En Helen Helmink, wiens naam overigens op Willem Wilmink is gebaseerd.quote:
okay en nu bewijs dat deze personen bestaan (of fictie zijn maar dan niet alleen in jouw hoofd!)quote:Op maandag 12 november 2009 16:18 schreef alsem het volgende:
simon simonsen
sjoerd sjoerdsen
theo theossen
patrick patricksen
henk henksen
quote:Op donderdag 12 november 2009 16:15 schreef Frollo het volgende:
Wier, Biancavia.
Helen Helmink, wier naam. ..
Om reacties als die van alsem te vermijden.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:21 schreef Nijns het volgende:
Waarom staat dit eigenlijk niet gewoon in GC ofzo?
Ik vind die naam echt verschrikkelijk.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:26 schreef Biancavia het volgende:
Frans Duijts vind ik wat dat betreft ook een mooie naam.
Omdat ik uit principe alleen in TTK post.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:21 schreef Nijns het volgende:
Waarom staat dit eigenlijk niet gewoon in GC ofzo?
of Frans Wijfje, ook zo ietsquote:Op donderdag 12 november 2009 16:26 schreef Biancavia het volgende:
Toen ik op de middelbare school zat hadden we een leraar die Frans Engels heette. Hij gaf - echt waar - Duits.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:26 schreef Biancavia het volgende:
Ik ken een Frans Engelsquote:Op donderdag 12 november 2009 16:26 schreef Biancavia het volgende:
En ik een Jo de Ster.quote:
Pikhoofd Pikhoofd. Aankomend koning van Nederland, zal binnen afzienbare tijd Catharina-Amalia bevruchten en vervolgens huwen.quote:
Op mijn school was er een Pieter Pieters voor muziek.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:16 schreef Desunoto het volgende:
Ik had een Bareld Barelds als aardrijkskunde docent.
En haar voornaam was ook nog Molly?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:06 schreef Divel het volgende:
Ik had een biologie lerares die heette van achteren Mol en is later ook getrouwd met een Mol
als ze dan ook nog een schoonheidsvlekje of mole hadquote:Op maandag 12 november 2009 17:07 schreef Frollo het volgende:
[..]
En haar voornaam was ook nog Molly?
Nee, dat niet. Post aangepast.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:07 schreef Frollo het volgende:
[..]
En haar voornaam was ook nog Molly?
Oh god, ja. Als je 't zo zou lezen zou je denken dat 't een grap was.quote:
Ik dacht ooit dat het haar artiestennaam ofzo was... Tot ze in een of ander tv programma zei dat haar ouders haar écht zo genoemd hebbenquote:Op donderdag 12 november 2009 19:12 schreef Quir het volgende:
[..]
Oh god, ja. Als je 't zo zou lezen zou je denken dat 't een grap was.
Ik wilde hem net postenquote:Op vrijdag 13 november 2009 08:13 schreef Tokay het volgende:
Barend Barendse (Amsterdam, 14 oktober 1907 - aldaar, 5 februari 1981) was een Nederlands sportverslaggever en presentator.
En een briljante rol in een briljante filmquote:Op vrijdag 13 november 2009 08:50 schreef Beregd het volgende:
Humbert Humbert.
Fictief maar toch bekend. En fictief mag van Frollo.
Film?! Barbaar.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:55 schreef tong80 het volgende:
En een briljante rol in een briljante film
Dick Kok bestaatquote:Op donderdag 12 november 2009 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
misschien als leuke sub groep mensen wier voornaam hetzelfde betekent als hun achternaam of de vertaling van hun achternaam.
fictief voorbeeld: Haan de Cock
Al vraag ik me af of hier voorbeelden van bestaan.
Boek, boek!quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
En een briljante rol in een briljante film
Ik zat in de klas met Connie Veerquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn moeder gaf vroeger les aan een jongen die Vuis Luis heette (spelling kan afwijken). Niet helemaal hetzelfde maar toch wel opmerkelijk.
sorriequote:Op donderdag 12 november 2009 16:22 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Om reacties als die van alsem te vermijden.
En zijn zoon heet hetzelfdequote:
Ik vind Witte de With een mooiere naam.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:06 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een collega die Bianco Witjes heet.
Te slechtquote:
Nee. Je mag geen achternaam als voornaam gebruiken. "Jansen" mag dus niet als voornaam gebruikt worden. Een uitzondering wordt gemaakt voor achternamen waarvoor het al gebruikelijk is dat deze als voornaam gebruikt worden. Bijvoorbeeld "Piet". Piet Piet mag dus wel. Jansen Jansen niet.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:19 schreef alors het volgende:
Het mag geloof ik niet. Als je bv een kind aangeeft moet de voornaam anders zijn dan de achternaam.
Dit geldt dus voor namen die exact hetzelfde zijn.
Mijn oom heet Jansen van de voornaam waarom zou dat niet mogen?quote:Op maandag 19 november 2009 00:58 schreef freako het volgende:
[..]
Nee. Je mag geen achternaam als voornaam gebruiken. "Jansen" mag dus niet als voornaam gebruikt worden. Een uitzondering wordt gemaakt voor achternamen waarvoor het al gebruikelijk is dat deze als voornaam gebruikt worden. Bijvoorbeeld "Piet". Piet Piet mag dus wel. Jansen Jansen niet.
Het mag alleen niet als zijn achternaam ook Jansen isquote:Op donderdag 19 november 2009 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn oom heet Jansen van de voornaam waarom zou dat niet mogen?
Dat is nou eenmaal de wet. Zie hier.quote:Op donderdag 19 november 2009 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn oom heet Jansen van de voornaam waarom zou dat niet mogen?
quote:Op donderdag 26 november 2009 23:29 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de wet. Zie hier.
Jansen is dus een gebruikelijke voornaam want ik ken iig al 1 iemand die zo heet dus gaat de regel niet op.quote:een bestaande achternaam als die niet ook als voornaam gebruikelijk is
Staat 't ook zo in zijn paspoort, of noemt ie zich alleen maar zo?quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Jansen is dus een gebruikelijke voornaam want ik ken iig al 1 iemand die zo heet dus gaat de regel niet op.
jup staat zo in zijn paspoortquote:Op vrijdag 27 november 2009 22:15 schreef freako het volgende:
[..]
Staat 't ook zo in zijn paspoort, of noemt ie zich alleen maar zo?
Staat ook niet in zijn paspoort dacht ik. Ik meen dat hij iets van Yazine van voren heet.quote:
Ik bij Klaver Janquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zat in de klas met Connie Veer
Je bedoelt Heinz Heinz?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
In Beieren hebben mensen de gewoonte om de achternaam eerst uit te spreken, en dan de voornaam
Verdriet Piet dus
En dan heb je ook massas mensen een achternaam die ook een voornaam zou kunnen zijn.
Heinz bijvoorbeeld. Dus Karl Heinz wordt dan der Heinz Karl.
Dus dan is het bij mensen met dezelfde voor als achternaam helemaal verwarrend
Heinz Heinz,
Ik ookquote:
quote:Op donderdag 12 november 2009 16:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Toen ik op de middelbare school zat hadden we een leraar die Frans Engels heette. Hij gaf - echt waar - Duits.
... hoe is dit relevant?quote:Op woensdag 5 september 2018 12:46 schreef gooddaddy het volgende:
Toen mijn oudste dochter naar de middelbare school ging werd zij ineens populair bij een bepaald groepje meiden waar zij helemaal niets mee had. Ze had ooit mijn voornaam genoemd in een gesprek en toen dachten die meiden dat zij de dochter was van een directeur van een bekend modellenbureau
niet dus, zie ik nu. Ik dacht dat de TT "Mensen met dezelfde voor- en achternaam was"quote:
Daar komt het wel op neer.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:19 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
niet dus, zie ik nu. Ik dacht dat de TT "Mensen met dezelfde voor- en achternaam was"![]()
De topic titel zou moeten zijn, Mensen wiens voor en achternaam hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 5 september 2018 15:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer.
Maar nog steeds zie ik niet hoe je post relevant zou zijn.
Mensen wier voor- en achternaam dezelfde zijnquote:Op woensdag 5 september 2018 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
De topic titel zou moeten zijn, Mensen wiens voor en achternaam hetzelfde zijn.
Ah. Ik snap nu. Hij heeft de TT op een andere manier uitgelegd. Okee.quote:Hij heeft dezelfde voor- en achternaam als een bekend persoon, dus is kandidaat voor, mensen met dezelfde voor- en achternaam
Dat denk ik wel, want je officiële achternaam blijft je oude naam.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 18:27 schreef _Arual_ het volgende:
In nl mag het niet, iets als Nicolai Nicolai. Nicolai Nicolais mag wel. Toch vraag ik me af wat er gebeurt als je trouwt met iemand die jouw voornaam als achternaam heeft. Mag je die naam dan aannemen?
Wat grappig, bij mij ook. Emmaus College.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:55 schreef TanteMathilde het volgende:
Op mijn school was er een Pieter Pieters voor muziek.
Ipv Lawrence III?quote:Op donderdag 24 november 2022 22:17 schreef TanteMathilde het volgende:
In de film The Ghost Breakers speelt Bob Hope een man die eigenlijk Lawrence Lawrence Lawrence heet.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
Zo kende ik ooit een jonge vrouw Inge, die trouwde met een man die als achternaam Ingers had.quote:Op woensdag 3 mei 2023 23:24 schreef Frollo het volgende:
In mijn kennissenkring is er een kind dat Roosje Roos heet.
Ik ookquote:Op zondag 30 juli 2023 21:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik kwam hier om te kijken of die al genoemd was
Hij had een neusje voor de journalistiek.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:37 schreef TanteMathilde het volgende:
Mauro de Mauro, onderzoeksjournalist in Italië die in 1970 waarschijnlijk uit de weg is geruimd door de maffia en nooit meer is teruggevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij heet voluit Kristoffer Kristian Kristofferson.quote:
Whut, dat was toch Janis Joplin?quote:Op donderdag 11 januari 2024 06:21 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hij heet voluit Kristoffer Kristian Kristofferson.
In het Spaans is het Gonzalez overigens, maar inderdaad, dit is vrij normaal bij alle veel voorkomende achternamen.quote:Op zondag 5 november 2023 13:23 schreef Watuntrik het volgende:
In Spanje en voormalige Spaanse kolonies is het gebruikelijk om het kind beide achternamen van de ouders te geven. Heten de beide ouders toevallig hetzelfde zoals Gonzales dan krijgt het kind Voornaam Gonzales Gonzales.
Hoeft niet mag wel, weet niet wat het criterium precies is om het wel of niet te doen.Je ziet ook wel 1 achternaam, misschien van niet getrouwde ouder kan maar 1 naam geven of zo... Ik weet het niet.
Zoals "Sofía Vergara" heet offiieel Sofía Margarita Vergara Vergara.
Verder
List of people with reduplicated names
Zou foetelen zijn om ze daar te pikken en hier posten...
Of in deze.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:43 schreef TanteMathilde het volgende:
Dit past hier ook wel bij. In het AD stond zaterdag een overlijdensbericht van Doctor Dokter, voormalig brandwondendokter.
[ afbeelding ]
Ken iemand die Peer heet. Dat was pas een leuke combi geweestquote:Op maandag 25 maart 2024 15:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een Zuid-Drentse collega van mij heette Moes van zijn achternaam, schijnt daar veel voor te komen. Zijn zus trouwde met een kleinzoon van de bekende kunstschilder Karel Appel, en vanaf dat moment heette ze Linda Appel-Moes.....
Niet helemaal OT maar toch
Die ken ik!!! Wist niet dat hij dood was.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:43 schreef TanteMathilde het volgende:
Dit past hier ook wel bij. In het AD stond zaterdag een overlijdensbericht van Doctor Dokter, voormalig brandwondendokter.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |