abonnement Unibet Coolblue
pi_74580233


Editors bestaan uit:
Tom Smith (zang/gitaar), Chris Urbanowicz (gitaar), Russell Leetch (basgitaar) en Ed Lay (drums).

Biografie
quote:
Editors return in June 2007 with their second album An End Has A Start, on Kitchenware Records. Following on from the phenomenal success of debut platinum album The Back Room the new recordings see the band deliver on the promise so many identified on that record.

Recorded in Ireland at Grouse Lodge with Garret Lee and mixed at Olympic Studios by Cenzo Townshend, the album sees the team behind the re-recorded version of Bullets set to work on an entire collection of Editors work with stunning results.

To seasoned Editors watchers, a handful of tracks on the album will already be familiar. The heart stopping Weight Of The World and Bones were both regulars in the band's set from the summer of 2006 and their recorded versions are as sure as their live relations.

Whilst The Back Room seethed with claustrophobic menace and icy grandeur, An End Has A Start sees Tom Smith more focused on the power of redemption and the human necessity for friendship and family in the face of death.

The album's lyrics are closely linked to events over the last year or so as Tom explains: "There is a lot of death on the record, that sounds pretty morbid but it's the truth. Death has touched me and my friends in the last year in several ways. Realising everything comes to an end is important and I think we've done our best to make it something glorious and uplifting as well as scary".

However, Tom is keen to stress that not all is dark in Editors world. Alongside the inevitable, the record also reflects the hectic touring of the last two years that saw Editors play everywhere from Istanbul to Osaka: "Living in an over-populated but exciting world, the buzz of the city, electricity, neon, lights, skyscrapers, planes, billions of people all run through the lyrics of songs on the record".

Amongst an album that reinforces the visceral power of Editors music, the album closes on the simple piano and guitar of Well Worn Hand. Recorded in one take with Tom and Chris playing live in the studio, the track emphasises Editors desire to stretch themselves on this album. Such willingness to experiment saw them rope in friends alongside band members to create the choir that is heard at the close of Smokers Outside The Hospital Doors, the single that will precede the album on June 18th.
Aldus de officiële website van Editors.
Discografie

Albums
The Back Room (2005)
Cuttings (2005, B-kantjes/rarities-verzamelaar)
An End Has A Start (2007)
In This Light And On This Evening (2009)

Singles
Blood (2005)
Munich (2005)
Bullets (2005)
All Sparks (2006)
Smokers Outside The Hospital Doors (2007)
An End Has A Start (2007)
The Racing Rats (2007)
Push Your Head Towards The Air (2008)
Papillon (2009)

Live
08-11-09 Melkweg, Amsterdam
09-11-09 Oosterpoort Groningen
11-11-09 013, Tilburg
01-05-10 Heineken Music Hall, Amsterdam

Vorige topics
Editors
Editors (2)
Editors, deel 3
Editors #4
Editors #5

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuszy op 11-11-2009 12:52:37 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_74580615
Een nieuw Editors topic! Veel plezier alvast Tilburg-gangers
pi_74581063
Ja ik vond het al zo vreemd dat er nog steeds geen nieuwe aangemaakt was.

en bedankt ik heb er echt zin in om ze morgen weer te zien!
Feyenoord Rotterdam
pi_74584217
Editors zijn cool.

TVP.
pi_74599469
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:37 schreef Apfelsaft het volgende:
Een nieuw Editors topic! Veel plezier alvast Tilburg-gangers
Gaat wel lukken
pi_74599690
Gisteren Moby gezien in 013, vandaag The Editors
Old enough to know better. Too young to care.
pi_74602316
Hoop voor jullie dat het net zo gaaf is als in Brussel!
pi_74606283
1 mei wordt het pas voor mij...
pi_74606723
Vanavond, 9de keer .
pi_74609905


[ Bericht 93% gewijzigd door bloodymary op 11-11-2009 17:27:37 ]
pi_74618068
Het nieuwe album is nu uit toch? Wat vinden de fans ervan t.o.v. de vorige albums?
pi_74623086
In het begin was ik er huiverig voor omdat ik Papillon niet zo mooi vind (vind het een beetje een doordreunende drammer), maar ben nu helemaal om, vind het een prachtig album en vond tijdens het concert in Brussel de nieuwe nummers het hoogtepunt.
pi_74623332
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:31 schreef Larry-Laffer het volgende:
Het nieuwe album is nu uit toch? Wat vinden de fans ervan t.o.v. de vorige albums?
Ik ben geen fan, maar door het nieuwe album ben ik wel iets meer die richting opgegaan . Ik vond hem op het eerste gehoor beter dan de vorige albums, die vond ik iets te voorspelbaar en de muziek te overdreven groot aangezet. Nu heb ik eigenlijk pas "The Back Room" ontdekt. "In This Light And On This Evening" is dus een aanrader .
Stay on my arm, you little charmer
pi_74623743
Het concert in 013 was fantastisch.. Ook de nieuwe songs vielen als puzzelstukjes op hun plek.. Geweldig geheel met het licht en de variatie in de setlist.. Ik heb mogen genieten van een band die er zin in had.. Ge-wel-dig!
Niks te melden..
pi_74623974
Het was zo gigantisch goed. Had niet gedacht dat de nieuwe nummers live zo overweldigend zouden klinken, maar ze vormden de hoogtepunten van de avond, en niet de oudere nummers. "Banging Heads" was een leuke verrassing, toevallig op exact dezelfde plek 2 jaar terug voor het laatst gehoord. Die hadden ze ook al lang niet meer gespeeld. Zeer goede setlist.
pi_74624071
quote:
Op donderdag 12 november 2009 02:22 schreef Aisumasen het volgende:
Het was zo gigantisch goed. Had niet gedacht dat de nieuwe nummers live zo overweldigend zouden klinken, maar ze vormden de hoogtepunten van de avond, en niet de oudere nummers. "Banging Heads" was een leuke verrassing, toevallig op exact dezelfde plek 2 jaar terug voor het laatst gehoord. Die hadden ze ook al lang niet meer gespeeld. Zeer goede setlist.
Waar stond jij?
Niks te melden..
pi_74624081
Links van het midden, redelijk vooraan. Hoezo ? Heb je iemand enthousiast zien reageren op "Banging Heads" ?
pi_74624086
quote:
Op donderdag 12 november 2009 03:02 schreef Aisumasen het volgende:
Links van het midden, redelijk vooraan. Hoezo ? Heb je iemand enthousiast zien reageren op "Banging Heads" ?
Ik kende het nummer zelf nog niet maar volgens mij werd het goed ontvangen.. Niet echt gelet op de reactie van het publiek.. Ik had het te druk met het kijken naar wat er op het podium gebeurde.. Wat heeft Tom een fantastische stem.. Ik ben werkelijk waar overdonderd door de show van vanavond.. Tijd om te gaan slapen!
Niks te melden..
pi_74624505
quote:
Op donderdag 12 november 2009 02:22 schreef Aisumasen het volgende:
Het was zo gigantisch goed. Had niet gedacht dat de nieuwe nummers live zo overweldigend zouden klinken, maar ze vormden de hoogtepunten van de avond, en niet de oudere nummers. "Banging Heads" was een leuke verrassing, toevallig op exact dezelfde plek 2 jaar terug voor het laatst gehoord. Die hadden ze ook al lang niet meer gespeeld. Zeer goede setlist.
Er stond vlak bij wel een kaal persoon flink uit zijn dak te gaan, zwart t-shirt. die ging helemaal los!
pi_74627068
Zei ik toch, die nieuwe nummers komen live echt goed uit de verf he!

Wat is Banging Heads? Een b-side of zo?
  donderdag 12 november 2009 @ 11:30:10 #21
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_74629107
quote:
Op donderdag 12 november 2009 07:42 schreef staticdata het volgende:

[..]

Er stond vlak bij wel een kaal persoon flink uit zijn dak te gaan, zwart t-shirt. die ging helemaal los!
Precies, die stond vlak voor mijn neus, had 1 arm en klapte met zijn hoofd. Wat een mongool, dacht geloof ik dat hij bij Rammstein stond. Escape the nest was zijn favoriet en ook die van mij, maar heeft dat nummer met zijn idiote bewegingen flink zitten vergallen.

Goed concert, maar vind de nieuwe nummers buiten The Boxer toch flink tegenvallen hoewel het live wel beter is dan op de cd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 12 november 2009 @ 11:32:36 #22
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_74629187
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:24 schreef bloodymary het volgende:
Zei ik toch, die nieuwe nummers komen live echt goed uit de verf he!

Wat is Banging Heads? Een b-side of zo?
Bonustrack van An end has a start. Geweldig nummer
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_74631782
Oh, die bonus staat er bij die van mij niet op.

Maar ik heb het even geluisterd via wiki setlists en het klinkt inderdaad erg goed
pi_74631998
't is de B-kant van "The Racing Rats" .
pi_74633177
Het was fucking geweldig
Ik stond ergens rechtsboven al gingen daar niet veel mensen los. Bijna bij elk liedje flink los gegaan
helaas kende ik twee nummers die ze speelden niet bij naam

Vond het overigens beter dan de vorige keer dat ik ze heb gezien in de HMH! Heb er nu al weer zin in om ze op 1 mei weer lekker bezig te zien

edit: zometeen maar eens een paar nummers die ik heb opgenomen op youtube zetten kunnen jullie meegenieten
Feyenoord Rotterdam
pi_74633926
Wat is er 1 mei? (A)
Ik vond het ook echt helemaal geweldig gisteren! Kon alle nummers zo wat meezingen, behalve Banging Heads en nog eentje, weet iemand welke dit andere onbekende nummer was (ergens halverwege hun optreden)? Ik had het gevoel dat veel mensen het niet kende. En als afsluiter, fingers in the factories! Ik stond te springen als een gek, want dat is mijn favoriete nummer.

't was vooraan wel erg druk moet ik zeggen.. Soms had ik niet eens de ruimte om ff lekker mijn armen in de lucht te gooien ofzo, maar ja.. heb heeeerlijk genoten
pi_74634145
Ik denk dat je You are Fading bedoeld. En natuurlijk is er 1 mei het concert in de HMH
Feyenoord Rotterdam
pi_74634223
nja ben er net achter inderdaad... maar tis al uitverkocht!
Damn!! Nja, dan maar via een duurdere site alsnog een kaartje zien te bemachtigen voor mij en een vriendin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Argonath op 12-11-2009 14:37:04 ]
pi_74636613
You are Fading spelen ze al heel lang eigenlijk bijna bij elk concert. Volgens mij staat dat nergens op verder, of wel?

Heb geen kaartjes voor HMH gehaald, vind het een klotezaal, zie ze tegen die tijd nog wel op Werchter of zo!
pi_74637540
Ik vind het nieuwe album beter/leuker dan de vorigere maar volgens mij ik de enige.
pi_74646753
You Are Fading speelden ze ook in Groningen.

Even een vraagje, speelden ze in Amterdam en Tilburg het nummer Fall?
pi_74646864
www.setlist.fm kan je ze allemaal vergelijken

Nummers 8&9 hebben ze anders gedaan.
pi_74646905
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:52 schreef Snuf. het volgende:
You Are Fading speelden ze ook in Groningen.

Even een vraagje, speelden ze in Amterdam en Tilburg het nummer Fall?
Neen, vervangen door een andere niet-single van het debuutalbum: "Camera".
pi_74647518
Bléh, door technische probleme hebben ze in Groningen In This Light niet gespeeld! Ik vond het al vreemd dat ze hem niet gespeeld hadden
pi_74648033
Dacht dat ''You Don't Know Love'' geskipt werd?
pi_74649985
Weet iemand toevallig hoe het laatste nummer heette dat Wintersleep speelde?
Feyenoord Rotterdam
pi_74650032
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:24 schreef Aisumasen het volgende:
Dacht dat ''You Don't Know Love'' geskipt werd?
'In This Light' was de opener.
pi_74660370
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Neen, vervangen door een andere niet-single van het debuutalbum: "Camera".
Oeh, dat is dan toch wel een gelukje geweest voor mij. Ik vind Fall namelijk echt een prachtig nummer. Het is ook een nummer die ze volgens Tom Smith niet vaak spelen.

Ik moet ook zeggen dat ik het een geweldig concert vond. Ik had al een hoop verwacht van mijn eerste keer Editors live en het was eigenlijk nog 10x beter dan ik had verwacht. Helaas moest ik tijdens You are fading dusdanig nodig zeiken dat ik dat nummer geskipt heb. Flikkerde nog bijna van de trap toen
//geen commentaar...
pi_74665772
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:20 schreef Smoonshine het volgende:

[..]

Helaas moest ik tijdens You are fading dusdanig nodig zeiken dat ik dat nummer geskipt heb. Flikkerde nog bijna van de trap toen
Weer te veel gezopen zeker!
pi_74668089
dat ik moest zeiken tijdens de Editors was de laatste keer in de HMH en laat me dat niet nog een keer overkomen... Deze keer net voor de start van het concert gegaan en was bijna bij mijn plaats toen ze opkwamen haha

gelukkig geen seconde gemist
Feyenoord Rotterdam
pi_74673774
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:24 schreef Aisumasen het volgende:
Dacht dat ''You Don't Know Love'' geskipt werd?
Bedoelde ik, maar ik typte 'In This Light'. Excuus.
pi_74681150
Hm, 2 verschillende recensenten die de plank totaal misslaan en exact dezelfde flauwe opmerking plaatsen... Toeval? Kijk en vergelijk:
quote:
Alles wordt goed, vrijwel perfect gespeeld, foutjes vallen er niet. Maar zanger Smith heeft een intensere communicatie met zijn microfoonstandaard dan met de ruim 2000 man voor zijn neus.

http://www.nu.nl/concertr(...)-klaar-stadions.html
en
quote:
Alles gaat zo op de automatische piloot, dat zanger Tom Smith meer interactie heeft met zijn microfoonstandaard dan met de rest van de band, laat staan het publiek.

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/42741574
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:33:09 #43
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_74681516
Ik had hem bijna ook zo kunnen schrijven. Zit een groter kern van waarheid in. Publiek was te divers om goed te bespelen vanwege de nieuwe richting die de band is opgegaan met de laatste cd. vvk begon immers eind juli met 2 hele andere klinkende cd's.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_74683115
Ik was niet in Melkweg, maar ik vond het een prima concert in Oosterpoort. Nu.nl schreef wel erg negatief imo.
pi_74686423


sorry voor het slechte camera werk en sorry voor die maat van me die mee loopt te schreeuwen haha
Feyenoord Rotterdam
pi_74687038
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:33 schreef Snuf. het volgende:
Editors zijn cool.

TVP.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_74694517
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:22 schreef Aisumasen het volgende:
Hm, 2 verschillende recensenten die de plank totaal misslaan en exact dezelfde flauwe opmerking plaatsen... Toeval? Kijk en vergelijk:
[..]

en
[..]

Ik vind niet dat de plank wordt misgeslagen. De interactie was er gewoon niet. Vroeg me ook nog af of het publiek meer zou opzwepen als Papillon als eerste was gespeeld.

Ben het er overigens niet mee eens dat de nieuwe nummers voor het slechte midden zorgen zoals word gezegd.
pi_74698481
Maar ligt dat dan ook niet een beetje aan het duffe publiek dat een zaal als 013 altijd trekt? In Brussel was er zeer zeker wel interactie.
pi_74703559
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:04 schreef bloodymary het volgende:
Maar ligt dat dan ook niet een beetje aan het duffe publiek dat een zaal als 013 altijd trekt? In Brussel was er zeer zeker wel interactie.
Pardon?

Ik was een dag eerder bij het concert van Moby in 013 en daar ging wel heel de zaal los.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_74711954
Ja, dat geloof ik goed, maar dat is een ander soort muziek. In Nederland denken ze altijd dat ze bij bands als Editors, Interpol, Novastar etc. alleen met hun armen over elkaar stil mogen staan luisteren, terwijl ze in Belgie wel helemaal enthousiast zijn. Heb ik al een paar keer meegemaakt.
  zondag 15 november 2009 @ 10:30:44 #51
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_74714153
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:42 schreef bloodymary het volgende:
Ja, dat geloof ik goed, maar dat is een ander soort muziek. In Nederland denken ze altijd dat ze bij bands als Editors, Interpol, Novastar etc. alleen met hun armen over elkaar stil mogen staan luisteren, terwijl ze in Belgie wel helemaal enthousiast zijn. Heb ik al een paar keer meegemaakt.
Mijn ervaring in Belgie is toch heel anders (en trouwens niets mis mee). Zijn juist vaak redelijk ingetogen met concerten, lijken meer aandacht voor de muziek te hebben dan de noodzaak om luid mee te brullen .

[ Bericht 28% gewijzigd door Bayswater op 15-11-2009 15:17:43 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_74714674
iemand een idee hoe je de video's van STUBRU kan downloaden / omzetten naar mp3?
http://www.stubru.be/media/sessieeditors

is al gelukt

[ Bericht 24% gewijzigd door staticdata op 15-11-2009 13:46:48 ]
pi_74714730
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:30 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Mijn ervaring in Belgie is toch heel anders (en trouwens niets mee). Zijn juist vaak redelijk ingetogen met concerten, lijken meer aandacht voor de muziek te hebben dan de noodzaak om luid mee te brullen .
Wie heeft het over meebrullen? Je kunt ook meedoen met aandacht voor de muziek hoor, maar gewoon wat meer interactie bezorgen. Net als vorige week in Brussel was dat echt top. Trouwens ook daar ooit meegemaakt met de zeer introverte band Interpol, die stonden te glimlachen op het podium omdat het publiek al hun nummers met alle vage, onverstaanbare teksten kenden. En zelfs nog een keer extra terug kwamen omdat ze het er zo gezellig vonden.
pi_74715561
Ik zal wel blind zijn maar de twee keer dat ik bij een concert van de Editors ben geweest gingen heel veel mensen los. Ik zou het zelf niet kunnen om stil te blijven staan bij zulke heerlijke muziek

Maar goed die mensen die alleen maar stil blijven staan en niks doen horen niet bij een concert thuis!
Feyenoord Rotterdam
  zondag 15 november 2009 @ 14:28:29 #55
152668 Ternerito
El Pueblo Vencerá
pi_74715766
Ik vond het publiek in de 013 bij de Editors toch redelijk mak. Men deed zeker bij de "hits" lekker mee, maar om nou te zeggen dat de zaal volledig los ging, nee dat is heel wat anders. Nette show van de Editors niettemin. Ik ben er op 1 mei weer bij.

Trouwens het publiek bij Novastar in de HMH een kleine 2 weken geleden was beschamend. Joost ging zelf als vanouds lekker tekeer. Het publiek zelf heb ik nog nooit zo doods meegemaakt. Je kon letterlijk een speld horen vallen tussen de nummers in. Tijdens de muziek was het publiek net zo doods.
White Water Flipperkast
pi_74716150
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:19 schreef Fuszy het volgende:
Maar goed die mensen die alleen maar stil blijven staan en niks doen horen niet bij een concert thuis!
100
Stay on my arm, you little charmer
pi_74716373
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:45 schreef tim. het volgende:

[..]

100
hebben we dat ook weer gehad... NEXT!
Feyenoord Rotterdam
  zondag 15 november 2009 @ 19:31:25 #58
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_74723246
Gaat er iemand ook naar de buitenlandse concerten van de Editors komende maanden?
pi_74727249
Ik zou 14 december nog wel naar Parijs willen gaan, maar kleine kans dat ik daar kaarten voor kan bemachtigen. En 1 mei ga ik ook weer, dus ik denk dat ik het maar hierbij laat (en dan ga ik in februari wel in Londen naar The Maccabees).
pi_74727702
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:06 schreef Fuszy het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het laatste nummer heette dat Wintersleep speelde?
In Brussel speelde ze als laatste Search party, wat echt een geweldig nummer is:



Als deze het niet ismoet je maar eens Welcome to the night sky kopen (downloaden). Dat is het laatste album en hebben ze ook het meeste van gespeeld, zie je vanzelf wel welke het was.
pi_74762542
Dance, fucker, dance!
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_74764322
YOU WERE BORN TO ENTERTAIN
  maandag 16 november 2009 @ 22:55:23 #63
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_74766785
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:06 schreef Fuszy het volgende:
Weet iemand toevallig hoe het laatste nummer heette dat Wintersleep speelde?
Nerves Normal, Breathe Normal van het 2e album, untitled genaamd.
Heavenly Awaiting
  dinsdag 17 november 2009 @ 03:46:07 #64
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_74771734
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:00 schreef Soulagement het volgende:
Ik zou 14 december nog wel naar Parijs willen gaan, maar kleine kans dat ik daar kaarten voor kan bemachtigen. En 1 mei ga ik ook weer, dus ik denk dat ik het maar hierbij laat (en dan ga ik in februari wel in Londen naar The Maccabees).
Ja ik wil de 14e ook echt graag naar Parijs! Ga de 6e al naar Lyon toe... maar Parijs zou echt gaaf zijn. Maar goed, t is uitverkocht,...helaas!
Anders had ik alvast een hotelletje geboekt en een treinticket geregeld...
pi_74787340
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:55 schreef Yevgeni het volgende:

[..]

Nerves Normal, Breathe Normal van het 2e album, untitled genaamd.
YEAH!! dat is hem
hartstikke bedankt!!
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 25 november 2009 @ 15:06:46 #66
278668 huilend_komeetje
butjes winnen de Varsity!
pi_74989857
Gaat iemand binnenkort nog ergens naar concerten van de Editors toe (in Europa)?
pi_74991121
Ja naar Amsterdam 1 mei
pi_75232487
Is No sound but the wind een nummer dat special geschreven is voor de nieuwe Twilight film of hebben ze deze al eerder uitgegeven?
Zie dat ze het eerder hebben gespeeld, maar staat deze op een special disc versie?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:08:20 #69
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_76321460
Editors! Een echt goede band!

Tevens verkapte tvp.

Overigens, waar gaat het nummer Pappilon over? Wat betekent "It kicks like a sleep twitch."?
pi_76322073
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:08 schreef pdiscs het volgende:
Editors! Een echt goede band!

Tevens verkapte tvp.

Overigens, waar gaat het nummer Pappilon over? Wat betekent "It kicks like a sleep twitch."?
Sleep twitch was geloof ik iets dat je bijna in slaap bent en dan opeens wakker met een schok wakker wordt en je dan schopt met je been.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 19:35:48 #71
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_76334155
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:28 schreef superjojo het volgende:

[..]

Sleep twitch was geloof ik iets dat je bijna in slaap bent en dan opeens wakker met een schok wakker wordt en je dan schopt met je been.
OK. Dat hebben we allemaal wel eens.

Maar ... waar gaat het nummer eigenlijk over?
pi_76338118
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:35 schreef pdiscs het volgende:

[..]

OK. Dat hebben we allemaal wel eens.

Maar ... waar gaat het nummer eigenlijk over?
Volgens mij iets in de richting van dat je jezelf moet vinden in deze wereld en je niet moet laten stoppen/beinvloeden door wat dan ook (religie oid).

Editors .
pi_76389110
Hehe, eindelijk is het 2010. Nu nog 4 maanden wachten en dan naar de HMH!
pi_76389281
Wil je er niet te vaak over praten? Ik kan er niet naar toe... >:(
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:05:37 #75
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_76436614
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:27 schreef GotC het volgende:

[..]

Volgens mij iets in de richting van dat je jezelf moet vinden in deze wereld en je niet moet laten stoppen/beinvloeden door wat dan ook (religie oid).

Editors .
OK, klinkt plausibel.
pi_76441102
Wat zijn ze veranderd zeg, als je kijkt naar de foto in de OP
pi_76441422
Ik was echt aan het balen toen ik ze niet kon zien in de Melkweg.
pi_76562156
Tja, pitchfork. Hebben ook een handjevol wat betreft het afbranden van 'grotere namen'. Een beetje name droppen en wat droge lyrics analyseren en zo concluderen dat het hele album een pretentieus misbaksel is. (zie conclusie) Ik zou het album zelf een 7 oid geven. Hun vorige platen waren als geheel ook niet zo sterk, dat vind ik bij deze dan wel meevallen. Nummers als Papillion en Eat Raw Meat - Blood Drool springen er toch wel uit. Dat er veel afgekeken zou zijn van anderen zou ik dan maar met een korrel zout nemen, het is vrijwel onmogelijk om nu nog met iets geheel unieks te komen.
pi_76569356
Ik hoor veel mensen die het album niet tof vinden, maar ik vind hem juist heel tof You Don't Know Love is vooral super.
pi_78885502
Er zijn kaarten voor het concert van 1 mei, die opgekocht waren door handelaren, geannuleerd door Live Nation.
Daardoor komen er nu weer kaarten vrij voor de verkoop.

http://www.livenation.nl/news/808


Hier zijn de inmiddels ongeldige kaartnummers te vinden:

http://www.ticketsenconcertkaarten.nl/?page_id=174
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:31:39 #82
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_79639091
Heb nu een onofficieel album met allemaal b-kantjes en wat covers gedownload. Zitten leuke nummers tussen.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_79647036
Kun je mij een linkje geven?
pi_79647227
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:31 schreef superjojo het volgende:
Heb nu een onofficieel album met allemaal b-kantjes en wat covers gedownload. Zitten leuke nummers tussen.
Volgens mij heb ik dat album ook. Het zijn toch vooral oudere nummers (niet in nieuwe stijl, met de synthesizers ) , ook van toen ze nog geen Editors heten?

Vind van de covers/B-sides vooral Heads in bags, Forest Fire, Road to Nowhere (van Talking Heads oorspronkelijk) en Orange Crush (cover van R.E.M samen met We are the Scientists) goed.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:29:51 #85
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_79647795
idd, volgens mij zijn het vooral nummers van rond het tweede album, dus nog geen synts. Lullaby, cover van the Cure, en Some Kind of Spark vind ik ook toffe nummers. Orange Crush is ook goed gedaan, maar ik blijf het origineel toch wel een stuk beter vinden.
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:00 schreef Snuf. het volgende:
Kun je mij een linkje geven?
Je hebt pm.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_79650464
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 17:29 schreef superjojo het volgende:
idd, volgens mij zijn het vooral nummers van rond het tweede album, dus nog geen synts. Lullaby, cover van the Cure, en Some Kind of Spark vind ik ook toffe nummers. Orange Crush is ook goed gedaan, maar ik blijf het origineel toch wel een stuk beter vinden.
[..]

Je hebt pm.
Vraag ook even ongeneerd een link

die Pitchfork review is wel schrijnend zeg, gaan ze lopen zeuren dat de Editors iets anders hebben gedaan terwijl An end.. daar ook een 4 kreeg
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:30:17 #87
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_79651165
Ah, ik heb een weblog gevonden waar het album ook op staat. Die mag ik hier vast wel gewoon linken:
http://goodbadunknown.blo(...)ning-has-finish.html
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_79652469
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:30 schreef superjojo het volgende:
Ah, ik heb een weblog gevonden waar het album ook op staat. Die mag ik hier vast wel gewoon linken:
http://goodbadunknown.blo(...)ning-has-finish.html
top Thnx
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_79658928
Dankjewel voor de link, er stonden nog 2 nummers die ik niet had

Heads in bags vind ik echt een super nummer, net als Crawl down the wall en You are Fading. Orange Crush is ook vet.

Eigenlijk zijn alle nummers van Editors vet!
pi_79659097
Dit zijn volgens mij niet alle nummers. ik heb zelf een album van 26 nummers waaronder ook het nummer Forest Fire (heel oud nummer, toen ze dacht ik nog Snowfield heetten) en enkele remixes (maar die zijn niet veel aan, dus daar mis je niks aan). Daarnaast komen niet alle nummer me hier bekend voor (bijv. Bonny ken ik niet).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_79660064
Ja, Forest Fire heb ik ook. Ooit een keer een Torrent gedownload met die erop.
  zondag 28 maart 2010 @ 10:35:02 #92
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_79664002
Ja ik ken die nummers vooral van youtube, waar de meeste ook wel opstaan. Die b-kantjes zijn wat moeilijk te vinden als download, dus ik heb ze niet allemaal. Dus als je nog een keertje toevallig op rapidshare komt...
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_79666556
Ik kom nooit op rapidshare Ik ben niet zo heel handig met torrents, maar downloaden snap ik nog wel. Ik zal wel even kijken of ik die torrent nog kan vinden.
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:50:07 #94
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_79786797
De laatste tijd luister ik niet veel Editors meer, maar dit gaat wel weer goed komen vlak voor het concert in mei Oja, die b-sides heb ik ooit ook ergens lopen verzamelen, ze zijn in ieder geval erg goed.
pi_79789634
Ik vind Bonny ook een prachtig nummer.

Ik kan de link trouwens niet meer vinden
pi_80428523
Vandaag bracht Editors in het kader van Record Store Day een tot 500 exemplaren gelimiteerde white label 7" uit met een een gloednieuw exclusief nummer: "Last Day". Heb 'em op de kop weten te tikken, en ben erg te spreken over de song:

http://www.editorsofficial.com/video/
pi_80434610
Ik ging vandaag naar een winkel om er een op de kop te tikken. Helaas niet gelukt, ze hadden nog niets binnen. Ze zouden er misschien eentje binnenkrijgen, maar ze wisten het niet.
pi_80473708
1 mei lekker concert in de HMH, heb er zin in! tevens tvp
pi_80921492
Major déjà vu naar 2 jaar terug. Op het allerlaatste moment besloten om tóch naar de HMH te gaan voor Editors. Het was de 10de keer dat ik ze zag, maar ik had deze show niet willen missen. Al was het publiek wat tam, de band was weer in topvorm. En zoals elke keer wéér wat nummers op de spaarkaart er bij : "No Sound But The Wind", "A Life As A Ghost" en "Last Day". Weer veel afwisseling in de set in vergelijking met de vorige keer, afgelopen november in 013. Drie songs van het laatste album gedropt, nieuwe non-album tracks plus "Lights" en "Blood" daarvoor in de plaats. De volledige setlist:
quote:
In This Light And On This Evening
Lights
An End Has A Start
You Don't Know Love
Bones
A Life As A Ghost
Eat Raw Meat = Blood Drool
Blood
Escape The Nest
Last Day
Bullets
The Big Exit
The Racing Rats
Munich
Smokers Outside The Hospital Doors

No Sound But The Wind (Tom akoestisch)
Bricks And Mortar
Papillon (pyro cue)
Fingers In The Factories (confetti cue)
  zondag 2 mei 2010 @ 02:11:05 #101
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_80921797
Optreden zelf was erg goed ja! Publiek was inderdaad veel te tam, maar komt, no offence natuurlijk, door het grote aantal 40+ers vooraan.
pi_80922028
Eerste keer Editors, was een geweldige ervaring.
Geluid was dik in orde, en live komen de nummers nog beter over.
Hulde.
pi_80931308
Wat een geweldige show!! Ze worden als maar beter en beter...
Wat ik vooral vond opvallen is dat de nummers van ITLAOTE live echt zo veel beter zijn dan op cd.
Geweldige setlist ook. Last Day is echt top! En alles onder het motto "niet lullen maar spelen"

Hoe waren Airship en ilkeTrains? Die heb ik helaas moeten missen.
Live the dream
pi_80941003
Niet lullen maar spelen is volgens mij het motto van alle britse bandjes. Ze zeggen nauwelijks wat en spelen alleen maar
pi_80942598
Ik vond het weer geweldig! Dit was mijn derde keer en ze blijven me verbazen. Het enige minpunt aan de show was het tamme publiek. Ze werden wel wat losser, maar nog niet helemaal zoals het hoort.
Voor de rest was het genieten en nu maar hopen dat ze naar Lowlands komen.
Feyenoord Rotterdam
pi_80944892
Was mijn 9e keer, qua sfeer wat tegenvallend maar het blijft een geweldige band, zo genoten en hard meegezongen.

Ik hou van deze band
pi_80947935
De eerste keer voor mij maar een geweldige ervaring. Vond ze live fantastisch ook al was het publiek wat mat. Het voorprogramma van Airship gemist, maar I Like Trains is niet voor mij weggelegd. Wat een deprimerende monotone stem van de zanger zeg .
pi_80958900
Wat was het super zeg! M'n eerste keer Editors waarbij ik wel kon horen wat ze speelden en zongen.
Paar jaar terug op Pinkpop kon ik er niet veel van verstaan toen ze in de kleine tent speelden.
Dit is iig een band om weer te gaan bekijken.
pi_80962388
Recensie van oor.nl:
quote:
EDITORS NA SLOME START TOCH HEMELTERGEND MOOI

2-5-2010

Nog geen half jaar geleden barstte Editors op momenten uit de voegen van de Melkweg. Met toen nog relatief nieuw materiaal van hun naar elektronica gezwaaide derde album bleek dat ze een echte stadionband zouden kunnen zijn. Grote verwachtingen dus voor de HMH vanavond. En na een statisch en tam begin maken Tom Smith en consorten die verwachtingen uiteindelijk ook waar.

In tegenstelling tot in de Melkweg geen lange, sluimerende synth-intro voor In This Light And On This Evening. Het is na enkele seconden meteen to the point en liedjes raggen. Lights, An End Has A Start, You Don’t Know Love. Net als vorige keer husselen ze nummers van alle drie de albums door elkaar. De heren zijn duidelijk niet meer onzeker over hun muziek, dit is gewoon goed. Tegelijk klinkt het ook als business as usual en oogt het minder speels. Een gemiddelde werkdag. Vooral Smith lijkt op de automatische piloot te functioneren. In de Melkweg stuiterde hij als een bezetene naar alle hoeken van het podium, klom overal op en vloog tegen de muren, alsof er ladingen aan opgekropte energie uit zijn systeem moesten. Vanavond lijkt hij te slenteren op een paar vierkante meter, straalt hij in eerste instantie vooral vermoeidheid. Het publiek is solidair en houdt het voorlopig rustig.

Na Bones en A Life As A Ghost, dat redelijk doodslaat, is er een opleving met Eat Raw Meat = Blood Drool. De band komt op stoom en Smith lijkt wakker te worden. En van oerdegelijk draait het dan langzaam naar heel vermakelijk. Zoals altijd met de monotone stem van Smith als middelpunt, op een vreemde manier tegelijk kil en warm. Wat tilt hij nummers als Last Day of Smokers Outside The Hospital Doors daarmee naar een, en hier quote ik nog maar eens het vorige concertverslag, hemeltergend mooi niveau.

Met Bullets, The Big Exit, The Racing Rats en Munich schakelen ze definitief naar een hogere versnelling. De videoschermen blinken, vuurgeisers ontploffen op de rand van het podium en een lading glitter daalt neer op het inmiddels flink bewegende publiek. Voor de toegift komt Smith eerst solo terug om op de piano het kalme No Sound But The Wind te spelen en daarmee op belachelijk fraaie wijze de soms postapocalyptische sound van de band nog eens te illustreren. Niet verbazingwekkend dat het nummer gebaseerd is op het Pulitzerwinnende meesterwerk The Road van Cormac Mccarthy. Voor de eindsprint is de band weer volledig bezet en spelen ze met Bricks And Mortar, Papillon en Fingers In The Factories een geweldige climax aan de show. Next stop: Amsterdam Arena.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_80964319
Ja, was erg gaaf! Zou goed kunnen dat de volgende show in de Ziggo Dome gaat zijn, ArenA lijkt me wat al te gek
  zondag 30 mei 2010 @ 02:09:55 #111
11102 knep
Mountainfreak
pi_82088961
Vandaag genoten van het optreden op Pinkpop .
pi_82093813
Het was tof, maar wel minder dan het concert was natuurlijk buiten, veel meer mensen, duurde niet lang en er lopen bij het concert allemaal Editors fans, hier komen ook nog wat mensen die et nietecht kennen, waardoor de sfeer heel anders is.
pi_82094329
Nou, ik heb Editors al heel vaak live gezien, zowel op festivals als met concerten in kleine en grotere zalen. Maar ik vond dit echt hun slechtste optreden ooit. Het leek wel of Tom een routineklusje afraffelde.
pi_82094470
Wat jammer zeg...
Heb het via de live stream gevolgd maar vond het merendeel van het publiek ook niet echt enthousiast, alleen bij Papillon. Zo kwam het tenminste over.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 30 mei 2010 @ 12:35:55 #115
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_82095176
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:09 schreef bloodymary het volgende:
Nou, ik heb Editors al heel vaak live gezien, zowel op festivals als met concerten in kleine en grotere zalen. Maar ik vond dit echt hun slechtste optreden ooit. Het leek wel of Tom een routineklusje afraffelde.
Bij 3voor12 noemde ze dit optreden het beste op Nederlandse bodem...
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_82095467
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:35 schreef superjojo het volgende:

[..]

Bij 3voor12 noemde ze dit optreden het beste op Nederlandse bodem...
013 vond ik persoonlijk beter. Wat ik wel erg tof vond was No sound but the wind
Sowieso stonden er een paar idioten bij ons die alleen maar deden lullen en vertelden dat ze de muziek niets vinden. Rot dan op

En ze komen ook nog eens 19 juni in het voorprogramma van Muse
pi_82103432
quote:
Op zondag 2 mei 2010 02:11 schreef Haunter het volgende:
Optreden zelf was erg goed ja! Publiek was inderdaad veel te tam, maar komt, no offence natuurlijk, door het grote aantal 40+ers vooraan.
Onzin. Ik ben zelf 40+ en ga graag (en vaak) uit mijn dak bij bands. Gisteren stond ik ook bij The Editors op Pinkpop. Vooraf voor mij een van de belangrijkste bands om dit jaar te bekijken.

Technisch zat het allemaal prima in elkaar en daar heb ik ook echt van genoten. Maar wat ik bij The Editors (en veel bands) mis is de connectie met het publiek. Een echt goed concert met veel beleving is een kwestie van geven en terugkrijgen. Als je zelf niet echt de interactie met het publiek zoekt, dan krijgen de meeste artiesten die ook niet terug. Alleen af en toe voordoen dat er meegeklapt moet worden is niet voldoende.

Teveel artiesten zijn enorm in zichzelf en hun muziek gekeerd. Dan springt die vonk ook niet over en dat was naar mijn idee gisteren ook het geval bij The Editors. Inderdaad jammer, want muzikaal gezien hadden we als publiek niets te klagen.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  zondag 30 mei 2010 @ 16:01:40 #118
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_82103638
Sinds de laatste cd is Editors geen band meer om uit je dak te gaan, puur genieten en interactie wordt op zo'n moment storend voor mij. De show moet genoeg zijn. Rammstein heeft bijvoorbeeld ook geen interactie nodig, terwijl velen wel uit hun dak gaan. Kortom, laat dat gelul en dat geklap tussen/tijdens de nummers maar weg, tis meer een tekortkoming.

Maar dat is mijn mening.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_82104696
quote:
Op zondag 30 mei 2010 12:35 schreef superjojo het volgende:

[..]

Bij 3voor12 noemde ze dit optreden het beste op Nederlandse bodem...
Haha, nou wie weet, ik heb ze gezien in Keulen, Antwerpen, Brussel en diverse malen in Werchter......
pi_82104748
Trouwens bij hun laatste concert in Vorst Nationaal, Brussel was er zeker interactie met het publiek. Maar misschien dat die zaal dat oproept, is helemaal rond, dat is daar altijd wel. Ik heb daar zelfs Interpol extrovert zien zijn.....
pi_82342888
Vanavond vanaf 22.10u live vanaf Rock am Ring:

Klik!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82344070
thnx voor de tip
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_82346753
Oe, het is nu al bezig!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_82347403
Ik ga binnenkort naar Muse, en daar staan de Editors in het voorprogramma!
pi_82347514
Pinkpop: check!
Muse: check!
Rock Werchter: check!

En nu nog even inschakelen voor RaR
pi_82347589
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:57 schreef mazeind het volgende:
Teveel artiesten zijn enorm in zichzelf en hun muziek gekeerd. Dan springt die vonk ook niet over en dat was naar mijn idee gisteren ook het geval bij The Editors. Inderdaad jammer, want muzikaal gezien hadden we als publiek niets te klagen.
Klopt, zo heb ik het ook exact ervaren
Al geniet ik er ook prima van zonder losgaand publiek, de muziek is gewoon
Maar meespringen met Racing Rats lijkt me toch ook wel leuk
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:20:29 #127
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_82347902
Zo, tamme bende daar bij RaR qua publiek.
pi_82348228
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:20 schreef Haunter het volgende:
Zo, tamme bende daar bij RaR qua publiek.
Te lui om te juichen voor de artiesten zelfs
pi_82348335
Thanks voor de tip!
Heb ze gezien op Pinkpop voor de 4de keer en was wel het minste van wat ik tot nu toe van ze gezien heb. Niet gek natuurlijk als ik ze voor de laatste keer in Voorst Nationaal had gezien, waar ze gewoon een geweldig optreden weggaven.
Nu Bricks and Mortar, wat wel weer een van de beste nummers op pp was naar mijn mening.
pi_82348469
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:28 schreef Shadow_NL het volgende:
Thanks voor de tip!
Heb ze gezien op Pinkpop voor de 4de keer en was wel het minste van wat ik tot nu toe van ze gezien heb. Niet gek natuurlijk als ik ze voor de laatste keer in Vorst Nationaal had gezien waar ze gewoon subliem waren.
Als dat het minste was, dan had ik ze in Vorst Nationaal wel willen zien
quote:
Nu Brick and Mortar, wat wel weer een van de beste nummers op pp was naar mijn mening.
Ik kende dat hele nummer niet, maar klinkt echt lekker
pi_82348659
Papillon nu, laat het vuur maar komen!
Wel tam publiek idd daar in Duitsland, zie echt bijna niemand meespringen.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:34:27 #132
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82348725
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:34:29 #133
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_82348730
Ik zat ook te denken: komt dat vuur.
pi_82348817
Wat zit mr. Smith eigenlijk wel niet allemaal voor een geluiden te maken?
Hoor soms kreten waarvan het net lijkt alsof ie een lekkere drol is aan het uitpersen
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:37:04 #135
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_82348886
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:35 schreef Shadow_NL het volgende:
Wat zit mr. Smith eigenlijk wel niet allemaal voor een geluiden te maken?
Hoor soms kreten waarvan het net lijkt alsof een lekkere drol is aan het uitpersen
heeuuhj
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:38:47 #136
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_82348987
Klonk goed!
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:38:52 #137
297788 FlorentijnH
Goedemiddag!
pi_82348993
dat was Editors al weer
pi_82349034
Rage against the machine zouden ze wel niet mogen uitzenden he, aangezien ik geen beeld krijg bij de Center Stage. Weet iemand welke bands er verder wel nog zullen worden uitgezonden?
pi_82349157
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 22:39 schreef Shadow_NL het volgende:
Rage against the machine zouden ze wel niet mogen uitzenden he, aangezien ik geen beeld krijg bij de Center Stage. Weet iemand welke bands er verder wel nog zullen worden uitgezonden?
Als je naar beneden scrollt bij die livestream dan zie je wie er vandaag en morgen nog allemaal komen in de "uitzending".
Morgen zal het programma voor zondag er denk ik wel bij staan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 5 juni 2010 @ 02:25:18 #140
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_82356053
Rar is het ergste wat er is, zo dronken Duitsers die 1 keer per jaar weg mogen dat ze niet meer weten waar ze zijn.
Bij Editors waren ze inderdaad vrij ingetogen , gerade Super mat



[ Bericht 36% gewijzigd door Bayswater op 05-06-2010 11:13:30 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_82367457
Heb net die nieuwe single Raw Meat gekocht! Als ik thuis ben nieuwe nummers luisteren.
pi_82376528
Editors, wat een fijne band!

Maar het eerste album vond ik toch het best, tweede iets minder.
En nu dat nieuwe elektronische, mwah. Papillon is lekker hoor, en nog wel een paar nummers. Maar ik was toch meer fan van die Editors met die donkere stem van Tom Smith, paar gitaren, sfeertje

Net als Coldplay (niet dat ik ze wil vergelijken, Editors zijn heus beter ) maar daar vond ik het ook steeds minder worden na Parachutes...
Demain, on roule
pi_83066449
Gisteren weer gezien, als special guest bij Muse
Blijft heerlijke muziek, al is de gemiddelde Muse-fan niet zo'n liefhebber helaas
  zondag 20 juni 2010 @ 21:24:08 #144
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_83072020
Meld als nieuwe fan van Editors nadat ik ze gister als voor-programma van Muse gezien heb...
Meteen bij thuiskomst 2 cd's van ze besteld...
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
  zondag 20 juni 2010 @ 21:27:17 #145
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_83072199
Ik blijf me verbazen hoe mensen de Editors nu nog leren kennen, terwijl ze toch al heel wat jaren meedraaien bij de top van de indiebands en de laatste paar jaar in de top 40 ook uiteraard. Wel leuk hoor
pi_83072642
Ook gisteren gezien, ze blijven heerlijk Helaas stond het geluid bij Editors niet hard en was het vaak wat..verwaaid. Verder, geweldig om m'n 2 favoriete bands achter elkaar te zien
pi_83072806
Is het nou een eerbetoon of copiëren ze gewoon Joy Division?
pi_83073324
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:36 schreef Nachtraaf het volgende:
Is het nou een eerbetoon of copiëren ze gewoon Joy Division?
Serieus, ga gewoon weg.

Editors is tof. Wilde gisteren naar het concert gaan maar om nou alleen voor het voorprogramma te gaan is ook maar zozo. Muse vind ik echt kut.

Maar ja volgend jaar een nieuwe CD en wil ook wel de rol van Tom bij Tired Pony horen
pi_83073961
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:43 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Serieus, ga gewoon weg.

Editors is tof. Wilde gisteren naar het concert gaan maar om nou alleen voor het voorprogramma te gaan is ook maar zozo. Muse vind ik echt kut.

Maar ja volgend jaar een nieuwe CD en wil ook wel de rol van Tom bij Tired Pony horen
Het is een valide vraag.
pi_83076614
Het is gewoon een vraag om een bepaalde reactie. De muziek van Editors valt in hetzelfde genre als joy division maar zou je niet als kloon mogen omschrijven. Beetje jammer ook dat je er blijkbaar niet genoeg in hebt verdiept want ze hebben met hun 3 albums al bewezen gewoon een goede band te zijn wat weinig nog te maken heeft met een kloon of eerbetoon aan joy division.

Dus wat Snuf zegt, ga aub weg
pi_83081478
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:36 schreef Nachtraaf het volgende:
Is het nou een eerbetoon of copiëren ze gewoon Joy Division?
laat je oren testen
pi_83086787
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:24 schreef heavenstar het volgende:
Meld als nieuwe fan van Editors nadat ik ze gister als voor-programma van Muse gezien heb...
Meteen bij thuiskomst 2 cd's van ze besteld...
De 3e kan je ook gerust blind bestellen hoor
pi_83087518
Nieuwe fan meldt zich, wat zijn Editors toffff
Anonimity is a bliss
pi_83088476
Editors. Ze waren erbij in het voorprogramma van Muse. Ik had zoiets van, 'Zo'n grote band in een voorprogramma, ok toe maar!' Was leuk om wat hitjes als 'Smokers outside the hospital doors' te horen. Maar na 4 nummers heb ik de Editors ook wel weer gehoord. Net als altijd als ik een album van ze opzet. Veel van hetzelfde, zit weinig kleur in de muziek, en dan verslapt m'n aandacht vanzelf.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  maandag 21 juni 2010 @ 10:29:20 #155
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_83089434
Wel grappig, dat heb ik nou bij Muse. Na 5 nummers wel gehoord terwijl Editors mij wel blijft boeien omdat het juist, na de laatste cd, niet overal hetzelfde is en een stem die nooit gaat vervelen.
Maarja, zal ze op Rock Werchter weer beiden gaan zien.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_83089448
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:29 schreef Bayswater het volgende:
Wel grappig, dat heb ik nou bij Muse. Na 5 nummers wel gehoord terwijl Editors mij wel blijft boeien omdat het juist, na de laatste cd, niet overal hetzelfde is en een stem die nooit gaat vervelen.
Maarja, zal ze op Rock Werchter weer beiden gaan zien.
Wat hij zegt
pi_83092146
Ik kende deze band eigenlijk ook nog maar van een paar nummers, maar wat gaf zijn stem me kippenvel bij Muse Wat een geluid heeft hij in zich, briljant gewoon Heb gelijk de albums binnengehaald, eens kijken of het bevalt. Maar wat iemand anders al zei; het is wel redelijk eentonig van wat ik tot nu toe geluisterd heb dan.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 21 juni 2010 @ 14:10:03 #158
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_83097041
Toevallig in de herfst van vorig jaar deze band tegengekomen op last.fm als tip, uitgeprobeerd, en het beviel. Inmiddels eigenaar van alle albums, en luister er veel naar. Toen werd bekend dat ze in het voorprogramma van Muse stonden (mijn favoriete band). Geweldige bonus
Dus die heb ik nu ook eindelijk live gezien, en het beviel prima.
You know, I've learned something today
pi_83102216
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
  maandag 21 juni 2010 @ 15:57:48 #160
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_83102390
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
Het eerste album is The back room. Niet An end has a start.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_83102614
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
Ik kende ze al wel hoor, maar live komen zulke bands veel beter uit de verf imo. Ik ben niet snel onder de indruk en dat had ik bij hun wel
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_83103260
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven
Maar ja, met Papillon heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thijsssss op 21-06-2010 16:47:43 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 16:21:04 #163
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_83103527
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:15 schreef Thijsssss het volgende:

[..]

Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven
Maar ja, met Papillion heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Hehe true.

Ik ben fan geworden toen ik All Sparks ergens hoorde, net na de release van The Back Room
  maandag 21 juni 2010 @ 16:24:23 #164
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_83103690
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:15 schreef Thijsssss het volgende:

[..]

Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven
Maar ja, met Papillion heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Papillon
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_83104938
Hehe, nice one
pi_83105187
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennen . Iedereen zo zijn eigen leermomenten.

Zo was ik superblij op pinkpop dat Editors No sound but the wind speelde, kippenvel. De rest om je heen kent het nummer dan weer niet.
pi_83107641
Goede band, leuk om ze na al die tijd eindelijk eens live te aanschouwen (bij Muse ja ). Nu weet ik zeker dat ik echt een keer naar een concert moet.

En @
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_83115538
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:15 schreef Thijsssss het volgende:

[..]

Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven
Maar ja, met Papillon heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Tja...domme fout.
pi_83115695
quote:
Op maandag 21 juni 2010 09:50 schreef Kadafi het volgende:
Editors. Ze waren erbij in het voorprogramma van Muse. Ik had zoiets van, 'Zo'n grote band in een voorprogramma, ok toe maar!' Was leuk om wat hitjes als 'Smokers outside the hospital doors' te horen. Maar na 4 nummers heb ik de Editors ook wel weer gehoord. Net als altijd als ik een album van ze opzet. Veel van hetzelfde, zit weinig kleur in de muziek, en dan verslapt m'n aandacht vanzelf.
Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.
pi_83115811
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:33 schreef Stofje het volgende:

[..]

Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.
Klinkt logisch ja
pi_83116053
Overigens vond ik Editors zaterdag bij Muse erg matigjes. Ben ook al sinds Back Room fan, heb ze al een paar keer live gezien. Zowel in 013 vorig jaar en zaterdag bij Muse raakten ze me geen moment. Beide keren gewoon saai . Jammer wel, ik kan me Pukkelpop twee jaar geleden herinneren... !
pi_83119800
Papillon ben ik eigenlijk wel zat, is ook het enige wat veel mensen van Editors kennen..

Vriend van mij ging naar Muse, kon nauwelijks geloven dat Editors in t voorprogramma stond, hoeveel mazzel kun je hebben

Ik vind overigens zelf het eerste albums nog steeds het best
Demain, on roule
pi_83121547
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:51 schreef staticdata het volgende:

[..]

Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennen . Iedereen zo zijn eigen leermomenten.

Zo was ik superblij op pinkpop dat Editors No sound but the wind speelde, kippenvel. De rest om je heen kent het nummer dan weer niet.
Inderdaad mijn vrienden kenden het nummer ook niet. Zelf durf ik mezelf wel een behoorlijk grote Editors fan noemen. Meeste geluisterd, alle drie de CD's alle B kanten, veel speciale EP's, zo goed als alle nummers. Misschien of 3 gemist.
pi_83154424
Toen ik zaterdag in Nijmegen zei dat ik eigenlijk meer zin had in Editors dan in Muse, kreeg ik heel veel boze blikken .
Tap tap tap
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:16:57 #175
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_83154740
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:51 schreef staticdata het volgende:

[..]

Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennen . Iedereen zo zijn eigen leermomenten.

Zo was ik superblij op pinkpop dat Editors No sound but the wind speelde, kippenvel. De rest om je heen kent het nummer dan weer niet.
Ik blijf erbij dat de "uptempo" live versie van No Sound But The Wind, gespeeld rond 2008, beter is dan de studio-versie.

edit: deze dus
pi_83155107
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:09 schreef CherryLips het volgende:
Toen ik zaterdag in Nijmegen zei dat ik eigenlijk meer zin had in Editors dan in Muse, kreeg ik heel veel boze blikken .
Dan ben je mij niet tegen gekomen
pi_83157748
Ik wilde ook gaan alleen voor Editors. Vind Muse neit tof, maar niet gegaan.

Wilde wel naar Werchter maar ik kan niet Hoop op nog een concertje deze zomer.
pi_83159693
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:25 schreef Snuf. het volgende:
Ik wilde ook gaan alleen voor Editors. Vind Muse neit tof, maar niet gegaan.

Wilde wel naar Werchter maar ik kan niet Hoop op nog een concertje deze zomer.
Een Muse-niet-tof-medestander!
Gelukkig had ik Editors al eens gezien want ze zijn inderdaad heel leuk.
pi_83160844
Ik hoop nog steeds stiekem dat Editors naar Lowlands komen..
pi_83162831
Komt nog wel als jullie ouder zijn dat je Muse tof vind.
pi_83164258
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:59 schreef kreuk050 het volgende:
Komt nog wel als jullie ouder zijn dat je Muse tof vind.


eens met de niet-muse-liefhebbers. Het zijn vast goede artiesten, maar ik vind het toch te bombastisch ofzo. Editors, zeker in het begin (The Back Room is imo hun beste album) zijn gewoon subtieler, hebben betere teksten, maar dat is allemaal een kwestie van smaak denk ik...
Demain, on roule
pi_84866125
Heeft er iemand een idee waar ik van de officiële nummers demo en live versies kan krijgen?
Ik ben op zoek naar deze B-sides alleen ik kan ze niet vinden.
-These streets are still home to me (versie 1 en 2)
-Bonny
-Every Little Piece Of Your Life [Snowfield Demo Version]
-Open Up
Feyenoord Rotterdam
pi_84866591
- "These Streets Are Still Home To Me" is de enige bonus-track op de Japanse editie van het derde album.
- "Bonny" is een cover van Prefab Sprout, en staat op de UK-versie van de dubbel-verzamelaar "Independents Day 2008", als een solo-nummer van Tom Smith.
- "Every Little Piece Of Your Life" dateert uit de Snowfield-tijd, en is een demo van wat later "The Weight Of The World" zou worden. Alleen als demo uitgebracht, te Googlen.
- "Open Up" is één van de twee bonustracks op de Japanse editie van "An End Has A Start", en staat ook op een bonus-EP bij de heruitgave in Amerika, en verschillende versies van de "An End Has A Start" single.
pi_84871864
Naar die nummers ga ik morgen ook even op zoek.
pi_84872337
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:57 schreef _Flea_ het volgende:
Naar die nummers ga ik morgen ook even op zoek.
En er zijn d'r nog véééél meer :P.
pi_84883951
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:59 schreef kreuk050 het volgende:
Komt nog wel als jullie ouder zijn dat je Muse tof vind.
Ik ben ouder ;-)
En moet ook bekennen dat The Editors mij meer boeien dan Muse. Ik kan de cd's van The Editors moeiteloos volledig draaien (zelfs back-to-back als ik in de stemming ben). Dat is me bij Muse nog niet één keer gelukt met een enkele cd.

Sorry :-)
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_84884104
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:43 schreef mazeind het volgende:

[..]

Ik ben ouder ;-)
En moet ook bekennen dat The Editors mij meer boeien dan Muse. Ik kan de cd's van The Editors moeiteloos volledig draaien (zelfs back-to-back als ik in de stemming ben). Dat is me bij Muse nog niet één keer gelukt met een enkele cd.

Sorry :-)
Volgens mij draai je die cd's dan toch niet echt vaak, anders had je wel gezien dat het Editors is, zonder "The". ;)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:23:03 #188
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_84884601
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:59 schreef kreuk050 het volgende:
Komt nog wel als jullie ouder zijn dat je Muse tof vind.
Ook hier een veertiger, maar Muse kan mij gewoon niet boeien. Een band als Editors veel meer. Bezoek al van jongs af aan vooral kleine zaaltjes in het clubcircuit (met als favoriet de Trockener Kecks, zo'n 10 keer per jaar O+ ), dus aan gebrek aan muziekopvoeding ligt het niet. Wellicht de afwisseling eenvoud met briljant en Muse wil het te vaak briljant doen. Net als Radiohead dat uiteindelijk ook had.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_84885322
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En er zijn d'r nog véééél meer :P.
Dat er véééél meer zijn weet ik, maar volgens mij heb ik de rest al. :)
Feyenoord Rotterdam
pi_84891575
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:27 schreef Mykonos het volgende:

[..]

;(

eens met de niet-muse-liefhebbers. Het zijn vast goede artiesten, maar ik vind het toch te bombastisch ofzo. Editors, zeker in het begin (The Back Room is imo hun beste album) zijn gewoon subtieler, hebben betere teksten, maar dat is allemaal een kwestie van smaak denk ik...
Grappig, ik vind het ook veel te bombastisch. Kom bijna nooit mensen tegen die Muse niet aangenaam vinden :P

The Back Room is zeker hun beste album, alhoewel And End Has A Start ook supervet is... Maar het eerste is bijna perfect.
pi_84909224
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef Felixa het volgende:

[..]

Volgens mij draai je die cd's dan toch niet echt vaak, anders had je wel gezien dat het Editors is, zonder "The". ;)
:D Dat viel mij ook al op ja _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_84909947
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:06 schreef rena het volgende:

[..]

:D Dat viel mij ook al op ja _O-
Ik word er altijd een beetje triest van, mensen die bandnamen constant verkeerd schrijven.
Greenday, Killers, The Editors ;(
pi_84914286
Wat is er fout aan Killers? Omdat dat the Killers moet zijn?
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_84914839
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:36 schreef superjojo het volgende:
Wat is er fout aan Killers? Omdat dat the Killers moet zijn?
The Killers ja :)
pi_84919674
Zijn hier ook mensen die het 3e album het beste vinden? De stem van Tom Smith past perfect bij de koude electronica
pi_84919739
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:13 schreef CeesDelarge het volgende:
Zijn hier ook mensen die het 3e album het beste vinden? De stem van Tom Smith past perfect bij de koude electronica
Jij dus?

Nee, ik vind het eerste album denk ik het beste. Al luister ik nu nog nauwelijks naar Editors.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_84919955
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:13 schreef CeesDelarge het volgende:
Zijn hier ook mensen die het 3e album het beste vinden? De stem van Tom Smith past perfect bij de koude electronica
Niet he beste, maar dat scheelt erg weinig, vind juist het eerste album het minste. Nog steeds een fijn album natuurlijk maar het sloeg niet zo hard in als het tweede album (misschien omdat ik aangehaakt ben bij het tweede album..)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_84921293
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:13 schreef CeesDelarge het volgende:
Zijn hier ook mensen die het 3e album het beste vinden? De stem van Tom Smith past perfect bij de koude electronica
Ik kan daar niet direct antwoord op geven. Elke album heeft weer zijn charme.
De eerste twee lijken op elkaar. De derde slaat een compleet andere weg in.
Moeilijke keuze.... kan niet eens een favoriet aanwijzen.
pi_84921573
Ja, ik vind de derde het fijnst om naar te luisteren, ik leerde de band kennen via the back room destijds maar vond het niet heel bijzonder, wel goed. Het tweede album deed mij vrij weinig veel te bombastische stadion-postpunk plus dat ik de nummers gewoon aangedikte nummers van het eerste album vond,ergo het was niet echt vernieuwend binnen de band zelf.

En ja met het derde album begon ik deze band pas echt goed te vinden, en vooral de 2e cd Cuttings 2 is echt heerlijk. I want a forest is echt een van de gaafste dingen die deze band gemaakt heeft :) maar ook nummers als Papillon wat een uitstekende single is. het rare Eat raw meat=blood drool. heerlijk!
pi_84929928
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:13 schreef CeesDelarge het volgende:
Zijn hier ook mensen die het 3e album het beste vinden? De stem van Tom Smith past perfect bij de koude electronica
Ik!

Ik leerde Editors kennen toen net het album ' An End Has A Start' uitkwam. Dat album geluisterd en vond het super goed. Dus maar meteen gekocht samen met ' The Back Room'. Persoonlijk vond ik ' An End..' veel leuker klinken. Mijn favo nummer van de groep staat daar ook op (the weight of the world). De individuele liedjes op het album vind ik nog steeds de beste van de band, maar het geluid op het derde album is gewoon zo lekker rauw en donker en elk liedje past bij elkaar. Geen album om nu te draaien in de zomer, maar heerlijk in de winter of donker/regenachtige dagen. De sfeer wordt zo goed neergezet en de stem van de zanger past er perfect bij. Ik hou van albums waarbij alles lekker in elkaar overgaat. Vorige twee albums waren gewoon liedjes opzich, dit is meer een concept. Dus ik vind ' In This Light And On This Evening' tot nu toe het beste album!
pi_85001894
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef Felixa het volgende:

[..]

Volgens mij draai je die cd's dan toch niet echt vaak, anders had je wel gezien dat het Editors is, zonder "The". ;)
Ik grijp ze blind weg onder de 'E' in mijn CD kast, pleur het schijfje in de speler en druk op start. CD's heb ik om te luisteren, niet te lezen. ;)
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_85004681
Ik vind het ook altijd zo'n flauwekul, mensen die daar een punt van maken.

Bovendien zeg je ook makkelijker ik ga vanavond naar een concert van de Editors, dan van Editors. En ik heb ze zeven keer live gezien, heb alle c.d.s, ben dus best wel een fan en zeg ook vaak genoeg de Editors. Boeien....
pi_85009621
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:33 schreef Stofje het volgende:

[..]

Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.
Helemaal waar wat je zegt. Maar ik ken Editors net zo goed als Muse. Bij Editors vind ik alleen de hits leuk, ook na het beluisteren van een album. Bij Muse vind ik de hits ook wel goed, maar de Band heeft mij meer te bieden. Het is maar net wat je zoekt in de muziek. Geef mij maar kitch rifjes en bombast en samenspel: The Resistance 2009, dat hoor vaak liever dan de stroperige voortkabbeling van melancholie op In This Light and on this Evening, 2009.

---

Ik spreek mezelf nu tegen, ik hou er wel van, maar ik heb het beter gehoord; Chameleons - Script of the Bridge (1983) of The Cure - Disintegration (1989). Die platen zijn een stuk "warmer". Het verschil zit hem in de schoonheid van de melancholie. Joy Division - Closer is bijvoorbeeld statisch, monotoon en leeg in mijn oren terwijl de depressiviteit en zwartgalligheid op Disintegration van The Cure lieflijk, warm, breekbaar en teder klinkt.

Overigens: ik vind het een verrassende keuze van Editors om ineens de omslag te maken naar die muziek die lijkt op de Post-Punk van de jaren '80. Vind het niet beter of minder dan voorgaande albums. 6/10 op de tienpuntsschaal voor "In this light and on this Evening".

Editors - Muse vergelijking is zoiets als Appels met Peren. Er zijn twee overeenkomsten te vinden. Dat is dat de zangers beiden een zeer uniek stemgeluid produceren en dat de zang tergend langzaam is (een toon houdt soms een maat zo niet maten stand). Maar de rest van de muziek, de hele opbouw, structuur, samenklank etc etc is zeer verschillend.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_89181306
Ik kreeg net een e-mail van Editors met daarin een paar leuke zaken.
quote:
Another year races towards its end and Editors are a hive of activity. It won't be long until we're together again as a band rehearsing the first ideas for album 4. Obviously it's a big task but we have songs now and the wheels are well and truly in motion. The idea is to record in stages over 2011 but first things must come first and we need to get into a room together and play, see where the ideas take us. These are exciting times and we're all looking forward to taking our relationship with Mr Flood further... first rehearsals start in a matter of days.

But it's not all about the future right now. We've been picking through the archive recently, looking back at our 3 records, many many b-sides and some material that has never seen the light of day. It's been addictive. We can't leave it alone, much like picking a scab, and we've decided to package it all together and share it with our fans, officially. We've raided the vaults, searched through old CD-Rs, cassettes and photo albums and gathered it all together. We'd like you to have this music on any and every format we can produce and also share some photos and memories of the last 6 years in a volume that you can keep forever.

So that's what we've done; coming in Feb 2011 is Editors, the complete collection. Unedited, if you like. Seven 12" heavy weight vinyls, seven CD's, a download of everything in high quality 320kbps mp3 format and a book of photos and words. It's gonna be sexy.

Hope you're all keeping well,

Tom
xxx
-The boxset will be made available to pre-order from editorsofficial.com early on the 2nd December.
-The First 200 pre orders will receive a special personalised surprise from Tom
-Between now and February we're also selecting some special content that you can access and download for free by simply entering your email address on editorsofficial.com.

More information to come very soon.
Feyenoord Rotterdam
pi_89181850
Wow!!!
pi_89182734
Gruwelijk vet! Maar ik heb geen mailtje gekregen terwijl ik wel lid ben van Editors official.

Hebben de jongens van Editors ook twitter of niet?
pi_89184691
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:44 schreef Snuf. het volgende:
Gruwelijk vet! Maar ik heb geen mailtje gekregen terwijl ik wel lid ben van Editors official.

Hebben de jongens van Editors ook twitter of niet?
Ik weet niet of ze Twitter hebben. Van Editors official heb ik zojuist ook een e-mail gehad, dus misschien heb je die wel ontvangen?
Feyenoord Rotterdam
pi_89189251
Ik heb Editors op Twitter (iets van about editors), maar ze zetten er bijna nooit wat op.
pi_89189872
Deze fansite kan van pas komen: http://twitter.com/inthebackroom
  vrijdag 26 november 2010 @ 19:08:36 #210
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89191466
Net ook die mail gehad. Klinkt interessant! bring it on :Y :9
pi_89430005
Voorverkoop van de boxset start vanmiddag, maar aangezien er nog geen enkele details bekend zijn en de prijs zonder twijfel rond de 150 euro komt te liggen, sta ik er niet zo te springen om het nu al te bestellen. Ik heb al die songs al zeker in 7 verschillende vormen in de kast staan :P.
pi_89430958
Wow, vet hoor. Begrijp ik dat er in februari 7 cd's met onuitgebracht materiaal te koop is of lees ik dit verkeerd?
pi_89431221
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:22 schreef kreuk050 het volgende:
Wow, vet hoor. Begrijp ik dat er in februari 7 cd's met onuitgebracht materiaal te koop is of lees ik dit verkeerd?
Behalve dat er nog geen details bekend zijn, lees je het (gedeeltelijk) verkeerd. 3 van de albums zullen de reguliere 3 albums zijn. Ik ga er van uit dat het 4de en 5de album "Cuttings I" en "Cutting II" zijn, en de overige 2 de complete collectie B-kanten, covers, enzovoorts, plus onuitgebracht materiaal.
pi_89431347
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:00 schreef Aisumasen het volgende:
Voorverkoop van de boxset start vanmiddag, maar aangezien er nog geen enkele details bekend zijn en de prijs zonder twijfel rond de 150 euro komt te liggen, sta ik er niet zo te springen om het nu al te bestellen. Ik heb al die songs al zeker in 7 verschillende vormen in de kast staan :P.
zeven verschillende vormen? Mag ik vragen welke vormen dan?
normaal, demo, live, akoestisch enz..?
Feyenoord Rotterdam
pi_89432264
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:31 schreef Fuszy het volgende:

[..]

zeven verschillende vormen? Mag ik vragen welke vormen dan?
normaal, demo, live, akoestisch enz..?
Nee, ik doelde meer op de tig versies die ze van elke release uitbrengen. Vaak digipack album, jewelcase album, Japanse versie met bonus-tracks, Amerikaanse versie met andere bonus-tracks, een 'normale' versie met een bonus-CD, vinyl, deluxe-editie vinyl op 180 grams vinyl... En dan de singles vaak als vinyl single 1, vinyl single 2, Europese single, Benelux import-single met andere bonus-tracks, single met remixes etc.
pi_89437645
Details bekend gemaakt op http://www.editorsunedited.com. Als ik thuis was geweest was ik nog zo gek geweest om de trekker over te halen ook, ziet er veelbelovend uit.
pi_89438337
Ik denk dat ik hem niet ga halen. Ik dacht dat er echt nieuwe tracks in zouden zitten maar deze heb ik vrijwel allemaal al dus ga geen 150 euro betalen.
pi_90138266
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_90154921
Geniaal! _O_ Zouden ze ook moeten doen in EHV!
pi_90156630
wat een heerlijke versie van papillon.. damn gewoon kippenvel
pi_90157392
Mwah is toch hetzelfde als alle andere akoestische versies?
pi_90158330
dat wel, maar zo zie ik het niet.. ik luister meestal altijd het origineel en dan hou ik op zulke momenten enorm van die versie en dat gevoel had ik nu weer dus vandaar mijn reactie.
  maandag 20 december 2010 @ 07:28:44 #223
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_90163305
Mooie knipoog naar de 38 graden zomerdag op Werchter. Irritant dat die lelijke meiden nu constant in beeld willen komen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_90398691
No Sound But The Wind is het meest aangevraagde nummer geworden bij Music For Life op StuBru.
Beter dan "Serious" Request met zo'n huppelkutterig kleuterlied. :')
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_90417701
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 17:01 schreef Felixa het volgende:
No Sound But The Wind is het meest aangevraagde nummer geworden bij Music For Life op StuBru.
Beter dan "Serious" Request met zo'n huppelkutterig kleuterlied. :')
Echt!?!?! :7 Zeker terecht want is ook een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Al vind ik de band versie ook geweldig.

Sowieso Editors _O_ Ik ga toch maar die box van 150 euro bestellen, ook al heb ik alles al. Had ik eerder moeten bedenken, had ik bij de eerste 200 kunnen zitten. Ik dacht eerst van niet maar het begint nu te kriebelen. Ik zou ook echt een moord plegen om nu naar een concert te kunnen want dat is toch al weer een jaar geleden :'(
pi_90574405
Damn, daar had ik bij willen zijn...
Tof dat die gast van Werchter weer in beeld werd gebracht bij NSBTW.
Live the dream
pi_90595307
Sowieso NSBTW _O_

Die New Moon versie is ook goed maar minder dan de bandversie en de toer versie
pi_90606712
Helemaal mee eens.
Er gaat tegenwoordig geen dag voorbij dat ik minimaal 1 keer naar NSBTW luister.
Live the dream
pi_90609566
Er is bij mij sowieso al jaren geen dag voorbij gegaan dat ik geen Editors luister :P

Maar waarom is eigenlijk de tekst van de New Moon versie anders?
pi_90667537
Geen idee. Enige wat ik kan bedenken is dat die tekst op het verhaal van New Moon gebasseerd is. Ik heb de film niet gezien dus weet niet of dat klopt.
Live the dream
pi_102933995
Tom Smith is met een zijproject bezig. 28 november komt het album uit.

http://www.smithandburrows.co.uk/

www.facebook.com/smithandburrows

Van de site kun je ook al een nummer downloaden. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_102969559
Ben benieuwd!
pi_102969696
Ze staan al op het crossing border festival. Kost je 20 euro dacht ik en is los van de rest.
Feyenoord Rotterdam
pi_102989617
Is er al iets bekend over het 4e album?
pi_102990782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:12 schreef _Flea_ het volgende:
Is er al iets bekend over het 4e album?
Vrij weinig, volgens mij heb ik wel ergens gelezen dat het wat meer als de eerste 2 albums zal zijn, maar dat weet ik niet zeker meer. Daarnaast zijn ze er aan bezig, maar meer kan ik je ook niet vertellen..
pi_102993074
Ik meende dat Tom Smith iets aan het opnemen was/is met de zanger van Razorlight?

EDIT: Smith & Burrows is de naam vd samenwerking :)
pi_102996007
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:18 schreef buishuis het volgende:
Ik meende dat Tom Smith iets aan het opnemen was/is met de zanger van Razorlight?

EDIT: Smith & Burrows is de naam vd samenwerking :)
nee, niet de zanger. ex-drummer dacht ik :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_103204730
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:24 schreef Fuszy het volgende:
Ze staan al op het crossing border festival. Kost je 20 euro dacht ik en is los van de rest.
Ze staan ook 5 december in Paradiso.
Voorverkoop begint zaterdag, kost EUR 23,50 excl. lidmaatschap en servicekosten.

http://paradiso.nl/web/Agenda-Item/Smith-Burrows.htm
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_103205996
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:12 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ze staan ook 5 december in Paradiso.
Voorverkoop begint zaterdag, kost EUR 23,50 excl. lidmaatschap en servicekosten.

http://paradiso.nl/web/Agenda-Item/Smith-Burrows.htm
Ik dacht dat je Editors bedoelde ;(
pi_103321666
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:12 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ze staan ook 5 december in Paradiso.
Voorverkoop begint zaterdag, kost EUR 23,50 excl. lidmaatschap en servicekosten.

http://paradiso.nl/web/Agenda-Item/Smith-Burrows.htm
Misschien dat ik ga :)
Al moet ik eigenlijk sparen en sla ik daarom ook al Bush over (wel spijt van ;( )
Tap tap tap
pi_104383444
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien dat ik ga :)
Al moet ik eigenlijk sparen en sla ik daarom ook al Bush over (wel spijt van ;( )
en nu ga je alsnog naar beiden ;) al is het nu smith & burrows in Den Haag a.s. donderdag
pi_104383913
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:32 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik dacht dat je Editors bedoelde ;(
Ik ook ;( :').

Teruglezen is lastig :P.
pi_104384741
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 01:45 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

en nu ga je alsnog naar beiden ;) al is het nu smith & burrows in Den Haag a.s. donderdag
Ik en sparen ;(
Tap tap tap
  dinsdag 15 november 2011 @ 08:32:18 #244
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_104384852
Tis donderdag om de hoek, maar even gaan kijken dus. Jammer dat de cd nog niet uit is.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_104392932
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 08:32 schreef Bayswater het volgende:
Tis donderdag om de hoek, maar even gaan kijken dus. Jammer dat de cd nog niet uit is.
op itunes is wel een preview van alle nummers :) en op twitter staat een foto van de mogelijke setlist inc enkele nummers van editors
https://twitter.com/?phot(...)904293564416/photo/1
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 november 2011 @ 15:38:36 #246
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104396828
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 01:45 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

en nu ga je alsnog naar beiden ;) al is het nu smith & burrows in Den Haag a.s. donderdag
Ben donderdag ook van de partij
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104511984
Ja O+
Tot 5 december O+
Tap tap tap
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:21:52 #249
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_104517224
Ik had gemist dat hier werd gepraat over S&B, ik was er gisteren ook bij. Gisterochtend bedacht, maar het is voor mij om de hoek en er waren nog kaarten.. Nice :)
Het was erg goed, beter dan ik had gedacht. Goede ontspannen sfeer ook. Nu wachten op de plaat!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 18 november 2011 @ 17:57:21 #250
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104520332
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104520418
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:10 schreef CherryLips het volgende:
Ja O+
Tot 5 december O+
Kut dat het op een maandag is. Doordeweeks ga ik er echt even niet heen -O-

Tenminste, denk ik. Ik twijfel nu al :')
  maandag 21 november 2011 @ 16:54:27 #252
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_104635152
De plaat van Smith & Burrows staat nu ook op de luisterpaal :)
pi_104637387
Wat is er 5 december? Editors concert? :D
pi_104637436
quote:
17s.gif Op maandag 21 november 2011 17:40 schreef Snuf. het volgende:
Wat is er 5 december? Editors concert? :D
Nee, Smith & Burrows-optreden :)
Tap tap tap
pi_104637448
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, Smith & Burrows-optreden :)
Ik zie het nu ik teruglees.. ;(
pi_104663096
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_105127746
Ben een grote Editorsfan, maar vind dit echt een vreselijk kutnummer. Maar het zal wel een grote hit worden. Die kerstsingle bedoel ik dan he. Hoe is de rest van het album?
pi_105128992
Er staan best leuke dingen op. This ain't New Jersey, de cover van Wonderful Life, en On and On vind ik ook nog wel aardig. Maar het blijft natuurlijk een kerstplaat.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_105136307
ik vind het een topplaat. Vind de stemmen van Smith en Burrows goed bij elkaar passen en ze hebben leuke nummers gekozen om te coveren. O, en Agnes Obel O+
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_105270874
* Spezza19 heeft Tom nog een handje mogen geven en mogen bedanken voor een geweldige avond :D

En op de foto natuurlijk :P

Dit account is niet meer in gebruik.
pi_108599906
Ondanks dat kerst al weer een hele tijd geleden is, vind ik het album van Smith & Burrows nog zeer lekker klinken.

:)
Feyenoord Rotterdam
pi_108600070
Vind het wel tijd worden voor nieuw Editors-werk eigenlijk :P
pi_108600106
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:35 schreef Piles het volgende:
Vind het wel tijd worden voor nieuw Editors-werk eigenlijk :P
Ze zijn volgens mij bezig, dus hopen dat het niet al te lang wachten zal zijn :D.
Feyenoord Rotterdam
pi_108600128
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:35 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Ze zijn volgens mij bezig, dus hopen dat het niet al te lang wachten zal zijn :D.
*O*
Het wordt een goed jaar :7 Wat dat betreft plan ik mn artiesten slecht, ze kiezen allemaal dezelfde jaren voor albums en tours :')
pi_108600533
Ik ben benieuwd! Juni zou een heel mooi verjaardagscadeau zijn :)
Feyenoord Rotterdam
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 maart 2012 @ 00:53:53 #267
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108612411
quote:
en na juni wat festivals? :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_108613170
In juni! Werchter!!! Daar moeten ze komen!
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 01:33:29 #269
332671 crew  indiaantje89
pi_108613192
Nee gewoon lekker naar Lowlands!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 maart 2012 @ 01:36:28 #270
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_108613233
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 01:33 schreef indiaantje89 het volgende:
Nee gewoon lekker naar Lowlands!
beide kan gewoon
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:34:33 #271
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_108616343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 01:32 schreef bloodymary1 het volgende:
In juni! Werchter!!! Daar moeten ze komen!
Ze hebben een hele goede band met België en Werchter, dus dat lijkt mij bijna een zekerheidje dan.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_108696943
Ik kan niet wachten op het nieuwe album en de tour. Ik denk dat ik naar geen enkel festival ga, maar als Editors ergens staan ga ik daar misschien heen :)
pi_108810231
Bevestigd op Werchter *O*
pi_108833453
Zoals we al wel dachten. Nu nog Lowlands headlinen :D
Feyenoord Rotterdam
pi_108833581
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:30 schreef Fuszy het volgende:
Zoals we al wel dachten. Nu nog Lowlands headlinen :D
Zou er niet op rekenen :P
pi_110393114
quote:
APR 16TH 2012
Editors and Chris Urbanowicz part ways


In a decision entirely based upon future musical direction, and with huge sadness, Editors and Chris Urbanowicz have parted ways.
In ten years we’ve gone from playing tiny clubs in Birmingham to having number one records in several countries, selling out massive shows across the globe and headlining festivals as four friends together so this was a massively painful decision for all of us to make.
We wish Chris the best of luck in his future endeavours, and expect you all to do the same. The parting is amicable and however sad things are right now we all hope we’ll continue to be friends for many years to come.
From Editors side Tom , Russ and Ed are continuing to work on album four with Flood and play festival shows at Rock Werchter and Arras in June. They are super excited about working with the core of the band as a three piece and trying to introduce new elements to Editors sound.
Chris is going to take a little time to think about his future direction.

http://www.editorsofficia(...)rbanowicz_part_ways/
Nooo ;(
pi_110393222
quote:
9s.gif Op maandag 16 april 2012 13:31 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Nooo ;(
:o
pi_110394169
Ik hoor het ook net op de radio. Op Werchter is hij er ook al niet meer bij. Ben wel benieuwd of dat dan betekent dat het nieuwe album heel anders is en of ik daar wel blij mee moet zijn.
pi_110396658
;(
  maandag 16 april 2012 @ 15:19:22 #280
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_110397466
Denk dat ze wat ruiger weer gaan worden. Heb daar dan geen problemen mee.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_110397553
Of nog meer synthesizers?
pi_110405211
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:19 schreef Bayswater het volgende:
Denk dat ze wat ruiger weer gaan worden. Heb daar dan geen problemen mee.
Als dat zo is, dan ik ook niet :)
Heb geen idee wat de muziekideeën/invloed van Chris is eigenlijk :P
pi_110405920
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:21 schreef Markeerstift het volgende:
Of nog meer synthesizers?
Gezien de onenigheid over de muzikale richting van de nieuwe liedjes die ze hadden, ze hun gitarist verliezen en als trio verder gaan, lijkt me dat aannemelijker.
pi_110408103
Nice, doe mij maar 2x zoveel synths als op In This Light _O_
Bleuh.
  maandag 16 april 2012 @ 20:04:05 #285
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_110409557
Ja, met synths kunnen ze vast wel meer dan ze tot nu toe hebben laten horen.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_110409774
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:21 schreef Markeerstift het volgende:
Of nog meer synthesizers?
Ze werken samen met Flood, oa van Depêche Mode, dus het kan wel... :P
Dit account is niet meer in gebruik.
  maandag 16 april 2012 @ 20:48:49 #287
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_110412306
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan ik ook niet :)
Heb geen idee wat de muziekideeën/invloed van Chris is eigenlijk :P
LCD soundsystem en Elbow staat op wikipedia, daarom denk ik dat hij veel invloed had op de laatste cd en we nu weer teruggaan richting wat ouder werk en/of Papillonachtige nummers.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_110414146
Ik hoop het, ik zou juist denken dat hij meer van het snellere werk was en niet van de synthezisers omdat hij het er nu niet meer mee eens is. Maar ik hoop dat ik dat verkeerd denk.

Staat dat ook nergens uitgelegd of zo?
  donderdag 19 april 2012 @ 11:43:36 #289
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_110525295
Mochten mensen nog naar de UK show willen:

Pre-sale tickets: http://www.seetickets.com(...)c=634235&pre=editors
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_113614581
Wat een heerlijk optreden op werchter zeg. De stream gekeken, zat zeer goed in elkaar. Ook de nieuwe nummers vond ik goed klinken. De band is echt gegroeid, nummers werden op mooie wijze uitgbereid...

En wat een GEWELDIGE versie van Papillon, Geniaal....
pi_113619204
Wat. Een. Show. _O_
Papillon *O*
No sound but the wind O+
pi_113622696
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:33 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Wat een heerlijk optreden op werchter zeg. De stream gekeken, zat zeer goed in elkaar. Ook de nieuwe nummers vond ik goed klinken. De band is echt gegroeid, nummers werden op mooie wijze uitgbereid...

En wat een GEWELDIGE versie van Papillon, Geniaal....
Stream zeg je, zijn vast dus nog beelden van. Heb je linkjes? :s).
pi_113623301
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:33 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Wat een heerlijk optreden op werchter zeg. De stream gekeken, zat zeer goed in elkaar. Ook de nieuwe nummers vond ik goed klinken. De band is echt gegroeid, nummers werden op mooie wijze uitgbereid...

En wat een GEWELDIGE versie van Papillon, Geniaal....
Ik heb maar de helft van de show gezien, maar volgens mij gaan de nieuwe nummers weer meer richting hun oude werk?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator zondag 1 juli 2012 @ 13:40:33 #294
332671 crew  indiaantje89
pi_113626365
Hoop dat ze snel weer langs Nederland komen!
pi_113626483
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:51 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik heb maar de helft van de show gezien, maar volgens mij gaan de nieuwe nummers weer meer richting hun oude werk?
Het lijkt meer op oud dan op nieuw ja :)
pi_113637661
quote:
Wauw! Heel mooi O+
pi_113684901
_O_

Dit was mijn kaartje meer dan honderd keer waard!
pi_113693285
Zo tof dat ze zaterdag Weight Of The World hebben gespeeld _O_ Stond even een potje te janken. Nummer heeft me veel geholpen met het verwerken van het overlijden van mijn ma. Vorig jaar, net de dag na Werchter, werd ze ziek ;(
  maandag 2 juli 2012 @ 23:41:44 #300
206322 Seam
Pillz-E
pi_113698708
Nothing is een schitterende plaat zeg, kan niet wachten tot de studioversie uit is.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_113698794
Two-hearted spider vind ik ook erg goed, de climax is prachtig met de uithalen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')