abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74690315
Dat er nog geen KLB topic over is zeg. Het is sommigen misschien ontschoten, maar de kilometerheffing is een feit. Nu.nl is een van de vele nieuwswebsites die er een artikel over hebben.

Lekker is dat. Kun je straks dus minimaal 3 cent (en als je de kabinetsplannen moet geloven, kan dat al heel snel gaan oplopen tot 6 of zelfs 7 cent) gaan neerlappen voor elke kilometer die je maakt. Even een eenvoudig rekenvoorbeeldje voor alle dyscalculische Fokkers onder ons:

20.000 kilometers per jaar * EUR 0,03 = EUR 600 per jaar (!).

Momenteel heb ik zelf een vrij zware benzine auto die 1280 kilo`tjes weegt, hetgeen voor mij neerkomt op een maandelijkse wegenbelasting van ¤ 51,- per maand, en dus ¤ 612 per jaar. Oftewel, ik hoef maar net iets meer dan 20.000 kilometers per jaar te rijden, en ik ga er al op achteruit. En de 20.000 kilometers zit je zó overheen als je elke dag naar je werk op en neer rijdt, en vaak op locatie zit. Vorig jaar zat op ik ongeveer 25.000 kilometers, dat zou me naderhand, met EUR 0,03 aan kilometerheffing, dus al EUR 750 gaan kosten.

En dan ga ik nog uit van het 'starttarief' van EUR 0,03. Wat als ze het naderhand gaan verhogen naar, pak 'm beet, EUR 0,05? En ga er maar van uit dat dat tóch gaat gebeuren, dan zouden 25.000 kilometers je dus maar liefst EUR 1250 kosten. Dat is toch niet meer normaal?

Sowieso willen ze de gereden kilometers gaan meten met GPS kastjes, die iedereen in z'n auto zal moeten hebben wanneer het zo ver is. Dat zal ook wel weer een leuke duit gaan kosten, want net zoals met alle andere dingen die deze overheid door onze strot ramt (pflicht is pflicht!), moeten wij daar zelf voor gaan opdraaien. Om nog maar te zwijgen over de gigantische inbreuk op je privacy, wanneer je zo'n kastje in je auto krijgt waar de overheid praktisch ten alle tijden kan zien waar je uit hangt.

Klacht: Overheid die de al meest uitgemelkte melkkoe, de auto, nóg meer gaat uitmelken. En daarbij ook nog eens een gigantische inbreuk op je privacy maakt

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuvai.net op 14-11-2009 12:12:52 ]
pi_74690337
Terechte klacht, en met het achterlijke OV gaan is ook geen optie.
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:43:45 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74690364
Het allerergste is nog dat de overheid vanaf dat moment op ieder moment weet waar je bent, hoe hard je rijdt, of je wel voor het stoplicht stopt, kortom alles.
The End Times are wild
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:44:33 #4
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_74690380
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:43 schreef LXIV het volgende:
Het allerergste is nog dat de overheid vanaf dat moment op ieder moment weet waar je bent, hoe hard je rijdt, of je wel voor het stoplicht stopt, kortom alles.
Ik wacht nog op de Partij voor de Privacy. PVDP
pi_74690381
Ik las vanochtend in de krant dat 'de auto geen melkkoe is'. Aldus ene Camiel Eurlings. Natuurlijk niet
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:44:54 #6
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_74690388
Wegenbelasting wordt afgeschaft toch?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ethanolic op 14-11-2009 11:45:59 (vreselijke d/t typo :D) ]
Deathlift or Die.
pi_74690398
Ik heb me niet ingelezen, maar hoe gaan ze dat doen met buitenlandse auto's e.d.? Mensen uit buurlanden die op de wegen crossen kunnen dat dan gratis doen toch?
pi_74690401
Het idee betalen per gereden kilometer is opzich prima.
De uitvoering en hoe het verkocht wordt niet.
Bovendien kan het zoveel simpeler.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:46:42 #9
253447 Ethanolic
pi_74690427
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het idee betalen per gereden kilometer is opzich prima.
De uitvoering en hoe het verkocht wordt niet.
Bovendien kan het zoveel simpeler.
3 cent per kilometer is toch gewoon veels te veel
Deathlift or Die.
pi_74690431
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Toempf het volgende:
Ik las vanochtend in de krant dat 'de auto geen melkkoe is'. Aldus ene Camiel Eurlings. Natuurlijk niet
Die excuses ook. Ze gaan er van uit dat tegen 2012 mensen maar liefst 15% minder gaan rijden. WTF? Waar baseren ze dat op? Hoe willen ze dat gaan waarmaken? Gaan ze alle gebouwen verplaatsen zodat mensen dichter bij hun werk wonen of wat?

Ook zou het eerlijker zijn ten opzichte van mensen die nu weinig kilometers maken. Dat is an sich ook zo, maar deze verschillen zijn zo buitenproportioneel dat zelfs deze kleine groep mensen er niet zo heel veel op vooruit zal gaan.
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:47:24 #11
253447 Ethanolic
pi_74690440
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Ethanolic het volgende:
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.
Deathlift or Die.
pi_74690462
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Ethanolic het volgende:
Ja, maar ik blijf toch veel liever de EUR 20 per maand betalen die ik nu kwijt ben, dan dat ik straks achterlijke bedragen van over de EUR 1000 per jaar moet gaan betalen door de kilometerheffing.
pi_74690476
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:46 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Die excuses ook. Ze gaan er van uit dat tegen 2012 mensen maar liefst 15% minder gaan rijden. WTF? Waar baseren ze dat op? Hoe willen ze dat gaan waarmaken? Gaan ze alle gebouwen verplaatsen zodat mensen dichter bij hun werk wonen of wat?

Ook zou het eerlijker zijn ten opzichte van mensen die nu weinig kilometers maken. Dat is an sich ook zo, maar deze verschillen zijn zo buitenproportioneel dat zelfs deze kleine groep mensen er niet zo heel veel op vooruit zal gaan.
De wereld vergaat in 2012, conspiracy theory!
pi_74690491
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:47 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.
Dat de BPM verdwijnt heb je niet zoveel aan als je in 2012 of daarna geen nieuwe auto koopt.
Ook leuk als je voor 2012 een auto gekocht hebt, die is dan in een klap een stuk minder waard.
pi_74690628
Eens met de klacht. Vooral het kastje slaat nergens op. Ze kunnen toch veel beter een extra accijns op de brandstof doen, dan zit je niet met die ellendige kastjes en wordt het toch doorbelast. Het is verder natuurlijk wel belachelijk dat het zoveel duurder is, en niet om het milieu maar om het extra geld.

Verder natuurlijk slim van ze om de BPM af te schaffen. Nu er steeds milieu vriendelijkere auto's komen, verdienen ze ook minder met de BPM en de afschaffing levert ze ook nog eens positieve publiciteit op.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_74690656
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat de BPM verdwijnt heb je niet zoveel aan als je in 2012 of daarna geen nieuwe auto koopt.
Ook leuk als je voor 2012 een auto gekocht hebt, die is dan in een klap een stuk minder waard.
Minder waard niet, je hebt gewoon meer betaald.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_74690694
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:56 schreef H.FR het volgende:
Ze kunnen toch veel beter een extra accijns op de brandstof doe
Dat zullen ze wel niet durven, omdat de prijzen voor brandstof nu al voor het grootste percentage uit accijnzen bestaan. Omdat ze natuurlijk toch meer er aan willen gaan verdienen, zoeken ze wel iets anders. En toen was er de kilometerheffing.

Ook zo prachtig dat dit weer onder het mom van "het is beter voor het milieu!" wordt gedaan. Wanneer houdt het ooit op?
pi_74690733
Ik vind dit zo'n genaai he.

Het komt er dus volgens mij op neer dat juist de mensen die om de paar jaar een nieuwe (lease) auto kopen/krijgen er het minst slecht vanaf komen. Met de afschafing BPM voor nieuwe autos komen dus de mensen klootzakken die elke dag ons wegennet verstoppen omdat ze het vertikken dichter bij hun werk te gaan wonen, er het minst slecht vanaf. Mensen die netjes op hun fiets naar het werk gaan omdat ze dichtbij wonen en een (2e hands) auto dus voornamelijk buiten de spits rijden voor andere dingen dan woon/werk worden genaaid.

Toen ik las dat de meeste mensen goedkoper uit zullen zijn heb ik het eens uitgerekend: ik rij circa 8K kilometer in een 'oude' auto. En 1x raden: ik ben niet "meeste mensen"..

Ik lees het nog niet terug maar is het ook nog eens zo dat nieuwe auto's ook een lager kilometer tarief gaan krijgen dan oude? Daar was namelijk al wel eens sprake van.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:01:12 #19
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_74690752
ik rij prive 15.000KM per jaar in een ouwe Polo en ga beduidend meer betalen met de KM heffing....
Voor mn werk rij ik tussen de 50&70000KM per jaar, dat gaat sowieso kostbaar worden, hoe die Eurlings erop komt dat we minder gaan rijden zie ik niet, prive rijd ik alleen naar sociale contacten en feestjes etc. zakelijk moet ik wel de weg op, het OV pakken met kisten vol gereedschap, dozen vol speakers&lampen is niet echt een optie
Maar linksom of rechtsom, genaaid gaan we worden, en hard ook
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_74690820
ach joh dit loopt toch op niks uit. Ze pompen er eerst 4 miljard geld in om het rond te maken en uiteindelijk blijkt het systeem zo lek als een mandje en gaat het niet door.

check de ov chipkaart

dit moet wel fout gaan aflopen
pi_74690852
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:04 schreef GrigoriPerelman het volgende:
ach joh dit loopt toch op niks uit. Ze pompen er eerst 4 miljard geld in om het rond te maken en uiteindelijk blijkt het systeem zo lek als een mandje en gaat het niet door.

check de ov chipkaart

dit moet wel fout gaan aflopen
Daar heb je ook grote kans op inderdaad. Die GPS kastjes zijn gewoon gedoemd om te falen. Helaas zullen wij dat weer, al dan niet indirect, gaan voelen in onze portefeuilles.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:09:10 #22
224269 Jofol
Wat moet, dat moet...
pi_74690950
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Momenteel heb ik zelf een vrij zware benzine auto die 1280 kilo`tjes weegt, hetgeen voor mij neerkomt op een maandelijkse wegenbelasting van ¤ 20,- per maand, en dus ¤ 240 per jaar. Oftewel, ik hoef maar een miezerige 10.000 kilometers per jaar te rijden, en ik ga er al ¤ 60 per jaar op achteruit. En de 10.000 kilometers zit je zó overheen als je elke dag naar je werk op en neer rijdt, en vaak op locatie zit. Vorig jaar zat op ik ongeveer 25.000 kilometers, dat zou me naderhand, met EUR 0,03 aan kilometerheffing, dus al EUR 750 gaan kosten.

En dan ga ik nog uit van het 'starttarief' van EUR 0,03. Wat als ze het naderhand gaan verhogen naar, pak 'm beet, EUR 0,05? En ga er maar van uit dat dat tóch gaat gebeuren, dan zouden 25.000 kilometers je dus maar liefst EUR 1250 kosten. Dat is toch niet meer normaal?
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.
Doe maar joh!
pi_74690979
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:00 schreef _kloon_ het volgende:
Ik lees het nog niet terug maar is het ook nog eens zo dat nieuwe auto's ook een lager kilometer tarief gaan krijgen dan oude? Daar was namelijk al wel eens sprake van.
Volgens rekenhulp (linkje van NOS site) is er inderdaad een hoger kilometertarief voor oudere auto's. Kortom de minder kapitaalkrachtigen (of mensen zoals ik die oude autos gewoon leuker vinden) worden dus extra genaaid.

Ik denk dat de mensen die een lease-auto van de zaak hebben er ondanks dat ze veel kilometers rijden er nog niet eens zo slecht vanaf komen (geen BPM en laagste kilometertarief). De mensen die nu hun auto al niet veel gebruiken worden nog even extra bruut van achter genomen door Eurlings.
pi_74691051
MENSEN OPEN JE OGEN
pi_74691068
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Jofol het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.
Dat dus!
pi_74691098
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:05 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Daar heb je ook grote kans op inderdaad. Die GPS kastjes zijn gewoon gedoemd om te falen. Helaas zullen wij dat weer, al dan niet indirect, gaan voelen in onze portefeuilles.
Ik ben bang dat je met alleen het saboteren van het GPS-kastje er nog niet bent, je garage geeft ook elk jaar de kilometerstand door aan de RWD bij je apk. Ik denk dat als er grote verschillen zitten tussen je gps en je kilometerstand je ook wat uit te leggen hebben. Als de overheid geld van je krijgt weten ze je heus wel te vinden...
pi_74691101
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Jofol het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:12 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Dat dus!
Mijn excuses, ik had het met iets anders verward. Ik betaal EUR 51 per maand (en dus EUR 612 per jaar). Heb mijn OP ook al aangepast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuvai.net op 14-11-2009 12:22:09 ]
pi_74691110
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:10 schreef _kloon_ het volgende:

Ik denk dat de mensen die een lease-auto van de zaak hebben er ondanks dat ze veel kilometers rijden er nog niet eens zo slecht vanaf komen (geen BPM en laagste kilometertarief). De mensen die nu hun auto al niet veel gebruiken worden nog even extra bruut van achter genomen door Eurlings.
Ach, de bijtelling voor lease auto's zal binnenkort ook wel weer omhoog gaan.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:22:31 #29
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_74691352
Ik heb een paar maanden geleden een splinter nieuwe Nissan Pixo gekocht. Leuk denk je omdat ik vanaf 2010 lekker geen belasting betaal ook heb ik geen BPM belasting betaald. Maar vanaf 2012 moet ik in eens per kilometer betalen dat noem ik nog eens keihard in je kont genomen worden door de overheid!

Ik heb de cijfers bekeken via de Nos site en als ze zeggen dat 59% er op voor uit gaan klopt geen kut van.
Als ik kijk naar de Toyota Aygo zij gaan uit van cijfers van 2007! wat de hel, momenteel betaal je misschien 7 euro per maand aan belasting per maand tot 2010, vanaf 2010 belasting vrij en daarnaast is sinds dit jaar zo wie zo geen BPM belasting op nieuwe kleine zuinige 3 cilinder autootjes. Nee lekker blijven cijfertjes neuken Eurlings! Ik ga er keihard op achteruit!

Ook dat big brother dat de overheid weet waar je uithang. tja ik zou eerst blanco stemmen maar nu weet ik wie mijn stem krijgt volgend jaar. Hij krijgt toch niks voor elkaar maar schop het huidige kabinet uit Den Haag!
pi_74691360
Ik heb ook even zitten rekenen voor mezelf. En ik ben, mocht dit plan doorgaan, bijna het DUBBELE kwijt van wat ik nu moet betalen.

Dus hoezo we worden er allemaal beter van .. Ik in ieder geval niet!
En het enige wat ik doe is hard en veel werken! En ik kan het allemaal naar Den Haag brengen.

Je wordt op deze manier onderhand gedwongen om thuis te gaan zitten en lekker de bijstand in te gaan.
pi_74691424
Ik denk dat leaseauto's de meeste KM rijden per jaar. En die kilometers inclusief KM-heffing gaat betaald worden door de werkgever. En dus komt het in de prijs van het geleverde produkt terug. Maw: uiteindelijk betaalt de consument dat toch ook.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74691729
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:22 schreef Twinkle20 het volgende:
En het enige wat ik doe is hard en veel werken! En ik kan het allemaal naar Den Haag brengen.
Dat onderbuikgevoel begint mij ook steeds vaker parten te spelen. Ik betaal potdomme al 42% loonbelasting over de centen waar ik elke dag voor moet werken. Omdat ik een beetje spaargeld heb, betaal ik daar ook nog eens vermogensrendementsheffing over. Van dat geld dat overblijft, moet ik nog eens allerlei milieuheffingen en belastingen betalen over zo'n beetje elk product / dienst dat ik koop. Om nog maar te zwijgen over brandstof, waarvan de prijs voor het overgrote deel uit belastingen en accijnzen bestaat.
pi_74691760
tjah maar de jsf moet toch ergens van betaalt worden he !

wat een fucking incapabele wereldvreemde lui zitten er toch altijd in het kabinet, en de burgers blijven maar massaal stemmen op de CDA, wat een lachertje
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:45:02 #34
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_74692034
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:22 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden een splinter nieuwe Nissan Pixo gekocht. Leuk denk je omdat ik vanaf 2010 lekker geen belasting betaal ook heb ik geen BPM belasting betaald. Maar vanaf 2012 moet ik in eens per kilometer betalen dat noem ik nog eens keihard in je kont genomen worden door de overheid!

Ik heb de cijfers bekeken via de Nos site en als ze zeggen dat 59% er op voor uit gaan klopt geen kut van.
Als ik kijk naar de Toyota Aygo zij gaan uit van cijfers van 2007! wat de hel, momenteel betaal je misschien 7 euro per maand aan belasting per maand tot 2010, vanaf 2010 belasting vrij en daarnaast is sinds dit jaar zo wie zo geen BPM belasting op nieuwe kleine zuinige 3 cilinder autootjes. Nee lekker blijven cijfertjes neuken Eurlings! Ik ga er keihard op achteruit!

Ook dat big brother dat de overheid weet waar je uithang. tja ik zou eerst blanco stemmen maar nu weet ik wie mijn stem krijgt volgend jaar. Hij krijgt toch niks voor elkaar maar schop het huidige kabinet uit Den Haag!
Hier kan je ongeveer uitrekenen wat je gaat betalen: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspx
pi_74692143
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Dat er nog geen KLB topic over is zeg. Het is sommigen misschien ontschoten, maar de kilometerheffing is een feit. Nu.nl is een van de vele nieuwswebsites die er een artikel over hebben.

Lekker is dat. Kun je straks dus minimaal 3 cent (en als je de kabinetsplannen moet geloven, kan dat al heel snel gaan oplopen tot 6 of zelfs 7 cent) gaan neerlappen voor elke kilometer die je maakt. Even een eenvoudig rekenvoorbeeldje voor alle dyscalculische Fokkers onder ons:

20.000 kilometers per jaar * EUR 0,03 = EUR 600 per jaar (!).

Momenteel heb ik zelf een vrij zware benzine auto die 1280 kilo`tjes weegt, hetgeen voor mij neerkomt op een maandelijkse wegenbelasting van ¤ 51,- per maand, en dus ¤ 612 per jaar. Oftewel, ik hoef maar net iets meer dan 20.000 kilometers per jaar te rijden, en ik ga er al op achteruit. En de 20.000 kilometers zit je zó overheen als je elke dag naar je werk op en neer rijdt, en vaak op locatie zit. Vorig jaar zat op ik ongeveer 25.000 kilometers, dat zou me naderhand, met EUR 0,03 aan kilometerheffing, dus al EUR 750 gaan kosten.

Sowieso willen ze de gereden kilometers gaan meten met GPS kastjes, die iedereen in z'n auto zal moeten hebben wanneer het zo ver is. Dat zal ook wel weer een leuke duit gaan kosten, want net zoals met alle andere dingen die deze overheid door onze strot ramt (pflicht is pflicht!), moeten wij daar zelf voor gaan opdraaien. Om nog maar te zwijgen over de gigantische inbreuk op je privacy, wanneer je zo'n kastje in je auto krijgt waar de overheid praktisch ten alle tijden kan zien waar je uit hangt.

Klacht: Overheid die de al meest uitgemelkte melkkoe, de auto, nóg meer gaat uitmelken. En daarbij ook nog eens een gigantische inbreuk op je privacy maakt
Waarom rijd je geen diesel? Je kan nu wel veel makkelijker op diesel overstappen, de grote reden om het niet te doen, de wegenbelasting, is nu weg.

Maar inderdaad, grote naaiactie van de overheid.
pi_74692208
Ik denk dat ik, als die kilometerheffing er is, sowieso op een dieselauto ga overschakelen.
pi_74692339
ik denk dat de benzine auto uitsterft in Nederland.
pi_74692367
Kutoverheid!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_74693049
Ik vind het idee 'kilometerheffing' an sich nog niet zo heel slecht bedacht.

Wat ik wel slecht vind is dat ze het huidige systeem (Bpm, wegenbelasting) weg doen. Godverdommme het werk toch prima zo, stelletje kanker lijers uit Den haag.
Blaze with the fire that is never extinguished
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:25:08 #40
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_74693306
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:45 schreef luckyb1rd het volgende:

[..]

Hier kan je ongeveer uitrekenen wat je gaat betalen: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspx
Ik rij in een middenklasser op LPG (is origineel Benzine) maar ik kan hier geen LPG kiezen bij de optie "middenklasser" hoe bereken ik dan wat ik ongeveer kwijt ben per maand/jaar?..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_74695402
Dus we gaan hier allemaal even klagen en dan gewoon braaf betalen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_74695605
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:56 schreef MouzurX het volgende:
Dus we gaan hier allemaal even klagen en dan gewoon braaf betalen?
Hebben we, naast emigratie, een keuze dan?
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:09:21 #43
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74695740
PVV was tegen? Weer een reden PVV te stemmen
opgezegd@fok.nl
pi_74695817
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:04 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Hebben we, naast emigratie, een keuze dan?
Geen idee, daarom post ik het
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 november 2009 @ 15:13:45 #45
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_74695858
Terechte klacht, wat ik heel zorgwekkend vind is dat de overheid dadelijk de burger overal naar toe kan volgen, of je nu met het OV reist, of met de auto...
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_74695975
Ik begrijp ook niet dat het nu NOG niet genoeg is.

De belastingdruk loopt elk jaar op, maar in tegenspraak daarmee levert de overheid steeds minder diensten. Nutsbedrijven, zorg zijn geprivatiseerd (of bijvoorbeeld de NS, ondanks dat decennia lang met belastinggeld in het spoornet is en wordt geinvesteerd, waar een kleine groep de vruchten van plukt).

Op een bepaald moment moet je gewoon uit kunnen met het geld dat je van de bevolking krijgt. Kun je dat niet dan heb je wat uit te leggen, als volksvertegenwoordiger.

Ik gok dat het weer een babyboomers-onderonsje was, deze heffing. De meest zelfzuchtige generatie ooit, die alles voor zich opgeeist hebben zonder ooit vooruit tekijken.
pi_74696033
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:13 schreef moonmovies het volgende:
Terechte klacht, wat ik heel zorgwekkend vind is dat de overheid dadelijk de burger overal naar toe kan volgen, of je nu met het OV reist, of met de auto...
Ik voorzie dat ze noggeneens hebben nagedacht wat voor impact het heeft om 7.7 miljoen auto's te voorzien en die data te kunnen verwerken. Gaat nog veel kopzorgen opleveren voor ze en zou me niets verbazen als het daardoor weer een faalproject wordt.
pi_74696319
Ik rij rond de 1000km per maand, is de km heffing goedkoper dan dat het nu is?
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_74696436
Dont break if it aint broken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_74696585
Ze maken het steeds aantrekkelijker om dit kutland te verlaten. Eerst de burger dik laten betalen voor een nieuw zorgstelsel, premies die per jaar veel te hard stijgen.

Nu dit gezeik. Als al die automobilisten in de trein moeten (waar je nu al niet kan staan...). Als dit er echt komt, ben ik weg...

Altijd de werkende mens maar helemaal leegzuigen, en de mensen die op hun luie reet thuishangen maar bakken met geld toestoppen...
pi_74696997
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:45 schreef muzas het volgende:
Ze maken het steeds aantrekkelijker om dit kutland te verlaten.
De enige reden waarom ik nog blijf is omdat emigreren ook een hoop gedoe is.
Zo wil ik niet alle mensen die ik ken verlaten enzo en alles wat ik hier leuk vind.
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_74697127
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:00 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

De enige reden waarom ik nog blijf is omdat emigreren ook een hoop gedoe is.
Zo wil ik niet alle mensen die ik ken verlaten enzo en alles wat ik hier leuk vind.
Om even een heel flauw spreekwoord te gebruiken: Het gras is altijd groener bij de buren lol.

Het lijkt hier zo slecht maar we hebben goede zorg, onderdak en we hebben altijd inkomen ookal worden we ziek of iets dergelijks. Je kan dan wel naar het buitenland gaan maar daar moet je ook gewoon werken voor je centen en daar hebben ze ook dingen die niet bevallen. Uiteindelijk word je overal wel uitgezogen als burger.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:15:37 #53
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_74697298
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:09 schreef FoXje het volgende:
PVV was tegen? Weer een reden PVV te stemmen
PVV is overal tegen.
Mocht het zover komen dat PVV in een kabinet komt dan zijn zij steeds de gebeten hond.

Het blijft leuk om te zien dat mensen blijven schoppen tegen een zittend kabinet. Zodra zij weg zijn, is het nieuwe kabinet weer kut en was vroeger alles beter
pi_74697375
Vergeten we niet dat we al een jaar of 10 op de voet gevolgd kunnen worden via GSM, gekoppeld aan NAW gegevens van je provider contract?
pi_74697402
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:19 schreef Whaaaaaaaah het volgende:
Vergeten we niet dat we al een jaar of 10 op de voet gevolgd kunnen worden via GSM, gekoppeld aan NAW gegevens van je provider contract?
nee, ik heb prepaid juist daarom. En straks heb ik een motor zonder gps.
pi_74697429
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:34 schreef deepart het volgende:
Ik rij rond de 1000km per maand, is de km heffing goedkoper dan dat het nu is?
je gaat 6x meer betalen.
pi_74697497
geld dit ook als je over buitenlands grondgebied rijdt?
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:32:19 #58
65997 Oldbie
pi_74697640
Natuurlijk.
Ook kan je als je in Duitsland 180km/h rijdt je rijbewijs kwijtraken aangezien de maximumsnelheid op provinciale wegen in Nederland 80km/h is.

pi_74697695
maar ik bedoel als ik van Sittard via belgie naar maastricht rijdt ipv over nl grondgebied betaal ik toch minder
pi_74697705
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:21 schreef GrigoriPerelman het volgende:

[..]

nee, ik heb prepaid juist daarom. En straks heb ik een motor zonder gps.
Ik zat ook al aan prepaid te denken om die reden. Alleen het is niet echt praktisch.
pi_74697735
we betalen al per kilometer: Kwartje van Kok
pi_74697747
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:34 schreef postmortum het volgende:
maar ik bedoel als ik van Sittard via belgie naar maastricht rijdt ipv over nl grondgebied betaal ik toch minder
In het buitenland betaal je inderdaad geen kilometerheffing.
pi_74697777
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:37 schreef Whaaaaaaaah het volgende:

[..]

netjes dan ga ik gewoon alles via belgie en duitsland rijden
pi_74697866
quote:

[..]

Totdat deze landen net zo goed mee gaan doen, en je alsnog de klos bent. Hee, we zijn lid van de Europese Unie, weet je nog?
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:43:51 #65
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_74697936
quote:

[..]

België gaan wonen
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:45:24 #66
65997 Oldbie
pi_74697978
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:43 schreef Acinonyx het volgende:

[..]

België gaan wonen
Doei

Weer een leenbelg die eindelijk ziet dat hij ongewenst is
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:56:29 #67
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_74698289
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:38 schreef postmortum het volgende:

[..]

netjes dan ga ik gewoon alles via belgie en duitsland rijden
Nee, want bij het verlaten van het land, dus bij overschrijding van de landsgrenzen wordt automatisch een tarief van 2,50 Euro verrekend, om de misgelopen kosten te compenseren van de mensen (verblijvend/wonend in de buurt van de Nederlandse grensgebieden) die dat idd van plan zijn te gaan doen..

Maar dit moet je nog niet doorvertellen want dit is officieel nog een punt waarop dit hele plan van tafel geveegd kan worden, dit wordt pas officieel aangekondigd een paar weekjes na de invoering van het systeem, als het te laat is om er iets tegen te doen..
pi_74698404
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:56 schreef Tism het volgende:

[..]

Nee, want bij het verlaten van het land, dus bij overschrijding van de landsgrenzen wordt automatisch een tarief van 2,50 Euro verrekend, om de misgelopen kosten te compenseren van de mensen (verblijvend/wonend in de buurt van de Nederlandse grensgebieden) die dat idd van plan zijn te gaan doen..

Maar dit moet je nog niet doorvertellen want dit is officieel nog een punt waarop dit hele plan van tafel geveegd kan worden, dit wordt pas officieel aangekondigd een paar weekjes na de invoering van het systeem, als het te laat is om er iets tegen te doen..
hoeveel gaat mij dan een ritje van 10 km over nl en over duitsland koster?

7 km over duitsland en 3 km over nl?
pi_74698617
Oke, de regering gooit nu hun eigen ruiten in. Geert zou bij de volgende verkiezingen al zowaar grote winnaar worden maar met dit KM heffing gezever wint de PVV alle kortzichtige mensen ( Hoewel ze wel gelijk hebben) in Nederland. Feli Geert !
My pessimism extends to the point of even suspecting the sincerity of the pessimists.
pi_74698620
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:56 schreef Tism het volgende:

[..]

Je zal in baarle-nassau wonen, en even door de wijk rijden, ben je 60 euro armer...
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:10:50 #71
65997 Oldbie
pi_74698657
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:00 schreef postmortum het volgende:

[..]

hoeveel gaat mij dan een ritje van 10 km over nl en over duitsland koster?

7 km over duitsland en 3 km over nl?
Jij werkt toch bij de belastingdienst?
Reken het dan lekker zelf uit. Of vraag een verantwoordelijke collega.
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:10:58 #72
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_74698660
pi_74699067
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:10 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Jij werkt toch bij de belastingdienst?
Reken het dan lekker zelf uit. Of vraag een verantwoordelijke collega.
ik werk daar al 6 maanden niet meer
  zaterdag 14 november 2009 @ 17:30:10 #74
65997 Oldbie
pi_74699162
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:27 schreef postmortum het volgende:

[..]

ik werk daar al 6 maanden niet meer
Ook crisis bij de belastingdienst?
Ik zie het in je profiel en daar reageer ik dan op
pi_74699685
Lieve schat,

Als je een auto (bouwjaar maximaal 2007) vergelijkt met een vergelijkbare auto wanneer de kilometerheffing volledig is ingevoerd, ben je in de meeste gevallen per kilometer goedkoper uit.

1. Reden dat er vergeleken wordt met 2007 is omdat sinds 2008 er sprake is van een afbouw van de BPM. Daarom is het vergelijken met auto's na 2007, eigenlijk geen eerlijke vergelijking.
2. Sinds 2007 wordt de BPM dus afgebouwd. Straks heb je dus helemaal geen BPM bij aankoop van een nieuwe auto. Dat scheelt een paar duizend euro bij je aankoop.
3. MRB wordt geschaft, dus daar heb je ook geen last van.
4. Je betaalt dus per kilometer. Afhankelijk van hoeveel je rijdt, is dit in de meeste gevallen gunstiger.

De crux is om goed te vergelijken. Bereken is wat je BPM bij aankoop is geweest: daar kan je in de nieuwe regeling best en stukje mee rijden hoor. Eigenlijk zou je moeten vergelijken hoeveel je nu per kilometer kwijt bent (dus MRB+BPM) en straks (gemiddeld 3 ct).Hierbij moet je dan ook even aannemen hoe lang je je auto gaat gebruiken, anders is de berekening ook niet eerlijk. Ik geloof dat 4 jaar gemiddeld is. Gebruik je hem langer, dan wordt het waarschijnlijk wel snel duurder (omdat je de BPM over een langere gebruiksperiode uitsmeert).

Verder is het trouwens goedkoper dan het OV: daar betaal je met je chipkaart rond de 12ct

Verder blijft het een hoop gedoe om het in te voeren en vraag ik me af of het in de praktijk gaat werken, maar dat even terzijde. (ik denk zelf dat het wellicht wel voor korte afstanden gaat werken, niet voor de langere).

Dus tja, ik wacht rustig af, er zijn snel weer verkiezingen dus of Camiel wil te snel gaan zodat het niets wordt, of Camiel zien we binnenkort niet meer terug, waardoor er in het volgende kabinet een bureaula voor dit dossier wordt geopend...

[ Bericht 1% gewijzigd door Babs_voor_intimi op 14-11-2009 17:48:59 (typo) ]
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_74699773
Ik hoop dat er een l33t0r h@ckZ0r opstaat die iets verzint om het te omzeilen.

Kutregering. We blijven maar dokken.
Live out of your imagination, not your history.
pi_74699804
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:51 schreef Sj0rs het volgende:
Ik hoop dat er een l33t0r h@ckZ0r opstaat die iets verzint om het te omzeilen.

Kutregering. We blijven maar dokken.
Nee, in veel gevallen betaal je minder....
pi_74699928
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:52 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Nee, in veel gevallen betaal je minder....
Het is nu 3 cent. Wat denk je? Dat dat zo blijft?
Live out of your imagination, not your history.
pi_74699962
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:57 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

Jij denkt dat de MRB en BPM in 2018 nog op huidig niveau zou blijven??
pi_74699981
beter toch !
Voor de mensen die nooit of weinig rijden, is het eerlijker dan wegenbelasting vind ik.
pi_74700014
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:47 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Lieve schat,

Als je een auto (bouwjaar maximaal 2007) vergelijkt met een vergelijkbare auto wanneer de kilometerheffing volledig is ingevoerd, ben je in de meeste gevallen per kilometer goedkoper uit.

1. Reden dat er vergeleken wordt met 2007 is omdat sinds 2008 er sprake is van een afbouw van de BPM. Daarom is het vergelijken met auto's na 2007, eigenlijk geen eerlijke vergelijking.
2. Sinds 2007 wordt de BPM dus afgebouwd. Straks heb je dus helemaal geen BPM bij aankoop van een nieuwe auto. Dat scheelt een paar duizend euro bij je aankoop.
4. Je betaalt dus per kilometer. Afhankelijk van hoeveel je rijdt, is dit in de meeste gevallen gunstiger.

De crux is om goed te vergelijken. Bereken is wat je BPM bij aankoop is geweest: daar kan je in de nieuwe regeling best en stukje mee rijden hoor. Eigenlijk zou je moeten vergelijken hoeveel je nu per kilometer kwijt bent (dus MRB+BPM) en straks (gemiddeld 3 ct).Hierbij moet je dan ook even aannemen hoe lang je je auto gaat gebruiken, anders is de berekening ook niet eerlijk. Ik geloof dat 4 jaar gemiddeld is. Gebruik je hem langer, dan wordt het waarschijnlijk wel snel duurder (omdat je de BPM over een langere gebruiksperiode uitsmeert).

Verder is het trouwens goedkoper dan het OV: daar betaal je met je chipkaart rond de 12ct

Verder blijft het een hoop gedoe om het in te voeren en vraag ik me af of het in de praktijk gaat werken, maar dat even terzijde. (ik denk zelf dat het wellicht wel voor korte afstanden gaat werken, niet voor de langere).

Dus tja, ik wacht rustig af, er zijn snel weer verkiezingen dus of Camiel wil te snel gaan zodat het niets wordt, of Camiel zien we binnenkort niet meer terug, waardoor er in het volgende kabinet een bureaula voor dit dossier wordt geopend...
Ja, dat is NU.
Waar de meeste mensen, terecht, bang voor zijn is dat dit over een paar jaar weer een melkkoe van jewelste word. En die achterlijke gedachtegang dat autorijden duurder maken ervoor zorgt dat er minder files staan is in Den Haag maar niet weg te krijgen. Denken ze nou echt dat al die mensen voor hun fucking lol elke dag in de file staan? Vind a.u.b. één persoon voor mij die in de file staan leuk vind en je mag wmb 100 euro per kilometer rekenen.
En autorijden meer belasten om dat geld in het OV te steken?
pi_74700078
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:00 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ja, dat is NU.
Waar de meeste mensen, terecht, bang voor zijn is dat dit over een paar jaar weer een melkkoe van jewelste word. En die achterlijke gedachtegang dat autorijden duurder maken ervoor zorgt dat er minder files staan is in Den Haag maar niet weg te krijgen. Denken ze nou echt dat al die mensen voor hun fucking lol elke dag in de file staan? Vind a.u.b. één persoon voor mij die in de file staan leuk vind en je mag wmb 100 euro per kilometer rekenen.
ik word idd wel ziek van het propageren van het OV... het ov kut en duur dus hoe duur je autorijden ook maakt ik zal niet met het ov gaan (met als voornaamste reden dat ik dan na mijn nachtdienst tot 5 uur, tot 7 uur moet wachten om naar huis te komen)
pi_74700091
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:00 schreef Asgard het volgende:

[..]

Ja, dat is NU.
Ja, maar zoals ik paar posts hierboven zeg, als de km-heffing niet wordt ingevoerd, zouden ze de MRB en BPM wel verhogen. Daar zijn ze ook vrij in. Wat denk je van al die provincien die de laatste jaren schandeling de MRB hebben verhoogd???

Dus de auto is toch wel een melkkoe, onafhankelijk van het systeem dat gebruikt wordt! De vraag is dus: waar klagen we nu over: over het systeem kilometerheffing of op dat de overheid altijd al de auto als melkkoe zit (onafhankelijk van het systeem)

Of het inderdaad files gaat verminderen vraag ik me ook af: ik denk dus dat je alleen misschien op korte afstanden effect ziet (waar men eigenlijk ook kan fietsen). Daarnaast wordt de komende tijd gelukkig ook nog een hoop aan de infrastructuur gedaan, zodat de capaciteit hier en daar vergroot wordt, maar dan verplaatst zich het probleem toch waarschijnlijk naar elders...
pi_74700134
en trouwens, houden ze straks ook rekening met hoe zuinig en hoe zwaar je auto is? nu betaal je namelijk meer voor diesel en voor gewicht... daarom heb ik een middelgrote benzine auto gekozen maar dan kan ik net zo goed een station diesel nemen natuurlijk...

edit zie het al, de bpm word afgebouwd, daar heb ik natuurlijk weer geen ene schijt aan aangezien ik occasion rij!
pi_74700195
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:06 schreef Pollewoppie het volgende:
en trouwens, houden ze straks ook rekening met hoe zuinig en hoe zwaar je auto is? nu betaal je namelijk meer voor diesel en voor gewicht... daarom heb ik een middelgrote benzine auto gekozen maar dan kan ik net zo goed een station diesel nemen natuurlijk...
Ja, ze houden rekening met verbruik en volgens mij ook gewicht (of is het gewicht niet ook te koppelen aan je verbruik???) en natuurlijk je brandstoftype.
pi_74700236
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:07 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Ja, ze houden rekening met verbruik en volgens mij ook gewicht (of is het gewicht niet ook te koppelen aan je verbruik???) en natuurlijk je brandstoftype.
dus de een zal 3 cent moeten betalen en de ander 5 bijvoorbeeld?

ik zeg gooi de 3 cent bovenop de brandstofprijs, hoef je ook niet meer een gps enzo aan te schaffen, en hoe zuiniger hoe minder last je ermee hebt...
pi_74700302
http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/veelgesteldevragen

trouwens neem dan autos die ouder dan 1987.. Dan hoeft je niks vrezen..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_74700313
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:09 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

dus de een zal 3 cent moeten betalen en de ander 5 bijvoorbeeld?

ik zeg gooi de 3 cent bovenop de brandstofprijs, hoef je ook niet meer een gps enzo aan te schaffen, en hoe zuiniger hoe minder last je ermee hebt...
Die 3 ct is inderdaad een gemiddelde: een hummer zal meer per kilometer betalen dan een Toyato Aigo, maar dat voelt wel logisch toch?

En de reden waarom ze dat niet op de brandstofprijs is gooien omdat ooit eens onderzocht is dat in dat geval bijna half Nederland naar Belgie of Duitsland rijdt om te gaan tanken (ik kan zo snel geen bron vinden, maar het was zoiets dat zelfs vanuit Utrecht zo'n tankritje gemaakt zou gaan worden (incl jerrycans denk ik )
pi_74700340
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:11 schreef Captain_Ghost het volgende:
http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/veelgesteldevragen

trouwens neem dan autos die ouder dan 1987.. Dan hoeft je niks vrezen..
...slechts je veiligheid

Of je neemt een motor (hoewel je dan ook niet zo veilig bent )
pi_74700416
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:12 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Die 3 ct is inderdaad een gemiddelde: een hummer zal meer per kilometer betalen dan een Toyato Aigo, maar dat voelt wel logisch toch?

En de reden waarom ze dat niet op de brandstofprijs is gooien omdat ooit eens onderzocht is dat in dat geval bijna half Nederland naar Belgie of Duitsland rijdt om te gaan tanken (ik kan zo snel geen bron vinden, maar het was zoiets dat zelfs vanuit Utrecht zo'n tankritje gemaakt zou gaan worden (incl jerrycans denk ik )
tja dat is ook weer waar...

Trouwens de BPM vervalt niet maar wordt vervangen door de CO2 tax... maar dat houd in dat een zuinige auto de komende jaren goedkoper word en een zuiper juist veel duurder ( )

Je zal natuurlijk op den duur dit ook op de occasion markt gaan merken dus ook daar worden zuinige auto's voordeliger.... jammere vind ik alleen nog steeds dat de gewone man toch al zuinig probeert te rijden maar de lease-rijders het geen fuck uitmaakt aangezien de baas toch de km-ers ed betaald...
pi_74700492
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:16 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

jammere vind ik alleen nog steeds dat de gewone man toch al zuinig probeert te rijden maar de lease-rijders het geen fuck uitmaakt aangezien de baas toch de km-ers ed betaald...
Ja, volgens mij is dat ook het grootste onderdeel van het fileprobleem. En eigenlijk niet alleen leaserijders, maar bij iedere woon-werkreiziger waarbij er een vergoeding wordt betaald per kilometer. Zolang zijn 'kostenneutraal' blijven rijden, is er geen prikkel.
Dus wellicht dat er toch een deel betaald moet worden ofzo?? Ik vraag me af of ze hier nog iets slims voor verzinnen. Want flexibele werktijden of thuiswerken is helaas toch niet voor iedereen weggelegd.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:19:19 #92
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_74700494
Ik heb een peugeot 107, rij 20.000 per jaar en betaal op jaarbasis ongeveer 150 euro per jaar aan wegenbelasting. Ik krijg dus te maken met een verhoging van tenminste 450 euro, met een tarief van 0,03 cent per jaar.

Nu heb ik samen met mijn partner een aardig besteedbaar inkomen, dus persoonlijk zal ik er geen kilometer minder om gaan rijden. Echter, zijn er genoeg mensen die met deze maatregel hun enige vorm van mobiliteit zullen gaan verliezen. Mensen die slecht te been zijn komen hun huis niet meer uit. Ik merk dat ik steeds cynischer te worden over het polititieke uitknijpklimaat in Nederland.
I am not impressed by your performance
pi_74700537
Hier ben ik btw wel blij mee:

Van die achtelijke vervuilende onveilige (voor voetganger) kut bakken gaan enorm in prijs omhoog, in dit voorbeeld een dodge nitro kost nu 44000 en in 2013 bijna 70000
pi_74700545
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:16 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

tja dat is ook weer waar...

Trouwens de BPM vervalt niet maar wordt vervangen door de CO2 tax... maar dat houd in dat een zuinige auto de komende jaren goedkoper word en een zuiper juist veel duurder ( )
Dit CO2 tax zit toch gewoon in de catalogusprijs van een auto trouwens? Als je het zo bekijkt, verdwijnt de BPM wel feitlijk gezien (omdat dat bovenop de catalogusprijs kwam).

Ik ben wel benieuwd wat er in de plaats komt van de provinciale opcenten, daar maak ik me veel drukker om eigenlijk
pi_74700579
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:19 schreef GSP het volgende:
Ik heb een peugeot 107, rij 20.000 per jaar en betaal op jaarbasis ongeveer 150 euro per jaar aan wegenbelasting. Ik krijg dus te maken met een verhoging van tenminste 450 euro, met een tarief van 0,03 cent per jaar.

Nu heb ik samen met mijn partner een aardig besteedbaar inkomen, dus persoonlijk zal ik er geen kilometer minder om gaan rijden. Echter, zijn er genoeg mensen die met deze maatregel hun enige vorm van mobiliteit zullen gaan verliezen. Mensen die slecht te been zijn komen hun huis niet meer uit. Ik merk dat ik steeds cynischer te worden over het polititieke uitknijpklimaat in Nederland.
http://www.anwb.nl/binari(...)-op-benzine_anwb.pdf

Valt wel mee toch? Of heb je een diesel?

http://www.anwb.nl/binari(...)e-op-diesel_anwb.pdf
pi_74700594
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:19 schreef GSP het volgende:

wat een onzin zeg! naar mijn mening heeft niemand het in nl slecht, mensen die slecht ter been zijn lopen in de WW en krijgen genoeg geld om hun uitstapjes mee te maken hoor en hoe vaak moeten ze met de auto weg als ze geen baan hebben? dan is het juist vele malen voordeliger voor hun om een auto te hebben!

Mensen een auto is een luxe waar we gewoon echt zonder kunnen! wees blij als je er één hebt maar zeik niet dat nl ons uitkleed, kijk naar onze wegen, onze zorgstelsel, onze zorg voor werklozen en uitkeringstrekkers! kom op zo slecht hebben we het hier niet!

ik kies er cariere technisch voor om voorlopig nog op 40 km van huis te blijven werken, hier kies ik zelf voor en dus neem ik de hogere km kosten dan ook voor lief!
pi_74700633
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:21 schreef Pollewoppie het volgende:
Hier ben ik btw wel blij mee:

[ afbeelding ]

Van die achtelijke vervuilende onveilige (voor voetganger) kut bakken gaan enorm in prijs omhoog, in dit voorbeeld een dodge nitro kost nu 44000 en in 2013 bijna 70000

Het onverwachte effect van de kilometerheffing: minder "horizonvervuiling", maar dan op straatniveau. Iemand zou zo'n ding maar voor je raam parkeren...
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:30:20 #98
279329 GSP
pi_74700760
quote:
Benzine, maar de tweede kolom gaat natuurlijk nergens over. MRB betaal ik nu iets van 13 euro per maand. BPM? Op de 107 zit geen BPM, dus waar ze dat vandaan halen is mij een raadsel.
pi_74700792
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:30 schreef GSP het volgende:

[..]

Benzine, maar de tweede kolom gaat natuurlijk nergens over. MRB betaal ik nu iets van 13 euro per maand. BPM? Op de C1 zit geen BPM, dus waar ze dat vandaan halen is mij een raadsel.
Euh, ja wel hoor, daar zit BPM op. Die betaal je bij aanschaf van de auto.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:32:19 #100
279329 GSP
pi_74700810
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:31 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Euh, ja wel hoor, daar zit BPM op. Die betaal je bij aanschaf van de auto.
eeehm op een 107 zit geen BPM, op de 207 wel, zoals in de staatje te lezen is.
pi_74700855
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:32 schreef GSP het volgende:

[..]

eeehm op een 107 zit geen BPM, op de 207 wel, zoals in de staatje te lezen is.
Oh, shit je hebt een 107, geen 207 Die pdf gaat over een 207...

Hier, dan is deze beter: (107 staat er niet bij, maar dit zijn vergelijkbare auto's):

[ Bericht 5% gewijzigd door Babs_voor_intimi op 14-11-2009 18:35:04 (link gefixt) ]
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:37:00 #102
279329 GSP
pi_74700943
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:34 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Oh, shit je hebt een 107, geen 207 Die pdf gaat over een 207...

Hier, dan is deze beter: (107 staat er niet bij, maar dit zijn vergelijkbare auto's):
Als het zo ingevuld gaat worden heb ik er geen problemen mee. Alleen had Eurlings het over een minimumtarief van 3 cent. In dat staatje hebben ze het over 1,5 cent.
pi_74701026
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:37 schreef GSP het volgende:

[..]

Als het zo ingevuld gaat worden heb ik er geen problemen mee. Alleen had Eurlings het over een minimumtarief van 3 cent. In dat staatje hebben ze het over 1,5 cent.
Ik dacht dat hij het had over gemiddeld 3 ct, dus meer voor een Hummer en minder voor een C1.
http://www.nu.nl/algemeen(...)-kilometerprijs.html
pi_74701191
3 cent is veels te duur !

Eens met de klacht
pi_74701230
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:44 schreef the_legend_killer het volgende:
3 cent is veels te duur !

Eens met de klacht
Ok, en lees nu even de laatste anderhalve pagina en ga even rekenen.
pi_74701310
Voor de fietsende groenlinks gillers hier die zeiken over "eerlijk voor de mensen die maar af en toe of nooit rijden".

De provincies gaan inkomsten voor onderhoud aan de wegen missen (wat nu uit de motorrijtuigenbelasting komt). Denk je dat ze dat nu van den haag cadeau krijgen? mooi niet... omhoog met andere belastingen, of een nieuwe met een naam waar geen 'auto' in voorkomt.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 november 2009 @ 18:50:09 #107
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_74701358
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:21 schreef staticdata het volgende:

[..]

Ik voorzie dat ze noggeneens hebben nagedacht wat voor impact het heeft om 7.7 miljoen auto's te voorzien en die data te kunnen verwerken. Gaat nog veel kopzorgen opleveren voor ze en zou me niets verbazen als het daardoor weer een faalproject wordt.
En wie betaalt uiteindelijk dat project?
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_74701420
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:45 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Ok, en lees nu even de laatste anderhalve pagina en ga even rekenen.
Ik ben duurder uit met kilometerheffing
pi_74701437
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:34 schreef postmortum het volgende:
Kijk hier hebben we wat aan
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:52:57 #110
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74701457
Ik sla het kabinet nikkerdot, kutwetten ook altijd
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_74701501
Dat geldt ook voor ritje vanuit Groningen naar Maastricht via Duitse autobahn!!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_74701516
mooie is dat wat den haag ook doet, nederlanders slikken het gewoon... Ik zeg met brandende fakkels en hooivorken naar den haag
pi_74701558
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:51 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ik ben duurder uit met kilometerheffing
Dan moet je die slurper tzt vervangen door wat anders. Of juist een heel oude kopen
Niet iedereen is inderdaad voordeliger uit. Wat rijd je nu dan?
pi_74701582
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:54 schreef muzas het volgende:
mooie is dat wat den haag ook doet, nederlanders slikken het gewoon... Ik zeg met brandende fakkels en hooivorken naar den haag
Dan moet niet iedereen met de auto komen, want dan staan we straks met z'n allen op de Utrechtse Baan stil
pi_74701646
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:48 schreef muzas het volgende:
Voor de fietsende groenlinks gillers hier die zeiken over "eerlijk voor de mensen die maar af en toe of nooit rijden".

De provincies gaan inkomsten voor onderhoud aan de wegen missen (wat nu uit de motorrijtuigenbelasting komt). Denk je dat ze dat nu van den haag cadeau krijgen? mooi niet... omhoog met andere belastingen, of een nieuwe met een naam waar geen 'auto' in voorkomt.
Kijk en dat is nu de reden waarom ik ook nog wat huiverig ben. Die provincieen krijgen straks ter compensatie meer vrijheid voor hogere of nieuwe belastingen vermoed ik. Dus eigenlijk wordt niet de automobilist genaaid, maar juist degene die geen auto heeft!!!!
pi_74701650
quote:
koppen moeten rollen
pi_74701767
Kooi van farraday om de gps ontvanger weg gps signaal weg registratie. Spanning van het kastje afhalen weg registratie(Ja mijn auto trekt de accu leeg vandaar koppel ik de accu altijd af)
Ik zie dit technisch nog niet echt haalbaar
pi_74701771
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:58 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Dus eigenlijk wordt niet de automobilist genaaid, maar juist degene die geen auto heeft!!!!
Iedereen wordt genaaid. Dacht je echt dat Den Haag zon miljoenenproject start zonder er meer aan te verdienen? om te burger tegemoet te komen? Dokken moeten we, en Den Haag pakt alles waar wij niet zonder kunnen. Onze zorgverzekering, OV, Automobilisten, e.t.c. Ik kan me geen maatregel voor de geest halen van de afgelopen 5 jaar waarbij de burger er beter van geworden is.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:05:00 #119
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74701830
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:03 schreef kloas_wokkel het volgende:
Kooi van farraday om de gps ontvanger weg gps signaal weg registratie. Spanning van het kastje afhalen weg registratie(Ja mijn auto trekt de accu leeg vandaar koppel ik de accu altijd af)
Ik zie dit technisch nog niet echt haalbaar
ze hebben camera's die controleren of je kastje wel ingeschakeld staat
Drinky is een baas
pi_74703553
Ik vind dat staatje nogal optimistisch opgesteld om maar naar een 'voordeel' toe te rekenen.

Dat de BPM verdwijnt wordt welleuk gerekend als 'voordeel', maar waar zit dat voordeel voor mij dan? Ik HEB immers al een auto die het prima doet. Wat ik dan nog eens knap vind is dat de 'afschrijving + rente' naar beneden gaan. Hoezo? Mijn auto wordt echt niet met terugwerkende kracht goedkoper in aanschaf, en hij gaat ook niet ineens minder hard slijten.

Daarnaast betaal ik nu zo'n 120 Euro aan wegenbelasting per kwartaal. Dat komt neer op 480 Euro per jaar. Met de 30k die ik rijd per jaar gaat me dat 30.000 * 0.03 = 900 Euro kosten. Mijn lasten per jaar verdubbelen dus ongeveer. En, wat ik hoorde op het journaal is die 3 cent nog maar het begin, want dat zou in 2018 6,7 cent moeten zijn. Wat dan neerkomt op maar liefst 2010 Euro aan belasting. Nee, echt top hoor! Heel voordelig ook.

En dan heb ik het nog niet gehad over ongetwijfeld leuke belastingen die de provincie gaat verzinnen om het verlies aan rijtuigenbelasting te compenseren.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:14:51 #121
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74704043
Het idee op zich is prima. Betalen voor wat je gebruikt en niet meer. Maar er is een gigantisch groot risico op privacyschending.

Ik hoorde zojuist bij het journaal al precies waar ik voor vreesde. Dat de overheid geen toegang heeft tot informatie waar iedereen is geweest. Maar bij 'zware criminaliteit' is die regel direct overruled omdat het in ieders belang schijnt te zijn. Dus hij corrigeerde zichzelf direct door te zeggen dat de overheid in principe geen toegang heeft tot informatie waar iedereen is geweest.

Wie kan zware criminaliteit definiëren voor mij? Fraude? Belastingachterstand? Staatsgevaarlijke personen?
Enlighten me.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74705334
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:55 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Dan moet je die slurper tzt vervangen door wat anders. Of juist een heel oude kopen
Niet iedereen is inderdaad voordeliger uit. Wat rijd je nu dan?
Ik heb juist een heel zuinige nieuwe auto.

Geen wegenbelasting.
Lijkt me dat ik met de kilometerheffing buiten schot blijf ?
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:18:10 #123
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74705631
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Dont break if it aint broken.
Oh, ja, shit! Vergeten, we hebben bijna geen files meer...
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:19:28 #124
248844 Bowlingbal
pi_74705665
quote:
Alsof Nederlanders gaan demonstreren Die hebben het te druk om iedere demonstrant de hele dag uit te maken voor linkse werkschuwe hippies. Zelfs al demonstreren ze op zaterdag
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74705722
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:47 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

En de reeds betaalde BPM krijg je terug als dit ingevoerd wordt?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:23:56 #126
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74705791
Nog even zo doorgaan en over 20 jaar heb je hier alleen nog uitkeringtrekkende hoofddoeken over :L
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:25:50 #127
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74705836
+ wat mensen die stemmen op de opvolger van Wilders
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:27:36 #128
248844 Bowlingbal
pi_74705889
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:23 schreef PLAE@ het volgende:
Nog even zo doorgaan en over 20 jaar heb je hier alleen nog uitkeringtrekkende hoofddoeken over :L
Nou, emigreer dan.
- Donald Love
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:46:12 #129
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74706371
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:27 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nou, emigreer dan.
Gaf mezelf toch net 20 jaar de tijd? Wel lezen...
pi_74707209
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:21 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

En de reeds betaalde BPM krijg je terug als dit ingevoerd wordt?

Nee, er is een overgangssituatie. Kortom, als je de boel vergelijkt met als je in 2007 een auto hebt gekocht en als je ergens in 2020 een soorgelijke auto koopt, is dat ANWB staatje van toepassing. In beide gevallen wordt er van uitgegaan dat je 4 jaar met de auto doet.
Dus: in 2007 koop je een auto met BPM, daar doe je 4 jaar mee. Dat staat in dat ANWB staatje links.
Aan de rechterkant staat de situatie in, zeg 2020 dat je een soortgelijke auto koopt, zonder BPM en daar doe je ook 4 jaar mee.
Het is dus niet zo dat als je met je huidige auto het kilometerheffingsysteem in gaat dat je dan goedkoper uit bent. Ergo: koop een nieuwe auto als de BPM geheel is afgebouwd en net voordat het systeem in gaat.
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:58 schreef Metatron het volgende:
Ik vind dat staatje nogal optimistisch opgesteld om maar naar een 'voordeel' toe te rekenen.

Dat de BPM verdwijnt wordt welleuk gerekend als 'voordeel', maar waar zit dat voordeel voor mij dan? Ik HEB immers al een auto die het prima doet. Wat ik dan nog eens knap vind is dat de 'afschrijving + rente' naar beneden gaan. Hoezo? Mijn auto wordt echt niet met terugwerkende kracht goedkoper in aanschaf, en hij gaat ook niet ineens minder hard slijten.
De rente heeft betrekking op je aanschafprijs. Je aanschafprijs is minder als het BPM gedeelte eruit verdwijnt. Je bedrag is lager en -er vanuitgaande dat je dat geld anders op een spaarrekening zet- loop je dus minder rente mis. Daarnaast is je afschrijving een %. En een % van een lager aankoopbedrag, geeft een lagere absolute afschrijvingswaarde.
quote:
Daarnaast betaal ik nu zo'n 120 Euro aan wegenbelasting per kwartaal. Dat komt neer op 480 Euro per jaar. Met de 30k die ik rijd per jaar gaat me dat 30.000 * 0.03 = 900 Euro kosten. Mijn lasten per jaar verdubbelen dus ongeveer. En, wat ik hoorde op het journaal is die 3 cent nog maar het begin, want dat zou in 2018 6,7 cent moeten zijn. Wat dan neerkomt op maar liefst 2010 Euro aan belasting. Nee, echt top hoor! Heel voordelig ook.
Jij denkt dat de MRB en BPM ook niet meer zouden stijgen?? Daarnaast moet je dus in je berekening het volgende doen:

1. Eerst bepalen hoeveel jaar je met je auto doet, zeg 4 jaar
2. Hoeveel BPM zit hier op? Dit uitsmeren over 4 jaar
3. Totaalbedrag MRB over die 4 jaar
4. en daarvan een maandgemiddelde nemen
quote:
En dan heb ik het nog niet gehad over ongetwijfeld leuke belastingen die de provincie gaat verzinnen om het verlies aan rijtuigenbelasting te compenseren.

Daar ben ik het zeker mee eens.... Dat gaat IEDEREEN wat kosten, dus niet alleen autobezitters... Ik ben benieuwd hoeveel je straks voor een hond of een vuilniszak moet betalen...
pi_74707287
Eens. Ongelooflijk. Volgens mij gaat het kabinet ervan uit dat iedereen voor z'n lol in de auto zit. Voor de lol in de file staat. Mooi niet dus. Die mensen zitten in de auto omdat ze ergens moeten zijn.
pi_74707321
Bovendien bestaat er al zoiets al kilometerheffing. Of denken ze ook nog dat de auto's op water rijden? Wie meer rijdt, betaalt meer accijnzen. Dat is toch al een vorm van kilometerheffing? Ik neem niet aan dat ze deaccijnzen van de benzine afhalen...
  zaterdag 14 november 2009 @ 22:41:39 #133
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_74707702
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:10 schreef _kloon_ het volgende:

[..]

Ik denk dat de mensen die een lease-auto van de zaak hebben er ondanks dat ze veel kilometers rijden er nog niet eens zo slecht vanaf komen (geen BPM en laagste kilometertarief).
Het is voor mij als leaserijder totaal onduidelijk wat er gaat gebeuren maar het lijkt me logisch dat de leasemaatschappij de kosten op zich gaat nemen, zij zijn tenslotte ook degene die voordeel hebben van de lagere aanschafprijs van auto's. Als ik toch zelf moet gaan betalen dan zal ik zeker gaan investeren in dit: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30776 . Nog beter is natuurlijk als heel NL weigert om in te gaan op de oproep voor het inbouwen van dat kutkastje, maar dat zal vast niet gaan gebeuren. De enige hoop die we dus nog hebben is dat de volgende regering dit onzalige plan stopt.

Maar ach, waar maak ik me druk over, wil over een tijdje toch verhuizen naar Ierland.
pi_74710537
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:47 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Lieve schat,

Je stukje over BPM is niet voor iedereen van toepassing. Niet iedereen koopt een spiksplinternieuwe auto waar de BPM nog over betaald moet worden. Nieuwe auto's zijn, net zoals vele andere dingen, naar mijn mening véél te duur tegenwoordig. Komt nog eens bij kijken dat een splinternieuwe auto een hele slechte aankoop is, omdat de waarde daar van alleen maar (snel) omlaag zakt. Maar goed, dat is een hele andere discussie.

Overigens zou je nog eens een kijkje moeten nemen naar de hele eenvoudige en logische rekenvoorbeelden in de OP. Ik ga er met grote middenklasser, en mijn aantal kilometers per jaar gewoon keihard op achteruit, en dat is zo klaar als een klontje. En dan ga ik ook nog eens uit van die miezerige 3 cent. Wie weet hoe snel dát wel niet omhoog gaat schieten? Het zou mij niks verbazen als we 2 jaren na de invoering van de kilometerheffing, ineens 6 cent moeten gaan betalen per kilometer. Sterker nog, het kabinet gaat zelfs uit van een stijging.

Verder ga ik er ook wel van uit dat dit niet per sé in 2012 ingevoerd gaat worden. Al is het alleen maar vanwege die GSM kastjes (de overheid en technische projecten? Haha, raap me op.). Maar dat is utistel van executie, deze regeling komt er, hoe dan ook, toch wel.
pi_74711217
Wat ik me dan afvraag, waarom wordt er over de kilometerheffing geen referendum gehouden?
Ik kan me weinig maatregelen bedenken in de afgelopen jaren die zo'n groot effect heeft op vrijwel de hele bevolking.

Ik zeg referendum!
  zondag 15 november 2009 @ 01:51:40 #136
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74712019
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:27 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nou, emigreer dan.
Mensen zoals jou kunnen we precies missen. Mensen zoals jou zijn mensen die alles toch wel slikken.

Sowieso zijn de nederlands maar een kansloos kutvolk, want ALLES maar dan ook ALLES wordt maar geaccepteerd.

Ik schaam me werkelijk waar kapot voor het land waar ik in woon. Buiten dit belachelijke idee(dit hele idee komt duidelijk voort uit jaloezie), maar ook het feit dat pedofielen ook weer vrijkomen, is voor mij genoeg reden om op dit land te kotsen.
Net zoals die hele groep randmongolen die het wel 'ok' vinden dat er vingerafdrukken afgenomen worden. En dan vooral mensen die zeggen " ik ben onschuldig dus ze doen maar " ... krijg aub tyfus. Echt, mijn god wat zijn dat soort mensen dom.

Aaahhhhhhh laat ook maar. Nederland is al lang naar de klote.
Ga vooral zo door, regering. Je eigen burgers lekker hard anaal verampeneren.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  zondag 15 november 2009 @ 01:58:27 #137
65997 Oldbie
pi_74712306
De grap van dit hele systeem...
Ik rij nooit auto, ik fiets elke dag 20km voor mijn werk, boodschappen doe ik op de fiets, naar de manege op de fiets, alles op de fiets.
Toch moet IK straks meer gaan betalen door de kilometerheffing.

Waarom? Gemeentes gaan straks geld mislopen, en Eurlings heeft gezegd dat ze dat mogen compenseren met nieuwe belastingen. Geen idee wat voor belasting ze gaan invoeren, maar ik kan straks 100 euro per jaar 'stoepbelasting' betalen. Of 100 euro 'zuurstofbelasting'. Of 100 euro 'fietspadbelasting' of weet ik veel wat.

Daarnaast: kilometerheffing hebben we al jaaaaren, namelijk de benzineprijs.
Als je veel rijdt met een milieuonvriendelijke auto betaal je veel.
Ik ga stemmen op de 1e partij die aankondigd dat ze dit plan niet zullen uitvoeren.
pi_74712321
Denk ook aan de uitvoeringskosten, die bedragen naar schatting jaarlijks 1 miljard euro. Ter vergelijking, de Belastingdienst kost jaarlijks 450 miljoen euro, en zij heffen bijna alle belastingen en heffingen die de Rijksoverheid binnen krijgt. Enkel voor de inning van kosten van de onderhoud en aanleg van infrastructuur wordt dus een systeem opgetuigd dat meer dan 2 keer zoveel kosten als de kost voor de heffing van alle overige Rijksbelastingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-11-2009 02:35:38 ]
  zondag 15 november 2009 @ 02:31:44 #140
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_74712338
Al die kutbelastingen
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zondag 15 november 2009 @ 02:44:10 #141
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_74712407
Het legaal volgen van iedere burger met een auto, daar ben ik niet zo'n voorstander van geloof ik
pi_74712435
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:51 schreef _kloon_ het volgende:
Wat ik me dan afvraag, waarom wordt er over de kilometerheffing geen referendum gehouden?
Ik kan me weinig maatregelen bedenken in de afgelopen jaren die zo'n groot effect heeft op vrijwel de hele bevolking.

Ik zeg referendum!
Dat zal wel weer niet kunnen
  zondag 15 november 2009 @ 02:53:06 #143
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_74712455
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:25 schreef Noin het volgende:
Ik ga stemmen op de 1e partij die aankondigd dat ze dit plan niet zullen uitvoeren.
SP, PVV en VVD zijn allemaal tegen, pick one
pi_74714043
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:25 schreef Noin het volgende:
Daarnaast: kilometerheffing hebben we al jaaaaren, namelijk de benzineprijs.
Zit wat in, maar ik durf te wedden dat de benzineprijs geen cent omlaag gaat, wanneer de 'echte' kilometerheffing wordt ingevoerd. Sowieso,wie weet hoe veel die benzineprijs niet al gestegen zal zijn, wanneer het zo ver is. Ik ben tegenwoordig toch al snel zo'n ¤ 60 per week kwijt aan benzine.
pi_74714539
Eigenlijk zou er ook onderscheid gemaakt moeten worden tussen randstad en Noorden. Als ik een ritje van Groningen naar Leeuwarden maak, sta ik 99 van 100 keer niet in een file. Een evenlang ritje in de randstad is gekenmerkt door files. En als ik het goed begrijp betalen we dan allebei evenveel. De vervuiler betaalt toch?
pi_74714757
bovendien zal deze systeem de file niet oplossen.

Want er gaan toch zoveel mensen tegelijk naar de stad toe voor zijn werk!.
De hard werkend burgers wordt dus dubbel voor gestraft.
pi_74714787
Hoog Telegraafgehalte in dit topic .
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_74717876
quote:
Op zondag 15 november 2009 00:25 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Je stukje over BPM is niet voor iedereen van toepassing. Niet iedereen koopt een spiksplinternieuwe auto waar de BPM nog over betaald moet worden. Nieuwe auto's zijn, net zoals vele andere dingen, naar mijn mening véél te duur tegenwoordig. Komt nog eens bij kijken dat een splinternieuwe auto een hele slechte aankoop is, omdat de waarde daar van alleen maar (snel) omlaag zakt. Maar goed, dat is een hele andere discussie.
Als jij je auto verkoopt, dan zit daar toch nog steeds een restgedeelte in van de BPM?? Of ga je bij je afschrijvingen uit van de cataloguswaarde in plaats van volledige aanschafwaarde?
quote:
Overigens zou je nog eens een kijkje moeten nemen naar de hele eenvoudige en logische rekenvoorbeelden in de OP. Ik ga er met grote middenklasser, en mijn aantal kilometers per jaar gewoon keihard op achteruit, en dat is zo klaar als een klontje. En dan ga ik ook nog eens uit van die miezerige 3 cent. Wie weet hoe snel dát wel niet omhoog gaat schieten? Het zou mij niks verbazen als we 2 jaren na de invoering van de kilometerheffing, ineens 6 cent moeten gaan betalen per kilometer. Sterker nog, het kabinet gaat zelfs uit van een stijging.
Tja, grotere auto's en kilometervreters gaan juist meer betalen. Dat is nou juist de lol van het systeem: betalen naar gebruik, niet naar bezit. Maar begrijp dat het wel mooi kut is voor je... Wat rijd je nu en hoeveel per jaar? En natuurlijk stijgt het, dat doen alle belastingen helaas.... Dus indien niet ingevoerd, zouden ook de BPM en MRB verder stijgen.
quote:
Verder ga ik er ook wel van uit dat dit niet per sé in 2012 ingevoerd gaat worden. Al is het alleen maar vanwege die GSM kastjes (de overheid en technische projecten? Haha, raap me op.). Maar dat is utistel van executie, deze regeling komt er, hoe dan ook, toch wel.
Nee, ik geloof 2012 ook niet zo (en de wereld vergaat dat jaar toch, dus waar hebben we het over )
pi_74717899
quote:
Op zondag 15 november 2009 12:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Eigenlijk zou er ook onderscheid gemaakt moeten worden tussen randstad en Noorden. Als ik een ritje van Groningen naar Leeuwarden maak, sta ik 99 van 100 keer niet in een file. Een evenlang ritje in de randstad is gekenmerkt door files. En als ik het goed begrijp betalen we dan allebei evenveel. De vervuiler betaalt toch?
Er is ook nog de optie van spitstarief, die dan op bepaalde routes geloof ik en in ieder geval op bepaalde tijden bovenop het basistarief komt.
  zondag 15 november 2009 @ 17:08:13 #150
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74718828
Een diesel stoot toch weinig co2 uit? Waarom zie ik dit dan niet terug in een lage km prijs voor diesels ?
opgezegd@fok.nl
  zondag 15 november 2009 @ 17:26:34 #151
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74719326
Diesel is volgens mij de meest vervuilende gangbare brandstof.
  zondag 15 november 2009 @ 17:29:02 #152
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74719416
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:26 schreef PLAE@ het volgende:
Diesel is volgens mij de meest vervuilende gangbare brandstof.
Ik dacht dus dat de Co2 uitstoot lager was.
ff zoeken
opgezegd@fok.nl
  zondag 15 november 2009 @ 17:39:40 #153
279329 GSP
pi_74719732
Ik hoop dat een groot aantal mensen echt hun auto laten staan in 2012. Dus zoveel mogelijk met brommer of fiets doen. Zodra de economie maar genoeg schade oploopt, dan zal het vanzelf weer afgeschaft worden (vliegtax anyone?).

Ik ga proberen de auto er uit te gooien voor 2012, niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het zat ben om me te laken uitknijpen. Om dezelfde reden ben ik een tijd terug gestopt met roken. Niet vanwege gezondheid, niet vanwege het geld, maar vanwege mijn grote afgunst op het betalen van accijnzen.
  zondag 15 november 2009 @ 17:42:01 #154
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74719795
Als nu gewoon iedereen weigert om dat kastje te laten inbouwen, dan wil ik onze overheid weleens zien.
opgezegd@fok.nl
  zondag 15 november 2009 @ 17:43:25 #155
279329 GSP
pi_74719827
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:42 schreef FoXje het volgende:
Als nu gewoon iedereen weigert om dat kastje te laten inbouwen, dan wil ik onze overheid weleens zien.
Tja, beetje kansloos natuurlijk. De leaserijders interesseert het natuurlijk helemaal niks.
  zondag 15 november 2009 @ 17:51:46 #156
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_74720084
Leaserijders geven er nu ook al geen fuck om, dus je hebt helaas gelijk denk ik.
opgezegd@fok.nl
pi_74720206
Nou ja ik ben een leaserijder en ik kan de volgende scenario's bedenken:

Voordeel voor mij:
Opdrachten worden dichter bij mij in de buurt gezocht/aangeboden.
Meer thuiswerk

Nadelig voor mij:
Er wordt van mij verwacht dichter bij werk te gaan wonen/centraler in nederland te gaan wonen..

Dus helemaal voordelig zal het niet zijn :-)
pi_74747800
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:06 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Als jij je auto verkoopt, dan zit daar toch nog steeds een restgedeelte in van de BPM?? Of ga je bij je afschrijvingen uit van de cataloguswaarde in plaats van volledige aanschafwaarde?
Kijk, dat hele 'BPM restwaarde' is leuk voor centenneukende boekhouders, maar een normaal mens rekent zo gewoonweg niet. Ik koop (tweedehands) een auto omdat dat ding mij aanstaat, en ik hem kan betalen. Welk deel van die waarde dan zogenaamd 'BPM' is zal mnij, en 99% van de gewone privé autokoper een zorg zijn. Het gaat er om wat je uiteindelijk betaalt.

Dan kun ja op een boekhoudersmanier leuke tabellen laten zien dat diezelfde auto zonder BPM dus over 4 jaar fiktief 2000 Euro minder kost, dus dat je die 2000 Euro dan moet gebruiken voor het rijden, maar zo werken mensen niet. Zo werken boekhoudpakketten. Mensen kijken naar wat ze per maand kwijt zijn, en als ze een nieuwe auto nodig hebben kijken ze wat ze kunnen kopen voor het geld wat ze gespaard hebben. (Of voor wat ze kunnen lenen )
quote:
Tja, grotere auto's en kilometervreters gaan juist meer betalen. Dat is nou juist de lol van het systeem: betalen naar gebruik, niet naar bezit.
Als ze dat echt zouden willen, dan moet je het middels de benzineprijs doen. Die verdiscontering is vele malen simpeler en eerlijker. Die houdt namelijk EN rekening met hoe groot je auto is, EN hoe zuinig die is.

Met de kilometerheffing gaan rekenen en de utkomst dan even middelen, en vervolgens roepen dat men 'gemiddeld niet duurder uit is' is gewoon een faliekante leugen. De hele grote voordelen zitten namelijk bij mensen die 4 dure, relatief nieuwe bolides in de dubbele garage hebben staan. Die rijden namelijk effectief in 1 wagen, terwijl er 3 stilstaan. Maar over die drie nieuwe auto's hoeft straks geen BPM meer betaald te worden. En het wegvallen van die BPM inkomsten wordt dan nu afgezet tegen legio mensen die veel meer kosten moeten gaan maken en daar vrijwel geen keus in hebben.
quote:
Maar begrijp dat het wel mooi kut is voor je... Wat rijd je nu en hoeveel per jaar? En natuurlijk stijgt het, dat doen alle belastingen helaas.... Dus indien niet ingevoerd, zouden ook de BPM en MRB verder stijgen.
Maar niet ZO veel.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 16 november 2009 @ 16:21:29 #159
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74751182
Ik heb me er op een ander forum al héél druk over gemaakt dus ik zal het jullie besparen maar ik ben van plan tegen die tijd mijn redelijk schone auto met C label in te gaan ruilen voor een viezen oude stinkdieselende mercedes uit 1986 en ga dan ook mijn motorrijbewijs halen.

Hoer maar op met die kutkmheffing waardoor zelfs een weinig rijder als ik (6k per jaar ongeveer) meer kwijt ga zijn
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 16 november 2009 @ 16:30:45 #160
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74751458
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:57 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

Voor mijn auto wordt het waarschijnlijk al 6,3 cent en dat is nog het begin tarief buiten de spits.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_74751706
Ik heb ook even een berekening gemaakt. Maar hoe zit het dan met de bijtelling?
Ik rijd in een auto van de zaak, en betaal nu iets van 150 euro bijtelling per maand. Mijn benzine/diesel word vergoed, dus ik ben eigenlijk alleen die euro per maand kwijt.

Ik rijd ongeveer 1000 km per week... 1000 x 52 = 52.000 km per jaar
52.000 km per jaar x 0.03 = 1560 EURO : 52 weken = 30 euro per week
Dus ongeveer 130 euro per maand?

Dan ben ik toch goedkoper uit dan dat ik nu uit ben?
Of zit ik echt helemaal verkeerd?
pi_74752567
Wat denk jij? Dat de overheid de leaserijder uit zijn auto gaat pesten? Mooi niet!
De leaserijder krijgt om de x jaar een nieuwe schone auto immers: meer auto verkoop = meer belasting (de overheid verdiend ook op andere manieren dan BPM aan verkoop van nieuwe autos). En de leaserijder verdient veelal geld voor zijn baas door in de auto te zitten (naar klanten enz) en al je loon en de winst voor je bedrijf is allemaal kassa voor de belasting. De laatsten die er dus op achteruit gaan met deze regeling is de leaserijder.

Diegenen die veel meer gaan betalen zijn jan met de pet die met hun eigen vervoer naar het werk moeten. En dat vind ik schandelijk.
  maandag 16 november 2009 @ 17:20:29 #163
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74753138
Wat nog schandelijker is is dat ze gewoon werkende mensen gaan pesten, OMDAT de overheid zelf hard gefaalt heeft bij het aanleggen van degelijke wegen.

Maar oke.
pi_74753257
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:51 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Mensen zoals jou kunnen we precies missen. Mensen zoals jou zijn mensen die alles toch wel slikken.

Sowieso zijn de nederlands maar een kansloos kutvolk, want ALLES maar dan ook ALLES wordt maar geaccepteerd.

Ik schaam me werkelijk waar kapot voor het land waar ik in woon. Buiten dit belachelijke idee(dit hele idee komt duidelijk voort uit jaloezie), maar ook het feit dat pedofielen ook weer vrijkomen, is voor mij genoeg reden om op dit land te kotsen.
Net zoals die hele groep randmongolen die het wel 'ok' vinden dat er vingerafdrukken afgenomen worden. En dan vooral mensen die zeggen " ik ben onschuldig dus ze doen maar " ... krijg aub tyfus. Echt, mijn god wat zijn dat soort mensen dom.

Aaahhhhhhh laat ook maar. Nederland is al lang naar de klote.
Ga vooral zo door, regering. Je eigen burgers lekker hard anaal verampeneren.
Iedereen pikt het, jij ook. Of heb je al met Jan Peter om de tafel gezeten van de week?
  maandag 16 november 2009 @ 17:28:08 #165
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74753420
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:23 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Iedereen pikt het, jij ook. Of heb je al met Jan Peter om de tafel gezeten van de week?
Zo werkt het niet. De Tweede Kamer is er juist om dat voor ons te doen. Maar door het enorme gat tussen parlement en volk loopt iedereen daar als een kip zonder kop.

Hoe we dat moeten oplossen? You tell me want ik heb op dit moment even het vertrouwen verloren in deze vorm van politiek.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74753767
tvp
  maandag 16 november 2009 @ 18:35:50 #167
254539 player-boy
nee ik ben geen cloon!!
pi_74755664
massale bestorming van het torentje!!!!!
volgende week vrijdag om 16.45 uur
waarom sluiten mods mijn topics na 17 posts? altijd he..
ik wil gewoon heel graag de wereld rond maar het mag niet van de kinderbescherming... komop een 16 jarige met een brommer, wat kan er mis gaan?
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 18:44:10 #168
236264 crew  capricia
pi_74755926
Ik ben blij dat ik leaserijder ben. En dat ik me niets hoef aan te trekken van idioot hoge brandstofprijzen en daarbovenop nog eens kilometerheffing.. Te walgelijk voor woorden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74756019
Een handtekening verzamelen voor de referendum.
pi_74756481
Hier wilde Karst T. ons dus voor waarschuwen.
Hij reed de Naald gewoon aan als stil protest!

Overigens word ik ook knetterhard in mijn poepertje genaaid door de regeling.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_74757445
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:28 schreef Brainfish het volgende:

Hoe we dat moeten oplossen? You tell me want ik heb op dit moment even het vertrouwen verloren in deze vorm van politiek.
Tsja ik begin ook steeds meer en meer te geloven dat de politiek een verlengde is van het kapitalisme (lees: multinationals/banken/aandeelhouders) en minder en minder heeft te maken met de wil van het volk.

Echt 'pure' democratie bestaat niet meer in ons land.
(en nee ik ben geen ultra linkse socialist)
pi_74758078
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een handtekening verzamelen voor de referendum.
Referendum, alleen het woord al. Referendum is gelijk aan: We zijn allemaal tegen, en ik mr. bakellende zie er wel toekomst in dus druk het door zodat ik dat klootjesvolk straks in hun eigen sop laat gaarkoken en ik mijn zakken ga vullen in Brussel en ook al zijn er wao-debatten ik steek mijn tijd liever in mijn toekomst, maar who gives a fuck. Heeft dus weinig zin imo
pi_74758181
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:39 schreef GSP het volgende:
Ik hoop dat een groot aantal mensen echt hun auto laten staan in 2012. Dus zoveel mogelijk met brommer of fiets doen. Zodra de economie maar genoeg schade oploopt, dan zal het vanzelf weer afgeschaft worden (vliegtax anyone?).

Ik ga proberen de auto er uit te gooien voor 2012, niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het zat ben om me te laken uitknijpen. Om dezelfde reden ben ik een tijd terug gestopt met roken. Niet vanwege gezondheid, niet vanwege het geld, maar vanwege mijn grote afgunst op het betalen van accijnzen.
En de regering straks zegt; 'zie je wel, het werkt. Ze stoppen met roken, rijden minder auto, etc. etc.'
  maandag 16 november 2009 @ 20:02:28 #174
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74758996
Hoorde net ook al dat ze per provincie nog een extra belasting willen, wellicht voor mensen zonder voertuigen, om de miljoenen die ze mislopen te vergoeden

wat een
Drinky is een baas
  maandag 16 november 2009 @ 20:07:16 #175
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74759198
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:02 schreef Drinky het volgende:
Hoorde net ook al dat ze per provincie nog een extra belasting willen, wellicht voor mensen zonder voertuigen, om de miljoenen die ze mislopen te vergoeden

wat een
Ik vreesde het al.
De kanker voor ze.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74759471
Het kabinet is compleet doorgeslagen! tvp
There are only 151 Pokémon.
  maandag 16 november 2009 @ 20:14:48 #177
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74759565
Dit kabinet moet dood, stem allen blanco!
Drinky is een baas
pi_74759784
Denk toch dat ik volgende zomer maar eens ga aanwennen om een aantal keren per week m'n fiets te pakken. 't Is dan wel 23 km heen en 23 km terug, maar goed, dat went wel. Puur principieel, ik gun dit hebzuchtige kabinet die extra centen niet.
  maandag 16 november 2009 @ 20:19:58 #179
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74759790
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef Drinky het volgende:
Dit kabinet moet dood, stem allen blanco!
Dan zijn de stemmen van de naïeve CDA stemmers alleen maar meer waard en hebben we weer CDA in het kabinet en een CDA MP.
It's fun to lose.
And to pretend.
  maandag 16 november 2009 @ 20:37:12 #180
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74760496
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef Tuvai.net het volgende:
Denk toch dat ik volgende zomer maar eens ga aanwennen om een aantal keren per week m'n fiets te pakken. 't Is dan wel 23 km heen en 23 km terug, maar goed, dat went wel. Puur principieel, ik gun dit hebzuchtige kabinet die extra centen niet.
prima afstand om op de fiets te doen, tip: koop een ligfiets dan rij je het met gemak in een uurtje met een prima comfort. Alleen met regen een beetje vervelend
pi_74761234
Dit word trouwens de grootste blunder ooit:
- Fraudegevoelig systeem
- Iedereen moet een permanent kastje in zijn auto hebben (inbouwen e.d. kosten --> burger?)
- het terugdraaien van de kilometerstanden van de auto zal vaker gebeuren
- lukt nooit voor 2012
- te duur
- de politie moet controleren en die hebben het al druk zat
- Privacy
pi_74763471
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:55 schreef kloas_wokkel het volgende:
Die mag je even onderbouwen als je wilt
pi_74763693
Achja, over een aantal jaar leven me allemaal op straat en aanbidden wij onze opper eliten
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 21:53:24 #184
236264 crew  capricia
pi_74763742
Ik zie het al weer helemaal voor me dat alle kosten voor de leaserijders dan weer verrekend gaat worden in het eindprodukt, lees: de consument gaat het gewoon betalen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74763857
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:55 schreef kloas_wokkel het volgende:
Dit word trouwens de grootste blunder ooit:
- Fraudegevoelig systeem
- Iedereen moet een permanent kastje in zijn auto hebben (inbouwen e.d. kosten --> burger?)
- lukt nooit voor 2012
- te duur
- de politie moet controleren en die hebben het al druk zat
- Privacy
Idd het moet stoppen nu het nog stoppen kan..
  maandag 16 november 2009 @ 22:00:30 #186
279329 GSP
pi_74764063
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb dat dus ook heel sterk. Ik ben daarom ook gestopt met roken om die reden. Ik gun dit kabinet zo min mogelijk euro's.
pi_74764371
Ik denk even aan het geweldige ov-chipkaart systeem dat ook zo goed opgang kwam. En dat waren nog stilstaande poortjes .

Nu willen ze dus in dik 7 miljoen auto's iets inbouwen wat dus hufter-, hack- en fraudeproof is?
Ook leuk dat de regering kan zien waar je dan rijdt met je auto, en waarom zouden ze daar geen andere boete's aan vast plakken?

Ik wens ze iig veel succes hiermee, heel veel succes
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 16 november 2009 @ 22:08:45 #188
279329 GSP
pi_74764528
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:06 schreef Agiath het volgende:
Ik denk even aan het geweldige ov-chipkaart systeem dat ook zo goed opgang kwam. En dat waren nog stilstaande poortjes .

Nu willen ze dus in dik 7 miljoen auto's iets inbouwen wat dus hufter-, hack- en fraudeproof is?
Ook leuk dat de regering kan zien waar je dan rijdt met je auto, en waarom zouden ze daar geen andere boete's aan vast plakken?

Ik wens ze iig veel succes hiermee, heel veel succes
Als je een entrepeneur bent, dan ga je nu alvast van die "blockers" inkopen in china ofzo
pi_74764702
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:08 schreef GSP het volgende:

[..]

Als je een entrepeneur bent, dan ga je nu alvast van die "blockers" inkopen in china ofzo
Precies.

Waarschijnlijk wordt dit systeem ook wel ingebouwd in interne navigatiesystemen, omdat die al de GPS in zich hebben.

Even met je auto naar de garageturk en hoppa, je rijdt gratis rond ,
pi_74764802
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:00 schreef GSP het volgende:

[..]

Ik heb dat dus ook heel sterk. Ik ben daarom ook gestopt met roken om die reden. Ik gun dit kabinet zo min mogelijk euro's.
Het ironische hieraan is dat dat juist de uiteindelijke doelen zijn van de hoge accijnzen, dat mensen stoppen met 'foute' dingen.

Bij roken kan ik daar nog enigszins iets bij voorstellen (alhoewel het blijft een eigen keuze om z'n ding in je bek te steken), maar zoals eerder gezegd hier, mensen staan niet hun plezier in de file
pi_74765256
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:47 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Die mag je even onderbouwen als je wilt
Uiteraard, Het systeem gaat de kilometers die je rijd registreren. Dit word later uiteraard vergeleken met de kilometerstand van de auto als dat verschil te groot is hang je want dan heb je met het systeem gefraudeerd. Uiteraard gaat er gefraudeerd worden dus moet de kmstand teruggedraaid worden.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 23:11:45 #192
18653 crew  D.
pi_74767501
Ik heb niets tegen een vorm van kilometerheffing, maar dan moeten de mensen die de files veroorzaken belast worden niet degene die op zondag recreatief een rondje gaan rijden.

En al helemaal niet via een GPS systeem. Big Brother ziet al genoeg
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 23:15:02 #193
18653 crew  D.
pi_74767629
Bovendien wil ik mijn auto origineel houden, geen vage kastjes ingebouwd
pi_74771975
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:15 schreef D. het volgende:
Bovendien wil ik mijn auto origineel houden, geen vage kastjes ingebouwd

Straks zit ie er gewoon al standaard in als je hem koopt vermoed ik... Wellicht ook netjes weggewerkt...
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:13:25 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74772481
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:11 schreef Agiath het volgende:

[..]

Precies.

Waarschijnlijk wordt dit systeem ook wel ingebouwd in interne navigatiesystemen, omdat die al de GPS in zich hebben.

Even met je auto naar de garageturk en hoppa, je rijdt gratis rond ,
Als je kastje kapot is gegaan ga je al een half jaar naar HET GEVANG!

Wanneer je het kastje zelf bewerkt krijg je tot vier jaar gevangenisstraf:

Succes daarmee dus!
quote:
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje door Johan van den Dongen
AMSTERDAM - Wie straks een defect kilometerheffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel. De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die maximaal in de tienduizenden euro's kan lopen.

Minister Eurlings. Het kastje dat in de auto komt. Maak het vooral niet stuk!
Dat blijkt uit het wetsvoorstel van minister Eurlings. Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over afgelegde kilometers uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot 18.500 euro. Wiein die geldboetecategorie wordt veroordeeld, zit tien jaar lang aan een strafblad vast. Wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto 'buiten gebruik stellen'. Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren of te beïnvloeden, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van 74.000 euro boven het hoofd.
En dan te bedenken dat je voor het terroriseren van een buurt of het met geweld overvallen van oude vrouwen geen straf krijgt of na een paar maanden weer op straat staat. Het blijkt wel waar de prioriteiten van dit kabinet zitten.

Ik durf straks niet meer rond te rijden. Óf ik zoek werk zo dicht in de buurt dat ik op de fiets kan gaan, óf ik ga sowieso weg uit Nederland.
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 08:15:17 #196
18653 crew  D.
pi_74772504
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 06:45 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Straks zit ie er gewoon al standaard in als je hem koopt vermoed ik... Wellicht ook netjes weggewerkt...
Jij verwacht dat autofabrikanten wereldwijd gaan meewerken?
pi_74772560
Ook geniaal dat ze daar in Den Haag durven te zeggen dat je er niet op achteruit gaat met de kosten Dan mag je die fucking kilometerheffing 0,5 cent gaan maken als je de forenssen er niet op achteruit wil laten gaan .

Het gaat waarschijnlijk toch niet door als ze zien wat voor kostenplaatje zo'n tracker in de auto heeft. No way dat mensen daar zelf voor gaan betalen en als de overheid daarvoor moet gaan betalen, mogen ze wel beginnen om in ontwikkelingshulp te gaan snijden !
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_74772612
Kortom, ik ga een motor kopen aangezien deze niet onder de kilometerheffing valt
pi_74772628
Kilometerheffing is tof, ik ga nu per jaar betalen wat ik voorheen per kwartaal betaalde
pi_74772650
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:24 schreef MrDrako het volgende:
Kilometerheffing is tof, ik ga nu per jaar betalen wat ik voorheen per kwartaal betaalde
Nee dat is lekker, tig honderd euro ineens aan het eind van het jaar of verspreid over de kwartalen heb toch liever dat laatste hoor
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:27:40 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74772665
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:19 schreef AlligatorNL het volgende:
Ook geniaal dat ze daar in Den Haag durven te zeggen dat je er niet op achteruit gaat met de kosten Dan mag je die fucking kilometerheffing 0,5 cent gaan maken als je de forenssen er niet op achteruit wil laten gaan .

Het gaat waarschijnlijk toch niet door als ze zien wat voor kostenplaatje zo'n tracker in de auto heeft. No way dat mensen daar zelf voor gaan betalen en als de overheid daarvoor moet gaan betalen, mogen ze wel beginnen om in ontwikkelingshulp te gaan snijden !
Ik denk dat zo'n kastje niet meer kost dan een TomTom, want het is eigenlijk precies dezelfde technologie. Dat is dan zo'n 100 euro.
Je bent gewoon verplicht er één te kopen, anders draai je dus gewoon 4 jaar de bak in. Langs de wegen staan nu al overal camera's die de nummerborden fotograferen. Als jij ergens gefotografeerd wordt zonder dat je een kastje hebt (of dat kastje hebt aanstaan), haalt de politie je de volgende nacht uit je bed.

Er is geen ontsnappen aan.

En die plannen om dan uit Nederland te ontsnappen kun je ook op je buik schrijven, want er worden al voorbereidingen getroffen om "emigranten" financieel zó uit te kleden dat het voor (bijna) niemand haalbaar meer is. En dan gaat de WAO-leeftijd naar 75.

The End Times are wild
pi_74772787
Pfff word heulmaal gek van die kanker overheid dus als je verkeersongeval krijgt, terwijl je nog wel verder kan rijden maar je kassie is naar de klote (zal je ook niet doorhebben waarschijnlijk), ben je dus gewoon de dikke sjaak?
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 08:41:20 #203
18653 crew  D.
pi_74772877
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:35 schreef AlligatorNL het volgende:
Pfff word heulmaal gek van die kanker overheid dus als je verkeersongeval krijgt, terwijl je nog wel verder kan rijden maar je kassie is naar de klote (zal je ook niet doorhebben waarschijnlijk), ben je dus gewoon de dikke sjaak?
Niet overdrijven he
pi_74772914
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:26 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Nee dat is lekker, tig honderd euro ineens aan het eind van het jaar of verspreid over de kwartalen heb toch liever dat laatste hoor
eh, ik betaal nu 30 euro per maand, betaal straks 180 euro aan het eind van het jaar
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:47:12 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74772989
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:43 schreef MrDrako het volgende:

[..]

eh, ik betaal nu 30 euro per maand, betaal straks 180 euro aan het eind van het jaar
Ja. Totdat de overheid die heffing ieder jaar met een cent per kilometer gaat verhogen om gaten in de begroting te dekken.

Je gelooft toch niet werkelijk dat er voor veel geld een systeem ingevoerd gaat worden dat de overheid uiteindelijk minder oplevert, hé? Dat is nog nooit gebeurd.

Uiteindelijk betaal je als consument ook steeds meer geld voor producten, want vervoersbedrijven moeten ook al die kosten gewoon doorberekenen.
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 08:48:31 #206
18653 crew  D.
pi_74773011
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:43 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nu al weten? De prijzen liggen toch nog niet vast?
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:51:50 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74773079
En los van die wellicht lagere heffing: die provinciale opcenten (provinciebelasting) zijn er nu voor het gemak afgeteld. Maar die zal de provincie straks vast wel ergens anders op gaan heffen! Of denk je dat ze zonder dat geld kunnen? Dat betaal je dus dadelijk ook nog extra.

Plus dan de EU-belasting waar nu de eerste plannen voor gemaakt worden. Het kan niet op.
The End Times are wild
pi_74773112
http://www.telegraaf.nl/b(...)kastje___.html?p=1,1
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje door Johan van den Dongen
AMSTERDAM - Wie straks een defect kilometerheffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel. De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die maximaal in de tienduizenden euro's kan lopen.

Minister Eurlings.

Het kastje dat in de auto komt. Maak het vooral niet stuk!

Dat blijkt uit het wetsvoorstel van minister Eurlings. Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over afgelegde kilometers uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot 18.500 euro. Wiein die geldboetecategorie wordt veroordeeld, zit tien jaar lang aan een strafblad vast. Wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto 'buiten gebruik stellen'. Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren of te beïnvloeden, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van 74.000 euro boven het hoofd.

Volgens het wetsvoorstel is iedere automobilist zelf verantwoordelijk voor de werking van het spionagekastje. Defecten moeten binnen acht uur worden gemeld aan de Dienst Wegverkeer. Binnen drie weken moet het kastje zijn gerepareerd.

De kandidaat-leveranciers van de apparatuur geloven niet dat de kastjes kuren zullen vertonen. "De kwaliteit is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een mobiele telefoon. Die wil nog wel eens uitvallen", zegt Maurice Geraets namens NXP, een van de fabrikanten die in de race zijn om de chip te leveren. "Onze chip moet het altijd doen. Vergelijk het met de kwaliteit van een remsysteem, waarin ook onze chips zitten. Remmen mogen ook niet falen en doen dat ook niet. De overheid komt met een uitgebreide praktijktest om alle kinderziektes eruit te filteren."

Bij de ANWB is 'een alarmbelletje afgegaan' door de hoge boetecategorie waarin automobilisten terechtkomen als het systeem faalt. "Die hoge geldboetes zijn ons team ook opgevallen. We gaan nu met de stofkam door de wet en komen later met een oordeel", zegt woordvoerder Ad Vonk. De bond ontving de afgelopen dagen 500 e-mails van verontruste weggebruikers.
pi_74773118
Zijn ze nou helemaal gek geworden daar? Dus als dat kastje stuk gaat door bv doordat ik mijn accu er regelmatig afhaal of wordt vernield bij inbraak moet ik 18500 euro betalen?? Ik heb zin in een opstand!
pi_74773219
Dikke vinger dat dat mijn zorg is, als ik dat kastje niet aangeraakt heb en hij raakt defect is dat mooi hun probleem. Of krijg ik er een gratis navigatie systeem bij dat dan ook niet meer werkt? Hoe moet je er anders zelf achterkomen? elke week dat ding na laten kijken omdat je anders duizenden euros boete krijgt?
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 09:01:58 #211
18653 crew  D.
pi_74773270
Het kastje moet binnen 3 weken gemaakt worden?

Door wie? Op wiens kosten?
Het is niet mijn kastje, dus ik neem aan dat ze dat kosteloos op lokatie komen doen?
pi_74773416
Iedereen is er wel tegen maar wanneer komt er nou actie?
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 09:10:26 #213
18653 crew  D.
pi_74773442
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik geloof dat de Telegraaf bezig is (hoorde zoiets bij P&W)
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:12:56 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74773492
Wanneer de overheid massaal hardwerkende burgers in het gevang gaat stoppen omdat hun kilometerkastje niet werkt, ontstaat er natuurlijk enorme economische schade.
Daarom gaan er nu stemmen op om een systeem in te voeren van overdag werken en 's avonds en in het weekeinde gevangenisstraf. Zo kan de maatschappij gewoon door blijven draaien!
http://mens-en-gezondheid(...)vangenis-wat-nu.html
The End Times are wild
pi_74773534
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:12 schreef LXIV het volgende:
Wanneer de overheid massaal hardwerkende burgers in het gevang gaat stoppen omdat hun kilometerkastje niet werkt, ontstaat er natuurlijk enorme economische schade.
Daarom gaan er nu stemmen op om een systeem in te voeren van overdag werken en 's avonds en in het weekeinde gevangenisstraf. Zo kan de maatschappij gewoon door blijven draaien!
http://mens-en-gezondheid(...)vangenis-wat-nu.html
Nou als die berekening klopt dat 0.1% faalt betekend dat 70.000 falende kastjes per dag...wordt druk in de cellen dan.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:21:38 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74773639
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou als die berekening klopt dat 0.1% faalt betekend dat 70.000 falende kastjes per dag...wordt druk in de cellen dan.
Mensen die het betalen kunnen zullen natuurlijk eerst een boete krijgen. Dat levert de overheid geld op in plaats van gevangenzetten, wat geld kost.
En met iedere 1000 mensen die bijv. 5.000 euro boete betalen kunnen ze dan weer 10 mensen een jaar opsluiten. Kostenneutraal!
The End Times are wild
pi_74774822
is pagina 9 serieus? met dat nieuwsbericht en al die straffen shit?
wth..
There are only 151 Pokémon.
pi_74776074
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:10 schreef D. het volgende:

Ik geloof dat de Telegraaf bezig is (hoorde zoiets bij P&W)
Nou, Jan-Peter en kornuiten zullen vast schrikken als er straks een stel kwijlende analfabeten aan de poorten van het Binnenhof staat te rammelen.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_74777940
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:58 schreef MrDrako het volgende:
Dikke vinger dat dat mijn zorg is, als ik dat kastje niet aangeraakt heb en hij raakt defect is dat mooi hun probleem. Of krijg ik er een gratis navigatie systeem bij dat dan ook niet meer werkt? Hoe moet je er anders zelf achterkomen? elke week dat ding na laten kijken omdat je anders duizenden euros boete krijgt?
Dat is hetzelfde als wanneer nu bijvoorbeeld je verlichting kapot gaat. Het is niet echt een goede vergelijking, daar je je verlichting ten alle tijden zelf eenvoudig kunt controleren (maar goed, niemand gaat elke keer alle lampjes controleren als 'ie in de auto stapt), maar dat KAN ook geheel buiten je eigen toedoen om gebeuren, wellicht tijdens het rijden, en zonder dat je het door hebt. Nu is het dan ook mogelijk dat je nét op zo'n moment door een agent aan de kant wordt gezet, en dat je een prent krijgt. Dan kun je lullen als Brugman met je dikke vinger, maar die prent krijg je toch.
pi_74778069
En wat als mijn auto op een autoambulance staat? Betaald dan de auto voor de ambulance kilometergeld en de mijne op de aanhanger? Hoe gaan ze controleren dat ik rijd terwijl mijn auto verplaatst wordt? En slepen hetzelfde verhaal..
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 12:33:52 #221
18653 crew  D.
pi_74778396
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:20 schreef Tarabass het volgende:
En wat als mijn auto op een autoambulance staat? Betaald dan de auto voor de ambulance kilometergeld en de mijne op de aanhanger? Hoe gaan ze controleren dat ik rijd terwijl mijn auto verplaatst wordt? En slepen hetzelfde verhaal..
Dat vroeg ik me ook al af.

of:

Agent A tegen agent B: Zeg, kijk eens even waar meneer Jansen nu rijdt wat ik wil 'm even spreken over een uitstaande parkeerboete.

of:

Agent B tegen agent A: De computer geeft aan dat auto X traject Y in 14:36 min. heeft afgelegd dus heeft ie volgens de berekeningen ergens te hard gereden. Stuur er maar een bekeuring naar toe
pi_74778974
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:15 schreef D. het volgende:

[..]

Jij verwacht dat autofabrikanten wereldwijd gaan meewerken?
Aanpassingen bij import
pi_74779066
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:20 schreef Tarabass het volgende:
Koppelen aan de startfunctie?? Weet niet of dat technisch mogeljik is, maar ze verzinnen vast wel weer iets
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 13:15:07 #224
18653 crew  D.
pi_74779614
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:55 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Aanpassingen bij import
Da's niet 'standaard er al in' he
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:22:39 #225
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74779841
Zum kotsen ¡¡¡
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_74780783
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:15 schreef D. het volgende:

[..]

Da's niet 'standaard er al in' he
Nee, maar dat is ook niet dat je hem nog los moet kopen en op je dashboard moet plakken. Stekkers van producten moeten ook aangepast worden als ze naar de UK gaan, da's wel vergelijkbaar toch?
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:59:34 #227
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74780866
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:02 schreef Drinky het volgende:

wat een
quote:
DEN HAAG - De provincies overwegen een 'bewonersbelasting' in te voeren om het wegvallen van inkomsten uit de motorrijtuigenbelasting te compenseren.

Dit meldt het AD dinsdagochtend. Door de nieuwe belasting wordt het beloofde financiële voordeel van de kilometerheffing deels teniet gedaan. Bovendien moeten Nederlanders zonder auto straks mogelijk ook de nieuwe heffing betalen.

In Den Haag is men kritisch. "Het is oneerlijk dat mensen die dat nu niet doen straks een belasting moeten betalen," vindt PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen. CDA'er Eddy Bilder vindt een inwonersheffing wel eerlijker dan het systeem waarbij alleen autobezitters betalen.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_74782300
Ok, ik verhuis naar het buitenland, zo is het ook geen zak meer aan Ga wel lekker in de VS rondkarren met een 6-litermotor met een prijs per gallon benzine waar je hier nog niet eens een druppel voor koopt.
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 14:50:48 #229
18653 crew  D.
pi_74782492
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:56 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Nee, maar dat is ook niet dat je hem nog los moet kopen en op je dashboard moet plakken. Stekkers van producten moeten ook aangepast worden als ze naar de UK gaan, da's wel vergelijkbaar toch?
Nou nee. Ze gaan immers mijn auto niet aanpassen (er vanuitgaande dat het in het in/aan het dashboard zou komen), iets wat een autofabrikant wel zou (kunnen) doen.

Het zullen dus wel dezelfde personen zijn die het inbouwen, dus ook dezelfde manier/werkwijze.
pi_74783702
Ik ga thuis het CDA effe mailen of ze gek zijn geworden

http://www.cda.nl/contact.aspx
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:34:55 #231
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74783830
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:43 schreef Intrepidity het volgende:
Ok, ik verhuis naar het buitenland, zo is het ook geen zak meer aan Ga wel lekker in de VS rondkarren met een 6-litermotor met een prijs per gallon benzine waar je hier nog niet eens een druppel voor koopt.
Eerst Belgie. Maar die hebben dr ook al lucht van gekregen, dus ik geef Belgie nog een jaartje of 6. Daarna zal het idd wat anders worden ja : )
pi_74786082
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:15 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als wanneer nu bijvoorbeeld je verlichting kapot gaat. Het is niet echt een goede vergelijking, daar je je verlichting ten alle tijden zelf eenvoudig kunt controleren (maar goed, niemand gaat elke keer alle lampjes controleren als 'ie in de auto stapt), maar dat KAN ook geheel buiten je eigen toedoen om gebeuren, wellicht tijdens het rijden, en zonder dat je het door hebt. Nu is het dan ook mogelijk dat je nét op zo'n moment door een agent aan de kant wordt gezet, en dat je een prent krijgt. Dan kun je lullen als Brugman met je dikke vinger, maar die prent krijg je toch.
Dat zou allemaal kunnen, maar dat zijn nog steeds zaken die je zelf eenvoudig kunt vaststellen. Of er door een ander op geattendeerd worden dat je linker-remlicht het niet doet. Ja, je kunt net de pech hebben dat zo'n lampje het net tijdens het rijden heeft begeven, en je een onvermurwbare agent tegenkomt.

Echter: Die rit-registratie is een black-box. Jij als bestuurder, noch een omstander kan zien of dat ding iets registreert, en ALS hij het registreert, of het dan wel verstuurd kan worden. En dan nog: dat de data niet aankomt bij big brother, betekent nog steeds niet dat hij niet verzonden is. Het probleem kan net zo goed bij de ontvangende partij liggen.

En dan valt er nog wat tegen in toe voeren, en dat is de proportionaliteit. Als ik in een ongekeurde auto rondrijdt, inclusief ernstige gebreken (slechte remmen, kapotte verlichting) maarmee ik gewoonweg mensenlevens in gevaar breng, dan komt de boete die ik krijg wanneer ik gepakt wordt nog niet eens in de buurt van de boete die ik zou krijgen bij een kapot big-brother systeem. Volslagen buiten proporties.

Maar hey, met het ene rijd je hooguit iemand dood, en met het ander levert het de overheid minder geld op. Weten we meteen weer wat er echt belangrijk is voor Den Haag.
Meh.
pi_74788648
Ik wet niet of het al gemopperd is in dit topic maar de provincie krijgt bij invoering van deze km heffing veel minder geld binnen omdat ze de provinciale opcenten missen.

Dit geld zullen ze zeker weten ergens anders vandaan halen. Ons dus. Dus tel maar 12*19? euro bij de jaarlijkse kosten op!
pi_74788940
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:50 schreef D. het volgende:

[..]

Nou nee. Ze gaan immers mijn auto niet aanpassen (er vanuitgaande dat het in het in/aan het dashboard zou komen), iets wat een autofabrikant wel zou (kunnen) doen.

Het zullen dus wel dezelfde personen zijn die het inbouwen, dus ook dezelfde manier/werkwijze.

Je bedoelt je huidige auto?
pi_74790044
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:24 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik wet niet of het al gemopperd is in dit topic maar de provincie krijgt bij invoering van deze km heffing veel minder geld binnen omdat ze de provinciale opcenten missen.

Dit geld zullen ze zeker weten ergens anders vandaan halen. Ons dus. Dus tel maar 12*19? euro bij de jaarlijkse kosten op!
Ja klopt. Dat wordt er niet bij verteld. Zoals zovaak verteld het kabinet en de overheid het halve verhaal, om ons iets door de strot te duwen.

Ondertussen begint het her en der gelukkig wel duidelijk te worden dat er meer is dan ons nu verteld wordt. Zo wordt er ook niks verteld over de spitsboete die straks wordt ingesteld. Want ja, als je als automobilist tussen 7 en 10 op je werk probeert te komen, dan ben je natuurlijk vreselijk verkeerd bezig, en dan moet dat bestraft worden. Het spitstarief kan nog wel eens 11 cent per kilometer extra worden, bovenop de kilometerheffing.
pi_74792245
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:07 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Ja klopt. Dat wordt er niet bij verteld. Zoals zovaak verteld het kabinet en de overheid het halve verhaal, om ons iets door de strot te duwen.

Ondertussen begint het her en der gelukkig wel duidelijk te worden dat er meer is dan ons nu verteld wordt. Zo wordt er ook niks verteld over de spitsboete die straks wordt ingesteld. Want ja, als je als automobilist tussen 7 en 10 op je werk probeert te komen, dan ben je natuurlijk vreselijk verkeerd bezig, en dan moet dat bestraft worden. Het spitstarief kan nog wel eens 11 cent per kilometer extra worden, bovenop de kilometerheffing.
En heb ergens gelezen dat als je dan een sluiproute neemt je gewoon ¤5,- per 10km kwijt bent. De lutsers

Wanneer gaat onze regering de dingen eens positief te lijf. Ze weten heus wel dat we naar ons werk MOETEN. Alsof iedereen die 's ochtends in de file staat extra vroeg is opgestaan omdat het zo leuk is om te doen. Met positief bedoel ik dat ze alternatieven aanbieden, belastingvoordeel intrekken voor bedrijven die aan de andere kant van NL gaan werken (bouwbedrijven etc.). We zouden juist kortingen moeten krijgen op de wegenbelasting omdat datgene waar we met zijn allen voor betaald hebben niet van de grond komt. Je betaald voor een product, maar dat product rammelt van alle kanten. Wiens probleem is dat nou, en wie faalt hier keihard? De overheid toch? En natuurlijk gaat de wegenbelasting niet naar wegen en infrastructuur maar naar linkse boomknuffelaars en hun subsidieslurpende clubjes, maar het punt is dat je voor een product betaald die uiteindelijk niet voldoet aan je eisen. En terugbrengen naar de winkel kan niet. Nee, je moet geld bijleggen om weer gewoon verder met hetzelfde product te moeten zien leven..
pi_74797356
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:24 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

Uiteraard:

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/5818027/Inwonerstax-is-acceptabel.ece?start=6&sort=asc

Dat zeg ik de hele tijd wel. Sec gaat het autorijden dus niet meer kosten ;-) Het is maar hoe je het brengt he.

Eigenlijk wordt hier de niet-autorijder het hardst gepakt!
pi_74797761
Als je iemand omlegt ga je nog voor minder de cel in ( soms dan )
pi_74798047
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:07 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

Dat zeg ik de hele tijd wel. Sec gaat het autorijden dus niet meer kosten ;-)
De minister zegt dat de aanschafbelasting en de wegenbelasting worden afgeschaft, en dat daarvoor in de plaats de kilometerheffing komt. Hj zegt ook dat 59% niet meer gaat betalen dan nu. En hij zegt dat het doel van de KMH is om vervuilende auto's en veelrijders meer te laten betalen. Vervolgens worden er allemaal rekenvoorbeelden gepresenteerd om dit te onderbouwen.

In die rekenvoorbeelden is inderdaad te zien dat je voor 30.000km/jaar rijden in een Golf 1.9TDI niet meer kwijt bent dan nu. Maar voor een BMW X5 3.0i waar je 30.000 km/jaar in rijd ben je zelf ruim 150,- per maand (maand ja) goedkoper uit. Wacht even. Een BMW X5 3.0i zeg je? Zo'n grote vervuilende SUV? En dan ook nog eens eentje waar je 30.000km per jaar in rijdt? Ik dacht dat die juist meer gaan betalen. Ja, dat zegt de minister inderdaad, maar de rekenvoorbeelden geven iets anders aan.

Het lijkt er dus op dat er met die rekenmodellen gegoocheld wordt, om het niet te duur te laten lijken. Zo worden er een hoop extra kosten (provinciebelasting, spitstarief) niet bijverteld en zijn de tarieven uiteindelijk een stuk hoger dan nu wordt beweerd. Want binnen een paar jaar zijn de tarieven al meer dan twee keer zo hoog (6,7 cent gem. straks tegen 3 cent gem. aan het begin) als waar nu mee wordt gerekend. Deze prijsstijging zet zelfs de inflatie na de invoering van de euro in de schaduw.

Bovendien gaat de provinciebelasting straks een geheel eigen leven, waardoor je binnen no-time tegen stijgingen van 10% per jaar aan zit te kijken.
pi_74798389
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:16 schreef the_legend_killer het volgende:
Als je iemand omlegt ga je nog voor minder de cel in ( soms dan )
Moet je z'n hoofd kapotslaan tegen dat kastje
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:36:19 #241
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_74798578
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:23 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

De minister zegt dat de aanschafbelasting en de wegenbelasting worden afgeschaft, en dat daarvoor in de plaats de kilometerheffing komt. Hj zegt ook dat 59% niet meer gaat betalen dan nu. En hij zegt dat het doel van de KMH is om vervuilende auto's en veelrijders meer te laten betalen. Vervolgens worden er allemaal rekenvoorbeelden gepresenteerd om dit te onderbouwen.

In die rekenvoorbeelden is inderdaad te zien dat je voor 30.000km/jaar rijden in een Golf 1.9TDI niet meer kwijt bent dan nu. Maar voor een BMW X5 3.0i waar je 30.000 km/jaar in rijd ben je zelf ruim 150,- per maand (maand ja) goedkoper uit. Wacht even. Een BMW X5 3.0i zeg je? Zo'n grote vervuilende SUV? En dan ook nog eens eentje waar je 30.000km per jaar in rijdt? Ik dacht dat die juist meer gaan betalen. Ja, dat zegt de minister inderdaad, maar de rekenvoorbeelden geven iets anders aan.

Het lijkt er dus op dat er met die rekenmodellen gegoocheld wordt, om het niet te duur te laten lijken. Zo worden er een hoop extra kosten (provinciebelasting, spitstarief) niet bijverteld en zijn de tarieven uiteindelijk een stuk hoger dan nu wordt beweerd. Want binnen een paar jaar zijn de tarieven al meer dan twee keer zo hoog (6,7 cent gem. straks tegen 3 cent gem. aan het begin) als waar nu mee wordt gerekend. Deze prijsstijging zet zelfs de inflatie na de invoering van de euro in de schaduw.

Bovendien gaat de provinciebelasting straks een geheel eigen leven, waardoor je binnen no-time tegen stijgingen van 10% per jaar aan zit te kijken.
kortom, de rijken worden weer bevoordeeld.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_74798820
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:36 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Je moet nooit in je eigen nest poepen
pi_74798828
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:36 schreef TeenWolf het volgende:

Niet dus. De modellen worden zo gehusseld dat het nu net lijkt of iedereen er op vooruit gaat. Maar in de praktijk gaat iedereen dik meer betalen. Of je nou een crappy ouwe auto hebt, of een dikke glanzende bak. Zelfs als je met de trein gaat ga je meer betalen, omdat er een provinciebelasting komt. Bovendien zullen meer mensen de auto vaker verruilen voor het OV, waardoor je weer geen zitplaats hebt in de trein. Rotzooi allemaal.
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:46:31 #244
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_74799000
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:41 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Niet dus. De modellen worden zo gehusseld dat het nu net lijkt of iedereen er op vooruit gaat. Maar in de praktijk gaat iedereen dik meer betalen. Of je nou een crappy ouwe auto hebt, of een dikke glanzende bak. Zelfs als je met de trein gaat ga je meer betalen, omdat er een provinciebelasting komt. Bovendien zullen meer mensen de auto vaker verruilen voor het OV, waardoor je weer geen zitplaats hebt in de trein. Rotzooi allemaal.
provinciebelasting???
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_74800026
En het mooie is iedereen betaalt al ongeveer naar zijn kilometers, als je alleen naar de winkel gaat doe je dat waarschijnlijk niet in een bak van 1300 kg. En als je veel reist je niet in een auto rijd van 800 kg (meestal dan )
pi_74804706
Het volgende kabinet is er een zonder CDA dus dan zijn alle problemen weer voorbij.
Als mensen zo idioot zijn om weer het CDA als grootste partij te kiezen doen we het ons zelf aan.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:48:59 #247
171739 Pitebuell
remember my name...!!
pi_74810821
Zijn er al rekenmodulen waar je kunt aangeven wat voor auto je hebt en van welk jaar zodat er een bedrag uit komt rollen? Vind het wel handig om te weten waar ik dan sta met me bedrijf ect.
pi_74811440
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:48 schreef Pitebuell het volgende:
Zijn er al rekenmodulen waar je kunt aangeven wat voor auto je hebt en van welk jaar zodat er een bedrag uit komt rollen? Vind het wel handig om te weten waar ik dan sta met me bedrijf ect.
Ja, hier:

https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspx
pi_74811607
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dat vraag ik mij ook af waarom gaan de Nederlandse burgers nu niet in opstand. Als we alleen maar klagen en er verder niets aan doen gaat het van kwaad naar erger.
Haters gonna hate.
pi_74811823
De eerste plaatsing komt voor de kosten van de overheid. Prijs weet ik niet.

Daarnaast ga ik gewoon lekker met de motor rijden als in woon-werk verkeer en koop ik ergens in het buitenland een _kanker_ dikke bak waar ik 400 km/maand mee rij en geen kut voor betaal ! Zonder BPM ben je toch na goeie research fucking goedkoop uit.
  woensdag 18 november 2009 @ 19:16:16 #251
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74826684
quote:
De overheid gaat niet bijhouden wie waar op welk tijdstip rijdt. De lokatiegegevens blijven in de auto, belooft Verkeer en Waterstaat. Maar deze rijhistorie kan wel bewijs worden in een strafzaak.

In het eind vorige week naar de Tweede Kamer gestuurde wetsvoorstel Kilometerprijs schrijft het ministerie van Verkeer en Waterstaat dat de overheid geen reisgegevens zal ontvangen en geen auto's kan volgen.

Bij de invoering van de kilometerheffing krijgt elk voertuig een gps-apparaat, dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er gereden wordt. Het apparaat zal zo nu en dan via het gsm-netwerk informatie versleuteld versturen naar een inningskantoor waar de rekening wordt opgemaakt.
Niet te achterhalen

Op welk tijdstip en waar wordt gereden, zou niet door de overheid te achterhalen zijn. Volgens het ministerie van Verkeer en Waterstaat worden alleen het totaal aantal gereden kilometers per tarief doorgestuurd, en blijft de routegeschiedenis in de auto. Wel kan de automobilist zelf zijn eigen verplaatsingsgegevens zien. Deze gegevens worden opgeslagen op een uitneembare geheugenopslag, zoals bijvoorbeeld een USB-stick.

Alleen als automobilisten zelf nadrukkelijk toestemming geven, dan kunnen buitenstaanders actuele en historische reisgegevens inzien. Leasemaatschapijen of partijen die file-informatie willen doorgeven kunnen hier om vragen.
Geen inzage

Ook in dat laatste geval zal de overheid geen inzage hebben in rijgeschiedenis. Alleen de leveranciers van de kastjes zien dat, zegt een woordvoerder. "Het inningsbureau krijgt alleen het aantal kilomters per tarief. Dan voorkom je dat de overheid bepaalde informatie in handen krijgt."

Om fraude met de kilometerheffing op te sporen, houdt het het kastje een logboek bij dat registreert als de auto van de radar valt of 'springt' naar een geheel andere locatie. Als dat gebeurt, dan stuurt het kastje het logboek naar handhavingsbureau RDW, die controleert of er sprake is van fraude. Volgens de woordvoerder van het ministerie staan er in het logboek geen coordinaten, en is de privacy niet in het geding.
Verdachte moordzaak

Verkeer en Waterstaat sluit echter niet uit dat de lokatiegeschiedenis gebruikt zal worden voor strafrechterlijk onderzoek. "Als je verdachte bent in een moordzaak, dan worden ook je mobiele telefoon, je huis en je bankrekening doorgenomen. Bij het kilometerkastje is dat niet anders."
http://webwereld.nl/nieuw(...)ilometerheffing.html
De overheid spreekt zichzelf tegen in de laatste alinea. Ze hebben er dus wel toegang tot.
Bij een moordonderzoek kan ik het mij nog indenken maar ik vraag me oprecht af of het alleen bij een moordzaak blijft. Een telefoontap is namelijk ook niet alleen bij een moordonderzoek denk ik.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74826897
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:16 schreef Brainfish het volgende:

De overheid spreekt zichzelf tegen in de laatste alinea. Ze hebben er dus wel toegang tot.
Bij een moordonderzoek kan ik het mij nog indenken maar ik vraag me oprecht af of het alleen bij een moordzaak blijft. Een telefoontap is namelijk ook niet alleen bij een moordonderzoek denk ik.
Bovendien heeft de overheid moeite met ICT projecten, en het beveiligen van gegevens in het algemeen. Kijk maar naar de stemcomputer die binnen no-time werd afgeschaft omdat deze niet veilig genoeg is, en de ov-chipkaart die makkelijk gehackt kan worden.

Zodra de KMH wordt ingeschaft begint er een jarenlang drama van privacy schending, gehackte informatie, usb-sticks met data die achterblijven in taxi's en ga zo maar door.
pi_74829311
T blijft mooi natuurlijk
quote:
Om fraude met de kilometerheffing op te sporen, houdt het het kastje een logboek bij dat registreert als de auto van de radar valt of 'springt' naar een geheel andere locatie. Als dat gebeurt, dan stuurt het kastje het logboek naar handhavingsbureau RDW, die controleert of er sprake is van fraude. Volgens de woordvoerder van het ministerie staan er in het logboek geen coordinaten, en is de privacy niet in het
Die gaan het druk krijgen Oa als het gps signaal weggevallen is, accuspanning, zekering, sleepgevallen

het systeem in Duitsland(vrachtwagens) leverde al veel problemen op. Dit gaat echt veel erger worden omdat dit veel geavanceerder is.
pi_74829547
Staat bespiedt automobilist via kastje

Hoe kan dit. Serieus. In Nederland.
  woensdag 18 november 2009 @ 20:57:27 #255
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_74830936
-Is het signaal te verstoren?
-Zo ja, is dat verboden?
Ik heb het dus over een stoorzender oid.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  woensdag 18 november 2009 @ 21:01:20 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74831071
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:57 schreef kanaiken het volgende:
-Is het signaal te verstoren?
-Zo ja, is dat verboden?
Ik heb het dus over een stoorzender oid.
Je mag het signaal wel verstoren of uitzetten, de controle is heel ergens anders op gebaseerd. Langs de weg staan nu al overal camera's. Als jij daarlangs rijdt wordt je nummerbord opgeslagen.
Bij de maandelijkse update van het kastje wordt gewoon gekeken of jouw kastje al die locaties waarlangs je gereden bent heeft doorgegeven. Zoniet, forse boete en/of gevangenisstraf. Je kunt het niet ontlopen, behalve stoppen met autorijden of vertrekken uit Nederland.
The End Times are wild
  woensdag 18 november 2009 @ 21:16:43 #257
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74831644
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:26 schreef Aestivate het volgende:
Staat bespiedt automobilist via kastje

Hoe kan dit. Serieus. In Nederland.
Daar gaan we dan. Toedeledokie vrijheid.
Zolang je maar in veiligheid leeft. Want in een veilig land heb je helemaal geen vrijheid nodig.

Met dank aan de politici die zich NIET inzetten voor onze vrijheid en veiligheid als een verkiezingswoord zien.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74833551
Laten we het GPS kastje van Eurlings zijn pa,ma,dochter,zoon,buurman,slager,tenniscoach stelen en er om de beurt mee door Nederland rijden....

Vrijwilligers ?
  woensdag 18 november 2009 @ 23:40:28 #259
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_74837271
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 11:09 schreef Treinkopper het volgende:
Nou, Jan-Peter en kornuiten zullen vast schrikken als er straks een stel kwijlende analfabeten aan de poorten van het Binnenhof staat te rammelen.
Het zou bijzonder fijn zijn als naast die kwijlende analfabeten ook alle ANWB, FNV, CNV, Fok! GeenStijl en andere leden kwamen staan om dat tuig eens van een welgemeend nee te bedienen, maar daar is de massa te lam laf voor, liever mopperen aan de koffieautomaat en schelden als de boete op de mat valt dan nu echt actie ondernemen.
Grappig, als [BNW] er zag ik dit stiekum al wel een tijdje aankomen, tot de ergste scenario's aan toe, maar als tinfoilhat word je weggehoond, en zie daar, de overheid presenteerd plan na plan wat al jaren in [BNW] besproken wordt.
Misschien zijn ze daar zo gek nog niet, t schiet soms wat door, maar ondertussen komen dit soort thema's wel jaren eerder langs dan dat ze in [NWS] staan...
Anyway, we're fucked, en hoe, het enigste wat misschien nog kan helpen is inderdaad een meer dan massale opkomst bij protesten tegen dit soort waanzinnige plannen van een stel dictators in de dop, het is al vaker en eerder gezegd, alle dictators uit het verleden konden alleen maar dromen van de langzaam aan ingevoerde controle systemen hier

btw, weet iemand of er ergens ter wereld al een werkend kilometerheffingssysteem is?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 19 november 2009 @ 00:45:26 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_74838984
Ze zijn niet in staat om een c2000 netwerk aan te leggen, dan moet dit al helemaal te hoog gegrepen voor ze zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_74839221
Koop een zuinige auto? Al Gore zal trots op je zijn, ik ook.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts.
- Bertrand Russell
pi_74839353
Ik voorzie een levendige handel in gestolen kastjes
  donderdag 19 november 2009 @ 01:15:51 #263
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74839421
quote:
Op donderdag 19 november 2009 00:45 schreef phpmystyle het volgende:
Ze zijn niet in staat om een c2000 netwerk aan te leggen, dan moet dit al helemaal te hoog gegrepen voor ze zijn.
Oh god.. C2000.. nog zo'n draak van een project..
Het laatste project wat ze goed hebben aangepakt was de Deltawerken. Daarna ontstonden er alleen nog maar gedrochten.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74849625
Zullen we anders hier verdergaan?
pi_74859562
Er komt nog een extra belasting bij omdat er anders tekorten zouden komen ?

pi_74861440
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 22:23 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Ik denk dat de minister bedoelt: een vervuilende auto gaat meer betalen ten opzichte van schonere auto's. Uiteindelijk betaal je voor een BMW X5 toch nog steeds meer per kilometer dan voor een schonere Golf...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')