Snap je niet hoe google werkt ofzo? Daar kom ik al vrij snel op Duwo uit namelijkquote:Op zondag 28 maart 2010 11:05 schreef ReWout het volgende:
Vraagje mensen wat is in Delft de woonbedrijf voor studenten waar je je kunt inschrijven voor een kamer?
Ik was luiquote:Op zondag 28 maart 2010 14:11 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Snap je niet hoe google werkt ofzo? Daar kom ik al vrij snel op Duwo uit namelijk
Dat heb je hier totaal niet, of je moet dan bij een hospita gaan zitten maar dan woon je nog steeds niet alleen.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:32 schreef Complexiteit het volgende:
Hmm.. ik wil over een paar jaar in Leiden gaan studeren.. maar het lijkt me behoorlijk zuur om te moeten hospiteren, ik wil sowieso niet in een huis wonen met meer studenten.
Er zijn toch heus wel mogelijkheden met 1 kamer flatjes ofzo, neem ik aan?
Hier in Tilburg heb je op de campus een gebouw staan met allemaal 1 kamer flatjes, speciaal voor studenten. Dat lijkt me echt tig keer beter, maar is misschien wel vrij uniek?![]()
Heb even gegoogled wat je bedoelt met bij een hospita gaan zitten, dat lijkt me niks..quote:Op zondag 28 maart 2010 15:41 schreef Fingon het volgende:
[..]
Dat heb je hier totaal niet, of je moet dan bij een hospita gaan zitten maar dan woon je nog steeds niet alleen.
Het beste waar je op kan hopen is een huis met 4 mensen denk ik, anders moet je toch echt in het duurdere segment kijken met studio's enzo, maar die zijn voor een student zonder rijke ouders niet te betalen.
Maar waarom eigenlijk niet? Niet elk studentenhuis is hetzelfde, sommige huizen kunnen alles wel netjes schoon houdenquote:Op zondag 28 maart 2010 15:32 schreef Complexiteit het volgende:
Hmm.. ik wil over een paar jaar in Leiden gaan studeren.. maar het lijkt me behoorlijk zuur om te moeten hospiteren, ik wil sowieso niet in een huis wonen met meer studenten.
Hier in Tilburg heb je op de campus een gebouw staan met allemaal 1 kamer flatjes, speciaal voor studenten. Dat lijkt me echt tig keer beter, maar is misschien wel vrij uniek?![]()
De reden zit em vooral in de rest van m'n post.. ik zie bij vrienden hoe het kan zijn om met een man of 4 in één huis te wonen, en dat trekt me gewoon niet.. ik wil niet de hele dag door allerlei (sociale) verplichtingen hebben.. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor en dat moet niet een probleem zijn, wat het denk ik voor de gemiddelde huisgenoot wel zou zijn. Stel me in ieder geval voor dat dat zo isquote:Op zondag 28 maart 2010 20:28 schreef June. het volgende:
[..]
Maar waarom eigenlijk niet? Niet elk studentenhuis is hetzelfde, sommige huizen kunnen alles wel netjes schoon houden
Dat ligt echt aan het huis, ik heb ook bij huizen gehospiteerd waar ze nauwelijks wat met elkaar deden dus je kan echt wel wat vinden.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:22 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
De reden zit em vooral in de rest van m'n post.. ik zie bij vrienden hoe het kan zijn om met een man of 4 in één huis te wonen, en dat trekt me gewoon niet.. ik wil niet de hele dag door allerlei (sociale) verplichtingen hebben.. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor en dat moet niet een probleem zijn, wat het denk ik voor de gemiddelde huisgenoot wel zou zijn. Stel me in ieder geval voor dat dat zo is
Inderdaad, hier in Groningen hebben vaak alleen verenigingshuizen een verplichte huisavond.. Bij andere huizen eet men soms samen maar lang niet altijd en zeker niet verplicht.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:39 schreef The6thgate het volgende:
Er zijn nog best veel huizen waar weinig met elkaar gedaan wordt zelfs. Ruimte om een keer samen te eten is er altijd wel, maar ik ken weinig huizen waar het haast verplicht is
quote:Op maandag 29 maart 2010 09:40 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Inderdaad, hier in Groningen hebben vaak alleen verenigingshuizen een verplichte huisavond.. Bij andere huizen eet men soms samen maar lang niet altijd en zeker niet verplicht.
Ga op de Klikspaanweg wonen danquote:Op zondag 28 maart 2010 15:32 schreef Complexiteit het volgende:
Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"quote:
Daar hebben mensen met een beetje persoonlijkheid in een reet geen verplichte dag voor nodig, spontaniteit heet dat.quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Portalis het volgende:
[..]
Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"
Dat is zodat iedereen een vaste dag (vaak dinsdag) vrijhoudt in zijn/haar agenda voor het huis. Niets raars aan.
Als je sociaal incapabel bent misschien.quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Portalis het volgende:
[..]
Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"
Dat is zodat iedereen een vaste dag (vaak dinsdag) vrijhoudt in zijn/haar agenda voor het huis. Niets raars aan.
Zo gaat dat vaak niet, er zijn altijd mensen op hospiteeravonden die zich actiever voor doen dan ze zijn, en zo probeer je het nog een beetje te reguleren. Wat ik wel overdreven vind zijn die verenigingshuizen waar je bijna iedere dag samen moet eten, en huisweekendjes en al dat soort dingen, het kan leuk zijn maar het moet weer niet zo zijn dat er elk jaar een weekend MOET zijn ook al heeft niemand er zin in.quote:Op woensdag 31 maart 2010 02:10 schreef Nosh het volgende:
[..]
Daar hebben mensen met een beetje persoonlijkheid in een reet geen verplichte dag voor nodig, spontaniteit heet dat.
Ik zeg helemaal niet dat het onzin is, ik heb er geen problemen mee. Als je een hecht huis wil houden is het best slim om gewoon een dag vrij te houden om samen te eten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Portalis het volgende:
[..]
Ik deel jouw mening, jongedame. Ik ging vooral in op de reactie van ReWout.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het onzin is, ik heb er geen problemen mee. Als je een hecht huis wil houden is het best slim om gewoon een dag vrij te houden om samen te eten.
Maar het is wel verplicht, als je in een huis woont met een huisavond dan wordt het echt niet gewaardeerd als jij meerdere keren niet op komt dagen.
Haha, okayquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:36 schreef Portalis het volgende:
[..]
Ik deel jouw mening, jongedame. Ik ging vooral in op de reactie van ReWout.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |