quote:De Top 2000 begint dit jaar al op eerste kerstdag.
Doordat er steeds meer lange nummers in de lijst voorkomen, lukte het niet meer alle liedjes tussen tweede kerstdag en oudejaarsnacht te draaien. Daarom begint de marathonuitzending nu op 25 december om 12.00 uur. Luisteraars kunnen van 16 november tot en met 4 december stemmen op hun favoriete nummers.
Nieuwe presentatoren
Het presentatieteam van de Radio 2 Top 2000 bestaat uit Bert Haandrikman, Hans Schiffers, Jan-Willem Roodbeen, Sander de Heer, Stefan Stasse en dit jaar voor het eerst: Cobus Bosscha, Marc Adriani en Rob Stenders.
Op donderdag 3 december is bij de NPS op Nederland 3 het eerste televisieprogramma naar aanleiding van de Top 2000 te zien: De Top 2000 trapt af! Drie teams van bekende Nederlanders spelen onder leiding van Matthijs van Nieuwkerk de inmiddelds beroemde popquiz!
Na een compilatie van eerdere afleveringen op Eerste Kerstdag, loodsen Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis op Nederland 3 de kijkers vanaf Tweede Kerstdag tot en met Oudejaarsavond elke avond door de Top 2000 in nieuwe afleveringen van Top 2000 a gogo.
Ik ben bang dat dit topic geen weergave is van het algemene stemgedrag.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Tot nu toe nog niet veel MJ voorbij zien komen.
Jammer, want ik hoop toch niet dat MJ met twee hits bijv. in de top 10 komt terwijl dat vorige jaren niet eens zo was, ik bedoel zijn muziek ik heus niet beter geworden het afgelopen jaar maar ik vrees dat veel mensen toch ineens op hem stemmen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit topic geen weergave is van het algemene stemgedrag.
Beter dan dat mensen bij vrije keuze Nick & Simon gaan invullen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef Nizno het volgende:
Mensen die na vandaag nog gaan stemmen zullen veel op Ramses uitkomen vermoed ik.....
Liever Ramses dan een Marco Borsato o.i.d. hoog in de lijst.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef Nizno het volgende:
Mensen die na vandaag nog gaan stemmen zullen veel op Ramses uitkomen vermoed ik.....
Idd, ik heb vandaag ook gestemd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:16 schreef Barney_Stinson het volgende:
[..]
Liever Ramses dan een Marco Borsato o.i.d. hoog in de lijst.
Hij komt er ook wel erg karig af de laatste jaren als je het vergelijkt met de beginjaren van de top 2000. In 1999 had hij nog 5 nummers bij de eerste 300 (Thriller zelfs op 81), in 2007 toen er voor het laatst gestemd mocht worden, was Billie Jean op 370 zijn hoogste positie. Wat mij betreft wordt er flink op hem gestemdquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:13 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Jammer, want ik hoop toch niet dat MJ met twee hits bijv. in de top 10 komt terwijl dat vorige jaren niet eens zo was, ik bedoel zijn muziek ik heus niet beter geworden het afgelopen jaar maar ik vrees dat veel mensen toch ineens op hem stemmen.
Had dat nou maar wel gedaan, dan had je gewoon op het nummer kunnen stemmen in de keuzelijstquote:Op woensdag 2 december 2009 19:14 schreef p-etr-a het volgende:
Heb het gewoon maar gedaan, niet heel veel nagezocht of zo...
Dit zijn jouw vrije keuzes
4 Het Goede Doel - Over de muur
Dat is natuurlijk Klein Orkest, die, zoals reeds vermeld is, gewoon in de lijst staat.quote:
Ehm, okay. Ben je verliefd geworden op dit nummer ofzo?quote:4 Alexander Rybak - Fairytale
Persoonlijk heb ik wel wat problemen met het kopje exit..quote:Top 2000-stemproblemen? Vertel het Stefan Stasse & Jan-Willem Roodbeen en laat de heren je vanaf 23:00 vanavond helpen!
Nacht van de Zwevende Kiezer
Stefan Stasse en Jan-Willem Roodbeen helpen luisteraars met Top 2000-stemproblemen. Heb je nu al last of voorzie je dat je slecht bij stem gaat zijn op het moment suprème? Mail naar top2000@radio2.nl met als subject 'Stemproblemen' en vertel Stefan en Jan-Willem wat er dwarszit. Geef als je wilt gelijk je telefoonnummer door en wie weet wordt jouw stem live in de uitzending geanalyseerd!
Stemanalyse
Stemanalist Bierens de Haan maakt tijdens de Nacht van de Zwevende Kiezer aan de hand van de stem van een luisteraar een persoonlijkheidsanalyse. Stefan en Jan-Willem zoeken er vervolgens de juiste liedjes bij. Zo zijn stemproblemen in elk geval voor deze gelukkige in één klap verholpen!
Exit..?
Welke liedjes dreigen het niet te gaan redden? Via de site wordt de lijst gepubliceerd en Stefan en Jan-Willem maken exitpolls met liedjes die het mogelijk niet gaan redden (Platen met een gemeenschappelijk thema worden keurig bij elkaar in lijstjes gestopt).
Zo krijg je een mooi overzicht van platen die met een stemprobleem kampen. En heb je de kans er op de valreep nog iets aan te doen, door erop te stemmen!
Bertolf
De jonge songwriter zelf komt zijn Top 2000 favoriet live in de studio vertolken en natuurlijk probeert hij jou te overtuigen om te stemmen op zijn favorieten...
Henk in de stembus
Kom je er nog altijd niet uit? Misschien helpt dit: Henk van Steeg gaat in de Nacht van de Zwevende Kiezer met de stembus langs nachtwerkers om te vragen welke Top 2000 muziek ze de nacht door sleept. Wellicht zit er iets voor jou bij!
Negatief stemadvies
Heb jij een probleem met een plaat? Vind je dat er op een nummer helemaal niet gestemd dient te worden? Bel tijdens de uitzending of geef het Stefan en Jan-Willem nu vast door via top2000@radio2.nl (subject: 'Stemproblemen')! Enkele platen zullen dan gelijk gadraaid worden en bij vijf of meer bellers die het met het negatief stemadvies eens zijn, wordt hij hup, weer uitgezet. Dat zal opluchten.
Je kan er ook goede platen mee uitgooien, dat vind ik veel erger.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Als ik Britney Spears hiermee uit de lijst kan gooien: graag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |