abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74680140
Zwangerschap en geboorte deel 588

11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Groofsken (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
12 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: Becky27
26 april 2010: kwib (papa)
30 april 2010: Simmu
08 mei 2010: Keshet
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1H983
18 juni 2010: Guess
04 juli 2010: Sonnetje85
06 juli 2010: MinnieMin
06 juli 2010: borra
21 juli 2010: Marrije
21 juli 2010: Soneal

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
pi_74680187
ik gooide de vorige dicht met deze post:
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:48 schreef octopussy het volgende:
Waarom ben ik nou zo'n spoilerfool?

Heb mijn kraampakket nog niet gehad. Gelukkig ben ik volledig ingelicht door mijn schoonzusje over alle 'practische saacken ende bevallingschperikelen' Ik werd nog net niet gedwongen om de bevallingsvideo (in full HD) te bekijken.
Ik heb inmiddels wel een HD camera, maar die verstop ik zodra ik weeën krijg

Claudia_x al ergens gespot?
pi_74680861
En ik ben blij dat het vorige topic vol is
Wat een verhalen. En ik kwam al half depri bij mijn schoonouders vandaan, na urenlange verhalen van schoonmoeders.....

En nu kom ik er ook nog achter dat het kraampakket dan binnenkort wel zal komen.
IK WIL NIET MEER.....ik ben al zo bang om te bevallen....
pi_74680906
Ik wil al die enge verhalen ook niet horen. Net als dat vrouwen niet poepen gaan alle bevallingen als een zonnetje wat mij betreft

Als in de film dus
pi_74681154
Klopt, zover ik weet kriebelt het alleen een beetje
pi_74681175
Al die verhalen hahaha, maar ze schrikken me vooralsnog niet heel erg af hoor.
Ander ondergoed heb ik hier ook in huis gehaald, wat grotere gewoon simpele zwarte van de Zeeman die ik misschien nog kan gebruiken als ik ongesteld ben ofzo, of ik gooi ze gewoon weg na kraamtijd.

Groofsken, die matrasbeschermer heb ik erop gedaan sinds ik thuis mag bevallen, dus bij week 37. Maar dat ding blijft totaal niet liggen (ik dacht dat het elastiek zou hebben om de uiteinden netjes onder matras te krijgen) raar blauw kraakding.

En die klossen ik heb serieus een opstapje bij het bed staan nu
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:43:51 #7
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74681901
Ow, ik heb van die hema-tenten gekocht, zitten in een pakje van 3 voor ¤ 2,50 en zodra ik ze niet meer nodig heb gooi ik ze meteen weg. Ik heb er 3 en daarnaast nog mijn positie-boxers, dus ik vind het wel best zo. Heb gisteren wel nieuwe sloffen gekocht voor in het ziekenhuis en later thuis, sloffen dragen schijnt belangrijk te zijn i.v.m. het oplopen van infecties, dus dan heb ik liever ook nieuwe aan mijn pootjes

Die matjes liggen nu in het laatje van mijn nachtkastje, morgen verschoont lief het bed en dan gaat er eentje op. Overmorgen dan ook nog de klossen en dan is het allemaal wel heel echt ineens, enzo En dan maar snel naar de Ikea voor een keukentrapje

En woei, nog geen bericht van Claudia vandaag, ik hoop echt dat alles goed is enzo..
3!
pi_74684190
Pff wat een verhalen aan t eind van het vorige topic
Dat wil ik helemaal niet weten!
En een kraampakket krijg ik niet eens, ben niet goed genoeg verzekerd ervoor

Zal even een leuke noot hierin gooien: 4 december heb ik mijn eerste echo. Leuk!
pi_74684374
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:54 schreef octopussy het volgende:
ik gooide de vorige dicht met deze post:
[..]
Ik had later toch wel een btje spijt dat ik de bevalling niet gefilmd heb..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 14 november 2009 @ 08:55:21 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74688271
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:43 schreef Incantrix het volgende:
Ow, ik heb van die hema-tenten gekocht, zitten in een pakje van 3 voor ¤ 2,50 en zodra ik ze niet meer nodig heb gooi ik ze meteen weg. Ik heb er 3 en daarnaast nog mijn positie-boxers, dus ik vind het wel best zo. Heb gisteren wel nieuwe sloffen gekocht voor in het ziekenhuis en later thuis, sloffen dragen schijnt belangrijk te zijn i.v.m. het oplopen van infecties, dus dan heb ik liever ook nieuwe aan mijn pootjes

Die matjes liggen nu in het laatje van mijn nachtkastje, morgen verschoont lief het bed en dan gaat er eentje op. Overmorgen dan ook nog de klossen en dan is het allemaal wel heel echt ineens, enzo En dan maar snel naar de Ikea voor een keukentrapje

En woei, nog geen bericht van Claudia vandaag, ik hoop echt dat alles goed is enzo..
Als je nu toch naar IKEA gaat, ze hebben daar voortaan waterdichte hoeslakens. Als je die om je matras doet, onder je molton en daarover dan je gewone hoeslaken heb je er helemaal geen weet van en is de kans op lekkage nihil /tip
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_74688353
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:55 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Als je nu toch naar IKEA gaat, ze hebben daar voortaan waterdichte hoeslakens. Als je die om je matras doet, onder je molton en daarover dan je gewone hoeslaken heb je er helemaal geen weet van en is de kans op lekkage nihil /tip
En ze kraken niet

Ik heb trouwens geen hema-tenten. Kraamverband past prima in mijn boxers (zeker in boxers die ik in de zwangerschap gewoon door gedragen heb )
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:46 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik had later toch wel een btje spijt dat ik de bevalling niet gefilmd heb..
O, ik geen moment
Hier ook geen foto's van tijdens de bevalling. We waren maar met z'n drieën (verloskundige, TARA, Freecell) en de kraamverzorgster kwam pas toen hij een half uur oud was Dus er was ook niemand over ofzo.
Toen hij er net was heeft de verloskundige uit zichzelf de camera gepakt en een paar hele mooie foto's gemaakt Daar zijn we erg blij mee!
pi_74688397
Goedemorgen!
Waardeloos geslapen, ik geloof dat ik vandaag lekker in huispak op de bank vertoef. Over paar uurtjes de Sint kijken op tv!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74688432
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik wil al die enge verhalen ook niet horen. Net als dat vrouwen niet poepen gaan alle bevallingen als een zonnetje wat mij betreft

Als in de film dus
En in principe is dat bij een normale bevalling ook zo
Het is wel zwaar maar je hebt er achteraf geen last van.

* had daar sowieso geen last van; riep met een 3 minuten oude baby op haar buik "mwah, viel mee, doen we nog een keer"
  zaterdag 14 november 2009 @ 09:27:49 #14
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_74688481
Goedemorgen! Wat fijn weer een nieuw topic met allemaal fijne positieve rooskleurige verhalen Houden zo!

Die tip van de Ikea matrasbeschermers ga ik onthouden

(oh, weer op account van hubby, maar it is me, happyme)
pi_74688483
Goedemorgen.

Jammer Poppejans, dat je slecht geslapen hebt. Hier was het vannacht juist beter. 8 uur aan 1 stuk door kunnen maffen. (eindelijk)

Sonnetje, spannend zo'n eerste echo. Echt iets om naar uit te kijken

Ik heb een waterdicht hoeslaken van de action gekocht (op aanraden van sommige dames hier), en ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden over ben. Het is helemaal niet zo warm en kraakt niet. Op aanraden van de kraam-intake-mevrouw ligt dat hier al sinds week 35 op het bed, maar ik heb er dan ook geen last van. Ons bed gaat pas op klossen als ik uit het ziekenhuis kom na de keizersnede (toch wel makkelijk als je alles kan plannen...)

Gisteren weer een stickertje (een kleintje) gekregen van de Gyn. CTG zag er weer prachtig uit, maar mijn bloeddruk blijft hoog (ondanks de medicijnen). Maar ze vond het niet zo'n probleem. We hebben heel veel vragen gesteld over de keizersnede en de dagen erna, en we zijn echt super tevreden over de procedures bij ons in het ziekenhuis. Dus dat stelt echt gerust. Dat betekent natuurlijk niet dat alles volgens plan gaat verlopen, maar de intentie is er in elk geval.
pi_74688561
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:55 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Goede tip!! Die ga ik onthouden!
pi_74689544
Wij hebben gisteren toen we toch bij de hema nieuwe hoeslakens en moltons gingen kopen ook maar zon waterdicht geval meegenomen... Ben benieuwd!
pi_74689833
Goedemorgen dames. Allemaal bang voor bevallen? Of voor bevallings verhalen? struisvogel politiek heet dat toch?

Hier nog 59 dagen tot de uitgerekende datum en nu mijn zusje haar kindje heeft duren voor mij die 59 dagen wel erg lang hoor. Ik heb vandaag nog even bij de zeeman een overstrekset gekocht met blauwe beertjes en sterretjes en een waskussenhoes. Zag gisteren dat mijn zusje zo een waskussenhoes in de wagenbak om het matrasje had gedaan. Erg handig.
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:19:37 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74689911
Soneal, hoe voel je je?
pi_74690072
Goedenmorgen.
36 weken vandaag.
DjRandall, ik ga ook niet bevallen. Ik sla het gewoon over. Ik word wakker en dan is Sjors er!
Ik doe het gewoon niet. Ze zien maar hoe ze dat kind eruit halen hahaha

Ik kan me nog herinneren van Eva's bevalling dat ik ook heel erg bang was, en zo rond de 37 weken begon de knop om te gaan. De knop die zegt dat je het wel kan, en dat je ervoor gemaakt bent omdat je vrouw bent. En dat het helemaal gaat lukken. Zelfs bij mij ging die knop om.
Toen ik overtijd ging knapte die knop en maakte me het zelfs niet eens uit als ze nu gewoon via een ander willekeurig gat eruit zou komen.

Ik merk nu dat ik langzaamaan weer minder bang begin te worden. Dat het me weer gaat lukken. Dat ik het weer kan. Ben wel bang en zal bang blijven, maar het knopje is weer in werking gezet.

Ik zal verder niet uitweiden over placenta's enzo.
pi_74690086
Mijn man is vanmorgen nog bij de ikea geweest. Had ik dit maar even eerder geweten. NIet dat ik zo';n ding nodig heb in het ziekenhuis.
pi_74690146
Vandaag vieren we deel 1 van Eva's verjaardag die maandag jarig is. We vieren het máár 3 keer.
1. vandaag zou de broer van Rob komen met zijn kinderen. Hij heeft een omgangsregeling en heeft de kinderen op zaterdag en kan morgen dus niet komen. Ofja, dat kan wel maar hij heeft geen zin om het te regelen met zn ex. Dus hij komt vandaag. Waarop mijn schoonmoeder + haar man + haar schoonzus (tante dus) ook besloten hebben vandaag te komen. Die komen dus om 3 uur.

2. Morgen vrienden en familie.

3. Maandag, collegatje, wat vriendinnen van een ander forum.

Dus.....
ik heb overigens met www.lijstje.nl gewerkt, best handig. Er zijn best wel wat cadeaus afgestreept.
Ik wilde haar niks geven, maar ik heb uiteindelijk een koffer op wieltjes gekocht. Laatst was mijn tante hier en ze was helemaal weg van die koffer. Dus dan heeft ze nu dr eigen koffer.
pi_74690233
heeey dames bevallingsverhalen , ik ga me er niet te druk om maken, het kindje moet er toch uit...
moet ook eerlijk zeggen dat ik niet bang ben ofzo..het zal vast enorm pijnlijk zijn, en vermoeiend...
maar je weet waar je het voor doet.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74690285
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
heeey dames bevallingsverhalen , ik ga me er niet te druk om maken, het kindje moet er toch uit...
moet ook eerlijk zeggen dat ik niet bang ben ofzo..het zal vast enorm pijnlijk zijn, en vermoeiend...
maar je weet waar je het voor doet.....
Voor slapeloze nachten, spruw, dikke schijven in je tieten. Stinkend gore poep luiers, 6 weken nabloeden. 4 dagen niet kunnen zitten,liggen, draaien omdat je hechtingen te strak zitten.
Kraamtranen. Irrante moeders die elke dag willen komen.

Of bedoel je dat niet?
  zaterdag 14 november 2009 @ 11:51:13 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74690533
Ik ben eerlijk gezegd (nog?) niet bang voor de bevalling. Precies eigenlijk wat BJ zegt: de baby moet er toch uit en ik ben er van overtuigd dat dit zeer zeker niet makkelijk zal zijn, maar er zijn mij duizenden vrouwen voorgegaan en ik zal niet de laatste zijn...
pi_74690662
Amaranta

Och weet je, als ik over bevallingen nadenk: er zijn zoveel moeders die meer dan 1 kind hebben. Kennelijk is zoiets wel voor herhaling vatbaar. Hoe erg kan het dan zijn?
Ware het niet dat er in mijn omgeving nou weer net een paar moeder zijn die het na 1 kind wel gezien hebben
pi_74690668
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voor slapeloze nachten, spruw, dikke schijven in je tieten. Stinkend gore poep luiers, 6 weken nabloeden. 4 dagen niet kunnen zitten,liggen, draaien omdat je hechtingen te strak zitten.

Of bedoel je dat niet?

Ik vond de kraamtijd heerlijk, maar het was daarna wel even een schok ergens in mij dat het nu 'altijd' zo zou blijven
pi_74690710
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:19 schreef Marrije het volgende:
Soneal, hoe voel je je?
Net als in 1991; fantastisch dus
En weer 25

En jij?
pi_74690740
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:51 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd (nog?) niet bang voor de bevalling. Precies eigenlijk wat BJ zegt: de baby moet er toch uit en ik ben er van overtuigd dat dit zeer zeker niet makkelijk zal zijn, maar er zijn mij duizenden vrouwen voorgegaan en ik zal niet de laatste zijn...
dat is wat ik ook bedoel...

en octo; dat is idd ook een goede om in gedachten te houden
pi_74690829
Ik maakte ook maar een grapje
De kraamtijd is heerlijk. Lekker jezelf laten verwennen. Je boterham in 16 stukjes. Vers fruit. Elke dag een beschuitje met muisje. Naar je kindje kijken wat naast je ligt. Knuffelen en beseffen dat het JOUW kindje is. Helemaal van jou, niet van de buren, niet van je zus, maar van jou. Dat je je kind net zo vaak kunt knuffelen alsje zelf wilt want hij is immers van jou. Je kan er naar kijken hoe lang je maar wilt want hij is van jou. En van niemand ouders.
pi_74690838
Ik ben er ook niet bang voor. Pijn doet het toch, kun je maar beter accepteren en gewoon over je heen laten komen. Alhoewel ik van de week wel een bevalling op tv zag en toch even iets had van *slik* dat moet ik ook over een weekje of 13 (dan al!! )
pi_74690865
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dat is wat ik ook bedoel...

en octo; dat is idd ook een goede om in gedachten te houden
En als je er zelf relaxter mee omgaat dan is de kans ook groot dat het meevalt
Uitgaande van een bevalling zonder complicaties.

Toen ik van zoonlief bevallen was vond men het in het ziekenhuis een zware bevalling, ik vond het eigenlijk wel meevallen, toen ik dat een paar dagen later tegen m'n HA zei, zei zij: "dat verbaast me niets, want je ging zo natuurlijk met de hele zwangerschap om..."
pi_74691491
Het is heel erg simpel, dat kindje moet er uit. En hoe je het went of keert na een maand of 9 wordt zijn of haar komst meestal aangekondigt met weeen. En die worden met de cm krachtiger en het is niet iets wat je graag dagelijks ervaart maar als je eenmaal het resultaat van het lange wachten vast hebt dan ben je zo die pijn vergeten. Ik zie totaal niet op tegen de weeen. Ik zie op tegen een evt knip en het hechten daarna (reeds 2 keer mee mogen maken namelijk) en het tijdstip waarop de kleine man zich aandient. Dat je bijv midden in de nacht nog de kinderen naar ouders moet brengen of dat ze toevallig allebei thuis zijn terwijl jij weeen hebt.
pi_74691867
Ik kan er écht niks aan doen maar ik ben weer boos op mn man
Hij zou even zn broer helpen een bed te verhuizen. Dat duurt hooguit 3 kwartier, laten we zeggen uur. HEt is maar één bed. Ophalen, inladen, uitladen. Klaar.
Nu is hij dus al bijna 3 uur weg want ze (zijn broer en zijn meoder) weten te strikkken om dan ook maar de kasten en weet ik veel wat te doen.
Prima. Maar ondertussen zijn er geen boodschappen gedaan. Kan ik in mneentje niet het hele huis poetsen voor de verjaardag etc etc.
Maar ik wil helemaal niet boos zijn maar tohc denk ik van. Dr zijn nu wel belangrijkere dingen dan die stomme kast van je broer. Hij zoekt het zelf maar uit.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:44:16 #35
95408 Incantrix
pi_74692002
Ahem, good afternoonz zullen we maar zeggen Heb de nacht van gisteren weer bijgeslapen denk ik, was echt pas om 11 uur mijn bed uit! Lief is alleen allemaal dingen aan het doen met de pc dus nu zit ik op de babylaptop Ga zo lekker met een vriendinnetje en de rolstoel op stap, heb er echt zin in

Ehm, ik had dus wel bijgelezen, maar ik ben volgens mij de helft weer kwijt. Het gesprek over angst voor de bevalling is nogal blijven hangen geloof ik, omdat veel mensen het maar stom vinden van me dat ik er zo bang voor ben. En dat terwijl ik nooit had verwacht dat ik er nog zó veel berusting in zou vinden als dat ik nu uiteindelijk toch nog heb, hetgeen ik stiekum ook nog best knap vind van mezelf Ik wil het zelfs zonder pijnbestrijding proberen, iets dat ik een jaar geleden nóóit zou hebben geloofd als je het me verteld had Maarja, niet iedereen weet dat ik een angststoornis heb (gehad) die zich juist manifesteert in de bekkenbodem, hetgeen het allemaal lastiger maakt. De verloskundige vond dat ik mijn stressreactie in elk geval bewonderenswaardig goed onder controle had dus dat is wel geruststellend, ik weet in elk geval dat ik de controle niet meteen al kwijt ben zodra er getoucheerd moet worden ofzo Het gaat mij vooral om controleverlies en daar kan ik slecht mee omgaan

Ow, ik weet trouwens nog wel dat het naar omstandigheden goed was met de controle van Aoraki, fijn!

En verder krijgt iedereen gewoon een

Amaranta, dat is balen ja. Leuk om anderen te helpen, maar dan moet hij zijn eigen dingetjes ook wel op orde hebben. Wellicht kunnen zijn moeder en/of zijn broer daarna even bij jullie helpen ofzo?
3!
pi_74692118
adem in, adem uit. sommige dingen kan je nou eenmaal niet veranderen. Appie heijn is open tot 8 uur vanavond.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:49:05 #37
95408 Incantrix
pi_74692174
Bij ons zelfs tot 10
3!
pi_74692304
Mijn man is een schijtluis. Hij kan echt neit van zich afbijten.
Achja boeien. Het zijn zijn moeder en broer die straks op bezoek komen, dan maar geen taart voor hen hoor
pi_74693415
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

En nog steeds heb ik er zin an Laat maar komen dat kind!
pi_74693585
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:44 schreef Incantrix het volgende:
Ga zo lekker met een vriendinnetje en de rolstoel op stap, heb er echt zin in

Dat heb ik effe gemist, jeetje wat heftig! En balen zeg, maar wel weer prettig dat je nu de deur wat makkelijker uitkomt en er effe uitkan. Veel plezier!
(en nou hoop ik helemaal voor je dat je gauw bevalt als ik het voor het zeggen had mocht je voorkruipen hoor )
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:43:28 #41
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74693736
Goedemiddag .
S haar kamertje is ineens helemaal klaar en lief en leuk (ten minste alles hangt enzo, moet wel nog even ingericht worden met al haar boekjes en kleertjes enzo). Weer een last van mijn schouders .

Enne dames, ik was maar aan het geinen over alle ellende hè. Ik heb werkelijk waar genoten van de kraamtijd, huppelde de eerste drie maanden op een rose wolk en ben ook niet echt bang om nog een keer te bevallen. Dus that's the spirit .

Je hebt er in mijn ogen ook echt geen ene fluit aan om bang te zijn van te voren.
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:46:23 #42
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74693795
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:59 schreef Soneal het volgende:

[..]

Net als in 1991; fantastisch dus
En weer 25

En jij?
ik voel me zo'n 20 jaar ouder dan jij je voelt Herstellende van een griepje, alles doet me pijn Maar ik ben wel happy, dat scheelt Heb je kwaaltjes?
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:49:20 #43
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74693842
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:27 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het is heel erg simpel, dat kindje moet er uit. En hoe je het went of keert na een maand of 9 wordt zijn of haar komst meestal aangekondigt met weeen. En die worden met de cm krachtiger en het is niet iets wat je graag dagelijks ervaart maar als je eenmaal het resultaat van het lange wachten vast hebt dan ben je zo die pijn vergeten. Ik zie totaal niet op tegen de weeen. Ik zie op tegen een evt knip en het hechten daarna (reeds 2 keer mee mogen maken namelijk) en het tijdstip waarop de kleine man zich aandient. Dat je bijv midden in de nacht nog de kinderen naar ouders moet brengen of dat ze toevallig allebei thuis zijn terwijl jij weeen hebt.
Dat tijdstip vind ik ook wel een puntje van aandacht inderdaad Ik heb het geluk gehad 2 x in het weekend in het ziekenhuis te bevallen, heerlijk rustig! Aan de andere kant was het jammer dat ze te lang hebben gewacht met het bellen van de gyn, maar daar letten ze nu ook wel beter op.
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:50:27 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74693883
amaranta

Incantrix, ik ben ervan overtuigd dat jij het prima gaat doen! Je hebt je zo goed voorbereid en je loopt niet weg voor je angst maar gaat hem tegemoet...
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:52:35 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74693940
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:53 schreef amaranta het volgende:
Mijn man is een schijtluis. Hij kan echt neit van zich afbijten.
Achja boeien. Het zijn zijn moeder en broer die straks op bezoek komen, dan maar geen taart voor hen hoor
Sterkte ermee.
pi_74694120
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik voel me zo'n 20 jaar ouder dan jij je voelt Herstellende van een griepje, alles doet me pijn Maar ik ben wel happy, dat scheelt Heb je kwaaltjes?
Nope, heb nergens last van
Echt, als ik niet had geweten dat ik zwanger kon zijn dan had ik gedacht dat ik vorige week een griepje had, that's it. Het is echt net als toen, ik zei het al tegen Jr. vandaag: ik voel me net als toen ik zwanger was van jou.

Alleen m'n borsten zijn gevoelsmatig huge, gelukkig had ik nog een BH die een beetje aan de ruime kant was, dus die zit nu goed, maar ik heb gisteren bij de Hema al een D-cup zwangerschapsBH gekocht die gewoon goed zit.... en ik heb dus normaal een C-cup

Als jouw griep helemaal over is voel jij je ook weer geweldig
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:21:13 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74694565
Los van mn griep voel ik ook wel dat ik zwanger ben, ik ben erg moe en flink misselijk bij vlagen. Af en toe wat duizelig.
pi_74694828
Soneal leuk dat je ook zwanger bent, welkom

Inmiddels ook een meegroei BH gekocht bij de HEMA cupje D want C kom ik ook niet meer in
Mijn borsten lijken wel gevoeliger geworden. Bruinverlies is gelukkig over en heb tennis toch maar overgeslagen voor de zekerheid. Heb twee spenen gekocht met 'I love oma' voor volgend weekend, mijn moeder is jarig en ik ga Sinterklaas vieren bij mijn schoonmoeder. Gisteravond bij vrienden gepokerd en aan de thee en appelsap gezeten. Natuurlijk kreeg ik direct de vraag of ik zwanger was. Ik heb gezegd dat we begonnen zijn en dat ze vanzelf horen wanneer ik zwanger ben, maar ze vonden het erg leuk voor ons Ik ben me ook aan het verdiepen in een extra zorgverzekering. Vraag me alleen af ok ik die niet beter een maand voordat ik moet bevallen moet gaan nemen.. want nu heb ik er nog niets aan..maar weet ook niet of dat kan..
pi_74697677
goede middag allemaal!

Borra wat leuk zo met die speentjes! en het viel dus wel op de thee en appelsap mooi opgelost zou ik zeggen!

Marrije Beterschap!

Amaranta hopelijk toch een leuke verjaardag deel 1 vandaag!

en ik heb gewoon de neiging om incantrix te knuffelen.... zo dan maar
pi_74700365
Zo, de wervelwindjes (neefjes) zijn weg. Wat een drukke jongens zijn het. Ze zijn gek op Eva maar hebben echt een overload aan energie.
En van strenge amaranta mogen ze niet eens over de leuning van de bank springen

Haha. Heb nog even mijn schoonmoeder subtiel op dr plaats gezet. Ze kwamen rond 3 uur en normaal is Eva al wel wakker maar vandaag dus niet. En op gegeven moment zei ze; wanneer wordt dát kind nou wakker.
Ik wilde eigenlijk uit mn slof springen maar ik dacht. Rustig blijven.
Dus ik zei maar, we hebben dát kind de opdracht gegeven pas wakker te worden als het bezoek weg is.
En even later zei ze het dus weer. Is dát kind nou nog niet wakker???
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:33:06 #51
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74700836
Dank je draakje.

Heb je dat echt gezegd Amaranta
Raar ook. Dat ze het zo over jullie dochter heeft.
pi_74700960
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:57 schreef octopussy het volgende:
Amaranta

Och weet je, als ik over bevallingen nadenk: er zijn zoveel moeders die meer dan 1 kind hebben. Kennelijk is zoiets wel voor herhaling vatbaar. Hoe erg kan het dan zijn?
Ware het niet dat er in mijn omgeving nou weer net een paar moeder zijn die het na 1 kind wel gezien hebben
Sorry dat ik binnenval, mijn eerste bevalling was traumatisch, toch een tweede aangedurfd, die ook lang niet over rozen ging, maar geloof me.....je komt er overheen en je vergeet t, het zij bij mij langzaam.......
pi_74702182
Ja dat heb ik gezegd. Maar uiteindelijk werd dat kind gewoon een uur later wakker.
En haar neefjes wilden graag met haar spelen want Eva is hún nichtje.
(Eva is MIJN nichtje en ze wordt grote zus he)
pi_74702853
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:16 schreef amaranta het volgende:
Ja dat heb ik gezegd. Maar uiteindelijk werd dat kind gewoon een uur later wakker.
En haar neefjes wilden graag met haar spelen want Eva is hún nichtje.
(Eva is MIJN nichtje en ze wordt grote zus he)
Argh, mijn moeder zegt dat ook altijd, heel irritant joh! Dát kind heeft een naam en het klinkt vooral zo vervelend. Ze bedoelt het niet slecht, maar dát mens zou beter moeten weten....

En ik heb ondanks de verhalen over bevallen vandaag een enorme drang naar mijn kind en mijn lief. Ik kruip zo maar eens tegen hem aan.....
pi_74702978
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:36 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Argh, mijn moeder zegt dat ook altijd, heel irritant joh! Dát kind heeft een naam en het klinkt vooral zo vervelend. Ze bedoelt het niet slecht, maar dát mens zou beter moeten weten....

En ik heb ondanks de verhalen over bevallen vandaag een enorme drang naar mijn kind en mijn lief. Ik kruip zo maar eens tegen hem aan.....
Ik weet ook wel dat ze het niet zo bedoelde, maar het klinkt inderdaad zo denigrerend. ofzo.

En goed dat je niet bang bent!
pi_74703048
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat ze het niet zo bedoelde, maar het klinkt inderdaad zo denigrerend. ofzo.

En goed dat je niet bang bent!
ho, bang ben ik wel, roep al mijn hele leven dat ik geen kinderen wil, omdat ik dan moet baren. Maar stiekum, is een bevalling zo voorbij en heb ik zooooo'n zin om met z'n drietjes op de bank te kruipen....
En als het zo erg was, had jij het ook geen tweede keer gedaan toch?
pi_74704819
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:42 schreef DJRandall het volgende:

[..]

ho, bang ben ik wel, roep al mijn hele leven dat ik geen kinderen wil, omdat ik dan moet baren. Maar stiekum, is een bevalling zo voorbij en heb ik zooooo'n zin om met z'n drietjes op de bank te kruipen....
En als het zo erg was, had jij het ook geen tweede keer gedaan toch?
Eerlijk? Ik was na een dag al aan het fantaseren over een 2de
pi_74704890
Sorry dat ik mijn ervaring vertelde, maar ik was een uitzondering hoor! Dat komt bijn an ooit voor.Ik weet zeker dat jou dit niet overkomen gaat !!! Was echt niet zo bedoeld .
  zaterdag 14 november 2009 @ 21:16:30 #59
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_74705578
Ik ben een paar dagen niet online geweest (internet lag er uit),hb niet alles bij gelezen hoor.
Hier gaat het prima,kan weer alles eten en voel me goed,helaas alleen echt heeeeeeeel erg moe,totaal energieloos
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_74706432
Guess, wat fijn dat het de goede kant op gaat. Dat energieloze herken ik heel goed. Bij mij is het over gegaan na de 16e week. Het feit dat je weer goed kan eten is natuurlijk ook een goede boost.

Anniebab, ik wil ook absoluut niets afdoen aan jouw bevallingstrauma. Het is iets wat iedere zwangere vrouw kan gebeuren. Maar wanneer je bij voorbaat uitgaat van een moeilijke bevalling dan denk ik dat de angst ook voor een hoop ellende kan zorgen (verkramping of het tegenwerken van je eigen lichaam).

Overigens vind ik het ook al verbazend van mezelf dat ik tot een tijdje terug nog dacht dat ik nooit kinderen zou willen vanwege het moeten baren, daarna over ben gegaan naar in het ziekenhuis bevallen met pijnbestrijding, en nu zover ben dat ik thuis wil bevallen (dus geen pijnbestrijding). Wel met de gedachte in mijn hoofd dat ik in no-time in het ziekenhuis kan zijn en dat ze in dit ziekenhuis remifentanil ( ) ter beschikking hebben.
pi_74706971
hellow, ik kom ook nog ff langswippen

Fijn dat het wat beter gaat Guess

vandaag wel een leuk dagje gehad, samen met een vriendinnetje op de thee geweest bij een andere gezamelijke zwangere vriendin. Wel gezellig. Maar OMG wat heeft die een enorme buik! (is nu 29 weken ongeveer)... die van mij is echt zoveel kleiner, echt bizar!
en ben nog even volleybal wezen kijken...

*heeft nu een zeer stuitje van die stomme houten tribune*

morgen visite van schoonouders, dus straks lekker samen ons bedje in en lekker lang proberen te slapen...
pi_74713371
Goedemorgen!

Houten tribune? Ik moet er niet aan denken Tuurlijk heb je nu een zeer stuitje

Hier goed, maar moe. Dat gaat echt niet meer weg deze zwangerschap geloof ik
pi_74713513
Fijn dat het weer beter gaat Guess, 1 en al herkenning hoor; super dat je weer alles eten kunt, en ook het energieloze had ik hier,gehele dat zo moeeee. ging weg na een week of 14.

WupWup hoe is het bij jou?

Hier voel ik nog steeds billetjes hoog tegen mn ribben aan, dus volgens mij is Poppejantje nog steeds niet dieper gaan liggen met hoofd.
38 weken vandaag! Nog maar eventjes te gaan
pi_74713549
Morgen dames

Klinkt wel als een leuk uitje, BJ (ik heb echt al lang niks "leuks" meer gedaan bedenk ik me nu)

helse nacht gehad, pfoe

Tot 3.15 geprobeerd te slapen maar het lukte niet zo best. Ik kan geen houding meer vinden die lekker ligt (potvdr**). Het lukt gewoonweg niet meer Tevens wordt het maagzuur weer erger.
Vanaf 3.15 op de bank beneden doorgebracht (ook niet zo fijn).

Oudste was om 7.30 op en toen nog wat gedut tot 9.00 en was jongste ook op..

Nog anderhalve week werken Ongelooflijk!!
pi_74713631
Goedemorgen!

Vervelend Lily als je geen lekkere houding meer kunt vinden 's nachts!! Hier verschilt het echt per nacht. Als ik een keer wakker wordt en begin te draaien kom ik meestal niet meer echt lekker in slaap. Dan begint de baby ook vaak precies op de kant te schoppen waar ik op lig.

Nog 1,5 week werken, ben je al bijna klaar met afronden?
pi_74713647
Pfff, Lily, dat klinkt niet als een al te beste nacht... Hier heb ik bijna 7 uur geslapen, das heel netjes. en ik hoef niet eens meer te werken.

Nog geen ingedaald poppejantje? De gyn zei bij mij vrijdag dat ie al wel een beetje met z'n billetjes naar beneden was gezakt, zelf merk ik er niet veel van.

Mijn gewicht gaat trouwens nu wel snel omhoog aangezien ik bijna de hele dag op bed lig... Nou ja, we zien na de bevalling wel weer... Nu zit ik op +9 -10 kilo, dus dat is nog redelijk aardig.
pi_74713652
quote:
Op zondag 15 november 2009 09:40 schreef NieuweUser het volgende:
Nog 1,5 week werken, ben je al bijna klaar met afronden?
jawel

ik krijg nog een functioneringsgesprek en hier en daar nog wat doornemen met een collega die zaken van me gaat overnemen en that's it dan...
pi_74713676
Hebben jullie ook zo'n last van weinig lucht krijgen?

Ik wel heel erg de laatste dagen. Ik moet steeds zuchten om wat meer lucht te krijgen (ik heb wel veel last van een verstopte neus al een week of drie dus dat helpt ook niet)
pi_74713697
quote:
Op zondag 15 november 2009 09:42 schreef lily het volgende:

[..]

jawel

ik krijg nog een functioneringsgesprek en hier en daar nog wat doornemen met een collega die zaken van me gaat overnemen en that's it dan...
Fijn! Ik werk nog drie weken (werk tot 36 weken) en ben ook al druk met overdragen. Merk wel dat ik er steeds meer zin in krijg. Ik heb gewoon zin in meer tijd voor mezelf, werk nu nog fulltime.
pi_74713708
Oh Aoraki volgens mij is dat qua gewicht nog hartstikke netjes hoor! Maar bah dat bank liggen... gelukkig jij ook in de laatste weekjes!

Lily, ik slaap ook zo verschrikkelijk, ook doordat ik niet lekker kan liggen momenteel (sliep altijd op buik). Op mn zij gaat niet want krijg ik overal karate trappen, en op mn rug val ik gewoon uren later nog steeds niet in slaap.
pi_74713710
Ja, ik begin er ook wel aan toe te zijn.
Ik werk ook iedere dag 0,8 fte (ma wo en vr tijdens schooluren, di en do iets langer)
pi_74713718
quote:
Op zondag 15 november 2009 09:44 schreef lily het volgende:
Hebben jullie ook zo'n last van weinig lucht krijgen?

Ik wel heel erg de laatste dagen. Ik moet steeds zuchten om wat meer lucht te krijgen (ik heb wel veel last van een verstopte neus al een week of drie dus dat helpt ook niet)
Ik merk wel dat ik steeds sneller buiten adem ben. Ik kan bijvoorbeeld met praten al snel buiten adem raken! Maar ook ik ben wel een beetje verkouden.
pi_74713725
quote:
Op zondag 15 november 2009 09:48 schreef Poppejans het volgende:
Lily, ik slaap ook zo verschrikkelijk, ook doordat ik niet lekker kan liggen momenteel (sliep altijd op buik). Op mn zij gaat niet want krijg ik overal karate trappen, en op mn rug val ik gewoon uren later nog steeds niet in slaap.
hihi, ja, de baby was hier vannacht ook wel erg druk bezig (ook veel hikken).
ben ook buikslaper trouwens
  zondag 15 november 2009 @ 10:23:27 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74714084
Hier ook een buikslaper! Dat gaat nog wel meestal (met 1 knie opgetrokken). Ik krijg alleen op den duur last van mijn bekken (of ischias) en ik krijg ook steeds meer commentaar van binnenuit
Vannacht ook niet zo'n beste nacht gehad maar dat probeer ik straks nog wel even in te halen.
Lukt dat bij jou ook nog lily, om het in te halen?

ik heb net nog even de DVD gekeken van de 20-wekenecho. Het blijft ongelooflijk en moest toch even weer een klein traantje wegpinken
pi_74714334
Hoe zou het met Claudia (en haar zoontje) gaan?
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:23 schreef Asyniur het volgende:
Lukt dat bij jou ook nog lily, om het in te halen?

ik heb net nog even de DVD gekeken van de 20-wekenecho. Het blijft ongelooflijk en moest toch even weer een klein traantje wegpinken
Dat moet wel lukken

oh, leuk zeg, dvd kijken van de 20 weken echo
  zondag 15 november 2009 @ 12:14:44 #76
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74714588
Lily ik las dat jij wat moeite had met ademen, daar had ik ook een tijdje last van. Enorm benauwd en happen naar adem. Toen ik naar de VK ging vertelde ik het haar en zei vertelde mij dat dat komt door de hormonen dat die het signaal geven dat je meer adem moet halen terwijl dit dus niet zo is.
Dus het lijkt alsof je meer moeite hebt met ademen, maar dat is dus niet het geval
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_74714767
Mijn verloskundige zei dat het kwam omdat je longcapaciteit behoorlijk afneemt. Er is gewon minder ruimte voor je longen
pi_74714802
Zie ook: http://www.babybytes.nl/encyclopedie/O/Ontwikkeling-van-de-foetus

Ik kan me wel voorstellen dat je dan kortademig wordt
pi_74714810
Poppejans ik moest wel lachen om je nieuwe onderschrift
Alles is rustig hier, morgen 40 weken. Ik heb veel last van m'n bekken en banden, maar langer dan twee weken zal dat ook niet meer duren
  zondag 15 november 2009 @ 14:30:23 #80
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74715802
Zo, even een tijd niet in dit topic geweest, heb mijn rust genomen de afgelopen week en de laatste twee dagen blijft de bloeddruk laag, niet stabiel laag, maar die keren dat hij hoog is daalt het weer vrij snel, dat lijkt me een goed teken

@Lily, ik heb het deze zwangerschap niet zo heel erg, de vorige zwangerschap wel, maar het kan ook juist hyperventilatie zijn, dat komt doordat je lichaam het zwaar heeft, je longen in de verdrukking zitten en je hartslag sneller is waardoor je sneller ademhaalt en zo juist weer teveel zuurstof binnenkrijgt. Bij hyperventialtie lijkt het soms of je moet zuchten om genoeg lucht binnen te krijgen, maar eigenlijk moet je juist even in je gesloten handen (kommetje vouwen) ademen om je weer beter te voelen. Maar weet niet of het juist dit is wat jij voelt hoor, maar zo klinkt het wel.
  zondag 15 november 2009 @ 14:30:30 #81
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74715804
hellow dames

mijn stuitje is weer over hoor; goede nachtrust doet wonderen... ik merk wel dat, sinds ik dus rust moet houden, ik snachts beter slaap. Over het algemeen haal ik de 8-9 uur wel... hoop echt dat dat nog even zo blijft...
en ik slaap normaal ook op mijn buik, en nu half op mijn zij/ half op mijn buik en dat gaat nog steeds prima gelukkig.

@lily; vervelend dat je zo slecht hebt kunnen slapen
en kortademigheid heb ik totaal geen last van... maar denk dat dat ook weer te maken heeft met mijn lengte.. heb niet het gevoel dat ons kleintje tot aan mijn longen komt nog... en heb ook totaal geen pijnlijke ribben ofzo..
*klopt af*

@Tan; ik had je al gemist... ben wel blij dat het goed met je gaat...

straks komen mijn schoonouders een kopje koffie doen, wel even leuk, ze hebben de babykamer nog niet af gezien, dus ben benieuwd wat zij er van vinden...
pi_74715982
Schitterend onderschrift Poppejans (ik had er overheen gelezen) Maar zo'n dikke ton heb je helemaal niet

WupWup, ondanks de rust, lijkt het me toch heel spannend. Nu kan het echt elk moment gebeuren

Gisteren op zoek gegaan achter zwangerschapskledij. Man, ik ben opeens nog dikker geworden door die kleren Reactie van de verkoopster: "maar je bent zwanger, het is toch normaal dat je je buik zo ziet?" Ik was er echt niet goed van eigenlijk
En in Ninove is het wel fijn winkelen om zwangerschapskledij Enkel kleren te vinden in Prémaman (vrij duur dus), maar... tot mijn grote verrassing aan de kassa bleken er solden te zijn In totaal voor 170 euro kleren gekocht en "maar" 105 euro moeten betalen. Vond ik nog redelijk meevallen voor 6 stuks
  zondag 15 november 2009 @ 15:00:08 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74716421
Tan, fijn dat het met de bloeddruk de goede kant op gaat!

En Leonie is geslaagd voor kleding!
die buik hoort echt wel bij zwanger zijn hoor

lily, die benauwdheid herken ik (nog?) niet, maar vervelend joh!

BJ, blijkbaar heb je het dus toch nodig, dat rustiger aan doen
pi_74716495
Gek he WupWup, zo kort nog maar!

Fijn dat het ok gaat Tan!

Leonieke, ik vind jou ook helemaal niet huge zwanger hoor, en bij zwangerschapskleding is het inderdaad vaak dat dat je buik accentueert, misschien dat je jezelf daardoor dikker vond lijken bij kleding passen?
Prijs valt inderdaad nog best mee voor zoveel kleding, en je zult er vast maandenlang plezier van hebben.
(Ik heb zelf wel weer zin om gewone kleding te shoppen trouwens, ben nou wel erg uitgekeken op de paar setjes die ik steeds afwissel)
pi_74716750
He meiden... goedemiddag!

voor de slechte slapers... Lily, dat klinkt ook echt als een helse nacht. Bah!
Hier ook geen lekkere nacht gehad, er rommelt vanalles in mijn maag, waarvan ik dacht dat het mijn darmen zijn, maar begin nu toch een beetje te twijfelen. Manlief vind het ook niet grapig meer en houd me goed in de gaten. Ach, we zien het wel effe, anders misschien toch maar es bellen. (nu merk ik dat zo'n ziekenhuis een stuk hogere drempel heeft dan een verloskundige..)

Poppejans en Wupwup, het duurt nu echt niet lang meer he, voor jullie... het aftellen kan nu echt bijna beginnen.

NieuweUser en Lily ook bijna klaar met werken.... geniet er van!
pi_74717043
Oh, maar Poppejans, ik haat het eigenlijk om te winkelen dus uitkijken naar shoppen? Dat zit er bij mij echt helemaal niet in Ik wacht niet voor niets tot ik 25 weken zwanger ben om eens een winkel binnen te stappen Maar ik heb wel allerlei stukken gekocht die ik wel een beetje met elkaar kan combineren. Kwestie van niet altijd hetzelfde truitje en topje te moeten dragen.

En ook zo'n fijn moment meegemaakt in de winkel kwam er opeens één van de studenten de winkel binnen... Nu maakt mij dat niet zoveel uit (ze zien wel dat ik zwanger ben ) maar het was een eerstejaarsstudente en mijn man en ik proberen het toch zo goed en kwaad mogelijk te verbergen dat we een koppel zijn op het werk. Heb ik me maar wat langer in het pashokje bezig gehouden

En dat slecht slapen? Weet je wat ik zo raar vind? Overdag heb ik totaal geen moeite om te slapen (daarnet nog een dutje gedaan), maar o wee 's nachts... dan lig ik te draaien en te keren (en dus ook de nachten dat ik ben gaan werken overdag en dus geen dutje heb kunnen doen). Vind ik echt zo raar eigenlijk.
  zondag 15 november 2009 @ 15:39:39 #87
95408 Incantrix
pi_74717254
Zo, hèhè, eindelijk, ik kan aan mijn meldplicht voldoen We zijn ontvoerd door mijn schoonpap en schoonzus en onze moeders zijn ons huis aan het schoonmaken Zó lief allemaal, we zijn net naar de Panorama Mesdag geweest en gaan nu naar Scheveningen om warme chocomel te drinken Kreeg het forum alleen niet aan de praat op mijn telefoon, dus sorry voor mijn late bericht en het niet bijlezen.. voor jullie en vanavond ben ik er vast nog wel even
3!
pi_74717520
Incantrix wat klinkt dat zo fijn! Ontvoerd worden en tegelijkertijd iemand die het huis poetst
En die warme chocomelk? Ik ben een beetje jaloers, vrees ik
pi_74717548
Incantrix, fok heeft er een hele tijd uitgelegen

En wat lief dat je zo'n zorgeloos dagje krijgt van je familie

Leonieke, je zal zien dat je vanzelf went aan je zwangerbuik als je positiekleding draagt. Ik vond het in het begin ook niet zo tof, maar nu ben ik eigenlijk wel trots op mijn babyhuisje. En ik vind dat ik er tegenwoordig leuker uitzie dan normaal, omdat ik nu echt eens een hele nieuwe garderobe heb kunnen kopen/krijgen. Vooral gebreide jurkjes met een legging vind ik heel fijn om te dragen, en laat dat nu net de mode zijn. Die durfde ik nooit te dragen omdat het de buik (mijn vetkwabjes ) best accentueert.

Ik vrees eigenlijk alweer voor het moment dat ik na de bevalling weer in mijn gewone kloffie moet met mijn gewone flubberbuik
pi_74717596
Een legging heb ik wel zien liggen, maar dat durf ik echt echt niet kopen
En qua broeken is het sowieso niet echt een probleem. Ik draag nog steeds mijn gewone broeken. Het probleem zat hem echt bij truitjes die te kort werden om ze nog deftig over mijn buik te krijgen
  zondag 15 november 2009 @ 16:32:18 #91
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74718089
Check. Kortademig . Check.
pi_74718183
Trix, dat klinkt fijn, om ontvoerd te worden en dadelijk weer veilig afgeleverd worden in een schoon huis!

Allemaal buikslapers hier? Ik sliep altijd al op mijn zij, en af en toe gaat de baby dan flink trappen. Dan heeft ie pech, kost veel te veel moeite om om te draaien. Hij houdt vanzelf wel weer op...

Leo, fijn dat je goed hebt kunnen slagen wat betreft kleding. Ik heb achteraf een beetje teveel gekocht misschien... Zit nu toch de hele dag in een huispak of m'n pyjama. Maar toen ik net positiekleding nodig had was het nog over de 30 graden en nu is het 10... Dus veel laagjes gekocht. Wat ik trouwens wel heel stom vind is dat ik effen shirtjes van de miss Etam had gekocht en die zijn gewoon al een aantal weken te kort. Het zijn toch positieshirtjes, dan verwacht ik ook dat ze de hele zwangerschap lang genoeg blijven. Zo'n enorme buik heb ik nou ook weer niet. Nouja, met een buikband erover kan het nog.
Die van de Esprit zijn wel fijn, die zijn tenminste lang genoeg.
  zondag 15 november 2009 @ 16:43:11 #93
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74718303
Ik kan echt niet meer op mijn buik slapen hoor . Omdraaien van mijnene zij naar de andere kost me de laatste tijd trouwens echt 5 minuten zwoegen .

Vanaf wanneer heb je eigenlijk meldplicht . Volgens mij ben ik zover.
pi_74718334
Aoraki, dat heb ik ook als ik op mijn zij lig. Maar aangezien hij nu nog vrij klein is, schopt hij nog niet echt hard. Ik vraag me af wat het zal geven als hij echt harder begint te shotten

Is dat een speciale winkel van miss Etam? Er zit namelijk ook een miss Etam in het shoppingcenter, maar geen zwangerschapskledij. Hetzelfde met H&M. Zo stom gewoon.
Ik zit vandaag ook al de hele dag in pyjama, hoor Het zit gewoon veel gemakkelijker Maar aangezien ik in normale omstandigheden nog 14 weken moet werken, zal ik de kleren waarschijnlijk wel nog een tijdje kunnen dragen. En het zijn echt wel winterkleren... ZO warm Wel jammer dat je er nu iets te veel zou gekocht hebben.
Ik heb gelukkig wel nog een paar truitjes gekregen van mijn oud buurmeisje. Truitjes met korte mouwen die ik onder iets anders kan doen
pi_74718347
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:43 schreef Groofsken het volgende:
Ik kan echt niet meer op mijn buik slapen hoor . Omdraaien van mijnene zij naar de andere kost me de laatste tijd trouwens echt 5 minuten zwoegen .

37 weken toch?
Zal voor mij vrij makkelijk zijn, aangezien ik dan nog twee weken moet werken
pi_74718510
bij 37 weken Groofsken!

Hier nog eentje in pyjama hoor, heeeerlijk!
  zondag 15 november 2009 @ 16:57:05 #97
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74718566
Ik meld mij plechtig, bij deze .
  zondag 15 november 2009 @ 17:01:08 #98
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74718662
shoppen; ik ben dr wel dol op! en ik heb ook best veel positiekleding gekocht.. maar ben dr ook erg blij mee en draag het wel veel. En ik vind jurkjes en leggings ook altijd erg leuk staan met die bolle buik

en ach als dr ooit een 2e komt heb ik vast een heleboel basispositiekledingstukken...

schoonouders zijn weer weg; was wel even gezellig en ze vonden de babykamer errrrg mooi

@Trixje; klinkt als een hele toffe dag.. heeeeeeerlijk genieten.
pi_74719489
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:43 schreef Groofsken het volgende:

meldplicht

En dat zwoegen met omdraaien heb ik ook (al)

Ik heb trouwens niet veel positiekleding. Ik vind het zo zonde geld.
Ik combineer voornamelijk met leggings en tuniekjes (niet-positie, zodat ik ze later nog aan kan).
  zondag 15 november 2009 @ 17:39:45 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74719736
hmmm omdraaien gaat hier eigenlijk nog steeds vrij soepel.... (*klopt nog maar eens af*)

en ik heb best veel positieshirtjes/ jurkjes die ik ook prima de eerste maanden na de bevalling nog kan dragen...
(denk trouwens dat de positiespijkerbroeken de 1e weken ook nog erg makkelijk zijn.. lekker die stevige band)
pi_74719771
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:39 schreef Beessie-Jen het volgende:
(denk trouwens dat de positiespijkerbroeken de 1e weken ook nog erg makkelijk zijn.. lekker die stevige band)
absoluut
pi_74719828
oh, en Tan; wat fijn dat het wat beter gaat met je bloeddruk
  zondag 15 november 2009 @ 18:14:13 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74720744
Hier vooral veel positielongsleeves, 3 dikkere positiebroeken (de 4e en 2 dunne positiebroeken doe ik niet meer aan), een stuk of 4 positie-shirtjes/blouse-achtige dingen met korte mouw en 2 jurkjes.
Voor de rest combineer ik nog af en toe gewone shirtjes met dan een buikband eronder of erop...

*sucht* soms zou ik willen dat mijn ouders iets meer betrokkenheid zouden tonen bij mij en de zwangerschap...
pi_74721513
Waarom Asyniur? Wat mis je dan eigenlijk van hun betrokkenheid?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet erg vind dat ze er mij niet te veel vragen over stellen Ik kreeg het na 4,5 maand een beetje op mijn heupen bij de vraag: "en, nog niet misselijk?"
pi_74721684
Tan, fijn dat het wat beter met je gaat!!

Ik heb een aantal positiespijkerbroeken gekocht, leggings met jurkjes, truitjes en een nette zwarte broek. Helaas kan ik de spijkerbroeken niet meer aan.. Deze zitten zo strak helemaal onderaan mijn buik dat het pijn doet als ik moet bukken. Dat vind ik wel erg balen!!
pi_74721819
Hier weinig positiekleding. 1 broek, 1 spijkerrokje, 1 jurkje, 1 vestje. Voor de rest wel wat nieuwe kleren gekocht, maar allemaal 'gewone' kleding. Bijvoorbeeld twee van die lange coltruien van hennes. Heb wat vestjes die van onder open zijn en dus gewoon kunnen. Een gebreid jurkje, dat lekker rekt. Verder is er zoveel leuke gewone kleding, die je als zwangere aan kunt. Dan heb je er daarna ook wel wat aan.

Verder lekker dagje hier! Uitgeslapen, daarna met lief aan de slag gegaan. Hij binnen poetsen, ik de schuur opruimen. Samen eindelijk de tuin bijgewerkt en ik heb nog kunnen schilderen aan de meubeltjes. Nu op de bank serietje kijken. Topdag!

Inca: dat is lekker, zouden ze hier ook eens moeten doen, hehehehehe
  zondag 15 november 2009 @ 19:44:35 #107
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74723681
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:40 schreef leonieke het volgende:
Waarom Asyniur? Wat mis je dan eigenlijk van hun betrokkenheid?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet erg vind dat ze er mij niet te veel vragen over stellen Ik kreeg het na 4,5 maand een beetje op mijn heupen bij de vraag: "en, nog niet misselijk?"
nou ik zit dus al vanaf 7 weken halve dagen thuis en dat is daarna alleen maar meer geworden. En mijn moeder heeft letterlijk 1x gebeld en 1x gemaild hoe het met mij is. De rest komt allemaal van mij uit, hoewel ik daar ook mee opgehouden ben. Mijn ouders hebben niet eens de DVD of de foto van de 20 wekenecho gezien. Ze rijden bv wel voor een kennis helemaal naar een plaats in de buurt om daar naar een 'kerstshow van tuincentrum' te gaan kijken, maar ze vinden het te ver om naar mij te rijden...
En dat terwijl mijn schoonouders dus de benen onder het lijf voor mij lopen
  zondag 15 november 2009 @ 19:49:16 #108
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74723843
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:44 schreef Asyniur het volgende:

[..]

nou ik zit dus al vanaf 7 weken halve dagen thuis en dat is daarna alleen maar meer geworden. En mijn moeder heeft letterlijk 1x gebeld en 1x gemaild hoe het met mij is. De rest komt allemaal van mij uit, hoewel ik daar ook mee opgehouden ben. Mijn ouders hebben niet eens de DVD of de foto van de 20 wekenecho gezien. Ze rijden bv wel voor een kennis helemaal naar een plaats in de buurt om daar naar een 'kerstshow van tuincentrum' te gaan kijken, maar ze vinden het te ver om naar mij te rijden...

jeetje dat lijkt me niet makkelijk als er zo weinig interesse getoond wordt door je eigen ouders....
haast een beetje onbegrijpelijk.
Ik merk juist bij zowel ouders als schoonouders dat de band steeds sterker wordt, sinds ik zwanger ben...

voor Asy....
pi_74727026
He Asy, wat naar... kan me voorstellen dat je er goed van baalt en dat je misschien ook wat zat bent hoe het nu gaat (maar niet geheel het initiatief wilt laten varen omdat je dan misschien helemaal niks meer hoort van je ouders). Lijkt me heel lastig om hier mee om te moeten gaan. Ben ook gezegend met erg betrokken (schoon-)ouders, soms een beetje te betrokken misschien, maar besef me dat het ook voor hun heel spannend is, aangezien het voor allemaal het eerste kleinkind wordt. Wat ik wel merk is dat de een (mijn vaders vrouw) zich wat opgelaten voelt door de koopwoede van de ander (mijn moeder)... maar dat redt zichzelf gelukkig wel.
Dikke voor jou! En lekker laten verwennen in elk geval door je schoonouders.
  zondag 15 november 2009 @ 21:29:34 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74728800
Dank je voor de lieve reacties.
Ik laat me ook wel in de watten leggen door mijn schoonouders hoor! Zij maken heel veel goed.
En meestal heb ik er niet zo'n last van hoor (alleen soms knaagt er zo heel klein achter in mijn hoofd zo'n gevoel...)

Ik heb alweer honger
pi_74738547
Oh Asy wat naar.. Wel fijn dat je van die lieve schoonouders hebt
Ik kan totaal weer niet slapen. Heb weer zo'n vreselijke last van mn benen Ik ben er maar uit gegaan, want J moet er morgen vroeg uit, ik kan blijven liggen tot hoelang ik ook wil.

Honger.. zo maar even een beetje fruityoghurt pakken
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 november 2009 @ 07:43:21 #112
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74739036
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:44 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als mijn situatie, de eerste twee zwangerschappen. Is nu wel iets beter geworden inmiddels, maar het zit er in of niet. Desalniettemin wel verdrietig.

Had het hier niet moeten roepen dat het beter ging. Werkt de wet van FoK ook andersom of zo? Gisterenavond echt een schrikbarend hoge bloeddruk die maar niet wilde zakken (terwijl ik een heel rustige zondag heb gehad). Gelukkig is 'ie nu wel weer normaal, maar het is wel vervelend zo.
  maandag 16 november 2009 @ 08:18:42 #113
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74739216
Asyniur . Dat lijkt me ook rot hoor. Jeetje.
  maandag 16 november 2009 @ 08:24:03 #114
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74739276
Voor alle slechte slapers
Voor de mijlpalen!
Voor alle LLM'S
Voor Asy

Vandaag nog 90 dagen
Ik ben gisteren naar de nieuwe film (2012) in de bios geweest, maar mn meisje vond het maar niks! Zat heul hard te schoppen. Hebben jullie dat ook als er te hard geluid is dat de kleine het niet fijn vind?
Nou heb ik sinds een aantal dagen ook steeds (meerdere keer per dag) krampen in mijn buik Lijkt op n samentrekking van mn baarmoeder. Mijn schoonzusje had gezegd dat dat best wel eens voorweeën kunnen zijn, zij had ze 3 en n halve maand van te voren en dat bleef aanhouden tot de bevalling
Ik moet dan echt zuchten om het weg te krijgen, heel gek. Wat denken jullie?
pi_74739283
Oei TAn, das niet de bedoeling hoor

Asy, wat lijkt me dat balen joh! Das wel érg weinig belangstelling inderdaad...
pi_74739515
40 weken Kom maar op met die weeën zei ze stoer

Tan wat een gedoe met die bloeddruk zeg. Moet je thuis steeds meten?

mama_papa het kunnen idd voorweeën zijn, of indalingsweeën, of een blaasontsteking, of obstipatie, of ... Dus als je er zelf niks van kunt maken > verloskundige bellen!
pi_74739613
Asy, ik had er niet bij stilgestaan dat het zo'n situatie was waarin je zit. Mijn ma woont ook 100km verder, maar ik vind het wel fijn dat ze ook wel regelmatig eens belt om te zien hoe het gaat of hoe de afspraak met de gyn is verlopen. Het lijkt me idd een heel jammere zaak als je ouders zo weinig interesse tonen (maar wel naar een ander evenement kunnen gaan...).
Probeer je er niet te druk in te maken Mijn pa weet dat ik zwanger ben, maar behalve de eerste reactie (proficiat en ow we zijn aan het verbouwen blablabla) heb ik niets meer van hem gehoord. Maar hij wil dan anderzijds wel geen derde virtueel kleinkind. Ik probeer het me niet te veel aan te trekken, want die stress is zeker niet handig. Ik heb nu een beetje het gevoel dat ik wel zie wat er gebeurt na de bevalling.
pi_74739640
wupwup: woehoei, 40 weken

Tan: dat is vervelend dat je bloeddruk nu ineens zo hoog is. Raar dat het eigenlijk geen aanleiding heeft.

Asy: Ik herken het wel een beetje hoor. Mijn ouders lijkt het ook niet te interesseren, maar dat is niet alleen met mijn zwangerschap. Ze willen zich niet bemoeien met mijn leven en slaan daarin nogal door. Aan de andere kant bedoelen ze het wel heel lief....

Hier vannacht weer heerlijk gedroomd over mijn kleintje. Is nu al de tweede keer dat ik er over droom en twee keer een jongen. Maar wat issie knap, ik zie zijn koppie zo voor me. Nu ben ik helemaal benieuwd of het ook echt een jongetje is en hoe hij/zij er uit ziet
  maandag 16 november 2009 @ 09:08:25 #119
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74739785
quote:
Op maandag 16 november 2009 08:49 schreef WupWup het volgende:

Tan wat een gedoe met die bloeddruk zeg. Moet je thuis steeds meten?
HupHup bevallen jij Zie je er tegenop? Of ben je er wel aan toe, je klinkt nog zo lekker relaxed vind ik. (of heb ik wat gemist? )

En ik moet thuis niet meten, maar doe het zo'n drie keer per dag, zeker omdat ik steeds vage symptomen heb, hoofdpijn, misselijk, tintelende vingers. Als mijn bloeddruk laag is, weet ik dat het niet daarvan is. Als de bloeddruk wél hoog is, dan meet ik een half uur erna nog een keer. Dus het is meer voor mijn eigen gemoedsrust, vooral ook omdat ik wel zoveel mogelijk rust hou, maar dat onmogelijk de hele dag door kan doen. En daarbij was hij van de week een aantal dagen bijna alleen maar laag, en dat is fijn om te weten, dat het dus nog geen rampenplan is.
pi_74739871
quote:
Op maandag 16 november 2009 08:49 schreef WupWup het volgende:
Hopla!
En nu lekker baren jij
pi_74740288
WupWup wordt PufPuf! Mijpaal-jompel!
Tan, wat irritant dat je bloeddruk nog steeds zo de pan uit springt (ondanks het niet veel doen en rustig zijn). voor jou! Hoop dat je het zo kunt volhouden wel en niet nog weer naar het ziekenhuis moet (en daar blijven). Bah...

Mama_papa, het kan inderdaad vanalles zijn.. zelf de laatste nachten ook erg veel last van, en vannacht zelf dat ik dacht "he, dat lijkt wel op hoe mensen een wee omschrijven"... dus ga zo de vk in het ziekenhuis maar es bellen. Moet morgen sowieso voor controle komen, maar even ter geruststelling..
  maandag 16 november 2009 @ 09:41:50 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74740313
Nou ja, ze waren dus gisteren in de buurt om te winkelen en daarna heel even hier om mijn zusjes laarzen op te halen die zuslief afgelopen donderdag vergeten was
Ze zijn nog geen 10 minuten binnengeweest waarin ik ze een envelop heb gegeven met de foto's van ons trouwen. Het eerste wat mijn moeder zegt: waar is die en die foto? Daar had ik speciaal om gevraagd... <insert snibbig toontje>

Nou ja, ik ben gisteren lekker vroeg naar bed gegaan, nog even met manlief geknuffeld en gebabbeld en het is weer goed. Wij gaan het mooi anders doen...

Oooh Tan, wat zonde van die bloeddruk!
  maandag 16 november 2009 @ 09:44:26 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74740363
Ik post mijn vorige berichtje, zie opeens allemaal jompels staan en pufpuf...
Ik gauw terug lezen voor wie ik moet jompelen, is het vals alarm

Ik wil weer een verse baby zien want het duurt nog een tijdje voordat ik de mijne kan zien!
pi_74740391
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:08 schreef Tan het volgende:

[..]

HupHup bevallen jij Zie je er tegenop? Of ben je er wel aan toe, je klinkt nog zo lekker relaxed vind ik. (of heb ik wat gemist? )

En ik moet thuis niet meten, maar doe het zo'n drie keer per dag, zeker omdat ik steeds vage symptomen heb, hoofdpijn, misselijk, tintelende vingers. Als mijn bloeddruk laag is, weet ik dat het niet daarvan is. Als de bloeddruk wél hoog is, dan meet ik een half uur erna nog een keer. Dus het is meer voor mijn eigen gemoedsrust, vooral ook omdat ik wel zoveel mogelijk rust hou, maar dat onmogelijk de hele dag door kan doen. En daarbij was hij van de week een aantal dagen bijna alleen maar laag, en dat is fijn om te weten, dat het dus nog geen rampenplan is.
Ik ben ook relaxed eigenlijk Ik zie er niet tegenop, ik zie het gewoon wel. Het gaat veel pijn doen en afzien worden, maar als miljarden vrouwen me voor zijn gegaan, waarom zou ik het dan niet kunnen? Komt wel goed, is het niet linksom dan wel rechtsom.

Prettig dat je thuis kunt meten, niet iedereen heeft zo'n ding natuurlijk. Ik zou er zelf denk ik juist onrustiger van worden om steeds te meten, soort van 'zwaard van Damocles-gevoel'. Maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij
pi_74740393
Goedemorgen dames!

WupWup, sterkte met de laatste loodjes

Asy, kan me voorstellen dat het erg vervelend is als je eigen ouders zo afstandelijk zijn

Marrije, alweer een beetje opgeknapt?

We hadden hier trouwens een grappige verspreking: gisteren de verjaardag van zoonlief, en toen mijn ouders wegwaren heb ik het mijn zusje verteld... die vond het helemaal geweldig, toen vervolgens haar oudste zoon ook weer in de kamer was vertelde ze het hem en zei "Je krijgt er een neefje en een nichtje bij.... "
Dus ik gelijk "ho... ho... ééntje is genoeg"

Het vreemde is overigens dat mijn zoon de nacht voor de test gedroomd had dat de test positief was, en dat het een tweeling (jongen en meisje) was
pi_74740493
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:46 schreef WupWup het volgende:
Ik ben ook relaxed eigenlijk Ik zie er niet tegenop, ik zie het gewoon wel. Het gaat veel pijn doen en afzien worden, maar als miljarden vrouwen me voor zijn gegaan, waarom zou ik het dan niet kunnen? Komt wel goed, is het niet linksom dan wel rechtsom.
Probeer het eens door het midden
pi_74740633
Haha Soneal, maak je je al zorgen?
Ik had twee best leuk gevonden stiekem Maar dan wél met wat meer tijd tussen dreumes en baby's
  maandag 16 november 2009 @ 09:58:30 #128
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74740653
Asy, dat zou mij ook steken, dat ze weinig langskomen omdat ze een eind weg wonen alee, maar dat ze wel in de buurt wat doen en dan niet bij jou langskomen. Of maar 10 minuten. Dat zou ook mij behoorlijk dwars zitten.

Soneal, ja ik ben weer helemaal beter
pi_74741068
Nou vandaag weer check up gehad met 14+5
alles was in orde hartje ook gehoord, ik had hem nog sneller verwacht denk ik

14e weer controle en de 23e de 20 weken echo.
Wij moesten trouwens wel weer urine inleveren (en een handdoek meenemen) maar dat hadden ze de vorige keer dus niet gezegd dus die moet ze morgen even alsnog inleveren.
  maandag 16 november 2009 @ 10:29:14 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74741314
@harley; jeuj een stickertje!!!

@WupWup; 40 weken!!! laat die kleine maar komen! wel weer zin om zo'n mooi klein vers beebje te zien hier.....

@Asy; ik snap hele goed dat je ongelofelijk baalt van je ouders, vooral als ze er toch zijn, en het dan teveel moeite vinden om even gezellig een bakje te doen.... Vind het knap van jou en dat jullie proberen het los te laten en zoveel mogelijk te genieten van de positieve aandacht die je van je schoonouders krijgt

ik mag zo weer op controle komen; bloeddruk, wegen, urine etc... ben benieuwd!

tot straks dames!
pi_74741450
Succes BJ, hopen dat alles goed is Vast wel
  maandag 16 november 2009 @ 10:34:54 #132
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74741464
Tan

Wupwup nog even volhouden meid
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74741487
Hallo allemaal namens Aoraki,

Hij is er!

Het is allemaal erg snel gegaan. Eigenlijk was de keizersnede gepland voor volgende week vrijdag, maar vannacht braken de vliezen om 4.30, en om 6.00 is ons manneke geboren.
Met hem en Aoraki gaat alles goed, hij is ondanks alles toch mooi op formaat met 2.7kg. Als alles goed gaat mogen ze over 3 dagen naar huis.

Papa Aoraki
  maandag 16 november 2009 @ 10:37:30 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_74741519
Oeh, wat geweldig!!!

Gefeliciteerd Aoraki en papa Aoraki
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 november 2009 @ 10:38:25 #135
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74741545
Gefeliciteerd met jullie zoon, Aoraki en man!
pi_74741560
Aoraki van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
Ben benieuwd naar zijn naam
pi_74741609
Gefeliciteerd Aoraki en man
pi_74741665
Wop
Van harte gefeliciteerd!
  maandag 16 november 2009 @ 10:44:43 #139
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_74741723
Van harte gefeliciteerd Aoraki en man!
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 16 november 2009 @ 10:44:46 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74741725
en de beeb van harley is goedgekeurd!
BJ zal ook vast wel weer een stickertje krijgen...
pi_74741816
gefeliciteerd Aoraki en papa Aoraki

stickertjes doen ze bij ons niet aan (of dat moet weer iets "foks" zijn)
  maandag 16 november 2009 @ 10:50:25 #142
190853 RockabeIIa
pi_74741865
Da's gewoon iets foks
pi_74741948
Aoraki en man gefeliciteerd!!
wat een snelle bevalling!

*nieuwsgierig is naar de naam*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74741950
Alweer een geplande bevalling die niet doorgaat. De natuur laat niet met zich fokken
Gefeliciteerd meneer en mevrouw Aoraki
  maandag 16 november 2009 @ 10:58:28 #145
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74742101
Aoraki van harte en paps natuurlijk ook
  maandag 16 november 2009 @ 10:59:12 #146
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_74742117
Aoraki, gefeliciteerd, wat een snelle vent!
pi_74742120
Aoraki en papa gefeliciteerd

Asy wat balen zeg. Wat BJ zegt, geniet maar extra veel van de positieve aandacht van je schoonouders.

Dit weekend heb ik de eerste babykleertjes gewassen Werd gewoon een beetje zenuwachtig dat er nog niets gebeurd was. Wel balen dat het zooooo slecht droogt met dit weer (alles op de lijn).
Ohja we hebben gisteren de geboortekaartjes eindelijk besteld, geeft ook rust.

Tan lekker rustig aan blijven doen!

En verder ben ik alles vergeten en moet ik alweer rennen om peuter op te halen op psz, pffff.
pi_74742284
Gefeliciteerd, Aoraki en papa Aoraki! Ik ben ook benieuwd naar de naam!
Heel veel geluk met jullie zoon en Aoraki, knap maar goed en rustig op!
pi_74742343
Aoraki

Hij wilde niet wachten

gefeliciteerd
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:53 schreef Vicky het volgende:
wat een snelle bevalling!
Aoraki zou een keizersnede krijgen ivm stuitligging dus ik neem aan dat ze die ook heeft gehad.
pi_74742367
Aoraki gefeliciteerd
pi_74742518
Wow Aoraki, wat fijn dat ie er is! En inderdaad toch een mooi gewicht! Gefeliciteerd (ook papa Aoraki natuurlijk) En nu uitrusten en genieten van jullie kleine mannetje. (*ook nieuwsgierig naar naam*).

Harley gestickert!

Hoe zou het bij Claudia zijn? of
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74742583
Jeeetje Aoraki, dan toch nog zo'n plotselinge verrassing! Ontzettend gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Heel veel geluk samen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74742664
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:07 schreef lily het volgende:
Aoraki

Hij wilde niet wachten

gefeliciteerd
[..]

Aoraki zou een keizersnede krijgen ivm stuitligging dus ik neem aan dat ze die ook heeft gehad.
ahh oke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_74742789
Woah Aoraki, wat snel ineens! Gefeliciteerd met jullie mannetje!!! Genietze!!
Ik ben heel benieuwd naar de naam en de foto's!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 16 november 2009 @ 11:23:57 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74742821
Asy, wat lief van je collega’s! Ga je ook steeds een week wachten met een kadootje uit te pakken?
Pff, dat je ouders zo weinig interesse tonen in je zwangerschap! Weten ze dat jij het zo voelt? Lijkt me wel moeilijk, ja!

Ja, idd! Zullen we dan maar een paar doen voor de verse beeb van claudia?

Trixie, wat fijn dat je ondanks je angststoornis toch positief uitkijkt naar de bevalling (min of meer )

Amaranta, je bent stoer! DAT kind! Tis dat ik het zelf ook zeg, maar anders…

Lily, irritant dat je benauwd bent! Heb ik ook wel, op groeidagen. Maar als ik dan ga zuchten, krijg ik het zuur niet echt een oplossing, dus dus dan ga ik maar oppervlakkig hijgen, dan gaat het vanzelf over.

Tan, fijn dat je bloeddruk beter gaat!

Wupwup, 40 weken! Puf ze!

Mp, het kunnen ook heel irritante harde buiken zijn. Zolang het niet regelmatig is en erger wordt, is er niks aan de hand. Behalve natuurlijk als je meer krampen krijgt als je die dag erg druk bent geweest. Das dan ook wel een hint, uiteraard

Aoraki, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! en 2,7kg is nog een prima gewicht idd!

Ik heb juist positietuniekjes gekocht, die ik dan kan inkorten tot gewone truitjes omgekeerde logica, dus

En manlief heeft afgelopen vrijdag de babykamer weer een heel eind gefixt! Alle meuk eruit (naar boven gebracht, nou dat kan ik toch echt niet! ) en het ziet er al een stuk beter uit. Nu hopen dat het sierrandwonder gaat geschieden, en dan gaat het nog wat worden met die babykamer!

Vwb de bevalling, ik heb er zin an! Echt, het doet niet superveel pijn (naja, persen daargelaten) vond ik. Tis een kwestie van goed concentreren en dan kan je de pijn ahw “wegdenken” door heel geconcentreerd te ademen. Het werkte voor mij iig Ben alleen een beetje huiverig voor hoe we het gaan regelen met Eli wegbrengen en zo… Naja, dat regelt zich ook wel dan.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 16 november 2009 @ 11:24:11 #156
95408 Incantrix
pi_74742833
Whaaaa, Aoraki & man, wat ben je snel gegaan!! Heel erg gefeliciteerd, jullie zoon is er gewoon!! Succes met het herstel van de keizersnede en we hopen hier op een foto en de naam, maar dat merken we natuurlijk vanzelf

Tan, wat vervelend dat je bloeddruk zo schommelt, maar het lijkt me wel een fijne gedachte dat je zelf kunt meten. voor jou, doe rustigaan!

Wupwup, woah, 40 weken! Je klinkt er inderdaad nog erg relaxed onder, maar laat dat beebje maar komen he?

Asy, dat lijkt me heel erg verdrietig, wat vervelend om te lezen hoe je ouders hier mee omgaan. En met hen praten hierover zet waarschijnlijk ook geen zoden aan de dijk denk ik? hoor, hè.. Het is goed van je dat je je concentreert op je schoonouders en je eigen gezinnetje, maar ik begrijp heel goed dat zoiets blijft steken. Nog een !

Poppejans, wat ben je een lieverd Maar ik ga nog steeds voor die datumtweeling hoor

Draculettetje, dikke knuffel terug! Hoe gaat het met jou? Lukt het allemaal met die voeding enzo?

Owja, Harley een voor de sticker!

En Davinia, fijn dat het kamertje opschiet En ik durf bijna niet meer naar die sierranden te vragen En ghi, nou, ik weet nog niet precies hoe positief ik nog ben als het begint, maar zien we dan wel weer

Sidn3y, leuk! Babywasjes Hiero droogde het ook erg slecht inderdaad.. En ik heb gewoon een droger staan hoor, maar ik wilde alles zo mooi mogelijk houden, gek mens

De rest heb ik even niet goed onthouden, ben te stuiterig van Aoraki's berichtje.. Voor de rest!

Ehm, nouja, ik ben net mijn bed uit en lief ligt nog te pitten, dit is zijn eerste dag zonder afspraken of dingen die hij moet in weken en weken, dus ik laat hem maar liggen.. Ik moet zo alleen even langs de VK voor een voorschrift voor de geboortetens en dan langs het werk van mijn bro om 'm gefaxt te krijgen, maar daarna kunnen we hopelijk ook nog ff een samen-middagje hebben ofzo.. Heb 'm ook wel gemist enzo

Enenenen! Ons huis is zo mooi schoon! Het was zo'n mooie, leuke, fijne dag gisteren dat mijn kat het vanmorgen wel móest vieren door naast mijn bed te kotsen en het was helemaal gezellig, en mijn papa en broertje zijn ook nog langsgekomen om mee te eten.. Ik moest er wel heel hard van huilen hoor, zó fijn dat ons huis zo schoon is en dat ze dit allemaal voor ons hebben gedaan
3!
  maandag 16 november 2009 @ 11:27:07 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74742921
Jeuj, 2 maxi-posts onder elkaar

trixie, wat ik me nog bedacht mbt je dilemma (maagzuur of kussen tussen je knieën), we waren een weekendje weg, en ik had echt een SUPERDIK kussen tussen mijn benen, en de dag erna geen centje pijn meer! dus EN helling anti-maagzuur EN kussen tussen de knieën dus nu thuis ook een extra sik kussen in de sloop ertussen gepropt, en welja, vanochtend weer een goede ochtend gehad!
  maandag 16 november 2009 @ 11:29:14 #158
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74742987
Aoraki, wat leuk dat jullie zoontje zich niks van zo'n geplande keizersnede aantrekt en zich gewoon al aankondigt. Van harte gefeliciteerd!
pi_74743022
Aoraki Van harte gefeliciteerd en Aoraki man natuurlijk ook!!!
pi_74743023
Aoraki en papa Aoraki: Gefeliciteerd! Dat is wel heel plotseling gegaan zeg!

Inca: wat goed dat je een lekkere dag hebt gehad. Schoon huis, lekker verwend en gezellig met iedereen samen geweest. En dan vanmiddag samen met lief leuke dingen doen! Geniet er van!
pi_74743079
Hier weer terug van een intensief weekend Belgische Ardennen. Vooral alle trappen op en neer in de grotten waren behoorlijk vermoeiend. Ben echt blij dat ik weer thuis ben!!
pi_74743108
Aoraki en man, gefeliciteerd!! Fijn dat alles goed is gegaan en ben ook zeer benieuwd naar de naam!

WupWup, mooie mijlpaal en nu puffen maar

Asy, fijn dat je het wel goed kan bespreken met je man en dat je schoonouders het enigszins goedmaken. En idd, jullie gaan het later zeker anders doen

BJ, ik hoop dat alles ok is!

harley, fijn dat alles in orde was bij de VK.

En de rest ben ik al weer kwijt
  maandag 16 november 2009 @ 11:33:51 #163
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74743140
Aoraki, gefeliciteerd!
  maandag 16 november 2009 @ 12:07:12 #164
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74744018
Aoraki , wauw, gefeliciteerd meid . Wat onverwacht toch zo . Oh wat heerlijk dat de kleine man er is. Een hele mooie en fijne, goede tijd toegewenst voor jullie drietjes .
  maandag 16 november 2009 @ 12:09:37 #165
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74744072
Ik liep net trouwens de trap op, met links een wasmand vol natte was, rechts een dochter van een kilo of... 11 (?) en in het midden een buik van ruim 37 weken . Ik kreeg er zo'n bizar gevoel bij, zo van jezus wie had dat gedacht dat dit nog kan .
pi_74744142
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:09 schreef Groofsken het volgende:
Ik liep net trouwens de trap op, met links een wasmand vol natte was, rechts een dochter van een kilo of... 11 (?) en in het midden een buik van ruim 37 weken . Ik kreeg er zo'n bizar gevoel bij, zo van jezus wie had dat gedacht dat dit nog kan .
  maandag 16 november 2009 @ 12:15:32 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74744216
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Asy, wat lief van je collega’s! Ga je ook steeds een week wachten met een kadootje uit te pakken?

En manlief heeft afgelopen vrijdag de babykamer weer een heel eind gefixt! Alle meuk eruit (naar boven gebracht, nou dat kan ik toch echt niet! ) en het ziet er al een stuk beter uit. Nu hopen dat het sierrandwonder gaat geschieden, en dan gaat het nog wat worden met die babykamer!

Vwb de bevalling, ik heb er zin an! Echt, het doet niet superveel pijn (naja, persen daargelaten) vond ik. Tis een kwestie van goed concentreren en dan kan je de pijn ahw “wegdenken” door heel geconcentreerd te ademen. Het werkte voor mij iig Ben alleen een beetje huiverig voor hoe we het gaan regelen met Eli wegbrengen en zo… Naja, dat regelt zich ook wel dan.
Ja ik ga braaf wachten...
ik moet wel, ik heb zo'n klikspaan in huis
Laten we hopen dat die sierrand nog op tijd opduikt...

Incantrix, fijn dat je een leuke dag hebt gehad. Alleen jammer van die kotsende kat
En meimeltje had ook een fijne tijd gehad in de Ardennen!
En ik ben ook heel nieuwsgierig naar de naam van de kleine Aoraki! En natuurlijk willen we foto's zien!
  maandag 16 november 2009 @ 12:16:56 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74744251
quote:
Ooooh, doe je wel voorzichtig!
Het zou mij niet meer lukken met mijn gammele lijf! Heb nu al moeite met een wasmand met droge was...
pi_74744360
quote:
Knap
pi_74744372
Aoraki (en man), gefeliciteerd!!! geniet ze!!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_74744513
Aoraki en Aoraki man van harte met de geboorte van jullie zoontje
  maandag 16 november 2009 @ 12:29:34 #172
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74744550
Hihi, ik vond het zelf ook totaal onlogisch hoor, maar het ging wonderwel goed (gelukkig ). Oh en nu ik toch op dreef ben en mijn balans blijkbaar tijdelijk heb hervonden, ga ik zo ook maar meteen de box naar beneden halen en het psijlenbedje van S uitelkaar schroeven .

Ik ben ook benieuwd naar de naam en de foto's .
  maandag 16 november 2009 @ 12:31:59 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74744600
Gefeliciteerd Aoraki!
pi_74744601
heb wel weer een beetje bijgelezen, maar soms gaan jullie echt heel snel!
zag stickertjes en controles voorbij komen dus daar ik dan even voor
Groofsken die toch wel een beetje eng doet, maar dat heel goed kan zonder rare kapriolen, kijk je toch een beetje uit?
Wup wup die 40 wk is maar ook geduldig wacht
asy met hele lieve collega's
Incantrix weer met mega post!
en dan meteen maar antwoord te geven op de vraag in die megapost: Vast voedsel maakt nog steeds ruzie
en dat breng ik dan ook steeds wel weer naar het toilet. Heb wel het idee dat ik niet meer alles eruit gooi, maar toch ook wel flinke golven...
Ben met vlagen echt nog misselijk en dan moet mn drinken er ook uit! maar voel me wel aardig!
pi_74744885
Draakje, mooi dat het wat beter gaat

Hier langzaam wat dingetjes aan het inpakken al
pi_74744908
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:43 schreef freecell het volgende:
Draakje, mooi dat het wat beter gaat

Hier langzaam wat dingetjes aan het inpakken al
dank, denk ook wel dat het een soort van gewenning is en me er niet zo druk over maken!
pi_74745170
Aoraki en man van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Ik kom even goedenmiddag zeggen dames. Ik moet geloof ik nog rustiger aan doen. Ik had gisterenavond na een weekend alleen met mijn duo (man had nachtdienst en sliep overdag) zulke pijnlijke steken links in mijn onderbuik dat ik toch maar de verloskundige heb gebeld. Eerst moest ik mijn temperatuur meten, en daarna voor de zekerheid mijn urine langs de HAP brengen (heeft mijn man gedaan) en als er geen blaasontsteking uit kwam (ik heb dus geen blaasontsteking) moest ik met 2 paracetamollen van 500 mg mijn bed in duiken en mijn rust nemen. Mijn moeder haalt vanmiddag mijn dochter uit school, en zal morgen dat ook wel doen. En ik mag alleen vanavond even de aardappeltjes bakken voor het avondeten en de kinderen naar bed brengen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Faja-Lobi op 16-11-2009 13:15:57 ]
pi_74745220
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:44 schreef draculettetje het volgende:

[..]

dank, denk ook wel dat het een soort van gewenning is en me er niet zo druk over maken!
Het went ook wel echt he?
Bij leander heb ik letterlijk tot en met de bevalling gekotst (niet zo heftig als jij hoor, keer of 2 a 3 per dag! Was te doen) en op een gegeven moment was ik het echt helemaal gewend.
En zodra hij er uit was, was het helemaal over Nog nooit zulke lekkere koffie gehad als de volgende morgen
pi_74745237
Oi Faja In bed blijven dan maar vandaag! Sterkte joh, das knap vervelend
pi_74745567
Aoraki en man gefeliciteerd!!!

Tan, wat klote dat het nu toch weer minder gaat..

Faja, Fijn dat je moeder komt helpen

Groof, wat knap dat je dat kan!

Wup 40 weken!

Dracu, jammer dat het nog steeds niet beter gaat. Ik hoop dat je wel uit het zkh blijft hoor

Ik heb geslapen tot 12.00, dus ik heb het overleefd Ben om half 4 maar weer naar bed gegaan
pi_74745868
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:57 schreef freecell het volgende:
Bij leander heb ik letterlijk tot en met de bevalling gekotst (niet zo heftig als jij hoor, keer of 2 a 3 per dag!
Dat wist ik helemaal niet... heftig hoor!

en sterkte draculettetje, lijkt me niet niks

Faja, jij ook sterkte!
pi_74745883
Dag zwangeren,

Ik had graag eerder wat van me willen laten horen, maar ik lag in het beste ziekenhuis van Nederland waar ze om mij onbekende redenen nog niet van draadloos internet hebben gehoord. Ik zal samenvatten wat er de laatste dagen 4 dagen is gebeurd.

Donderdag 12 november om 9.30 uur had ik bij een zwangerschapsduur van 41 weken en 1 dag een controle. Meteen na de controle ben ik opgenomen om de bevalling in te leiden. Eerst heb ik wat medicijnen gekregen om mijn lichaam klaar te maken voor het inleiden en om 1 uur ’s nachts zijn spontaan mijn vliezen gebroken (compleet met een vloedgolf aan vruchtwater, net als in de fillum). Hierna zijn vrij snel de weeën vanzelf op gang gekomen die meteen erg heftig waren en te snel op elkaar volgden. Ik heb tweemaal een ruggenprik gehad en uiteindelijk zelfs een pethidinespuit, maar deze pijnbestrijdingsmiddelen hebben niets uitgehaald. Tot een uur of 15.00 was de bevalling ronduit zwaar en hebben mijn lief en ik enkele momenten van grote wanhoop gezien. Het laatste deel, het eruit persen van het nieuwe wereldwonder, ging daarentegen erg goed, al duurde het wel lang voor hij het licht van een Amsterdams verloskamertje wilde aanschouwen. Vrijdag de 13e om 17.04 uur is onze reus Ivan de Verschrikkelijke geboren. Hij weegt 4900 gram en hij is fantastisch. Hij is knap (donkerblond haar met bakkenbaarden, mijn neus, zijn lippen) en ongelooflijk lief.

Er zijn een paar redenen dat we in het ziekenhuis moesten blijven. Allereerst is het de standaardprocedure bij grote kinderen. Een tweede reden is dat we allebei net na de bevalling verhoging hadden. De artsen wilden in de gaten houden of Ivan een infectie zou ontwikkelen. Tot slot heb ik net na de bevalling vrij veel bloed verloren. Hiervoor heb ik nog een bloedtransfusie gehad en hebben de artsen me een tijdje extra in de gaten willen houden.

We zijn zojuist thuisgekomen. Mijn lief heeft me met tranen in m’n ogen door de hal van het OLVG naar de auto gereden; de gelukshormonen gieren door mijn lijf.

Een fotootje (ik beloof dat ik gauw met iets meer zal komen):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74745949
Ik krijg pas over 3 weken (week 37) weer een echo om te kijken waar de placenta ligt.
Ligt ie er nog voor dat wordt de keizersnede gepland de week erna (week 38), zoniet dat wachten we gewoon af en kan het nog januari worden.

Ik zelf bloed helemaal niet meer Het is echt rustig op dat gebied dus ik heb echt goeie hoop.
Ik wil ook nog wel even van mijn verlof genieten trouwens dat bijna begint. Ik heb nog wel wat dingetjes te doen...
pi_74746012
Welkom Ivan !! Je bent op dezelfde dag geboren als mijn neefje. Gefeliciteerd Claudia en man met jullie zoon. Wat een droppie!
pi_74746013
Claudia
Gefeliciteerd met jullie reus!!!

je klinkt heerlijk gelukkig
  maandag 16 november 2009 @ 13:24:28 #186
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_74746043
2 nieuwe beebs Van harte gefeliciteerd!!!!!
Wat een moppie Claudia_x!
pi_74746097
Claudia en man, gefeliciteerd met jullie Ivan

Inmiddels allebei weer helemaal fit enzo?
pi_74746101
Claudia_x, gefeliciteerd, en dat jullie nu maar veel mogen genieten hoor! en goeie genade! 4900 gram!!! da's bijna twee keer zoveel als wat selene woog!
  maandag 16 november 2009 @ 13:26:24 #189
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74746108
Jeutje Claudia! 4900 gram! Ik voel met je mee! Wat een beer zeg!
En wat een heftige bevalling! Wat was de reden van het inleiden?

En heet hij Ivan? Of is dat een koosnaampje? Beter lezen.

Welkom thuis iig! Ga lekker genieten met z'n drietjes!
pi_74746168
Claudia van harte gefeliciteerd met jullie mooie reus Ivan!!
Het klinkt best heftig, maar gelukkig zijn jullie nu lekker thuis!!
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 13:32:43 #191
5428 crew  miss_sly
pi_74746277
Aoraki en man gefeliciteerd

Claudia en lief, ook gefeliciteerd met jullie Ivan! En nu begrijp ik oeke, toen die postte dat ze helemaal emo werd van de foto van Senna met hetzelfde mutsje als haar Ko. Ivan heeft ook datzelfde mutsje en ik hou het echt niet droog
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 16 november 2009 @ 13:32:59 #192
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74746288
Gefeliciteerd Claudia 4900 gram Maar wat klink je gelukkig, geniet ervan En een toffe naam
pi_74746320
Hij heet officieel Ivan Max. Het inleiden is eigenlijk standaardprocedure in het OLVG bij een zwangerschapsduur van 41 weken. Er was toevallig plek, dus het kwam allemaal wel goed uit.

Heb overigens geen medelijden met me om die 4900 gram! Ik lieg niet als ik zeg dat het eruit werken echt heel gemakkelijk ging en me zo is meegevallen. Wat eraan voorafging is het zwaarste wat ik ooit heb meegemaakt, maar da's meer iets voor het bevallingstopic.

Ik ga nu de kraamhulp opwachten en lees later bij! Er is hier vast ook weer veel gebeurd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_74746375
Ivan Mooie naam, mooi jochie! en wat een reus idd!
Gefeliciteerd!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 16 november 2009 @ 13:35:38 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74746382
Claudia, gefeliciteerd met je kleine reus!
ow hemeltje, bijna 10 pond

Faja, beterschap! Fijn dat je moeder komt helpen

lily, fijn dat je niet meer bloedt!
  maandag 16 november 2009 @ 13:36:34 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74746408
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
Hij heet officieel Ivan Max. Het inleiden is eigenlijk standaardprocedure in het OLVG bij een zwangerschapsduur van 41 weken. Er was toevallig plek, dus het kwam allemaal wel goed uit.

Heb overigens geen medelijden met me om die 4900 gram! Ik lieg niet als ik zeg dat het eruit werken echt heel gemakkelijk ging en me zo is meegevallen. Wat eraan voorafging is het zwaarste wat ik ooit heb meegemaakt, maar da's meer iets voor het bevallingstopic.

Ik ga nu de kraamhulp opwachten en lees later bij! Er is hier vast ook weer veel gebeurd.
Gefeliciteerd, en nu lekker genieten van je kleine mannetje! Want het blijft een klein menneke, ondanks het gewicht!
pi_74746464
Oh Claudia, wat een moppie (of eigenlijk mop...) is Ivan zeg! Van harte gefeliciteerd, ook voor je lief natuurlijk. En wat al gezegd is, lekker van gaan genieten nu!
pi_74746569
Claudia wat een heftige bevalling! Maar wat een prachtige kerel en 4900 gram Geniet van je gelukshormoontjes Welkom Ivan
pi_74746576
Babyboom Gefeliciteerd Claudia
  maandag 16 november 2009 @ 13:43:25 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74746629
Oh Claudia, dar is ie dan, jullie manneke . Ivan, mooie naam . Een hele mooie tijd toegewenst , laat die gelukshormonen maar gieren .
  maandag 16 november 2009 @ 13:45:09 #201
190853 RockabeIIa
pi_74746682
Hij mag dan groot zijn, ik vind em super gelukt, Claudia!
Van harte proficiat!
pi_74746784
Wow Ivan, je doet je naam werkelijk eer aan...dat is echt een naam voor een beer van een kerel(tje)! Ongelooflijk gefeliciteerd met jullie mooie ventje, ga enorm van hem genieten en heel veel geluk met zn 3tjes!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_74746941
Even snel vanaf m'n mobiel maar ik zag een mooie mini reus voorbij komen!
claudia van harte met jullie mooie ivan! en fijn dat jullie nu thuis zijn
pi_74746944
Aoraki en Aoraki-papa gefeliciteerd

En Claudia ook gefeli!! wat jammer dat de pijnstilling weinig uithaalde maar wat heb je een ontzettend mooi mannetje gebakken zeg!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74746964
Claudia, gefeliciteerd met Ivan! Wat een mooi jochie zeg!
pff en wat een gewicht zeg! Jeetje!
En nu lekker thuis gaan genieten!

Ohw ja en Aoraki en man ook gefeliciteerd met jullie zoon!
pi_74747417
Twee nieuwe mannetjes op deze wereld! Gefeliciteerd Claudia en Aoraki!

Hmm... ik ben zojuist gebeld door m'n verloskundige dat ik een extra afspraak moet maken bij een 'bureau voor klinische genetica' om te bekijken of ik vanwege een mogelijk erfelijke afwijking in mijn mans kant van de familie, misschien een extra uitgebreide 20-weken echo moet hebben... Ik mocht me geen zorgen maken, zei ze (drie keer!), maar stiekum bekruipt je dan toch zo'n vreemd gevoel...
Nah ja, ik zal de verwijsbrief maar eens gaan halen, misschien valt het allemaal reuze mee.
pi_74747581
Aoraki van harte!

En Claudia ook van harte met Ivan!
Ging die mevrouw bij de balie van het OLVG bij de uitgang ook bijna aan je baby zitten toen je vertrok? Dat deed ze bij mij bij zowel Lis als Morris
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_74747931
Aoraki en man van harte gefeliciteerd!

En Claudia en man, ook gefeliciteerd met Ivan! Leuke namen heeft hij.

Snoopy, dat meen je niet! Maar goed dat ze dat bij Ko niet deed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74747970
Claudia en man van harte met Ivan! Wat een mooierd!
pi_74748316
Oohhhh.... Claudia, wat een lekker mannetje! Gefelicitieerd met jullie zoon!!
  maandag 16 november 2009 @ 14:50:54 #211
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_74748498
Wat een heerlijke reus

Van harte Claudia, geniet van elkaar en jullie mannetje!
pi_74748655
Claudia van harte gefeliciteerd met je reusje ivan
  maandag 16 november 2009 @ 14:59:01 #213
95408 Incantrix
pi_74748694
woah, Claudia, dat klinkt allemaal heel erg heftig, maar je hebt het 'm maar mooi geflikt joh! Ontzéttend gefeliciteerd, ik vind de namen heel mooi Geniet ze, en wees trots op jezelf!! En wat een lief koppetje..

Groofsken,hoe dóe je dat? Haha, wel slim, meteen gebruik maken van de situatie

Davinia, dat klinkt goed, ben sowieso al blij voor je dat het zo goed gaat en thnx voor de tip Ondertussen staat ons volledige bed hoger aan één kant (en de klossen staan eronder en nu moet ik op mijn tenen gaan staan op de matras te gaan zitten ) en dat bevalt ook heel goed Fijne dingen..

Draculettetje, voor het overgeven, maar het klinkt wel wat beter als eerst. Ik hoop echt dat je het heel snel kwijt zal zijn nu.. En het is wel waar wat je zegt, het went dus wel, bij mij was het eigenlijk een openbaring toen het misselijk zijn ophield, zo van 'ohja, zó voelde dat!'

Faja, bah, wat vervelend! Gaan ze nu nog wel verder kijken wat het is, of is het bandenpijn ofzo?

Shandaly, daar zou ik inderdaad toch ook wel even van moeten slikken, succes ermee!

Haha, Flugeltje, wat een geweldige aanpassing aan je avatar (edit: Pvoesss, haha, die van jou ook! )

En jeuj, ik heb meteen al een telefoontje van mijn verzekering gekregen: de geboortetens is geakkoordeerd, dus ik kan het meteen gaan regelen Helemaal chill.. Ik heb trouwens al 3 dagen veel harde buiken, ook 's-nachts een aantal en overdag dus ook, dus ik denk dat dat voorwerk nu lekker aan het doorzetten is. Ze zijn niet heel regelmatig qua tijd, maar wel met regelmaat aanwezig zeg maar Hopelijk doet het in elk geval iets, dat zou natuurlijk mooi zijn
3!
  maandag 16 november 2009 @ 15:27:06 #214
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74749490
Claudia, van harte gefeliciteerd met Ivan!
pi_74749613
Claudia gefeliciteerd met je grote kleine mannetje wat een lieve foto!

Incantrix aan het rommelen, spannend spannend!
pi_74750282
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:59 schreef Incantrix het volgende:

Ik heb trouwens al 3 dagen veel harde buiken, ook 's-nachts een aantal en overdag dus ook, dus ik denk dat dat voorwerk nu lekker aan het doorzetten is. Ze zijn niet heel regelmatig qua tijd, maar wel met regelmaat aanwezig zeg maar Hopelijk doet het in elk geval iets, dat zou natuurlijk mooi zijn
Ik wil je geenszins ontmoedigen, maar dit heb ik ook al zo'n 3 weken
pi_74750457
Ha Incantrix, de tens geregeld Relaxed

Claudia, gefeliciteerd!
pi_74750491
<Claudia, gefeliciteerd!!! Wat een heftige bevalling!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 16 november 2009 @ 16:04:43 #219
95408 Incantrix
pi_74750643
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:53 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik wil je geenszins ontmoedigen, maar dit heb ik ook al zo'n 3 weken
Ooww, maar daarmee wil ik geenszins insinueren dat ik het idee heb dat het nu sneller zal gaan ofzo, ik ken net iets te veel verhalen van dames hier die wekenlang voorwerk hadden Maar vind het wel interessant dat er überhaupt al een paar dagen veel voorwerk aan de gang is en hoop eigenlijk vooral dat dat ervoor zorgt dat later als ik groot ben de bevalling soepeler of vlotter verloopt Van mij mag hij sowieso nog wel even blijven zitten hoor, ik ben het nog helemaal niet zat!

En Freecell, ik zal je over een paar weken wel laten weten wat ik ervan vond, ok?
3!
pi_74750743
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:04 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ooww, maar daarmee wil ik geenszins insinueren dat ik het idee heb dat het nu sneller zal gaan ofzo, ik ken net iets te veel verhalen van dames hier die wekenlang voorwerk hadden Maar vind het wel interessant dat er überhaupt al een paar dagen veel voorwerk aan de gang is en hoop eigenlijk vooral dat dat ervoor zorgt dat later als ik groot ben de bevalling soepeler of vlotter verloopt Van mij mag hij sowieso nog wel even blijven zitten hoor, ik ben het nog helemaal niet zat!

En Freecell, ik zal je over een paar weken wel laten weten wat ik ervan vond, ok?

Die hoop deel ik wel met je overigens! Dat ik niet helemaal vanaf 'nul' hoef te beginnen, zeg maar. Oh en ik ben ook hartstikke nieuwsgierig naar je ervaringen met die Tens
  maandag 16 november 2009 @ 16:16:49 #221
95408 Incantrix
pi_74751033
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:07 schreef WupWup het volgende:

[..]

Die hoop deel ik wel met je overigens! Dat ik niet helemaal vanaf 'nul' hoef te beginnen, zeg maar. Oh en ik ben ook hartstikke nieuwsgierig naar je ervaringen met die Tens
Duurt nog heel lang toch? En dat hoop ik idd ook, voor ons allebei! Zou toch mooi zijn he? En dan zal ik het zéker posten! Sprak vandaag wel mijn verloskundige nog hierover en zij had laatst ook iemand die dit gebruikt had en die was er echt súperblij mee, dus het leek haar een prettige mogelijkheid. We gaan het zien!

(En dan moet ik nu weer achter de pc vandaan, lief met her-installatie-dingen afmaken )
3!
  maandag 16 november 2009 @ 16:48:43 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74752019
heeeey dames; problemen met internet vanmiddag; dus nu pas weer online...

maar wat een leuk nieuws! 2 mannetjes geboren!!

Claudia; gefeliciteerd met je mooie grote kerel Ivan

Voor Aoraki en manlief jeuj! wat goed!!! ben benieuwd naar het resultaat.....

@Tan, wat ontzettend balen dat je bloeddruk gisteren toch weer te hoog was.... ik hoop dat je de rust kan vinden en je bloeddruk een beetje onder controle blijft, zodat je lekker thuis kan blijven...

@Dracu; een dikke , frustrerend dat het nog steeds niet echt lekker gaat......

Ik ben dus ook weer bij de VK geweest en weer een stickertje gekregen! Scheelde alleen niet veel, bij de 1e bloeddrukmeting had ik een onderdruk van 95 , gelukkig bij een 2e meting met een ander apparaat bleek het mee te vallen en was het 85...redelijk stabiel dus.... Moet wel elke week terug blijven komen.
Urine was wel weer goed en ons kleintje ligt nog steeds keurig met het hoofdje naar beneden! en de kans dat het nu nog weer terug draait, wordt steeds kleiner
al met al, goed nieuws!
(en mijn gewicht is ook al 3 weken stabiel, ook wel prettig)

en oei, wat wordt dat lijstje voor mij ineens kort....
  maandag 16 november 2009 @ 17:03:06 #223
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74752482
Even gekopieerd van mijn web-log, want ik duik nu lekker op de bank

Eigenlijk had ik gehoopt dat ik een mooie lage bloeddruk zou hebben bij de controle vandaag in het ziekenhuis; de laatste dagen waren - op gisterenavond na - de thuismetingen immers overwegend laag genoeg. Maar niets was minder waar. Een bloeddruk van 175/98. De gynaecoloog was niet zo blij, morgen moet ik terugkomen voor een nieuwe meting en als deze weer te hoog is volgt wederom een opname.

Nu maar hopen dat het meevalt, want ik weet: voor eigen bestwil en die van de baby enzovoorts, maar een nieuwe ziekenhuisopname is zo ontzettend onpraktisch en niet leuk. Gelukkig heeft de baby er - voor zover te peilen - totaal geen last van. Alles was verder goed, baby’s bovenbeen mat zelfs een zwangerschapsduur van zesendertig weken en vijf dagen, in plaats van de drieëndertig die ik nu daadwerkelijk ben. Een lang kindje dus, zoals het nu lijkt.
pi_74752566
Wow, even een dagje weinig lezen en er zijn meteen 2 nieuwe beebs!!

Aoraki en Claudia gefeliciteerd met jullie mannen!

Lijstje wordt inderdaad steeds korter zo...gelukkig hoef ik volgend jaar pas
  maandag 16 november 2009 @ 17:06:25 #225
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74752595
Claudia, gefeliciteerd
Je hebt gewoon een kleuter gebaard
  maandag 16 november 2009 @ 17:31:20 #226
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74753537
Gefeliciteerd Mama Aoraki en Papa Aoraki met de geboorte van jullie zoon! Veel succes de komende dagen in het ziekenhuis!

Claudia en lief van harte gefeliciteerd met de geboorte van Ivan!
Wat een prachtig kindje!

Inca: lekker dat je de goedkeuring voor de tens al binnen hebt zeg!

Beesie-Jen heeft weer een stickertje te pakken! Goed nieuws allemaal!

Tan: een dikke kus voor jou! Fijn dat het kindje in ieder geval niets merkt van de te hoge bloeddruk maar ik hoop dat de bloeddruk nu toch gauw gaat zakken en dat je morgen niet opgenomen hoeft te worden!
A grand adventure has begun.
pi_74753675
claudia ook gefeliciteerd met IVAN

Waarom is de bloeddruk zo belangrijk eigenlijk ?
(ik snap hele het principe van bloeddruk nog steeds niet mischien me toch eens in verdiepen)
Maar klote dat je dan weer het ziekenhuis in moet TAN.
pi_74753873
Whaaa, Claudia ook bevallen en nog wel van zo'n prachtzoon!
Ivan, goeie naam, zeg!

Veel geluk jullie!
  maandag 16 november 2009 @ 17:49:23 #229
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74754193
quote:
Op maandag 16 november 2009 17:34 schreef harley het volgende:
claudia ook gefeliciteerd met IVAN

Waarom is de bloeddruk zo belangrijk eigenlijk ?
(ik snap hele het principe van bloeddruk nog steeds niet mischien me toch eens in verdiepen)
Maar klote dat je dan weer het ziekenhuis in moet TAN.
google is your best friend

typ maar eens op zwangerschap en hoge bloeddruk en je krijgt heeeeeeel veel info....

en trixje aan het rommelen; dat had ik helemaal gemist; wat fijn!!! spannend joh!
  maandag 16 november 2009 @ 18:41:39 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74755852
Och Tan, hoe kan dat nou? Kon de gyn dat ook uitleggen? Als de bloeddruk thuis redelijk is, waarom hij dan in het ziekenhuis zo hoog is? En mag je niet thuis blijven als je steeds braaf meet en in de gaten houdt of het niet te gek wordt (en dan netjes 'rapportjes' inleveren bij de gyn)?
Hè bah... voor jou. Hopelijk is die opname niet nodig...
  maandag 16 november 2009 @ 19:06:56 #231
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74756676
snode plannen aan
Ik bedenk me net, ik kan op de geboortekaartjes ook decemberzegels plakken!
/snode plannen uit
  maandag 16 november 2009 @ 19:07:28 #232
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74756691
Tan, sterkte, balen dat je weer naar het ziekenhuis moet.
pi_74756734
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:06 schreef amaranta het volgende:
snode plannen aan
Ik bedenk me net, ik kan op de geboortekaartjes ook decemberzegels plakken!
/snode plannen uit
da's toch helemaal legitiem? het zijn kaartjes en het is december......

sterkte Tan, hopelijk valt het allemaal mee!
  maandag 16 november 2009 @ 19:14:57 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74756937
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:08 schreef simmu het volgende:

[..]

da's toch helemaal legitiem? het zijn kaartjes en het is december......

sterkte Tan, hopelijk valt het allemaal mee!
ja maar ik had het nog niet eerder bedacht
Dus ik ga ze gelijk bij de kpn bestellen. Is nu gratis (het bestellen dus) en dan leuke agenda erbij.
Weet alleen niet hoeveel vellen ik zal doen.
  maandag 16 november 2009 @ 19:16:44 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74757000
Overigens doe ik dan niet meer aan kerstkaarten. Misschien een leuk inlegvel bij iedereen zovan, dit is ook een kerstkaart
Wordt anders dure grap (ook kwa postzegels dus)
  maandag 16 november 2009 @ 19:17:34 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74757028
Of misschien gewoon een kerstkaart als geboortekaartje.
Prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar.

ps 12 december is onze sjors geboren om 06.53 dan witte da ôk weer
pi_74757087
Allereerst: Aoraki en man, gefeliciteerd
en natuurlijk Claudia_x en man met Ivan (mooi mannetje )

Tan, dat is inderdaad wel heftig hoog zeg, die bloeddruk van jou Fijn om te horen dat beebje er geen last van heeft. Denk je dat je thuismetingen wat lager uitkomen omdat je dan toch meer ontspannen bent? Dikke knuffel in elk geval

BJ weer een stickertje mooi dat je bloeddruk en gewicht stabiel zijn. Je gaat echt heel hard dus als je dit nog even kan volhouden dan krijg je straks een heel stickerboekje bij je kindje.

Incantrix, toch wel spannend hoor Ben je je mentaal al een beetje aan het voorbereiden op het 'echte werk' ? Je staat in het lijstje na Aoraki en die heeft haar kindje al
  maandag 16 november 2009 @ 19:21:26 #238
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74757180
Zijn Kerstzegels goedkoper dan geboortezegels dan? Dan doe ik dat ook hoor. Who cares.
pi_74757193
Aoraki en vriend gefeliciteerd met jullie kleine

Claudia en vriend ook gefeliciteerd met Ivan, wat een lief gezichtje
  maandag 16 november 2009 @ 19:24:01 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74757296
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:21 schreef Groofsken het volgende:
Zijn Kerstzegels goedkoper dan geboortezegels dan? Dan doe ik dat ook hoor. Who cares.
10 cent per zegel.
Een decemberzegel/kerstzegel kost je 'maar' 34 cent.
  maandag 16 november 2009 @ 19:25:05 #241
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74757340
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

10 cent per zegel.
Een decemberzegel/kerstzegel kost je 'maar' 34 cent.
Oh nou, dan weet ik het wel .

Ben bijna toe aan dat soort regeldingskes. Nog een paar grotere dingen en dan het geneuzel van enveloppen schrijven enzo . Zin in .
  maandag 16 november 2009 @ 19:25:57 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74757369
En bij drie vellen krijg je nog een leuke agenda ook

ps de volgende keer zal ik al mijn gezever in een post proppen
pi_74757435
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:17 schreef amaranta het volgende:
Of misschien gewoon een kerstkaart als geboortekaartje.
Prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar.

ps 12 december is onze sjors geboren om 06.53 dan witte da ôk weer
  maandag 16 november 2009 @ 19:27:56 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74757459
onthoudt de decemberzegeltip

en wij sturen dit jaar ook geen kerstkaartjes...
  maandag 16 november 2009 @ 19:32:28 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74757648
Huh heb ik iets gemist? Is Aoraki bevallen??
pi_74757762
Top Amarante, die ga ik ook halen... je mag ze geloof ik ook al vanaf 18-11 t/m 4-01 gebruiken, dus dat moet frummel wel kunnen redden lijkt me Wij sturen ook geen kerstkaarten (al jaren niet eigenlijk)...

BJ, weer een stickert!

Tan, wat ontzettend ruk! Hoop dat je bloeddruk morgen wat lager is en je niet weer moet blijven. Ik ga voor je duimen hoor...
pi_74757795
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:32 schreef amaranta het volgende:
Huh heb ik iets gemist? Is Aoraki bevallen??
Uhm ja.... vanochtend heeft Aoraki-man gepost! Moet je effe een paar pagina's terug kijken
  maandag 16 november 2009 @ 19:37:06 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74757875
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:35 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Uhm ja.... vanochtend heeft Aoraki-man gepost! Moet je effe een paar pagina's terug kijken
Wat gaaf! Op mijn dochters verjaardag. De mooiste dag van november!
  maandag 16 november 2009 @ 19:38:26 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74757934
Aoraki, gefelicteerd, geniet van je mannetje!
Hopelijk mag je naar huis over 3 dagen!
pi_74757957
Kerstzegels hebben we bij Kim toen gedaan. Met kerst inlegvel erbij.
  maandag 16 november 2009 @ 19:40:36 #251
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74758007
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kerstzegels hebben we bij Kim toen gedaan. Met kerst inlegvel erbij.
Ja denk dat het zoiets wordt ja. Ik zal Eva wel weer in een kerstvrouwpak op de foto zetten
  maandag 16 november 2009 @ 19:42:56 #252
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74758099
Hey Amaranta, hoe voelt het? Verlof?
pi_74758366
oh ja, kerst-inlegvel !

goeie tip

en nog op tijd want nu kan ik ze nog op m'n werk kopiëren
pi_74758907
Ivan: En Claudia, dat heb je toch maar mooi geflikt, goed hoor!

Inca: leg eens uit van die tens? hoe werkt het en is dat voor een thuisbevalling?

Tan: ^^^^&^%$#%^%$ balen zeg!

BJ een sticker Nice!
pi_74760185
Twee verse beebjes!

Aoraki en Claudia, van harte gefeliciteerd met jullie zonen!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 16 november 2009 @ 20:47:40 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74760954
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:42 schreef Groofsken het volgende:
Hey Amaranta, hoe voelt het? Verlof?
Eh, ik denk goed. Ik werk sowieso niet op maandag en dinsdag
maar de gedachte dat ik woensdag niet meer hoef is heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!
  maandag 16 november 2009 @ 22:09:27 #257
11682 Moonah
Jolie femme
pi_74764575
Jeeeujjj! Claudia is moeder!
Van harte gefeliciteerd!
Mooi he?
Geniet van jullie zoon Ivan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_74767838
Aoraki en AorakiMan Gefeliciteerd!!!

Claudia en ClaudiaMan Gefeliciteerd!!!
pi_74770894

Ik kan weer niet slapen.. Stomme benen
pi_74771914
Wat irritant, Vlindur
pi_74771952
Ik ook niet.... Stomme snurker! Maar hij moet er zo toch uit, kan ik mooi nog ff!
pi_74771973
Goedemorgen, ik heb de halve nacht wakker gelegen van de harde buiken. En zo waar heeft mijn zoon vannacht niet naast mij in bed gelegen terwijl zijn vader werken was. Ik had serieus 1.40 mtr breed voor mij alleen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 06:49:56 #263
95408 Incantrix
pi_74771983
Goodmornings! Hopelijk komen er strakjes een hoop posts over góede nachtjes slapen enzo Ik heb verder ook lekker geslapen hoor, nu alleen een beetje vroeg wakker.. Even boterhammetje gegeten en zo weer terug dus!

BJ, jeuj, sticker! Wel bizar dat je bloeddruk zo veel kan verschillen per apparaat? Nouja, hoe dan ook, je sticker is weer in de pocket voor deze week En pfff, dat lijstje is best confronterend he? Ik durf ook al amper op mijn hyves te komen vanwege de ticker die ik daro heb (met <20 dagen erop )..

Oh Tan, jeetje wat vervelend.. En ook als het het beste is voor jou/de baby mag je het heus vervelend vinden toch? Het ís ook gewoon niet fijn, en je hebt ook nog eens een gezin dat je nodig heeft.. Ik hoop echt dat het vandaag uiteindelijk niet nodig blijkt te zijn en dat dat lange kindje van jou dan besluit te komen zodra het kan Ik duim voor jou vanochtend!

Heej Keshet, hoe is het met jou eigenlijk?

Amaranta, dat is wel een goeie zeg, daar had ik helemaal niet aan gedacht.. Heb dus echt nét vandeweek de gewone geboortezegels binnengekregen.. En dit zou ons dus wel ¤ 15,= gescheeld hebben.. Nouja, helaas, niks aan te doen En wij hebben ook geen zin om kestkaartjes te verzenden (al vind ik jouw oplossing dáárvoor ook wel weer geniaal ), sowieso denk ik dat onze kerst een beetje een anti-kerst wordt.. We hebben er ook allebei helemáál geen zin in

Octopussy, lief dat je het vraagt Vond het eigenlijk wel even schokkend dat mijn directe voorgangster nu al bevallen is (en dat het ook uit zichzelf op gang is gekomen enzo), maar anderszijds begint het gevoel dat het zo langzamerhand ook wel tijd wordt wel een beetje door te dringen. Mind you, ik ben het zéker nog niet zat en van mij mag hij rustig nog blijven zitten, maar ik heb nu wel het gevoel dat ik geen zin meer heb om nog eeuwen zwanger te zijn. De ruimte voor de beeb is klein en dat is goed te merken, de Ischias is nu zelfs met totale rust vaak erg genoeg om flink in de weg te zitten en soms verlang ik wel naar het moment dat mijn lijf weer helemaal 'van mij' is Ben het dus niet zat, maar zou er ook niet rouwig om zijn als hij nu niet meer heel lang op zich laat wachten (hell, eruit moet hij toch, haha). En hoe is het nu met jou?

DJRandall, die Tens kan overal gebruikt worden, ook thuis. Je huurt of koopt het apparaatje (huur duurt 6 weken, je krijgt 'm dan iets van 3 of 4 weken voor je uitgerekende datum thuisgezonden) en je kunt het zelf (nouja, je partner dan waarschijnlijk, de elektrodes moeten op je rug) bevestigen en bedienen. Degene die je huurt is een versie die al vele jaren in gebruik is en deze onderbreekt de pijnprikkel doormiddel van kleine elektische pulsen. Deze schijnt vooral erg fijn te zijn bij rugweeën. Ze hebben ook een nieuwere versie, maar die kun je alleen kopen en niet huren (gelukkig blijkt mijn verzekering ook de aanschaf van deze te vergoeden, sinds deze even duur is als de huur van die 'oudere') en die werkt weer anders (stimuleert de aanmaak van endorfines, het natuurlijke anti-pijn-hormoon zeg maar) en dat leek mij persoonlijk prettiger, omdat endorfine zich natuurlijk niet richt tegen een bepaalde soort pijnprikkel, maar bij alle soorten weeën effect heeft. Met deze versie had mijn VK dus al ervaring en degene die deze onlangs in haar bijzijn gebruikt had was er volgens haar héél erg blij mee, dus dat vind ik wel goede reclame. Als je interesse hebt zou ik hier even kijken, en als je vragen hebt zou ik deze mensen zéker even mailen, ze mailen snel terug en leggen goed en uitgebreid uit wat je wil weten. Verder kun je even in de polisvoorwaarden van je aanvullende verzekering kijken of je de Tens misschien vergoed krijgt, mijn verzekeraar vergoed dit dus mits er vooraf toestemming is gevraagd met daarbij een verzoekje van de verloskundige. Overigens heb ik van het bedrijf dat ze verhuurt en verkoopt begrepen dat Delta Lloyd (mijn verzekeraar) ook de aanschaf van die nieuwste vergoed mits zij een speciale faktuur maken en inzenden, maar dat staat niet in mijn voorwaarden. Even bij hen informeren wat eventuele ervaringen zijn met die verzekeraar kan dus de moeite lonen

Haha, Lijnloos, welterusten.. Dat is precíes wat ik nu ook ga doen! (Ehm, hoe laat is het nu eigenlijk? Mijn pc zegt dat het kwart voor zes is geweest, maar het forum zegt dat het een uur later is )

[edit]Faja, da's nou jammer, heb je het rijk voor jou alleen, lig je wakker met harde buiken! [/edit]
3!
pi_74772004
Ach Incantrix, ik had wel 1.40 mtr breed om mijn harde buiken weg te zuchten en hield niemand anders dan mij zelf wakker.

Tan, ik hoop dat je straks weer thuis bent met een lagere bloeddruk en dat er geen opname komt.

Incantrix ik snap trouwens wel wat je bedoeld over het niet zat zijn maar het ook niet erg vinden dat hij zich aan zou dienen. Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat als ik de komende weken last hou van die voorweeen dat ik met 38 weken toch echt ga vragen of ze willen kijken hoeveel cm ik al heb en of ze niet iets kunnen verzinnen dat ik niet evt tot 42 weken hoef door te lopen. Ik ben het ook niet zat hoor, zwanger zijn is een hele bijzondere ervaring, maar ik zou het niet erg vinden als ik wat minder voorweeen had of mijn bekken eens leuk mee deed.
  dinsdag 17 november 2009 @ 06:59:40 #265
95408 Incantrix
pi_74772016
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 06:56 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ach Incantrix, ik had wel 1.40 mtr breed om mijn harde buiken weg te zuchten en hield niemand anders dan mij zelf wakker.

Tan, ik hoop dat je straks weer thuis bent met een lagere bloeddruk en dat er geen opname komt.

Incantrix ik snap trouwens wel wat je bedoeld over het niet zat zijn maar het ook niet erg vinden dat hij zich aan zou dienen. Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat als ik de komende weken last hou van die voorweeen dat ik met 38 weken toch echt ga vragen of ze willen kijken hoeveel cm ik al heb en of ze niet iets kunnen verzinnen dat ik niet evt tot 42 weken hoef door te lopen. Ik ben het ook niet zat hoor, zwanger zijn is een hele bijzondere ervaring, maar ik zou het niet erg vinden als ik wat minder voorweeen had of mijn bekken eens leuk mee deed.
Dát is dan wel weer een geluk bij een ongeluk En dat is inderdaad zoiets he? De zwangerschap an sich vind ik nog steeds heel mooi en bijzonder, maar waar ik een paar weken geleden nog héél erg het gevoel had dat het nog geen tijd was heb ik dat nu niet meer zo.. En ik hoop echt dat ze bij jou in dat geval inderdaad een beetje met je mee zullen denken en je niet tot 42 weken door zullen laten lopen inderdaad, dat lijkt me echt vervelend!
3!
  dinsdag 17 november 2009 @ 07:01:26 #266
95408 Incantrix
pi_74772026
En mijn lief is nu de zeurpietjes eten aan het geven (staat de pc dus tóch verkeerd qua tijd ) dus dan kan ik nú weer mijn bedje in.. Tot strakjes!
3!
pi_74772079
Ik geef het gewoon op, probeer vanmiddag nog wel een keer... Moet er zo toch uit voor de wekelijkse controle (met echo!).

Faja, wat rot van de harde buiken maar idd wel lekker dat je ze ongestoord kon wegzuchten dan... Hopelijk blijft het niet al die tijd nog zo rommelen voor je, anders duurt de tijd wel heel lang.

trusten Trix!
pi_74772114
Lijnloos ik moet zo ie zo nog 6 weken voor ik zou mogen bevallen (38 weken grens) dus van mij mag hij tot dan wel blijven zitten hoor.

Weltrusten Incantrix en jammer Lijnloos dat je niet nog even wat slaap kan pakken.
pi_74772148
Goedemorgen allemaal. Hier weer prima geslapen, alleen vannacht een keer mijn bed uit en mijn mannetje drukte zo hard op mijn blaas dat ik bijna niet kon ophouden tot ik bij het toilet was. Gelijk een goede bekkenbodemtraining.

Pufclub was weer gezellig gisteravond. Heb de laatste dagen trouwens best wel wat pijntjes in mijn liezen. Maar ik mag nog steeds niet klagen, maar moet er wel aan denken bij het lang staan of veel lopen.

Tan, even een kus voor jou, hoop dat je vandaag weer naar huis kunt.
Lijnloos, jij succes met de controle vandaag.

Anyway, iedereen weer een fijne dag gewenst.
  dinsdag 17 november 2009 @ 07:44:41 #270
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_74772244
@happy ik las eerst dat je het niet meer kon ophouden en begon direct te visualiseren Gelukkig stond er nog 'bijna' voor.

@Faja, zijn het geen indalingsweeën? Had er even geleden ook zo'n last van maar toen bleek de baby ook een stuk ingedaald te zijn.

@incantrix nog welterusten voor even. Heb vannacht ook voor het eerst sinds weken wat minder geslapen. Ik droomde trouwens dat ik de baby door een soort Wall-E luikje steeds in en uit mijn buik kon halen om even te knuffelen en dat ik het zo jammer vond dat ik nu al had gezien dat het een jongetje werd (in mijn droom dus). Op een gegeven moment kreeg ik 'm niet meer terug in mijn buik maar toen mocht 'ie van de dokter er wel uit blijven Maffe droom.
quote:
Op maandag 16 november 2009 18:41 schreef Asyniur het volgende:
Och Tan, hoe kan dat nou? Kon de gyn dat ook uitleggen? Als de bloeddruk thuis redelijk is, waarom hij dan in het ziekenhuis zo hoog is? En mag je niet thuis blijven als je steeds braaf meet en in de gaten houdt of het niet te gek wordt (en dan netjes 'rapportjes' inleveren bij de gyn)?
Hè bah... voor jou. Hopelijk is die opname niet nodig...
Zondagavond was 'ie thuis ook hoog, maar de dagen ervoor was hij laag. Maandag overdag heb ik maar één keer gemeten en toen was 'ie weer laag, maar in het ziekenhuis dus weer hoog. Eenmaal thuis bleef hij hoog, dus het was geen momentopname of zo. Heb nu vanochtend nog niet gemeten, maar duidelijk is wel dat rustig aan doen niet van heel erge invloed is (heel druk bezig zijn wel hoor, daar gaat 'ie sowieso van omhoog). Want ik heb zondag een megarustige dag gehad, eigenlijk alleen op de bank doorgebracht en heel af en toe even achter de PC. Verder niks. En toch hoog. Het lijkt er wel op dat 'ie in de middag en avond steeds omhoog schiet, zonder aanwijsbare reden dus.

Iedereen bedankt voor de sterktewensen, ik ga zo mijn ZH-tas pakken, moest van de gyn, voor de zekerheid. En daarna maar op de bank gaan liggen. Moet om half tien in het ZH zijn. Als jullie niks meer horen dan moest ik dus blijven. Ik vraag een vriendin mijn web-log up-to-date te houden, dus daar is uiteindelijk wel te lezen wat de gang van zaken is.

Iedereen bedankt voor het succeswensen
  dinsdag 17 november 2009 @ 07:50:07 #271
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_74772298
Ik denk aan je Tan!
A grand adventure has begun.
pi_74772313
Tan, ik hoop dat je straks gewoon kunt melden dat je weer thuis bent, maar inelk geval veel succes/sterkte!
pi_74772388
Goedemorgen!

TAn, ik hoop dattie in het zieknehuis een beetje laag is joh

Was gisteren lastig in slaap komen Mega-stuiter-baby! Volgens mij heeft beeb 4 benen oid
En voor het eerst dat erecht dingen 'langskwamen' als je begrijpt wat ik bedoel. Dat je echt een ledemaat voet langskomen en je buik ook ineens een snel voortbewegend, uitstekend puntje heeft
pi_74772421
Tan, ik had een week of 4 geleden ook al indalingsweeen, zo misschien zo maar eens kunnen dat de kleine man nu wel helemaal is ingedaald. We zullen het donderdag wel merken bij de verloskundige.

Succes nogmaals bij de gyn straks.
pi_74772525
sterkte Tan
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:00:20 #276
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74773244
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Eh, ik denk goed. Ik werk sowieso niet op maandag en dinsdag
maar de gedachte dat ik woensdag niet meer hoef is heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!
...
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:01:05 #277
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74773256
Tn, zet hem op vrouwke .
pi_74773428
Ik heb 1 pijnlijke plek op mijn buik (rechtsboven) en daar kreeg ik net vanuit het niets een flinke karatetrap tegen.
Ik (en drie van mijn collega's) zitten allen rustig aan hun bureau te werken.

Ik geef dus een korte kreet (van pijn) en ik zie meteen 3 hoofden boven de monitoren uitkomen die me verschrikt aankijken

pi_74773496
Tan, sterkte! Hopelijk toch gauw weer naar huis

Lily zoiets wekt natuurlijk wel sensatie op hahaha, wie weet waren het wel spontaan al gebroken vliezen ofzo

Ik zo op naar de vk, benieuwd of meneertje al wat meer naar beneden ligt met zn hoofd
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:15:29 #280
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_74773535
ooo nog net ff op tijd om je sterkte te wensen Tan; ik ga voor je duimen straks en hoop dat je gewoon weer naar huis mag....

een dikke knuffel voor de slechte slaapsters hier... ik heb met jullie mee gedaan van8. De wet van Fok he? ik had zondag noooit moeten melden dat het slapen beter gaat hier, want het is nu al 2 nachten helemaal niets.... naja ik ga einde van de ochtend gewoon nog weer een poging doen...

haha Lily; ik zie dat al helemaal voor me
pi_74773536
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:13 schreef Poppejans het volgende:
Lily zoiets wekt natuurlijk wel sensatie op hahaha, wie weet waren het wel spontaan al gebroken vliezen ofzo
Die denken ook; het wordt tijd dat die dikke tijdbom naar huis gaat

succes dadelijk bij de vk!
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:40:43 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74774025
lily

Tan, vele succes! Hopelijk is je bloeddruk weer wat lager en hoef je niet te blijven

Hier ook een slechte nacht gehad. Elke 2 uur wakker, veel pijn en op het laatst een nachtmerrie waardoor ik niet meer kon slapen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:44:40 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74774105
Ik loop een beetje achter merk ik maar hoe staat het met deze 3 aanstaande vaders/moeders?

11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:58:43 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74774416
Weet je wat ik trouwens wel heel leuk vind: ik voel de baby nu op meerdere plekken. Ben ik bezig op de laptop en dan heb je je armen zo half over je buik en dan aan 2 kanten tegen je armen *bafbaf*.
Dat was eerst niet...
pi_74774563
Goedemorgen!

Nope, hier ook een rotnacht. Wat ik sliep was wel goed, maar die 6 uurtjes zijn echt te kort voor me. Kon de slaap niet vatten en het was zeker half 2.
Oh well, dat zien we dan vanmiddag wel. Of na volgende week als ik toch niet meer vroeg op hoef....

Inca: eigenlijk toch pijnbestrijding voor een thuisbevalling dus. Klinkt wel heel interessant.

Tan: je bent al weg, maar toch sterkte! Hopelijk zien we je straks weer hier.
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:07:23 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_74774623
Ik heb nu ook gruwelijk veel slaap, maar ja, klein klein peutertje is gewoon wakker en dan kan ik moeilijk gaan slapen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:07:25 #287
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74774624
Ik was ook vroeg wakker, maar heb heerlijk liggen lezen. Op een gegeven moment hoorde ik uit het kamertje naast me het hoge stemmetje van m'n dochter, dus ging ik maar eens kijken... Lag ze in het donker een boekje te lezen .
pi_74774839
Tan sterkte

Hier ook nog: Gefeliciteerd met Ivan Claudia!!! Wat een mooi reusje!

En jullie moeten mijn bevallingsverhaal lezen, ik hoop dat dat werkt tegen de bevallingszenuwen want het is mij heel erg meegevallen!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_74774893
Lily
Das wel redelijk geniaal.

Als ik hier bij vrienden of familie in de buurt mijn hand op mijn buik leg of even ga verzitten oid is het steeds in koor: 'beweegtie?'
pi_74775179
Lily, geniaal... kan me helemaal die hoofden voorstellen met lichte paniek ("het zal toch niet nu en hier gebeuren?")...

VOor de andere slechte slaperts nog een

Hier weer terug met vette stickert voor ons allebei:
- Bloeddruk: 130/90 (iets hoger weer, maar nog binnen de grenzen)
- Gewicht: weer bijna een kilo minder dan vorige week (jippie!)
- Urine: goed, geen eiwitten
- Frummel-hoofd: Aan de grote kant, maar nog binnen de grenzen (conform 37+ weken)
- Frummel-buikje: Iets meer dan gemiddeld, maar zeker binnen de grenzen (conform 36 weken)
- Frummel-beentje: Iets langer dan gemiddeld (conform 35+ weken)
- Frummel-gewicht: ongeveer 2800 gram, zal dus uitkomen met 40 weken op ongeveer 7 pond (klinkt goed!)
- Frummel-extra: ze heeft gewoon al stekeltjeshaar op der koppie! We konden duidelijk zien op de echo dat er dus al haartjes zaten… te lief!
- Frummel-positie: stukje ingedaald al met de hoofd naar beneden dus. Billen in mijn buik en dan iets gedraaid de benen naar mijn rechterzij.
- Frummel-omgeving: ze heeft een flink zwembad om zich heen. Er blijkt een grote/ruime hoeveelheid vruchtwater in mij te zitten, iets over de grens, maar aangezien mijn suikertest vorige week goed is en de kleine ook goed groeit, is dit meer een gegeven dat iets om ons zorgen over te maken. Frummel heeft het gewoon goed!
- Plan de campagne: Volgende week weer op controle, met daarbij bloed- en urinecheck en daarna ook nog weer een gesprek met de verpleging op de verlos/kraamafdeling over de bevalling. En verder lekker zo door gaan en mijn rust nemen!
- Frummel-foto: dit was het enige wat op de foto wilde, gewoon nu al een dikke middelvinger opsteken naar het publiek…

[ Bericht 1% gewijzigd door Lijnloos op 17-11-2009 10:42:54 ]
pi_74775246
Yay!
Gefeliciteerd dat alles goed zat!
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:43:12 #292
95408 Incantrix
pi_74775420
Zow, ben ik weer!

Lijnloos, jammer dat jij niet meer hebt kunnen slapen.. Hopelijk kun je strakkies een tukje doen met sticker op zak (en mooie plaatjes die je hier hebt gepost ) Wat fijn dat de controle goed was, ik wacht met smart op je plaatje

Tan, je bent vast al weg, maar de duimen draaien! En die droom! Dat zou wel echt superleuk zijn (not to mention handig), gewoon alvast kunnen knuffelen en uiteindelijk dus ook niet hoeven bevallen

Freecell, dat vond ik echt bijzonder, leukleuk (Heb jij nu ook de hele tijd het Jaws-muziekje in je hoofd?)

Lily, haha, dat ken ik, ineens *poef* "AU!" en dan allemaal mensen om je heen "wuh?"

Poppejans, ook veel succes bij de controle, ik hoop zó voor je dat Poppejantje gedraaid is..

Amaranta, Ziggy is zich nog niet zo lang geleden nog komen melden (met de uitgerekende datum volgens mij) dat de beeb er nog niet was, DutchieBre heb ik eerlijkgezegd nog nooit zien posten.. Wupwup heb ik vandaag nog niet gezien..

voor de nachtbraaksters (BJ, gemeen hoor, dus niet meer zeggen dat het goed gaat.. )

Asy, leuk! Merk je ook verschil in sterkte enzo? Vast wel!

Groofsken, schattig!

En Twinkly, dat zal ik doen (en dat het is meegevallen is superfijn te horen! )
3!
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:44:12 #293
95408 Incantrix
pi_74775440
Haha, cool Lijnloos!! En ook een stukkie ingedaald al trouwens, hardstikke mooi!
3!
pi_74775508
Wat is wijsheid?
We gaan ergens tussen de 33e en 36e week verhuizen

1. nu, voor de drukte aan de kleertjes wassen en in doos meenemen
2. daar de kleertjes wassen (beetje krap )
3. mijn mama de kleertjes laten wassen terwijl ik verhuis (met mijn wasmiddel)

Of nog iemand een andere briljante oplossing? Want ik vind het allemaal net niks eigenlijk
pi_74775594
Ik vind optie 3 wel de meest relaxte eigenlijk... Zeker als je je eigen wasmiddel meegeeft, lijkt me niet dat er dan heel veel verkeerd kan gaan, toch?

Tnx Trix...
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:51:14 #296
95408 Incantrix
pi_74775610
Ehm, tja.. Ik weet het niet zo goed, ik was sowieso nogal laat met mijn babywas geloof ik (week 36 dus ).. Ik zou het denk ik wel zelf willen doen.. Anders nu een keertje wassen en als je verhuisd bent nog een keertje als je de tijd kunt vinden?
3!
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:53:00 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74775657
Jippie, Lijnloos met binnenbuikse baby zijn oke bevonden!
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:55:33 #298
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74775711
Vlindur, balen dat je zo slecht hebt geslapen! Wat is er met je benen? Onrustig gevoel?

Faja, moest je de harde buiken echt wegzuchten? dat wordt nog leuk dan! Je bent mss net 30 wk! Rustig aandoen, hoor!

Asy en BJ ook gezellig genachtbraakt? Hopelijk gaat het vannacht weer beter!

Lijnloos, wat een prachtige samenvatting! En goed resultaat ook

Tan, wat balen dat je wrs weer naar het zkh moet! Heel veel sterkte!

Free, ik zou nu alleen de rompers wassen en 2 of 3 pakjes, dan kan je de eerste dagen vooruit, en daarna heeft de kraamverzorgster wat te doen (tenminste als je het het liefst in eigen beheer wil houden. Anders is je moeder laten wassen ook een prima optie.)

En hier doen we mee met de baggernachten! Maar dan door kindlief. Doorkomende kiezen En verkouden... Dus als hij slaapt wordt het halve regenwoud omgekapt. Je hoort hem beneden snurken! Tot een uurtje of 3, dan worden we in paniek wakker. Om 4 uur weer, en de klok van 5 uur mag natuurlijk niet overgeslagen worden En dan vragen ze op het kdv waarom ik hem dan niet een dagje thuis laat. Man, wat doet dat dan zeer, zeg! Alsof ik hem voor mijn lol wegbreng! Ik wil niets liever dan een dag met mijn kind thuis zijn, lekker met hem kunnen spelen, achter hem aan kunnen rennen, naar buiten gaan, maar dat kan niet! Hij is te snel voor me, dus als we alleen zijn, zijn we thuis, anders is het gevaarlijk Dus ik stond weer half te janken op het kdv vandaag

Maarrrrr, ik heb inmiddels wel een nieuw record! 5 dagen pijnvrij! (niet klachtenvrij, uiteraard… een mens moet niet teveel wensen Een hele dag zonder iets uit het bekkengebied te voelen behoort niet tot de opties)
Helaas is het nu dus weer dag 6…
  dinsdag 17 november 2009 @ 10:55:45 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74775715
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:43 schreef Incantrix het volgende:

Asy, leuk! Merk je ook verschil in sterkte enzo? Vast wel!
Ja, en hij is nu al meer dan een uur heel erg druk aan het doen daarbinnen
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:47 schreef freecell het volgende:
Wat is wijsheid?
We gaan ergens tussen de 33e en 36e week verhuizen

1. nu, voor de drukte aan de kleertjes wassen en in doos meenemen
2. daar de kleertjes wassen (beetje krap )
3. mijn mama de kleertjes laten wassen terwijl ik verhuis (met mijn wasmiddel)

Of nog iemand een andere briljante oplossing? Want ik vind het allemaal net niks eigenlijk
Optie 1 en dan eerst in pedaalemmerzakken die je goed dichtmaakt en dan in een doos...
pi_74775850
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:50 schreef Lijnloos het volgende:
Ik vind optie 3 wel de meest relaxte eigenlijk... Zeker als je je eigen wasmiddel meegeeft, lijkt me niet dat er dan heel veel verkeerd kan gaan, toch?
babywas
ook leuk om zelf te doen, maar wel erg relaxed inderdaad!

Davinia, wat fijn Pijnvrij is goed!!
pi_74775851
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Vlindur, balen dat je zo slecht hebt geslapen! Wat is er met je benen? Onrustig gevoel?

Faja, moest je de harde buiken echt wegzuchten? dat wordt nog leuk dan! Je bent mss net 30 wk! Rustig aandoen, hoor!

Asy en BJ ook gezellig genachtbraakt? Hopelijk gaat het vannacht weer beter!

Lijnloos, wat een prachtige samenvatting! En goed resultaat ook

Tan, wat balen dat je wrs weer naar het zkh moet! Heel veel sterkte!

Free, ik zou nu alleen de rompers wassen en 2 of 3 pakjes, dan kan je de eerste dagen vooruit, en daarna heeft de kraamverzorgster wat te doen (tenminste als je het het liefst in eigen beheer wil houden. Anders is je moeder laten wassen ook een prima optie.)

En hier doen we mee met de baggernachten! Maar dan door kindlief. Doorkomende kiezen En verkouden... Dus als hij slaapt wordt het halve regenwoud omgekapt. Je hoort hem beneden snurken! Tot een uurtje of 3, dan worden we in paniek wakker. Om 4 uur weer, en de klok van 5 uur mag natuurlijk niet overgeslagen worden En dan vragen ze op het kdv waarom ik hem dan niet een dagje thuis laat. Man, wat doet dat dan zeer, zeg! Alsof ik hem voor mijn lol wegbreng! Ik wil niets liever dan een dag met mijn kind thuis zijn, lekker met hem kunnen spelen, achter hem aan kunnen rennen, naar buiten gaan, maar dat kan niet! Hij is te snel voor me, dus als we alleen zijn, zijn we thuis, anders is het gevaarlijk Dus ik stond weer half te janken op het kdv vandaag

Maarrrrr, ik heb inmiddels wel een nieuw record! 5 dagen pijnvrij! (niet klachtenvrij, uiteraard… een mens moet niet teveel wensen Een hele dag zonder iets uit het bekkengebied te voelen behoort niet tot de opties)
Helaas is het nu dus weer dag 6…
ik ben vandaag precies 32 weken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')