ik sinds januari vorig jaar, ben nog steeds rang 50 van de 120 ofzoquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef Mirel het volgende:
2 weken terug op SSHU ingeschreven. Nou moet ik dus zeker een jaar wachten voordat ik kan hospiteren of niet?
Zeker een tijdelijke kamer in kanaleneilandquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:07 schreef Mirel het volgende:
Ik weet nog dat ik ergens in het begin had gereageerd op een kamer. Stond er zo "3 medebewoners uit Afrika".
Wij hebben wel eens 'neem 'iets' mee' erop gegooid, en uiteindelijk werd het iemand die een joint en een cd had meegesleept. Drank eisen vind ik zo schraal, alsof iemand uit Groningen met een krat Grolsch gaat lopen sjouwen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:07 schreef Mirel het volgende:
Iemand op msn zei dat ik drank moet meenemen. Ga ik dus niet doen, zo nep aardig komt dat over als je het mij vraagt
het nerdgehalte is er ook exponentieel proportioneel aan.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:57 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik zou gewoon op de cambridgelaan gaan wonen, prima wonen, zitten overigens meerdere informatiekundigen
Die zag ik volgens mij ook staan op de sshu, was gewoon in Tuindorp. Maar met zo'n beschrijving erbij was het niet echt veelbelovend, dus ik dacht,laat maarquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:07 schreef Mirel het volgende:
Na 2 maanden ingeschreven te staan ben ik wonder boven wonder uitgenodigd om te hospiteren. Ik las net in de reacties dat dat je bij de eerste 15 moet staan om uitgenodigd te worden. Dat ik 2 maanden ingeschreven staan + het feit dat ik bij de eerste 15 moet staan is dan wel opvallend.
Ik weet nog dat ik ergens in het begin had gereageerd op een kamer. Stond er zo "3 medebewoners uit Afrika". Volgens mij Engelstalige gasten ook. Ik was de 4e die reageerde en na een week ofzo waren er iets meer dan 10.
Iemand op msn zei dat ik drank moet meenemen. Ga ik dus niet doen, zo nep aardig komt dat over als je het mij vraagt
Ach, hier in huis waren ze ook allemaal 23+ en toch kozen ze mij als (toen nog) 17 jarigequote:Op zondag 13 december 2009 12:05 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Tja als de gemiddelde leeftijd in huis wat hoger ligt....in mijn vorige huis hadden we een gezellige groep van 20-25 ongeveer. Dan wil je gewoon liever een ouder iemand omdat er het verschil tussen eerstejaars en oudere bewoners die langer studeren toch wel merkbaar is.
Ik heb een limburgse medestudent (zuid zuid Limburg) die in Leeuwarden op kamers zit en studeert in Groningenquote:
Daarom volg ik dit ook maar evenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:37 schreef ReWout het volgende:
Oeiik moet over een tijdje mss ook er aan gaan geloven
Oké, de meeste huizen waarderen het wel als je de waarheid vertelt... maar je kan et ook overdrijvenquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:32 schreef Mirel het volgende:
Waar kijken jullie naar dan?
Ik zat even volledig de waarheid over mezelf te vertellen, dat ik geen leven heb, van games en films hou, en een hekel heb aan mensen die te verschillend van me zijn.
Ik was niet uitgekozen, maar ik was superaardig! Maar ze begrepen m'n grapjes niet, dus ze verdienen mijn aanwezigheid toch niet hè.
Dat vind ik altijd zo belachelijk. Als dat in een advertentie staat reageer ik vaak niet eens.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:07 schreef Mirel het volgende:
Ik woon iets hoger, op de grens van Brabant-Limburg maar ga ook naar Groningen komend schooljaar... Dus zal nog een probleem worden om een kamer te vinden, aangezien het 2x2 uur met de auto of 2x4 uur met de trein isquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb een limburgse medestudent (zuid zuid Limburg) die in Leeuwarden op kamers zit en studeert in Groningen
4 uur met trein?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik woon iets hoger, op de grens van Brabant-Limburg maar ga ook naar Groningen komend schooljaar... Dus zal nog een probleem worden om een kamer te vinden, aangezien het 2x2 uur met de auto of 2x4 uur met de trein is
3:08 uur tot 3:24 uur, ligt eraan welke trein ik pak. Maar moet ook nog eerst naar het treinstation toe... en wanneer ik in Groningen bij naar de plaats van bestemmingquote:
Dat is dus geen optie.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
3:08 uur tot 3:24 uur, ligt eraan welke trein ik pak. Maar moet ook nog eerst naar het treinstation toe... en wanneer ik in Groningen bij naar de plaats van bestemming
4 uur reizen. Dat trek je niet.quote:
Nee dat ga ik ook niet elke dag doen, ik wil wel zeker op kamers zitten voor mijn opleiding dan begintquote:
Snap je niet hoe google werkt ofzo? Daar kom ik al vrij snel op Duwo uit namelijkquote:Op zondag 28 maart 2010 11:05 schreef ReWout het volgende:
Vraagje mensen wat is in Delft de woonbedrijf voor studenten waar je je kunt inschrijven voor een kamer?
Ik was luiquote:Op zondag 28 maart 2010 14:11 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Snap je niet hoe google werkt ofzo? Daar kom ik al vrij snel op Duwo uit namelijk
Dat heb je hier totaal niet, of je moet dan bij een hospita gaan zitten maar dan woon je nog steeds niet alleen.quote:Op zondag 28 maart 2010 15:32 schreef Complexiteit het volgende:
Hmm.. ik wil over een paar jaar in Leiden gaan studeren.. maar het lijkt me behoorlijk zuur om te moeten hospiteren, ik wil sowieso niet in een huis wonen met meer studenten.
Er zijn toch heus wel mogelijkheden met 1 kamer flatjes ofzo, neem ik aan?
Hier in Tilburg heb je op de campus een gebouw staan met allemaal 1 kamer flatjes, speciaal voor studenten. Dat lijkt me echt tig keer beter, maar is misschien wel vrij uniek?![]()
Heb even gegoogled wat je bedoelt met bij een hospita gaan zitten, dat lijkt me niks..quote:Op zondag 28 maart 2010 15:41 schreef Fingon het volgende:
[..]
Dat heb je hier totaal niet, of je moet dan bij een hospita gaan zitten maar dan woon je nog steeds niet alleen.
Het beste waar je op kan hopen is een huis met 4 mensen denk ik, anders moet je toch echt in het duurdere segment kijken met studio's enzo, maar die zijn voor een student zonder rijke ouders niet te betalen.
Maar waarom eigenlijk niet? Niet elk studentenhuis is hetzelfde, sommige huizen kunnen alles wel netjes schoon houdenquote:Op zondag 28 maart 2010 15:32 schreef Complexiteit het volgende:
Hmm.. ik wil over een paar jaar in Leiden gaan studeren.. maar het lijkt me behoorlijk zuur om te moeten hospiteren, ik wil sowieso niet in een huis wonen met meer studenten.
Hier in Tilburg heb je op de campus een gebouw staan met allemaal 1 kamer flatjes, speciaal voor studenten. Dat lijkt me echt tig keer beter, maar is misschien wel vrij uniek?![]()
De reden zit em vooral in de rest van m'n post.. ik zie bij vrienden hoe het kan zijn om met een man of 4 in één huis te wonen, en dat trekt me gewoon niet.. ik wil niet de hele dag door allerlei (sociale) verplichtingen hebben.. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor en dat moet niet een probleem zijn, wat het denk ik voor de gemiddelde huisgenoot wel zou zijn. Stel me in ieder geval voor dat dat zo isquote:Op zondag 28 maart 2010 20:28 schreef June. het volgende:
[..]
Maar waarom eigenlijk niet? Niet elk studentenhuis is hetzelfde, sommige huizen kunnen alles wel netjes schoon houden
Dat ligt echt aan het huis, ik heb ook bij huizen gehospiteerd waar ze nauwelijks wat met elkaar deden dus je kan echt wel wat vinden.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:22 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
De reden zit em vooral in de rest van m'n post.. ik zie bij vrienden hoe het kan zijn om met een man of 4 in één huis te wonen, en dat trekt me gewoon niet.. ik wil niet de hele dag door allerlei (sociale) verplichtingen hebben.. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor en dat moet niet een probleem zijn, wat het denk ik voor de gemiddelde huisgenoot wel zou zijn. Stel me in ieder geval voor dat dat zo is
Inderdaad, hier in Groningen hebben vaak alleen verenigingshuizen een verplichte huisavond.. Bij andere huizen eet men soms samen maar lang niet altijd en zeker niet verplicht.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:39 schreef The6thgate het volgende:
Er zijn nog best veel huizen waar weinig met elkaar gedaan wordt zelfs. Ruimte om een keer samen te eten is er altijd wel, maar ik ken weinig huizen waar het haast verplicht is
quote:Op maandag 29 maart 2010 09:40 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Inderdaad, hier in Groningen hebben vaak alleen verenigingshuizen een verplichte huisavond.. Bij andere huizen eet men soms samen maar lang niet altijd en zeker niet verplicht.
Ga op de Klikspaanweg wonen danquote:Op zondag 28 maart 2010 15:32 schreef Complexiteit het volgende:
Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"quote:
Daar hebben mensen met een beetje persoonlijkheid in een reet geen verplichte dag voor nodig, spontaniteit heet dat.quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Portalis het volgende:
[..]
Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"
Dat is zodat iedereen een vaste dag (vaak dinsdag) vrijhoudt in zijn/haar agenda voor het huis. Niets raars aan.
Als je sociaal incapabel bent misschien.quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Portalis het volgende:
[..]
Och, vast een apaat die het belachelijk vindt dat er "verplichte avonden zijn, wat een onzin!"
Dat is zodat iedereen een vaste dag (vaak dinsdag) vrijhoudt in zijn/haar agenda voor het huis. Niets raars aan.
Zo gaat dat vaak niet, er zijn altijd mensen op hospiteeravonden die zich actiever voor doen dan ze zijn, en zo probeer je het nog een beetje te reguleren. Wat ik wel overdreven vind zijn die verenigingshuizen waar je bijna iedere dag samen moet eten, en huisweekendjes en al dat soort dingen, het kan leuk zijn maar het moet weer niet zo zijn dat er elk jaar een weekend MOET zijn ook al heeft niemand er zin in.quote:Op woensdag 31 maart 2010 02:10 schreef Nosh het volgende:
[..]
Daar hebben mensen met een beetje persoonlijkheid in een reet geen verplichte dag voor nodig, spontaniteit heet dat.
Ik zeg helemaal niet dat het onzin is, ik heb er geen problemen mee. Als je een hecht huis wil houden is het best slim om gewoon een dag vrij te houden om samen te eten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:58 schreef Portalis het volgende:
[..]
Ik deel jouw mening, jongedame. Ik ging vooral in op de reactie van ReWout.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat het onzin is, ik heb er geen problemen mee. Als je een hecht huis wil houden is het best slim om gewoon een dag vrij te houden om samen te eten.
Maar het is wel verplicht, als je in een huis woont met een huisavond dan wordt het echt niet gewaardeerd als jij meerdere keren niet op komt dagen.
Haha, okayquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:36 schreef Portalis het volgende:
[..]
Ik deel jouw mening, jongedame. Ik ging vooral in op de reactie van ReWout.
Ik heb er in principe ook geen problemen mee natuurlijk is het fijn voor andere studenten en puur voor het contact onderling om op je kamer te zijn. Echter ik ga niet een verplichte dag van maken, dat ik dan op me kamer moet zijn, dat gaat me toch te ver.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:36 schreef Portalis het volgende:
[..]
Ik deel jouw mening, jongedame. Ik ging vooral in op de reactie van ReWout.
edit: laatmaarquote:Op maandag 7 juni 2010 22:28 schreef ReWout het volgende:
Oei donderdag me eerste hospiteer avond ben gevraagd iets mee te nemen om de bewoners mee te "imponeren"ik weet nog niet of ik ga, sla dat soort flauwekul eigenlijk liever over.
quote:Op maandag 7 juni 2010 22:28 schreef ReWout het volgende:
Oei donderdag me eerste hospiteer avond ben gevraagd iets mee te nemen om de bewoners mee te "imponeren"ik weet nog niet of ik ga, sla dat soort flauwekul eigenlijk liever over.
Nee heb al een andere goeiequote:
Laat me raden bij jou is er donderdagavond een hospiteer avondquote:
Waarom uit Groningen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 03:25 schreef bbaadd het volgende:
Heb nu 2 keer gehospiteerd in Utrecht, en 2 keer niet geworden. Moet steeds helemaal uit Groningen komen. Heb geen zin om nog 10 keer op en neer te reizen, daarom maar een tvp voor tips
Sommige lui doen dat, vinden het makkelijker dan iedereen een kwartiertje. Hangt echt af in welk huis je komt. Persoonlijk vind ik 1 op 1 veel en veel chiller, dan leer je elkaar toch net iets beter kennen en hoef je ook niet te competen om de leukste te zijn and all.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:21 schreef ReWout het volgende:
Was gisteren dus bij hospiteeravond was wel leuk, alleen waren +/- 30 man lekker gepraat met aantal huisgenoten, verder is het een beetje moeilijk (vind ik dan) om bij 30 man uit de toon te springen...
(weet niet of dat normaal iswas me eerste keer, ik vind iig niet)
Mwuah boeit me niets dat er andere mensen zijn hoor... maar 30...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:42 schreef Alphamusic het volgende:
[..]
Sommige lui doen dat, vinden het makkelijker dan iedereen een kwartiertje. Hangt echt af in welk huis je komt. Persoonlijk vind ik 1 op 1 veel en veel chiller, dan leer je elkaar toch net iets beter kennen en hoef je ook niet te competen om de leukste te zijn and all.
30 vind ik wel debiel veel... en groepje van 5 max of zo lijkt me nog wel kunnen. Maar 30quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef ReWout het volgende:
[..]
Mwuah boeit me niets dat er andere mensen zijn hoor... maar 30...
Sommige mensen willen hun horizon verbreden en Utrecht lijkt mij een prima alternatief voor Groningen.quote:
Ik ken het fenomeen. Ik woonde vlak bij Leeuwarden, dus dicht bij Groningen. Dat was voor veel van mijn klasgenoten en jaargenoten dan ook de meest logische stap om te nemen, maar ik ben toch koppig als ik was naar Utrecht vertrokken, en wat ben ik daar blij mee.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:24 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Sommige mensen willen hun horizon verbreden en Utrecht lijkt mij een prima alternatief voor Groningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |