Volkomen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:19 schreef k_man het volgende:
Ik vervoeg me dus bij de organisatie. Is dat onterecht?
Ik kan er juist niet naar kijken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:03 schreef Gellius het volgende:
Het ergste is: ik kan niet stoppen met ernaar te kijken.
Bij de overheid valt het wel mee.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
Wij gaan bedrijfsmatiger werken, en daarom worden nu in een bottere stijl dan voorheen veranderingen opgelegd die naar de mening van de werkvloer funest zijn voor de kwaliteit. Ik erger me er kapot aan, maar heb tegelijkertijd het vermoeden dat het overal zo is. Kunnen TTK-ers die in andere sectoren werken dat bevestigen? (Ik denk dat mijn ergernis dan makkelijker plaats kan maken voor schouderophalen en dat dat beter zou zijn voor m'n hart.)
Dát is altijd het beste. Lachen, drinken en beminnen, dan loopt de rest wel los.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:50 schreef ShadyLane het volgende:
Nouja. Het is niet anders. Ik ga mijn best doen er voortaan om te lachen.
Altijd maar dat eeuwige overleg, dat schiet toch niet op? Soms moet er gewoon even de botte bijl in. Dan moet het natuurlijk wel wat opleveren, zo niet kan je er mooi om lachen.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
Wij gaan bedrijfsmatiger werken, en daarom worden nu in een bottere stijl dan voorheen veranderingen opgelegd die naar de mening van de werkvloer funest zijn voor de kwaliteit. Ik erger me er kapot aan, maar heb tegelijkertijd het vermoeden dat het overal zo is. Kunnen TTK-ers die in andere sectoren werken dat bevestigen? (Ik denk dat mijn ergernis dan makkelijker plaats kan maken voor schouderophalen en dat dat beter zou zijn voor m'n hart.)
Bedoel je hier, of in mijn werkomgeving?quote:Op woensdag 2 december 2009 11:00 schreef Gellius het volgende:
Maar jij bent toen toch ook op een mysterieuze, nooit nader toegelichte wijze van het toneel verdwenen, baviaan?
Ik voelde me niet zo thuis in een wereld waar mensen elkaar 's nachts mailen om indruk te maken, waar de meeste gesprekken over de leaseauto gaan en waar ik bovendien nauwelijks zeggenschap had waar ik geplaatst zou worden (om het nog maar niet te hebben over de inhoud van de werkzaamheden). Dus toen ben ik elders gaan solliciteren en zodoende ben ik nu een interne externe, bij een club die er dus niet op uit is om zo veel mogelijk geld uit de zakken van onwetende bedrijven te kloppen. En ik ben op tijd weggegaan, want een half jaar later vielen er een hoop semi-gedwongen ontslagen.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:31 schreef Gellius het volgende:
Ik bedoel dat je inmiddels geen enge externe meer bent.
Voor het onwaarschijnlijke geval dat je geen grapje maakte: opschieten doet het veel minder dan voorheen. De inspraakmiddagen vliegen ons om de oren en de mailbox raakt verstopt door alle oeverloze beleidsnota's.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:19 schreef Z het volgende:
Altijd maar dat eeuwige overleg, dat schiet toch niet op? Soms moet er gewoon even de botte bijl in. Dan moet het natuurlijk wel wat opleveren, zo niet kan je er mooi om lachen.
Ik ga er proberen 2 te halen, dus mocht er een ttk'er buiten de boot vallen dan valt er wellicht nog wat te herverdelen.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:15 schreef Z het volgende:
Ik zie dat jij ook een Pavement adept bent IR. Ik hoop ook kaartjes te bemachtigen, wie weet lukt het.
quote:Op donderdag 3 december 2009 19:17 schreef Gellius het volgende:
Is er nog wel eens nieuws van Iwan, de Verschrikkelijke Libertariër, eigenlijk? Je hoort er zo weinig van.
--> TRUquote:Op donderdag 3 december 2009 19:17 schreef ShadyLane het volgende:
Waar blijft trouwens de Ivan-update? Moeten we daarvoor tegenwoordig naar OUD?
Zo te zien houd hij zich vooral bezig met slapen.quote:Op donderdag 3 december 2009 19:17 schreef Gellius het volgende:
Is er nog wel eens nieuws van Iwan, de Verschrikkelijke Libertariër, eigenlijk? Je hoort er zo weinig van.
Een koffiegesprek over het kind van mensen in Amsterdam die ik niet ken, hoe zie je dat precies voor je?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:17 schreef Gellius het volgende:
Nou, als dat geen koffiegesprek oplevert, weet ik het ook niet meer.
Behalve vannacht.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zo te zien houd hij zich vooral bezig met slapen.
Begin jij nu ookal?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:37 schreef Z het volgende:
Is dat een glimlach?
Moet hij niet in z'n bed slapen?
Vraag dwerg ten huwelijk!quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik voel wel een beetje een zwart gat sinds zijn geboorte. Wat hebben we nu voor spannends om naar uit te kijken?
Ja, zal ik dat doen?! Oh, dat zal een verrassing zijn!quote:
Over 1,5 week hoor ik of ik een vast contract krijg.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik voel wel een beetje een zwart gat sinds zijn geboorte. Wat hebben we nu voor spannends om naar uit te kijken?
Het zou pas spannend zijn als je plotseling op straat kwam te staan en je zou besluiten om toch een geheel andere carrière te gaan kiezen. Dat je bijv. besluit om bij Frans Molenaar aan te bellen met de vraag of je bij hem van onderop het couturevak mag komen leren. Hij zal je vragen of je dan toch tenminste weet hoe je een mouw moet aanzetten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Over 1,5 week hoor ik of ik een vast contract krijg.
Hij moet gewoon wennen aan in slaap vallen in z'n bed. Als hij telkens op jullie in slaap valt wil hij dat op gegeven moment altijd. Als hij huilt moet je hem natuurlijk wel pakken. Er zijn overigens weinig dingen fijner dan een kindje wat op je in slaap valt ... M'n dochter deed dat nog wel eens, m'n zoontje bijna nooit. Die laatste stond gister opeens in de box, hij kan nog niet eens kruipen!quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begin jij nu ookal?De consultatiebureaumiep vond ook dat ik hem vaker in zijn wiegje moest leggen. Volgens de verloskundige kun je een kind tot 6 maanden niet verwennen.
Het is nog geen glimlach, maar we verwachten dat het niet lang meer gaat duren voor hij gaat lachen.
Je zult toch met iets beters moeten komen wil het opwegen tegen 9 maanden zwanger zijn en een kind eruit persen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Over 1,5 week hoor ik of ik een vast contract krijg.
Ja, I know.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zult toch met iets beters moeten komen wil het opwegen tegen 9 maanden zwanger zijn en een kind eruit persen.![]()
Maar: spannend!
Nou ja, volgens de verloskundige is een baby dus niet in staat om dat soort verbanden te leggen en moet je daar pas rond een maand of 6 rekening mee gaan houden. In de beginperiode benadrukt iedereen vooral dat het hechten en leren kennen belangrijk is. In het ziekenhuis werd het sterk aangemoedigd om met hem in slaap te vallen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:53 schreef Z het volgende:
[..]
Hij moet gewoon wennen aan in slaap vallen in z'n bed. Als hij telkens op jullie in slaap valt wil hij dat op gegeven moment altijd. Als hij huilt moet je hem natuurlijk wel pakken. Er zijn overigens weinig dingen fijner dan een kindje wat op je in slaap valt ... M'n dochter deed dat nog wel eens, m'n zoontje bijna nooit.
quote:Die laatste stond gister opeens in de box, hij kan nog niet eens kruipen!
Erik een kamer..quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, I know.
Het is bovendien een formaliteit, en alleen de vraag 'in welke schaal ga ik terecht komen', wat natuurlijk als ambtenaar wel een enorm issue is, maar toch niet iets van zwangeresque proporties.
Wat hebben we verder: pope een huis, mainport een unban, JAM een uitnodiging voor het boekenbal, een terugkeer van marble?
Hechten is ook zeer belangrijk inderdaad. Ach, in het begin is het vooral zoeken naar wat het best werkt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, volgens de verloskundige is een baby dus niet in staat om dat soort verbanden te leggen en moet je daar pas rond een maand of 6 rekening mee gaan houden. In de beginperiode benadrukt iedereen vooral dat het hechten en leren kennen belangrijk is. In het ziekenhuis werd het sterk aangemoedigd om met hem in slaap te vallen.
8 maanden. Hij had geen flauw idee wat hij aan het doen was volgens mij en vond het behoorlijk eng wat hij aan het doen was.quote:Hoe oud is hij nu?
Ik heb mezelf 6 weken permissie gegeven om te doen wat ikzelf fijn vind. Daarna moet ik toch los gaan laten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:10 schreef Z het volgende:
[..]
Hechten is ook zeer belangrijk inderdaad. Ach, in het begin is het vooral zoeken naar wat het best werkt.
Ah, dan gaat hij ongeveer gelijk op met mijn neefje! Hoe gaan jullie dat met slapen in het bedje doen? Mijn neefje gaat ook telkens staan en zijn opa en oma zijn bang dat hij hard valt. Daarom laten ze hem nu alleen in de kinderwagen slapen.quote:8 maanden. Hij had geen flauw idee wat hij aan het doen was volgens mij en vond het behoorlijk eng wat hij aan het doen was.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:12 schreef Frollo het volgende:
Effe schaamteloos de zoon van mijn zwager spammen:
Yep, van zijn oma van moederskant.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zie ik nou goed dat hij rood haar heeft?
Eén of twee keer hard vallen en daarna doet hij het niet meer. Of is hij tenminste wat meer voorzichtig.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb mezelf 6 weken permissie gegeven om te doen wat ikzelf fijn vind. Daarna moet ik toch los gaan laten.![]()
[..]
Ah, dan gaat hij ongeveer gelijk op met mijn neefje! Hoe gaan jullie dat met slapen in het bedje doen? Mijn neefje gaat ook telkens staan en zijn opa en oma zijn bang dat hij hard valt. Daarom laten ze hem nu alleen in de kinderwagen slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |