![]()
Direct maar wat posities ingenomen
Stond in de plus, nu is het volledig roodquote:Op zondag 6 december 2009 22:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En de 1e groene borden al weer gezienSta 140 japanse yen in de plus
Nice, je hebt alle exotische eenheden gehad!quote:Op zondag 6 december 2009 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Stond in de plus, nu is het volledig roodMaar heb iig. al weer zo'n beetje elke currency gehad voordat de beursdag morgen begint
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 december 2009 20:54 schreef draaier89 het volgende:
Alles gaat op het moment omhoog; aandelen, opties, derivaten én goud.
Mja, wel verneukeratief want je wordt natuurlijk keihard genaaid als die currency teruggedraaid wordt naar ponden op je rekening. Nog 1.5 uur en dan gaan de indices openquote:Op zondag 6 december 2009 22:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Nice, je hebt alle exotische eenheden gehad!![]()
Je kunt die jobs ook in het groene krijgen door bijvoorbeeld als overheid mensen aan te nemen om naar zeldzame kruiden in texas. te zoeken. Als je maar voldoende mensen aanneemt komt dat vanzelf goed.quote:Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
Maar acht jij een scenario van 2003 - 2007 waar we eigenlijk overbought waren, maar wel vrolijk omhoog gingen dus nu weer waarschijnlijk? Het kan immers nog wel een poosje duren ..quote:Op zondag 6 december 2009 22:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt die jobs ook in het groene krijgen door bijvoorbeeld als overheid mensen aan te nemen om naar zeldzame kruiden in texas. te zoeken. Als je maar voldoende mensen aanneemt komt dat vanzelf goed.
De vraag is natuurlijk hoeveel van die -11000 sustainable is en hoeveel er puur gecreeerd zijn door de overheid met geld dat ze eigenlijk niet hebben. Want dat terugbetalen word de backlash. Of ze gaan een hele lange periode heel weinig uitgeven of de dollar stort in.
Dat de economie weer wat op gang komt daar en de bestedingen ook, dat geloof ik allemaal wel. De hamvraag is en blijft natuurlijk op welke manier dit gebeurd is en tegen welke prijs.
Ik kan nog wel wat geld gebruiken. Misschien wil Team Obama wel wat aan mij doneren. Ze staan gelukkig o zo prominent in de top10quote:
Ja, ik weet het niet. Ik hink op twee benen (vandaar mijn 50% liquide positie).quote:Op zondag 6 december 2009 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar acht jij een scenario van 2003 - 2007 waar we eigenlijk overbought waren, maar wel vrolijk omhoog gingen dus nu weer waarschijnlijk? Het kan immers nog wel een poosje duren ..
Mja, ik vind het maar lastig hoor. Ik zie aandelen om me heen die ik wel zou willen aanschaffen, maar ik heb zo'n gevoel dat komende maanden er een beter aankoop moment komt. Maarja, zo zijn we 5 maand verder en is het moment nog steeds niet gekomen. Vandaar dat ik dus maar ook blijf daytraden, want ik kan niet echt stil blijven zitten en maar niks doen.quote:Op zondag 6 december 2009 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, ik weet het niet. Ik hink op twee benen (vandaar mijn 50% liquide positie).
Enerzijds verwacht ik een gestaag klimmende AEX gedurende de komende drie, vier jaar, zoals altijd het altijd nog gegaan is na een beurscrash. Verder nog de kans op forse inflatie, waarbij je sowieso niet teveel cash wil hebben of je geld vast wil hebben op een rekening of in obligaties.
Anderzijds maak ik me vooral zorgen over de houdbaarheid van het herstel. In hoeverre zijn de beurskoersen (met name op WS en wij volgen hierin) veroorzaakt door de overvloed aan liquiditeit die de FED de markt in pompt en die ergens heenmoet? En wat als de VS het straks écht niet meer kan maken om nog meer bij te drukken en hoe dan ook op de rem moet gaan staan?
Dus tja. Wie zal het zeggen? Wat kansen en risico's betreft vind ik de AEX nu wel aardig in balans. Ik wil wel de opportunity hebben om te kopen als het nog een keer neer gaat, maar ik wil ook niet de boot missen.
Heb nog puts AEX JAN 320. Maar 5 stuks, veel meer als zo'n positie wil ik in dit spel ook niet nemen.quote:Op zondag 6 december 2009 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft er hier nog iemand posities van afgelopen vrijdag? Of is nu ook al posities aan het innemen?
Oke! Over een minuutje of 7 vliegen de futures grafiekjes hier open, en dan kijken of we een rode opening kunnen verwachten. Ik neem aan dat je die posities niet erg lang volhoudt, overigens zijn die puts meer waard dan de alle trades die ik nu open heb staan. Dus vind het nog best wel wat, omdat je het in 1 trade stopt.quote:Op zondag 6 december 2009 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb nog puts AEX JAN 320. Maar 5 stuks, veel meer als zo'n positie wil ik in dit spel ook niet nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |