abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75191331
Oh hier zijn jullie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75191588
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:47 schreef Claudia_x het volgende:
Liesbeth! Liesbeth!
.
pi_75191658
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:19 schreef k_man het volgende:
Ik vervoeg me dus bij de organisatie. Is dat onterecht?
Volkomen.
pi_75191708
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:47 schreef Claudia_x het volgende:
Liesbeth! Liesbeth!
.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 01-12-2009 23:43:57 ]
anonieme razernist
pi_75191934
Het ergste is: ik kan niet stoppen met ernaar te kijken.
pi_75193679
Albert Verlinde zou het vast schandalig vinden. Om het goed te maken dan maar een nummer dat ik stiekem goed vind (van Lennaert Nijgh en Boudewijn de Groot ):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75203843
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:03 schreef Gellius het volgende:
Het ergste is: ik kan niet stoppen met ernaar te kijken.
Ik kan er juist niet naar kijken.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_75204131
Pastorale, dat vind ik echt zo'n gedrocht van jaren '70-bombast.
Doe dan maar (uit hetzelfde tijdperk volgens mij) het tekstueel net zo overdramatische, maar verder ingetogen 'Vluchten kan niet meer' van Halsema & Arean.
pi_75204226
Wij gaan bedrijfsmatiger werken, en daarom worden nu in een bottere stijl dan voorheen veranderingen opgelegd die naar de mening van de werkvloer funest zijn voor de kwaliteit. Ik erger me er kapot aan, maar heb tegelijkertijd het vermoeden dat het overal zo is. Kunnen TTK-ers die in andere sectoren werken dat bevestigen? (Ik denk dat mijn ergernis dan makkelijker plaats kan maken voor schouderophalen en dat dat beter zou zijn voor m'n hart.)
  woensdag 2 december 2009 @ 10:29:29 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75204336
Het overlijden van Frans Halsema staat in mijn geheugen als de eerste keer dat er een bekende Nederlander overleed waarvan de naam me wat zei.

Dat was natuurlijk vanwege de 'leuke dingen voor de mensen'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75204503
In mijn ervaring zijn voornemens om 'bedrijfsmatiger te gaan werken' in bijna alle gevallen een volstrekt lege huls gebleken en zijn de daartoe - extern ingehuurde - veranderingsmanagers altijd op mysterieuze, nooit nader toegelichte gronden verdwenen. Niet dat er nooit iets verandert bij ons, maar ik heb niet het idee dat met veel bombarie aangekondigde drastische koerswijzigingen op veel uit lopen.
pi_75204980
Dat er effectief weinig verandert verwacht ik ook, maar die externe adviseurs en de rest van het circus kosten wel een hoop geld waarmee ook de klassen hadden kunnen worden verkleind of een goeie wiskundige aangetrokken worden.

Nouja. Het is niet anders. Ik ga mijn best doen er voortaan om te lachen.
  woensdag 2 december 2009 @ 10:56:00 #74
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_75205132
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
Wij gaan bedrijfsmatiger werken, en daarom worden nu in een bottere stijl dan voorheen veranderingen opgelegd die naar de mening van de werkvloer funest zijn voor de kwaliteit. Ik erger me er kapot aan, maar heb tegelijkertijd het vermoeden dat het overal zo is. Kunnen TTK-ers die in andere sectoren werken dat bevestigen? (Ik denk dat mijn ergernis dan makkelijker plaats kan maken voor schouderophalen en dat dat beter zou zijn voor m'n hart.)
Bij de overheid valt het wel mee.

Bovendien was ik voorheen zelf zo'n enge externe, en nu een interne externe, dus heb ik een genuanceerd verhaal.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 2 december 2009 @ 10:56:41 #75
11923 I.R.Baboon
pi_75205152
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:50 schreef ShadyLane het volgende:

Nouja. Het is niet anders. Ik ga mijn best doen er voortaan om te lachen.
Dát is altijd het beste. Lachen, drinken en beminnen, dan loopt de rest wel los.
pi_75205277
Maar jij bent toen toch ook op een mysterieuze, nooit nader toegelichte wijze van het toneel verdwenen, baviaan?
pi_75205847
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
Altijd maar dat eeuwige overleg, dat schiet toch niet op? Soms moet er gewoon even de botte bijl in. Dan moet het natuurlijk wel wat opleveren, zo niet kan je er mooi om lachen.
Aldus.
  woensdag 2 december 2009 @ 11:20:34 #78
11923 I.R.Baboon
pi_75205893
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:00 schreef Gellius het volgende:
Maar jij bent toen toch ook op een mysterieuze, nooit nader toegelichte wijze van het toneel verdwenen, baviaan?
Bedoel je hier, of in mijn werkomgeving?

(of anders gezegd: ik mis het bruggetje)
pi_75206318
Ik bedoel dat je inmiddels geen enge externe meer bent.
  woensdag 2 december 2009 @ 12:16:15 #80
11923 I.R.Baboon
pi_75207842
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:31 schreef Gellius het volgende:
Ik bedoel dat je inmiddels geen enge externe meer bent.
Ik voelde me niet zo thuis in een wereld waar mensen elkaar 's nachts mailen om indruk te maken, waar de meeste gesprekken over de leaseauto gaan en waar ik bovendien nauwelijks zeggenschap had waar ik geplaatst zou worden (om het nog maar niet te hebben over de inhoud van de werkzaamheden). Dus toen ben ik elders gaan solliciteren en zodoende ben ik nu een interne externe, bij een club die er dus niet op uit is om zo veel mogelijk geld uit de zakken van onwetende bedrijven te kloppen. En ik ben op tijd weggegaan, want een half jaar later vielen er een hoop semi-gedwongen ontslagen.

Je geeft wel de droom op om over 5 jaar walgelijk rijk (en ongelukkig) te zijn. Maar goed, dan maar modaal gelukkig.
  woensdag 2 december 2009 @ 13:44:09 #81
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_75210292
Ik verkies modaal gelukkig anders toch boven ongelukkig, hoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  woensdag 2 december 2009 @ 15:16:06 #82
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_75213151
Toen ik niet lang geleden een zwaar beschonken vrind te ruste legde zei hij: 'Ik ben zo'n gelukkige, ongelukkige jongen.' Dat vond ik anders ook erg mooi.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 02-12-2009 15:22:38 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_75219829
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:19 schreef Z het volgende:
Altijd maar dat eeuwige overleg, dat schiet toch niet op? Soms moet er gewoon even de botte bijl in. Dan moet het natuurlijk wel wat opleveren, zo niet kan je er mooi om lachen.
Voor het onwaarschijnlijke geval dat je geen grapje maakte: opschieten doet het veel minder dan voorheen. De inspraakmiddagen vliegen ons om de oren en de mailbox raakt verstopt door alle oeverloze beleidsnota's.
pi_75237935
Ik meende het wel enigszins. Maar goed, ik had me er een wat verkeerde voorstelling van gemaakt duidelijk.
Aldus.
  donderdag 3 december 2009 @ 09:45:05 #85
11923 I.R.Baboon
pi_75238200
Ja, ik denk dat Z best gelijk heeft dat het soms kan helpen. Iemand in deze reeks vertelde over een agendapunt dat al jaren elke week terug kwam zonder dat iemand er ooit iets over te melden had.

Maar ja, soms helpt het ook niet en dan is het stom. Het is net het leven.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:06:31 #86
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_75242207
Goed vergaderen is een ware kunst. Misschien moet ik eens een DVD uitbrengen van de beste vergaderingen die ik in mijn leven gehad heb.
pi_75243962
Bij ons wordt er technisch meestal goed vergaderd. Maar min of meer het hele bedrijf heeft hier ook een soort van cursus voor gehad. Inhoudelijk wisselt het enorm natuurlijk.
Aldus.
pi_75256546
Ik zie dat jij ook een Pavement adept bent IR. Ik hoop ook kaartjes te bemachtigen, wie weet lukt het.
Aldus.
pi_75256601
Is er nog wel eens nieuws van Iwan, de Verschrikkelijke Libertariër, eigenlijk? Je hoort er zo weinig van.
pi_75256607
Mijn zusje en ik gaan het ook proberen.

Waar blijft trouwens de Ivan-update? Moeten we daarvoor tegenwoordig naar OUD?
  donderdag 3 december 2009 @ 19:18:53 #91
11923 I.R.Baboon
pi_75256648
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:15 schreef Z het volgende:
Ik zie dat jij ook een Pavement adept bent IR. Ik hoop ook kaartjes te bemachtigen, wie weet lukt het.
Ik ga er proberen 2 te halen, dus mocht er een ttk'er buiten de boot vallen dan valt er wellicht nog wat te herverdelen.

(De vriend die me er op attendeerde vroeg 'zou het een beetje storm lopen of zouden er na een week nog wel kaartjes zijn'. Heb sterk het vermoeden dat ze binnen een kwartier uitverkocht zullen zijn.)
  donderdag 3 december 2009 @ 19:21:58 #92
11923 I.R.Baboon
pi_75256742
Die reissues van de pavementalbums zijn trouwens de voorbeelden van hoe je cd's moet maken als je wilt dat ze gekocht blijven. Allemaal dubbelalbums volgestouwd met demootjes en liveversies en een boekje. Niet dat je daar veel mee doet, maar het staat wel mooi in je cdkassie.

Nu ik het er over heb ga ik meteen wowee zowee aanzetten en dan afwassen.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:41:37 #93
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_75259609
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:17 schreef Gellius het volgende:
Is er nog wel eens nieuws van Iwan, de Verschrikkelijke Libertariër, eigenlijk? Je hoort er zo weinig van.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:17 schreef ShadyLane het volgende:

Waar blijft trouwens de Ivan-update? Moeten we daarvoor tegenwoordig naar OUD?
--> TRU
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_75265134
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_75272769
Nou, als dat geen koffiegesprek oplevert, weet ik het ook niet meer.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:19:37 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75272813
Hij is nog steeds enorm.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:19:38 #97
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_75272814
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:17 schreef Gellius het volgende:
Zo te zien houd hij zich vooral bezig met slapen.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:27:36 #98
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_75272992
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:17 schreef Gellius het volgende:
Nou, als dat geen koffiegesprek oplevert, weet ik het ook niet meer.
Een koffiegesprek over het kind van mensen in Amsterdam die ik niet ken, hoe zie je dat precies voor je?
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:30:10 #99
15967 Frollo
pi_75273033
Maar het is een prachtig menneke, dat zeker!
pi_75273084
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:19 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Zo te zien houd hij zich vooral bezig met slapen.
Behalve vannacht.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:33:18 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75273105
Ik voel wel een beetje een zwart gat sinds zijn geboorte. Wat hebben we nu voor spannends om naar uit te kijken?
pi_75273201
Is dat een glimlach?

Moet hij niet in z'n bed slapen?
Aldus.
pi_75273343
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:37 schreef Z het volgende:
Is dat een glimlach?

Moet hij niet in z'n bed slapen?
Begin jij nu ookal? De consultatiebureaumiep vond ook dat ik hem vaker in zijn wiegje moest leggen. Volgens de verloskundige kun je een kind tot 6 maanden niet verwennen. Het is nog geen glimlach, maar we verwachten dat het niet lang meer gaat duren voor hij gaat lachen.

Ik heb vrijwel alleen maar crappy webcamshots waarop hij bij mij ligt te slapen. Ik stel het maken van goede foto's elke keer uit omdat hij nog puistjes heeft. (Ik vermoed dat die over een dag of 2 weg zijn.)

Tegenwoordig slaapt hij met één armpje onder zijn hoofd. En als hij moet drukken vouwt hij zijn handjes klauwen eerbiedig.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:43:35 #104
15967 Frollo
pi_75273350
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik voel wel een beetje een zwart gat sinds zijn geboorte. Wat hebben we nu voor spannends om naar uit te kijken?
Vraag dwerg ten huwelijk!
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:45:49 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75273408
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:43 schreef Frollo het volgende:

[..]

Vraag dwerg ten huwelijk!
Ja, zal ik dat doen?! Oh, dat zal een verrassing zijn!
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:48:21 #106
11923 I.R.Baboon
pi_75273471
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Over 1,5 week hoor ik of ik een vast contract krijg.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:50:21 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75273528
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Het zou pas spannend zijn als je plotseling op straat kwam te staan en je zou besluiten om toch een geheel andere carrière te gaan kiezen. Dat je bijv. besluit om bij Frans Molenaar aan te bellen met de vraag of je bij hem van onderop het couturevak mag komen leren. Hij zal je vragen of je dan toch tenminste weet hoe je een mouw moet aanzetten.
pi_75273611
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Begin jij nu ookal? De consultatiebureaumiep vond ook dat ik hem vaker in zijn wiegje moest leggen. Volgens de verloskundige kun je een kind tot 6 maanden niet verwennen. Het is nog geen glimlach, maar we verwachten dat het niet lang meer gaat duren voor hij gaat lachen.
Hij moet gewoon wennen aan in slaap vallen in z'n bed. Als hij telkens op jullie in slaap valt wil hij dat op gegeven moment altijd. Als hij huilt moet je hem natuurlijk wel pakken. Er zijn overigens weinig dingen fijner dan een kindje wat op je in slaap valt ... M'n dochter deed dat nog wel eens, m'n zoontje bijna nooit. Die laatste stond gister opeens in de box, hij kan nog niet eens kruipen!
Aldus.
pi_75273701
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Je zult toch met iets beters moeten komen wil het opwegen tegen 9 maanden zwanger zijn en een kind eruit persen.

Maar: spannend!
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:00:29 #110
11923 I.R.Baboon
pi_75273787
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zult toch met iets beters moeten komen wil het opwegen tegen 9 maanden zwanger zijn en een kind eruit persen.

Maar: spannend!
Ja, I know.

Het is bovendien een formaliteit, en alleen de vraag 'in welke schaal ga ik terecht komen', wat natuurlijk als ambtenaar wel een enorm issue is, maar toch niet iets van zwangeresque proporties.

Wat hebben we verder: pope een huis, mainport een unban, JAM een uitnodiging voor het boekenbal, een terugkeer van marble?
pi_75273885
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:53 schreef Z het volgende:

[..]

Hij moet gewoon wennen aan in slaap vallen in z'n bed. Als hij telkens op jullie in slaap valt wil hij dat op gegeven moment altijd. Als hij huilt moet je hem natuurlijk wel pakken. Er zijn overigens weinig dingen fijner dan een kindje wat op je in slaap valt ... M'n dochter deed dat nog wel eens, m'n zoontje bijna nooit.
Nou ja, volgens de verloskundige is een baby dus niet in staat om dat soort verbanden te leggen en moet je daar pas rond een maand of 6 rekening mee gaan houden. In de beginperiode benadrukt iedereen vooral dat het hechten en leren kennen belangrijk is. In het ziekenhuis werd het sterk aangemoedigd om met hem in slaap te vallen.

Hij heeft vooral moeite met in slaap vallen omdat hij behoorlijk last heeft van krampen. Echt krijsen zal hij er niet om doen, maar het weerhoudt hem er wel van om lekker in te slapen als je hem niet troost. 's Nachts leg ik hem in de wieg en troost ik hem alleen zonder hem eruit te halen (speentje erin, over wang wrijven). Dat werkt doorgaans heel aardig. Ik zit te twijfelen of Infacol misschien iets voor hem is, maar hij laat zich zo goed troosten dat ik het eigenlijk niet ok vind om op een medicijn over te stappen. Die krampen zullen sowieso ergens tussen de 6 en 12 weken verdwijnen en ik heb goede hoop dat het zelfstandig in slaap vallen dan makkelijker gaat.
quote:
Die laatste stond gister opeens in de box, hij kan nog niet eens kruipen!
Hoe oud is hij nu?
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:04:51 #112
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_75273893
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, I know.

Het is bovendien een formaliteit, en alleen de vraag 'in welke schaal ga ik terecht komen', wat natuurlijk als ambtenaar wel een enorm issue is, maar toch niet iets van zwangeresque proporties.

Wat hebben we verder: pope een huis, mainport een unban, JAM een uitnodiging voor het boekenbal, een terugkeer van marble?
Erik een kamer..

*Snel wegrent
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_75274024
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, volgens de verloskundige is een baby dus niet in staat om dat soort verbanden te leggen en moet je daar pas rond een maand of 6 rekening mee gaan houden. In de beginperiode benadrukt iedereen vooral dat het hechten en leren kennen belangrijk is. In het ziekenhuis werd het sterk aangemoedigd om met hem in slaap te vallen.
Hechten is ook zeer belangrijk inderdaad. Ach, in het begin is het vooral zoeken naar wat het best werkt.
quote:
Hoe oud is hij nu?
8 maanden. Hij had geen flauw idee wat hij aan het doen was volgens mij en vond het behoorlijk eng wat hij aan het doen was.
Aldus.
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:12:44 #114
15967 Frollo
pi_75274095
Effe schaamteloos de zoon van mijn zwager spammen:

pi_75274120
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:10 schreef Z het volgende:

[..]

Hechten is ook zeer belangrijk inderdaad. Ach, in het begin is het vooral zoeken naar wat het best werkt.
Ik heb mezelf 6 weken permissie gegeven om te doen wat ikzelf fijn vind. Daarna moet ik toch los gaan laten.
quote:
8 maanden. Hij had geen flauw idee wat hij aan het doen was volgens mij en vond het behoorlijk eng wat hij aan het doen was.
Ah, dan gaat hij ongeveer gelijk op met mijn neefje! Hoe gaan jullie dat met slapen in het bedje doen? Mijn neefje gaat ook telkens staan en zijn opa en oma zijn bang dat hij hard valt. Daarom laten ze hem nu alleen in de kinderwagen slapen.
pi_75274158
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:12 schreef Frollo het volgende:
Effe schaamteloos de zoon van mijn zwager spammen:

Zie ik nou goed dat hij rood haar heeft?
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:16:45 #117
15967 Frollo
pi_75274192
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zie ik nou goed dat hij rood haar heeft?
Yep, van zijn oma van moederskant.
pi_75280221
Liesbeth! Lieieiesbeth! LIESBETH!
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:21:46 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75280392
Is ze nog steeds niet sprekend in de pers verschenen?
pi_75281336
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb mezelf 6 weken permissie gegeven om te doen wat ikzelf fijn vind. Daarna moet ik toch los gaan laten.
[..]

Ah, dan gaat hij ongeveer gelijk op met mijn neefje! Hoe gaan jullie dat met slapen in het bedje doen? Mijn neefje gaat ook telkens staan en zijn opa en oma zijn bang dat hij hard valt. Daarom laten ze hem nu alleen in de kinderwagen slapen.
Eén of twee keer hard vallen en daarna doet hij het niet meer. Of is hij tenminste wat meer voorzichtig.
Aldus.
pi_75281573
Rode kool kun je stoven
Je zult deze daarvoor vast en zeker loven.
Deze kool kun je eveneens koken of serveren als salade of ovengerecht
Maar de smaak komt pas echt goed tot zijn recht
Als je zo'n heerlijke goudreinet erbij doet
Dan wordt het nl. zo lekker zoet.
Gember en appelstroop erbij kunnen de meeste magen
Eveneens heel goed verdragen.

Het wekelijkse recept van Bioboer Giel verscheen deze week in dichtvorm.
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:35:20 #122
11923 I.R.Baboon
pi_75283368
Rode kool. Godenvoedsel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')