abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:33:18 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75273105
Ik voel wel een beetje een zwart gat sinds zijn geboorte. Wat hebben we nu voor spannends om naar uit te kijken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_75273201
Is dat een glimlach?

Moet hij niet in z'n bed slapen?
Aldus.
pi_75273343
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:37 schreef Z het volgende:
Is dat een glimlach?

Moet hij niet in z'n bed slapen?
Begin jij nu ookal? De consultatiebureaumiep vond ook dat ik hem vaker in zijn wiegje moest leggen. Volgens de verloskundige kun je een kind tot 6 maanden niet verwennen. Het is nog geen glimlach, maar we verwachten dat het niet lang meer gaat duren voor hij gaat lachen.

Ik heb vrijwel alleen maar crappy webcamshots waarop hij bij mij ligt te slapen. Ik stel het maken van goede foto's elke keer uit omdat hij nog puistjes heeft. (Ik vermoed dat die over een dag of 2 weg zijn.)

Tegenwoordig slaapt hij met één armpje onder zijn hoofd. En als hij moet drukken vouwt hij zijn handjes klauwen eerbiedig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:43:35 #104
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_75273350
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik voel wel een beetje een zwart gat sinds zijn geboorte. Wat hebben we nu voor spannends om naar uit te kijken?
Vraag dwerg ten huwelijk!
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:45:49 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75273408
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:43 schreef Frollo het volgende:

[..]

Vraag dwerg ten huwelijk!
Ja, zal ik dat doen?! Oh, dat zal een verrassing zijn!
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:48:21 #106
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_75273471
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Over 1,5 week hoor ik of ik een vast contract krijg.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:50:21 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75273528
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Het zou pas spannend zijn als je plotseling op straat kwam te staan en je zou besluiten om toch een geheel andere carrière te gaan kiezen. Dat je bijv. besluit om bij Frans Molenaar aan te bellen met de vraag of je bij hem van onderop het couturevak mag komen leren. Hij zal je vragen of je dan toch tenminste weet hoe je een mouw moet aanzetten.
pi_75273611
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Begin jij nu ookal? De consultatiebureaumiep vond ook dat ik hem vaker in zijn wiegje moest leggen. Volgens de verloskundige kun je een kind tot 6 maanden niet verwennen. Het is nog geen glimlach, maar we verwachten dat het niet lang meer gaat duren voor hij gaat lachen.
Hij moet gewoon wennen aan in slaap vallen in z'n bed. Als hij telkens op jullie in slaap valt wil hij dat op gegeven moment altijd. Als hij huilt moet je hem natuurlijk wel pakken. Er zijn overigens weinig dingen fijner dan een kindje wat op je in slaap valt ... M'n dochter deed dat nog wel eens, m'n zoontje bijna nooit. Die laatste stond gister opeens in de box, hij kan nog niet eens kruipen!
Aldus.
pi_75273701
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Je zult toch met iets beters moeten komen wil het opwegen tegen 9 maanden zwanger zijn en een kind eruit persen.

Maar: spannend!
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:00:29 #110
11923 I.R.Baboon
pi_75273787
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je zult toch met iets beters moeten komen wil het opwegen tegen 9 maanden zwanger zijn en een kind eruit persen.

Maar: spannend!
Ja, I know.

Het is bovendien een formaliteit, en alleen de vraag 'in welke schaal ga ik terecht komen', wat natuurlijk als ambtenaar wel een enorm issue is, maar toch niet iets van zwangeresque proporties.

Wat hebben we verder: pope een huis, mainport een unban, JAM een uitnodiging voor het boekenbal, een terugkeer van marble?
pi_75273885
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:53 schreef Z het volgende:

[..]

Hij moet gewoon wennen aan in slaap vallen in z'n bed. Als hij telkens op jullie in slaap valt wil hij dat op gegeven moment altijd. Als hij huilt moet je hem natuurlijk wel pakken. Er zijn overigens weinig dingen fijner dan een kindje wat op je in slaap valt ... M'n dochter deed dat nog wel eens, m'n zoontje bijna nooit.
Nou ja, volgens de verloskundige is een baby dus niet in staat om dat soort verbanden te leggen en moet je daar pas rond een maand of 6 rekening mee gaan houden. In de beginperiode benadrukt iedereen vooral dat het hechten en leren kennen belangrijk is. In het ziekenhuis werd het sterk aangemoedigd om met hem in slaap te vallen.

Hij heeft vooral moeite met in slaap vallen omdat hij behoorlijk last heeft van krampen. Echt krijsen zal hij er niet om doen, maar het weerhoudt hem er wel van om lekker in te slapen als je hem niet troost. 's Nachts leg ik hem in de wieg en troost ik hem alleen zonder hem eruit te halen (speentje erin, over wang wrijven). Dat werkt doorgaans heel aardig. Ik zit te twijfelen of Infacol misschien iets voor hem is, maar hij laat zich zo goed troosten dat ik het eigenlijk niet ok vind om op een medicijn over te stappen. Die krampen zullen sowieso ergens tussen de 6 en 12 weken verdwijnen en ik heb goede hoop dat het zelfstandig in slaap vallen dan makkelijker gaat.
quote:
Die laatste stond gister opeens in de box, hij kan nog niet eens kruipen!
Hoe oud is hij nu?
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:04:51 #112
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_75273893
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, I know.

Het is bovendien een formaliteit, en alleen de vraag 'in welke schaal ga ik terecht komen', wat natuurlijk als ambtenaar wel een enorm issue is, maar toch niet iets van zwangeresque proporties.

Wat hebben we verder: pope een huis, mainport een unban, JAM een uitnodiging voor het boekenbal, een terugkeer van marble?
Erik een kamer..

*Snel wegrent
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_75274024
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, volgens de verloskundige is een baby dus niet in staat om dat soort verbanden te leggen en moet je daar pas rond een maand of 6 rekening mee gaan houden. In de beginperiode benadrukt iedereen vooral dat het hechten en leren kennen belangrijk is. In het ziekenhuis werd het sterk aangemoedigd om met hem in slaap te vallen.
Hechten is ook zeer belangrijk inderdaad. Ach, in het begin is het vooral zoeken naar wat het best werkt.
quote:
Hoe oud is hij nu?
8 maanden. Hij had geen flauw idee wat hij aan het doen was volgens mij en vond het behoorlijk eng wat hij aan het doen was.
Aldus.
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:12:44 #114
15967 Frollo
pi_75274095
Effe schaamteloos de zoon van mijn zwager spammen:

pi_75274120
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:10 schreef Z het volgende:

[..]

Hechten is ook zeer belangrijk inderdaad. Ach, in het begin is het vooral zoeken naar wat het best werkt.
Ik heb mezelf 6 weken permissie gegeven om te doen wat ikzelf fijn vind. Daarna moet ik toch los gaan laten.
quote:
8 maanden. Hij had geen flauw idee wat hij aan het doen was volgens mij en vond het behoorlijk eng wat hij aan het doen was.
Ah, dan gaat hij ongeveer gelijk op met mijn neefje! Hoe gaan jullie dat met slapen in het bedje doen? Mijn neefje gaat ook telkens staan en zijn opa en oma zijn bang dat hij hard valt. Daarom laten ze hem nu alleen in de kinderwagen slapen.
pi_75274158
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:12 schreef Frollo het volgende:
Effe schaamteloos de zoon van mijn zwager spammen:

Zie ik nou goed dat hij rood haar heeft?
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:16:45 #117
15967 Frollo
pi_75274192
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zie ik nou goed dat hij rood haar heeft?
Yep, van zijn oma van moederskant.
pi_75280221
Liesbeth! Lieieiesbeth! LIESBETH!
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:21:46 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75280392
Is ze nog steeds niet sprekend in de pers verschenen?
pi_75281336
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb mezelf 6 weken permissie gegeven om te doen wat ikzelf fijn vind. Daarna moet ik toch los gaan laten.
[..]

Ah, dan gaat hij ongeveer gelijk op met mijn neefje! Hoe gaan jullie dat met slapen in het bedje doen? Mijn neefje gaat ook telkens staan en zijn opa en oma zijn bang dat hij hard valt. Daarom laten ze hem nu alleen in de kinderwagen slapen.
Eén of twee keer hard vallen en daarna doet hij het niet meer. Of is hij tenminste wat meer voorzichtig.
Aldus.
pi_75281573
Rode kool kun je stoven
Je zult deze daarvoor vast en zeker loven.
Deze kool kun je eveneens koken of serveren als salade of ovengerecht
Maar de smaak komt pas echt goed tot zijn recht
Als je zo'n heerlijke goudreinet erbij doet
Dan wordt het nl. zo lekker zoet.
Gember en appelstroop erbij kunnen de meeste magen
Eveneens heel goed verdragen.

Het wekelijkse recept van Bioboer Giel verscheen deze week in dichtvorm.
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:35:20 #122
11923 I.R.Baboon
pi_75283368
Rode kool. Godenvoedsel.
pi_75284782
Ik heb vorige week hete bliksem gemaakt, ook lekker (voor bij rode kool).
Aldus.
pi_75287085
Tegen alle voornemens in moet ik toch nog even de stad in voor last-minute Sinterklaaskadootjes.

Hoewel echt lastminute natuurlijk morgenochtend/middag zou zijn. Het valt dus allemaal nog best mee.
pi_75287479
Ik ben zo goed als klaar met Het Gedicht - er mist alleen nog een goede afsluiting.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:25:25 #126
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_75287602
Het gedicht dat alle andere gedichten overbodig maakt, of een lullig sinterklaasrijmpje? Waar heb je het nu over, man! Biecht op! Die wartaal hier altijd, godverdomme, de duivel wordt er nog geen wijs uit!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:25:27 #127
15967 Frollo
pi_75287604
Wij zijn klaar voor morgen en zelfs voor kerst al!
Met dank aan mijn vrouw natuurlijk. Ikzelf heb al tijden dit boek in huis, maar ben nog niet ver gekomen:
pi_75287675
Ik heb van dichten afgezien nadat ik enkel dit had geproduceerd:

'Niets mis met wat uitdaging', vond Zwarte Piet
en kocht voor jou een boek in het It(aliaans)
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:53:56 #129
11923 I.R.Baboon
pi_75288545
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:27 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb van dichten afgezien nadat ik enkel dit had geproduceerd:

'Niets mis met wat uitdaging', vond Zwarte Piet
en kocht voor jou een boek in het It(aliaans)
Dat kan beter!

Van dichten krijg ik het benauwd (exacter geformuleerd: spaans)
daarom hierbij meteen de clou: een boek in het italiaans
pi_75288665
!!!
pi_75289521
En de Sint haalde heel bedaard
een... (vul hier het cadeau in) uit zijn baard.

Drs P. geloof ik.
anonieme razernist
pi_75289765
Vanmiddag vierde ik sinterklaas met mijn mentorkinderen uit de eerste klas en daar kwamen wel wat pareltjes voorbij. Het hoogtepunt was een suprise in de vorm van een toiletpot. Voor een jongen die tijdens de les altijd naar de wc moet. De laatste regels van het gedicht gingen zo:

'En tot slot van de Sint nog een goed advies:
minder drinken betekent ook minder pies.'
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:58:04 #133
11923 I.R.Baboon
pi_75290323
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:27 schreef NoCigar het volgende:
En de Sint haalde heel bedaard
een... (vul hier het cadeau in) uit zijn baard.

Drs P. geloof ik.
.
pi_75291859
Haha, bij ons kwam ook ooit een surprise in de vorm van een toiletpot voorbij, gemaakt door een jongen die altijd overal te laat aan begon. Hij had de verdringing van het Sinterklaasfeest door Kerst willen afbeelden door een Kerstman te maken die bruut een Sint in een toiletpot verzoop, maar verder dan de pot was ie niet gekomen.
pi_75296315
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:25 schreef JAM het volgende:
Het gedicht dat alle andere gedichten overbodig maakt, of een lullig sinterklaasrijmpje? Waar heb je het nu over, man! Biecht op! Die wartaal hier altijd, godverdomme, de duivel wordt er nog geen wijs uit!
Sinterklaasrijmelarij van het ergste soort natuurlijk. Voor minder doe ik het niet.
pi_75307374
Ik begin Dexter wel leuk te vinden.
  zaterdag 5 december 2009 @ 09:28:12 #137
11923 I.R.Baboon
pi_75307594
Mijn kamer is helemaal ontruimd, behalve deze computer. We gaan zo laminaat leggen, maar ik moet ook nog pavementkaartjes kopen.
pi_75307913
Ik ook. Net viel m'n laptop zo maar uit. Spannend hoor.
Aldus.
pi_75308014
Zo.
Aldus.
pi_75308215
Mijn zusje zou het doen, want dan kon ik uitslapen. Maar ik had zo'n voorgevoel, en zette de wekker om 9:45, belde m'n zusje, die pas toen ze vanuit haar bed de telefoon hoorde gaan bedacht: "Oh ja, ik moest iets doen om tien uur".

Maar het is goedgekomen. We zijn erbij.
pi_75315291
Tot mijn vreugde hebben vrienden van mij, nadat zij aan de kleinburgerij vervallen leken te zijn, op mijn aanraden Twin Peaks én Mad Men gekeken en ze zijn fan!

Ik ben trouwens ook fan van 'Moon', eindelijk eens een fatsoenlijke scifi-film met ideeen en 'n hele goeie soundtrack van Clint Mansell.

pi_75318990
Liesbèèth!
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:12:05 #143
11923 I.R.Baboon
pi_75326487
Ik heb een kaartje over. Hou jij niet van pavement, Gellius?
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:12:30 #144
11923 I.R.Baboon
pi_75326500
het laminaat ligt overigens schitterend, het is net alsof ik opeens volwassen ben. Daarom ben ik nu maar heel veel leffe aan het drinken.
pi_75335655
De goede Sint bracht mij gisteren een exemplaar van de Revebiografie. Laat het buiten maar regenen. .
  zondag 6 december 2009 @ 13:50:02 #146
11923 I.R.Baboon
pi_75335918
Heb ik al uit.
pi_75335955
Niet het einde verklappen! .
pi_75335999
Oh eh, Pavement. Ik ken het eigenlijk helemaal niet. Neem in mijn plaats maar een leuk en intelligent gymnasiummeisje mee. Komt mooi uit, Paradiso is ertegenover.
pi_75336421
Kuiltjes.

pi_75337429
Ogen!

Pavement is meer voor mannen.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')