abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82996684
Hier in mijn studentenhuis in Eindhoven komt per 1 augustus ook weer een kamer vrij. Net als vorige keer pleur ik de kamer op kamernet.nl en organiseer ik de kijkavond.

De selectieprocedure begint uiteraard al bij de aanmeldingen zelf. Bij de tekstjes heb ik meestal een schijthekel aan mensen die met gevatte, korte dingen aan komen zetten i.p.v. te vertellen over wie ze zijn. Dikke plussen scoor je bij mij als je een instrument bespeelt, wat toffe interesses hebt en een klein beetje over je leven vertelt. Vaak kies ik voor nerds of lui die ietwat cultureel (muziek/kunst/etc.) geïnteresseerd zijn.

Op kijkavonden zelf hou ik totaal niet van geforceerde grapjes, lui die naar m'n mond toe lullen of iets in die geest. Echte tips heb ik er niet voor omdat ik denk dat veel mensen - net als ik - al met een vooropgesteld doel een bepaald persoon zoeken. Dat persoon ben je of ben je niet. Zodoende viel ik ook zelf ontzettend vaak buiten de boot toen ik aan het hospiteren was.
pi_82997286
Dat stukje van Breathtaking vind ik ook wel aardig trouwens. Niet spectaculair goed of zo, maar och.
pi_82998044
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 20:40 schreef Friek_ het volgende:
Dat stukje van Breathtaking vind ik ook wel aardig trouwens. Niet spectaculair goed of zo, maar och.
Ik ben dan ook geen bijzonder boeiend persoon. Op m'n hospiteeravond was ik overigens wel hilarisch zo hilarisch dat ik niet begrijp waarom ze mij kozen.
pi_82998873
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 20:58 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Ik ben dan ook geen bijzonder boeiend persoon. Op m'n hospiteeravond was ik overigens wel hilarisch zo hilarisch dat ik niet begrijp waarom ze mij kozen.
Nou ja, ik snap het wel. Wat vooral leuk is aan je stukje is dat je wat zelfkennis hebt en niet hoeft voor te doen als een heel spannend persoon. Met dat beetje zelfrelativering in een stuk zou ik ook iemand uitkiezen om op de kijkavond te komen.
  donderdag 24 juni 2010 @ 16:06:59 #230
302853 themole
graaft totaal door.
pi_83246959
Even een vraagje, wie heeft er nog meer weinig succes op kamernet. Heb nu een paar keer gereageerd en ben nog niet via kamernet uitgenodigd(0 vd 4). Terwijl ik via de site van de woningbouw veel meer succes heb.(3 vd 4)

Edit: overigens vraag ik me af wie er bij een hospita gaat zitten, vaak duur en vaak moet je kunnen garanderen dat je het weekend standaard naar huis gaat. Ik ben wel van plan om een keer per zoveel weken naar huis te gaan, maar ik kan zeker niet elk weekend garanderen.

[ Bericht 18% gewijzigd door themole op 24-06-2010 16:12:54 ]
Niet altijd serieus
pi_83257553
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:06 schreef themole het volgende:
Even een vraagje, wie heeft er nog meer weinig succes op kamernet. Heb nu een paar keer gereageerd en ben nog niet via kamernet uitgenodigd(0 vd 4). Terwijl ik via de site van de woningbouw veel meer succes heb.(3 vd 4)

Edit: overigens vraag ik me af wie er bij een hospita gaat zitten, vaak duur en vaak moet je kunnen garanderen dat je het weekend standaard naar huis gaat. Ik ben wel van plan om een keer per zoveel weken naar huis te gaan, maar ik kan zeker niet elk weekend garanderen.
Ik ben inmiddels wel een aantal keer uitgenodigd. Je moet gewoon een leuk berichtje typen en dan komt het wel goed. Kun je anders een beetje globaal zeggen wat je stuurt en wat er in je profiel staat, als het te standaard is dan wordt het niets. Je moet er echt uit springen!

Die laatste is inderdaad waar. Ik ging ook eens kijken bij een hospita, maar was het toch net niet haha
pi_83265256
Is het eigenlijk gek als je met een ouder bij een kamer komt kijken?

Ik wil volgend schooljaar een kamer in Enschede, maar ga nog even heen een weer reizen in het begin, zodat ik eerst nog even kan 'netwerken' en rondvragen. Heb namelijk totaal geen verstand van kamers zoeken etc. (geen vrienden, broers/zussen etc. die studeren).
pi_83268175
Nee, neem je ouders niet mee. Tenzij het een bezichtiging is met alleen de huisbaas moet je gewoon alleen gaan.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:59:14 #234
302853 themole
graaft totaal door.
pi_83276666
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 19:57 schreef LotteTexel het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels wel een aantal keer uitgenodigd. Je moet gewoon een leuk berichtje typen en dan komt het wel goed. Kun je anders een beetje globaal zeggen wat je stuurt en wat er in je profiel staat, als het te standaard is dan wordt het niets. Je moet er echt uit springen!

Die laatste is inderdaad waar. Ik ging ook eens kijken bij een hospita, maar was het toch net niet haha
Is hetzelfde verhaal als ik zend naar de instemmingen van de woningbouw. Het valt me gewoon op dat ik bij de woningbouw wel wordt uitgenodigd en bij kamernet minder. (alhoewel ik dus net een uitnodiging via kamernet binnen heb. )
Niet altijd serieus
  vrijdag 25 juni 2010 @ 18:12:53 #235
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_83295710
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:04 schreef Luuucy93 het volgende:

Ik wil volgend schooljaar een kamer in Enschede, maar ga nog even heen een weer reizen in het begin, zodat ik eerst nog even kan 'netwerken' en rondvragen. Heb namelijk totaal geen verstand van kamers zoeken etc. (geen vrienden, broers/zussen etc. die studeren).
Enschede heeft een gratis site met kamers in de stad en op de UT.
http://www.studentunion.u(...)oeken/uitgebreid.php

En laat je ouders alsjeblieft thuis, of ten minste in de auto of op een terras in de buurt terwijl jij naar binnen gaat.
daaaaaaaaaaaaaaag
pi_83295811
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:04 schreef Luuucy93 het volgende:

Ik zou je ouders niet meenemen ! Al was het bij mijn kamer zo dat mijn vader me gebracht heeft (ivm kut OV enzo) en toen een beetje rondjes is gaan lopen door het park hier terwijl ik aan het hospiteren was dus na een uur zei ik, ja ik ga weer want ik ga m'n vader ook niet oneindig laten wachten en toen zeiden zij zelf van 'oh wil je vader de kamer niet ook even zien?' dus toen heb ik uiteindelijk alsnog met mijn vader even gekeken..

Maar om nou te zeggen, dit ben ik en dit zijn mijn ouders, nee.
pi_84898593
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 16:06 schreef themole het volgende:
Even een vraagje, wie heeft er nog meer weinig succes op kamernet. Heb nu een paar keer gereageerd en ben nog niet via kamernet uitgenodigd(0 vd 4). Terwijl ik via de site van de woningbouw veel meer succes heb.(3 vd 4) :P

Edit: overigens vraag ik me af wie er bij een hospita gaat zitten, vaak duur en vaak moet je kunnen garanderen dat je het weekend standaard naar huis gaat. Ik ben wel van plan om een keer per zoveel weken naar huis te gaan, maar ik kan zeker niet elk weekend garanderen. :P
Hangt van veel factoren af:
- Wie is de aanbieder van de kamer (eigenaar/studenten)?
- Welke stad (amsterdam is denk ik iets moeilijker dan sittard :) ).
- Wat voor persoon willen ze?
pi_84915978
Samen met mijn vriendin ook vanaf juni actief gezocht naar een kamer in omg. Amsterdam. Na weken niet uitgenodigd te zijn (alleen voor één persoon), kregen we een uitnodiging voor een kamer in Hilversum. De straat was vreselijk, wat een tokkiestraat. Maar het kamertje was mooi. Helaas was de huisbaas een vreselijke kwal en hebben we nee gezegd tegen de kamer. Hij zei dat de kamer eigenlijk niet voor twee personen was, maar dat we gewoon één van beide in zijn pand gingen inschrijven, zodat het net leek alsof er één persoon woonde. Dat is dus gewoon illegaal en krijg je gezeik mee.

In dezelfde week nog kregen we een mailtje van Kamernet (zo'n alert) dat er een mooi huisje beschikbaar was in Zandvoort. Meteen gebeld (tip: reageren via mail helpt vaak niet, een beller is sneller) en mochten de volgende dag naar bezichtiging. Die middag belde ik dat we er zo aankwamen (was afspraak) en hij meldde dat er nog iemand anders kwam. Die avond zei de huurbaas dat de andere geïnteresseerde niet meer kwam en toen kregen wij de kamer. :D

Inmiddels wonen we vanaf afgelopen zondag in het huisje, maar gaan we over een week pas verhuizen (vakantie zit ertussen etc.). *O*

Als je op korte termijn een huisje nodig hebt, heeft het geen zin om je in te schrijven met 30 euro inschrijfgeld. Je komt er toch niet doorheen. Maar als je weet dat je over een paar jaar hogerop wil, dan zou ik het nu wel alvast doen. Ook marktplaats is best handig voor het vinden van kamers.

Wees ook niet te kieskeurig in het kiezen van een kamer. Dat was mijn grote fout, waardoor we vele kamers langs ons heen lieten lopen. Studenten zijn nou eenmaal niet de netste personen, dus accepteer dat maar.

O ja, we wonen allebei in het Noorden (3 uur reizen van Amsterdam), dus we zijn heel blij. *O*
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:52:04 #239
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84921340
Euh.. Een kamer in Zandvoort om in Amsterdam te studeren? Met zijn tweeën?... Dude.. daar is veel mis gegaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_84921466
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:52 schreef Ryon het volgende:
Euh.. Een kamer in Zandvoort om in Amsterdam te studeren? Met zijn tweeën?... Dude.. daar is veel mis gegaan.
Het is misschien een beetje uit de richting, maar we hadden weinig keus. Ik ga trouwens in Haarlem studeren en dat is tien minuten met de trein.
pi_84921517
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:52 schreef Ryon het volgende:
Gelukkig, ben ik niet de enigste die er zo over denkt :')
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 01:06:31 #242
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_84921832
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:55 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje uit de richting, maar we hadden weinig keus. Ik ga trouwens in Haarlem studeren en dat is tien minuten met de trein.
Aan de Inholland in Overveen? Dan kan ik nog wel begrijpen dat je in Zandvoort zit. Dat is dan niet zo ver weg, maar dan was het nooit echt handig om in Amsterdam of Hilversum wat te zoeken.. Net even wat te ver weg.

Sowieso is kamernet en studentenwoningweb zeer ongeschikt om iets te vinden voor 2 personen. Maak dan even een afspraak met de makelaar voor een leuk en betaalbaar woningetje. Zeker als je bereid bent - om welke reden dan ook - buiten Amsterdam te gaan wonen ben je al redelijk snel onder de pannen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_85122645
Even een vraagje tussendoor. Ik heb een leuke kamer gezien in Amsterdam in Osdorp, maar ik vraag me af of iemand me iets meer over de buurt kan vertellen op het gebied van veiligheid etc. Wil niet in iets wonen dat vergelijkbaar is als de Bijlmer oid.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 11:49:44 #244
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_85133752
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 00:52 schreef Chule het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik heb een leuke kamer gezien in Amsterdam in Osdorp, maar ik vraag me af of iemand me iets meer over de buurt kan vertellen op het gebied van veiligheid etc. Wil niet in iets wonen dat vergelijkbaar is als de Bijlmer oid.
Behoorlijke tokkie buurt (zowel de Nederlanders als de allochtonen), maar wel redelijk veilig. Heel erg veel groen maar toch ruime en overzichtelijke toegangswegen. Zo erg als Geuzenveld, H-buurt Bijlmer of Indische buurt is het allemaal niet ondanks de grote hoeveelheid sociale woningbouw.

Hangt ook af waar je zit. De Aker is het duurdere (betere) gedeelte en ook het gebied rondom de Sloterplas is best oke.
--
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:22:24 #245
165633 eriksd
The grand facade...
pi_85134961
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:55 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Ah, dan kom je langs station Overveen, het meest pittoreske station van Nederland ^O^ Het is net alsof je 100 jaar terug gaat in de tijd daar.

Overveen ^O^ :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_85136578
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 11:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Behoorlijke tokkie buurt (zowel de Nederlanders als de allochtonen), maar wel redelijk veilig. Heel erg veel groen maar toch ruime en overzichtelijke toegangswegen. Zo erg als Geuzenveld, H-buurt Bijlmer of Indische buurt is het allemaal niet ondanks de grote hoeveelheid sociale woningbouw.

Hangt ook af waar je zit. De Aker is het duurdere (betere) gedeelte en ook het gebied rondom de Sloterplas is best oke.
Bedankt! Kamer ligt wel aan de Sloterplas. :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:06:07 #247
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_85136626
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:04 schreef Chule het volgende:

[..]

Bedankt! Kamer ligt wel aan de Sloterplas. :)
Laat me raden. Meer en vaart?
--
pi_85136707
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Laat me raden. Meer en vaart?
Ja, klopt. Is het wat daar? Ben namelijk helemaal niet bekend in Amsterdam.
pi_85139772
@Beaudelaire haha nu weet ik wel wie je bent :D Tof dat het is gelukt. Mij ook, met een tijdelijke kamer van 22m² heeel dicht bij de uni tot februari :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Nothingwoman op 12-08-2010 13:25:56 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:37:38 #250
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_85143113
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:08 schreef Chule het volgende:

[..]

Ja, klopt. Is het wat daar? Ben namelijk helemaal niet bekend in Amsterdam.
Van de vier instroom studenten complexen (Diemen, Noord, Uilenstede en Osdorp) is dat verreweg de beste . Hoewel het erg van de gang kan afhangen. Net zoals in de andere complexen worden sommige kamers nog bevolkt door junks, falers en maatschappelijk onredendabelen die men nergens anders kan huisvesten. Maar aangezien mensen van de Acta en studenten die verder dan 200 km van amsterdam vandaan wonen voorrang krijgen, zal het best meevallen. Daarnaast heb je - net zoals in een paar andere complexen - redelijk veel privacy omdat je op een keuken na eigen voorzieningen hebt. Daar betaal je dan wel voor. aangezien de huur relatief wat hoger is terwijl je geen volledige huursubsidie krijgt.

Dankzij de route lelylaan - overtoom ben je met 10 min fietsen bij het Vondelpark en met nog eens 10 minuten bij het Leidseplein. Ook zit het vernieuwde Osdorpplein op 10 min lopen. Daarnaast heb je de Sloterplas voor je deur en 2 tramlijnen en een paar bussen.

Als je van buiten de stad komt is Osdorp een goede instroomwoning. Je woont redelijk comfortabel, op een redelijke afstand van het centrum, voor een prima prijs in een redelijke buurt. Hoewel een stuk minder avontuurlijk is het beter dan bij een hospita op een onverwarmde zolder zitten voor 400 euro per maand. Hoewel dat ook zo zijn charmes kan hebben.

Afhankelijk van wat voor een soort persoon je bent blijf je daar 5 jaar wonen of vertrek je al na een jaar weer door omdat je het wat te saai vindt en in een echt studentenhuis wil zitten. Hoewel ik het idee heb dat mensen langer in Osdorp blijven hangen dan in Noord of Diemen.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')