quote:De Top 2000 begint dit jaar al op eerste kerstdag.
Doordat er steeds meer lange nummers in de lijst voorkomen, lukte het niet meer alle liedjes tussen tweede kerstdag en oudejaarsnacht te draaien. Daarom begint de marathonuitzending nu op 25 december om 12.00 uur. Luisteraars kunnen van 16 november tot en met 4 december stemmen op hun favoriete nummers.
Nieuwe presentatoren
Het presentatieteam van de Radio 2 Top 2000 bestaat uit Bert Haandrikman, Hans Schiffers, Jan-Willem Roodbeen, Sander de Heer, Stefan Stasse en dit jaar voor het eerst: Cobus Bosscha, Marc Adriani en Rob Stenders.
Op donderdag 3 december is bij de NPS op Nederland 3 het eerste televisieprogramma naar aanleiding van de Top 2000 te zien: De Top 2000 trapt af! Drie teams van bekende Nederlanders spelen onder leiding van Matthijs van Nieuwkerk de inmiddelds beroemde popquiz!
Na een compilatie van eerdere afleveringen op Eerste Kerstdag, loodsen Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis op Nederland 3 de kijkers vanaf Tweede Kerstdag tot en met Oudejaarsavond elke avond door de Top 2000 in nieuwe afleveringen van Top 2000 a gogo.
Ik ben bang dat dit topic geen weergave is van het algemene stemgedrag.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Tot nu toe nog niet veel MJ voorbij zien komen.
Jammer, want ik hoop toch niet dat MJ met twee hits bijv. in de top 10 komt terwijl dat vorige jaren niet eens zo was, ik bedoel zijn muziek ik heus niet beter geworden het afgelopen jaar maar ik vrees dat veel mensen toch ineens op hem stemmen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit topic geen weergave is van het algemene stemgedrag.
Beter dan dat mensen bij vrije keuze Nick & Simon gaan invullen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef Nizno het volgende:
Mensen die na vandaag nog gaan stemmen zullen veel op Ramses uitkomen vermoed ik.....
Liever Ramses dan een Marco Borsato o.i.d. hoog in de lijst.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef Nizno het volgende:
Mensen die na vandaag nog gaan stemmen zullen veel op Ramses uitkomen vermoed ik.....
Idd, ik heb vandaag ook gestemd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:16 schreef Barney_Stinson het volgende:
[..]
Liever Ramses dan een Marco Borsato o.i.d. hoog in de lijst.
Hij komt er ook wel erg karig af de laatste jaren als je het vergelijkt met de beginjaren van de top 2000. In 1999 had hij nog 5 nummers bij de eerste 300 (Thriller zelfs op 81), in 2007 toen er voor het laatst gestemd mocht worden, was Billie Jean op 370 zijn hoogste positie. Wat mij betreft wordt er flink op hem gestemdquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Jammer, want ik hoop toch niet dat MJ met twee hits bijv. in de top 10 komt terwijl dat vorige jaren niet eens zo was, ik bedoel zijn muziek ik heus niet beter geworden het afgelopen jaar maar ik vrees dat veel mensen toch ineens op hem stemmen.
Had dat nou maar wel gedaan, dan had je gewoon op het nummer kunnen stemmen in de keuzelijstquote:Op woensdag 2 december 2009 19:14 schreef p-etr-a het volgende:
Heb het gewoon maar gedaan, niet heel veel nagezocht of zo...
Dit zijn jouw vrije keuzes
4 Het Goede Doel - Over de muur
Dat is natuurlijk Klein Orkest, die, zoals reeds vermeld is, gewoon in de lijst staat.quote:
Ehm, okay. Ben je verliefd geworden op dit nummer ofzo?quote:4 Alexander Rybak - Fairytale
Persoonlijk heb ik wel wat problemen met het kopje exit..quote:Top 2000-stemproblemen? Vertel het Stefan Stasse & Jan-Willem Roodbeen en laat de heren je vanaf 23:00 vanavond helpen!
Nacht van de Zwevende Kiezer
Stefan Stasse en Jan-Willem Roodbeen helpen luisteraars met Top 2000-stemproblemen. Heb je nu al last of voorzie je dat je slecht bij stem gaat zijn op het moment suprème? Mail naar top2000@radio2.nl met als subject 'Stemproblemen' en vertel Stefan en Jan-Willem wat er dwarszit. Geef als je wilt gelijk je telefoonnummer door en wie weet wordt jouw stem live in de uitzending geanalyseerd!
Stemanalyse
Stemanalist Bierens de Haan maakt tijdens de Nacht van de Zwevende Kiezer aan de hand van de stem van een luisteraar een persoonlijkheidsanalyse. Stefan en Jan-Willem zoeken er vervolgens de juiste liedjes bij. Zo zijn stemproblemen in elk geval voor deze gelukkige in één klap verholpen!
Exit..?
Welke liedjes dreigen het niet te gaan redden? Via de site wordt de lijst gepubliceerd en Stefan en Jan-Willem maken exitpolls met liedjes die het mogelijk niet gaan redden (Platen met een gemeenschappelijk thema worden keurig bij elkaar in lijstjes gestopt).
Zo krijg je een mooi overzicht van platen die met een stemprobleem kampen. En heb je de kans er op de valreep nog iets aan te doen, door erop te stemmen!
Bertolf
De jonge songwriter zelf komt zijn Top 2000 favoriet live in de studio vertolken en natuurlijk probeert hij jou te overtuigen om te stemmen op zijn favorieten...
Henk in de stembus
Kom je er nog altijd niet uit? Misschien helpt dit: Henk van Steeg gaat in de Nacht van de Zwevende Kiezer met de stembus langs nachtwerkers om te vragen welke Top 2000 muziek ze de nacht door sleept. Wellicht zit er iets voor jou bij!
Negatief stemadvies
Heb jij een probleem met een plaat? Vind je dat er op een nummer helemaal niet gestemd dient te worden? Bel tijdens de uitzending of geef het Stefan en Jan-Willem nu vast door via top2000@radio2.nl (subject: 'Stemproblemen')! Enkele platen zullen dan gelijk gadraaid worden en bij vijf of meer bellers die het met het negatief stemadvies eens zijn, wordt hij hup, weer uitgezet. Dat zal opluchten.
Je kan er ook goede platen mee uitgooien, dat vind ik veel erger.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Als ik Britney Spears hiermee uit de lijst kan gooien: graag!
Dat bewijst des te meer de willekeur van de luisteraar.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je kan er ook goede platen mee uitgooien, dat vind ik veel erger.
Ik vind het in elk geval leukquote:Op donderdag 3 december 2009 17:56 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ehm, okay. Ben je verliefd geworden op dit nummer ofzo?
Ik vind hem niet eens zo heel bijzonder...
Ik zie helemaal niets bijzonders in zijn lijstje, maar da's juist het mooie aan verschillende smakenquote:Op donderdag 3 december 2009 17:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik vind hem niet eens zo heel bijzonder...
Haha, ja!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Had dat nou maar wel gedaan, dan had je gewoon op het nummer kunnen stemmen in de keuzelijst
Kan dat allemaal zo snel dan? En waarom maken ze dat dan in vredesnaam bekend?quote:
Die komt er de komende dagen niet meer uit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kan dat allemaal zo snel dan? En waarom maken ze dat dan in vredesnaam bekend?
Overigens 3x Ramses Shaffy in de top 10 is ronduit ridicuul!
Drie Ramses. Idd, wat een aanfluiting. Echt onzin.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
10. Pink Floyd - Wish you were here
9. RAMSES SHAFFY - LAAT ME
8. Coldplay - Clocks(niet nieuw binnen in de top 10 stoeltie!!)
7. RAMSES SHAFFY - ZING VECHT HUIL BID LACH WERK EN BEWONDER
6.RAMSES SHAFFY & LIESBETH LIST - PASTORALE
5.Deep Purple - Child in time
4.Led Zeppelin - Stairway to heaven
3.Boudewijn de Groot - Avond
2. Eagles - Hotel California
1. Queen - met dat kut bohemian rhapsody
Wat een aanfluiting die top 10
Zij gelooft in mij gestegen van 1039 in 2003 naar 30 in 2004.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Eens even kijken naar de lijst van 2004 en de Hazes-noteringen..
Sterker nog, er kan niet eens meer gestemd worden, dit is definitief.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die komt er de komende dagen niet meer uit.
* Ofyles2 zijn missie ziet stranden. Nummer 8 slechts.
Werd om 20:00 u bekend gemaakt op de radio.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Waar kun je de top10 zien dan? Staat namelijk nog niet op top2000.nl?
O.a. Teletekst.,quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Waar kun je de top10 zien dan? Staat namelijk nog niet op top2000.nl?
Weer Queen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
10. Pink Floyd - Wish you were here
9. RAMSES SHAFFY - LAAT ME
8. Coldplay - Clocks(niet nieuw binnen in de top 10 stoeltie!!)
7. RAMSES SHAFFY - ZING VECHT HUIL BID LACH WERK EN BEWONDER
6.RAMSES SHAFFY & LIESBETH LIST - PASTORALE
5.Deep Purple - Child in time
4.Led Zeppelin - Stairway to heaven
3.Boudewijn de Groot - Avond
2. Eagles - Hotel California
1. Queen - met dat kut bohemian rhapsody
Wat een aanfluiting die top 10
Idd.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:24 schreef peaceman het volgende:
Radio 2 verspeelt weer eens zijn geloofwaardigheid.
Coldplay juist wel.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Coldplay, Shaffy en de Groot hebben niks in de top 10 te zoeken.
Hetzelfde zou gebeuren als Michael Jackson deze week was omgevallen...quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd.
Het verpest natuurlijk het einde van de lijst voor de mensen die een grafhekel aan Ramses hebben. Ik haat 'm niet, maar drie nummers in de top 10.. kom op zeg.
En als Chris Martin een hartaanval gehad zou hebben? Dan ook?quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hetzelfde zou gebeuren als Michael Jackson deze week was omgevallen...
Persoonlijk vind ik van niet, maar een paar minuten stilte (radio gaat uit bij Clocks) is zo tegen het einde ook best fijn.quote:
En jij gelooft dat er die 200.000 mensen geweest zijn in die paar dagen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:29 schreef Gitaarmat het volgende:
Tja, zet er eens wat nieuws in? Als er ineens 200.000 mensen 10x op Rames Shaffy stemmen...
Ik ben dan één van de weinigen. Ik moet toch op de winkel passen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:30 schreef Joesse het volgende:
Maar ja, wie luistert er eigenlijk nog de laatste 10 nummers?
Ik.. Child in time moet namelijk altijd erg hard!quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:30 schreef Joesse het volgende:
Maar ja, wie luistert er eigenlijk nog de laatste 10 nummers?
Meer.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
En jij gelooft dat er die 200.000 mensen geweest zijn in die paar dagen?
Ja, maar jij bent dan ook een uitzondering.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:31 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik.. Child in time moet namelijk altijd erg hard!
Nee, ik geloof dat niet. Natuurlijk zijn er een paar 100 (domme) mensen geweest die naar Frits Spits geluisterd hebben en inderdaad op 10 platen van Ramses gestemd hebben, maar 200.000?quote:
Ik heb bijna alles wel op cd/lp, net als jij, maar jij luistert toch ook naar de top 2000 (behalve de top 10)?quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent dan ook een uitzondering.
Child in Time heb je toch gewoon op CD/LP?
Tuurlijk. En die bepaalde mooie platen (ook al heb ik ze op LP/CD) gaan inderdaad harderquote:Op vrijdag 4 december 2009 20:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb bijna alles wel op cd/lp, net als jij, maar jij luistert toch ook naar de top 2000 (behalve de top 10)?
Ja, ik ook, maar dit was uiteraard niet helemaal de bedoeling...quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:15 schreef OutOfThisWorld het volgende:
3 x Shaffy in de top 10![]()
En ik heb er zelf nog aan meegewerkt ook
Het blijft dan ook waar he?!quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:43 schreef 4-elements het volgende:
Maar ach, het zorgt voor discussie. Zoals de Top 2000 elk jaar doet. En elk jaar zegt Peaceman weer dat Coldplay niet in de top 10 hoort. Allemaal tradities.
Nou ja, als je dan toch een Nederlands liedje in de top 10 wilt hebben dan nog eerder iets van Shaffy dan van Boudewijn de Groot hoor...quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:43 schreef 4-elements het volgende:
Tja... Jammer dat een aantal acties om Ramses in de top 10 te helpen blijkbaar hebben geholpen. Natuurlijk is hij een legende, maar zijn nummers zijn echt geen top 10 waardig.
Hoe kun je dan objectief naar muziek kijken? Elke keuze is subjectief. Wat zijn de volgens jou de criteria om in de top 10 te mogen staan?quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:41 schreef D. het volgende:
[..]
Hij zei top 10, Coldplay kun je toch, als je objectief zou kijken, niet in een top 100 zetten
Welk Coldplay nummer had jij dan in de top 10 gewild?quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:13 schreef Norrage het volgende:
Coldplay mag ook echt wel in die top 10 op zich, maar waarom...oh waarom met clocks...
Viva la vida dan toch wel.. Of eigenlijk zijn de allerbeste platen van Coldplay In my place, Yellow en Violet hill. Dat zijn echter wel hits geweest, maar dat zijn echte 3fm klassiekers. Geen Radio-2.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:23 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Welk Coldplay nummer had jij dan in de top 10 gewild?
Scientist, Green Eyes, Yellow, God Put A Smile....nou, elk nummer is beter. Clocks is het laagst gerankte nummer in mijn hele itunes playlistquote:Op zaterdag 5 december 2009 00:23 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Welk Coldplay nummer had jij dan in de top 10 gewild?
Jij bent dus mede schuldigquote:Op zaterdag 5 december 2009 09:45 schreef Nizno het volgende:
oke ik stem ieder jaar op de pastorale, maar dit is wel erg overdreven hoor!!
ja en dan krijg je dus dat dat nummer er niet in komt. Net als dat gedoe met Ede staal (dagblad van het noorden actie) en ik geloof dat GS ook al eens een soort actie heeft gehouden met een baggernummer.quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Jij bent dus mede schuldig
Eerlijk gezegd vind ik deze uitslag ronduit triest.
Oh en kunnen we volgend jaar niet een fok! aktie houden? Neem een willeurig nummer en gewoon allemaal dat nummer meenemen in onze lijsten
Reageren ze niet op.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:02 schreef wdn het volgende:
Ok! alternatief; een protestbrief naar radio 2!
7e zelfs, als Ramses het iets langer had volgehouden.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:07 schreef Homdeck het volgende:
Het enige dat me deugd doet als ik die top 10 zo bekijk is dat Pink Floyd er weer eens in staat.
En dat zou dan de hoogste positie voor PF ooit geweest zijnquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
7e zelfs, als Ramses het iets langer had volgehouden.
Ik laat dus ook de Top 2000 voor wat het is en zie het volgend jaar wel, kijken wat we dan voor lijst krijgen . . .quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:07 schreef peaceman het volgende:
Kan dat allemaal zo snel dan? En waarom maken ze dat dan in vredesnaam bekend?
Overigens 3x Ramses Shaffy in de top 10 is ronduit ridicuul!
Het slaat idd nergens op maar wat maakt die top 10 nou uit? Meestal staat ie van te voren al bijna vast. Altijd dezelfde nummer 1 etc.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:15 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Ik laat dus ook de Top 2000 voor wat het is en zie het volgend jaar wel, kijken wat we dan voor lijst krijgen . . .![]()
Daar moet ik je volledig gelijk in geven.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:46 schreef cafca het volgende:
Ach, iedereen mag zeiken wat-ie wil, die 3 nummers van Ramses zijn in ieder geval stuk voor stuk meer top-10-waardig dan dat saaie achtergrondmuzakje Clocks.....
Dat dan weer welquote:Op zaterdag 5 december 2009 14:46 schreef cafca het volgende:
Ach, iedereen mag zeiken wat-ie wil, die 3 nummers van Ramses zijn in ieder geval stuk voor stuk meer top-10-waardig dan dat saaie achtergrondmuzakje Clocks.....
Het zou nog niet eens in de Queen top 5 horen, laat staan in de top 5 van de top 2000quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Queen weer op 1Meer dan terecht. Gewoon het beste nummer ooit
Fix You.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:40 schreef marcodej het volgende:
Clocks is misschien wel het minst top 10-waardige nummer van Coldplay, vind het niet hun beste nummer. Nummers als Fix You, The Scientist, In My Place en Trouble komen wat mij betreft hiervoor eerder in aanmerking.
Ik vind Clocks wel een aardig nummer, maar wel overhyped en zeker geen top 10 materiaal.quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:37 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Werkelijk waar een aanfluiting![]()
Net als Clocks![]()
![]()
Ja, die is te vroeg doodgegaanquote:Op zaterdag 5 december 2009 18:32 schreef RedFever007 het volgende:
Kunnen we zeggen dat M. Jackson gefaald heeft in zijn missie onze Top 2000 binnen te komen met een top 10 notering
Hij is een paar maanden te vroeg gestorvenquote:Op zaterdag 5 december 2009 18:32 schreef RedFever007 het volgende:
Kunnen we zeggen dat M. Jackson gefaald heeft in zijn missie onze Top 2000 binnen te komen met een top 10 notering
Er zijn 500 matige platen, we gaan gewoon genieten van de restquote:Op zaterdag 5 december 2009 19:55 schreef mitt het volgende:
Ja, wel een beetje matige top 6 t/m 10.
Maar goed, tegen de tijd dat die op de radio zijn is de leukste pret al geweest.
Heel Coldplay is overhypedquote:Op zaterdag 5 december 2009 19:42 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik vind Clocks wel een aardig nummer, maar wel overhyped en zeker geen top 10 materiaal.
Mwah, ik vind Bohemian Rhapsody, wat iedereen er ook van zegt, toch wel een meesterwerkje hoor!quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:40 schreef marcodej het volgende:
Clocks is misschien wel het minst top 10-waardige nummer van Coldplay, vind het niet hun beste nummer. Nummers als Fix You, The Scientist, In My Place en Trouble komen wat mij betreft hiervoor eerder in aanmerking.
Net zoals Queen eigelijk veel betere nummers dan Bohemian Rhapsody heeft gemaakt.
Dit dus.quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:06 schreef D. het volgende:
[..]
Heel Coldplay is overhyped
Het klinkt allemaal niet slecht, maar ook niet echt bijzonder
Tuurlijk, het is echt een ´anthem´ met eeuwigheidswaarde, dus wat dat betreft begrijp ik het wel. Maar ik zal dit nummer niet snel opzetten en naar gaan luisteren, dat heb ik meer met andere nummers..quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Mwah, ik vind Bohemian Rhapsody, wat iedereen er ook van zegt, toch wel een meesterwerkje hoor!
Goed, het is volledig kapotgedraaid, maar muzikaal zit het goed in elkaar en destijds was het toch wel iets compleet nieuws: een volledige rock-opera-in-één-nummer. Daarnaast spreekt het nummer na 35 jaar nog steeds ongelofelijk veel mensen aan, zowel jong als oud. Dat zie ik met Clocks nog niet gebeuren
Top 100 van wat?quote:Op zondag 6 december 2009 00:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik weet dat het eik niet over de top 2000 gaat, maar zie er geen ander topic over.. Vandaag de top 100 van de Belgische zender MNM(waar al de hele week een top 1000 aan de gang was) Innuendo braken ze na 3 minuten af donderdag met de reden 'dat het nu wel lang genoeg was geweest', de spaanse gitaar moest nog komen. Maar die top 100.... een kleine selectie:
100 Kate Perry - I kissed a girl
98 Vengaboys - We like to party
97 Mika - Grace Kelly
95 Paradiso - Bailando
93 Rihanna - Don't stop the music
92 Britney Spears - One more time
90 Emilia Torrini - Jungle drum
88 spice girls - Wannabe
87 Justin Timberlake - Sexy back
85 Lily Allen - Fuck you
84 2 brothers on the 4th floor - Dreams
82 Lasgo - Gone
79 Rihanna - Umbrella
75 Milk Inc - La vache
71 Britney Spears - Womanizer
67 Mika - Relax take it easy
65 2 brothers on the 4th floor - Never alone
62 Enrique Iglesias - Hero
60 David Guetta & Kelly Rowland - When love takes over
53 FIocco - Afflito
50 2Pac - Changes
44 2Unlimited - No limit
42 Black Eyed Peas - I gotta feeling
38 Dizzee Rascal - Bonkers
34 2 Fabiola - Lift U up
32 2Unlimited - Jump for joy
30 Black Eyed Peas - Boom boom pow
28 Lady Gaga - Paparazzi
27 Tokio Hotel - Monsoon
24 Snap - Rhytmn is a dancer
20 2 Fabiola - Freak out
15 Milk Inc - Walk on water
12 David Guetta ft Akon - Sexy bitch
11 Kings of Leon - Sex on fire
8 Lady Gaga - Pokerface
Over smaak valt te twisten, maar dit is wel heel extreem. Hier staat wel Michael Jackson op 1(en op 6,13,26,36 en 72)
Gorky-Mia staat hier wel in de lijst(op zelfs op 3:P)
En op die site staat dit:quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:52 schreef Rancune het volgende:
Is de site al online? Ik vond alleen de site van 2008.
quote:Vanaf maandag aanstaande 7 december komt hier een nieuwe Top 2000 website
Hij doelt denk ik meer op het feit dat recentere muziek zich nog moet bewijzen: of het de tand des tijds zal doorstaan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Hoe kun je dan objectief naar muziek kijken? Elke keuze is subjectief. Wat zijn de volgens jou de criteria om in de top 10 te mogen staan?
Top 1000 is het eigenlijk van beste muziek aller tijden, zo presenteren ze zich, altijd een hele leuke top geweest, maar geef mij dan maar de tijdloze vsn studio Brusselquote:Op zondag 6 december 2009 09:30 schreef D. het volgende:
[..]
Top 100 van wat?
Dit KAN toch nooit een serieuze lijst zijn?
MNM staat voor Minderjarige Nutteloze Mongolen of zoiets?
Er staat niet 1 nummertje bij wat in een serieuze top 100 terecht zou komen.
Wie is die gast in Uruguay/Argentiniequote:Op maandag 7 december 2009 14:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gave site: http://top2009.radio2.nl/experience/
Zeg eens eerlijk, jij kijkt ook waarop de mensen in de bekende 'pauperwijken' hebben gestemd.quote:Op maandag 7 december 2009 14:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik kan geen enkele zoekvraag in het daarvoor bestemde vakje invullenquote:Op maandag 7 december 2009 14:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
quote:Op donderdag 3 december 2009 15:55 schreef Joesse het volgende:
Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
15 Supertramp - Fool's overture
Achteraf graag nog op Maarten van Roozendaal gestemd, als dat uberhaupt zou kunnen.quote:Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 Beatles - Something
2 Bob Dylan - Just like a woman
3 Cure - Boys don't cry
4 Cure - Friday I'm in love
5 Dire Straits - Tunnel of love
6 Frank Zappa - Dancin' fool
7 Jethro Tull - Locomotive breath
8 Lou Reed - Perfect day
9 Neil Young - Harvest
10 Otis Redding - The dock of the bay
11 Simon & Garfunkel - I'm a rock
12 Who - Happy Jack
13 Who - See me, feel me
14 Yes - Yours is no disgrace
1 Nick Drake - River Man
Werkt hier ook nietquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:46 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik kan geen enkele zoekvraag in het daarvoor bestemde vakje invullen
Dan werkt het inderdaad wel. Slecht dat het niet gewoon in IE werkt...quote:Op donderdag 10 december 2009 21:50 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Werkt hier ook niet
Oh, probeer Firefox eens als je het hebt.
Ik ben benieuwd naar nummer 2000.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:35 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Nu nog 14 dagen en 23 minuten. En dan weer eindelijk fatsoenlijke muziek op de radio.
En? en? Staan the Smiths erin? en Radiohead? En De Div?quote:Op zondag 13 december 2009 20:57 schreef peaceman het volgende:
De lijst is bekend... geinteresseerden kunnen mij PM-en.
Jij hebt 'm, maar is staat nog niet online?quote:Op zondag 13 december 2009 20:57 schreef peaceman het volgende:
De lijst is bekend... geinteresseerden kunnen mij PM-en.
Nee, maar de hekkensluiter heeft ook zijn charme.quote:Op zondag 13 december 2009 12:05 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Hoezo naar nummer 2000? James Brown boeit mij niet zo. Maar jou wel blijkbaar?
Maar wat is dan de reden om hem niet hier te plaatsen?quote:Op zondag 13 december 2009 21:55 schreef peaceman het volgende:
Jawel, maar niet direct vindbaar.
Je kunt niet gewoon een linkje plaatsenquote:Op zondag 13 december 2009 21:55 schreef peaceman het volgende:
Jawel, maar niet direct vindbaar.
En jij plaats ook geen linkje?quote:Op maandag 14 december 2009 00:16 schreef Joesse het volgende:
ik heb m ook gevonden
Het is weggehaald inderdaad. Ik heb nog wel de Top 100 voor de liefhebber, maar de rest vind ik niet meer terug.quote:Op maandag 14 december 2009 11:29 schreef Joesse het volgende:
Radio2 heeft het door volgens mij, de link die ik had gevonden werkt niet meer..
Dat zal best, maar als het zo moet wacht ik wel hoorquote:Op maandag 14 december 2009 10:56 schreef Joesse het volgende:
[..]
NopeMaar ik ben ook bereikbaar via pm!
Ik vind het wel prettig da ik de verleiding niet heb om te klikken.quote:Op maandag 14 december 2009 15:54 schreef D. het volgende:
[..]
Dat zal best, maar als het zo moet wacht ik wel hoor
Kennelijk hebben meer mensen moeite zichzelf in bedwang te houden als ze een linkje zien waar ze eigenlijk niet op willen klikken gezien Peaceman's aanbod.quote:Op maandag 14 december 2009 16:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik vind het wel prettig da ik de verleiding niet heb om te klikken.
Van de Top 2000 website:quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:40 schreef ranja het volgende:
Staat-ie niet in de krant van vandaag? Wanneer dan wel?
quote:Top 2000 vandaag bekend!
De Top 2000 lijst van 2009 wordt vandaag na 14.00 uur bekend gemaakt in Schiffers.FM op Radio 2!
Top 2000 site
De lijst is vanaf dat moment ook te bekijken en dowloaden op deze site.
Dagbladen
Op woensdag 23 en donderdag 24 december wordt de Top 2000 lijst van 2009 ook gepubliceerd in landelijke- en regionale dagbladen.
Ik haal hem al sinds jaar en dag uit de Volkskrant.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef Gitaarmat het volgende:
Top dat hij ook in de landelijke en zelfs regionale dagbladen komt! Was vorig jaar niet het geval voor zover ik mij kan herinneren.
Mooi, dan kunnen we dan gaan mekkeren.quote:
Dat inderdaad, maar aangezien wij alleen de zaterdagkrant hebben, zullen we gewoon de extra editie kopen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:28 schreef Fip het volgende:
[..]
Ik haal hem al sinds jaar en dag uit de Volkskrant.
Second that. En ik vind de drie nummers van Ramses in de top 10 heel erg vervelend.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:24 schreef CoJackso het volgende:
Een eerste blik op de lijst zegt vele goeie ontwikkelingen en vele verschrikkelijke slechte veranderingen.
Positief is vooral de toevoeging en verhoging van Jeff Buckley, Radiohead, Pearl Jam.
Slecht zijn de toevoegingen van al dat Sky Radio geweld. Borsato, Adele, Meeuwis, Krezip.
Dat zou verdorie ook eens tijd worden. Wel nog aan de lage kant, maar goed.quote:Nr. 1914 Cult - She sells sanctuary (1986)
Persoonlijk mag deze behouden blijvenquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:49 schreef peaceman het volgende:
1005 Kyteman Sorry 2009
Deze mogen er weer uit, want uit 2009.![]()
Waar vind je dat lijstje?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:32 schreef Joesse het volgende:
en dit is er van mijn lijstje terecht gekomen:
Dit zijn jouw favorieten uit de lijst (notering 2009 / vorig jaar)
1 Beatles - Strawberry fields forever (204 / 189)
2 Coldplay - Trouble (-- / --)
3 Cure - Lullaby (-- / --) (Inbetween days en Boys don't cry staan er wel in!)
4 De Dijk - Mag het licht uit (230 / 154)
5 Depeche Mode - Enjoy the silence (177 / 1120)
6 Genesis - Mama (163 /150)
7 Jeff Buckley - Hallelujah (51 / --)
8 Joy Division - Love will tear us apart (337 / --)
9 Led Zeppelin - Whole lotta love (93 / 151)
10 Manu Chao - Me gustas tu (1407 / --)
11 Michael Jackson - Wanna be startin' something (650 / --) (MJ staat er 27x in)
12 Pink Floyd - Comfortably numb (15 / 34)
13 Queen - Innuendo (96 / 470)
14 Radiohead - Street spirit (92 / 1087)
15 Supertramp - Fool's overture (107 / 174)
1 Genesis - Firth of Fifth (--)
2 Placebo - Pure Morning (--)
3 Muse - Starlight (--) (Uprising dus wel nieuw binnen op 1726)
4 The Killers - Mr. Brightside (--) (Human wel nieuw binnen op 754)
5 The Smiths - How Soon Is Now? (--)
Ik vind dat ook best een mooi nummer, maar ik vind dat je concequent moet zijn, dus ook die moet eruit.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Persoonlijk mag deze behouden blijven
Ah, vanwege het minimaal een 1 jaar oud principe ? Ach, het zit nog vers in het geheugen. Goed geplugd etc.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vind dat ook best een mooi nummer, maar ik vind dat je concequent moet zijn, dus ook die moet eruit.
Precies en het 'verziekt' vooral de lijst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ah, vanwege het minimaal een 1 jaar oud principe ? Ach, het zit nog vers in het geheugen. Goed geplugd etc.
Goddank wel... Maar elk jaar zijn er wel een paar van die nieuwe draken.quote:De platen met eeuwigheidswaarde ( > 5 jaar voor het gemak), komen wel boven drijven. Heb ook wel eens een jaar meegemaakt dat Marco Borsato met Rood ineens op nummer `12 of zo stond. Is ook afgegegleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan wil ik de regel instellen, dat plaatjes over een hele hoop fietsen in Bejing ritueel verbrand moeten wordenquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:35 schreef peaceman het volgende:
Goddank wel... Maar elk jaar zijn er wel een paar van die nieuwe draken.
Daarom moet die regel er wat mij betreft gewoon komen.
Dat hoeft geen regel zijn, maar moet wel gewoon in de grondwet worden vastgelegd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dan wil ik de regel instellen, dat plaatjes over een hele hoop fietsen in Bejing ritueel verbrand moeten worden
Eensquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:24 schreef CoJackso het volgende:
Een eerste blik op de lijst zegt vele goeie ontwikkelingen en vele verschrikkelijke slechte veranderingen.
Positief is vooral de toevoeging en verhoging van Jeff Buckley, Radiohead, Pearl Jam.
Slecht zijn de toevoegingen van al dat Sky Radio geweld. Borsato, Adele, Meeuwis, Krezip.
Dat zijn de nummers waar ik op heb gestemd. Daarna gewoon via de site van radio2 gekeken naar de noteringen dit jaar en vorig jaarquote:
Dat dus.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:24 schreef CoJackso het volgende:
quote:
Teiltje aubquote:25 Marco Borsato Dochters
Waar komt dat nummer opeens vandaan zo hoog? Ik geloof niet dat ik het ooit eerder heb gehoord. Heb ik een of andere hype gemist of is de Adele fanclub bezig geweest?quote:28 Adele Make you feel my love
Uprising wel en Muscle Museum, Plug In Baby, New Born etc. niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:03 schreef BoerBert het volgende:
Omg Krezip in de top 100En van dat van Muse Uprising er instaat is ook echt gaar
Wat een zaadlijst ook eigenlijk.
Ja heb je zeker gemist. Covertje van Bob Dylan dat vooral op SkyRadio elk uur gedraaid werd. (tussen 9 en 5 nooit dezelfde plaat; surequote:Op dinsdag 22 december 2009 17:28 schreef Nepthys het volgende:
Waar komt dat nummer opeens vandaan zo hoog? Ik geloof niet dat ik het ooit eerder heb gehoord. Heb ik een of andere hype gemist of is de Adele fanclub bezig geweest?![]()
en t zal wel weer zo'n Radio2 hype zijn, net als Katie Meluaquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ja heb je zeker gemist. Covertje van Bob Dylan dat vooral op SkyRadio elk uur gedraaid werd. (tussen 9 en 5 nooit dezelfde plaat; sure)
Oh, nou in dat geval is ie me waarschijnlijk nooit opgevallen tussen alle andere soortgelijke saaie ballads.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ja heb je zeker gemist. Covertje van Bob Dylan dat vooral op SkyRadio elk uur gedraaid werd. (tussen 9 en 5 nooit dezelfde plaat; sure)
Nee van mijn vrije keuzes zit er ook niks inquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:56 schreef Siniti het volgende:
1 Pink Floyd - Echoes
2 Jethro Tull - Thick As A Brick
3 Van Der Graaf Generator - Man-Erg
4 King Crimson - The Court Of The Crimson King
5 Gorki - Mia
Had ook niks anders verwacht
Ik dacht ik zet er wat nieuwe bij, maar dat werkt dus niet.quote:1 Pixies - Where is my mind
2 Arcade Fire - Rebellion (Lies)
3 Muse - Bliss
4 Radiohead - Paranoid Android
5 Beatles - Come Together
Marco Borsato met Dochters, die drie plaatsen hoger staat?quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
Adele op 28Kijk eens waar ze tussen staat, dat kan echt niet!!
Ja dat is net zo erg inderdaadquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:42 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Marco Borsato met Dochters, die drie plaatsen hoger staat?
Precies. Marco B is niet slecht, maar Dochters vind ik zo'n ontzettend zeiknummer. :$quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:45 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja dat is net zo erg inderdaadDan nog liever Dromen zijn Bedrog of Ik Leef Niet Meer Voor Jou daar
quote:Dit zijn jouw favorieten uit de lijst
1 Adiemus - Adiemus 1717
2 Air - All I need 461
3 Bruce Springsteen - The river 30
4 Guns n' Roses - Sweet child o' mine 89
5 Jeff Wayne & Justin Hayward - The eve of the war 1065
6 Jewel - Foolish games 1045
7 Kate Bush - The man with the child in his eyes 184
8 Kraftwerk - Autobahn 643
9 Manu Chao - Me gustas tu 1407
10 Phil Collins - In the air tonight 109
11 Queen - Innuendo 96
12 Ramses Shaffy & Liesbeth List - Pastorale 6, had al gestemd toen hij nog leefde.
13 Raymond van het Groenewoud - Liefde voor muziek 1871
14 Tori Amos - Cornflake girl 1387
15 Vaya Con Dios - Nah neh nah 1310
1 Charly Lownoie & mental Theo - Wonderfull days
2 Party Animals - Have you ever been mellow?
3 DJ Paul Elstak - Rainbow in the sky
4 Tiesto - Traffic
5 Armin van Buuren - Burned with Desire![]()
iedereen die op kyteman of duffy of adele of anouk heeft gestemd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:23 schreef Fred_B het volgende:
Zijn er al mensen die 1 of meerdere van hun vrije keuzes in de lijst hebben teruggevonden?
En Pearl Jam - Black, die ook niet in de keuzelijst stondquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:30 schreef MilaNL het volgende:
[..]
iedereen die op kyteman of duffy of adele of anouk heeft gestemd.
En een negatieve opvallendheid:quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:43 schreef cafca het volgende:
Ook nog een positieve opvallendheid:
51 Jeff Buckley Hallelujah
Inderdaad jammer. Maar ja, ik kan niet overal op stemmen he?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En een negatieve opvallendheid:
1427 Anna & Kate McGarrigle Complainte pour Ste. Catherine
Die stond altijd strak ergens in het midden top 1000...
En wat te denken van onze Limburgse vriendinnen van Pussycat. Al 10 jaar bij de eerste 1000 en nu zomaar verdwenenquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En een negatieve opvallendheid:
1427 Anna & Kate McGarrigle Complainte pour Ste. Catherine
Die stond altijd strak ergens in het midden top 1000...
Ach, wat de een positief noemt, noemt de ander bij de negatieve dingenquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:43 schreef cafca het volgende:
Dat komt ook alleen maar omdat die X-Factor winnares dat nummertje ook heeft opgenomen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:43 schreef cafca het volgende:
Hopen dat de versie van Lisa er nooit in komt...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:06 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Dat komt ook alleen maar omdat die X-Factor winnares dat nummertje ook heeft opgenomen.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
...
Verder ben ik tevreden over Coldplay, Viva La Vida zal misschien volgend jaar de top-10 binnenkomen.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Ach, wat de een positief noemt, noemt de ander bij de negatieve dingen
Het is niet te hopen. Alhoewel... als het ten koste gaat van Clocks (wat ik nog kloteriger nummer vind) vind ik het oke. Maar liefst beiden buiten de top 500.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Verder ben ik tevreden over Coldplay, Viva La Vida zal misschien volgend jaar de top-10 binnenkomen.
Ach, zolang Avond van Boudewijn de Groot in de Top 10 blijft staan, verbaas ik me nergens over.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:20 schreef MilaNL het volgende:
Maar ik denk dat de Fok!kers het er toch wel redelijk over eens zijn dat Nick & Simon op 133 een op z'n minst vreemd succes is.
Ja, maar een voordeel is dan weer dat Frans Bauer er nog maar één keer in staatquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:20 schreef MilaNL het volgende:
Maar ik denk dat de Fok!kers het er toch wel redelijk over eens zijn dat Nick & Simon op 133 een op z'n minst vreemd succes is.
Ik ga dat scenario met klem tegenwerken...quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het is niet te hopen. Alhoewel... als het ten koste gaat van Clocks (wat ik nog kloteriger nummer vind) vind ik het oke. Maar liefst beiden buiten de top 500.
Nog heel even en we horen Frans Bauer zelfs niet in de Subtop 2000.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar een voordeel is dan weer dat Frans Bauer er nog maar één keer in staat
Peter Fox en Muse mogen erin blijven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:49 schreef peaceman het volgende:
97 Krezip Sweet goodbyes 2009
330 U2 Magnificent 2009
418 Coldplay Life in technicolor 2009
434 Coldplay Lovers in Japan 2009
515 Ilse DeLange Puzzle me 2009
522 De Dijk Mooier dan nu wordt het niet 2009
574 Milow You don't know 2009
1005 Kyteman Sorry 2009
1224 Van Velzen Love song 2009
1242 Anouk Three days in a row 2009
1422 Maria Mena I'm in love 2009
1513 Jason Mraz Make it mine 2009
1543 Jason Mraz & Colbie Caillat Lucky 2009
1726 Muse Uprising 2009
1730 Peter Fox Haus am See 2009
1777 Amy MacDonald Run 2009
1803 Duffy Rockferry 2009
Deze mogen er weer uit, want uit 2009.![]()
En ranja idd,,, Cotsplay staat er te vaak en te hoog in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 12:00 uur op eerste Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden. Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen. [url=http://top2009.radio2.nl]Klik hier voor de website van de Top 2000[/url] De Top 2000 lijst in diverse formaten: [url=http://top2009.radio2.nl//static/downloads/Top2000editie2009.xls]Excel-versie[/url] [url=http://top2009.radio2.nl/static/downloads/Top2000editie2009.pdf]PDF-versie[/url] [url=http://top2009.radio2.nl//static/downloads/Top2000editie2009.doc]Word-versie[/url] Luisteren via internet? [url=http://top2009.radio2.nl/page/player]Klik hier...[/url] Kijken via internet? [url=http://top2009.radio2.nl/page/stream]Klik hier...[/url] Presentatoren: 06:00 - 09:00 uur - Sander de Heer 09:00 - 12:00 uur - Jan-Willem Roodbeen 12:00 - 15:00 uur - Bert Haandrikman 15:00 - 18:00 uur - Hans Schiffers 18:00 - 21:00 uur - Rob Stenders 21:00 - 00:00 uur - Stefan Stasse 00:00 - 03:00 uur - Marc Adriani 03:00 - 06:00 uur - Cobus Bosscha Voorgaande topics editie 2009: http://forum.fok.nl/topic/1357995 http://forum.fok.nl/topic/1374228 [sup][url=http://www.madmaster.nl/top2000/top_2000_2009.txt]Deze openingspost is hier terug te vinden.[/url]. Laatste poster in een topic opent het nieuwe topic. Zelf s.v.p. de nummering van de topics regelen en de voorgaande topics toevoegen aan deze openingspost.[/sup] |
zullen we een Fok! actie houden volgend jaar? Allemaal op hetzelfdequote:Op dinsdag 22 december 2009 21:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Peter Fox en Muse mogen erin blijven.
Volgend jaar probeer ik 'Alles neu' in de Top2000 te loodsen.
Ik zou er zeker op stemmen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:38 schreef Knipoogje het volgende:
Ik zou Bob Marley met Redemption Song graag de top 200 binnenloodsen. Als die eenmaal op de lijst staat, zal hij er ongetwijfeld inblijven
Netjesquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:15 schreef MadMaster het volgende:
Heb even een openingspost voor de reeks topics, die er gedurende de Top 2000 geopend zullen worden, gemaakt.
Deze openingspost is hier terug te vinden. of onder aan deze post als code.
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
[ afbeelding ]
De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 12:00 uur op eerste Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Klik hier voor de website van de Top 2000
De Top 2000 lijst in diverse formaten:
Excel-versie
PDF-versie
Word-versie
Luisteren via internet? Klik hier...
Kijken via internet? Klik hier...
Presentatoren:
06:00 - 09:00 uur - Sander de Heer
09:00 - 12:00 uur - Jan-Willem Roodbeen
12:00 - 15:00 uur - Bert Haandrikman
15:00 - 18:00 uur - Hans Schiffers
18:00 - 21:00 uur - Rob Stenders
21:00 - 00:00 uur - Stefan Stasse
00:00 - 03:00 uur - Marc Adriani
03:00 - 06:00 uur - Cobus Bosscha
Voorgaande topics editie 2009:
Top 2000 (editie 2009) #1
Top 2000 (editie 2009) #2 Waar we aftellen.
Deze openingspost is hier terug te vinden..
Laatste poster in een topic opent het nieuwe topic.
Zelf s.v.p. de nummering van de topics regelen en de voorgaande topics toevoegen aan deze openingspost.
[ code verwijderd ]
Nee, onder mijn eigen druk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:46 schreef Homdeck het volgende:
Mooi idd MM
Eerst stond er volgens mij "slowchat"in de banner. Dat moest er onder druk van de MUZ-mods uit zeker
Wel met behulp van PM, het mag niet op een ludieke actie lijken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:16 schreef MilaNL het volgende:
[..]
zullen we een Fok! actie houden volgend jaar? Allemaal op hetzelfde
Zolang Dagoduck maar wegblijft. Dat is de meest waardeloze aanwinst in de Top2000-reeks.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, onder mijn eigen druk.
De topics over de Top 2000 gaan voornamelijk gewoon over de muziek, niet over koetjes en kalfjes die niets met het onderwerp van doen hebben. Slowchat vond ik dus geen juiste benaming...
Nee dat mag alleen maar als Frits Spits het doet...quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wel met behulp van PM, het mag niet op een ludieke actie lijken.
Manana...quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Stond ie nou vandaag in de kranten?In Dagblad van het Noorden niet. Of is day morgen pas?
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee dat mag alleen maar als Frits Spits het doet...
dat blijkt uit eerdere edities.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |