Ik wacht nog op de Partij voor de Privacy. PVDPquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:43 schreef LXIV het volgende:
Het allerergste is nog dat de overheid vanaf dat moment op ieder moment weet waar je bent, hoe hard je rijdt, of je wel voor het stoplicht stopt, kortom alles.
3 cent per kilometer is toch gewoon veels te veelquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Het idee betalen per gereden kilometer is opzich prima.
De uitvoering en hoe het verkocht wordt niet.
Bovendien kan het zoveel simpeler.
Die excuses ook.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Toempf het volgende:
Ik las vanochtend in de krant dat 'de auto geen melkkoe is'. Aldus ene Camiel Eurlings. Natuurlijk niet
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Ethanolic het volgende:
Wegenbelasting wordt afgeschaft toch?
Ja, maar ik blijf toch veel liever de EUR 20 per maand betalen die ik nu kwijt ben, dan dat ik straks achterlijke bedragen van over de EUR 1000 per jaar moet gaan betalen door de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Ethanolic het volgende:
Wegenbelasting wordt afgeschaft toch?
De wereld vergaat in 2012, conspiracy theory!quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:46 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Die excuses ook.Ze gaan er van uit dat tegen 2012 mensen maar liefst 15% minder gaan rijden. WTF? Waar baseren ze dat op? Hoe willen ze dat gaan waarmaken? Gaan ze alle gebouwen verplaatsen zodat mensen dichter bij hun werk wonen of wat?
![]()
Ook zou het eerlijker zijn ten opzichte van mensen die nu weinig kilometers maken. Dat is an sich ook zo, maar deze verschillen zijn zo buitenproportioneel dat zelfs deze kleine groep mensen er niet zo heel veel op vooruit zal gaan.
Dat de BPM verdwijnt heb je niet zoveel aan als je in 2012 of daarna geen nieuwe auto koopt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.
Minder waard niet, je hebt gewoon meer betaald.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat de BPM verdwijnt heb je niet zoveel aan als je in 2012 of daarna geen nieuwe auto koopt.
Ook leuk als je voor 2012 een auto gekocht hebt, die is dan in een klap een stuk minder waard.
Dat zullen ze wel niet durven, omdat de prijzen voor brandstof nu al voor het grootste percentage uit accijnzen bestaan. Omdat ze natuurlijk toch meer er aan willen gaan verdienen, zoeken ze wel iets anders. En toen was er de kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:56 schreef H.FR het volgende:
Ze kunnen toch veel beter een extra accijns op de brandstof doe
Daar heb je ook grote kans op inderdaad. Die GPS kastjes zijn gewoon gedoemd om te falen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:04 schreef GrigoriPerelman het volgende:
ach joh dit loopt toch op niks uit. Ze pompen er eerst 4 miljard geld in om het rond te maken en uiteindelijk blijkt het systeem zo lek als een mandje en gaat het niet door.
check de ov chipkaart![]()
dit moet wel fout gaan aflopen
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Momenteel heb ik zelf een vrij zware benzine auto die 1280 kilo`tjes weegt, hetgeen voor mij neerkomt op een maandelijkse wegenbelasting van ¤ 20,- per maand, en dus ¤ 240 per jaar. Oftewel, ik hoef maar een miezerige 10.000 kilometers per jaar te rijden, en ik ga er al ¤ 60 per jaar op achteruit.En de 10.000 kilometers zit je zó overheen als je elke dag naar je werk op en neer rijdt, en vaak op locatie zit. Vorig jaar zat op ik ongeveer 25.000 kilometers, dat zou me naderhand, met EUR 0,03 aan kilometerheffing, dus al EUR 750 gaan kosten.
![]()
![]()
En dan ga ik nog uit van het 'starttarief' van EUR 0,03. Wat als ze het naderhand gaan verhogen naar, pak 'm beet, EUR 0,05? En ga er maar van uit dat dat tóch gaat gebeuren, dan zouden 25.000 kilometers je dus maar liefst EUR 1250 kosten. Dat is toch niet meer normaal?![]()
Volgens rekenhulp (linkje van NOS site) is er inderdaad een hoger kilometertarief voor oudere auto's. Kortom de minder kapitaalkrachtigen (of mensen zoals ik die oude autos gewoon leuker vinden) worden dus extra genaaid.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:00 schreef _kloon_ het volgende:
Ik lees het nog niet terug maar is het ook nog eens zo dat nieuwe auto's ook een lager kilometer tarief gaan krijgen dan oude? Daar was namelijk al wel eens sprake van.
Dat dus!quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Jofol het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.
Ik ben bang dat je met alleen het saboteren van het GPS-kastje er nog niet bent, je garage geeft ook elk jaar de kilometerstand door aan de RWD bij je apk. Ik denk dat als er grote verschillen zitten tussen je gps en je kilometerstand je ook wat uit te leggen hebben. Als de overheid geld van je krijgt weten ze je heus wel te vinden...quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:05 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Daar heb je ook grote kans op inderdaad. Die GPS kastjes zijn gewoon gedoemd om te falen.Helaas zullen wij dat weer, al dan niet indirect, gaan voelen in onze portefeuilles.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Jofol het volgende:
[..]
Doe mij ook zo'n goedkope wegenbelasting! Het goedkoopste tarief wegenbelasting voor een gewone personenauto op benzine van 1280 kilo is 570 Euro. Als je in een duurdere regio woont kan dat al oplopen naar 650 euro. Ik ben erg benieuwd hoe jij maar 240 euro hoeft te betalen.
Mijn excuses, ik had het met iets anders verward.quote:
Ach, de bijtelling voor lease auto's zal binnenkort ook wel weer omhoog gaan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:10 schreef _kloon_ het volgende:
Ik denk dat de mensen die een lease-auto van de zaak hebben er ondanks dat ze veel kilometers rijden er nog niet eens zo slecht vanaf komen (geen BPM en laagste kilometertarief). De mensen die nu hun auto al niet veel gebruiken worden nog even extra bruut van achter genomen door Eurlings.
Dat onderbuikgevoel begint mij ook steeds vaker parten te spelen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:22 schreef Twinkle20 het volgende:
En het enige wat ik doe is hard en veel werken! En ik kan het allemaal naar Den Haag brengen.
Hier kan je ongeveer uitrekenen wat je gaat betalen: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspxquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:22 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik heb een paar maanden geleden een splinter nieuwe Nissan Pixo gekocht. Leuk denk je omdat ik vanaf 2010 lekker geen belasting betaal ook heb ik geen BPM belasting betaald. Maar vanaf 2012 moet ik in eens per kilometer betalen dat noem ik nog eens keihard in je kont genomen worden door de overheid!
Ik heb de cijfers bekeken via de Nos site en als ze zeggen dat 59% er op voor uit gaan klopt geen kut van.
Als ik kijk naar de Toyota Aygo zij gaan uit van cijfers van 2007! wat de hel, momenteel betaal je misschien 7 euro per maand aan belasting per maand tot 2010, vanaf 2010 belasting vrij en daarnaast is sinds dit jaar zo wie zo geen BPM belasting op nieuwe kleine zuinige 3 cilinder autootjes. Nee lekker blijven cijfertjes neuken Eurlings! Ik ga er keihard op achteruit!
Ook dat big brother dat de overheid weet waar je uithang. tja ik zou eerst blanco stemmen maar nu weet ik wie mijn stem krijgt volgend jaar. Hij krijgt toch niks voor elkaar maar schop het huidige kabinet uit Den Haag!
Waarom rijd je geen diesel? Je kan nu wel veel makkelijker op diesel overstappen, de grote reden om het niet te doen, de wegenbelasting, is nu weg.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:41 schreef Tuvai.net het volgende:
Dat er nog geen KLB topic over is zeg.Het is sommigen misschien ontschoten, maar de kilometerheffing is een feit. Nu.nl is een van de vele nieuwswebsites die er een artikel over hebben.
Lekker is dat. Kun je straks dus minimaal 3 cent (en als je de kabinetsplannen moet geloven, kan dat al heel snel gaan oplopen tot 6 of zelfs 7 cent) gaan neerlappen voor elke kilometer die je maakt.Even een eenvoudig rekenvoorbeeldje voor alle dyscalculische Fokkers onder ons:
20.000 kilometers per jaar * EUR 0,03 = EUR 600 per jaar (!).
Momenteel heb ik zelf een vrij zware benzine auto die 1280 kilo`tjes weegt, hetgeen voor mij neerkomt op een maandelijkse wegenbelasting van ¤ 51,- per maand, en dus ¤ 612 per jaar. Oftewel, ik hoef maar net iets meer dan 20.000 kilometers per jaar te rijden, en ik ga er al op achteruit.En de 20.000 kilometers zit je zó overheen als je elke dag naar je werk op en neer rijdt, en vaak op locatie zit. Vorig jaar zat op ik ongeveer 25.000 kilometers, dat zou me naderhand, met EUR 0,03 aan kilometerheffing, dus al EUR 750 gaan kosten.
![]()
![]()
En dan ga ik nog uit van het 'starttarief' van EUR 0,03. Wat als ze het naderhand gaan verhogen naar, pak 'm beet, EUR 0,05? En ga er maar van uit dat dat tóch gaat gebeuren, dan zouden 25.000 kilometers je dus maar liefst EUR 1250 kosten. Dat is toch niet meer normaal?![]()
Sowieso willen ze de gereden kilometers gaan meten met GPS kastjes, die iedereen in z'n auto zal moeten hebben wanneer het zo ver is. Dat zal ook wel weer een leuke duit gaan kosten, want net zoals met alle andere dingen die deze overheid door onze strot ramt (pflicht is pflicht!), moeten wij daar zelf voor gaan opdraaien. Om nog maar te zwijgen over de gigantische inbreuk op je privacy, wanneer je zo'n kastje in je auto krijgt waar de overheid praktisch ten alle tijden kan zien waar je uit hangt.
Klacht: Overheid die de al meest uitgemelkte melkkoe, de auto, nóg meer gaat uitmelken. En daarbij ook nog eens een gigantische inbreuk op je privacy maakt
Ik rij in een middenklasser op LPG (is origineel Benzine) maar ik kan hier geen LPG kiezen bij de optie "middenklasser" hoe bereken ik dan wat ik ongeveer kwijt ben per maand/jaar?..quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:45 schreef luckyb1rd het volgende:
[..]
Hier kan je ongeveer uitrekenen wat je gaat betalen: https://atp63126937qyzmtvrs345mntp678vs.rdw.nl/StartScreen.aspx
Hebben we, naast emigratie, een keuze dan?quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:56 schreef MouzurX het volgende:
Dus we gaan hier allemaal even klagen en dan gewoon braaf betalen?
Geen idee, daarom post ik hetquote:Op zaterdag 14 november 2009 15:04 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Hebben we, naast emigratie, een keuze dan?
Ik voorzie dat ze noggeneens hebben nagedacht wat voor impact het heeft om 7.7 miljoen auto's te voorzien en die data te kunnen verwerken. Gaat nog veel kopzorgen opleveren voor ze en zou me niets verbazen als het daardoor weer een faalproject wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:13 schreef moonmovies het volgende:
Terechte klacht, wat ik heel zorgwekkend vind is dat de overheid dadelijk de burger overal naar toe kan volgen, of je nu met het OV reist, of met de auto...
De enige reden waarom ik nog blijf is omdat emigreren ook een hoop gedoe is.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:45 schreef muzas het volgende:
Ze maken het steeds aantrekkelijker om dit kutland te verlaten.
Om even een heel flauw spreekwoord te gebruiken: Het gras is altijd groener bij de buren lol.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:00 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
De enige reden waarom ik nog blijf is omdat emigreren ook een hoop gedoe is.
Zo wil ik niet alle mensen die ik ken verlaten enzo en alles wat ik hier leuk vind.
PVV is overal tegen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:09 schreef FoXje het volgende:
PVV was tegen? Weer een reden PVV te stemmen
nee, ik heb prepaid juist daarom. En straks heb ik een motor zonder gps.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:19 schreef Whaaaaaaaah het volgende:
Vergeten we niet dat we al een jaar of 10 op de voet gevolgd kunnen worden via GSM, gekoppeld aan NAW gegevens van je provider contract?
je gaat 6x meer betalen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:34 schreef deepart het volgende:
Ik rij rond de 1000km per maand, is de km heffing goedkoper dan dat het nu is?
Ik zat ook al aan prepaid te denken om die reden. Alleen het is niet echt praktisch.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:21 schreef GrigoriPerelman het volgende:
[..]
nee, ik heb prepaid juist daarom. En straks heb ik een motor zonder gps.
In het buitenland betaal je inderdaad geen kilometerheffing.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:34 schreef postmortum het volgende:
maar ik bedoel als ik van Sittard via belgie naar maastricht rijdt ipv over nl grondgebied betaal ik toch minder
netjes dan ga ik gewoon alles via belgie en duitsland rijdenquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:37 schreef Whaaaaaaaah het volgende:
[..]
In het buitenland betaal je inderdaad geen kilometerheffing.
Totdat deze landen net zo goed mee gaan doen, en je alsnog de klos bent. Hee, we zijn lid van de Europese Unie, weet je nog?quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:37 schreef Whaaaaaaaah het volgende:
[..]
In het buitenland betaal je inderdaad geen kilometerheffing.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:37 schreef Whaaaaaaaah het volgende:
[..]
In het buitenland betaal je inderdaad geen kilometerheffing.
Nee, want bij het verlaten van het land, dus bij overschrijding van de landsgrenzen wordt automatisch een tarief van 2,50 Euro verrekend, om de misgelopen kosten te compenseren van de mensen (verblijvend/wonend in de buurt van de Nederlandse grensgebieden) die dat idd van plan zijn te gaan doen..quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:38 schreef postmortum het volgende:
[..]
netjes dan ga ik gewoon alles via belgie en duitsland rijden
hoeveel gaat mij dan een ritje van 10 km over nl en over duitsland koster?quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:56 schreef Tism het volgende:
[..]
Nee, want bij het verlaten van het land, dus bij overschrijding van de landsgrenzen wordt automatisch een tarief van 2,50 Euro verrekend, om de misgelopen kosten te compenseren van de mensen (verblijvend/wonend in de buurt van de Nederlandse grensgebieden) die dat idd van plan zijn te gaan doen..
Maar dit moet je nog niet doorvertellen want dit is officieel nog een punt waarop dit hele plan van tafel geveegd kan worden, dit wordt pas officieel aangekondigd een paar weekjes na de invoering van het systeem, als het te laat is om er iets tegen te doen..
Je zal in baarle-nassau wonen, en even door de wijk rijden, ben je 60 euro armer...quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:56 schreef Tism het volgende:
[..]
Nee, want bij het verlaten van het land, dus bij overschrijding van de landsgrenzen wordt automatisch een tarief van 2,50 Euro verrekend, om de misgelopen kosten te compenseren van de mensen (verblijvend/wonend in de buurt van de Nederlandse grensgebieden) die dat idd van plan zijn te gaan doen..
Maar dit moet je nog niet doorvertellen want dit is officieel nog een punt waarop dit hele plan van tafel geveegd kan worden, dit wordt pas officieel aangekondigd een paar weekjes na de invoering van het systeem, als het te laat is om er iets tegen te doen..
Jij werkt toch bij de belastingdienst?quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:00 schreef postmortum het volgende:
[..]
hoeveel gaat mij dan een ritje van 10 km over nl en over duitsland koster?
7 km over duitsland en 3 km over nl?
ik werk daar al 6 maanden niet meerquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:10 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Jij werkt toch bij de belastingdienst?
Reken het dan lekker zelf uit. Of vraag een verantwoordelijke collega.
Ook crisis bij de belastingdienst?quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:27 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik werk daar al 6 maanden niet meer
Nee, in veel gevallen betaal je minder....quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:51 schreef Sj0rs het volgende:
Ik hoop dat er een l33t0r h@ckZ0r opstaat die iets verzint om het te omzeilen.
Kutregering. We blijven maar dokken.
Het is nu 3 cent. Wat denk je? Dat dat zo blijft?quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:52 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Nee, in veel gevallen betaal je minder....
Jij denkt dat de MRB en BPM in 2018 nog op huidig niveau zou blijven??quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:57 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Het is nu 3 cent. Wat denk je? Dat dat zo blijft?
Ja, dat is NU.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:47 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Lieve schat,
Als je een auto (bouwjaar maximaal 2007) vergelijkt met een vergelijkbare auto wanneer de kilometerheffing volledig is ingevoerd, ben je in de meeste gevallen per kilometer goedkoper uit.
1. Reden dat er vergeleken wordt met 2007 is omdat sinds 2008 er sprake is van een afbouw van de BPM. Daarom is het vergelijken met auto's na 2007, eigenlijk geen eerlijke vergelijking.
2. Sinds 2007 wordt de BPM dus afgebouwd. Straks heb je dus helemaal geen BPM bij aankoop van een nieuwe auto. Dat scheelt een paar duizend euro bij je aankoop.
3. MRB wordt geschaft, dus daar heb je ook geen last van.
4. Je betaalt dus per kilometer. Afhankelijk van hoeveel je rijdt, is dit in de meeste gevallen gunstiger.
De crux is om goed te vergelijken. Bereken is wat je BPM bij aankoop is geweest: daar kan je in de nieuwe regeling best en stukje mee rijden hoor. Eigenlijk zou je moeten vergelijken hoeveel je nu per kilometer kwijt bent (dus MRB+BPM) en straks (gemiddeld 3 ct).Hierbij moet je dan ook even aannemen hoe lang je je auto gaat gebruiken, anders is de berekening ook niet eerlijk. Ik geloof dat 4 jaar gemiddeld is. Gebruik je hem langer, dan wordt het waarschijnlijk wel snel duurder (omdat je de BPM over een langere gebruiksperiode uitsmeert).
Verder is het trouwens goedkoper dan het OV: daar betaal je met je chipkaart rond de 12ct
Verder blijft het een hoop gedoe om het in te voeren en vraag ik me af of het in de praktijk gaat werken, maar dat even terzijde. (ik denk zelf dat het wellicht wel voor korte afstanden gaat werken, niet voor de langere).
Dus tja, ik wacht rustig af, er zijn snel weer verkiezingen dus of Camiel wil te snel gaan zodat het niets wordt, of Camiel zien we binnenkort niet meer terug, waardoor er in het volgende kabinet een bureaula voor dit dossier wordt geopend...
ik word idd wel ziek van het propageren van het OV... het ov kut en duur dus hoe duur je autorijden ook maakt ik zal niet met het ov gaan (met als voornaamste reden dat ik dan na mijn nachtdienst tot 5 uur, tot 7 uur moet wachten om naar huis te komen)quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:00 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ja, dat is NU.
Waar de meeste mensen, terecht, bang voor zijn is dat dit over een paar jaar weer een melkkoe van jewelste word. En die achterlijke gedachtegang dat autorijden duurder maken ervoor zorgt dat er minder files staan is in Den Haag maar niet weg te krijgen. Denken ze nou echt dat al die mensen voor hun fucking lol elke dag in de file staan? Vind a.u.b. één persoon voor mij die in de file staan leuk vind en je mag wmb 100 euro per kilometer rekenen.![]()
En autorijden meer belasten om dat geld in het OV te steken?
Ja, maar zoals ik paar posts hierboven zeg, als de km-heffing niet wordt ingevoerd, zouden ze de MRB en BPM wel verhogen. Daar zijn ze ook vrij in. Wat denk je van al die provincien die de laatste jaren schandeling de MRB hebben verhoogd???quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:00 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ja, dat is NU.
Waar de meeste mensen, terecht, bang voor zijn is dat dit over een paar jaar weer een melkkoe van jewelste word. En die achterlijke gedachtegang dat autorijden duurder maken ervoor zorgt dat er minder files staan is in Den Haag maar niet weg te krijgen. Denken ze nou echt dat al die mensen voor hun fucking lol elke dag in de file staan? Vind a.u.b. één persoon voor mij die in de file staan leuk vind en je mag wmb 100 euro per kilometer rekenen.![]()
En autorijden meer belasten om dat geld in het OV te steken?
Ja, ze houden rekening met verbruik en volgens mij ook gewicht (of is het gewicht niet ook te koppelen aan je verbruik???) en natuurlijk je brandstoftype.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:06 schreef Pollewoppie het volgende:
en trouwens, houden ze straks ook rekening met hoe zuinig en hoe zwaar je auto is? nu betaal je namelijk meer voor diesel en voor gewicht... daarom heb ik een middelgrote benzine auto gekozen maar dan kan ik net zo goed een station diesel nemen natuurlijk...
dus de een zal 3 cent moeten betalen en de ander 5 bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:07 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Ja, ze houden rekening met verbruik en volgens mij ook gewicht (of is het gewicht niet ook te koppelen aan je verbruik???) en natuurlijk je brandstoftype.
Die 3 ct is inderdaad een gemiddelde: een hummer zal meer per kilometer betalen dan een Toyato Aigo, maar dat voelt wel logisch toch?quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:09 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
dus de een zal 3 cent moeten betalen en de ander 5 bijvoorbeeld?
ik zeg gooi de 3 cent bovenop de brandstofprijs, hoef je ook niet meer een gps enzo aan te schaffen, en hoe zuiniger hoe minder last je ermee hebt...
...slechts je veiligheidquote:Op zaterdag 14 november 2009 18:11 schreef Captain_Ghost het volgende:
http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/veelgesteldevragen
trouwens neem dan autos die ouder dan 1987.. Dan hoeft je niks vrezen..
tja dat is ook weer waar...quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:12 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Die 3 ct is inderdaad een gemiddelde: een hummer zal meer per kilometer betalen dan een Toyato Aigo, maar dat voelt wel logisch toch?
En de reden waarom ze dat niet op de brandstofprijs is gooien omdat ooit eens onderzocht is dat in dat geval bijna half Nederland naar Belgie of Duitsland rijdt om te gaan tanken (ik kan zo snel geen bron vinden, maar het was zoiets dat zelfs vanuit Utrecht zo'n tankritje gemaakt zou gaan worden (incl jerrycans denk ik![]()
)
Ja, volgens mij is dat ook het grootste onderdeel van het fileprobleem. En eigenlijk niet alleen leaserijders, maar bij iedere woon-werkreiziger waarbij er een vergoeding wordt betaald per kilometer. Zolang zijn 'kostenneutraal' blijven rijden, is er geen prikkel.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:16 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
jammere vind ik alleen nog steeds dat de gewone man toch al zuinig probeert te rijden maar de lease-rijders het geen fuck uitmaakt aangezien de baas toch de km-ers ed betaald...
Dit CO2 tax zit toch gewoon in de catalogusprijs van een auto trouwens? Als je het zo bekijkt, verdwijnt de BPM wel feitlijk gezien (omdat dat bovenop de catalogusprijs kwam).quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:16 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
tja dat is ook weer waar...
Trouwens de BPM vervalt niet maar wordt vervangen door de CO2 tax... maar dat houd in dat een zuinige auto de komende jaren goedkoper word en een zuiper juist veel duurder ()
http://www.anwb.nl/binari(...)-op-benzine_anwb.pdfquote:Op zaterdag 14 november 2009 18:19 schreef GSP het volgende:
Ik heb een peugeot 107, rij 20.000 per jaar en betaal op jaarbasis ongeveer 150 euro per jaar aan wegenbelasting. Ik krijg dus te maken met een verhoging van tenminste 450 euro, met een tarief van 0,03 cent per jaar.
Nu heb ik samen met mijn partner een aardig besteedbaar inkomen, dus persoonlijk zal ik er geen kilometer minder om gaan rijden. Echter, zijn er genoeg mensen die met deze maatregel hun enige vorm van mobiliteit zullen gaan verliezen. Mensen die slecht te been zijn komen hun huis niet meer uit. Ik merk dat ik steeds cynischer te worden over het polititieke uitknijpklimaat in Nederland.
wat een onzin zeg! naar mijn mening heeft niemand het in nl slecht, mensen die slecht ter been zijn lopen in de WW en krijgen genoeg geld om hun uitstapjes mee te maken hoor en hoe vaak moeten ze met de auto weg als ze geen baan hebben? dan is het juist vele malen voordeliger voor hun om een auto te hebben!quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:19 schreef GSP het volgende:
Ik heb een peugeot 107, rij 20.000 per jaar en betaal op jaarbasis ongeveer 150 euro per jaar aan wegenbelasting. Ik krijg dus te maken met een verhoging van tenminste 450 euro, met een tarief van 0,03 cent per jaar.
Nu heb ik samen met mijn partner een aardig besteedbaar inkomen, dus persoonlijk zal ik er geen kilometer minder om gaan rijden. Echter, zijn er genoeg mensen die met deze maatregel hun enige vorm van mobiliteit zullen gaan verliezen. Mensen die slecht te been zijn komen hun huis niet meer uit. Ik merk dat ik steeds cynischer te worden over het polititieke uitknijpklimaat in Nederland.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:21 schreef Pollewoppie het volgende:
Hier ben ik btw wel blij mee:
[ afbeelding ]
Van die achtelijke vervuilende onveilige (voor voetganger) kut bakken gaan enorm in prijs omhoog, in dit voorbeeld een dodge nitro kost nu 44000 en in 2013 bijna 70000
Benzine, maar de tweede kolom gaat natuurlijk nergens over. MRB betaal ik nu iets van 13 euro per maand. BPM? Op de 107 zit geen BPM, dus waar ze dat vandaan halen is mij een raadsel.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:23 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/binari(...)-op-benzine_anwb.pdf
Valt wel mee toch? Of heb je een diesel?
http://www.anwb.nl/binari(...)e-op-diesel_anwb.pdf
Euh, ja wel hoor, daar zit BPM op. Die betaal je bij aanschaf van de auto.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:30 schreef GSP het volgende:
[..]
Benzine, maar de tweede kolom gaat natuurlijk nergens over. MRB betaal ik nu iets van 13 euro per maand. BPM? Op de C1 zit geen BPM, dus waar ze dat vandaan halen is mij een raadsel.
eeehm op een 107 zit geen BPM, op de 207 wel, zoals in de staatje te lezen is.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:31 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Euh, ja wel hoor, daar zit BPM op. Die betaal je bij aanschaf van de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |