abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79664392
Vraagje mensen wat is in Delft de woonbedrijf voor studenten waar je je kunt inschrijven voor een kamer?
pi_79668997
quote:
Op zondag 28 maart 2010 11:05 schreef ReWout het volgende:
Vraagje mensen wat is in Delft de woonbedrijf voor studenten waar je je kunt inschrijven voor een kamer?
Snap je niet hoe google werkt ofzo? Daar kom ik al vrij snel op Duwo uit namelijk
Too much is never enough!
pi_79669028
quote:
Op zondag 28 maart 2010 14:11 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Snap je niet hoe google werkt ofzo? Daar kom ik al vrij snel op Duwo uit namelijk
Ik was lui _! Maar had het ondertussen zelf ook al
  zondag 28 maart 2010 @ 14:41:32 #104
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_79669863
tip waar je wat aan hebt: de zomer komt er weer aan, dus dames trek een kort rokje aan en plaats hier de foto's ter evaluatie door het panel, door mij voorgezeten.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_79671334
Hmm.. ik wil over een paar jaar in Leiden gaan studeren.. maar het lijkt me behoorlijk zuur om te moeten hospiteren, ik wil sowieso niet in een huis wonen met meer studenten.

Er zijn toch heus wel mogelijkheden met 1 kamer flatjes ofzo, neem ik aan?

Hier in Tilburg heb je op de campus een gebouw staan met allemaal 1 kamer flatjes, speciaal voor studenten. Dat lijkt me echt tig keer beter, maar is misschien wel vrij uniek?
pi_79671586
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:32 schreef Complexiteit het volgende:
Hmm.. ik wil over een paar jaar in Leiden gaan studeren.. maar het lijkt me behoorlijk zuur om te moeten hospiteren, ik wil sowieso niet in een huis wonen met meer studenten.

Hier in Tilburg heb je op de campus een gebouw staan met allemaal 1 kamer flatjes, speciaal voor studenten. Dat lijkt me echt tig keer beter, maar is misschien wel vrij uniek?
Dat heb je hier totaal niet, of je moet dan bij een hospita gaan zitten maar dan woon je nog steeds niet alleen.
Het beste waar je op kan hopen is een huis met 4 mensen denk ik, anders moet je toch echt in het duurdere segment kijken met studio's enzo, maar die zijn voor een student zonder rijke ouders niet te betalen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_79671646
Meer vragen stellen dan er gesteld worden.
pi_79676179
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:41 schreef Fingon het volgende:

[..]

Dat heb je hier totaal niet, of je moet dan bij een hospita gaan zitten maar dan woon je nog steeds niet alleen.
Het beste waar je op kan hopen is een huis met 4 mensen denk ik, anders moet je toch echt in het duurdere segment kijken met studio's enzo, maar die zijn voor een student zonder rijke ouders niet te betalen.
Heb even gegoogled wat je bedoelt met bij een hospita gaan zitten, dat lijkt me niks..

Punt is vooral dat ik niks heb met sociale onzin en alle tijd die er mee verloren gaat. Dat betekent niet dat ik geen enkele tijd erin wil steken, maar wel dat het beperkt blijft wat mij betreft. In een huis met studenten die veel zuipen en uitgaan gaat dan al per definitie niet werken, what's left?

Het duurdere segment.. heb je enig idee aan wat voor prijsklasses ik dan moet denken? Geld heb ik wel, maar er zijn natuurlijk wel grenzen.. Via google wordt ik niet echt veel wijzer..

edit:
wel zit ik nu pas in het 1e jaar van m'n bachelor, en duurt het dus nog wel even. Wie weet hoe ik er tegen die tijd over denk.. dat ik hoogstwaarschijnlijk naar Leiden wil, staat wel vast. Ik zie dat ik wel aanspraak kan maken op voorrang met reistijd, dat klinkt in ieder geval al goed

[ Bericht 5% gewijzigd door Complexiteit op 28-03-2010 20:08:55 ]
  zondag 28 maart 2010 @ 20:28:28 #109
208890 June.
Seriously?
pi_79680979
quote:

Maar waarom eigenlijk niet? Niet elk studentenhuis is hetzelfde, sommige huizen kunnen alles wel netjes schoon houden
Shine bright like a diamond.
pi_79688703
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:28 schreef June. het volgende:

[..]

Maar waarom eigenlijk niet? Niet elk studentenhuis is hetzelfde, sommige huizen kunnen alles wel netjes schoon houden
De reden zit em vooral in de rest van m'n post.. ik zie bij vrienden hoe het kan zijn om met een man of 4 in één huis te wonen, en dat trekt me gewoon niet.. ik wil niet de hele dag door allerlei (sociale) verplichtingen hebben.. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor en dat moet niet een probleem zijn, wat het denk ik voor de gemiddelde huisgenoot wel zou zijn. Stel me in ieder geval voor dat dat zo is

[ Bericht 5% gewijzigd door Complexiteit op 28-03-2010 22:43:35 ]
pi_79692514
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:22 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

De reden zit em vooral in de rest van m'n post.. ik zie bij vrienden hoe het kan zijn om met een man of 4 in één huis te wonen, en dat trekt me gewoon niet.. ik wil niet de hele dag door allerlei (sociale) verplichtingen hebben.. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor en dat moet niet een probleem zijn, wat het denk ik voor de gemiddelde huisgenoot wel zou zijn. Stel me in ieder geval voor dat dat zo is
Dat ligt echt aan het huis, ik heb ook bij huizen gehospiteerd waar ze nauwelijks wat met elkaar deden dus je kan echt wel wat vinden.
En als je er eenmaal in zit vind je zelf wel een manier waar je je zelf prettig bij voelt, wij hebben een paar mensen die hier minder vaak zijn maar die worden daar echt niet op aangekeken(als je natuurlijk een studie doet met veel verplichtingen en/of een vereniging ofzo erbij.

Ik zag zo'n sociaal huis ook niet echt zitten, ik ben hier geplaatst maar op zich is het best chill, en je moet gewoon niet bang zijn je grenzen aan te geven, daar hebben de meesten echt geen probleem mee (tenzij je in een augustinus/minerva huis zit natuurlijk ).
pi_79696762
Er zijn nog best veel huizen waar weinig met elkaar gedaan wordt zelfs. Ruimte om een keer samen te eten is er altijd wel, maar ik ken weinig huizen waar het haast verplicht is
pi_79697747
quote:
Op maandag 29 maart 2010 08:39 schreef The6thgate het volgende:
Er zijn nog best veel huizen waar weinig met elkaar gedaan wordt zelfs. Ruimte om een keer samen te eten is er altijd wel, maar ik ken weinig huizen waar het haast verplicht is
Inderdaad, hier in Groningen hebben vaak alleen verenigingshuizen een verplichte huisavond.. Bij andere huizen eet men soms samen maar lang niet altijd en zeker niet verplicht.
pi_79724977
En als je via een corporatie huurt is de kans groot dat je helemaal geen interessante/sociale huisgenoot hebt die je toch amper ziet.
Cool story, Hansel.
pi_79726533
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:40 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Inderdaad, hier in Groningen hebben vaak alleen verenigingshuizen een verplichte huisavond.. Bij andere huizen eet men soms samen maar lang niet altijd en zeker niet verplicht.
pi_79761057
In Leiden hebben eerstejaars voorrang, ik al een beetje treurig. Maar na navraag blijkt dat ik als Masterstudent (over een paar jaar dus, zover is 't nog niet, klinkt wel fancy tho ) ook als eerstejaars aan te merken zal zijn. Nice, dat maakt meer mogelijk

[ Bericht 22% gewijzigd door Complexiteit op 30-03-2010 20:51:27 ]
pi_79774490
quote:

Ga op de Klikspaanweg wonen dan De helft van de huizen daar zitten vol met niet-leden die elkaar niet of nauwelijks spreken. Je moet wel een badkamer en keuken delen, maar dat is natuurlijk geen probleem. Waarschuwing: dit soort huizen zijn meestal rukkend suf. Je haalt natuurlijk veel meer plezier uit je studentenleven als je leuke huisgenoten hebt.
pi_79774527
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:18 schreef ReWout het volgende:

[..]

Wat? Het is waar.
pi_79774561
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:55 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Wat? Het is waar.
Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"

Dat is zodat iedereen een vaste dag (vaak dinsdag) vrijhoudt in zijn/haar agenda voor het huis. Niets raars aan.
  woensdag 31 maart 2010 @ 02:10:36 #120
136780 Nosh
hurpdurp
pi_79774667
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Portalis het volgende:

[..]

Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"

Dat is zodat iedereen een vaste dag (vaak dinsdag) vrijhoudt in zijn/haar agenda voor het huis. Niets raars aan.
Daar hebben mensen met een beetje persoonlijkheid in een reet geen verplichte dag voor nodig, spontaniteit heet dat.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_79777338
quote:

[..]

Als je sociaal incapabel bent misschien.
Cool story, Hansel.
pi_79788451
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 02:10 schreef Nosh het volgende:

[..]

Daar hebben mensen met een beetje persoonlijkheid in een reet geen verplichte dag voor nodig, spontaniteit heet dat.
Zo gaat dat vaak niet, er zijn altijd mensen op hospiteeravonden die zich actiever voor doen dan ze zijn, en zo probeer je het nog een beetje te reguleren. Wat ik wel overdreven vind zijn die verenigingshuizen waar je bijna iedere dag samen moet eten, en huisweekendjes en al dat soort dingen, het kan leuk zijn maar het moet weer niet zo zijn dat er elk jaar een weekend MOET zijn ook al heeft niemand er zin in.
(ik zit trouwens in een huis van 12 zonder dergelijke verplichtingen maar we eten alsnog vaak samen met een groepje tot 8 mensen.)
pi_79790918
quote:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat het onzin is, ik heb er geen problemen mee. Als je een hecht huis wil houden is het best slim om gewoon een dag vrij te houden om samen te eten.

Maar het is wel verplicht, als je in een huis woont met een huisavond dan wordt het echt niet gewaardeerd als jij meerdere keren niet op komt dagen.
pi_79791208
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:28 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat het onzin is, ik heb er geen problemen mee. Als je een hecht huis wil houden is het best slim om gewoon een dag vrij te houden om samen te eten.

Maar het is wel verplicht, als je in een huis woont met een huisavond dan wordt het echt niet gewaardeerd als jij meerdere keren niet op komt dagen.
Ik deel jouw mening, jongedame. Ik ging vooral in op de reactie van ReWout.
pi_79791249
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:36 schreef Portalis het volgende:

[..]

Haha, okay !
pi_80362342
Wat hebben jullie zoal in je kamernet verhaaltje getypt? Wat is een normaal aantal regels? ik vind het zo moeilijk om een beetje fatsoenlijk verhaaltje te typen.
pi_80362902
Hee ik ben Finitio, 18 jaar oud, uit xxxx.

ik ben op zoek naar een relaxed huis met een goede sfeer. Het lijkt me mooi om als huisgenoten ook samen te eten en ik kook ook graag. Komend jaar ga ik xxxx studeren en ik ben ook van plan om bij een studentenvereniging te gaan, al weet ik nog niet precies welke. Ik hoop dat jullie me uitnodigen om te zien of we huisgenoten zouden kunnen zijn, wellicht tot ziens!

Gr, Finitio
  donderdag 15 april 2010 @ 22:04:05 #128
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_80362935
tvp
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_80362986
Hoi ik ben Ilse, ik bak de hele dag taart en ik ben geweldig gezelschap. KIES MIJ!

Zoiets?
pi_80363202
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:36 schreef Portalis het volgende:

[..]

Ik heb er in principe ook geen problemen mee natuurlijk is het fijn voor andere studenten en puur voor het contact onderling om op je kamer te zijn. Echter ik ga niet een verplichte dag van maken, dat ik dan op me kamer moet zijn, dat gaat me toch te ver.
pi_80367706
Hoi, ik heb bier.
Groetjes,
Freddie Heineken.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:08:03 #132
299894 love_sharon
Everybody wants a thrill
pi_80415239
Nou ik heb gisteren me eerste hospiteeravond gehad. Ik was helemaal niet zenuwachtig.
Was het enigste meisje en er waren nog 5 jongens. Eén van die jongens gaf allemaal van die perfecte antwoorden maar je kon duidelijk zien dat die thuis op alle mogelijke vragen al een antwoord had verzonnen.. Het kwam niet bepaald echt over, tenminste bij mij.
Dat was iets wat ik vooral niet wou doen dat vind ik zo kontelikkerig (A)
Najah denk dat hij het wel is geworden ik in iig niet.
Nu heb ik er dinsdag weer eentje maar ik vraag me nu af moet ik nu ook allemaal van die slijm antwoorden geven alleen om de kamer te krijgen of moet ik mezelf blijven..
Ik ben totaal niet verlegen of stil maar het is toch aardig moeilijk om over 20 mensen heen te komen..
We zullen zien
pi_80415869
Gewoon jezelf blijven. Anders merken ze daarna ook wel dat je anders bent dan op de hospiteeravond. Ben je jezelf en wordt je uitgekozen, dan heb je ook grotere kans dat je er tussen past
pi_82470462
Oei donderdag me eerste hospiteer avond ben gevraagd iets mee te nemen om de bewoners mee te "imponeren" ik weet nog niet of ik ga, sla dat soort flauwekul eigenlijk liever over.
  maandag 7 juni 2010 @ 22:42:34 #135
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82471425
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:28 schreef ReWout het volgende:
Oei donderdag me eerste hospiteer avond ben gevraagd iets mee te nemen om de bewoners mee te "imponeren" ik weet nog niet of ik ga, sla dat soort flauwekul eigenlijk liever over.
edit: laatmaar
pi_82471454
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:28 schreef ReWout het volgende:

bak brownies
Ja doei.
pi_82472242
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

bak brownies
Nee heb al een andere goeie neem een bos bloemen mee
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:42 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

edit: laatmaar
Laat me raden bij jou is er donderdagavond een hospiteer avond

[ Bericht 21% gewijzigd door ReWout op 07-06-2010 23:02:30 ]
  maandag 7 juni 2010 @ 23:02:14 #138
274366 Alphamusic
Being silly
pi_82472662
Om even terug te komen op de wees jezelf/ wees wenselijk discussie, ik heb het beide geprobeerd. In het begin was ik erg mezelf, maar werd ik steeds afgewezen. Vervolgens ging ik sociaal wenselijk doen, werd ik ook afgewezen. Uiteindelijk ben ik maar weer 'als mezelf' gegaan en na 2x hospiteren ben ik aangenomen in een supertof huis! Het gaat er namelijk niet alleen om of jij bij hun past, maar ook of ze bij jou passen. Je vindt vanzelf een huis waar de klik gewoon helemaal goed zit. Dat duurt even, maar als die klik er is zullen zij en jij dat herkennen en dan heb je toch wel een kamer waar je de rest van je studeren wil zitten. Gewoon geduld hebben dus, en niet ontmoedigd raken als het niet wil. Als het er niet in zit, zit het er niet in.
The good things come in small packages
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_82479898
Heb nu 2 keer gehospiteerd in Utrecht, en 2 keer niet geworden. Moet steeds helemaal uit Groningen komen. Heb geen zin om nog 10 keer op en neer te reizen, daarom maar een tvp voor tips
pi_82512397
Mijn is op zoek naar een kamer in Nijmegen, en na een aantal kijkavonden nog steeds niet succesvol helaas. Ik weet ook waarom, net als hijzelf. Hij is eerlijk en niet iemand die de perfecte antwoorden geeft om leuk over te komen. Heb ook tegen hem gezegd dat hij dat niet moet doen, heb liever dat het iets langer duurt en dat hij een leuke gezellig huis heeft gevonden, dan dat hij de zich perfect voordoet en in een huis komt dat misschien niet bij hem past.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_82691077
Was gisteren dus bij hospiteeravond was wel leuk, alleen waren +/- 30 man lekker gepraat met aantal huisgenoten, verder is het een beetje moeilijk (vind ik dan) om bij 30 man uit de toon te springen...

(weet niet of dat normaal is was me eerste keer, ik vind iig niet)
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 23:29:53 #142
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_82691446
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 03:25 schreef bbaadd het volgende:
Heb nu 2 keer gehospiteerd in Utrecht, en 2 keer niet geworden. Moet steeds helemaal uit Groningen komen. Heb geen zin om nog 10 keer op en neer te reizen, daarom maar een tvp voor tips
Waarom uit Groningen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:42:09 #143
274366 Alphamusic
Being silly
pi_82692007
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:21 schreef ReWout het volgende:
Was gisteren dus bij hospiteeravond was wel leuk, alleen waren +/- 30 man lekker gepraat met aantal huisgenoten, verder is het een beetje moeilijk (vind ik dan) om bij 30 man uit de toon te springen...

(weet niet of dat normaal is was me eerste keer, ik vind iig niet)
Sommige lui doen dat, vinden het makkelijker dan iedereen een kwartiertje. Hangt echt af in welk huis je komt. Persoonlijk vind ik 1 op 1 veel en veel chiller, dan leer je elkaar toch net iets beter kennen en hoef je ook niet te competen om de leukste te zijn and all.
Because being silly doesn't keep me from writing: http://thelittledreamsofme.blogspot.com/
pi_82692946
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:42 schreef Alphamusic het volgende:

[..]

Sommige lui doen dat, vinden het makkelijker dan iedereen een kwartiertje. Hangt echt af in welk huis je komt. Persoonlijk vind ik 1 op 1 veel en veel chiller, dan leer je elkaar toch net iets beter kennen en hoef je ook niet te competen om de leukste te zijn and all.
Mwuah boeit me niets dat er andere mensen zijn hoor... maar 30...
pi_82693133
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef ReWout het volgende:

[..]

Mwuah boeit me niets dat er andere mensen zijn hoor... maar 30...
30 vind ik wel debiel veel... en groepje van 5 max of zo lijkt me nog wel kunnen. Maar 30 ....
Cool story, Hansel.
pi_82696563
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:29 schreef Renesite het volgende:

[..]

Waarom uit Groningen?
Omdat ik er woon?
  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 10:09:44 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_82698862
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 02:11 schreef bbaadd het volgende:

[..]

Omdat ik er woon?
Kon je hier geen studie krijgen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_82699104
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kon je hier geen studie krijgen?
Sommige mensen willen hun horizon verbreden en Utrecht lijkt mij een prima alternatief voor Groningen.
Cool story, Hansel.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:37:28 #149
274366 Alphamusic
Being silly
pi_82700834
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 10:24 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Sommige mensen willen hun horizon verbreden en Utrecht lijkt mij een prima alternatief voor Groningen.
Ik ken het fenomeen. Ik woonde vlak bij Leeuwarden, dus dicht bij Groningen. Dat was voor veel van mijn klasgenoten en jaargenoten dan ook de meest logische stap om te nemen, maar ik ben toch koppig als ik was naar Utrecht vertrokken, en wat ben ik daar blij mee.
pi_82705158
Zijn er eigenlijk ook veel fake kamers op kamernet? Ik zit nu dus zo te zoeken, en ben wat in de geschiedenis gedoken wat er allemaal was en ik het valt me op dat bepaalde kamers vaker beschikbaar komen waar dan ook steeds hetzelfde verhaaltje bijstaat
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:00:49 #151
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82705464
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:37 schreef Alphamusic het volgende:

[..]

Ik ken het fenomeen. Ik woonde vlak bij Leeuwarden, dus dicht bij Groningen. Dat was voor veel van mijn klasgenoten en jaargenoten dan ook de meest logische stap om te nemen, maar ik ben toch koppig als ik was naar Utrecht vertrokken, en wat ben ik daar blij mee.
Inderdaad, ergens gaan studeren omdat het 'lekker dichtbij' is vind ik zo bekrompen Ga je horizon verbreden en kies de universiteit die daadwerkelijk bij je past, en niet degene die het dichtstbij is. Mijn ouders wonen bij Leiden in de buurt dus veel mensen vragen zich af waarom ik niet 'gewoon' in Leiden ben gaan studeren. Omdat ik dat een slechte reden vind, zeg ik dan. Uni Utrecht sprak me het meest aan, toen ik er rondliep voelde ik me er meteen thuis en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik voor zowel de uni als voor de stad Utrecht heb gekozen, tis helemaal top hier
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:02:29 #152
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82705531
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:52 schreef ReWout het volgende:
Zijn er eigenlijk ook veel fake kamers op kamernet? Ik zit nu dus zo te zoeken, en ben wat in de geschiedenis gedoken wat er allemaal was en ik het valt me op dat bepaalde kamers vaker beschikbaar komen waar dan ook steeds hetzelfde verhaaltje bijstaat
Dan zijn dat kamers die men niet kan slijten. Vaak is ook wel duidelijk waarom, bijv een veel te hoge prijs in een gribusbuurt, of een ontzettend slecht verhaal erbij. Niet intrappen dus
pi_82707282
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:02 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Dan zijn dat kamers die men niet kan slijten. Vaak is ook wel duidelijk waarom, bijv een veel te hoge prijs in een gribusbuurt, of een ontzettend slecht verhaal erbij. Niet intrappen dus
Nou het verhaaltje is dus wel goed enzo, prijs ook wel acceptabel... Schijnen 8 studenten te wonen en zijn ook gewoon foto's...
pi_82718501
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:48 schreef ReWout het volgende:

[..]

Nou het verhaaltje is dus wel goed enzo, prijs ook wel acceptabel... Schijnen 8 studenten te wonen en zijn ook gewoon foto's...
Ik zag ook zoiets, gewoon goed verhaal, goeie prijs, dus ik gereageerd... Wordt de advertentie verwijderd en er een dag later weer opgezet. Dit is nu al minstens 3 keer gebeurd Ik heb het bij die ene keer reageren gehouden, maar volgens mij is dit een soort reactietegoed afpakken van mensen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 21:32:01 #155
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82721756
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 20:17 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik zag ook zoiets, gewoon goed verhaal, goeie prijs, dus ik gereageerd... Wordt de advertentie verwijderd en er een dag later weer opgezet. Dit is nu al minstens 3 keer gebeurd Ik heb het bij die ene keer reageren gehouden, maar volgens mij is dit een soort reactietegoed afpakken van mensen.
Oh dat is wel erg verrot zeg, nee dat heb ik nog niet meegemaakt
pi_82722213
xxiessiexx bel jij ook gewoon die mensen zelf op om te vragen wanneer de kijkavond is enzo? Of wacht je gewoon af op een mailtje?
pi_82726212
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:42 schreef ReWout het volgende:
xxiessiexx bel jij ook gewoon die mensen zelf op om te vragen wanneer de kijkavond is enzo? Of wacht je gewoon af op een mailtje?
Ik hou niet van bellen Dus ik wacht gewoon mailtjes af. Heb al diverse reacties teruggehad maar daarin kwamen dingen naar voren waardoor ik de kamer eigenlijk niet meer hoefde
Bijv. één iemand had een zolderkamer op kamernet gezet, voldeed helemaal aan m'n eisen (buiten het missen van foto's dan). Bleek dat de wasmachine ook op zolder stond en de kamer zelf afgesloten was dmv een gordijn. Oftewel iedereen kan daar gewoon binnenstappen.
pi_82726838
Interessant, ook al ga ik pas over een jaartje zoeken.
Ik lees hier en daar dat je meer kans op een kamer hebt als je tijdig inschrijft op een site, dus misschien is het handig om vast te beginnen.
Waarschijnlijk ga ik studeren in Maastricht, weet iemand waar ik moet zijn dan?

[ Bericht 69% gewijzigd door StijnDa op 13-06-2010 00:21:55 ]
pi_82737684
Doen jullie bij het reageren op kamernet altijd een foto bij de reactie?
pi_82737753
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:58 schreef LotteTexel het volgende:
Doen jullie bij het reageren op kamernet altijd een foto bij de reactie?
Op kamernet heb ik wel een profielfoto ingesteld ja.
pi_82737817
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:01 schreef ReWout het volgende:

[..]

Op kamernet heb ik wel een profielfoto ingesteld ja.
Maar doe je dan nog extra een foto bij de reacties of zet je er steeds bij dat je een foto op je profiel hebt?
pi_82738121
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:03 schreef LotteTexel het volgende:

[..]

Maar doe je dan nog extra een foto bij de reacties of zet je er steeds bij dat je een foto op je profiel hebt?
Hoe doe je dan een foto bij je reactie? Je kan alleen tekst toevoegen... (of zet jij dan een linkje naar een foto op internet van jezelf ofzo?) Ik dacht dat de foto van m'n profiel altijd wordt bijgevoegd bij de reactie... maar dat is dus niet zo?
  zondag 13 juni 2010 @ 13:14:38 #163
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82738206
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:12 schreef ReWout het volgende:

[..]

Hoe doe je dan een foto bij je reactie? Je kan alleen tekst toevoegen... (of zet jij dan een linkje naar een foto op internet van jezelf ofzo?) Ik dacht dat de foto van m'n profiel altijd wordt bijgevoegd bij de reactie... maar dat is dus niet zo?
Volgens mij kunnen verhuurders gewoon jouw profiel zien hoor. Kamernet zegt niet voor niets steeds dat het echt wel helpt als je een profielfoto instelt.
Cool story, Hansel.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:17:05 #164
274366 Alphamusic
Being silly
pi_82738282
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:41 schreef StijnDa het volgende:
Interessant, ook al ga ik pas over een jaartje zoeken.
Ik lees hier en daar dat je meer kans op een kamer hebt als je tijdig inschrijft op een site, dus misschien is het handig om vast te beginnen.
Waarschijnlijk ga ik studeren in Maastricht, weet iemand waar ik moet zijn dan?
http://www.kamerburo.unimaas.nl/content/about.asp?lang=nl&task=over denk dat je die moet hebben ^^
pi_82738465
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:14 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen verhuurders gewoon jouw profiel zien hoor. Kamernet zegt niet voor niets steeds dat het echt wel helpt als je een profielfoto instelt.
Ik heb geen idee of ze de foto van je profiel bij je reacties doen.

Ik lees alleen steeds bij de advertenties dat je een foto moet toevoegen, maar ik vroeg me af als je dat niet doet of je dan minder snel gekozen wordt.

Ik heb op mijn profiel ook een foto staan, maar ik heb nog nooit geprobeerd om er eentje met de reactie mee te sturen.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:22:54 #166
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82738516
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:21 schreef LotteTexel het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of ze de foto van je profiel bij je reacties doen.

Ik lees alleen steeds bij de advertenties dat je een foto moet toevoegen, maar ik vroeg me af als je dat niet doet of je dan minder snel gekozen wordt.

Ik heb op mijn profiel ook een foto staan, maar ik heb nog nooit geprobeerd om er eentje met de reactie mee te sturen.
VerhHuurders kunnen jouw profiel bekijken, waarom denk je dat je anders al die informatie moet invullen ?
Cool story, Hansel.
pi_82738575
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:22 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

VerhHuurders kunnen jouw profiel bekijken, waarom denk je dat je anders al die informatie moet invullen ?
Maar als het niet mee gestuurd wordt met je reactie dan heb je er niets aan. Ze gaan echt niet van al die 45 mensen hun profiel bekijken Ze lezen gewoon de reacties en van de beste 10 kijken ze misschien het profiel.
pi_82738605
Je kunt denk ik wel beter niets bij je profiel schrijven als dat steeds hetzelde is van datgene wat je ook stuurt. (m.a.w. als je dus steeds hetzelde verhaaltje hebt).

Neem ook aan dat iedereen steeds hetzelfde zegt? Of typen jullie bij iedere kamer steeds een ander verhaaltje?

Je kunt dus namelijk een verhaaltje typen op je profiel maar ook bij je reactie.

Mijn standaard verhaaltje trouwens
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 41% gewijzigd door ReWout op 13-06-2010 13:35:15 ]
pi_82739255
Alsjeblieft verander dat 'me studie' 'me ouders' etc in mijn of m'n ..
pi_82739421
Obsessie spel je zo, dus niet obesessie. 'en hoop dezelfde ervaring mogen te beleven in ***. ' klopt niet, het moet zijn van ik hoop dezelfde ervaring te mogen bleven in blabla oid.

Sociale jongeman klinkt wel heel lomp vrije tijd is gewoon los van elkaar .. Belangrijk spel je zoals ik het spel nu.. En waarom gebruik je het woord elkander ?

Dat twee keer echter in een zin kan ook niet. Dus loop het grammaticaal nog eens na zou ik zeggen natuurlijk hoeft het niet perfect te zijn maar is wel de eerste indruk die ze van je krijgen.
pi_82739455
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:25 schreef ReWout het volgende:
Je kunt denk ik wel beter niets bij je profiel schrijven als dat steeds hetzelde is van datgene wat je ook stuurt. (m.a.w. als je dus steeds hetzelde verhaaltje hebt).

Neem ook aan dat iedereen steeds hetzelfde zegt? Of typen jullie bij iedere kamer steeds een ander verhaaltje?

Je kunt dus namelijk een verhaaltje typen op je profiel maar ook bij je reactie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het wel een leuk verhaal! Beetje lang alleen.

Ik hou het veel korter en ook meer gericht per kamer. De ene keer gaat het over een studentenhuis met alleen vrouwen dan stuur ik een heel ander mailtje dan naar een gemengd studentenhuis. Of als er maar 1 of 2 andere mensen wonen, dan is de mail weer meer persoonlijk. Ik probeer niet al te lange verhalen te sturen, dat komt denk ik wel als je uitgenodigd wordt.
pi_82739498
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:22 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Doen ze niet ik heb pas een kamer in mijn huis op kamernet gezet, kreeg 80 reacties, denk maar niet dat je van elk van die mensen het profiel gaat bekijken..
pi_82739529
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:47 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Doen ze niet ik heb pas een kamer in mijn huis op kamernet gezet, kreeg 80 reacties, denk maar niet dat je van elk van die mensen het profiel gaat bekijken..
Dat bedoel ik dus. Hey maar dan kan jij wel vertellen of je profiel mee gestuurd wordt of zie je alleen het berichtje dat ik dan stuur als reactie?
pi_82739625
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:17 schreef Alphamusic het volgende:

[..]

http://www.kamerburo.unimaas.nl/content/about.asp?lang=nl&task=over denk dat je die moet hebben ^^
Thx
¤30... Is het dat waard om nu al in te schrijven?
Ik had wel gehoord dat er geen woonruimte-tekort was in Maastricht, dus ik denk dat het nog niet hoeft...
pi_82739662
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:48 schreef LotteTexel het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Hey maar dan kan jij wel vertellen of je profiel mee gestuurd wordt of zie je alleen het berichtje dat ik dan stuur als reactie?
Ja je ziet gewoon de foto en het profiel maar als het profiel heel uitgebreid is ga je dat natuurlijk niet bij iedereen lezen. Je baseert je toch vooral op het eerste stukje tekst. Het mailtje dat de verhuurder/aanbieder krijgt is zo qua opmaak:

-Tekst ingevuld speciaal voor het desbetreffende huis (dus wat je meestuurt bij je reactie)-

-Geslacht leeftijd roker blabla met de profielfoto ernaast-

-Profieltekst-
pi_82739755
Veel succes als je niet van ouwe afwas en haar in het doucheputje houdt
pi_82739808
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:51 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ja je ziet gewoon de foto en het profiel maar als het profiel heel uitgebreid is ga je dat natuurlijk niet bij iedereen lezen. Je baseert je toch vooral op het eerste stukje tekst. Het mailtje dat de verhuurder/aanbieder krijgt is zo qua opmaak:

-Tekst ingevuld speciaal voor het desbetreffende huis (dus wat je meestuurt bij je reactie)-

-Geslacht leeftijd roker blabla met de profielfoto ernaast-

-Profieltekst-
Top! Ik weet al weer meer. Ik heb bijna niets op mijn profiel staan, gewoon netjes alle gegevens ingevuld enzo maar als tekst maar 1 zinnetje...Mijn reacties zijn ook niet heel erg lang maar wel gewoon zoals ik ben en niet steeds het zelfde.

[ Bericht 29% gewijzigd door LotteTexel op 13-06-2010 14:55:58 ]
pi_82740444
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:45 schreef Breathtaking het volgende:
Obsessie spel je zo, dus niet obesessie. 'en hoop dezelfde ervaring mogen te beleven in ***. ' klopt niet, het moet zijn van ik hoop dezelfde ervaring te mogen bleven in blabla oid.

Sociale jongeman klinkt wel heel lomp vrije tijd is gewoon los van elkaar .. Belangrijk spel je zoals ik het spel nu.. En waarom gebruik je het woord elkander ?

Dat twee keer echter in een zin kan ook niet. Dus loop het grammaticaal nog eens na zou ik zeggen natuurlijk hoeft het niet perfect te zijn maar is wel de eerste indruk die ze van je krijgen.
Ja Nederlands is nooit me ding geweest bedankt iig wel voor je opmerkingen.
  zondag 13 juni 2010 @ 14:12:30 #179
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82740501
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:47 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Verhuurders zijn gewoon stomkoppen dan. Maar die foto wordt dus wel meegestuurd, daar ging het mij eigenlijk om .
Cool story, Hansel.
pi_82742101
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Verhuurders zijn gewoon stomkoppen dan. Maar die foto wordt dus wel meegestuurd, daar ging het mij eigenlijk om .
Zou jij vrijwillig 80 profielen gaan lezen terwijl er in 75 daarvan precies hetzelfde verhaal staat? 'Ik ben een leuke sociale man/vrouw op zoek naar een kamer in Blabla, ik hou van sport en gezelligheid en ik zou graag bij jullie komen wonen' oid
  zondag 13 juni 2010 @ 14:51:12 #181
307059 thestupidweirdo
do be dee doo ba
pi_82742170
@ ReWout,

Je moet echt niet zo zeikerig doen over dat het schoon moet zijn in huis. Tuurlijk er zijn heel veel huizen die gewoon schoon zijn, maar je moet niet gelijk in je 1e mailtje zo veeleisend zijn.
Verder kom je ook een beetje saai over in je taalgebruik, dus daar kan je misschien ook wat aan veranderen.

Als je toch per se wilt dat ze weten dat je niet van troep houd, kun je ook gewoon schrijven dat je zelf wel netjes bent, maar zeker niet tot in het extreme.

Als ik een nieuwe kamer heb, dan zal ik mn standaard reactie wel posten, want ik word echt altijd uitgenodigd (niet opschepperig bedoelt ofzo hoor 0_o)

Je moet er echt voor zorgen dat er een beetje humor inzit, en niet een standaard berichtje zoals,

Ik ben ... kom uit ... studeer... reistijd is... hou van.,.. rook niet, heb geen huisdieren, geen instrument. bla bla bla

hou het spontaan!

Ik hoop dat je er wat aan hebt en succes!!
pi_82742326
Ik ben benieuwd naar de tips
pi_82742435
@thestupidweirdo ja dat verander ik nu ook ik heb me standaard verhaaltje nu gewoon op me profiel gezet en reageer bij kamers dan spontaan
pi_82742619
Ja dat reistijd verhaal moet je sowieso weglaten echt wagelijk is dat. 'Ja ik ben Miep en ik moet 2,5 uur reizen dus zoek ik een kamer. Ik hoop dat ik uitgenodigd word.'

Ja we vinden je hierdoor meteen een sprankelende persoonlijkheid not, mensen willen leuke huisgenoten, ze zijn geen woningstichting en geven ook geen kamers weg uit medelijden.
pi_82742801
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:50 schreef StijnDa het volgende:

[..]

Thx
¤30... Is het dat waard om nu al in te schrijven?
Ik had wel gehoord dat er geen woonruimte-tekort was in Maastricht, dus ik denk dat het nog niet hoeft...
Doen! Tenzij je je eerste jaar in Belgie wil wonen.
pi_82743750
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:00 schreef Breathtaking het volgende:
Ja dat reistijd verhaal moet je sowieso weglaten echt wagelijk is dat. 'Ja ik ben Miep en ik moet 2,5 uur reizen dus zoek ik een kamer. Ik hoop dat ik uitgenodigd word.'

Ja we vinden je hierdoor meteen een sprankelende persoonlijkheid not, mensen willen leuke huisgenoten, ze zijn geen woningstichting en geven ook geen kamers weg uit medelijden.
Welke reistijd ?
pi_82744928
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:25 schreef ReWout het volgende:

SPOILER
Door en de lengte van je verhaal en de bedroevende spelling zou jij meteen de prullenbak ingaan

Ik schreef altijd een klein verhaaltje, en in m'n profiel een paar korte stukjes en 1 ongewone hobby/interesse kan wel eens helpen
pi_82745103
Jajaja nu weet ik het wel iig kwaad is al geschiet voor 2 kamers, waarbij ik dus bij 1'tje wel was uitgenodigd. Maar goed pak het nu dus anders aan thanks voor de inwijding iig
pi_82745291
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:26 schreef ReWout het volgende:

[..]

Welke reistijd ?
Niet in jouw stukje hoor maar in het algemeen!
pi_82745495
Mijn winnende stukje :
quote:
Wat een leuke kamer die jullie aanbieden! Ik heb stiekem even gekeken in Google Streetview, en het lijkt me een hele mooie en gezellige buurt.

Over mezelf, ik ben blabla, ik word volgende week 18 jaar en ik ben net geslaagd.. Ik woon nu in Blabla en ben druk op zoek naar een kamer in Groningen omdat ik niet kan wachten om het studentenleven te ontdekken en te beginnen aan mijn studie natuurlijk, ahum.

Het lijkt me leuk om in een gemengd studentenhuis te wonen, dan heb je het beste van beide kanten en vul je elkaar mooi aan! Ik zou graag de 3e dame zijn die jullie binnenkort komt vergezellen.

Een uitgebreid stukje over mij kun je vinden in mijn profiel, en zo ook een foto.
(Sorry voor de foto trouwens, maar een goede foto kiezen valt niet mee..)
Met in het profiel:
quote:
Ik ben blabla, ik ben euhh 17 jaar 11 maanden en 3 weken oud. Ik woon nu nog in Blabla en ben net klaar met m'n blabla.. En ik hoop volgend jaar het leven in Groningen te gaan verkennen!

In september begin ik aan de studie blabla, waar ik ontzettend veel zin in heb! Maar bijna nog meer zin heb ik in het studentenleven, het leren kennen van nieuwe mensen, het vinden van nieuwe kroegen en het maken van nieuwe gerechten worden dan ook mijn doelen voor de komende paar jaar..

En het enige wat daar nog bij ontbreekt is eigenlijk een kamer! Ik zou graag willen dat ik hier nu een fantastisch verhaal over mezelf kon typen zodat iedereen me uitnodigt om te komen hospiteren, bijvoorbeeld dat ik hou van surfen, bergbeklimmen en het verkennen van het tropisch oerwoud natuurlijk.. Maar helaas, jullie zullen het moeten doen met de standaard hobby's, uitgaan, lezen, fotograferen en muziek luisteren passen meer in mijn straatje. Bovendien doet het woord 'hobby' me gewoon denken aan postzegels verzamelen e.d.

Punt is dat ik 'live' veel beter over kom dan op papier, dus nodig me uit om te komen kijken en het is de moeite vast wel waard!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2010 16:06:48 ]
pi_82745537
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:06 schreef Breathtaking het volgende:
Mijn winnende stukje :
[..]

Met in het profiel:
[..]
Die is inderdaad wel leuk, vooral het profiel.
pi_82746488
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:07 schreef Fingon het volgende:

[..]

Die is inderdaad wel leuk, vooral het profiel.
Je moet ook gewoon toegeven dat je ook maar een simpel persoon bent, en niet doen alsof het feit dat je sport heel boeiend is ofzo.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:10:08 #193
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82751055
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:31 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon toegeven dat je ook maar een simpel persoon bent, en niet doen alsof het feit dat je sport heel boeiend is ofzo.
tenzij je in het lokale roeiverenigingshuis wil wonen.
Cool story, Hansel.
pi_82752001
Is het heel kwalijk als je geen foto hebt?
pi_82752730
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:10 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

tenzij je in het lokale roeiverenigingshuis wil wonen.
Klopt !
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:38 schreef Woman1 het volgende:
Is het heel kwalijk als je geen foto hebt?
Ja, gewoon erbij zetten, je maakt een stuk meer kans denk ik. Waarom zou je geen foto hebben?
  zondag 13 juni 2010 @ 19:01:02 #196
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82752773
Maar jezelf excuseren voor je foto, is dat niet een beetje hetzelfde als een foto in US posten en erbij zetten 'ja, sorry, kom net uit bed, had een puist op m'n neus en moest mijn tanden nog poetsen'?
Cool story, Hansel.
pi_82752860
Ja mee eens, maar ik had wel echt een matige foto dus ik dacht ik zet het er gewoon bij niet iedereen krijgt meteen Fok! associaties bij zoiets
  zondag 13 juni 2010 @ 19:45:06 #198
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_82754343
Ben 2 keer bij een kamer geweest en 2 keer aangenomen. Heb de laatste kamer geaccepteerd (in Tilburg) zo moeilijk is het daar dus niet.
'wat niet rekt, dat scheurt'
  zondag 13 juni 2010 @ 19:46:01 #199
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_82754380
Tip: hou je mailtje kort:

Hoi ik ben DoimeN, ik ben een chille gast. Doe ontzettend veel drugs en ik rij motor.
Verder zal ik je tijd niet verdoen door te zeggen dat ik van gezelligheid hou en bier drinken wat dat heb je vandaag vast al 34x gelezen.

Groetjes
xx
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  zondag 13 juni 2010 @ 21:21:47 #200
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_82760069
Breathtaking, dat is idd een goed stukje. Zulke stukjes winnen de loterij

Ik heb overigens nog 22 reactietegoeden, maar ik ben nu niet op zoek naar een kamer. Kan ze nog maar anderhalve maand gebruiken, anders is het weggegooid geld. Balen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')