Hij had een neusje voor de journalistiek.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:37 schreef TanteMathilde het volgende:
Mauro de Mauro, onderzoeksjournalist in Italië die in 1970 waarschijnlijk uit de weg is geruimd door de maffia en nooit meer is teruggevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whut, dat was toch Janis Joplin?quote:Op donderdag 11 januari 2024 06:21 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Hij heet voluit Kristoffer Kristian Kristofferson.
In het Spaans is het Gonzalez overigens, maar inderdaad, dit is vrij normaal bij alle veel voorkomende achternamen.quote:Op zondag 5 november 2023 13:23 schreef Watuntrik het volgende:
In Spanje en voormalige Spaanse kolonies is het gebruikelijk om het kind beide achternamen van de ouders te geven. Heten de beide ouders toevallig hetzelfde zoals Gonzales dan krijgt het kind Voornaam Gonzales Gonzales.
Hoeft niet mag wel, weet niet wat het criterium precies is om het wel of niet te doen.Je ziet ook wel 1 achternaam, misschien van niet getrouwde ouder kan maar 1 naam geven of zo... Ik weet het niet.
Zoals "Sofía Vergara" heet offiieel Sofía Margarita Vergara Vergara.
Verder
List of people with reduplicated names
Zou foetelen zijn om ze daar te pikken en hier posten...
Of in deze.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:43 schreef TanteMathilde het volgende:
Dit past hier ook wel bij. In het AD stond zaterdag een overlijdensbericht van Doctor Dokter, voormalig brandwondendokter.
[ afbeelding ]
Ken iemand die Peer heet. Dat was pas een leuke combi geweestquote:Op maandag 25 maart 2024 15:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een Zuid-Drentse collega van mij heette Moes van zijn achternaam, schijnt daar veel voor te komen. Zijn zus trouwde met een kleinzoon van de bekende kunstschilder Karel Appel, en vanaf dat moment heette ze Linda Appel-Moes.....
Niet helemaal OT maar toch
Die ken ik!!! Wist niet dat hij dood was.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:43 schreef TanteMathilde het volgende:
Dit past hier ook wel bij. In het AD stond zaterdag een overlijdensbericht van Doctor Dokter, voormalig brandwondendokter.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 februari 2026 19:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik had een collega met de Zuid-Drentse achternaam Moes.
Zijn zus trouwde later met een kleinzoon van Karel Appel.
Nog een geval:
In het Ajax van de jaren 90 speelden Danny Blind en Marciano Vink.
De zus van de laatste had verkering met de broer van de eerste. Als die waren getrouwd was haar achternaam Blind-Vink geworden. Of dat ervan gekomen is weet ik niet; het is daar natuurlijk flierefluiten wat de klok slaat.
quote:Op maandag 25 maart 2024 15:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een Zuid-Drentse collega van mij heette Moes van zijn achternaam, schijnt daar veel voor te komen. Zijn zus trouwde met een kleinzoon van de bekende kunstschilder Karel Appel, en vanaf dat moment heette ze Linda Appel-Moes.....
Niet helemaal OT maar toch
Barend Barendse ken ik dan wel.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:16 schreef Desunoto het volgende:
Ik had een Bareld Barelds als aardrijkskunde docent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |