abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74690662
Amaranta

Och weet je, als ik over bevallingen nadenk: er zijn zoveel moeders die meer dan 1 kind hebben. Kennelijk is zoiets wel voor herhaling vatbaar. Hoe erg kan het dan zijn?
Ware het niet dat er in mijn omgeving nou weer net een paar moeder zijn die het na 1 kind wel gezien hebben
pi_74690668
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voor slapeloze nachten, spruw, dikke schijven in je tieten. Stinkend gore poep luiers, 6 weken nabloeden. 4 dagen niet kunnen zitten,liggen, draaien omdat je hechtingen te strak zitten.
Kraamtranen. Irrante moeders die elke dag willen komen.

Of bedoel je dat niet?

Ik vond de kraamtijd heerlijk, maar het was daarna wel even een schok ergens in mij dat het nu 'altijd' zo zou blijven
pi_74690710
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:19 schreef Marrije het volgende:
Soneal, hoe voel je je?
Net als in 1991; fantastisch dus
En weer 25

En jij?
pi_74690740
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:51 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd (nog?) niet bang voor de bevalling. Precies eigenlijk wat BJ zegt: de baby moet er toch uit en ik ben er van overtuigd dat dit zeer zeker niet makkelijk zal zijn, maar er zijn mij duizenden vrouwen voorgegaan en ik zal niet de laatste zijn...
dat is wat ik ook bedoel...

en octo; dat is idd ook een goede om in gedachten te houden
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_74690829
Ik maakte ook maar een grapje
De kraamtijd is heerlijk. Lekker jezelf laten verwennen. Je boterham in 16 stukjes. Vers fruit. Elke dag een beschuitje met muisje. Naar je kindje kijken wat naast je ligt. Knuffelen en beseffen dat het JOUW kindje is. Helemaal van jou, niet van de buren, niet van je zus, maar van jou. Dat je je kind net zo vaak kunt knuffelen alsje zelf wilt want hij is immers van jou. Je kan er naar kijken hoe lang je maar wilt want hij is van jou. En van niemand ouders.
pi_74690838
Ik ben er ook niet bang voor. Pijn doet het toch, kun je maar beter accepteren en gewoon over je heen laten komen. Alhoewel ik van de week wel een bevalling op tv zag en toch even iets had van *slik* dat moet ik ook over een weekje of 13 (dan al!! )
pi_74690865
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dat is wat ik ook bedoel...

en octo; dat is idd ook een goede om in gedachten te houden
En als je er zelf relaxter mee omgaat dan is de kans ook groot dat het meevalt
Uitgaande van een bevalling zonder complicaties.

Toen ik van zoonlief bevallen was vond men het in het ziekenhuis een zware bevalling, ik vond het eigenlijk wel meevallen, toen ik dat een paar dagen later tegen m'n HA zei, zei zij: "dat verbaast me niets, want je ging zo natuurlijk met de hele zwangerschap om..."
pi_74691491
Het is heel erg simpel, dat kindje moet er uit. En hoe je het went of keert na een maand of 9 wordt zijn of haar komst meestal aangekondigt met weeen. En die worden met de cm krachtiger en het is niet iets wat je graag dagelijks ervaart maar als je eenmaal het resultaat van het lange wachten vast hebt dan ben je zo die pijn vergeten. Ik zie totaal niet op tegen de weeen. Ik zie op tegen een evt knip en het hechten daarna (reeds 2 keer mee mogen maken namelijk) en het tijdstip waarop de kleine man zich aandient. Dat je bijv midden in de nacht nog de kinderen naar ouders moet brengen of dat ze toevallig allebei thuis zijn terwijl jij weeen hebt.
pi_74691867
Ik kan er écht niks aan doen maar ik ben weer boos op mn man
Hij zou even zn broer helpen een bed te verhuizen. Dat duurt hooguit 3 kwartier, laten we zeggen uur. HEt is maar één bed. Ophalen, inladen, uitladen. Klaar.
Nu is hij dus al bijna 3 uur weg want ze (zijn broer en zijn meoder) weten te strikkken om dan ook maar de kasten en weet ik veel wat te doen.
Prima. Maar ondertussen zijn er geen boodschappen gedaan. Kan ik in mneentje niet het hele huis poetsen voor de verjaardag etc etc.
Maar ik wil helemaal niet boos zijn maar tohc denk ik van. Dr zijn nu wel belangrijkere dingen dan die stomme kast van je broer. Hij zoekt het zelf maar uit.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:44:16 #35
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74692002
Ahem, good afternoonz zullen we maar zeggen Heb de nacht van gisteren weer bijgeslapen denk ik, was echt pas om 11 uur mijn bed uit! Lief is alleen allemaal dingen aan het doen met de pc dus nu zit ik op de babylaptop Ga zo lekker met een vriendinnetje en de rolstoel op stap, heb er echt zin in

Ehm, ik had dus wel bijgelezen, maar ik ben volgens mij de helft weer kwijt. Het gesprek over angst voor de bevalling is nogal blijven hangen geloof ik, omdat veel mensen het maar stom vinden van me dat ik er zo bang voor ben. En dat terwijl ik nooit had verwacht dat ik er nog zó veel berusting in zou vinden als dat ik nu uiteindelijk toch nog heb, hetgeen ik stiekum ook nog best knap vind van mezelf Ik wil het zelfs zonder pijnbestrijding proberen, iets dat ik een jaar geleden nóóit zou hebben geloofd als je het me verteld had Maarja, niet iedereen weet dat ik een angststoornis heb (gehad) die zich juist manifesteert in de bekkenbodem, hetgeen het allemaal lastiger maakt. De verloskundige vond dat ik mijn stressreactie in elk geval bewonderenswaardig goed onder controle had dus dat is wel geruststellend, ik weet in elk geval dat ik de controle niet meteen al kwijt ben zodra er getoucheerd moet worden ofzo Het gaat mij vooral om controleverlies en daar kan ik slecht mee omgaan

Ow, ik weet trouwens nog wel dat het naar omstandigheden goed was met de controle van Aoraki, fijn!

En verder krijgt iedereen gewoon een

Amaranta, dat is balen ja. Leuk om anderen te helpen, maar dan moet hij zijn eigen dingetjes ook wel op orde hebben. Wellicht kunnen zijn moeder en/of zijn broer daarna even bij jullie helpen ofzo?
3!
pi_74692118
adem in, adem uit. sommige dingen kan je nou eenmaal niet veranderen. Appie heijn is open tot 8 uur vanavond.
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:49:05 #37
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74692174
Bij ons zelfs tot 10
3!
pi_74692304
Mijn man is een schijtluis. Hij kan echt neit van zich afbijten.
Achja boeien. Het zijn zijn moeder en broer die straks op bezoek komen, dan maar geen taart voor hen hoor
pi_74693415
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:40 schreef amaranta het volgende:

[..]

Voor slapeloze nachten, spruw, dikke schijven in je tieten. Stinkend gore poep luiers, 6 weken nabloeden. 4 dagen niet kunnen zitten,liggen, draaien omdat je hechtingen te strak zitten.
Kraamtranen. Irrante moeders die elke dag willen komen.

En nog steeds heb ik er zin an Laat maar komen dat kind!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_74693585
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:44 schreef Incantrix het volgende:
Ga zo lekker met een vriendinnetje en de rolstoel op stap, heb er echt zin in

Dat heb ik effe gemist, jeetje wat heftig! En balen zeg, maar wel weer prettig dat je nu de deur wat makkelijker uitkomt en er effe uitkan. Veel plezier!
(en nou hoop ik helemaal voor je dat je gauw bevalt als ik het voor het zeggen had mocht je voorkruipen hoor )
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:43:28 #41
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74693736
Goedemiddag .
S haar kamertje is ineens helemaal klaar en lief en leuk (ten minste alles hangt enzo, moet wel nog even ingericht worden met al haar boekjes en kleertjes enzo). Weer een last van mijn schouders .

Enne dames, ik was maar aan het geinen over alle ellende hè. Ik heb werkelijk waar genoten van de kraamtijd, huppelde de eerste drie maanden op een rose wolk en ben ook niet echt bang om nog een keer te bevallen. Dus that's the spirit .

Je hebt er in mijn ogen ook echt geen ene fluit aan om bang te zijn van te voren.
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:46:23 #42
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74693795
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:59 schreef Soneal het volgende:

[..]

Net als in 1991; fantastisch dus
En weer 25

En jij?
ik voel me zo'n 20 jaar ouder dan jij je voelt Herstellende van een griepje, alles doet me pijn Maar ik ben wel happy, dat scheelt Heb je kwaaltjes?
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:49:20 #43
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74693842
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:27 schreef Faja-Lobi het volgende:
Het is heel erg simpel, dat kindje moet er uit. En hoe je het went of keert na een maand of 9 wordt zijn of haar komst meestal aangekondigt met weeen. En die worden met de cm krachtiger en het is niet iets wat je graag dagelijks ervaart maar als je eenmaal het resultaat van het lange wachten vast hebt dan ben je zo die pijn vergeten. Ik zie totaal niet op tegen de weeen. Ik zie op tegen een evt knip en het hechten daarna (reeds 2 keer mee mogen maken namelijk) en het tijdstip waarop de kleine man zich aandient. Dat je bijv midden in de nacht nog de kinderen naar ouders moet brengen of dat ze toevallig allebei thuis zijn terwijl jij weeen hebt.
Dat tijdstip vind ik ook wel een puntje van aandacht inderdaad Ik heb het geluk gehad 2 x in het weekend in het ziekenhuis te bevallen, heerlijk rustig! Aan de andere kant was het jammer dat ze te lang hebben gewacht met het bellen van de gyn, maar daar letten ze nu ook wel beter op.
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:50:27 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74693883
amaranta

Incantrix, ik ben ervan overtuigd dat jij het prima gaat doen! Je hebt je zo goed voorbereid en je loopt niet weg voor je angst maar gaat hem tegemoet...
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:52:35 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74693940
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:53 schreef amaranta het volgende:
Mijn man is een schijtluis. Hij kan echt neit van zich afbijten.
Achja boeien. Het zijn zijn moeder en broer die straks op bezoek komen, dan maar geen taart voor hen hoor
Sterkte ermee.
pi_74694120
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik voel me zo'n 20 jaar ouder dan jij je voelt Herstellende van een griepje, alles doet me pijn Maar ik ben wel happy, dat scheelt Heb je kwaaltjes?
Nope, heb nergens last van
Echt, als ik niet had geweten dat ik zwanger kon zijn dan had ik gedacht dat ik vorige week een griepje had, that's it. Het is echt net als toen, ik zei het al tegen Jr. vandaag: ik voel me net als toen ik zwanger was van jou.

Alleen m'n borsten zijn gevoelsmatig huge, gelukkig had ik nog een BH die een beetje aan de ruime kant was, dus die zit nu goed, maar ik heb gisteren bij de Hema al een D-cup zwangerschapsBH gekocht die gewoon goed zit.... en ik heb dus normaal een C-cup

Als jouw griep helemaal over is voel jij je ook weer geweldig
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:21:13 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_74694565
Los van mn griep voel ik ook wel dat ik zwanger ben, ik ben erg moe en flink misselijk bij vlagen. Af en toe wat duizelig.
pi_74694828
Soneal leuk dat je ook zwanger bent, welkom

Inmiddels ook een meegroei BH gekocht bij de HEMA cupje D want C kom ik ook niet meer in
Mijn borsten lijken wel gevoeliger geworden. Bruinverlies is gelukkig over en heb tennis toch maar overgeslagen voor de zekerheid. Heb twee spenen gekocht met 'I love oma' voor volgend weekend, mijn moeder is jarig en ik ga Sinterklaas vieren bij mijn schoonmoeder. Gisteravond bij vrienden gepokerd en aan de thee en appelsap gezeten. Natuurlijk kreeg ik direct de vraag of ik zwanger was. Ik heb gezegd dat we begonnen zijn en dat ze vanzelf horen wanneer ik zwanger ben, maar ze vonden het erg leuk voor ons Ik ben me ook aan het verdiepen in een extra zorgverzekering. Vraag me alleen af ok ik die niet beter een maand voordat ik moet bevallen moet gaan nemen.. want nu heb ik er nog niets aan..maar weet ook niet of dat kan..
pi_74697677
goede middag allemaal!

Borra wat leuk zo met die speentjes! en het viel dus wel op de thee en appelsap mooi opgelost zou ik zeggen!

Marrije Beterschap!

Amaranta hopelijk toch een leuke verjaardag deel 1 vandaag!

en ik heb gewoon de neiging om incantrix te knuffelen.... zo dan maar
pi_74700365
Zo, de wervelwindjes (neefjes) zijn weg. Wat een drukke jongens zijn het. Ze zijn gek op Eva maar hebben echt een overload aan energie.
En van strenge amaranta mogen ze niet eens over de leuning van de bank springen

Haha. Heb nog even mijn schoonmoeder subtiel op dr plaats gezet. Ze kwamen rond 3 uur en normaal is Eva al wel wakker maar vandaag dus niet. En op gegeven moment zei ze; wanneer wordt dát kind nou wakker.
Ik wilde eigenlijk uit mn slof springen maar ik dacht. Rustig blijven.
Dus ik zei maar, we hebben dát kind de opdracht gegeven pas wakker te worden als het bezoek weg is.
En even later zei ze het dus weer. Is dát kind nou nog niet wakker???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')