Staat ook niet in zijn paspoort dacht ik. Ik meen dat hij iets van Yazine van voren heet.quote:
Ik bij Klaver Janquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zat in de klas met Connie Veer
Je bedoelt Heinz Heinz?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
In Beieren hebben mensen de gewoonte om de achternaam eerst uit te spreken, en dan de voornaam
Verdriet Piet dus
En dan heb je ook massas mensen een achternaam die ook een voornaam zou kunnen zijn.
Heinz bijvoorbeeld. Dus Karl Heinz wordt dan der Heinz Karl.
Dus dan is het bij mensen met dezelfde voor als achternaam helemaal verwarrend
Heinz Heinz,
Ik ookquote:
quote:Op donderdag 12 november 2009 16:50 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Toen ik op de middelbare school zat hadden we een leraar die Frans Engels heette. Hij gaf - echt waar - Duits.
... hoe is dit relevant?quote:Op woensdag 5 september 2018 12:46 schreef gooddaddy het volgende:
Toen mijn oudste dochter naar de middelbare school ging werd zij ineens populair bij een bepaald groepje meiden waar zij helemaal niets mee had. Ze had ooit mijn voornaam genoemd in een gesprek en toen dachten die meiden dat zij de dochter was van een directeur van een bekend modellenbureau
niet dus, zie ik nu. Ik dacht dat de TT "Mensen met dezelfde voor- en achternaam was"quote:
Daar komt het wel op neer.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:19 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
niet dus, zie ik nu. Ik dacht dat de TT "Mensen met dezelfde voor- en achternaam was"![]()
De topic titel zou moeten zijn, Mensen wiens voor en achternaam hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 5 september 2018 15:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer.
Maar nog steeds zie ik niet hoe je post relevant zou zijn.
Mensen wier voor- en achternaam dezelfde zijnquote:Op woensdag 5 september 2018 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
De topic titel zou moeten zijn, Mensen wiens voor en achternaam hetzelfde zijn.
Ah. Ik snap nu. Hij heeft de TT op een andere manier uitgelegd. Okee.quote:Hij heeft dezelfde voor- en achternaam als een bekend persoon, dus is kandidaat voor, mensen met dezelfde voor- en achternaam
Dat denk ik wel, want je officiële achternaam blijft je oude naam.quote:Op vrijdag 12 oktober 2018 18:27 schreef _Arual_ het volgende:
In nl mag het niet, iets als Nicolai Nicolai. Nicolai Nicolais mag wel. Toch vraag ik me af wat er gebeurt als je trouwt met iemand die jouw voornaam als achternaam heeft. Mag je die naam dan aannemen?
Wat grappig, bij mij ook. Emmaus College.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:55 schreef TanteMathilde het volgende:
Op mijn school was er een Pieter Pieters voor muziek.
Ipv Lawrence III?quote:Op donderdag 24 november 2022 22:17 schreef TanteMathilde het volgende:
In de film The Ghost Breakers speelt Bob Hope een man die eigenlijk Lawrence Lawrence Lawrence heet.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo kende ik ooit een jonge vrouw Inge, die trouwde met een man die als achternaam Ingers had.quote:Op woensdag 3 mei 2023 23:24 schreef Frollo het volgende:
In mijn kennissenkring is er een kind dat Roosje Roos heet.
Ik ookquote:Op zondag 30 juli 2023 21:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik kwam hier om te kijken of die al genoemd was
Hij had een neusje voor de journalistiek.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:37 schreef TanteMathilde het volgende:
Mauro de Mauro, onderzoeksjournalist in Italië die in 1970 waarschijnlijk uit de weg is geruimd door de maffia en nooit meer is teruggevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whut, dat was toch Janis Joplin?quote:Op donderdag 11 januari 2024 06:21 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hij heet voluit Kristoffer Kristian Kristofferson.
In het Spaans is het Gonzalez overigens, maar inderdaad, dit is vrij normaal bij alle veel voorkomende achternamen.quote:Op zondag 5 november 2023 13:23 schreef Watuntrik het volgende:
In Spanje en voormalige Spaanse kolonies is het gebruikelijk om het kind beide achternamen van de ouders te geven. Heten de beide ouders toevallig hetzelfde zoals Gonzales dan krijgt het kind Voornaam Gonzales Gonzales.
Hoeft niet mag wel, weet niet wat het criterium precies is om het wel of niet te doen.Je ziet ook wel 1 achternaam, misschien van niet getrouwde ouder kan maar 1 naam geven of zo... Ik weet het niet.
Zoals "Sofía Vergara" heet offiieel Sofía Margarita Vergara Vergara.
Verder
List of people with reduplicated names
Zou foetelen zijn om ze daar te pikken en hier posten...
Of in deze.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:43 schreef TanteMathilde het volgende:
Dit past hier ook wel bij. In het AD stond zaterdag een overlijdensbericht van Doctor Dokter, voormalig brandwondendokter.
[ afbeelding ]
Ken iemand die Peer heet. Dat was pas een leuke combi geweestquote:Op maandag 25 maart 2024 15:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een Zuid-Drentse collega van mij heette Moes van zijn achternaam, schijnt daar veel voor te komen. Zijn zus trouwde met een kleinzoon van de bekende kunstschilder Karel Appel, en vanaf dat moment heette ze Linda Appel-Moes.....
Niet helemaal OT maar toch
Die ken ik!!! Wist niet dat hij dood was.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:43 schreef TanteMathilde het volgende:
Dit past hier ook wel bij. In het AD stond zaterdag een overlijdensbericht van Doctor Dokter, voormalig brandwondendokter.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 februari 2026 19:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik had een collega met de Zuid-Drentse achternaam Moes.
Zijn zus trouwde later met een kleinzoon van Karel Appel.
Nog een geval:
In het Ajax van de jaren 90 speelden Danny Blind en Marciano Vink.
De zus van de laatste had verkering met de broer van de eerste. Als die waren getrouwd was haar achternaam Blind-Vink geworden. Of dat ervan gekomen is weet ik niet; het is daar natuurlijk flierefluiten wat de klok slaat.
quote:Op maandag 25 maart 2024 15:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een Zuid-Drentse collega van mij heette Moes van zijn achternaam, schijnt daar veel voor te komen. Zijn zus trouwde met een kleinzoon van de bekende kunstschilder Karel Appel, en vanaf dat moment heette ze Linda Appel-Moes.....
Niet helemaal OT maar toch
Barend Barendse ken ik dan wel.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:16 schreef Desunoto het volgende:
Ik had een Bareld Barelds als aardrijkskunde docent.
Knap dat je nog wist dat ik dat geval ergens eerder had gepostquote:
Hoe is dat dezelfde voor- en achternaam?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:24 schreef obligataire het volgende:
Onduidelijk of ze écht ooit bestaan heeft:
Mien Billekens-Jeuken.
Dat is het niet. Maar wel grappig m.i.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe is dat dezelfde voor- en achternaam?
We worden allemaal ouder.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |