Vroeger DFX, maar die is onder Vista instabiel geworden en sedertdien ben ik weer zoekende.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:30 schreef Z het volgende:
Frollo, welke winamp plugin in om het geluid te 'enhancen' gebruikte jij ook al weer?
Daar doe je het allemaal voorquote:Op dinsdag 1 december 2009 10:13 schreef Frollo het volgende:
Loodgieter (wijzend op boekenkast): 'En heb je dat nou allemaal gelezen?'
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:13 schreef Frollo het volgende:
Handwerk, vakwerk, duidelijk resultaat. Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:03 schreef k_man het volgende:
Loodgieter is één van de beroepen waarvan ik me wel eens afvraag wat iemand er nou toe beweegt om dat te kiezen. Het is natuurlijk goed dat ze er zijn, maar het is voor mij lastig voor te stellen welke arbeidsvreugde men haalt uit het openschroeven van andermans sifon en het graaien in stinkende derrie.
Het is inderdaad wèl een mooie dag daarvoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:09 schreef Z het volgende:
Ramses Shaffy is overleden.
quote:AMSTERDAM - Ramses Shaffy is dinsdag overleden. De Nederlandse zanger werd in de jaren zestig bekend als zanger.
Dat is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het is inderdaad wèl een mooie dag daarvoor.
Ik heb nooit veel met Ramses gehad eigenlijk. Het is wel erg mooi als Wende Snijders 'Laat me' zingt.quote:
Dat zeg je mooi IR. Het klinkt bijna als een liedje van Ramses.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is goed dat Ramses dood is, want dan hoeven we de aftakeling niet langer meer aan te zien. En het is ook zeker goed dat hij geleefd heeft. En hij heeft goed geleefd.
Je hebt het ook wat druk natuurlijk de laatste tijd. Het zij je dus vergeven. Ik trek je voorspellende gave vooralsnog niet in twijfel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:36 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Shit, ik had me laatst voorgenomen hier te melden dat ik verwachtte dat Shaffy binnenkort dood zou gaan. Vergeten. Daar gaat mijn kans om de grote voorspeller van het overlijden van verlopen kunstenaars te worden.
Harry Mulisch gaat het trouwens nog zeker tot augustus 2010(!) volhouden.
Hoeveel jaar gaf jij 'm nog, dan? 2? 5? 10?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:36 schreef Z het volgende:
Ah! Het is dus helemaal geen gave!
Ik heb daar nooit over nagedacht.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:47 schreef DO2 het volgende:
[..]
Hoeveel jaar gaf jij 'm nog, dan? 2? 5? 10?
Wat mensen schijnen te vergeten is dat je in Leeuwarden en grote hotelschool hebt met heel veel Duitse studentes die niets liever willen dan hun centjes uitgeven aan glaasjes bier voor knappe (intelligente) knappe (mooie) jongens uit de Hofstad om het daarna eens goed geteilt und vereint te worden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Komkom, JAM, je maakt jezelve nu echt ongeloofwaardig. Geen enkel gezond mens dat ooit de provinciegrenzen overgestoken is, zal de loftrompet laten schallen over Leeuwarden.
Ik lees de boeken in m'n boekenkast en ik repareer m'n kraan, HA!quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:13 schreef Frollo het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:28 schreef NoCigar het volgende:
Is dat niks. Leeuwarden, ook niet om eens een keer te bezoeken?
Zegt wie?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:19 schreef Lienekien het volgende:
Amsterdam, Groningen, Utrecht, Haarlem en Maastricht zijn de aantrekkelijkste steden van Nederland.
quote:Groningen is één van aantrekkelijkste steden
GRONINGEN - Groningen behoort, samen met Amsterdam, Haarlem, Utrecht en Maastricht, tot de aantrekkelijkste steden van Nederland.
Het zijn steden waar mensen graag wonen vanwege hun gunstige ligging, goede voorzieningen en de kwaliteit van de woningen. Dit concludeert Gerard Marlet in zijn proefschrift 'De aantrekkelijke stad'.
Groningen en de vier anderen zouden geen last hebben van bevolkingskrimp. Ook doen ze het economisch beter dan andere steden. Marlet ontwikkelde een index om de aantrekkelijkheid van een stad te meten.
Volkomen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:19 schreef k_man het volgende:
Ik vervoeg me dus bij de organisatie. Is dat onterecht?
Ik kan er juist niet naar kijken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:03 schreef Gellius het volgende:
Het ergste is: ik kan niet stoppen met ernaar te kijken.
Bij de overheid valt het wel mee.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
Wij gaan bedrijfsmatiger werken, en daarom worden nu in een bottere stijl dan voorheen veranderingen opgelegd die naar de mening van de werkvloer funest zijn voor de kwaliteit. Ik erger me er kapot aan, maar heb tegelijkertijd het vermoeden dat het overal zo is. Kunnen TTK-ers die in andere sectoren werken dat bevestigen? (Ik denk dat mijn ergernis dan makkelijker plaats kan maken voor schouderophalen en dat dat beter zou zijn voor m'n hart.)
Dát is altijd het beste. Lachen, drinken en beminnen, dan loopt de rest wel los.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:50 schreef ShadyLane het volgende:
Nouja. Het is niet anders. Ik ga mijn best doen er voortaan om te lachen.
Altijd maar dat eeuwige overleg, dat schiet toch niet op? Soms moet er gewoon even de botte bijl in. Dan moet het natuurlijk wel wat opleveren, zo niet kan je er mooi om lachen.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
Wij gaan bedrijfsmatiger werken, en daarom worden nu in een bottere stijl dan voorheen veranderingen opgelegd die naar de mening van de werkvloer funest zijn voor de kwaliteit. Ik erger me er kapot aan, maar heb tegelijkertijd het vermoeden dat het overal zo is. Kunnen TTK-ers die in andere sectoren werken dat bevestigen? (Ik denk dat mijn ergernis dan makkelijker plaats kan maken voor schouderophalen en dat dat beter zou zijn voor m'n hart.)
Bedoel je hier, of in mijn werkomgeving?quote:Op woensdag 2 december 2009 11:00 schreef Gellius het volgende:
Maar jij bent toen toch ook op een mysterieuze, nooit nader toegelichte wijze van het toneel verdwenen, baviaan?
Ik voelde me niet zo thuis in een wereld waar mensen elkaar 's nachts mailen om indruk te maken, waar de meeste gesprekken over de leaseauto gaan en waar ik bovendien nauwelijks zeggenschap had waar ik geplaatst zou worden (om het nog maar niet te hebben over de inhoud van de werkzaamheden). Dus toen ben ik elders gaan solliciteren en zodoende ben ik nu een interne externe, bij een club die er dus niet op uit is om zo veel mogelijk geld uit de zakken van onwetende bedrijven te kloppen. En ik ben op tijd weggegaan, want een half jaar later vielen er een hoop semi-gedwongen ontslagen.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:31 schreef Gellius het volgende:
Ik bedoel dat je inmiddels geen enge externe meer bent.
Voor het onwaarschijnlijke geval dat je geen grapje maakte: opschieten doet het veel minder dan voorheen. De inspraakmiddagen vliegen ons om de oren en de mailbox raakt verstopt door alle oeverloze beleidsnota's.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:19 schreef Z het volgende:
Altijd maar dat eeuwige overleg, dat schiet toch niet op? Soms moet er gewoon even de botte bijl in. Dan moet het natuurlijk wel wat opleveren, zo niet kan je er mooi om lachen.
Ik ga er proberen 2 te halen, dus mocht er een ttk'er buiten de boot vallen dan valt er wellicht nog wat te herverdelen.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:15 schreef Z het volgende:
Ik zie dat jij ook een Pavement adept bent IR. Ik hoop ook kaartjes te bemachtigen, wie weet lukt het.
quote:Op donderdag 3 december 2009 19:17 schreef Gellius het volgende:
Is er nog wel eens nieuws van Iwan, de Verschrikkelijke Libertariër, eigenlijk? Je hoort er zo weinig van.
--> TRUquote:Op donderdag 3 december 2009 19:17 schreef ShadyLane het volgende:
Waar blijft trouwens de Ivan-update? Moeten we daarvoor tegenwoordig naar OUD?
Zo te zien houd hij zich vooral bezig met slapen.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:17 schreef Gellius het volgende:
Is er nog wel eens nieuws van Iwan, de Verschrikkelijke Libertariër, eigenlijk? Je hoort er zo weinig van.
Een koffiegesprek over het kind van mensen in Amsterdam die ik niet ken, hoe zie je dat precies voor je?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:17 schreef Gellius het volgende:
Nou, als dat geen koffiegesprek oplevert, weet ik het ook niet meer.
Behalve vannacht.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zo te zien houd hij zich vooral bezig met slapen.
Begin jij nu ookal?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:37 schreef Z het volgende:
Is dat een glimlach?
Moet hij niet in z'n bed slapen?
Vraag dwerg ten huwelijk!quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik voel wel een beetje een zwart gat sinds zijn geboorte. Wat hebben we nu voor spannends om naar uit te kijken?
Ja, zal ik dat doen?! Oh, dat zal een verrassing zijn!quote:
Over 1,5 week hoor ik of ik een vast contract krijg.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik voel wel een beetje een zwart gat sinds zijn geboorte. Wat hebben we nu voor spannends om naar uit te kijken?
Het zou pas spannend zijn als je plotseling op straat kwam te staan en je zou besluiten om toch een geheel andere carrière te gaan kiezen. Dat je bijv. besluit om bij Frans Molenaar aan te bellen met de vraag of je bij hem van onderop het couturevak mag komen leren. Hij zal je vragen of je dan toch tenminste weet hoe je een mouw moet aanzetten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Over 1,5 week hoor ik of ik een vast contract krijg.
Hij moet gewoon wennen aan in slaap vallen in z'n bed. Als hij telkens op jullie in slaap valt wil hij dat op gegeven moment altijd. Als hij huilt moet je hem natuurlijk wel pakken. Er zijn overigens weinig dingen fijner dan een kindje wat op je in slaap valt ... M'n dochter deed dat nog wel eens, m'n zoontje bijna nooit. Die laatste stond gister opeens in de box, hij kan nog niet eens kruipen!quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begin jij nu ookal?De consultatiebureaumiep vond ook dat ik hem vaker in zijn wiegje moest leggen. Volgens de verloskundige kun je een kind tot 6 maanden niet verwennen.
Het is nog geen glimlach, maar we verwachten dat het niet lang meer gaat duren voor hij gaat lachen.
Je zult toch met iets beters moeten komen wil het opwegen tegen 9 maanden zwanger zijn en een kind eruit persen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Over 1,5 week hoor ik of ik een vast contract krijg.
Ja, I know.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zult toch met iets beters moeten komen wil het opwegen tegen 9 maanden zwanger zijn en een kind eruit persen.![]()
Maar: spannend!
Nou ja, volgens de verloskundige is een baby dus niet in staat om dat soort verbanden te leggen en moet je daar pas rond een maand of 6 rekening mee gaan houden. In de beginperiode benadrukt iedereen vooral dat het hechten en leren kennen belangrijk is. In het ziekenhuis werd het sterk aangemoedigd om met hem in slaap te vallen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:53 schreef Z het volgende:
[..]
Hij moet gewoon wennen aan in slaap vallen in z'n bed. Als hij telkens op jullie in slaap valt wil hij dat op gegeven moment altijd. Als hij huilt moet je hem natuurlijk wel pakken. Er zijn overigens weinig dingen fijner dan een kindje wat op je in slaap valt ... M'n dochter deed dat nog wel eens, m'n zoontje bijna nooit.
quote:Die laatste stond gister opeens in de box, hij kan nog niet eens kruipen!
Erik een kamer..quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, I know.
Het is bovendien een formaliteit, en alleen de vraag 'in welke schaal ga ik terecht komen', wat natuurlijk als ambtenaar wel een enorm issue is, maar toch niet iets van zwangeresque proporties.
Wat hebben we verder: pope een huis, mainport een unban, JAM een uitnodiging voor het boekenbal, een terugkeer van marble?
Hechten is ook zeer belangrijk inderdaad. Ach, in het begin is het vooral zoeken naar wat het best werkt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, volgens de verloskundige is een baby dus niet in staat om dat soort verbanden te leggen en moet je daar pas rond een maand of 6 rekening mee gaan houden. In de beginperiode benadrukt iedereen vooral dat het hechten en leren kennen belangrijk is. In het ziekenhuis werd het sterk aangemoedigd om met hem in slaap te vallen.
8 maanden. Hij had geen flauw idee wat hij aan het doen was volgens mij en vond het behoorlijk eng wat hij aan het doen was.quote:Hoe oud is hij nu?
Ik heb mezelf 6 weken permissie gegeven om te doen wat ikzelf fijn vind. Daarna moet ik toch los gaan laten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:10 schreef Z het volgende:
[..]
Hechten is ook zeer belangrijk inderdaad. Ach, in het begin is het vooral zoeken naar wat het best werkt.
Ah, dan gaat hij ongeveer gelijk op met mijn neefje! Hoe gaan jullie dat met slapen in het bedje doen? Mijn neefje gaat ook telkens staan en zijn opa en oma zijn bang dat hij hard valt. Daarom laten ze hem nu alleen in de kinderwagen slapen.quote:8 maanden. Hij had geen flauw idee wat hij aan het doen was volgens mij en vond het behoorlijk eng wat hij aan het doen was.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:12 schreef Frollo het volgende:
Effe schaamteloos de zoon van mijn zwager spammen:
Yep, van zijn oma van moederskant.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zie ik nou goed dat hij rood haar heeft?
Eén of twee keer hard vallen en daarna doet hij het niet meer. Of is hij tenminste wat meer voorzichtig.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb mezelf 6 weken permissie gegeven om te doen wat ikzelf fijn vind. Daarna moet ik toch los gaan laten.![]()
[..]
Ah, dan gaat hij ongeveer gelijk op met mijn neefje! Hoe gaan jullie dat met slapen in het bedje doen? Mijn neefje gaat ook telkens staan en zijn opa en oma zijn bang dat hij hard valt. Daarom laten ze hem nu alleen in de kinderwagen slapen.
Dat kan beter!quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:27 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb van dichten afgezien nadat ik enkel dit had geproduceerd:
'Niets mis met wat uitdaging', vond Zwarte Piet
en kocht voor jou een boek in het It(aliaans)
quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:27 schreef NoCigar het volgende:
En de Sint haalde heel bedaard
een... (vul hier het cadeau in) uit zijn baard.
Drs P. geloof ik.
Sinterklaasrijmelarij van het ergste soort natuurlijk. Voor minder doe ik het niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:25 schreef JAM het volgende:
Het gedicht dat alle andere gedichten overbodig maakt, of een lullig sinterklaasrijmpje? Waar heb je het nu over, man! Biecht op! Die wartaal hier altijd, godverdomme, de duivel wordt er nog geen wijs uit!
Ik vind pavement juist een goed selectiecriterium. Ben je een vrouw die van pavement houdt dan ben je waarschijnlijk een tof wijf dat niet over alles gaat lopen miepen.quote:
Ja, hij begint steeds wakkerder te worden! Vandaag heb ik eens de moeite genomen om wat foto's daarvan te nemen.quote:
Ik moet oppassen wat ik zeg, Thaleia en d'r zus gaan ook.quote:Op zondag 6 december 2009 14:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik vind pavement juist een goed selectiecriterium. Ben je een vrouw die van pavement houdt dan ben je waarschijnlijk een tof wijf dat niet over alles gaat lopen miepen.
(En da's wel een minderheid natuurlijk)
Ja, vandaar (jaren geleden ben ik eens met hen naar The Love Substitutes geweest, een bandje dat ook aardig in dit genre zou passen).quote:Op zondag 6 december 2009 14:56 schreef Z het volgende:
[..]
Ik moet oppassen wat ik zeg, Thaleia en d'r zus gaan ook.
Die gaat heus niet plassen hoor, die gaat gewoon aan zijn voorhuidje sjorren tot zijn eikeltje begint te branden want liefde in de vloeibare vorm is er nog niet bij. Vergeet niet dat ik ook een Haganumbrugger ben geweest! De blokuren techniek leende zich daar bijzonder goed voor. Hassja!quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:37 schreef mane het volgende:
Vanmiddag vierde ik sinterklaas met mijn mentorkinderen uit de eerste klas en daar kwamen wel wat pareltjes voorbij. Het hoogtepunt was een suprise in de vorm van een toiletpot. Voor een jongen die tijdens de les altijd naar de wc moet. De laatste regels van het gedicht gingen zo:
'En tot slot van de Sint nog een goed advies:
minder drinken betekent ook minder pies.'
Ik had zelfs op m'n lowlandskaartje van afgelopen jaar geen winst gemaakt. Ik ben een goed mens.quote:Op zondag 6 december 2009 17:02 schreef ShadyLane het volgende:
Maak je over dat kaartje geen zorgen, dat raak je mak-ke-lijk nog kwijt. Het mag nu dan tegen al mijn verwachtingen in nog niet uitverkocht zijn (althans: gisteravond was het dat nog niet), maar tegen die tijd staan massa's mensen te springen om je kaartje over te nemen. Als je geen last hebt van hinderlijke dingen als principes kun je zelfs nog winst maken.
Ik bij mijn weten ook niet.quote:Op maandag 7 december 2009 10:18 schreef Lienekien het volgende:
Maar ik heb volgens mij ook nog nooit gestemd.
Second that.quote:Op maandag 7 december 2009 10:38 schreef broer het volgende:
Ik ben niet gevraagd. Schande!
Door wie wordt die wedstrijd eigenlijk georganiseerd? Want over het algemeen moet je ver weg blijven van dingen die de crew van Fok waardeert.quote:Op maandag 7 december 2009 16:23 schreef Frollo het volgende:
Of iemand aan wiens mening grote waarde wordt gehecht.
Oei.quote:Op maandag 7 december 2009 16:40 schreef Gellius het volgende:
De tandarts en Gellius gaan elkaar veel zien, de komende tijd..
He!quote:Op maandag 7 december 2009 16:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Door wie wordt die wedstrijd eigenlijk georganiseerd? Want over het algemeen moet je ver weg blijven van dingen die de crew van Fok waardeert.
quote:Op maandag 7 december 2009 16:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Iemand die van spotgoedkope braakbuienopwekkende kerstkitsch houdt.
Ik ken een paar mensen die recentelijk forse werkzaamheden aan hun gebit hebben laten verrichten en het is ze allemaal meegevallen. Komt dus wel goed!quote:Op maandag 7 december 2009 16:40 schreef Gellius het volgende:
De tandarts en Gellius gaan elkaar veel zien, de komende tijd..
Hmm, daar zit wat inquote:Op maandag 7 december 2009 16:52 schreef Gellius het volgende:
Jij bent niet ècht crew toch, AR? Jij modereert hier omdat iemand het toch moet doen.
Een hart onder de riem.quote:Op maandag 7 december 2009 17:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken een paar mensen die recentelijk forse werkzaamheden aan hun gebit hebben laten verrichten en het is ze allemaal meegevallen. Komt dus wel goed!
Is allebei goed.quote:Op maandag 7 december 2009 17:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Een hart onder de riem..
Ik zei als kind altijd: een riem onder het hart. Dat leek me ook heel verstevigend.
Omdat het bij deze mensen meeviel moet het bij gellius dus tegenvallen, om toch op het gemiddelde tevredenheidsniveau uit te komen.quote:Op maandag 7 december 2009 17:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken een paar mensen die recentelijk forse werkzaamheden aan hun gebit hebben laten verrichten en het is ze allemaal meegevallen. Komt dus wel goed!
Moge uw laminaat door de centrale verwarming opkrullen en uw billies bezwijken, gij addergebroed.quote:Op maandag 7 december 2009 17:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Omdat het bij deze mensen meeviel moet het bij gellius dus tegenvallen, om toch op het gemiddelde tevredenheidsniveau uit te komen.
Vet lullig, ouwe!
http://taal.vrt.be/taaldatabanken_master/juist/000720.shtmlquote:Niets zo leuk als een taaldiscussie onder collega's. Dagenlang proberen ze hun gelijk te halen en als dat niet lukt, besluit er eentje dan maar de taaladviseur erbij te halen. Zelfs de collega's van m'n vrouw hebben de weg naar de VRT-taaladviseur gevonden. En ja, ze leveren stof voor een nieuwe zomerse Taalzaak.
Waar het over gaat? De ene collega beweert dat je iemand een hart onder de riem steekt. Nee, zegt de andere, je steekt hem een riem onder het hart. En de taaladviseur houdt de kerk netjes in het midden: het kan allebei.
Iemand een hart onder de riem steken komt uit de soldatentaal. Stel dat een soldaat te weinig moed heeft, dan heeft hij het hart niet om te gaan vechten. Er zit niets anders op dan hem weer moed in te spreken, hem een hart in het lijf te spreken, hem een hart onder de riem te steken. Die riem loopt van zijn schouder schuin over zijn borst.
Waar komt iemand een riem onder het hart steken dan vandaan? Van een andere riem, een broekriem. Als iemand de moed dreigt te verliezen, bind je hem een riem onder het hart om te voorkomen dat het hart - de moed dus - hem in de schoenen zinkt.
Welke uitdrukking de meest juiste is, daar zijn de woordenboeken het niet over eens. De Grote Van Dale noemt iemand een riem onder het hart steken eigenlijk onjuist, maar volgens het Woordenboek der Nederlandsche Taal is net die uitdrukking volgens velen juister. Goed of fout, een hart onder de riem is in elk geval de gebruikelijkste vorm. Hij komt vijfentwintig keer meer voor dan de andere.
Alles gewikt en gewogen maakt het dus niet uit of je iemand een hart onder de riem steekt of omgekeerd. Alleen val je minder op als je het hart voor de riem laat komen. Het hangt er dus maar van af of je de taalrebel wilt uithangen of niet.
Je moet de brenger van slecht nieuws niet straffen.quote:Op maandag 7 december 2009 17:17 schreef Gellius het volgende:
[..]
Moge uw laminaat door de centrale verwarming opkrullen en uw billies bezwijken, gij addergebroed.
Valt van de buitenkant te zien wie welke billy in elkaar gezet heeft?quote:Op maandag 7 december 2009 17:27 schreef Gellius het volgende:
Ik heb vijf billies, trouwens. Nu ja, samen met de teerbeminde: gemeenschap van goederen hè? Ik put daar een vederlichte troost uit.
Je moet er maar opkomen. Dat zou ik nóóit doen, in ieder geval. Zulke mensen hebben er niets van begrepen.quote:Op maandag 7 december 2009 17:33 schreef broer het volgende:
'gewòòn' schrijft als je 'gewóón' bedoelt.
Wij hebben 3,5 Billy. Ik heb ze allemaal zelf in elkaar gezet toen ik al behoorlijk zwanger was.quote:Op maandag 7 december 2009 17:35 schreef Gellius het volgende:
Ik heb ze natuurlijk allemaal in elkaar gezet, rare snuiter. Ze staan als een huis.
quote:Op maandag 7 december 2009 17:33 schreef broer het volgende:
Ik zou er wel voor tekenen, hoor, als ik een taalrebel kon worden. Dat je 'gewòòn' schrijft als je 'gewóón' bedoelt, bijvoorbeeld. Dat is toch wel van een fijne tegendrààdsheid.
Je zult zien dat de nabestaanden van de taalrebel expres een spelfout op het grafmonument zetten.quote:Op maandag 7 december 2009 17:21 schreef Gellius het volgende:
God, je zal toch maar zo desperaat zijn een taalrebel te worden. Dan is er werkelijk geen hoop meer. Een leven waarin je zelfs door je meest naasten gemeden wordt als een hond met een beroerde adem, en dan het ingehouden gegiechel van de na-be-staan-den aan het grafveld.
Gegarandeerd lachen!quote:Een dokter gaat in de trein zitten naast twee augurken. Blijken de augurken op een condoom te zitten. Schreeuwt de dokter: Dat gaat zomaar niet, want mijn man heet Theo!
quote:Twee augurken zijn aan het flirten met twaalf chinezen. Plotseling pakken de chinezen een joint. De augurken slaan zichzelf voor het hoofd en zeggen: een joint? Ik had eigenlijk een grote hamer voor mijn vrouw willen kopen!
Door FOK!, en in tegenstelling tot voorgaande jaren dit keer zonder externe partijenquote:Op maandag 7 december 2009 16:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Door wie wordt die wedstrijd eigenlijk georganiseerd?
Had ik al eens gezegd dat ik jouw vakantiefoto's enorm kan waarderen?quote:Want over het algemeen moet je ver weg blijven van dingen die de crew van Fok waardeert.
Ik had mijn post expres zo geformuleerd dat ik tegen iedereen die ertegen in het geweer komt zou kunnen zeggen dat er 'over het algemeen' in stond en dat ik natuurlijk niet op de betreffende reclamant doelde, maar op de rest van de crew.quote:Op maandag 7 december 2009 21:36 schreef DaMart het volgende:
Door FOK!, en in tegenstelling tot voorgaande jaren dit keer zonder externe partijen.
Had ik al eens gezegd dat ik jouw vakantiefoto's enorm kan waarderen?.
Maar dat neemt niet weg dat ik jouw foto's nog steeds kan waarderen!quote:Op maandag 7 december 2009 23:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik had mijn post expres zo geformuleerd dat ik tegen iedereen die ertegen in het geweer komt zou kunnen zeggen dat er 'over het algemeen' in stond en dat ik natuurlijk niet op de betreffende reclamant doelde, maar op de rest van de crew.
Geen weetjes. Ze ziet er uit als iemand die 15 jaar geleden een corpsmeisje was.Maar toch viel het allemaal niet tegen, en was ik om 9 uur weer gewoon waar ik moest zijn. Moet over 2 weken wel een vulling laten zetten, maar verder was ze heel tevreden over mijn tandenstokergebruik.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:22 schreef Gellius het volgende:
Nu maar hopen dat je net zo'n fijne tandarts hebt als ik. De mijne had mij met één blik tot in het diepst van mijn ziel doorgrond en kwam vooral met weetjes. Ik ben dol op weetjes.
Tsja, hij heeft zelf ook aangegeven dat het in deze biografie vooral om het weergeven van feiten gaat. Hierna zullen vast sappigere levendigere overzichten verschijnen, en waarschijnlijk wordt het in deel 2 allemaal ook wel wat leuker, maar het is soms even niet anders.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:46 schreef Gellius het volgende:
Ik ben overigens ongeveer halverwege Reve. Mag ik opmerken dat ik Nop Maas nogal een, hmz, stijve raconteur vind?
Daarom hebben we ook een tijdje getwijfeld, omdat de grimasjes die hij trekt bij krampen erg lijken op lachen. Maar nu is het duidelijk lachen, hoor. Je hebt het wel door als hij last heeft van krampen.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:53 schreef Lienekien het volgende:
Op die leeftijd is dat gas, Claudia.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op woensdag 9 december 2009 18:08 schreef Claudia_x het volgende:En toch hou je van 'mSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
Sterker nog: ik vind elke scheet geweldig, letterlijk.quote:
Geweldig. Mooie ogen!quote:Op woensdag 9 december 2009 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
We weten het vanaf vandaag zeker: hij lacht!
[ afbeelding ]
quote:CRUSADES is een vierdelige BBC-documentairereeks over de geschiedenis van de kruistochten. De serie is geschreven en wordt gepresenteerd door Terry Jones, bekend als lid van het Monty Python-team. Jones is historicus en heeft vooral belangstelling voor middeleeuwse geschiedenis. In Crusades treedt Jones op als een hedendaags onderzoeksjournalist die een aantal eeuwen terug in de tijd is gezet. Het spelen met de tijd, met moderne tv-technieken het heden en verleden door elkaar halen, het zijn elementen die liefhebbers van het Monty Python-team maar al te goed kennen. Crusades is dus geen gortdroge documentairereeks maar is vanuit wetenschappelijk perspectief goed doortimmerd.
De moeite waard inderdaad.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:49 schreef mane het volgende:
Ik heb samen met mijn collega wat lessen over de kruistochten gemaakt voor klas V en daarbij gebruiken we een BBC documentaire die ik nog niet kende. Gemaakt door Terry Jones van Monty Python. Nu vind ik dat jullie het ook moeten kennen. Voor zover dat nog niet het geval is.
[..]
Moest ik deze week ook doen. Leerlingen en collega's hebben ook een vragenlijst ingevuld over mijn functioneren. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar natuurlijk. Aan de andere kant, iedereen met een beetje zelfkennis weet toch wel waar z'n goede en zwakke punten liggen? Er wordt in die beoordelingsstructuren zo'n gedoe van gemaakt.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zelf je beoordelingsformulier voor je functioneringsgesprek invullen, wat heb ik daar een hekel aan. Of zal ik gewoon overal 'goed' invullen?
Dat is nog verdomd lastig als je, bijvoorbeeld zoals ik, helemaal geen zwakke punten hebt.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:05 schreef mane het volgende:
[..]
Moest ik deze week ook doen. Leerlingen en collega's hebben ook een vragenlijst ingevuld over mijn functioneren. Daar ben ik wel nieuwsgierig naar natuurlijk. Aan de andere kant, iedereen met een beetje zelfkennis weet toch wel waar z'n goede en zwakke punten liggen? Er wordt in die beoordelingsstructuren zo'n gedoe van gemaakt.
Laatst heb ik geleerd wat dat in het Japans is, zelfingenomenheid. Dat is unubore of hitoriyogari. Dat zijn mooie woorden, denk je zo, maar ze vallen beide helemaal in het niets bij prachten zoals ryogakuseikaikan ofquote:Op donderdag 10 december 2009 14:50 schreef Lienekien het volgende:
Je uitmuntende zelfingenomenheid.
Dat wel natuurlijk, maar het kan de verhoudingen op de werkvloer verstoren en het is jouw verantwoordelijkheid, bovenmenselijk perfect als je bent, om dat in te zien en te voorkomen.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:51 schreef JAM het volgende:
Is dat geen zwak punt van anderen dan, dat ze zich zo gemakkelijk laten intimideren?
Nu, dat is natuurlijk geen enkel probleem,- dat begrijp je natuurlijk wel. Daar draai ik m'n handje niet voor in. Zet mij ergens op een werkvloer, een jolijt dat het is! Een productief jolijt he, let wel.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk, maar het kan de verhoudingen op de werkvloer verstoren en het is jouw verantwoordelijkheid, bovenmenselijk perfect als je bent, om dat in te zien en te voorkomen.
quote:Op donderdag 10 december 2009 14:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is nog verdomd lastig als je, bijvoorbeeld zoals ik, helemaal geen zwakke punten hebt.
Ik heb daarover toch eens hoogoplopende ruzie gekregen met de toenmalige manager.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:40 schreef k_man het volgende:
Wat is dat voor waanzin om zelf je beoordelingsformulier te moeten invullen? Je wordt toch beoordeeld door je leidinggevende, niet door jezelf?
Een vorige leidinggevende begon ooit het beoordelingsgesprek met het vragen naar mijn sterke en zwakke punten. Ik heb geantwoord dat ik aannam dat zij me ging vertellen hoe ze daarover dacht. Het is verdorie geen sollicitatie.
Natuurlijk is de mening van anderen dan alleen je leidinggevende ook van belang. Ik ga er inderdaad van uit dat hij het gesprek voorbereidt en dat niet alleen doet op basis van zijn eigen waarneming, maar daarin ook betrekt wat hij meekrijgt van mijn collega's of andere mensen waarmee ik zakelijk veel omga. Als hij dat goed gedaan heeft, kan hij aangeven wat er goed gaat en wat er aan schort. Dat moet hij aan mij vertellen. Hij beoordeelt mijn functioneren.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:36 schreef mane het volgende:
Hmm. De vraag is of een manager de juiste persoon is om je inhoudelijk kritiek te geven. In mijn geval vind ik de mening van mijn leerlingen relevant omdat zij mij dagelijks 'in het veld' zien en als geen ander weten hoe ik lesgeef. Ook mijn naaste vakcollega's kunnen een goed oordeel geven. Zij hebben een duidelijk beeld en een beter inzicht in hoe ik mijn vak beoefen. De leidinggevende is meer de persoon die dit inventariseert en vervolgens verder met mij praat.
Ja, ik weet ook wel hoe ik vind dat ik functioneer, maar dat is niet het doel van een beoordelingsgesprek. Het gaat er niet alleen om hoe ik zelf denk dat ik functioneer, maar vooral om hoe mijn werkgever daarover denkt. En misschien ziet hij sommige zaken wel, die ik niet zie. Als hij me daarop wijst, kan ik proberen daar wat aan te doen. Er aandacht aan besteden en er verbetering in aanbrengen. Als ik zelf m'n beoordelingsformulier zou moeten invullen en m'n leidinggevende influisteren hoe ik denk dat ik functioneer, hoor ik alleen m'n eigen mening. En die ken ik wel - daar heb ik geen beoordelingsgesprek voor nodig.quote:Gelukkig is daarbij mijn eigen input van groot belang. Het idee dat je zelf inbreng hebt in zo'n gesprek spreekt mij juist wel aan. Uiteindelijk vind ik namelijk dat ik zelf het beste weet hoe ik functioneer.
Dit is m'n broertje: http://www.sharkscope.com/index.html?username=moonen0303&network=everest#graphs.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:53 schreef JAM het volgende:
[ afbeelding ]
Dat duurt niet meer lang!.
Ja, maar omdat ik opdrachten doe maakt ze me nooit mee in m'n werk, en aangezien ik mezelf wel altijd meemaak moet ik het maar doen.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:40 schreef k_man het volgende:
Wat is dat voor waanzin om zelf je beoordelingsformulier te moeten invullen? Je wordt toch beoordeeld door je leidinggevende, niet door jezelf?
Ik heb geen idee, Liene. Moet ik me zorgen maken?quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:51 schreef Lienekien het volgende:
Je weet wat we doen met vermoedens, hè, Gellius?
Nee, geen zorgen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:06 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, Liene. Moet ik me zorgen maken?
Neu, ik vind het gewoon heel moeilijk om me voor te stellen dat ik ooit een tweede zou willen. (Niet vanwege de bevalling, hoor.)quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:48 schreef Gellius het volgende:
Ik vermoed dat Claudia zich niet kan vinden in de wat nonchalante opvoedfilosofie.
Daar ben ik gisteren nog langs gewandeld. Overal in de stad liepen mensen met dezelfde Katherina-tassen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:57 schreef Frollo het volgende:
Ik kom net van De wereld van Katherina, waarvoor ik speciaal de ochtend vrij had genomen. Maar bah bah bah, wat was het druk!
Gemangeld tussen een meute bejaarden en een schoolklas was ik blij als ik af en toe vanuit mijn ooghoeken een miniatuur in het zicht kreeg. Een paar vitrines moest ik helemaal maar overslaan.
Wel zuur hoor, want uiteraard was ik de enige die écht geïntereseerd was.
Enfin.
Wat erg.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:28 schreef Quir het volgende:
[..]
Daar ben ik gisteren nog langs gewandeld. Overal in de stad liepen mensen met dezelfde Katherina-tassen.
Het zal niet de eerste keer in een museum zijn, maar misschien wel de laatste. De bejaarde medemens heeft nog maar weinig tijd over en leeft bij de dag. De jeugd heeft nog alle tijd, dus die kan best even wachten totdat de oma's uitgekeken zijn. Gun je bejaarde medemens dat uitje, ze hebben al zo weinig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:39 schreef NoCigar het volgende:
Bejaarden zijn op zich niet zo erg, alleen het feit dat ze zo onbeschoft zijn en schaamteloos voordringen. Net alsof ze voor het eerst in een museum zijn.
Dat doet'ie verdomd netjes zeg,- maar over hoeveel jaar hebben we het dan? Ik bedoel, zo'n slordige achtduizend potjes kaarten (ik heb de pagina niet meer ter beschikking maar zoveel waren het er ongeveer toch?), daar gaat toch wat tijd inzitten.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dit is m'n broertje: http://www.sharkscope.com/index.html?username=moonen0303&network=everest#graphs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |