abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 00:12:20 #1
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_75233870
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 3 december 2009 @ 00:12:50 #2
51794 Rahl
pi_75233883
inmiddels 5 keer afgewezen ofzo
zou 't me bijna gaan aantrekken
last.fm
  donderdag 3 december 2009 @ 01:45:05 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75235386
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:12 schreef Rahl het volgende:
zou me bijna gaan aftrekken
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_75235757
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:12 schreef Rahl het volgende:
zou 't me bijna gaan aantrekken
In welke stad probeer je een kamer te bemachtigen?
  donderdag 3 december 2009 @ 04:18:12 #5
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75236023
Ik reis nu al anderhalf jaar heen en weer (uurtje) maar ik begin er behoorlijk gek van te worden, zeker als je alleen maar even iets in een postvak wilt stoppen ofzo. Daarom deze verkapte TVP omdat ik januari het maar weer eens ga proberen
Ook geen sig dus
  donderdag 3 december 2009 @ 10:24:01 #6
51794 Rahl
pi_75239129
quote:
Op donderdag 3 december 2009 02:30 schreef uithangbord het volgende:

[..]

In welke stad probeer je een kamer te bemachtigen?
Utrecht.
last.fm
pi_75240838
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:24 schreef Rahl het volgende:

[..]

Utrecht.
Dan is 5x hospiteren natuurlijk niet zo heel vreemd... Als wij een kamer op kamernet zetten hebben we binnen 2 dagen ruim honderd reacties (in de zomermaanden word je gewoon overspoeld en is dit het dubbele). Daar nodigen we zo'n 10 mensen van uit.
pi_75244045
Utrecht is best moeilijk om een kamer in het centrum te krijgen.

Waar woon je nu zelf? Hoeveel reistijd heb je? Wellicht kom je in aanmerking voor een SSHU woning/kamer?
Ja doei.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:41:38 #9
51794 Rahl
pi_75245295
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
Utrecht is best moeilijk om een kamer in het centrum te krijgen.

Waar woon je nu zelf? Hoeveel reistijd heb je? Wellicht kom je in aanmerking voor een SSHU woning/kamer?
Steenwijk, en in totaal ongeveer 1:45 van mn huis naar school. Helaas nog niet genoeg wachttijd om in aanmerking te komen.
Gelukkig woont een neef van me in Utrecht, dus daar kan ik wel logeren, maar ik heb toch liever m'n eigen plek. ;p
last.fm
pi_75248478
1:45 met OV? Trein?

Vanaf een uur reistijd heb je meestal reistijdvoorrang
Ja doei.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:54:21 #11
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75249827
quote:
Hospiteren... Ik kwam er net pas achter dat er een kijkavond mee werd bedoeld Ik heb na vele mislukte pogingen nu ook een te pakken (waar ik nu anderhalf jaar zit ) We hebben volgende week weer een kijkavond

edit:
En om nog even een tip toe te voegen: Neem een paar biertjes mee, beetje paaien helpt altijd
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
  donderdag 3 december 2009 @ 16:17:57 #12
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_75250739
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:54 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

En om nog even een tip toe te voegen: Neem een paar biertjes mee, beetje paaien helpt altijd
Haha, bij ons was er ook één die indruk dacht te maken op ons (met z'n vieren, ik als jongen en twee meiden, we zochten een extra jongen voor een gelijke verdeling) en twee kratten bier meenam. Toen wij hem vertelden dat wij allen niet dronken, probeerde hij z'n 'fout' te corrigeren door te vermelden dat hij een uitzonderlijk rustige jongen was die normaal gesproken nooit drinkt en zelfs amper uitgaat. Ondanks dat we van te voren iedereen z'n hyves hadden gecontroleerd en helemaal geen moeite hadden met een uitgaanstype; wat hij, afgaande van z'n hyve, overduidelijk was.

Het meenemen van alcohol deed 'm dan natuurlijk ook niet de das om (hoewel 't wel een beetje als een poging tot omkopen gezien wordt) het liegen, natuurlijk, wel. Niets bijzonders tegen jou, deed me alleen aan die leuke anecdote herinneren.
pi_75250860
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:17 schreef Pavlovje het volgende:
Toen wij hem vertelden dat wij allen niet dronken,
Oh really?
pi_75250906
Mijn ervaring is, en dat is ook die van veel mensen in mn omgeving, dat je vooral NIET jezelf moet zijn maar zo sociaal wenselijk moet antwoorden. Probeer binnen twee minuten de groep te peilen en handel daar de overige tien minuten naar. Dikke kans dat ze erin trappen, het leren kennen gebeurt toch pas als je er een tijdje woont.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75251016
Ik zou wel degelijk mezelf zijn. Als je er eenmaal woont wil je toch ook jezelf kunnen zijn? Als je op de hospiteeravond een enorme act op moet voeren om aardig gevonden te worden door hen ga je het daar echt niet naar je zin hebben.

Zo heb ik ooit gehospiteerd in een huis waar enkel RSC'ers bleken te wonen (niets mis met het corps - ook al ben ik het zelf absoluut niet). De helft van de eerstejaars die kwamen hospiteren en waaraan je in een oogopslag kon zien dat ze geen fuck te zoeken hadden in zo'n huis probeerden ineens enorm ballerig over te komen. Dat valt de bewoners zelf ook echt wel op. Als je direct weet dat je niet bij het huis past, ga dan gewoon chill een uurtje bierdrinken en stap weer op.

[ Bericht 25% gewijzigd door Matthijs- op 03-12-2009 16:32:23 ]
Oh really?
pi_75251069
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:26 schreef Matthijs- het volgende:
Ik zou wel degelijk mezelf zijn. Als je er eenmaal woont wil je toch ook jezelf kunnen zijn? Als je op de hospiteeravond een enorme act op moet voeren om aardig gevonden te worden door hen ga je het daar echt niet naar je zin hebben.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar mijn eigen ervaring (en die van diverse mensen in mn omgeving) leert dat de mensen die het leukst zijn op de kijkavond, lang niet altijd het leukst zijn om mee te wonen. Het is een stukje presentatievaardigheid die je er doorheen helpt.

Je kunt jezelf zijn, dan is er een dikke kans dat er iemand langskomt die meer gevatte en passende antwoorden geeft dan jij. Diegene wordt dan gekozen en valt achteraf door de mand, maar heeft dan dus al een kamer. Jij valt niet door de mand, maar zit zonder kamer nog steeds bij je ouders...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 3 december 2009 @ 16:32:20 #17
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75251177
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:17 schreef Pavlovje het volgende:

Het meenemen van alcohol deed 'm dan natuurlijk ook niet de das om (hoewel 't wel een beetje als een poging tot omkopen gezien wordt) het liegen, natuurlijk, wel. Niets bijzonders tegen jou, deed me alleen aan die leuke anecdote herinneren.
Ach, bij ons bereik je ook niks met omkopen(ik drink alleen wat tijdens het uitgaan, meer niet), maar het is leuk om te zien hoeveel mensen er moeite voor doen om die kamer te krijgen...weten we een beetje welke mensen het serieus nemen enzo

Wij checken idd ook altijd hyves, lekker handig is dat he
“Thunder is good, thunder is impressive; but it is lightning that does all the work”
pi_75251298
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:28 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar mijn eigen ervaring (en die van diverse mensen in mn omgeving) leert dat de mensen die het leukst zijn op de kijkavond, lang niet altijd het leukst zijn om mee te wonen. Het is een stukje presentatievaardigheid die je er doorheen helpt.

Je kunt jezelf zijn, dan is er een dikke kans dat er iemand langskomt die meer gevatte en passende antwoorden geeft dan jij. Diegene wordt dan gekozen en valt achteraf door de mand, maar heeft dan dus al een kamer. Jij valt niet door de mand, maar zit zonder kamer nog steeds bij je ouders...
Mwoa, het zal ongetwijfeld vaak opgaan maar ik denk dat als je uit jezelf gewoon een chille en sympathieke gast bent en niet gaat acteren maar gewoon jezelf blijft, dat men dat juist wel waardeert.
Oh really?
  donderdag 3 december 2009 @ 16:35:10 #19
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75251300
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:28 schreef Mikkie het volgende:
Daar denk ik toch echt anders over hoor. Wij moeten echt niet van die overenthousianste betwetertjes hebben, en ik denk dat veel huizen dat niet hoeven

Bij onze laatste kijkavond hebben we juist de stilste gekozen, en dat bleek nog ook eens de juiste keus te zijn Meestal zijn de stille beter, want dat zijn gewoon normale studenten die verlegen zijn. Als je betwetertjes hebt, weet je meteen dat ze 3x per week in de kroeg te vinden zijn en elke avond wel compleet lam thuiskomen. Ik denk niet dat een gemiddeld studentenhuis daar zin in heeft
  donderdag 3 december 2009 @ 21:05:00 #20
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75260538
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:35 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Daar denk ik toch echt anders over hoor. Wij moeten echt niet van die overenthousianste betwetertjes hebben, en ik denk dat veel huizen dat niet hoeven

Bij onze laatste kijkavond hebben we juist de stilste gekozen, en dat bleek nog ook eens de juiste keus te zijn Meestal zijn de stille beter, want dat zijn gewoon normale studenten die verlegen zijn. Als je betwetertjes hebt, weet je meteen dat ze 3x per week in de kroeg te vinden zijn en elke avond wel compleet lam thuiskomen. Ik denk niet dat een gemiddeld studentenhuis daar zin in heeft
Oh, het kan dus! In mijn ervaring wordt juist altijd degene met de beste babbel gekozen. Echt strontirritant. Ik heb ook wel een paar keer gehad dat ik gewoon leuk aan het kletsen was maar toen kwam er toevallig een superspontaan/enthousiast persoon binnen die het gesprek voor m'n neus wegkaapte. Dan zit je echt van: godver En de mensen van wie het huis is, trappen er heel vaak in, terwijl je eigenlijk direct door zo'n persoon heen kan prikken.
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:43:13 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_75283709
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:35 schreef boudemaniak het volgende:

[..]

Een dude die stil is, niks te vertellen heeft en niet minimaal 3x per week in de kroeg staat zou bij ons niet eens langs hoeven komen. Het gaat er namelijk maar net om wat voor type student je zoekt waar je bij zou willen wonen en mensen moeten onderling wel een beetje hetzelfde ritme hebben.

Het is handig om van te voren te bedenken wat voor een karakter het huis heeft waar in je woont., en op basis daarvan mensen te selecteren. Ook is het handig om bij het uitnodigen niet een advertentie te plaatsen op kamernet.nl oid, maar even een mailtje te sturen naar je vrienden en kennissen. Die weten vaak al een beetje hoe jouw huis is, en kunnen makkelijker leuke mensen aandragen.

Daarnaast ontwijk je daarmee 'blunders' als een krat bier meenemen naar een huis waar niet gedronken wordt - dat ze bestaan - of dat je als christelijke geheelonthouder op bezoek komt bij een feesthuis. Dat is gewoon pure verspilling van een avond.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_75295449
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Een dude die stil is, niks te vertellen heeft en niet minimaal 3x per week in de kroeg staat zou bij ons niet eens langs hoeven komen. Het gaat er namelijk maar net om wat voor type student je zoekt waar je bij zou willen wonen en mensen moeten onderling wel een beetje hetzelfde ritme hebben.

Het is handig om van te voren te bedenken wat voor een karakter het huis heeft waar in je woont., en op basis daarvan mensen te selecteren. Ook is het handig om bij het uitnodigen niet een advertentie te plaatsen op kamernet.nl oid, maar even een mailtje te sturen naar je vrienden en kennissen. Die weten vaak al een beetje hoe jouw huis is, en kunnen makkelijker leuke mensen aandragen.

Daarnaast ontwijk je daarmee 'blunders' als een krat bier meenemen naar een huis waar niet gedronken wordt - dat ze bestaan - of dat je als christelijke geheelonthouder op bezoek komt bij een feesthuis. Dat is gewoon pure verspilling van een avond.
Hulde, het is uiteraard volledig afhankelijk van het huis. Wij zoeken inderdaad juist iemand die vol in het studentenleven duikt.
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:50:46 #23
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_75299407
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:13 schreef uithangbord het volgende:

[..]

Hulde, het is uiteraard volledig afhankelijk van het huis. Wij zoeken inderdaad juist iemand die vol in het studentenleven duikt.
En wij weer 't liefst Honours studenten die vooral van culturele en academische uitstapjes houden. Overigens is geen van ons Christelijk, allen atheistisch als de kolere.
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:48:26 #24
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_75309888
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 21:50 schreef Pavlovje het volgende:

[..]

En wij weer 't liefst Honours studenten die vooral van culturele en academische uitstapjes houden. Overigens is geen van ons Christelijk, allen atheistisch als de kolere.
Potverdikkie, waar zit die kamer?
Fietstas.
pi_75332732
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:48 schreef Kassaa het volgende:

tvp
  zondag 6 december 2009 @ 18:44:25 #26
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_75344073
Nou lijk ik op het eerste gezicht ook een wat stiller persoon, en dat is misschien ook wel bij de mensen die ik niet ken. Als ik wat wen aan de net ontmoette wensen kom ik ook tot leven en evolueer ik naar een clown. Ik gok dat die stille studenten van paar posts terug ook zo zijn. . Ik sta iig niet bekend als een stille jongen

Nou ben ik best een luizak zonder baan, die niet zo vaak drinkt/uitgaat, (al vind ik dat natuurlijk wel leuk). Ik vraag me af hoeveel geluk ik hier bij zou hebben, als ik per abuis naar Utrecht ga en hoe het zo uitpakken áls ik al een kamer krijg. Dan zou ik dus o.a. al een baan moeten zoeken in Utrecht (lijkt me overigens niet moeilijk.

[ Bericht 48% gewijzigd door Mirel op 06-12-2009 18:53:25 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_75344140
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:22 schreef Mikkie het volgende:
Mijn ervaring is, en dat is ook die van veel mensen in mn omgeving, dat je vooral NIET jezelf moet zijn maar zo sociaal wenselijk moet antwoorden. Probeer binnen twee minuten de groep te peilen en handel daar de overige tien minuten naar. Dikke kans dat ze erin trappen, het leren kennen gebeurt toch pas als je er een tijdje woont.
Dat werkt, maar uiteindelijk helpt het ook om gewoon schijt te hebben, de écht sociaal onwenselijke dingen even buiten beschouwing te laten (verslavingen, stoornissen, neiging om niks weg te kunnen gooien en je kamer in een pakhuis te veranderen), en niet moeilijk te doen over de rest.

Je kan wel roepen wat ze willen horen, maar uiteindelijk moet je toch een tijdlang met elkaar leven, en dan is niemand gebaat bij onaangename verrassingen. Kost misschien wat meer tijd, omdat je dan écht geluk moet hebben dat je in een huis terecht komt die bij je past, maar als je dan een plek hebt gevonden waar niet moeilijk wordt gedaan over knetterhigh platen draaien om drie uur 's nachts zit je gebeiteld.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_75344185
Al hebben wij nu ook een gereformeerde onderhuurder in ons crackhol, en die gast is zo heerlijk rustig, dat we daar de volgende keer misschien maar voor moeten gaan.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_75350416
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
1:45 met OV? Trein?

Vanaf een uur reistijd heb je meestal reistijdvoorrang
Utrecht doet gelukkig niet aan reistijdvoorrang
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zondag 6 december 2009 @ 22:30:21 #30
87680 Mirel
pi_75352798
Maarten moest extra hard zijn best doen om over mijn post te praten
pi_75352822
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Utrecht doet gelukkig niet aan reistijdvoorrang
waarom niet en waarom 'gelukkig' niet?
Ja doei.
pi_75365079
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:48 schreef Kassaa het volgende:

[..]

Precies
Beneath the gold, bitter steel
pi_75365933
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik weet niet of reistijdvoorrang gelijk staat aan plaatsing, maar reisafstand is nooit een doorslaggevende reden. Al kom je uit Groningen voor een hospiteeravond, als je niet er tussen past ga je maar drie uur terug reizen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_75366520
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:06 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik weet niet of reistijdvoorrang gelijk staat aan plaatsing, maar reisafstand is nooit een doorslaggevende reden. Al kom je uit Groningen voor een hospiteeravond, als je niet er tussen past ga je maar drie uur terug reizen.
Reisafstand zorgt ervoor dat je een keuze moet maken uit mensen die van ver komen, en aangezien er een enorm tekort is aan kamers heb je nog steeds ruim de keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fingon op 07-12-2009 13:34:05 ]
pi_75366570
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:06 schreef Nosh het volgende:

[..]

ik heb het dan ook over de SSHU, niet over particulier
Ja doei.
pi_75367527
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Omdat het een oneerlijk systeem is. Iedereen die een kamer zoekt heeft in Utrecht gelijke kansen, of je nou al in de stad woont of in Leeuwarden woont. Je moet jezelf gewoon op tijd inschrijven.
pi_75368976
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb het dan ook over de SSHU, niet over particulier
SSHU heeft ook een hospiteersysteem.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 7 december 2009 @ 14:01:14 #38
229170 boudemaniak
Statisch Geladen
pi_75370318
Woensdag is onze kijkavond Ik heb er zin in
pi_75371995
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:01 schreef boudemaniak het volgende:
Woensdag is onze kijkavond Ik heb er zin in
Jij wel ja
  maandag 7 december 2009 @ 15:00:19 #40
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_75372683
Heb nu zo'n zeven keer gehospiteerd, waarvan twee keer echt een toffe huizen waar ik het net niet werd Valt toch mee, de wachttijd bij de SSHU, want sta pas sinds januari ingeschreven en heb toch al eenmaal op het IBB kunnen hospiteren.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  maandag 7 december 2009 @ 15:05:15 #41
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_75372868
Afijn, hospiteertips, ik ging vorige week hospiteren in Zeist en zat daar tegelijk met een gast die in zijn verhaaltje vertelde dat hij veel van schoonmaken hield maar als nadeel dat hij veel van delegeren hield. In theorie best, je vertelt iets wat het huis graag zou willen en wat negatiefs over jezelf om eerlijk over te komen. Maar dan moet het wel geloofwaardig overkomen, want dit voelde zo wanhopig. Als antwoord op "Zouden jullie hier willen komen wonen?" "Ja, ik wil". Oké, ik ben ook wanhopig voor een kamer, maar alsjeblieft
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
  maandag 7 december 2009 @ 15:08:24 #42
51794 Rahl
pi_75372952
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:05 schreef Gamer_V het volgende:
Afijn, hospiteertips, ik ging vorige week hospiteren in Zeist en zat daar tegelijk met een gast die in zijn verhaaltje vertelde dat hij veel van schoonmaken hield maar als nadeel dat hij veel van delegeren hield. In theorie best, je vertelt iets wat het huis graag zou willen en wat negatiefs over jezelf om eerlijk over te komen. Maar dan moet het wel geloofwaardig overkomen, want dit voelde zo wanhopig. Als antwoord op "Zouden jullie hier willen komen wonen?" "Ja, ik wil". Oké, ik ben ook wanhopig voor een kamer, maar alsjeblieft
voel me ook altijd superkansloos als je jezelf gaat zitten ophemelen
last.fm
pi_75376310
Zelfspot doet het altijd goed, zo veel mogelijk ervan
pi_75379074
Zeg dat je een combi-oven en een koelkast meeneemt. Of eventueel andere huishoudelijke witgoed rotzooi. Er is altijd wel iets wat mist of vernieuwd kan worden.
  maandag 7 december 2009 @ 17:47:19 #45
51794 Rahl
pi_75379246
Nou, ga weer in de trein onderweg. Wish me luck.
last.fm
  dinsdag 8 december 2009 @ 22:06:19 #46
51794 Rahl
pi_75426601
En deze keer is het gelukt, hoewel het niet echt hospiteren was. In ieder geval een kamertje in Overvecht vanaf januari!
last.fm
pi_75432051
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:05 schreef Gamer_V het volgende:
Waarom zou je in Zeist willen wonen Oké dicht bij de Uithof maar dan moet je echt elke keer een kuteind terugfietsen vanuit het centrum van Utrecht na uitgaan.
  woensdag 9 december 2009 @ 00:54:36 #48
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_75432205
Ik was ook niet van plan om nog verder te hospiteren om Zeist, onder andere om die reden. Maarja. Elders lukt niet altijd even goed qua wachttijd. Heb tijdens de UIT-week elke avond dronken naar Zeist teruggefietst en dat was wel erg grappig overigens

Ik ging een keer ergens hospiteren en er zaten welgeteld twee huisgenoten van de tien in de huiskamer te luisteren. Meid die alles opschreef zat er compleet gedesinteresseerd bij en zat te zeggen dat mijn opleiding haar niks interesseerde. Sommige huizen wil je ook gewoon niet wonen, dus goede tip, zeg nooit ja tegen een kuthuis, hoe graag je ook ergens wilt wonen.
pi_75432260
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:54 schreef Gamer_V het volgende:
Ik was ook niet van plan om nog verder te hospiteren om Zeist, onder andere om die reden. Maarja. Elders lukt niet altijd even goed qua wachttijd. Heb tijdens de UIT-week elke avond dronken naar Zeist teruggefietst en dat was wel erg grappig overigens

Ik ging een keer ergens hospiteren en er zaten welgeteld twee huisgenoten van de tien in de huiskamer te luisteren. Meid die alles opschreef zat er compleet gedesinteresseerd bij en zat te zeggen dat mijn opleiding haar niks interesseerde. Sommige huizen wil je ook gewoon niet wonen, dus goede tip, zeg nooit ja tegen een kuthuis, hoe graag je ook ergens wilt wonen.
Ik zou gewoon op de cambridgelaan gaan wonen, prima wonen, zitten overigens meerdere informatiekundigen
  woensdag 9 december 2009 @ 01:03:58 #50
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_75432339
Als ik nu op de site van de SSHU kijk en me inschrijf op de cambridgelaan...

rang 68 van 129

Gaat hem niet worden.
pi_75437043
quote:
Op woensdag 9 december 2009 01:03 schreef Gamer_V het volgende:
Als ik nu op de site van de SSHU kijk en me inschrijf op de cambridgelaan...

rang 68 van 129

Gaat hem niet worden.
Lol nog geen half jaar inschrijftijd? Ik baal nog altijd dat ik me niet 2 jaar eerder bij de SSH heb ingeschreven. Laatst net een hospiteerronde gemist in een tof huis in het centrum omdat ik als 17e eindigde
Too much is never enough!
  woensdag 9 december 2009 @ 10:41:08 #52
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_75437323
Sinds januari.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:03:45 #53
51794 Rahl
pi_75447245
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:41 schreef Gamer_V het volgende:
Sinds januari.
Hehe same here. Kut SSH!
last.fm
pi_75448658
Hoe zit dat met die rangen en standen?
Dat je jezelf bij een bepaalde gemeente in moet schrijven, oid?
En waar doe je dat?

Mvgr
  woensdag 9 december 2009 @ 15:47:26 #55
165633 eriksd
The grand facade...
pi_75448823
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:42 schreef hardromacore het volgende:
Hoe zit dat met die rangen en standen?
Dat je jezelf bij een bepaalde gemeente in moet schrijven, oid?
En waar doe je dat?

Mvgr
Bij de corporatie waar je wilt wonen in de gemeente, kunnen er meerdere zijn. INschrijven in gemeente is wat anders.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_75462138
Gewoon spontaan zijn, niet gemaakt "nep" doen.. Heb zelf ook 4 kijkavonden gehad en werd gekozen bij de 5e.. Nu woon ik hier 2 jaar en heb al iets van 6 kijkavonden gehad hier.. en we kiezen altijd diegene die lekker enthousiast en spontaan overkomt.
pi_75465090
Volgens mij wordt dit meer het algemene 'ik zoek een kamer topic'

Anyway, over Utrecht, zoals ik volgens mij al 'ns eerder als niet-Warande-bewoner heb gezegd: de Warande is best prima als je een kamer nodig hebt: mooie grote kamers, balkon, wastafel, ruime woonkamer, 10 huisgenoten meestal, dicht bij de Uithof. Het is niet zo heeel erg dicht bij de stad maarja, als jij je eerste kamer zoekt dan kun je niet verwachten dat je gelijk hartje centrum zit

Verder, indicatie wachttijden in Utrecht: (correct me if i'm wrong..)
Warande (in Zeist dus) ongeveer 6 maanden
IBB (nabij stad) /Cambridgelaan (Uithof) ongeveer 1,5 jaar
Stadspanden hangt er een beetje vanaf, volgens mij vanaf een jaar of 2, 3 begin je een beetje in aanmerking te komen.
Tuindorp weet ik niet zo, denk dat het iets minder dan IBB/Cambridgelaan is.

En voor de mensen die er niet zoveel van weten: als je bij de SSHU een kamer zoekt, kun je op de website op kamers reageren, als je bij de eerste 15 reacties zit, kun je gaan hospiteren. Bij de meeste huizen kom je een kwartiertje langs en daarna komt de volgende. Zoals al eerder gezegd wordt, geen reistijdvoorrang in Utrecht.

Oh, en pas na 10 keer hospiteren mag je je pas een beetje zorgen gaan maken of je niet verschrikkelijk oncool bent. Ik ken half-autistische mensen die na 2x gekozen werden en mensen die supervlot waren, waarvan je denkt, zo een kamer, die 20x hebben moeten hospiteren. Het is ook een beetje geluk hebben!
pi_75473783
Tuindorp heeft volgens mij meer wachttijd dan IBB. Zijn iets grotere kamers ook en sowieso een wat fijner complex
pi_75476356
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:07 schreef The6thgate het volgende:
Tuindorp heeft volgens mij meer wachttijd dan IBB. Zijn iets grotere kamers ook en sowieso een wat fijner complex
Zowel IBB als Tuindorp beiden een klein jaartje voor ingeschreven gestaan, tot ik er kon reageren.

En vergis je niet over het IBB, van binnen en buiten is het misschien crappy, maar de locatie is duizend malen beter, met binnenkort een eigen Jumbo, het wilhelminapark en de binnenstad om de hoek, en directe verbindingen met de Uithof, waar je overigens ook binnen tien minuten bent. En er kan natuurlijk een hele hoop, zeker in de zomer is het een wereld op zich.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_75551296
Ja, ik wil ook erg graag op de Cambridgelaan. Binnen 5 minuten ben je in je les en de kamers zijn redelijk groot. Mag er nu maandag hospiteren, was 13e van de 45, iets in die richting. Wat ik vreemd vind, want als ik nu reageer op kamers van de Cambridgelaan zijn er idd meer dan 100 mensen en dan eindig ik ergens als 30e (sta nu 13 maanden ingeschreven).

Ik word er trouwens gek van dat er dan mooie kamers vrijkomen, maar dat er dan bij 'voorkeur nieuwe bewoner' heel vaak staat 20-25 jaar. Alsof eerstejaars geen gezellig huisgenoten kunnen zijn. Dan valt sowieso de helft van de kamers al af.

Maar goed, heel erge haast heb ik niet, vanaf R'dam Alexander sta ik in een halfuur op Utrecht CS, dus als het niet gelijk lukt, dan hoop ik dat ik er volgend jaar terecht kan. Maar ik ga in ieder geval m'n best doen maandag om als leuk/sociaal/spontaan persoon over te komen.
pi_75572651
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:19 schreef Bokita het volgende:
Ik word er trouwens gek van dat er dan mooie kamers vrijkomen, maar dat er dan bij 'voorkeur nieuwe bewoner' heel vaak staat 20-25 jaar. Alsof eerstejaars geen gezellig huisgenoten kunnen zijn. Dan valt sowieso de helft van de kamers al af.
Tja als de gemiddelde leeftijd in huis wat hoger ligt....in mijn vorige huis hadden we een gezellige groep van 20-25 ongeveer. Dan wil je gewoon liever een ouder iemand omdat er het verschil tussen eerstejaars en oudere bewoners die langer studeren toch wel merkbaar is.
pi_75573420
Hier nog een topic dat ik ooit heb aangemaakt.
Pluspunten bij hospiteren
Misschien iets voor de OP?

Ik heb onderhand al een paar maanden een kamer na 1 leuke kijkavond.
gr gr
pi_76891472
Nog nieuwe hospiteerrondes geweest de laatste weken? Ik mag maandag hospiteren in een heel vet pand. Ken 1 iemand daar dus hopelijk lult die me binnen
pi_76895264
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:16 schreef The6thgate het volgende:
Nog nieuwe hospiteerrondes geweest de laatste weken? Ik mag maandag hospiteren in een heel vet pand. Ken 1 iemand daar dus hopelijk lult die me binnen
Hoeft ook niet altijd een voordeel te zijn dat je iemand al kent, want soms bieden de andere huisgenoten dan weerstand, omdat ze bang zijn dat de balans een beetje zoek raakt als mensen elkaar al goed kennen terwijl de rest elkaar alleen via het huis zelf kent.
pi_76901145
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:27 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Hoeft ook niet altijd een voordeel te zijn dat je iemand al kent, want soms bieden de andere huisgenoten dan weerstand, omdat ze bang zijn dat de balans een beetje zoek raakt als mensen elkaar al goed kennen terwijl de rest elkaar alleen via het huis zelf kent.
Heb je ook gelijk in. Ik ga ook maar nergens nog vanuit voor de zekerheid
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:42:04 #66
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_76995365
Bij ons in utrecht komt er een erg grote en erg dure kamer vrij
My mama didn't raise no fool
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:24:57 #67
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77003529
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:42 schreef La_Vita het volgende:
Bij ons in utrecht komt er een erg grote en erg dure kamer vrij
Hoe groot, hoe duur en waar is ie?
pi_77706479
Heb dit topic zitten volgen laatste tijd omdat ik vandaag moest hospiteren, en het heeft geholpen, want ik krijg de kamer als ik wil! Wil alleen volgende week ook nog ergens anders gaan kijken, dus wacht nog even met toezeggen, of is dat gek?
If men define situations as real, they are real in their consequences.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 17:41:12 #69
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77707652
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:58 schreef Semi-Automatic het volgende:
Heb dit topic zitten volgen laatste tijd omdat ik vandaag moest hospiteren, en het heeft geholpen, want ik krijg de kamer als ik wil! Wil alleen volgende week ook nog ergens anders gaan kijken, dus wacht nog even met toezeggen, of is dat gek?
Zijn zij hiervan op de hoogte? Zou gewoon een duidelijke afspraak maken, maar niet te lang wachten met toezeggen want voor jou 10 anderen he.
pi_77710206
Heb het ze gelijk al wel verteld ja, eerlijk zijn daarover lijkt mij wel belangrijk. Ben ook wel nieuwsgierig naar die andere kamer, maar als dat niks is weet ik dat ik in ieder geval zeker een kamer heb, dat is een fijne gedachte
If men define situations as real, they are real in their consequences.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:39:45 #71
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77713114
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:08 schreef Semi-Automatic het volgende:
Heb het ze gelijk al wel verteld ja, eerlijk zijn daarover lijkt mij wel belangrijk. Ben ook wel nieuwsgierig naar die andere kamer, maar als dat niks is weet ik dat ik in ieder geval zeker een kamer heb, dat is een fijne gedachte
Oke nou als zij ervan op de hoogte zijn en het prima vinden, is er niks aan de hand lijkt me.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 00:18:30 #72
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77942053
Wij kozen altijd het lekkerste wijf, liefste iemand van Veritas

Ahw, ik mis op kamers wonen

O nee, toch niet echt
batman!
  zaterdag 13 februari 2010 @ 11:54:49 #73
87680 Mirel
pi_77949788
2 weken terug op SSHU ingeschreven. Nou moet ik dus zeker een jaar wachten voordat ik kan hospiteren of niet?
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:02:15 #74
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77949945
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef Mirel het volgende:
2 weken terug op SSHU ingeschreven. Nou moet ik dus zeker een jaar wachten voordat ik kan hospiteren of niet?
Dat kun je misschien beter aan de SSHU vragen...
batman!
pi_77951057
quote:
Maak er maar 1.5 jaar van. Of je moet tegen die tijd een keer geluk hebben De complexen IBB en Tuindorp West zul je dan het eerst een kans bij maken.

Ik baal nog steeds dat ik het niet was geworden bij een kamer in het centrum
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:46:10 #76
51794 Rahl
pi_77951117
quote:
ik sinds januari vorig jaar, ben nog steeds rang 50 van de 120 ofzo
last.fm
pi_77953633
Die layout verandering van kamernet is er ook niet beter op geworden trouwens.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:07:20 #78
87680 Mirel
pi_78978597
Na 2 maanden ingeschreven te staan ben ik wonder boven wonder uitgenodigd om te hospiteren. Ik las net in de reacties dat dat je bij de eerste 15 moet staan om uitgenodigd te worden. Dat ik 2 maanden ingeschreven staan + het feit dat ik bij de eerste 15 moet staan is dan wel opvallend.

Ik weet nog dat ik ergens in het begin had gereageerd op een kamer. Stond er zo "3 medebewoners uit Afrika". Volgens mij Engelstalige gasten ook. Ik was de 4e die reageerde en na een week ofzo waren er iets meer dan 10.

Iemand op msn zei dat ik drank moet meenemen. Ga ik dus niet doen, zo nep aardig komt dat over als je het mij vraagt
pi_78980559
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:07 schreef Mirel het volgende:
Ik weet nog dat ik ergens in het begin had gereageerd op een kamer. Stond er zo "3 medebewoners uit Afrika".
Zeker een tijdelijke kamer in kanaleneiland
pi_78981296
quote:
Iemand op msn zei dat ik drank moet meenemen. Ga ik dus niet doen, zo nep aardig komt dat over als je het mij vraagt
Wij hebben wel eens 'neem 'iets' mee' erop gegooid, en uiteindelijk werd het iemand die een joint en een cd had meegesleept. Drank eisen vind ik zo schraal, alsof iemand uit Groningen met een krat Grolsch gaat lopen sjouwen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:37:09 #81
87680 Mirel
pi_78982149
Komen ze van zover soms?
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:20:11 #82
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_79026501
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:57 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik zou gewoon op de cambridgelaan gaan wonen, prima wonen, zitten overigens meerdere informatiekundigen
het nerdgehalte is er ook exponentieel proportioneel aan.
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:33:23 #83
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_79029620
quote:
Na 2 maanden ingeschreven te staan ben ik wonder boven wonder uitgenodigd om te hospiteren. Ik las net in de reacties dat dat je bij de eerste 15 moet staan om uitgenodigd te worden. Dat ik 2 maanden ingeschreven staan + het feit dat ik bij de eerste 15 moet staan is dan wel opvallend.

Ik weet nog dat ik ergens in het begin had gereageerd op een kamer. Stond er zo "3 medebewoners uit Afrika". Volgens mij Engelstalige gasten ook. Ik was de 4e die reageerde en na een week ofzo waren er iets meer dan 10.

Die zag ik volgens mij ook staan op de sshu, was gewoon in Tuindorp. Maar met zo'n beschrijving erbij was het niet echt veelbelovend, dus ik dacht,laat maar
pi_79031649
Yay waarschijnlijk volgende week weer hospiteeravond, kunnen we weer leuke vleeskeuring doen
  donderdag 11 maart 2010 @ 20:32:29 #85
87680 Mirel
pi_79032310
Waar kijken jullie naar dan?

Ik zat even volledig de waarheid over mezelf te vertellen, dat ik geen leven heb, van games en films hou, en een hekel heb aan mensen die te verschillend van me zijn.

Ik was niet uitgekozen, maar ik was superaardig! Maar ze begrepen m'n grapjes niet, dus ze verdienen mijn aanwezigheid toch niet hè.
pi_79060726
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:05 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Tja als de gemiddelde leeftijd in huis wat hoger ligt....in mijn vorige huis hadden we een gezellige groep van 20-25 ongeveer. Dan wil je gewoon liever een ouder iemand omdat er het verschil tussen eerstejaars en oudere bewoners die langer studeren toch wel merkbaar is.
Ach, hier in huis waren ze ook allemaal 23+ en toch kozen ze mij als (toen nog) 17 jarige en ik koos er nog een huisgenootje bij van mijn eigen leeftijd en het botst nooit tussen mij en mijn oudere huisgenoten, dus ik ben helemaal happy.
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 14:37:53 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79061265
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:37 schreef Mirel het volgende:
Komen ze van zover soms?
Ik heb een limburgse medestudent (zuid zuid Limburg) die in Leeuwarden op kamers zit en studeert in Groningen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_79066561
Oei ik moet over een tijdje mss ook er aan gaan geloven
pi_79066712
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef ReWout het volgende:
Oei ik moet over een tijdje mss ook er aan gaan geloven
Daarom volg ik dit ook maar even
  vrijdag 12 maart 2010 @ 16:45:58 #90
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_79066891
Zucht. Gisteravond voor de 10e keer gehospiteerd. Gezellig huis, kon het wel goed vinden, maar dan nog steeds veertien tegenstanders. Bwerg.

Wel de eerste keer dat iemand me per ongeluk bijna in mijn gezicht elleboogde tijdens het hospiteren, dat dan weer wel.
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef Mirel het volgende:
Waar kijken jullie naar dan?

Ik zat even volledig de waarheid over mezelf te vertellen, dat ik geen leven heb, van games en films hou, en een hekel heb aan mensen die te verschillend van me zijn.

Ik was niet uitgekozen, maar ik was superaardig! Maar ze begrepen m'n grapjes niet, dus ze verdienen mijn aanwezigheid toch niet hè.
Oké, de meeste huizen waarderen het wel als je de waarheid vertelt... maar je kan et ook overdrijven

[ Bericht 55% gewijzigd door Gamer_V op 12-03-2010 17:01:55 ]
pi_79073730
quote:

Dat vind ik altijd zo belachelijk. Als dat in een advertentie staat reageer ik vaak niet eens.
pi_79073926
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik heb een limburgse medestudent (zuid zuid Limburg) die in Leeuwarden op kamers zit en studeert in Groningen
Ik woon iets hoger, op de grens van Brabant-Limburg maar ga ook naar Groningen komend schooljaar... Dus zal nog een probleem worden om een kamer te vinden, aangezien het 2x2 uur met de auto of 2x4 uur met de trein is
pi_79074615
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ik woon iets hoger, op de grens van Brabant-Limburg maar ga ook naar Groningen komend schooljaar... Dus zal nog een probleem worden om een kamer te vinden, aangezien het 2x2 uur met de auto of 2x4 uur met de trein is
4 uur met trein?
wtf..
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:17:20 #94
51794 Rahl
pi_79074672
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:15 schreef Fingon het volgende:

[..]

4 uur met trein?
wtf..
Groningen is een kutverbinding, en ik meen dat het vanaf Limboland ook niet optimaal is.
last.fm
pi_79076344
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:15 schreef Fingon het volgende:

[..]

4 uur met trein?
wtf..
3:08 uur tot 3:24 uur, ligt eraan welke trein ik pak. Maar moet ook nog eerst naar het treinstation toe... en wanneer ik in Groningen bij naar de plaats van bestemming
  Moderator vrijdag 12 maart 2010 @ 21:19:26 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79077465
zijn vast wel kamers... gewoon niet kieskeurig zijn - is het een buitenwijk? Soit. Je kan altijd nog 'doorgroeien'
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:28:07 #97
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79080471
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

3:08 uur tot 3:24 uur, ligt eraan welke trein ik pak. Maar moet ook nog eerst naar het treinstation toe... en wanneer ik in Groningen bij naar de plaats van bestemming
Dat is dus geen optie.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_79081092
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is dus geen optie.
Hè? Geen optie voor wat?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:29 #99
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79081125
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:44 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Hè? Geen optie voor wat?
4 uur reizen. Dat trek je niet.
Bis bis bis
pi_79081290
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

4 uur reizen. Dat trek je niet.
Nee dat ga ik ook niet elke dag doen, ik wil wel zeker op kamers zitten voor mijn opleiding dan begint 1x in de week of minder op en neer valt nog wel mee, nou ja het is best kut maar nog geen ramp. Elke schooldag 2x4 uur op en neer is geen beginnen aan inderdaad

Ik heb onlangs 6 maanden stage gelopen in Amsterdam, m'n stagebedrijf had er een huis geregeld samen met een aantal klasgenoten. Toen gingen we elk weekend zowat weer naar "huis", dat was 2 uur met de auto, 3 uur met de trein. Wen je wel aan
pi_79664392
Vraagje mensen wat is in Delft de woonbedrijf voor studenten waar je je kunt inschrijven voor een kamer?
pi_79668997
quote:
Op zondag 28 maart 2010 11:05 schreef ReWout het volgende:
Vraagje mensen wat is in Delft de woonbedrijf voor studenten waar je je kunt inschrijven voor een kamer?
Snap je niet hoe google werkt ofzo? Daar kom ik al vrij snel op Duwo uit namelijk
pi_79669028
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:11 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Snap je niet hoe google werkt ofzo? Daar kom ik al vrij snel op Duwo uit namelijk
Ik was lui _! Maar had het ondertussen zelf ook al
  zondag 28 maart 2010 @ 14:41:32 #104
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_79669863
tip waar je wat aan hebt: de zomer komt er weer aan, dus dames trek een kort rokje aan en plaats hier de foto's ter evaluatie door het panel, door mij voorgezeten.
pi_79671334
Hmm.. ik wil over een paar jaar in Leiden gaan studeren.. maar het lijkt me behoorlijk zuur om te moeten hospiteren, ik wil sowieso niet in een huis wonen met meer studenten.

Er zijn toch heus wel mogelijkheden met 1 kamer flatjes ofzo, neem ik aan?

Hier in Tilburg heb je op de campus een gebouw staan met allemaal 1 kamer flatjes, speciaal voor studenten. Dat lijkt me echt tig keer beter, maar is misschien wel vrij uniek?
pi_79671586
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:32 schreef Complexiteit het volgende:
Hmm.. ik wil over een paar jaar in Leiden gaan studeren.. maar het lijkt me behoorlijk zuur om te moeten hospiteren, ik wil sowieso niet in een huis wonen met meer studenten.

Hier in Tilburg heb je op de campus een gebouw staan met allemaal 1 kamer flatjes, speciaal voor studenten. Dat lijkt me echt tig keer beter, maar is misschien wel vrij uniek?
Dat heb je hier totaal niet, of je moet dan bij een hospita gaan zitten maar dan woon je nog steeds niet alleen.
Het beste waar je op kan hopen is een huis met 4 mensen denk ik, anders moet je toch echt in het duurdere segment kijken met studio's enzo, maar die zijn voor een student zonder rijke ouders niet te betalen.
pi_79671646
Meer vragen stellen dan er gesteld worden.
pi_79676179
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:41 schreef Fingon het volgende:

[..]

Dat heb je hier totaal niet, of je moet dan bij een hospita gaan zitten maar dan woon je nog steeds niet alleen.
Het beste waar je op kan hopen is een huis met 4 mensen denk ik, anders moet je toch echt in het duurdere segment kijken met studio's enzo, maar die zijn voor een student zonder rijke ouders niet te betalen.
Heb even gegoogled wat je bedoelt met bij een hospita gaan zitten, dat lijkt me niks..

Punt is vooral dat ik niks heb met sociale onzin en alle tijd die er mee verloren gaat. Dat betekent niet dat ik geen enkele tijd erin wil steken, maar wel dat het beperkt blijft wat mij betreft. In een huis met studenten die veel zuipen en uitgaan gaat dan al per definitie niet werken, what's left?

Het duurdere segment.. heb je enig idee aan wat voor prijsklasses ik dan moet denken? Geld heb ik wel, maar er zijn natuurlijk wel grenzen.. Via google wordt ik niet echt veel wijzer..

edit:
wel zit ik nu pas in het 1e jaar van m'n bachelor, en duurt het dus nog wel even. Wie weet hoe ik er tegen die tijd over denk.. dat ik hoogstwaarschijnlijk naar Leiden wil, staat wel vast. Ik zie dat ik wel aanspraak kan maken op voorrang met reistijd, dat klinkt in ieder geval al goed

[ Bericht 5% gewijzigd door Complexiteit op 28-03-2010 20:08:55 ]
  zondag 28 maart 2010 @ 20:28:28 #109
208890 June.
Seriously?
pi_79680979
quote:

Maar waarom eigenlijk niet? Niet elk studentenhuis is hetzelfde, sommige huizen kunnen alles wel netjes schoon houden
Shine bright like a diamond.
pi_79688703
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:28 schreef June. het volgende:

[..]

Maar waarom eigenlijk niet? Niet elk studentenhuis is hetzelfde, sommige huizen kunnen alles wel netjes schoon houden
De reden zit em vooral in de rest van m'n post.. ik zie bij vrienden hoe het kan zijn om met een man of 4 in één huis te wonen, en dat trekt me gewoon niet.. ik wil niet de hele dag door allerlei (sociale) verplichtingen hebben.. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor en dat moet niet een probleem zijn, wat het denk ik voor de gemiddelde huisgenoot wel zou zijn. Stel me in ieder geval voor dat dat zo is

[ Bericht 5% gewijzigd door Complexiteit op 28-03-2010 22:43:35 ]
pi_79692514
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:22 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

De reden zit em vooral in de rest van m'n post.. ik zie bij vrienden hoe het kan zijn om met een man of 4 in één huis te wonen, en dat trekt me gewoon niet.. ik wil niet de hele dag door allerlei (sociale) verplichtingen hebben.. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor en dat moet niet een probleem zijn, wat het denk ik voor de gemiddelde huisgenoot wel zou zijn. Stel me in ieder geval voor dat dat zo is
Dat ligt echt aan het huis, ik heb ook bij huizen gehospiteerd waar ze nauwelijks wat met elkaar deden dus je kan echt wel wat vinden.
En als je er eenmaal in zit vind je zelf wel een manier waar je je zelf prettig bij voelt, wij hebben een paar mensen die hier minder vaak zijn maar die worden daar echt niet op aangekeken(als je natuurlijk een studie doet met veel verplichtingen en/of een vereniging ofzo erbij.

Ik zag zo'n sociaal huis ook niet echt zitten, ik ben hier geplaatst maar op zich is het best chill, en je moet gewoon niet bang zijn je grenzen aan te geven, daar hebben de meesten echt geen probleem mee (tenzij je in een augustinus/minerva huis zit natuurlijk ).
pi_79696762
Er zijn nog best veel huizen waar weinig met elkaar gedaan wordt zelfs. Ruimte om een keer samen te eten is er altijd wel, maar ik ken weinig huizen waar het haast verplicht is
pi_79697747
quote:
Op maandag 29 maart 2010 08:39 schreef The6thgate het volgende:
Er zijn nog best veel huizen waar weinig met elkaar gedaan wordt zelfs. Ruimte om een keer samen te eten is er altijd wel, maar ik ken weinig huizen waar het haast verplicht is
Inderdaad, hier in Groningen hebben vaak alleen verenigingshuizen een verplichte huisavond.. Bij andere huizen eet men soms samen maar lang niet altijd en zeker niet verplicht.
pi_79724977
En als je via een corporatie huurt is de kans groot dat je helemaal geen interessante/sociale huisgenoot hebt die je toch amper ziet.
Cool story, Hansel.
pi_79726533
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:40 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Inderdaad, hier in Groningen hebben vaak alleen verenigingshuizen een verplichte huisavond.. Bij andere huizen eet men soms samen maar lang niet altijd en zeker niet verplicht.
pi_79761057
In Leiden hebben eerstejaars voorrang, ik al een beetje treurig. Maar na navraag blijkt dat ik als Masterstudent (over een paar jaar dus, zover is 't nog niet, klinkt wel fancy tho ) ook als eerstejaars aan te merken zal zijn. Nice, dat maakt meer mogelijk

[ Bericht 22% gewijzigd door Complexiteit op 30-03-2010 20:51:27 ]
pi_79774490
quote:

Ga op de Klikspaanweg wonen dan De helft van de huizen daar zitten vol met niet-leden die elkaar niet of nauwelijks spreken. Je moet wel een badkamer en keuken delen, maar dat is natuurlijk geen probleem. Waarschuwing: dit soort huizen zijn meestal rukkend suf. Je haalt natuurlijk veel meer plezier uit je studentenleven als je leuke huisgenoten hebt.
pi_79774527
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:18 schreef ReWout het volgende:

[..]

Wat? Het is waar.
pi_79774561
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:55 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Wat? Het is waar.
Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"

Dat is zodat iedereen een vaste dag (vaak dinsdag) vrijhoudt in zijn/haar agenda voor het huis. Niets raars aan.
  woensdag 31 maart 2010 @ 02:10:36 #120
136780 Nosh
hurpdurp
pi_79774667
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Portalis het volgende:

[..]

Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"

Dat is zodat iedereen een vaste dag (vaak dinsdag) vrijhoudt in zijn/haar agenda voor het huis. Niets raars aan.
Daar hebben mensen met een beetje persoonlijkheid in een reet geen verplichte dag voor nodig, spontaniteit heet dat.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_79777338
quote:

[..]

Als je sociaal incapabel bent misschien.
Cool story, Hansel.
pi_79788451
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 02:10 schreef Nosh het volgende:

[..]

Daar hebben mensen met een beetje persoonlijkheid in een reet geen verplichte dag voor nodig, spontaniteit heet dat.
Zo gaat dat vaak niet, er zijn altijd mensen op hospiteeravonden die zich actiever voor doen dan ze zijn, en zo probeer je het nog een beetje te reguleren. Wat ik wel overdreven vind zijn die verenigingshuizen waar je bijna iedere dag samen moet eten, en huisweekendjes en al dat soort dingen, het kan leuk zijn maar het moet weer niet zo zijn dat er elk jaar een weekend MOET zijn ook al heeft niemand er zin in.
(ik zit trouwens in een huis van 12 zonder dergelijke verplichtingen maar we eten alsnog vaak samen met een groepje tot 8 mensen.)
pi_79790918
quote:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat het onzin is, ik heb er geen problemen mee. Als je een hecht huis wil houden is het best slim om gewoon een dag vrij te houden om samen te eten.

Maar het is wel verplicht, als je in een huis woont met een huisavond dan wordt het echt niet gewaardeerd als jij meerdere keren niet op komt dagen.
pi_79791208
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:28 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat het onzin is, ik heb er geen problemen mee. Als je een hecht huis wil houden is het best slim om gewoon een dag vrij te houden om samen te eten.

Maar het is wel verplicht, als je in een huis woont met een huisavond dan wordt het echt niet gewaardeerd als jij meerdere keren niet op komt dagen.
Ik deel jouw mening, jongedame. Ik ging vooral in op de reactie van ReWout.
pi_79791249
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:36 schreef Portalis het volgende:

[..]

Haha, okay !
pi_80362342
Wat hebben jullie zoal in je kamernet verhaaltje getypt? Wat is een normaal aantal regels? ik vind het zo moeilijk om een beetje fatsoenlijk verhaaltje te typen.
pi_80362902
Hee ik ben Finitio, 18 jaar oud, uit xxxx.

ik ben op zoek naar een relaxed huis met een goede sfeer. Het lijkt me mooi om als huisgenoten ook samen te eten en ik kook ook graag. Komend jaar ga ik xxxx studeren en ik ben ook van plan om bij een studentenvereniging te gaan, al weet ik nog niet precies welke. Ik hoop dat jullie me uitnodigen om te zien of we huisgenoten zouden kunnen zijn, wellicht tot ziens!

Gr, Finitio
  donderdag 15 april 2010 @ 22:04:05 #128
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_80362935
tvp
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_80362986
Hoi ik ben Ilse, ik bak de hele dag taart en ik ben geweldig gezelschap. KIES MIJ!

Zoiets?
pi_80363202
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:36 schreef Portalis het volgende:

[..]

Ik heb er in principe ook geen problemen mee natuurlijk is het fijn voor andere studenten en puur voor het contact onderling om op je kamer te zijn. Echter ik ga niet een verplichte dag van maken, dat ik dan op me kamer moet zijn, dat gaat me toch te ver.
pi_80367706
Hoi, ik heb bier.
Groetjes,
Freddie Heineken.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:08:03 #132
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_80415239
Nou ik heb gisteren me eerste hospiteeravond gehad. Ik was helemaal niet zenuwachtig.
Was het enigste meisje en er waren nog 5 jongens. Eén van die jongens gaf allemaal van die perfecte antwoorden maar je kon duidelijk zien dat die thuis op alle mogelijke vragen al een antwoord had verzonnen.. Het kwam niet bepaald echt over, tenminste bij mij.
Dat was iets wat ik vooral niet wou doen dat vind ik zo kontelikkerig (A)
Najah denk dat hij het wel is geworden ik in iig niet.
Nu heb ik er dinsdag weer eentje maar ik vraag me nu af moet ik nu ook allemaal van die slijm antwoorden geven alleen om de kamer te krijgen of moet ik mezelf blijven..
Ik ben totaal niet verlegen of stil maar het is toch aardig moeilijk om over 20 mensen heen te komen..
We zullen zien
pi_80415869
Gewoon jezelf blijven. Anders merken ze daarna ook wel dat je anders bent dan op de hospiteeravond. Ben je jezelf en wordt je uitgekozen, dan heb je ook grotere kans dat je er tussen past
pi_82470462
Oei donderdag me eerste hospiteer avond ben gevraagd iets mee te nemen om de bewoners mee te "imponeren" ik weet nog niet of ik ga, sla dat soort flauwekul eigenlijk liever over.
  maandag 7 juni 2010 @ 22:42:34 #135
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82471425
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:28 schreef ReWout het volgende:
Oei donderdag me eerste hospiteer avond ben gevraagd iets mee te nemen om de bewoners mee te "imponeren" ik weet nog niet of ik ga, sla dat soort flauwekul eigenlijk liever over.
edit: laatmaar
pi_82471454
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:28 schreef ReWout het volgende:

bak brownies
Ja doei.
pi_82472242
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

bak brownies
Nee heb al een andere goeie neem een bos bloemen mee
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:42 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

edit: laatmaar
Laat me raden bij jou is er donderdagavond een hospiteer avond

[ Bericht 21% gewijzigd door ReWout op 07-06-2010 23:02:30 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 23:02:14 #138
274366 Alphamusic
Being silly
pi_82472662
Om even terug te komen op de wees jezelf/ wees wenselijk discussie, ik heb het beide geprobeerd. In het begin was ik erg mezelf, maar werd ik steeds afgewezen. Vervolgens ging ik sociaal wenselijk doen, werd ik ook afgewezen. Uiteindelijk ben ik maar weer 'als mezelf' gegaan en na 2x hospiteren ben ik aangenomen in een supertof huis! Het gaat er namelijk niet alleen om of jij bij hun past, maar ook of ze bij jou passen. Je vindt vanzelf een huis waar de klik gewoon helemaal goed zit. Dat duurt even, maar als die klik er is zullen zij en jij dat herkennen en dan heb je toch wel een kamer waar je de rest van je studeren wil zitten. Gewoon geduld hebben dus, en niet ontmoedigd raken als het niet wil. Als het er niet in zit, zit het er niet in.
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_82479898
Heb nu 2 keer gehospiteerd in Utrecht, en 2 keer niet geworden. Moet steeds helemaal uit Groningen komen. Heb geen zin om nog 10 keer op en neer te reizen, daarom maar een tvp voor tips
pi_82512397
Mijn is op zoek naar een kamer in Nijmegen, en na een aantal kijkavonden nog steeds niet succesvol helaas. Ik weet ook waarom, net als hijzelf. Hij is eerlijk en niet iemand die de perfecte antwoorden geeft om leuk over te komen. Heb ook tegen hem gezegd dat hij dat niet moet doen, heb liever dat het iets langer duurt en dat hij een leuke gezellig huis heeft gevonden, dan dat hij de zich perfect voordoet en in een huis komt dat misschien niet bij hem past.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_82691077
Was gisteren dus bij hospiteeravond was wel leuk, alleen waren +/- 30 man lekker gepraat met aantal huisgenoten, verder is het een beetje moeilijk (vind ik dan) om bij 30 man uit de toon te springen...

(weet niet of dat normaal is was me eerste keer, ik vind iig niet)
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 23:29:53 #142
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_82691446
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 03:25 schreef bbaadd het volgende:
Heb nu 2 keer gehospiteerd in Utrecht, en 2 keer niet geworden. Moet steeds helemaal uit Groningen komen. Heb geen zin om nog 10 keer op en neer te reizen, daarom maar een tvp voor tips
Waarom uit Groningen?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:42:09 #143
274366 Alphamusic
Being silly
pi_82692007
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:21 schreef ReWout het volgende:
Was gisteren dus bij hospiteeravond was wel leuk, alleen waren +/- 30 man lekker gepraat met aantal huisgenoten, verder is het een beetje moeilijk (vind ik dan) om bij 30 man uit de toon te springen...

(weet niet of dat normaal is was me eerste keer, ik vind iig niet)
Sommige lui doen dat, vinden het makkelijker dan iedereen een kwartiertje. Hangt echt af in welk huis je komt. Persoonlijk vind ik 1 op 1 veel en veel chiller, dan leer je elkaar toch net iets beter kennen en hoef je ook niet te competen om de leukste te zijn and all.
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_82692946
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:42 schreef Alphamusic het volgende:

[..]

Sommige lui doen dat, vinden het makkelijker dan iedereen een kwartiertje. Hangt echt af in welk huis je komt. Persoonlijk vind ik 1 op 1 veel en veel chiller, dan leer je elkaar toch net iets beter kennen en hoef je ook niet te competen om de leukste te zijn and all.
Mwuah boeit me niets dat er andere mensen zijn hoor... maar 30...
pi_82693133
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef ReWout het volgende:

[..]

Mwuah boeit me niets dat er andere mensen zijn hoor... maar 30...
30 vind ik wel debiel veel... en groepje van 5 max of zo lijkt me nog wel kunnen. Maar 30 ....
Cool story, Hansel.
pi_82696563
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:29 schreef Renesite het volgende:

[..]

Waarom uit Groningen?
Omdat ik er woon?
  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 10:09:44 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_82698862
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:11 schreef bbaadd het volgende:

[..]

Omdat ik er woon?
Kon je hier geen studie krijgen?
pi_82699104
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kon je hier geen studie krijgen?
Sommige mensen willen hun horizon verbreden en Utrecht lijkt mij een prima alternatief voor Groningen.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:37:28 #149
274366 Alphamusic
Being silly
pi_82700834
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:24 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Sommige mensen willen hun horizon verbreden en Utrecht lijkt mij een prima alternatief voor Groningen.
Ik ken het fenomeen. Ik woonde vlak bij Leeuwarden, dus dicht bij Groningen. Dat was voor veel van mijn klasgenoten en jaargenoten dan ook de meest logische stap om te nemen, maar ik ben toch koppig als ik was naar Utrecht vertrokken, en wat ben ik daar blij mee.
pi_82705158
Zijn er eigenlijk ook veel fake kamers op kamernet? Ik zit nu dus zo te zoeken, en ben wat in de geschiedenis gedoken wat er allemaal was en ik het valt me op dat bepaalde kamers vaker beschikbaar komen waar dan ook steeds hetzelfde verhaaltje bijstaat
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:00:49 #151
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82705464
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:37 schreef Alphamusic het volgende:

[..]

Ik ken het fenomeen. Ik woonde vlak bij Leeuwarden, dus dicht bij Groningen. Dat was voor veel van mijn klasgenoten en jaargenoten dan ook de meest logische stap om te nemen, maar ik ben toch koppig als ik was naar Utrecht vertrokken, en wat ben ik daar blij mee.
Inderdaad, ergens gaan studeren omdat het 'lekker dichtbij' is vind ik zo bekrompen Ga je horizon verbreden en kies de universiteit die daadwerkelijk bij je past, en niet degene die het dichtstbij is. Mijn ouders wonen bij Leiden in de buurt dus veel mensen vragen zich af waarom ik niet 'gewoon' in Leiden ben gaan studeren. Omdat ik dat een slechte reden vind, zeg ik dan. Uni Utrecht sprak me het meest aan, toen ik er rondliep voelde ik me er meteen thuis en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik voor zowel de uni als voor de stad Utrecht heb gekozen, tis helemaal top hier
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:02:29 #152
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82705531
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:52 schreef ReWout het volgende:
Zijn er eigenlijk ook veel fake kamers op kamernet? Ik zit nu dus zo te zoeken, en ben wat in de geschiedenis gedoken wat er allemaal was en ik het valt me op dat bepaalde kamers vaker beschikbaar komen waar dan ook steeds hetzelfde verhaaltje bijstaat
Dan zijn dat kamers die men niet kan slijten. Vaak is ook wel duidelijk waarom, bijv een veel te hoge prijs in een gribusbuurt, of een ontzettend slecht verhaal erbij. Niet intrappen dus
pi_82707282
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:02 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Dan zijn dat kamers die men niet kan slijten. Vaak is ook wel duidelijk waarom, bijv een veel te hoge prijs in een gribusbuurt, of een ontzettend slecht verhaal erbij. Niet intrappen dus
Nou het verhaaltje is dus wel goed enzo, prijs ook wel acceptabel... Schijnen 8 studenten te wonen en zijn ook gewoon foto's...
pi_82718501
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:48 schreef ReWout het volgende:

[..]

Nou het verhaaltje is dus wel goed enzo, prijs ook wel acceptabel... Schijnen 8 studenten te wonen en zijn ook gewoon foto's...
Ik zag ook zoiets, gewoon goed verhaal, goeie prijs, dus ik gereageerd... Wordt de advertentie verwijderd en er een dag later weer opgezet. Dit is nu al minstens 3 keer gebeurd Ik heb het bij die ene keer reageren gehouden, maar volgens mij is dit een soort reactietegoed afpakken van mensen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:32:01 #155
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82721756
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:17 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik zag ook zoiets, gewoon goed verhaal, goeie prijs, dus ik gereageerd... Wordt de advertentie verwijderd en er een dag later weer opgezet. Dit is nu al minstens 3 keer gebeurd Ik heb het bij die ene keer reageren gehouden, maar volgens mij is dit een soort reactietegoed afpakken van mensen.
Oh dat is wel erg verrot zeg, nee dat heb ik nog niet meegemaakt
pi_82722213
xxiessiexx bel jij ook gewoon die mensen zelf op om te vragen wanneer de kijkavond is enzo? Of wacht je gewoon af op een mailtje?
pi_82726212
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:42 schreef ReWout het volgende:
xxiessiexx bel jij ook gewoon die mensen zelf op om te vragen wanneer de kijkavond is enzo? Of wacht je gewoon af op een mailtje?
Ik hou niet van bellen Dus ik wacht gewoon mailtjes af. Heb al diverse reacties teruggehad maar daarin kwamen dingen naar voren waardoor ik de kamer eigenlijk niet meer hoefde
Bijv. één iemand had een zolderkamer op kamernet gezet, voldeed helemaal aan m'n eisen (buiten het missen van foto's dan). Bleek dat de wasmachine ook op zolder stond en de kamer zelf afgesloten was dmv een gordijn. Oftewel iedereen kan daar gewoon binnenstappen.
pi_82726838
Interessant, ook al ga ik pas over een jaartje zoeken.
Ik lees hier en daar dat je meer kans op een kamer hebt als je tijdig inschrijft op een site, dus misschien is het handig om vast te beginnen.
Waarschijnlijk ga ik studeren in Maastricht, weet iemand waar ik moet zijn dan?

[ Bericht 69% gewijzigd door StijnDa op 13-06-2010 00:21:55 ]
pi_82737684
Doen jullie bij het reageren op kamernet altijd een foto bij de reactie?
pi_82737753
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:58 schreef LotteTexel het volgende:
Doen jullie bij het reageren op kamernet altijd een foto bij de reactie?
Op kamernet heb ik wel een profielfoto ingesteld ja.
pi_82737817
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:01 schreef ReWout het volgende:

[..]

Op kamernet heb ik wel een profielfoto ingesteld ja.
Maar doe je dan nog extra een foto bij de reacties of zet je er steeds bij dat je een foto op je profiel hebt?
pi_82738121
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:03 schreef LotteTexel het volgende:

[..]

Maar doe je dan nog extra een foto bij de reacties of zet je er steeds bij dat je een foto op je profiel hebt?
Hoe doe je dan een foto bij je reactie? Je kan alleen tekst toevoegen... (of zet jij dan een linkje naar een foto op internet van jezelf ofzo?) Ik dacht dat de foto van m'n profiel altijd wordt bijgevoegd bij de reactie... maar dat is dus niet zo?
  zondag 13 juni 2010 @ 13:14:38 #163
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82738206
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:12 schreef ReWout het volgende:

[..]

Hoe doe je dan een foto bij je reactie? Je kan alleen tekst toevoegen... (of zet jij dan een linkje naar een foto op internet van jezelf ofzo?) Ik dacht dat de foto van m'n profiel altijd wordt bijgevoegd bij de reactie... maar dat is dus niet zo?
Volgens mij kunnen verhuurders gewoon jouw profiel zien hoor. Kamernet zegt niet voor niets steeds dat het echt wel helpt als je een profielfoto instelt.
Cool story, Hansel.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:17:05 #164
274366 Alphamusic
Being silly
pi_82738282
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:41 schreef StijnDa het volgende:
Interessant, ook al ga ik pas over een jaartje zoeken.
Ik lees hier en daar dat je meer kans op een kamer hebt als je tijdig inschrijft op een site, dus misschien is het handig om vast te beginnen.
Waarschijnlijk ga ik studeren in Maastricht, weet iemand waar ik moet zijn dan?
http://www.kamerburo.unimaas.nl/content/about.asp?lang=nl&task=over denk dat je die moet hebben ^^
pi_82738465
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:14 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen verhuurders gewoon jouw profiel zien hoor. Kamernet zegt niet voor niets steeds dat het echt wel helpt als je een profielfoto instelt.
Ik heb geen idee of ze de foto van je profiel bij je reacties doen.

Ik lees alleen steeds bij de advertenties dat je een foto moet toevoegen, maar ik vroeg me af als je dat niet doet of je dan minder snel gekozen wordt.

Ik heb op mijn profiel ook een foto staan, maar ik heb nog nooit geprobeerd om er eentje met de reactie mee te sturen.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:22:54 #166
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82738516
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:21 schreef LotteTexel het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of ze de foto van je profiel bij je reacties doen.

Ik lees alleen steeds bij de advertenties dat je een foto moet toevoegen, maar ik vroeg me af als je dat niet doet of je dan minder snel gekozen wordt.

Ik heb op mijn profiel ook een foto staan, maar ik heb nog nooit geprobeerd om er eentje met de reactie mee te sturen.
VerhHuurders kunnen jouw profiel bekijken, waarom denk je dat je anders al die informatie moet invullen ?
Cool story, Hansel.
pi_82738575
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:22 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

VerhHuurders kunnen jouw profiel bekijken, waarom denk je dat je anders al die informatie moet invullen ?
Maar als het niet mee gestuurd wordt met je reactie dan heb je er niets aan. Ze gaan echt niet van al die 45 mensen hun profiel bekijken Ze lezen gewoon de reacties en van de beste 10 kijken ze misschien het profiel.
pi_82738605
Je kunt denk ik wel beter niets bij je profiel schrijven als dat steeds hetzelde is van datgene wat je ook stuurt. (m.a.w. als je dus steeds hetzelde verhaaltje hebt).

Neem ook aan dat iedereen steeds hetzelfde zegt? Of typen jullie bij iedere kamer steeds een ander verhaaltje?

Je kunt dus namelijk een verhaaltje typen op je profiel maar ook bij je reactie.

Mijn standaard verhaaltje trouwens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 41% gewijzigd door ReWout op 13-06-2010 13:35:15 ]
pi_82739255
Alsjeblieft verander dat 'me studie' 'me ouders' etc in mijn of m'n ..
pi_82739421
Obsessie spel je zo, dus niet obesessie. 'en hoop dezelfde ervaring mogen te beleven in ***. ' klopt niet, het moet zijn van ik hoop dezelfde ervaring te mogen bleven in blabla oid.

Sociale jongeman klinkt wel heel lomp vrije tijd is gewoon los van elkaar .. Belangrijk spel je zoals ik het spel nu.. En waarom gebruik je het woord elkander ?

Dat twee keer echter in een zin kan ook niet. Dus loop het grammaticaal nog eens na zou ik zeggen natuurlijk hoeft het niet perfect te zijn maar is wel de eerste indruk die ze van je krijgen.
pi_82739455
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:25 schreef ReWout het volgende:
Je kunt denk ik wel beter niets bij je profiel schrijven als dat steeds hetzelde is van datgene wat je ook stuurt. (m.a.w. als je dus steeds hetzelde verhaaltje hebt).

Neem ook aan dat iedereen steeds hetzelfde zegt? Of typen jullie bij iedere kamer steeds een ander verhaaltje?

Je kunt dus namelijk een verhaaltje typen op je profiel maar ook bij je reactie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het wel een leuk verhaal! Beetje lang alleen.

Ik hou het veel korter en ook meer gericht per kamer. De ene keer gaat het over een studentenhuis met alleen vrouwen dan stuur ik een heel ander mailtje dan naar een gemengd studentenhuis. Of als er maar 1 of 2 andere mensen wonen, dan is de mail weer meer persoonlijk. Ik probeer niet al te lange verhalen te sturen, dat komt denk ik wel als je uitgenodigd wordt.
pi_82739498
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:22 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Doen ze niet ik heb pas een kamer in mijn huis op kamernet gezet, kreeg 80 reacties, denk maar niet dat je van elk van die mensen het profiel gaat bekijken..
pi_82739529
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:47 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Doen ze niet ik heb pas een kamer in mijn huis op kamernet gezet, kreeg 80 reacties, denk maar niet dat je van elk van die mensen het profiel gaat bekijken..
Dat bedoel ik dus. Hey maar dan kan jij wel vertellen of je profiel mee gestuurd wordt of zie je alleen het berichtje dat ik dan stuur als reactie?
pi_82739625
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:17 schreef Alphamusic het volgende:

[..]

http://www.kamerburo.unimaas.nl/content/about.asp?lang=nl&task=over denk dat je die moet hebben ^^
Thx
¤30... Is het dat waard om nu al in te schrijven?
Ik had wel gehoord dat er geen woonruimte-tekort was in Maastricht, dus ik denk dat het nog niet hoeft...
pi_82739662
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:48 schreef LotteTexel het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Hey maar dan kan jij wel vertellen of je profiel mee gestuurd wordt of zie je alleen het berichtje dat ik dan stuur als reactie?
Ja je ziet gewoon de foto en het profiel maar als het profiel heel uitgebreid is ga je dat natuurlijk niet bij iedereen lezen. Je baseert je toch vooral op het eerste stukje tekst. Het mailtje dat de verhuurder/aanbieder krijgt is zo qua opmaak:

-Tekst ingevuld speciaal voor het desbetreffende huis (dus wat je meestuurt bij je reactie)-

-Geslacht leeftijd roker blabla met de profielfoto ernaast-

-Profieltekst-
pi_82739755
Veel succes als je niet van ouwe afwas en haar in het doucheputje houdt
pi_82739808
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:51 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja je ziet gewoon de foto en het profiel maar als het profiel heel uitgebreid is ga je dat natuurlijk niet bij iedereen lezen. Je baseert je toch vooral op het eerste stukje tekst. Het mailtje dat de verhuurder/aanbieder krijgt is zo qua opmaak:

-Tekst ingevuld speciaal voor het desbetreffende huis (dus wat je meestuurt bij je reactie)-

-Geslacht leeftijd roker blabla met de profielfoto ernaast-

-Profieltekst-
Top! Ik weet al weer meer. Ik heb bijna niets op mijn profiel staan, gewoon netjes alle gegevens ingevuld enzo maar als tekst maar 1 zinnetje...Mijn reacties zijn ook niet heel erg lang maar wel gewoon zoals ik ben en niet steeds het zelfde.

[ Bericht 29% gewijzigd door LotteTexel op 13-06-2010 14:55:58 ]
pi_82740444
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:45 schreef Breathtaking het volgende:
Obsessie spel je zo, dus niet obesessie. 'en hoop dezelfde ervaring mogen te beleven in ***. ' klopt niet, het moet zijn van ik hoop dezelfde ervaring te mogen bleven in blabla oid.

Sociale jongeman klinkt wel heel lomp vrije tijd is gewoon los van elkaar .. Belangrijk spel je zoals ik het spel nu.. En waarom gebruik je het woord elkander ?

Dat twee keer echter in een zin kan ook niet. Dus loop het grammaticaal nog eens na zou ik zeggen natuurlijk hoeft het niet perfect te zijn maar is wel de eerste indruk die ze van je krijgen.
Ja Nederlands is nooit me ding geweest bedankt iig wel voor je opmerkingen.
  zondag 13 juni 2010 @ 14:12:30 #179
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82740501
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:47 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Verhuurders zijn gewoon stomkoppen dan. Maar die foto wordt dus wel meegestuurd, daar ging het mij eigenlijk om .
Cool story, Hansel.
pi_82742101
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Verhuurders zijn gewoon stomkoppen dan. Maar die foto wordt dus wel meegestuurd, daar ging het mij eigenlijk om .
Zou jij vrijwillig 80 profielen gaan lezen terwijl er in 75 daarvan precies hetzelfde verhaal staat? 'Ik ben een leuke sociale man/vrouw op zoek naar een kamer in Blabla, ik hou van sport en gezelligheid en ik zou graag bij jullie komen wonen' oid
  zondag 13 juni 2010 @ 14:51:12 #181
307059 thestupidweirdo
do be dee doo ba
pi_82742170
@ ReWout,

Je moet echt niet zo zeikerig doen over dat het schoon moet zijn in huis. Tuurlijk er zijn heel veel huizen die gewoon schoon zijn, maar je moet niet gelijk in je 1e mailtje zo veeleisend zijn.
Verder kom je ook een beetje saai over in je taalgebruik, dus daar kan je misschien ook wat aan veranderen.

Als je toch per se wilt dat ze weten dat je niet van troep houd, kun je ook gewoon schrijven dat je zelf wel netjes bent, maar zeker niet tot in het extreme.

Als ik een nieuwe kamer heb, dan zal ik mn standaard reactie wel posten, want ik word echt altijd uitgenodigd (niet opschepperig bedoelt ofzo hoor 0_o)

Je moet er echt voor zorgen dat er een beetje humor inzit, en niet een standaard berichtje zoals,

Ik ben ... kom uit ... studeer... reistijd is... hou van.,.. rook niet, heb geen huisdieren, geen instrument. bla bla bla

hou het spontaan!

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!!
pi_82742326
Ik ben benieuwd naar de tips
pi_82742435
@thestupidweirdo ja dat verander ik nu ook ik heb me standaard verhaaltje nu gewoon op me profiel gezet en reageer bij kamers dan spontaan
pi_82742619
Ja dat reistijd verhaal moet je sowieso weglaten echt wagelijk is dat. 'Ja ik ben Miep en ik moet 2,5 uur reizen dus zoek ik een kamer. Ik hoop dat ik uitgenodigd word.'

Ja we vinden je hierdoor meteen een sprankelende persoonlijkheid not, mensen willen leuke huisgenoten, ze zijn geen woningstichting en geven ook geen kamers weg uit medelijden.
pi_82742801
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:50 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Thx
Ik had wel gehoord dat er geen woonruimte-tekort was in Maastricht, dus ik denk dat het nog niet hoeft...
Doen! Tenzij je je eerste jaar in Belgie wil wonen.
pi_82743750
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:00 schreef Breathtaking het volgende:
Ja dat reistijd verhaal moet je sowieso weglaten echt wagelijk is dat. 'Ja ik ben Miep en ik moet 2,5 uur reizen dus zoek ik een kamer. Ik hoop dat ik uitgenodigd word.'

Ja we vinden je hierdoor meteen een sprankelende persoonlijkheid not, mensen willen leuke huisgenoten, ze zijn geen woningstichting en geven ook geen kamers weg uit medelijden.
Welke reistijd ?
pi_82744928
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:25 schreef ReWout het volgende:

SPOILER
Door en de lengte van je verhaal en de bedroevende spelling zou jij meteen de prullenbak ingaan

Ik schreef altijd een klein verhaaltje, en in m'n profiel een paar korte stukjes en 1 ongewone hobby/interesse kan wel eens helpen
pi_82745103
Jajaja nu weet ik het wel iig kwaad is al geschiet voor 2 kamers, waarbij ik dus bij 1'tje wel was uitgenodigd. Maar goed pak het nu dus anders aan thanks voor de inwijding iig
pi_82745291
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:26 schreef ReWout het volgende:

[..]

Welke reistijd ?
Niet in jouw stukje hoor maar in het algemeen!
pi_82745495
Mijn winnende stukje :
quote:
Wat een leuke kamer die jullie aanbieden! Ik heb stiekem even gekeken in Google Streetview, en het lijkt me een hele mooie en gezellige buurt.

Over mezelf, ik ben blabla, ik word volgende week 18 jaar en ik ben net geslaagd.. Ik woon nu in Blabla en ben druk op zoek naar een kamer in Groningen omdat ik niet kan wachten om het studentenleven te ontdekken en te beginnen aan mijn studie natuurlijk, ahum.

Het lijkt me leuk om in een gemengd studentenhuis te wonen, dan heb je het beste van beide kanten en vul je elkaar mooi aan! Ik zou graag de 3e dame zijn die jullie binnenkort komt vergezellen.

Een uitgebreid stukje over mij kun je vinden in mijn profiel, en zo ook een foto.
(Sorry voor de foto trouwens, maar een goede foto kiezen valt niet mee..)
Met in het profiel:
quote:
Ik ben blabla, ik ben euhh 17 jaar 11 maanden en 3 weken oud. Ik woon nu nog in Blabla en ben net klaar met m'n blabla.. En ik hoop volgend jaar het leven in Groningen te gaan verkennen!

In september begin ik aan de studie blabla, waar ik ontzettend veel zin in heb! Maar bijna nog meer zin heb ik in het studentenleven, het leren kennen van nieuwe mensen, het vinden van nieuwe kroegen en het maken van nieuwe gerechten worden dan ook mijn doelen voor de komende paar jaar..

En het enige wat daar nog bij ontbreekt is eigenlijk een kamer! Ik zou graag willen dat ik hier nu een fantastisch verhaal over mezelf kon typen zodat iedereen me uitnodigt om te komen hospiteren, bijvoorbeeld dat ik hou van surfen, bergbeklimmen en het verkennen van het tropisch oerwoud natuurlijk.. Maar helaas, jullie zullen het moeten doen met de standaard hobby's, uitgaan, lezen, fotograferen en muziek luisteren passen meer in mijn straatje. Bovendien doet het woord 'hobby' me gewoon denken aan postzegels verzamelen e.d.

Punt is dat ik 'live' veel beter over kom dan op papier, dus nodig me uit om te komen kijken en het is de moeite vast wel waard!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2010 16:06:48 ]
pi_82745537
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:06 schreef Breathtaking het volgende:
Mijn winnende stukje :
[..]

Met in het profiel:
[..]
Die is inderdaad wel leuk, vooral het profiel.
pi_82746488
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:07 schreef Fingon het volgende:

[..]

Die is inderdaad wel leuk, vooral het profiel.
Je moet ook gewoon toegeven dat je ook maar een simpel persoon bent, en niet doen alsof het feit dat je sport heel boeiend is ofzo.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:10:08 #193
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82751055
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:31 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon toegeven dat je ook maar een simpel persoon bent, en niet doen alsof het feit dat je sport heel boeiend is ofzo.
tenzij je in het lokale roeiverenigingshuis wil wonen.
Cool story, Hansel.
pi_82752001
Is het heel kwalijk als je geen foto hebt?
pi_82752730
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:10 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

tenzij je in het lokale roeiverenigingshuis wil wonen.
Klopt !
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:38 schreef Woman1 het volgende:
Is het heel kwalijk als je geen foto hebt?
Ja, gewoon erbij zetten, je maakt een stuk meer kans denk ik. Waarom zou je geen foto hebben?
  zondag 13 juni 2010 @ 19:01:02 #196
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82752773
Maar jezelf excuseren voor je foto, is dat niet een beetje hetzelfde als een foto in US posten en erbij zetten 'ja, sorry, kom net uit bed, had een puist op m'n neus en moest mijn tanden nog poetsen'?
Cool story, Hansel.
pi_82752860
Ja mee eens, maar ik had wel echt een matige foto dus ik dacht ik zet het er gewoon bij niet iedereen krijgt meteen Fok! associaties bij zoiets
  zondag 13 juni 2010 @ 19:45:06 #198
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_82754343
Ben 2 keer bij een kamer geweest en 2 keer aangenomen. Heb de laatste kamer geaccepteerd (in Tilburg) zo moeilijk is het daar dus niet.
'wat niet rekt, dat scheurt'
  zondag 13 juni 2010 @ 19:46:01 #199
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_82754380
Tip: hou je mailtje kort:

Hoi ik ben DoimeN, ik ben een chille gast. Doe ontzettend veel drugs en ik rij motor.
Verder zal ik je tijd niet verdoen door te zeggen dat ik van gezelligheid hou en bier drinken wat dat heb je vandaag vast al 34x gelezen.

Groetjes
xx
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  zondag 13 juni 2010 @ 21:21:47 #200
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82760069
Breathtaking, dat is idd een goed stukje. Zulke stukjes winnen de loterij

Ik heb overigens nog 22 reactietegoeden, maar ik ben nu niet op zoek naar een kamer. Kan ze nog maar anderhalve maand gebruiken, anders is het weggegooid geld. Balen
  zondag 13 juni 2010 @ 21:22:31 #201
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82760115
quote:
Op zondag 13 juni 2010 19:45 schreef BaasD het volgende:
Ben 2 keer bij een kamer geweest en 2 keer aangenomen. Heb de laatste kamer geaccepteerd (in Tilburg) zo moeilijk is het daar dus niet.
Jij kan jezelf dan goed verkopen, maar anderen hebben daar meer moeite mee
  zondag 13 juni 2010 @ 21:46:32 #202
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_82761861
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:22 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Jij kan jezelf dan goed verkopen, maar anderen hebben daar meer moeite mee
Denk eerder dat het niet moeilijk is een kamer te krijgen in tilburg? Ben namelijk niet zo'n drukte maker.
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_82763150
Zou leeftijd een rol spelen? Ik was afgelopen donderdag op een hospiteeravond en het ging wel goed. Gewoon beetje ouwehoeren, het huis bekijken enz. Bewoners waren wel sympathiek ook. Had er wel een goed gevoel over, maar uiteindelijk heb ik de kamer niet gekregen. Nu ben ik al 24 en hoef ik nog maar één jaar te studeren. Verder studeer ik in Delft, wat ik haat, dus zoek ik een kamer in Rotterdam (loop daar ook stage nu). Ben bang dat mensen toch denken dat ik weinig thuis zal zijn en over een jaar weer vertrek, wat ook wel klopt.

Kortom, ik wil wel en heb er wel een goed gevoel bij maar de omstandigheden werken tegen me.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zondag 13 juni 2010 @ 22:05:11 #204
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82763427
quote:
Op zondag 13 juni 2010 22:01 schreef Schadenfreude het volgende:
Zou leeftijd een rol spelen? Ik was afgelopen donderdag op een hospiteeravond en het ging wel goed. Gewoon beetje ouwehoeren, het huis bekijken enz. Bewoners waren wel sympathiek ook. Had er wel een goed gevoel over, maar uiteindelijk heb ik de kamer niet gekregen. Nu ben ik al 24 en hoef ik nog maar één jaar te studeren. Verder studeer ik in Delft, wat ik haat, dus zoek ik een kamer in Rotterdam (loop daar ook stage nu). Ben bang dat mensen toch denken dat ik weinig thuis zal zijn en over een jaar weer vertrek, wat ook wel klopt.

Kortom, ik wil wel en heb er wel een goed gevoel bij maar de omstandigheden werken tegen me.
Kun je dan niet een kamer via www.stadswonen.nl proberen te krijgen? Kamers genoeg waar je geplaatst kan worden omdat het de bewoners niet zoveel uitmaakt.
Cool story, Hansel.
pi_82766419
quote:

Ik denk wel dat het belangrijk is hoe lang je nog blijft ja.. Ten minste, bij ons was dat wel zo.
Wij zijn de afgelopen tijd ook bezig geweest om een nieuw huisgenootje te zoeken en mensen die net aan hun master begonnen hebben we niet uitgenodigd. Het is toch fijner als je een tijd met dezelfde mensen in huis woont.
pi_82768588
quote:
Zou leeftijd een rol spelen? <snap>

Natuurlijk speelt leeftijd een rol, mensen zoeken doorgaans niet iemand voor een jaartje, en daarbij zou ik ook liever een jonger iemand in mn huis hebben, beetje hierarchie op z'n tijd
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:50 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Thx
Ik zou die 30,- betalen, onder het motto 'better safe than sorry'. Mocht je wel gewoon een leuke kamer kunnen vinden via kamernet ofzo, blijft de inschrijving (meestal!) geldig en kun je gewoon punten sparen, mocht er dan een keer een mooie kamer aangeboden worden via deze instantie maakt je iig veel kans omdat je al lang ingeschreven bent.

Toen ik vorig jaar een kamer online heb gezet hebben we ook 80 reacties gehad, en wel allemaal doorgewerkt, ook alle foto's bekeken. Dat eeuwige standaard stukje zelfpromotie schrijf iedereen, maar vaak zegt een foto toch meer over de persoon. Probeer daarom ook een foto uit te zoeken die wat over je zegt, ipv dat je een geile pretbek opzet ofzo :p uiteindelijk heeft er niemand baat bij als je je anders voordoet dan je bent!

Komende zomer weer 80 reacties doorwerken, want er komt weer een kamer vrij
pi_82769976
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:39 schreef Mankatans het volgende:Komende zomer weer 80 reacties doorwerken, want er komt weer een kamer vrij
Same here !
pi_82770016
Jullie kunnen de eerste selectieronde toch ook aan je huisgenoten overlaten?
Cool story, Hansel.
pi_82770710
Ik ben ook weer op zoek naar andere kamer, word alleen weer nergens uitgenodigd.
  maandag 14 juni 2010 @ 17:25:52 #210
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82794847
Ik heb nog 22 reactietegoeden, maar ik ben niet op zoek naar een kamer. En half juli lopen ze af Misschien toch maar voor de lol wat gaan reageren...
pi_82794876
quote:
Op maandag 14 juni 2010 00:36 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben ook weer op zoek naar andere kamer, word alleen weer nergens uitgenodigd.
Waar? Noviomagus?
Cool story, Hansel.
pi_82794883
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:25 schreef Eva4Evah het volgende:
Ik heb nog 22 reactietegoeden, maar ik ben niet op zoek naar een kamer. En half juli lopen ze af Misschien toch maar voor de lol wat gaan reageren...
Heb je al een kamer dan?
Je kan ze ook proberen te verkopen via fok of marktplaats. Dan moet je je naam en wachtwoord wel doorgeven mja.
  maandag 14 juni 2010 @ 17:35:46 #213
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82795198
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:27 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Heb je al een kamer dan?
Je kan ze ook proberen te verkopen via fok of marktplaats. Dan moet je je naam en wachtwoord wel doorgeven mja.
Ja, ik woon al sinds september op kamers. Tis best een prima kamer, alleen de locatie is klote. Ik heb de kamerzoektocht eigenlijk opgegeven, maar ja het is meer dat ik wel naar een andere kamer wil, als ik wat tegenkom. Ben dus niet echt op zoek, maar hou wel mijn oren open. Ik moet het gewoon van via via hebben ben ik bang, want kamernet is nog geen succes geweest (ook voordat ik op kamers zat niet).

En ja marktplaats is wel een idee, maarja ik hou toch liever mijn account, nja...
pi_82921856
Hier komt in augustus ook weer een kamer vrij. Gelukkig geen enorme hoeveelheden reacties om doorheen te spitten, we nodigen viavia 5 potentiële huisgenoten uit. Scheelt een hoop tijd, en meestal ken je die mensen al een beetje.

Waarom nemen mensen nog de moeite om een kamer op kamernet te zetten? Iedereen kent toch wel iemand die een kamer zoekt?
pi_82924840
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:11 schreef Apfelsaft het volgende:
Hier komt in augustus ook weer een kamer vrij. Gelukkig geen enorme hoeveelheden reacties om doorheen te spitten, we nodigen viavia 5 potentiële huisgenoten uit. Scheelt een hoop tijd, en meestal ken je die mensen al een beetje.

Waarom nemen mensen nog de moeite om een kamer op kamernet te zetten? Iedereen kent toch wel iemand die een kamer zoekt?
Ik vind nieuwe mensen wel verfrissend, en zo krijg je vaak ook weer nieuwe vriendengroepen etc. erbij, beetje verbreding kan nooit kwaad imo..
pi_82932930
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:11 schreef Apfelsaft het volgende:
Nou ik vind het anders niet erg Ken helemaal niemand in Breda dus Kamernet is ideaal
pi_82958173
Ik heb 1 advertentie gelezen over een kamer in Utrecht, 16m² en 350 per maand, wezen kijken en ben het meteen geworden

Geluk? Waarschijnlijk wel
pi_82960451
350 euro voor 16m^2 is dan ook behoorlijk wat geld...
  vrijdag 18 juni 2010 @ 00:04:06 #219
274366 Alphamusic
Being silly
pi_82960845
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:54 schreef ReWout het volgende:
350 euro voor 16m^2 is dan ook behoorlijk wat geld...
Voor Utrecht is dat gemiddeld.
pi_82961574
Voor Utrecht is dat goedkoop voor zover ik weet.
pi_82962567
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 00:23 schreef Breathtaking het volgende:
Voor Utrecht is dat goedkoop voor zover ik weet.
Precies, al ligt het ook aan de overige gemeenschappelijke faciliteiten.
pi_82965975
Damn moet wel heel wat gebeuren voordat ik 350 betaal voor 16m^2 belachelijk
pi_82967361
Bah ik ben het leuke mails sturen via Kamernet echt zat
Weer een afwijzing in mijn mailbox.
En bij SWW word ik steeds 15e/16e bij Uilenstede (tsja, pas in april bedacht dat ik van studie ga switchen..)

Zou ik bij Kamernet gewoon niet moeten vermelden dat ik zeil?
Omdat ik dan heel elitair overkom of zo? (Wat ik dus niet ben, maar goed).
pi_82968133
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:04 schreef cookiedoughh het volgende:
Bah ik ben het leuke mails sturen via Kamernet echt zat
Weer een afwijzing in mijn mailbox.
En bij SWW word ik steeds 15e/16e bij Uilenstede (tsja, pas in april bedacht dat ik van studie ga switchen..)

Zou ik bij Kamernet gewoon niet moeten vermelden dat ik zeil?
Omdat ik dan heel elitair overkom of zo? (Wat ik dus niet ben, maar goed).
Dat zou ik juist laten staan, juist leuk dat je een 'bijzondere' sport doet. en zo elitair is zeilen toch niet? je hebt er zelfs studentenzeilverenigingen
pi_82972649
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 23:09 schreef Balenciaga. het volgende:
Ik heb 1 advertentie gelezen over een kamer in Utrecht, 16m² en 350 per maand, wezen kijken en ben het meteen geworden

Geluk? Waarschijnlijk wel
Hebben ze daar een postkantoor/ brievenbus in de buurt?

[ Bericht 0% gewijzigd door vamperotica op 18-06-2010 12:23:43 ]
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_82996684
Hier in mijn studentenhuis in Eindhoven komt per 1 augustus ook weer een kamer vrij. Net als vorige keer pleur ik de kamer op kamernet.nl en organiseer ik de kijkavond.

De selectieprocedure begint uiteraard al bij de aanmeldingen zelf. Bij de tekstjes heb ik meestal een schijthekel aan mensen die met gevatte, korte dingen aan komen zetten i.p.v. te vertellen over wie ze zijn. Dikke plussen scoor je bij mij als je een instrument bespeelt, wat toffe interesses hebt en een klein beetje over je leven vertelt. Vaak kies ik voor nerds of lui die ietwat cultureel (muziek/kunst/etc.) geïnteresseerd zijn.

Op kijkavonden zelf hou ik totaal niet van geforceerde grapjes, lui die naar m'n mond toe lullen of iets in die geest. Echte tips heb ik er niet voor omdat ik denk dat veel mensen - net als ik - al met een vooropgesteld doel een bepaald persoon zoeken. Dat persoon ben je of ben je niet. Zodoende viel ik ook zelf ontzettend vaak buiten de boot toen ik aan het hospiteren was.
pi_82997286
Dat stukje van Breathtaking vind ik ook wel aardig trouwens. Niet spectaculair goed of zo, maar och.
pi_82998044
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 20:40 schreef Friek_ het volgende:
Dat stukje van Breathtaking vind ik ook wel aardig trouwens. Niet spectaculair goed of zo, maar och.
Ik ben dan ook geen bijzonder boeiend persoon. Op m'n hospiteeravond was ik overigens wel hilarisch zo hilarisch dat ik niet begrijp waarom ze mij kozen.
pi_82998873
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 20:58 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen bijzonder boeiend persoon. Op m'n hospiteeravond was ik overigens wel hilarisch zo hilarisch dat ik niet begrijp waarom ze mij kozen.
Nou ja, ik snap het wel. Wat vooral leuk is aan je stukje is dat je wat zelfkennis hebt en niet hoeft voor te doen als een heel spannend persoon. Met dat beetje zelfrelativering in een stuk zou ik ook iemand uitkiezen om op de kijkavond te komen.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:06:59 #230
302853 themole
graaft totaal door.
pi_83246959
Even een vraagje, wie heeft er nog meer weinig succes op kamernet. Heb nu een paar keer gereageerd en ben nog niet via kamernet uitgenodigd(0 vd 4). Terwijl ik via de site van de woningbouw veel meer succes heb.(3 vd 4)

Edit: overigens vraag ik me af wie er bij een hospita gaat zitten, vaak duur en vaak moet je kunnen garanderen dat je het weekend standaard naar huis gaat. Ik ben wel van plan om een keer per zoveel weken naar huis te gaan, maar ik kan zeker niet elk weekend garanderen.

[ Bericht 18% gewijzigd door themole op 24-06-2010 16:12:54 ]
Niet altijd serieus
pi_83257553
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:06 schreef themole het volgende:
Even een vraagje, wie heeft er nog meer weinig succes op kamernet. Heb nu een paar keer gereageerd en ben nog niet via kamernet uitgenodigd(0 vd 4). Terwijl ik via de site van de woningbouw veel meer succes heb.(3 vd 4)

Edit: overigens vraag ik me af wie er bij een hospita gaat zitten, vaak duur en vaak moet je kunnen garanderen dat je het weekend standaard naar huis gaat. Ik ben wel van plan om een keer per zoveel weken naar huis te gaan, maar ik kan zeker niet elk weekend garanderen.
Ik ben inmiddels wel een aantal keer uitgenodigd. Je moet gewoon een leuk berichtje typen en dan komt het wel goed. Kun je anders een beetje globaal zeggen wat je stuurt en wat er in je profiel staat, als het te standaard is dan wordt het niets. Je moet er echt uit springen!

Die laatste is inderdaad waar. Ik ging ook eens kijken bij een hospita, maar was het toch net niet haha
pi_83265256
Is het eigenlijk gek als je met een ouder bij een kamer komt kijken?

Ik wil volgend schooljaar een kamer in Enschede, maar ga nog even heen een weer reizen in het begin, zodat ik eerst nog even kan 'netwerken' en rondvragen. Heb namelijk totaal geen verstand van kamers zoeken etc. (geen vrienden, broers/zussen etc. die studeren).
pi_83268175
Nee, neem je ouders niet mee. Tenzij het een bezichtiging is met alleen de huisbaas moet je gewoon alleen gaan.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:59:14 #234
302853 themole
graaft totaal door.
pi_83276666
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:57 schreef LotteTexel het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels wel een aantal keer uitgenodigd. Je moet gewoon een leuk berichtje typen en dan komt het wel goed. Kun je anders een beetje globaal zeggen wat je stuurt en wat er in je profiel staat, als het te standaard is dan wordt het niets. Je moet er echt uit springen!

Die laatste is inderdaad waar. Ik ging ook eens kijken bij een hospita, maar was het toch net niet haha
Is hetzelfde verhaal als ik zend naar de instemmingen van de woningbouw. Het valt me gewoon op dat ik bij de woningbouw wel wordt uitgenodigd en bij kamernet minder. (alhoewel ik dus net een uitnodiging via kamernet binnen heb. )
Niet altijd serieus
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:12:53 #235
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_83295710
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:04 schreef Luuucy93 het volgende:

Ik wil volgend schooljaar een kamer in Enschede, maar ga nog even heen een weer reizen in het begin, zodat ik eerst nog even kan 'netwerken' en rondvragen. Heb namelijk totaal geen verstand van kamers zoeken etc. (geen vrienden, broers/zussen etc. die studeren).
Enschede heeft een gratis site met kamers in de stad en op de UT.
http://www.studentunion.u(...)oeken/uitgebreid.php

En laat je ouders alsjeblieft thuis, of ten minste in de auto of op een terras in de buurt terwijl jij naar binnen gaat.
daaaaaaaaaaaaaaag
pi_83295811
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:04 schreef Luuucy93 het volgende:

Ik zou je ouders niet meenemen ! Al was het bij mijn kamer zo dat mijn vader me gebracht heeft (ivm kut OV enzo) en toen een beetje rondjes is gaan lopen door het park hier terwijl ik aan het hospiteren was dus na een uur zei ik, ja ik ga weer want ik ga m'n vader ook niet oneindig laten wachten en toen zeiden zij zelf van 'oh wil je vader de kamer niet ook even zien?' dus toen heb ik uiteindelijk alsnog met mijn vader even gekeken..

Maar om nou te zeggen, dit ben ik en dit zijn mijn ouders, nee.
pi_84898593
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:06 schreef themole het volgende:
Even een vraagje, wie heeft er nog meer weinig succes op kamernet. Heb nu een paar keer gereageerd en ben nog niet via kamernet uitgenodigd(0 vd 4). Terwijl ik via de site van de woningbouw veel meer succes heb.(3 vd 4) :P

Edit: overigens vraag ik me af wie er bij een hospita gaat zitten, vaak duur en vaak moet je kunnen garanderen dat je het weekend standaard naar huis gaat. Ik ben wel van plan om een keer per zoveel weken naar huis te gaan, maar ik kan zeker niet elk weekend garanderen. :P
Hangt van veel factoren af:
- Wie is de aanbieder van de kamer (eigenaar/studenten)?
- Welke stad (amsterdam is denk ik iets moeilijker dan sittard :) ).
- Wat voor persoon willen ze?
pi_84915978
Samen met mijn vriendin ook vanaf juni actief gezocht naar een kamer in omg. Amsterdam. Na weken niet uitgenodigd te zijn (alleen voor één persoon), kregen we een uitnodiging voor een kamer in Hilversum. De straat was vreselijk, wat een tokkiestraat. Maar het kamertje was mooi. Helaas was de huisbaas een vreselijke kwal en hebben we nee gezegd tegen de kamer. Hij zei dat de kamer eigenlijk niet voor twee personen was, maar dat we gewoon één van beide in zijn pand gingen inschrijven, zodat het net leek alsof er één persoon woonde. Dat is dus gewoon illegaal en krijg je gezeik mee.

In dezelfde week nog kregen we een mailtje van Kamernet (zo'n alert) dat er een mooi huisje beschikbaar was in Zandvoort. Meteen gebeld (tip: reageren via mail helpt vaak niet, een beller is sneller) en mochten de volgende dag naar bezichtiging. Die middag belde ik dat we er zo aankwamen (was afspraak) en hij meldde dat er nog iemand anders kwam. Die avond zei de huurbaas dat de andere geïnteresseerde niet meer kwam en toen kregen wij de kamer. :D

Inmiddels wonen we vanaf afgelopen zondag in het huisje, maar gaan we over een week pas verhuizen (vakantie zit ertussen etc.). *O*

Als je op korte termijn een huisje nodig hebt, heeft het geen zin om je in te schrijven met 30 euro inschrijfgeld. Je komt er toch niet doorheen. Maar als je weet dat je over een paar jaar hogerop wil, dan zou ik het nu wel alvast doen. Ook marktplaats is best handig voor het vinden van kamers.

Wees ook niet te kieskeurig in het kiezen van een kamer. Dat was mijn grote fout, waardoor we vele kamers langs ons heen lieten lopen. Studenten zijn nou eenmaal niet de netste personen, dus accepteer dat maar.

O ja, we wonen allebei in het Noorden (3 uur reizen van Amsterdam), dus we zijn heel blij. *O*
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:52:04 #239
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84921340
Euh.. Een kamer in Zandvoort om in Amsterdam te studeren? Met zijn tweeën?... Dude.. daar is veel mis gegaan.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_84921466
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:52 schreef Ryon het volgende:
Euh.. Een kamer in Zandvoort om in Amsterdam te studeren? Met zijn tweeën?... Dude.. daar is veel mis gegaan.
Het is misschien een beetje uit de richting, maar we hadden weinig keus. Ik ga trouwens in Haarlem studeren en dat is tien minuten met de trein.
pi_84921517
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:52 schreef Ryon het volgende:
Gelukkig, ben ik niet de enigste die er zo over denkt :')
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 01:06:31 #242
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84921832
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:55 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje uit de richting, maar we hadden weinig keus. Ik ga trouwens in Haarlem studeren en dat is tien minuten met de trein.
Aan de Inholland in Overveen? Dan kan ik nog wel begrijpen dat je in Zandvoort zit. Dat is dan niet zo ver weg, maar dan was het nooit echt handig om in Amsterdam of Hilversum wat te zoeken.. Net even wat te ver weg.

Sowieso is kamernet en studentenwoningweb zeer ongeschikt om iets te vinden voor 2 personen. Maak dan even een afspraak met de makelaar voor een leuk en betaalbaar woningetje. Zeker als je bereid bent - om welke reden dan ook - buiten Amsterdam te gaan wonen ben je al redelijk snel onder de pannen.
--
pi_85122645
Even een vraagje tussendoor. Ik heb een leuke kamer gezien in Amsterdam in Osdorp, maar ik vraag me af of iemand me iets meer over de buurt kan vertellen op het gebied van veiligheid etc. Wil niet in iets wonen dat vergelijkbaar is als de Bijlmer oid.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:49:44 #244
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_85133752
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:52 schreef Chule het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik heb een leuke kamer gezien in Amsterdam in Osdorp, maar ik vraag me af of iemand me iets meer over de buurt kan vertellen op het gebied van veiligheid etc. Wil niet in iets wonen dat vergelijkbaar is als de Bijlmer oid.
Behoorlijke tokkie buurt (zowel de Nederlanders als de allochtonen), maar wel redelijk veilig. Heel erg veel groen maar toch ruime en overzichtelijke toegangswegen. Zo erg als Geuzenveld, H-buurt Bijlmer of Indische buurt is het allemaal niet ondanks de grote hoeveelheid sociale woningbouw.

Hangt ook af waar je zit. De Aker is het duurdere (betere) gedeelte en ook het gebied rondom de Sloterplas is best oke.
--
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:22:24 #245
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85134961
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:55 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Ah, dan kom je langs station Overveen, het meest pittoreske station van Nederland ^O^ Het is net alsof je 100 jaar terug gaat in de tijd daar.

Overveen ^O^ :P
Bis bis bis
pi_85136578
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Behoorlijke tokkie buurt (zowel de Nederlanders als de allochtonen), maar wel redelijk veilig. Heel erg veel groen maar toch ruime en overzichtelijke toegangswegen. Zo erg als Geuzenveld, H-buurt Bijlmer of Indische buurt is het allemaal niet ondanks de grote hoeveelheid sociale woningbouw.

Hangt ook af waar je zit. De Aker is het duurdere (betere) gedeelte en ook het gebied rondom de Sloterplas is best oke.
Bedankt! Kamer ligt wel aan de Sloterplas. :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:06:07 #247
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_85136626
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:04 schreef Chule het volgende:

[..]

Bedankt! Kamer ligt wel aan de Sloterplas. :)
Laat me raden. Meer en vaart?
--
pi_85136707
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Laat me raden. Meer en vaart?
Ja, klopt. Is het wat daar? Ben namelijk helemaal niet bekend in Amsterdam.
pi_85139772
@Beaudelaire haha nu weet ik wel wie je bent :D Tof dat het is gelukt. Mij ook, met een tijdelijke kamer van 22m² heeel dicht bij de uni tot februari :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Nothingwoman op 12-08-2010 13:25:56 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:37:38 #250
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_85143113
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:08 schreef Chule het volgende:

[..]

Ja, klopt. Is het wat daar? Ben namelijk helemaal niet bekend in Amsterdam.
Van de vier instroom studenten complexen (Diemen, Noord, Uilenstede en Osdorp) is dat verreweg de beste . Hoewel het erg van de gang kan afhangen. Net zoals in de andere complexen worden sommige kamers nog bevolkt door junks, falers en maatschappelijk onredendabelen die men nergens anders kan huisvesten. Maar aangezien mensen van de Acta en studenten die verder dan 200 km van amsterdam vandaan wonen voorrang krijgen, zal het best meevallen. Daarnaast heb je - net zoals in een paar andere complexen - redelijk veel privacy omdat je op een keuken na eigen voorzieningen hebt. Daar betaal je dan wel voor. aangezien de huur relatief wat hoger is terwijl je geen volledige huursubsidie krijgt.

Dankzij de route lelylaan - overtoom ben je met 10 min fietsen bij het Vondelpark en met nog eens 10 minuten bij het Leidseplein. Ook zit het vernieuwde Osdorpplein op 10 min lopen. Daarnaast heb je de Sloterplas voor je deur en 2 tramlijnen en een paar bussen.

Als je van buiten de stad komt is Osdorp een goede instroomwoning. Je woont redelijk comfortabel, op een redelijke afstand van het centrum, voor een prima prijs in een redelijke buurt. Hoewel een stuk minder avontuurlijk is het beter dan bij een hospita op een onverwarmde zolder zitten voor 400 euro per maand. Hoewel dat ook zo zijn charmes kan hebben.

Afhankelijk van wat voor een soort persoon je bent blijf je daar 5 jaar wonen of vertrek je al na een jaar weer door omdat je het wat te saai vindt en in een echt studentenhuis wil zitten. Hoewel ik het idee heb dat mensen langer in Osdorp blijven hangen dan in Noord of Diemen.
--
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:49:20 #251
240618 Micson
The lonely stoner
pi_85226546

Mijn naam is 'xxx', geboren en getogen in Limburg. Ik ben 18 jaar, woonachtig in 'xxx', +/- 8 kilometer van 'xxx'. Jarenlang spits van de A1 van 'xxx' geweest, en voetbal is dan ook naast uitgaan mijn voornaamste hobby. Ik ben over het algemeen een vrij rustige jongen, en een laidback leefstijl is mij op het lijf geschreven.

Verder ben ik vrij gemakkelijk in de omgang en heb vrijwel nooit ruzie. Ik zou het wel erg leuk vinden om met de overige huisgenoten uit te gaan of elders een biertje te drinken.

Ik ben dit jaar op het nippertje (op 2/10de in de herkansing) voor mijn VWO-diploma geslaagd, en ga volgend International Communication & Media studeren aan de Hogeschool in Utrecht. Om daar een kamer te vinden is echter een hels karwei, vandaar dat ik ervoor heb gekozen om in Eindhoven een kamer te gaan zoeken.

Een foto bijvoegen is volgens mij niet mogelijk, maar via de volgende link kun je wel een fotootje van mijn recente vakantie in Lloret zien: xxx

Dit is mijn standaard inzending. 10^99 keer ingezonden, en ik ben tot nu toe een stuk of 3 keer uitgenodigd, 2 keer wezen kijken maar nog geen resultaat.. Misschien omdat ik een Limburger ben :'( ?!

[ Bericht 6% gewijzigd door Micson op 14-08-2010 14:29:58 ]
pi_85228427
Een kamer in Eindhoven als je in Utrecht gaat studeren :o
pi_85235109
Misschien omdat je Lloret in je verhaaltje zet, en het feit dat je ergens anders gaat studeren helpt gewoon niet, je zult dan gewoon veel minder thuis zijn.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:44:45 #254
240618 Micson
The lonely stoner
pi_85236995
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:21 schreef Fingon het volgende:
Misschien omdat je Lloret in je verhaaltje zet, en het feit dat je ergens anders gaat studeren helpt gewoon niet, je zult dan gewoon veel minder thuis zijn.
Hm, ik MOET gewoon mijn ouderlijk huis uit, en in Eindhoven wat vinden leek me makkelijker dan in Utrecht. Zeker omdat ik voor kijkavonden anders elke keer 2,5 uur moet reizen, terwijl ik dan nog steeds slechts een geringe kans heb om de kamer te krijgen..

Maar bedankt voor de tips, ik pas het wel een beetje aan. :) Misschien dat inderdaad ook wat uitmaakt dat ik Lloret noem in m'n reactie (hoewel, iedereen gaat toch wel eens op een oppervlakkige zuipvakantie?)
pi_85256903
Vanaf gisteren is ook MiFi op zoek naar een stek :)
(verkapt TvP)
pi_85263100
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:49 schreef Micson het volgende:

Mijn naam is 'xxx', geboren en getogen in Limburg. Ik ben 18 jaar, woonachtig in 'xxx', +/- 8 kilometer van 'xxx'. Jarenlang spits van de A1 van 'xxx' geweest, en voetbal is dan ook naast uitgaan mijn voornaamste hobby. Ik ben over het algemeen een vrij rustige jongen, en een laidback leefstijl is mij op het lijf geschreven.

Verder ben ik vrij gemakkelijk in de omgang en heb vrijwel nooit ruzie. Ik zou het wel erg leuk vinden om met de overige huisgenoten uit te gaan of elders een biertje te drinken.

Ik ben dit jaar op het nippertje (op 2/10de in de herkansing) voor mijn VWO-diploma geslaagd, en ga volgend International Communication & Media studeren aan de Hogeschool in Utrecht. Om daar een kamer te vinden is echter een hels karwei, vandaar dat ik ervoor heb gekozen om in Eindhoven een kamer te gaan zoeken.

Een foto bijvoegen is volgens mij niet mogelijk, maar via de volgende link kun je wel een fotootje van mijn recente vakantie in Lloret zien: http://94.100.118.112/102(...)300571_6_QmxW_2.jpeg

Dit is mijn standaard inzending. 10^99 keer ingezonden, en ik ben tot nu toe een stuk of 3 keer uitgenodigd, 2 keer wezen kijken maar nog geen resultaat.. Misschien omdat ik een Limburger ben :'( ?!
Laidback, Lloret, wat moeten zij met een huisgenoot die heeel ver weg studeert?, vrijwel nooit ruzie? Que? Beetje vreemde vermelding, makkelijk in de omgang zou genoeg moeten zijn toch? :P

Die dingen zou ik veranderen!

Hier zijn we ook weer op zoek naar een nieuwe huisgenoot, maar lekker via via, kamernet is een ramp in deze tijd van het jaar :')..
pi_85263179
quote:

Een foto bijvoegen is volgens mij niet mogelijk, maar via de volgende link kun je wel een fotootje van mijn recente vakantie in Lloret zien: http://94.100.118.112/102(...)300571_6_QmxW_2.jpeg

Geen winnaar... :N

je staat met ontbloot bovenlijf op een Lloret-foto, je gaat niet in Eindhoven studeren en het laidback en 'vrijwel nooit ruzie' zou ik er ook uitgooien..

doe een normale foto en probeer 't in Utrecht, dit gaat niet werken :N
Ja doei.
pi_85265933
Zijn er over het algemeen veel huizen waar het rustig is (max 4-5 huisgenoten?)
In het bijzonder in Leiden
pi_85267298
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:43 schreef MiFi het volgende:
Zijn er over het algemeen veel huizen waar het rustig is (max 4-5 huisgenoten?)
In het bijzonder in Leiden
Ik woon zelf in Leiden, maar de meeste huizen van SLS hebben 8/12/16/20 huisgenoten, ligt een beetje aan de flat/soort huis(Ik zit zelf in een flat waar 4 12-persoons huizen in gevestigd zijn).
pi_85267771
Hmm, klote :P Ben meer van weinig verplichtingen, tijdens eten komen en slapen :P (uiteraard schoonmaken, koken etc, maar niet wekelijkse borrel oid)
Wordt niet erg gewaardeerd denk ik
pi_85273248
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:30 schreef MiFi het volgende:
Hmm, klote :P Ben meer van weinig verplichtingen, tijdens eten komen en slapen :P (uiteraard schoonmaken, koken etc, maar niet wekelijkse borrel oid)
Wordt niet erg gewaardeerd denk ik
Zo zit dat bij ons ook hoor, maar als je dat wil moet je geen verenigingshuis zoeken.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:31:17 #262
240618 Micson
The lonely stoner
pi_85277366
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:39 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Laidback, Lloret, wat moeten zij met een huisgenoot die heeel ver weg studeert?, vrijwel nooit ruzie? Que? Beetje vreemde vermelding, makkelijk in de omgang zou genoeg moeten zijn toch? :P

Hier zijn we ook weer op zoek naar een nieuwe huisgenoot, maar lekker via via, kamernet is een ramp in deze tijd van het jaar :')..
Damn jullie zijn wel kritisch :P Maar ik heb jullie tips ter harte genomen, en m'n reactie een beetje aangepast. En ik heb alleen zulke foto's, dus ik hoop niet dat dit ook te oppervlakkig oid is ? Kan ook xxx doen, maar daar komt het een beetje over alsof ik mijzelf cooler ten tonele laat verschijnen dan dat ik in werkelijkheid ben :{

Mijn naam is xxx, geboren en getogen in Limburg. Ik ben 18 jaar, woonachtig in xxx, +/- 8 kilometer van Roermond. Jarenlang spits van de A1 van xxx geweest, en voetbal is dan ook naast uitgaan mijn voornaamste hobby.

Ik ben over het algemeen vrij rustig en erg gemakkelijk in de omgang . Ik zou het erg leuk vinden om met de overige huisgenoten uit te gaan of elders een biertje te drinken. Ik ben dit jaar op het nippertje (op 2/10de in de herkansing) voor mijn VWO-diploma geslaagd, en ga volgend International Communication & Media studeren aan de Hogeschool in Utrecht.

Een foto bijvoegen is volgens mij niet mogelijk, maar via de volgende link kun je wel een foto van mij bekijken: xxx

Ik hoor graag van je!

Jammer, ik vond het laidback-gedeelte juist wel leuk gevonden :7 But let's try it your way. Verder ga ik ook maar eens mijn horizon verbreden tot Utrecht, want dit lijkt me inderdaad misschien een punt waar de verhuurders in Eindhoven over struikelden

[ Bericht 5% gewijzigd door Micson op 14-08-2010 14:30:50 ]
pi_85277494
Veel beter ja zo! Deze foto is ook wel prima. En ik denk dat je het echt gewoon in Utrecht moet proberen.. Zou je zelf graag een huisgenoot willen die een heel eind verderop studeert? Dat is toch vreemd/niet gezellig?

En probeer als je reageert ook iets te zeggen dat op de specifieke advertentie afgestemd is, zo zei ik bij m'n huidige huis dat ik het had bekeken in streetview en het er heel leuk uit vond zien, dat de buurt me ook erg leuk leek etc. Oh en dat een gemengd huis was wat ik zocht!

Gooi er vooral veel persoonlijks tegenaan en niet 'ik zoek een kamer en lees m'n profiel maar' want het zal je verbazen hoeveel mensen dat doen.

Succes :*
pi_85277646
En nee die foto die je als andere optie aangeeft zou ik niet doen :N gewoon laten bij die in het water.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:49:39 #265
240618 Micson
The lonely stoner
pi_85277822
Okee wederom bedankt, ik ga er weer vol goede moed tegenaan :D
pi_85281478
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:39 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Vanwege de vakantie? Ik kreeg op mijn laatste reactie (1 week geleden) tot nu toe pas 1 antwoord, terwijl ik daarvoor meestal twee of drie uitnodigingen kreeg (uit 5 reacties).
pi_85281551
Trouwens, is het een groot probleem als je in een andere stad studeert? Ik studeer in Delft maar ik wil graag naar Rotterdam...
pi_85281925
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:15 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Vanwege de vakantie? Ik kreeg op mijn laatste reactie (1 week geleden) tot nu toe pas 1 antwoord, terwijl ik daarvoor meestal twee of drie uitnodigingen kreeg (uit 5 reacties).
Waarschijnlijk dat je massa's aan berichtjes krijgt?
Wij hadden zelf vorig jaar rond oktober een kamer op kamernet gezet, daar hebben we echt 100+ reacties op gekregen.
pi_85281926
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:15 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Nee, omdat er duizenden 18jarigen zijn die willen gaan studeren in Groningen en dus NU een kamer zoeken.
pi_85284943
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:37 schreef Fingon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dat je massa's aan berichtjes krijgt?
Wij hadden zelf vorig jaar rond oktober een kamer op kamernet gezet, daar hebben we echt 100+ reacties op gekregen.
Dat dus :') en dan gaat het ook nog eens om een kamer redelijk dichtbij het centrum, aardig groot en heel goedkoop. Dus dat ga ik ons niet aandoen _O-
pi_85285054
quote:

Mijn naam is 'xxx', geboren en getogen in Limburg. Ik ben 18 jaar, woonachtig in 'xxx', +/- 8 kilometer van 'xxx'. Jarenlang spits van de A1 van 'xxx' geweest, en voetbal is dan ook naast uitgaan mijn voornaamste hobby.
Lees: Ik zit elke avond voor de TV studio sport te kijken en ben hooligan.
quote:
Ik ben over het algemeen een vrij rustige jongen, en een laidback leefstijl is mij op het lijf geschreven.
Lees: Ik voer geen flikker uit.
quote:
Lees: Ik zuip graag.
quote:
Lees: ik faal, haal met moeite mijn opleiding en bovendien heb je weinig aan mij omdat ik eigenlijk in een andere stad wil wonen en zo weer weg ben.
quote:
Een foto bijvoegen is volgens mij niet mogelijk, maar via de volgende link kun je wel een fotootje van mijn recente vakantie in Lloret zien: xxx
Lees: Ik hou ook van bier drinken en liggen op het strand in de zon.
quote:
Zie commentaar van wat ik er uit lees..
dag
pi_85285150
Oh, je hebt al wat aangepast..

Maar je hoeft niet zo uitgebreid te zijn hoor. Men krijgt vaak tig reacties...

Foto bij je profiel voegen en die word ook automatisch meegezonden. Vertel idd dat je voetbalt, wel houdt van gezelligheid en ook graag meehelpt in het huishouden. Dat je ook wel houdt van een avondje bankzakken en dat je het leuk lijkt om juist in die kamer te komen wonen want... ( wat in de tekst bevalt je aan die kameradvertentie?)
dag
pi_85285241
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:53 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Dat dus :') en dan gaat het ook nog eens om een kamer redelijk dichtbij het centrum, aardig groot en heel goedkoop. Dus dat ga ik ons niet aandoen _O-
Voer de kamer dan in met specifieke eisen. Zet de minimumleeftijd omhoog etc. Dan krijg je al die 1e jaars niet..
dag
pi_85285306
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Voer de kamer dan in met specifieke eisen. Zet de minimumleeftijd omhoog etc. Dan krijg je al die 1e jaars niet..
Ja maar van ons mag die nieuwe huisgenoot best 18 zijn, daar gaat het niet om, gewoon alleen om de enorme hoeveelheid reacties die er sowieso zal komen.
pi_85286526
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:09 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja maar van ons mag die nieuwe huisgenoot best 18 zijn, daar gaat het niet om, gewoon alleen om de enorme hoeveelheid reacties die er sowieso zal komen.
Dat is inherent aan deze periode van het jaar. De Minste vrije kamers ( omdat ze zo snel weg zijn) tegen de grootste groep zoekers...
dag
pi_85286965
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:52 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is inherent aan deze periode van het jaar. De Minste vrije kamers ( omdat ze zo snel weg zijn) tegen de grootste groep zoekers...
Ja, dat zeg ik toch?
  Moderator zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:58:29 #277
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85288312
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:09 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch?
Naja, wat je bedoeld is eigenlijk: het is een gewilde plek, en je wilt niet een mega vleeskeuring maar liever gewoon een toffe die een beetje netwerkt en zodoende bij voorbaat al een goede keuze moet zijn.
pi_85288677
Nee, wat ik zeg is, ik heb geen zin om 100 reacties te lezen van mensen die zeggen 'ja ik moet 4 uur reizen dus ik wil de kamer' en verder niets.
pi_85290863
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 10:55 schreef Fingon het volgende:

[..]

Zo zit dat bij ons ook hoor, maar als je dat wil moet je geen verenigingshuis zoeken.
Oh :P
Ja ik weet het niet. Ik woon nu best dichtbij dus kan wel wachten tot iets gepast vindt. Maar bij kamernet hebben ze ook non-verenigingshuizen?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:39:39 #280
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85290901
Bij ons doen avontuurlijke vakanties (zeil/survival tochten, dwars door Europa liften, door China fietsen) het altijd goed.

Ook scoor je punten als je een tijd in het buitenland gewoond hebt. Ik weet daar kan je weinig aan doen. Maar ja zo werkt het nou eenmaal.

Bijzondere hobby's en interesses (zweefvliegen, Japanse taalcursus volgen, demo's coden) doen het natuurlijk ook beter dan die eeuwige volleybalclub en uitgaan op zaterdag.

En over die dingen moet je natuurlijk ook een beetje kunnen vertellen. Dat het 'erg leuk' is kunnen we zelf ook wel bedenken. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door Rubber_Johnny op 14-08-2010 22:45:52 ]
pi_85291068
Mwoah, bij ons niet hoor :') we hoeven echt niet iemand die de halve wereld heeft gezien en aan origami doet.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:46:14 #282
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85291105
Ieder zijn voorkeur.
pi_85293422
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:38 schreef MiFi het volgende:

[..]

Oh :P
Ja ik weet het niet. Ik woon nu best dichtbij dus kan wel wachten tot iets gepast vindt. Maar bij kamernet hebben ze ook non-verenigingshuizen?
Ja natuurlijk, ook al zijn de verenigingshuizen wel veel aanwezig. Meestal zijn huizen via zelfstandige aanbieders of makelaars minder hecht dan via de sls, wat mijn ervaring tot nu toe tenminste is.
Zelf woon ik in een huis waarvan merendeel lid van een vereniging is en daar word idd wel van verwacht dat je veel bij het huis betrokken bent.

Wat mij helemaal past maar andere misschien niet.
Morgen hebben we een hospiteer avond waarvoor we meer dan 100 reacties hebben gekregen en er komen 40 mensen. Ben benieuwd. Gelukkig heb ik al voor de vakantie een kamer gevonden.
pi_85294274
40 mensen :o? Zijn jullie niet goed bij je hoofd ofzo :D dan weet je hun namen niet eens meer, laat staan dat je weet wie er leuk was en wie niet!
  zondag 15 augustus 2010 @ 09:52:21 #285
208890 June.
Seriously?
pi_85301077
Inderdaad en dan komen jullie vast ook nog eens met van die belachelijke vragen zoals "welke fruitsoort zou je het liefste willen zijn oid" :') Dan weet je echt nog steeds helemaal niks van je nieuwe huisgenoot.
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:15:16 #286
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85305622
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 09:52 schreef June. het volgende:
Inderdaad en dan komen jullie vast ook nog eens met van die belachelijke vragen zoals "welke fruitsoort zou je het liefste willen zijn oid" :') Dan weet je echt nog steeds helemaal niks van je nieuwe huisgenoot.
Het gaat er natuurlijk om of je in staat bent een leuk antwoord te formuleren.
pi_85306940
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:56 schreef Sanar het volgende:
Meestal zijn huizen via zelfstandige aanbieders of makelaars minder hecht dan via de sls, wat mijn ervaring tot nu toe tenminste is.
Zelf woon ik in een huis waarvan merendeel lid van een vereniging is en daar word idd wel van verwacht dat je veel bij het huis betrokken bent.
Geldt dat ook voor het niet-hospiteeraanbod, lijkt me niet toch?
pi_85312673
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het gaat er natuurlijk om of je in staat bent een leuk antwoord te formuleren.
En als je een leuk antwoord hebt geformuleerd ben je ineens de perfecte huisgenoot, waarvan je weet dat diegene leuk is om mee samen te wonen? :')
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:37:58 #289
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_85314879
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:36 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

En als je een leuk antwoord hebt geformuleerd ben je ineens de perfecte huisgenoot, waarvan je weet dat diegene leuk is om mee samen te wonen? :')
Helaas, nee. Maar dat heb je bij vragen als ' welke muziek vind je leuk' ook niet. Helaas zit er geen bonnetje bij nieuwe huisgenoten, anders probeerden we ze gewoon een tijdje uit.
pi_85327870
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:52 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor het niet-hospiteeraanbod, lijkt me niet toch?
Nou het kan niet van je verwacht worden maar het is wel zo leuk, ook om een beetje goede sfeer te behouden.
Zolang je je maar niet 1x in de week laat zien is het wel goed denk ik.
pi_85329384
Hoe zit een gemiddelde hospiteeravond er eigenlijk uit?
pi_85329444
Hangt er van af of je met meerdere mensen tegelijk of in je eentje uitgenodigd word, maar meestal krijg je drankje aangeboden, word het huis je getoond, ga je in de (woon)kamer zitten met de mensen van het huis en dan kletsen, voorstellen, vragen stellen etc. Dan ga je weer weg, netjes afscheid nemen, en word je s avonds gebeld/gemaild/gesmst of geen van die drie.
pi_85330977
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:12 schreef Alphamusic het volgende:
Hangt er van af of je met meerdere mensen tegelijk of in je eentje uitgenodigd word, maar meestal krijg je drankje aangeboden, word het huis je getoond, ga je in de (woon)kamer zitten met de mensen van het huis en dan kletsen, voorstellen, vragen stellen etc. Dan ga je weer weg, netjes afscheid nemen, en word je s avonds gebeld/gemaild/gesmst of geen van die drie.
Ja, dat dus, maar als je met veel in een huis woont is het meestal een mix tussen te veel drank, ongemakkelijke beleefdheidsgesprekjes met mensen waar je niets eens mee op de bus zou willen wachten en héél veel moeilijke discussies achteraf, omdat dat half uur eigenlijk helemaal níets zegt, laat staan dat je in kan schatten of iemand de neiging hebt om je huis te vullen met rottende etenschalen of stiekem je sokken jat.

Vet leuk, dat hospiteren.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:59:04 #294
87680 Mirel
pi_85333486
He toen ik hospiteerde maarten moest ik zelf mijn wijn inschenken. Vergaten ze het in te schenken. Vet gezellig huis jeweet :(
pi_85337801
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:59 schreef Mirel het volgende:
He toen ik hospiteerde maarten moest ik zelf mijn wijn inschenken. Vergaten ze het in te schenken. Vet gezellig huis jeweet :(
:')
pi_85354255
Nog even wat tips, kunnen deze niet in de OP?
- Kom alleen, geen papa, broer of wat. Je komt er immers alleen wonen toch?
- Wees eerlijk en open
- Zover het kan, lees je een beetje in, kijk wie er wonen en wat er over het huis te vinden is
- Een ludiek kado wordt altijd gewaardeerd! Er zijn talloze voorbeelden maar iets wat op de bewoners slaat of het huis doet het hier altijd goed.
- Vertel kort, bondig in vloeiende zinnen wie je bent en wat je doet.

En dan is het geluk hebben, ik hou niet echt van mensen die actief hun sport blijven beoefenen in hun woonplaats, betekend dat ze er in het weekend niet zijn en in het weekend ga je altijd met elkaar dingen doen als huisgenoten. Muziekinstrument is ook geen pre, dat gejengel. En verder, ga geen eisen stellen in je gesprek of je email, als je het wordt kan je altijd dingen vragen en de kamer afwijzen. En, nooit, maar dan ook nooit een studentenhuis benoemen als "woongroep", we zijn geen gehandicapten die bij elkaar zijn geplaatst.

Verder, wees ook kritisch naar jezelf, wil je met deze mensen samenwonen? Deze kamer op deze plek?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_85359246
Een kado, are you kidding me?

Ik zal es hospiteeravonden gaan regelen, voor een niet-bestaande kamer, laat ik ze met drommen tegelijk komen, en ik maar cashen met al die kado's, dat is nog eens een goed idee.
pi_85364193
Zo, wij hebben een nieuwe huisgenote!
pi_85364669
Ziet er somber uit voorlopig (leiden)
pi_85366613
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:51 schreef MiFi het volgende:
Ziet er somber uit voorlopig (leiden)
ik wil daar over 2 jaar waarschijnlijk naar toe, had wat zitten kijken gisteren ofzo, dat viel me ook effe tegen zeg :X
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:44:50 #301
208890 June.
Seriously?
pi_85367395
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:37 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Helaas, nee. Maar dat heb je bij vragen als ' welke muziek vind je leuk' ook niet. Helaas zit er geen bonnetje bij nieuwe huisgenoten, anders probeerden we ze gewoon een tijdje uit.
Nou ja, die vraag is wel beter. Kun jij kijken of je een beetje dezelfde interesses hebt, ook belangrijk lijkt me. Of hij/zij houdt van heavy metal, ook niet erg fijn om dat x per dag te horen als jij van soul houdt bijvoorbeeld :')
  Moderator woensdag 18 augustus 2010 @ 23:44:45 #302
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_85456651
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')