Ik wacht nog op de Partij voor de Privacy. PVDPquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:43 schreef LXIV het volgende:
Het allerergste is nog dat de overheid vanaf dat moment op ieder moment weet waar je bent, hoe hard je rijdt, of je wel voor het stoplicht stopt, kortom alles.
3 cent per kilometer is toch gewoon veels te veelquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het idee betalen per gereden kilometer is opzich prima.
De uitvoering en hoe het verkocht wordt niet.
Bovendien kan het zoveel simpeler.
Die excuses ook.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Toempf het volgende:
Ik las vanochtend in de krant dat 'de auto geen melkkoe is'. Aldus ene Camiel Eurlings. Natuurlijk niet
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Ethanolic het volgende:
Wegenbelasting wordt afgeschaft toch?
Ja, maar ik blijf toch veel liever de EUR 20 per maand betalen die ik nu kwijt ben, dan dat ik straks achterlijke bedragen van over de EUR 1000 per jaar moet gaan betalen door de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Ethanolic het volgende:
Wegenbelasting wordt afgeschaft toch?
De wereld vergaat in 2012, conspiracy theory!quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:46 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Die excuses ook.Ze gaan er van uit dat tegen 2012 mensen maar liefst 15% minder gaan rijden. WTF? Waar baseren ze dat op? Hoe willen ze dat gaan waarmaken? Gaan ze alle gebouwen verplaatsen zodat mensen dichter bij hun werk wonen of wat?
![]()
Ook zou het eerlijker zijn ten opzichte van mensen die nu weinig kilometers maken. Dat is an sich ook zo, maar deze verschillen zijn zo buitenproportioneel dat zelfs deze kleine groep mensen er niet zo heel veel op vooruit zal gaan.
Dat de BPM verdwijnt heb je niet zoveel aan als je in 2012 of daarna geen nieuwe auto koopt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.
Minder waard niet, je hebt gewoon meer betaald.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat de BPM verdwijnt heb je niet zoveel aan als je in 2012 of daarna geen nieuwe auto koopt.
Ook leuk als je voor 2012 een auto gekocht hebt, die is dan in een klap een stuk minder waard.
Dat zullen ze wel niet durven, omdat de prijzen voor brandstof nu al voor het grootste percentage uit accijnzen bestaan. Omdat ze natuurlijk toch meer er aan willen gaan verdienen, zoeken ze wel iets anders. En toen was er de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:56 schreef H.FR het volgende:
Ze kunnen toch veel beter een extra accijns op de brandstof doe
Daar heb je ook grote kans op inderdaad. Die GPS kastjes zijn gewoon gedoemd om te falen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:04 schreef GrigoriPerelman het volgende:
ach joh dit loopt toch op niks uit. Ze pompen er eerst 4 miljard geld in om het rond te maken en uiteindelijk blijkt het systeem zo lek als een mandje en gaat het niet door.
check de ov chipkaart![]()
dit moet wel fout gaan aflopen
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Momenteel heb ik zelf een vrij zware benzine auto die 1280 kilo`tjes weegt, hetgeen voor mij neerkomt op een maandelijkse wegenbelasting van ¤ 20,- per maand, en dus ¤ 240 per jaar. Oftewel, ik hoef maar een miezerige 10.000 kilometers per jaar te rijden, en ik ga er al ¤ 60 per jaar op achteruit.En de 10.000 kilometers zit je zó overheen als je elke dag naar je werk op en neer rijdt, en vaak op locatie zit. Vorig jaar zat op ik ongeveer 25.000 kilometers, dat zou me naderhand, met EUR 0,03 aan kilometerheffing, dus al EUR 750 gaan kosten.
![]()
![]()
En dan ga ik nog uit van het 'starttarief' van EUR 0,03. Wat als ze het naderhand gaan verhogen naar, pak 'm beet, EUR 0,05? En ga er maar van uit dat dat tóch gaat gebeuren, dan zouden 25.000 kilometers je dus maar liefst EUR 1250 kosten. Dat is toch niet meer normaal?![]()
Volgens rekenhulp (linkje van NOS site) is er inderdaad een hoger kilometertarief voor oudere auto's. Kortom de minder kapitaalkrachtigen (of mensen zoals ik die oude autos gewoon leuker vinden) worden dus extra genaaid.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:00 schreef _kloon_ het volgende:
Ik lees het nog niet terug maar is het ook nog eens zo dat nieuwe auto's ook een lager kilometer tarief gaan krijgen dan oude? Daar was namelijk al wel eens sprake van.
Dat dus!quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Jofol het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.
Ik ben bang dat je met alleen het saboteren van het GPS-kastje er nog niet bent, je garage geeft ook elk jaar de kilometerstand door aan de RWD bij je apk. Ik denk dat als er grote verschillen zitten tussen je gps en je kilometerstand je ook wat uit te leggen hebben. Als de overheid geld van je krijgt weten ze je heus wel te vinden...quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:05 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Daar heb je ook grote kans op inderdaad. Die GPS kastjes zijn gewoon gedoemd om te falen.Helaas zullen wij dat weer, al dan niet indirect, gaan voelen in onze portefeuilles.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Jofol het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.
Mijn excuses, ik had het met iets anders verward.quote:
Ach, de bijtelling voor lease auto's zal binnenkort ook wel weer omhoog gaan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:10 schreef _kloon_ het volgende:
Ik denk dat de mensen die een lease-auto van de zaak hebben er ondanks dat ze veel kilometers rijden er nog niet eens zo slecht vanaf komen (geen BPM en laagste kilometertarief). De mensen die nu hun auto al niet veel gebruiken worden nog even extra bruut van achter genomen door Eurlings.
Dat onderbuikgevoel begint mij ook steeds vaker parten te spelen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:22 schreef Twinkle20 het volgende:
En het enige wat ik doe is hard en veel werken! En ik kan het allemaal naar Den Haag brengen.
Hier kan je ongeveer uitrekenen wat je gaat betalen: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspxquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:22 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden een splinter nieuwe Nissan Pixo gekocht. Leuk denk je omdat ik vanaf 2010 lekker geen belasting betaal ook heb ik geen BPM belasting betaald. Maar vanaf 2012 moet ik in eens per kilometer betalen dat noem ik nog eens keihard in je kont genomen worden door de overheid!
Ik heb de cijfers bekeken via de Nos site en als ze zeggen dat 59% er op voor uit gaan klopt geen kut van.
Als ik kijk naar de Toyota Aygo zij gaan uit van cijfers van 2007! wat de hel, momenteel betaal je misschien 7 euro per maand aan belasting per maand tot 2010, vanaf 2010 belasting vrij en daarnaast is sinds dit jaar zo wie zo geen BPM belasting op nieuwe kleine zuinige 3 cilinder autootjes. Nee lekker blijven cijfertjes neuken Eurlings! Ik ga er keihard op achteruit!
Ook dat big brother dat de overheid weet waar je uithang. tja ik zou eerst blanco stemmen maar nu weet ik wie mijn stem krijgt volgend jaar. Hij krijgt toch niks voor elkaar maar schop het huidige kabinet uit Den Haag!
Waarom rijd je geen diesel? Je kan nu wel veel makkelijker op diesel overstappen, de grote reden om het niet te doen, de wegenbelasting, is nu weg.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Dat er nog geen KLB topic over is zeg.Het is sommigen misschien ontschoten, maar de kilometerheffing is een feit. Nu.nl is een van de vele nieuwswebsites die er een artikel over hebben.
Lekker is dat. Kun je straks dus minimaal 3 cent (en als je de kabinetsplannen moet geloven, kan dat al heel snel gaan oplopen tot 6 of zelfs 7 cent) gaan neerlappen voor elke kilometer die je maakt.Even een eenvoudig rekenvoorbeeldje voor alle dyscalculische Fokkers onder ons:
20.000 kilometers per jaar * EUR 0,03 = EUR 600 per jaar (!).
Momenteel heb ik zelf een vrij zware benzine auto die 1280 kilo`tjes weegt, hetgeen voor mij neerkomt op een maandelijkse wegenbelasting van ¤ 51,- per maand, en dus ¤ 612 per jaar. Oftewel, ik hoef maar net iets meer dan 20.000 kilometers per jaar te rijden, en ik ga er al op achteruit.En de 20.000 kilometers zit je zó overheen als je elke dag naar je werk op en neer rijdt, en vaak op locatie zit. Vorig jaar zat op ik ongeveer 25.000 kilometers, dat zou me naderhand, met EUR 0,03 aan kilometerheffing, dus al EUR 750 gaan kosten.
![]()
![]()
En dan ga ik nog uit van het 'starttarief' van EUR 0,03. Wat als ze het naderhand gaan verhogen naar, pak 'm beet, EUR 0,05? En ga er maar van uit dat dat tóch gaat gebeuren, dan zouden 25.000 kilometers je dus maar liefst EUR 1250 kosten. Dat is toch niet meer normaal?![]()
Sowieso willen ze de gereden kilometers gaan meten met GPS kastjes, die iedereen in z'n auto zal moeten hebben wanneer het zo ver is. Dat zal ook wel weer een leuke duit gaan kosten, want net zoals met alle andere dingen die deze overheid door onze strot ramt (pflicht is pflicht!), moeten wij daar zelf voor gaan opdraaien. Om nog maar te zwijgen over de gigantische inbreuk op je privacy, wanneer je zo'n kastje in je auto krijgt waar de overheid praktisch ten alle tijden kan zien waar je uit hangt.
Klacht: Overheid die de al meest uitgemelkte melkkoe, de auto, nóg meer gaat uitmelken. En daarbij ook nog eens een gigantische inbreuk op je privacy maakt
Ik rij in een middenklasser op LPG (is origineel Benzine) maar ik kan hier geen LPG kiezen bij de optie "middenklasser" hoe bereken ik dan wat ik ongeveer kwijt ben per maand/jaar?..quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:45 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Hier kan je ongeveer uitrekenen wat je gaat betalen: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspx
Hebben we, naast emigratie, een keuze dan?quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:56 schreef MouzurX het volgende:
Dus we gaan hier allemaal even klagen en dan gewoon braaf betalen?
Geen idee, daarom post ik hetquote:Op zaterdag 14 november 2009 15:04 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hebben we, naast emigratie, een keuze dan?
Ik voorzie dat ze noggeneens hebben nagedacht wat voor impact het heeft om 7.7 miljoen auto's te voorzien en die data te kunnen verwerken. Gaat nog veel kopzorgen opleveren voor ze en zou me niets verbazen als het daardoor weer een faalproject wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:13 schreef moonmovies het volgende:
Terechte klacht, wat ik heel zorgwekkend vind is dat de overheid dadelijk de burger overal naar toe kan volgen, of je nu met het OV reist, of met de auto...
De enige reden waarom ik nog blijf is omdat emigreren ook een hoop gedoe is.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:45 schreef muzas het volgende:
Ze maken het steeds aantrekkelijker om dit kutland te verlaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |