abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:27:40 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74772665
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:19 schreef AlligatorNL het volgende:
Ook geniaal dat ze daar in Den Haag durven te zeggen dat je er niet op achteruit gaat met de kosten Dan mag je die fucking kilometerheffing 0,5 cent gaan maken als je de forenssen er niet op achteruit wil laten gaan .

Het gaat waarschijnlijk toch niet door als ze zien wat voor kostenplaatje zo'n tracker in de auto heeft. No way dat mensen daar zelf voor gaan betalen en als de overheid daarvoor moet gaan betalen, mogen ze wel beginnen om in ontwikkelingshulp te gaan snijden !
Ik denk dat zo'n kastje niet meer kost dan een TomTom, want het is eigenlijk precies dezelfde technologie. Dat is dan zo'n 100 euro.
Je bent gewoon verplicht er één te kopen, anders draai je dus gewoon 4 jaar de bak in. Langs de wegen staan nu al overal camera's die de nummerborden fotograferen. Als jij ergens gefotografeerd wordt zonder dat je een kastje hebt (of dat kastje hebt aanstaan), haalt de politie je de volgende nacht uit je bed.

Er is geen ontsnappen aan.

En die plannen om dan uit Nederland te ontsnappen kun je ook op je buik schrijven, want er worden al voorbereidingen getroffen om "emigranten" financieel zó uit te kleden dat het voor (bijna) niemand haalbaar meer is. En dan gaat de WAO-leeftijd naar 75.

The End Times are wild
pi_74772787
Pfff word heulmaal gek van die kanker overheid dus als je verkeersongeval krijgt, terwijl je nog wel verder kan rijden maar je kassie is naar de klote (zal je ook niet doorhebben waarschijnlijk), ben je dus gewoon de dikke sjaak?
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 08:41:20 #203
18653 crew  D.
pi_74772877
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:35 schreef AlligatorNL het volgende:
Pfff word heulmaal gek van die kanker overheid dus als je verkeersongeval krijgt, terwijl je nog wel verder kan rijden maar je kassie is naar de klote (zal je ook niet doorhebben waarschijnlijk), ben je dus gewoon de dikke sjaak?
Niet overdrijven he
pi_74772914
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:26 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Nee dat is lekker, tig honderd euro ineens aan het eind van het jaar of verspreid over de kwartalen heb toch liever dat laatste hoor
eh, ik betaal nu 30 euro per maand, betaal straks 180 euro aan het eind van het jaar
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:47:12 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74772989
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:43 schreef MrDrako het volgende:

[..]

eh, ik betaal nu 30 euro per maand, betaal straks 180 euro aan het eind van het jaar
Ja. Totdat de overheid die heffing ieder jaar met een cent per kilometer gaat verhogen om gaten in de begroting te dekken.

Je gelooft toch niet werkelijk dat er voor veel geld een systeem ingevoerd gaat worden dat de overheid uiteindelijk minder oplevert, hé? Dat is nog nooit gebeurd.

Uiteindelijk betaal je als consument ook steeds meer geld voor producten, want vervoersbedrijven moeten ook al die kosten gewoon doorberekenen.
The End Times are wild
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 08:48:31 #206
18653 crew  D.
pi_74773011
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:43 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nu al weten? De prijzen liggen toch nog niet vast?
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:51:50 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74773079
En los van die wellicht lagere heffing: die provinciale opcenten (provinciebelasting) zijn er nu voor het gemak afgeteld. Maar die zal de provincie straks vast wel ergens anders op gaan heffen! Of denk je dat ze zonder dat geld kunnen? Dat betaal je dus dadelijk ook nog extra.

Plus dan de EU-belasting waar nu de eerste plannen voor gemaakt worden. Het kan niet op.
The End Times are wild
pi_74773112
http://www.telegraaf.nl/b(...)kastje___.html?p=1,1
Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje door Johan van den Dongen
AMSTERDAM - Wie straks een defect kilometerheffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel. De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die maximaal in de tienduizenden euro's kan lopen.

Minister Eurlings.

Het kastje dat in de auto komt. Maak het vooral niet stuk!

Dat blijkt uit het wetsvoorstel van minister Eurlings. Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over afgelegde kilometers uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot 18.500 euro. Wiein die geldboetecategorie wordt veroordeeld, zit tien jaar lang aan een strafblad vast. Wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto 'buiten gebruik stellen'. Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren of te beïnvloeden, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van 74.000 euro boven het hoofd.

Volgens het wetsvoorstel is iedere automobilist zelf verantwoordelijk voor de werking van het spionagekastje. Defecten moeten binnen acht uur worden gemeld aan de Dienst Wegverkeer. Binnen drie weken moet het kastje zijn gerepareerd.

De kandidaat-leveranciers van de apparatuur geloven niet dat de kastjes kuren zullen vertonen. "De kwaliteit is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een mobiele telefoon. Die wil nog wel eens uitvallen", zegt Maurice Geraets namens NXP, een van de fabrikanten die in de race zijn om de chip te leveren. "Onze chip moet het altijd doen. Vergelijk het met de kwaliteit van een remsysteem, waarin ook onze chips zitten. Remmen mogen ook niet falen en doen dat ook niet. De overheid komt met een uitgebreide praktijktest om alle kinderziektes eruit te filteren."

Bij de ANWB is 'een alarmbelletje afgegaan' door de hoge boetecategorie waarin automobilisten terechtkomen als het systeem faalt. "Die hoge geldboetes zijn ons team ook opgevallen. We gaan nu met de stofkam door de wet en komen later met een oordeel", zegt woordvoerder Ad Vonk. De bond ontving de afgelopen dagen 500 e-mails van verontruste weggebruikers.
pi_74773118
Zijn ze nou helemaal gek geworden daar? Dus als dat kastje stuk gaat door bv doordat ik mijn accu er regelmatig afhaal of wordt vernield bij inbraak moet ik 18500 euro betalen?? Ik heb zin in een opstand!
pi_74773219
Dikke vinger dat dat mijn zorg is, als ik dat kastje niet aangeraakt heb en hij raakt defect is dat mooi hun probleem. Of krijg ik er een gratis navigatie systeem bij dat dan ook niet meer werkt? Hoe moet je er anders zelf achterkomen? elke week dat ding na laten kijken omdat je anders duizenden euros boete krijgt?
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 09:01:58 #211
18653 crew  D.
pi_74773270
Het kastje moet binnen 3 weken gemaakt worden?

Door wie? Op wiens kosten?
Het is niet mijn kastje, dus ik neem aan dat ze dat kosteloos op lokatie komen doen?
pi_74773416
Iedereen is er wel tegen maar wanneer komt er nou actie?
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 09:10:26 #213
18653 crew  D.
pi_74773442
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Iedereen is er wel tegen maar wanneer komt er nou actie?
Ik geloof dat de Telegraaf bezig is (hoorde zoiets bij P&W)
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:12:56 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74773492
Wanneer de overheid massaal hardwerkende burgers in het gevang gaat stoppen omdat hun kilometerkastje niet werkt, ontstaat er natuurlijk enorme economische schade.
Daarom gaan er nu stemmen op om een systeem in te voeren van overdag werken en 's avonds en in het weekeinde gevangenisstraf. Zo kan de maatschappij gewoon door blijven draaien!
http://mens-en-gezondheid(...)vangenis-wat-nu.html
The End Times are wild
pi_74773534
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:12 schreef LXIV het volgende:
Wanneer de overheid massaal hardwerkende burgers in het gevang gaat stoppen omdat hun kilometerkastje niet werkt, ontstaat er natuurlijk enorme economische schade.
Daarom gaan er nu stemmen op om een systeem in te voeren van overdag werken en 's avonds en in het weekeinde gevangenisstraf. Zo kan de maatschappij gewoon door blijven draaien!
http://mens-en-gezondheid(...)vangenis-wat-nu.html
Nou als die berekening klopt dat 0.1% faalt betekend dat 70.000 falende kastjes per dag...wordt druk in de cellen dan.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:21:38 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74773639
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou als die berekening klopt dat 0.1% faalt betekend dat 70.000 falende kastjes per dag...wordt druk in de cellen dan.
Mensen die het betalen kunnen zullen natuurlijk eerst een boete krijgen. Dat levert de overheid geld op in plaats van gevangenzetten, wat geld kost.
En met iedere 1000 mensen die bijv. 5.000 euro boete betalen kunnen ze dan weer 10 mensen een jaar opsluiten. Kostenneutraal!
The End Times are wild
pi_74774822
is pagina 9 serieus? met dat nieuwsbericht en al die straffen shit?
wth..
There are only 151 Pokémon.
pi_74776074
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:10 schreef D. het volgende:

Ik geloof dat de Telegraaf bezig is (hoorde zoiets bij P&W)
Nou, Jan-Peter en kornuiten zullen vast schrikken als er straks een stel kwijlende analfabeten aan de poorten van het Binnenhof staat te rammelen.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_74777940
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:58 schreef MrDrako het volgende:
Dikke vinger dat dat mijn zorg is, als ik dat kastje niet aangeraakt heb en hij raakt defect is dat mooi hun probleem. Of krijg ik er een gratis navigatie systeem bij dat dan ook niet meer werkt? Hoe moet je er anders zelf achterkomen? elke week dat ding na laten kijken omdat je anders duizenden euros boete krijgt?
Dat is hetzelfde als wanneer nu bijvoorbeeld je verlichting kapot gaat. Het is niet echt een goede vergelijking, daar je je verlichting ten alle tijden zelf eenvoudig kunt controleren (maar goed, niemand gaat elke keer alle lampjes controleren als 'ie in de auto stapt), maar dat KAN ook geheel buiten je eigen toedoen om gebeuren, wellicht tijdens het rijden, en zonder dat je het door hebt. Nu is het dan ook mogelijk dat je nét op zo'n moment door een agent aan de kant wordt gezet, en dat je een prent krijgt. Dan kun je lullen als Brugman met je dikke vinger, maar die prent krijg je toch.
pi_74778069
En wat als mijn auto op een autoambulance staat? Betaald dan de auto voor de ambulance kilometergeld en de mijne op de aanhanger? Hoe gaan ze controleren dat ik rijd terwijl mijn auto verplaatst wordt? En slepen hetzelfde verhaal..
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 12:33:52 #221
18653 crew  D.
pi_74778396
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:20 schreef Tarabass het volgende:
En wat als mijn auto op een autoambulance staat? Betaald dan de auto voor de ambulance kilometergeld en de mijne op de aanhanger? Hoe gaan ze controleren dat ik rijd terwijl mijn auto verplaatst wordt? En slepen hetzelfde verhaal..
Dat vroeg ik me ook al af.

of:

Agent A tegen agent B: Zeg, kijk eens even waar meneer Jansen nu rijdt wat ik wil 'm even spreken over een uitstaande parkeerboete.

of:

Agent B tegen agent A: De computer geeft aan dat auto X traject Y in 14:36 min. heeft afgelegd dus heeft ie volgens de berekeningen ergens te hard gereden. Stuur er maar een bekeuring naar toe
pi_74778974
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:15 schreef D. het volgende:

[..]

Jij verwacht dat autofabrikanten wereldwijd gaan meewerken?
Aanpassingen bij import
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_74779066
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:20 schreef Tarabass het volgende:
Koppelen aan de startfunctie?? Weet niet of dat technisch mogeljik is, maar ze verzinnen vast wel weer iets
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 13:15:07 #224
18653 crew  D.
pi_74779614
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:55 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Aanpassingen bij import
Da's niet 'standaard er al in' he
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:22:39 #225
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74779841
Zum kotsen ¡¡¡
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')