abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75153157
http://www.nu.nl/economie(...)ennen-chipkaart.html

Hier verder ,

''De praktijk moest het uitwijzen. Als blijkt dat door de grotere toestroom er weer wat aangepast moet worden, dan zullen we dat doen.'' Tot september volgend jaar komen er nog 1200 palen bij.

Op het Amsterdamse station Bijlmer-Arena bleken veel reizigers moeite te hebben met het onderscheid tussen de in- en uitcheckpalen van de NS en het gemeentelijke vervoersbedrijf GVB.


Metro

''Mensen checkten nadat ze uit de metro kwamen uit bij de palen van de NS. We hebben nu de borden veranderd. In plaats van NS en GVB staat er nu trein en metro op

Wat een domme mensen, 1 kaart voor het hele OV en dan denken dat je bij de metro poortjes uit kan checken als je met de trein komt
pi_75153625
Heb 2x een OV-studentenkaart opgestuurd gekregen...

Daarnet maar even gebeld en nu wordt er één inactief gemaakt. Krijg ik daar tenminste geen gezeik mee
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:23:41 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75188354
quote:
Wat een domme mensen, 1 kaart voor het hele OV en dan denken dat je bij de metro poortjes uit kan checken als je met de trein komt


Het is en blijft een belachelijk systeem.
pi_75188398
Het idee erachter is perfect.
De uitvoering is iets minder...
pi_75188518
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:24 schreef Bommenlegger het volgende:
Het idee erachter is perfect.
De uitvoering is iets minder...
Dat krijg je met een kabinet dat daadkrachtig wil overkomen he. Daadkrachtig zeker. Maar het resultaat zijn halfbakken systemen. Het is alsof je in een voetbalwedstrijd voor de statistieken zoveel mogelijk schoten op doel wil hebben en daarom maar telkens vanaf de middellijn al gaat schieten.
pi_75188649
In het buitenland zijn er wel werkende systemen.
Waarom moet Nederland weer opnieuw het wiel uitvinden???????????
pi_75207138
Iemand een idee wat er gebeurt als je een Voordeelurenkaart hebt (dus 40% korting na 9:00 uur) en een gedeelte van je reis vóór 9:00 maakt (bijvoorbeeld vetrekken om 8:30 en aankomen om 9:30)? Normaal kun je dan een kaartje zonder korting kopen tot het eerste station waar je na 9:00 aankomt en een kortingskaartje voor de rest van het traject. Houdt de ov-chipkaart daar ook rekening mee, of betaal je het hele traject het volledige tarief, of juist het kortingstarief?
pi_75212603
Is ergens een overzicht te vinden hoe duur het is om voor de trein gebruik te maken van een OV chipkaart? Ik las ergens dat korte afstanden relatief duurder zijn en lange afstanden relatief goedkoper dan een papieren kaartje, maar hoe zit het nu precies?
  woensdag 2 december 2009 @ 17:20:56 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75217672
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:52 schreef Tourniquet het volgende:
Iemand een idee wat er gebeurt als je een Voordeelurenkaart hebt (dus 40% korting na 9:00 uur) en een gedeelte van je reis vóór 9:00 maakt (bijvoorbeeld vetrekken om 8:30 en aankomen om 9:30)? Normaal kun je dan een kaartje zonder korting kopen tot het eerste station waar je na 9:00 aankomt en een kortingskaartje voor de rest van het traject. Houdt de ov-chipkaart daar ook rekening mee, of betaal je het hele traject het volledige tarief, of juist het kortingstarief?
Daar zal vast wel weer niet over nagedacht zijn. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat het mogelijk is om dat goed te laten werken. Zelfs een relatief simpel systeem als een retourtje is al te moeilijk.
  woensdag 2 december 2009 @ 17:22:19 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75217736
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:00 schreef JOHAN410 het volgende:
Is ergens een overzicht te vinden hoe duur het is om voor de trein gebruik te maken van een OV chipkaart? Ik las ergens dat korte afstanden relatief duurder zijn en lange afstanden relatief goedkoper dan een papieren kaartje, maar hoe zit het nu precies?
Voor de trein zal het denk weinig uitmaken omdat die min of meer al met kilometerbeprijzing werkten. Wel wordt het vanzelfsprekend in het algemeen duurder aangezien retourtjes worden afgeschaft en je voortaan bij elke andere vervoerder instaptarief mag gaan dokken.
pi_75217773
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

Voor de trein zal het denk weinig uitmaken omdat die min of meer al met kilometerbeprijzing werkten. Wel wordt het vanzelfsprekend in het algemeen duurder aangezien retourtjes worden afgeschaft en je voortaan bij elke andere vervoerder instaptarief mag gaan dokken.
waarbij de tarieven niet bekend zijn, wat ik een van de grootste nadelen vind van het systee, dat je niet weet hoeveel je moet betalen
pi_75217807
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:52 schreef Tourniquet het volgende:
Iemand een idee wat er gebeurt als je een Voordeelurenkaart hebt (dus 40% korting na 9:00 uur) en een gedeelte van je reis vóór 9:00 maakt (bijvoorbeeld vetrekken om 8:30 en aankomen om 9:30)? Normaal kun je dan een kaartje zonder korting kopen tot het eerste station waar je na 9:00 aankomt en een kortingskaartje voor de rest van het traject. Houdt de ov-chipkaart daar ook rekening mee, of betaal je het hele traject het volledige tarief, of juist het kortingstarief?
gewoon 100% dokken waarschijnlijk, dus ook weer een tariefsverhoging.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:11:49 #14
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_75248250
Kan je eigenlijk je ov chipkaart als student ook opladen, voor als je in het weekend reist en een weekabbo hebt?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:20:59 #15
88233 Steve
Still the best.
pi_75248608
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:11 schreef maniack28 het volgende:
Kan je eigenlijk je ov chipkaart als student ook opladen, voor als je in het weekend reist en een weekabbo hebt?
Ja.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 3 december 2009 @ 18:58:17 #16
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75255968
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:27 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Dat krijg je met een kabinet dat daadkrachtig wil overkomen he. Daadkrachtig zeker. Maar het resultaat zijn halfbakken systemen. Het is alsof je in een voetbalwedstrijd voor de statistieken zoveel mogelijk schoten op doel wil hebben en daarom maar telkens vanaf de middellijn al gaat schieten.
Mooie vergelijking!
pi_75256214
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

gewoon 100% dokken waarschijnlijk, dus ook weer een tariefsverhoging.
Ga naar NS.nl, plan je reis en klik op uitgebreide prijsinfo.. dan zie je wat een enkele reis met OV chipkaart kost.. als je retour nodig hebt, die prijs maal 2 doen is even duur als een huidig retourtje, dus enkele reizen worden goedkoper
pi_75256287
Mn moeder heeft problemen met het automatisch opladen van de OV chipkaart.. aangevraagd via ov-chipkaart.nl en 1 cent betaald enzo, dat ging allemaal goed. Nu moet je automatisch opladen activeren via een automaat. Maar bij de NS automaat zelf krijg ik niks te zien, dat ik een "bestelling" kan activeren, alleen reizen op saldo activeren was mogelijk... iemand die weet wat ik fout doe? Moet je inderdaad naar Rotterdam ofzo naar een echte OV chipkaart automaat van de metro ofzo in plaats van een van de NS?
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:54:23 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75294607
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:52 schreef Tourniquet het volgende:

Houdt de ov-chipkaart daar ook rekening mee, of betaal je het hele traject het volledige tarief, of juist het kortingstarief?
Die kaart kan niet `zien´ tot hoe ver jij gekomen bent in de periode 8.30 - 9.00, en welk deel van het traject je na die tijd afgelegd hebt. Dus je betaalt het hele traject het volledige tarief. Tenzij je op een tussenstation uit- en weer incheckt, bijvoorbeeld als je overstapt.
pi_75295796
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:04 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Ga naar NS.nl, plan je reis en klik op uitgebreide prijsinfo.. dan zie je wat een enkele reis met OV chipkaart kost.. als je retour nodig hebt, die prijs maal 2 doen is even duur als een huidig retourtje, dus enkele reizen worden goedkoper
typisch dat de NS er wel in slaagt om duidellijke prijsinfo te geven terwijl ht tarief voor de bus buiten RET en GVB nog steeds volstrekt onduidelijk is
pi_75295832
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:06 schreef Hugo__Boss het volgende:
Mn moeder heeft problemen met het automatisch opladen van de OV chipkaart.. aangevraagd via ov-chipkaart.nl en 1 cent betaald enzo, dat ging allemaal goed. Nu moet je automatisch opladen activeren via een automaat. Maar bij de NS automaat zelf krijg ik niks te zien, dat ik een "bestelling" kan activeren, alleen reizen op saldo activeren was mogelijk... iemand die weet wat ik fout doe? Moet je inderdaad naar Rotterdam ofzo naar een echte OV chipkaart automaat van de metro ofzo in plaats van een van de NS?
vraag het de NS of OV chipkaart.nl
pi_75296116
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:52 schreef Tourniquet het volgende:
Iemand een idee wat er gebeurt als je een Voordeelurenkaart hebt (dus 40% korting na 9:00 uur) en een gedeelte van je reis vóór 9:00 maakt (bijvoorbeeld vetrekken om 8:30 en aankomen om 9:30)? Normaal kun je dan een kaartje zonder korting kopen tot het eerste station waar je na 9:00 aankomt en een kortingskaartje voor de rest van het traject. Houdt de ov-chipkaart daar ook rekening mee, of betaal je het hele traject het volledige tarief, of juist het kortingstarief?
Op het forum van de NS staat inmiddels een antwoord:
quote:
er is een kleine marge van ongeveer 5 minuten om in te checken vóór 9 uur. dus: als je bijvoorbeeld om 8.56 uur incheckt krijg je al de 40% korting en kun je gaan reizen.

zo zit het: reizen op saldo met je voordeelurenabonnement is een héél ander product dan een papieren kaartje. daarbij gelden andere reisregels en voorwaarden. het is gemakkelijk, omdat het ov-chipkaart systeem automatisch de korting berekent in de daluren. maar, als je gewend bent om voor één traject twee aparte kaartjes te kopen, dan zou je met reizen op saldo inderdaad iets duurder uit kunnen zijn. of dit ook écht zo is kun je voor je eigen traject nakijken bij de reisplanner op ns.nl. het kan meevallen, omdat je met reizen op saldo voor een enkele reis gemiddeld 10% voordeliger uit bent dan met een papieren kaartje.
Tja...
pi_75308930
Kortom, als je op die manier een reis wil maken, zou ik gewoon een papieren kaartje kopen
pi_75309106
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:05 schreef Hugo__Boss het volgende:
Kortom, als je op die manier een reis wil maken, zou ik gewoon een papieren kaartje kopen
hoe gaat het dan met 1e en 2e klasse straks ? met op saldo reizen
pi_75309152
trouwens dat forum is wel klantvriendelijk

alleen ik denk dat de NS geschrokken is van wat er allemaal nog geregeld moet worden, haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')