Inderdaad.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:02 schreef Vandergeld het volgende:
Nee, maar die zet ik ook maar op een forum en niet op de site van een broker
Precies, je kunt beter ergens ongeargumenteerd naar gissen, dan ergens over zwijgen omdat je het eenvoudigweg niet kunt weten.quote:Daarnaast voegen mensen die hun mening niet geven nog minder toe natuurlijk
Ongeargumenteerd gissen, achja het is maar net hoe je het zelf wilt zien..quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad.
[..]
Precies, je kunt beter ergens ongeargumenteerd naar gissen, dan ergens over zwijgen omdat je het eenvoudigweg niet kunt weten.![]()
![]()
Los van de EW ga je gelijk krijgen ook nog. Tijdens een dubbel dip(die zeker weten komt) is er weer een vlucht naar dollars. Als de rente niet ervoor is verhoogd zal dit de dollar-carry trade doen inklappen, waardoor de dollar enorm aan kracht wint. 30% versterken lijkt me een reel scenario, zou me zelfs niks verbazen als het meer word.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:10 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Sorry ik doe het alleen op basis van Elliott Wave theorie, en op basis daarvan zouden we nog een enorme versterking van de dollar moeten zien komende jaren.
Timing is toch juist cruciaal? Iedereen kan wel zeggen dat index X naar waarde Y gaat en dat zal vast ook wel ooit gebeuren, maar de vraag is wanneer?quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Klopt, en vandergeld heeft ook wel gelijk wat betreft verwachtte scenarios. Het is alleen de vraag in welke vorm dat gaat gebeuren en op welke timing dat gebeurt. Immers TA & timing is iets wat erg lastig is.
Het is dan wel geargumenteerd, maar zie mijn post hierboven.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:16 schreef Vandergeld het volgende:
Ongeargumenteerd gissen, achja het is maar net hoe je het zelf wilt zien..
In dit plaatje zie ik nog het meest een driehoek onstaan. Lagere toppen, hogere bodems, alles loopt naar elkaar toe. Op basis hiervan zou je juist een uitbraak naar boven verwachten (ergens over een maand)quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:09 schreef Vandergeld het volgende:
Europese beurzen hebben hetzelfde patroon als aex hieronder, top lijkt al gezet. Zolang aex onder 327 blijft is dit scenario geldig. Bevestiging onder de 300 en dan zijn we opweg naar de 270
[ afbeelding ]
Maar soms natuurlijk ook niet en dan is het juist zo fijn dat het maar je schaduwportefeuille is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:34 schreef lyolyrc het volgende:
Soms zou je willen dat je schaduwportefeuille je echte portefeuille is.
quote:Timebomb for the Euro: Greek Debt Poses a Danger to Common Currency
Greece has already accumulated a mountain of debt that will be difficult if not impossible to pay off. The government has borrowed more than 110 percent of the country's economic output over the years, and if investors lose confidence in the bonds, a meltdown could happen as early as next year.
That's when the government borrowers in Athens will be required to refinance ¤25 billion worth of debt -- that is, repay what they owe using funds borrowed from the financial markets. But if no buyers can be found for its securities, Greece will have no choice but to declare insolvency -- just as Mexico, Ecuador, Russia and Argentina have done in past decades.
Hopelijk krijgt de US de grootste klap. Maar gelukkig kunnen zij altijd de geldpersen (FED) weer aanzetten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:15 schreef Vandergeld het volgende:
Landencrisis begint vorm te krijgen, mogelijke downgrade US en UK. Begon in Dubai, nu Griekenland, volgende Spanje of Ierland? 2010 gaat een zeer belangrijk jaar worden, waarschijnlijk zullen nog vele downgrades van landen volgen.
US is wat anders als de FED, 2 verschillende dingen. FED is gewoon een bedrijf net zoals Coca Colaquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:44 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Hopelijk krijgt de US de grootste klap. Maar gelukkig kunnen zij altijd de geldpersen (FED) weer aanzetten.
Het is nu de kans voor NL om zich verder te ontwikkelen tot zakelijk district i.p.v. doorvoerland.
Niemand?quote:Op maandag 7 december 2009 21:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Heren, ik heb een vraag over opties... (ik weet 't, ik heb altijd gezegd daarvan af te blijven, maargoed).
Ik heb nu 400 aandelen Umicore en ben aan 't twijfelen dat ik er een callspread op plaats.
Ik dacht het volgende (de huidige koers is 23,26):
Aankoop: 4 x call, 06/10, uitoefenprijs 21 @ 3,5 euro
Verkoop: 4 x call 06/10, strike 24 @ 2 euro
Ik had het volgende uitgerekend:
4 x 350 = 1400
4 x 200 = 800 -> kost mij 600 euro (tevens maximaal verlies)
BEP = uitoefenprijs + (3,5 - 2) = 22,5 euro
Maximale winst = 24 - 22,5 x 400 = 600
Dus, bij een stijging van het aandeel met 3,2% maak ik 600 euro winst, oftewel 100% van de belegging. Right?
Kan iemand dit checken? (pretty noobish I am)
De reden dat ik hiermee afkom is omdat het aandeel al een paar dagen op rij gedaald is, terwijl Umicore altijd stijgt. Zelfs al eindigt dit lijkt 't mij dat binnen het half jaar de 24 zeker nog eens gehaald wordt.
Je wilt zo dubbel profiteren van een koersstijging, maar als de koers daalt krijg je het ook dubbel op je dak. Verder klopt het allemaal wel wat je berekend, maar het zou niet mijn keuze zijn omdat je in feite dubbel long op het aandeel gaat zitten.quote:
Ik weet niet precies wat de prijs dan is, want de looptijd van je optie is nog een half jaar, lijkt dus niet dat je hier erg veel rendement mee kan halen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:01 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm oké, klinkt ook logisch.
Hoe bereken je wat je aan welke prijs moet sluiten om te cashen wanneer de koers 24 aantikt?
(Thx trouwens van de tijdswaarde, wist ik niet!)
Vond het afstoten van DJI met fors volume afgelopen vrijdag interessanter.quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:02 schreef Vandergeld het volgende:
Aex weet dalende weerstandslijn nog niet uit te nemen, afgelopen vrijdag erop afgestoten.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |