abonnement Unibet Coolblue
pi_52017225
Tijd voor een nieuw deel van het Editors-topic.



Van AMG:
quote:
Neo-post-punk quartet Editors formed in 2003. Originally dubbed Snowfield, the group comprised singer/guitarist Tom Smith, lead guitarist Chris Urbanowicz, bassist Russell Leetch, and drummer Ed Lay, all music technology students at Britain's Stafford University who relocated to Birmingham after graduation. A series of a well-received club dates and a single demo tape earned the Editors the interest of British labels large and small, and after a bidding frenzy the group signed to a revitalized Kitchenware, the venerable British indie once home to Prefab Sprout.

Kitchenware issued their debut single, "Bullets," in early January 2005 and the record sold out in one day, earning comparison to the dark, dramatic sound of contemporary bands like Interpol and Bloc Party as well as ancestors like Joy Division and Echo & the Bunnymen. The Editors' follow-up, "Munich," made them darlings of the U.K. music press, and just weeks after their standout performance at the annual Glastonbury Music Festival, the band issued its third single, "Blood."

Their much-anticipated debut LP, The Back Room, followed in mid-2005. "Munich" was reissued in January 2006, placing The Back Room in the Top Five on the U.K. album chart and earning the band a gold record. A joint North American tour with stellastarr* coincided with the stateside release of The Back Room in March. A Mercury Music Prize nomination followed in July.
Discografie:

Albums:
The Back Room (2005)
Cuttings (2005, B-kantjes/rarities-verzamelaar)
An End Has A Start (2007)

Singles:
Blood (2005)
Munich (2005)
Bullets (2005)
All Sparks (2006)
Smokers Outside The Hospital Doors (2007)

Live:
17 augustus: Lowlands
29 oktober: 013, Tilburg
30 oktober: Paradiso, Amsterdam

Vorige topics:
Editors
Editors (2)

[ Bericht 14% gewijzigd door Toad op 02-08-2007 03:15:51 ]
  woensdag 1 augustus 2007 @ 14:07:34 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_52017340
Ah, je was er wel mee bezig. Dan kan die van mij wel dicht.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 1 augustus 2007 @ 14:18:22 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_52017594
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:00 schreef mindgames het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in. 25 euro is veel geld voor een concert. Er is op het moment één act waar ik 30 euro voor wil betalen, en dat zijn Editors. Verder is één persoon waar ik 500 euro voor zou betalen, als het moet. En dat is Paul McCartney. Maar dit geheel ter zijde .
Ik wacht daarom juist Lowlands af, ik weet (nog) niet of ik het wel 25 euro waard vind. Ik heb ze tot nu toe alleen op LL 2005 gezien. Dat was absoluut een goed optreden, maar niet voor 25 euro. We zijn inmiddels 2 jaar en een geweldige cd verder, dus ik ben benieuwd hoe ze gegroeid zijn. En natuurlijk is het een voordeel als ze dit keer wel op eigen instrumenten en apparatuur spelen, i.t.t. Lowlands 2005.

Verder ga ik dit jaar voor 42,50 naar de HMH voor Machine Head, Trivium en Arch Enemy. Maar Trivium en Machine Head zijn geweldig. Machine Head was door autopech niet op Fields of Rock en ik moet ze nog eens zien. Maar zo veel betalen, dat is een zeldzame uitzondering bij mij. (500 euro betaal is pas als de Beatles allemaal komen, en dat kan ik, helaas, veilig beweren ook al ben ik blut ).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_52017722
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik wacht daarom juist Lowlands af, ik weet (nog) niet of ik het wel 25 euro waard vind. Ik heb ze tot nu toe alleen op LL 2005 gezien. Dat was absoluut een goed optreden, maar niet voor 25 euro. We zijn inmiddels 2 jaar en een geweldige cd verder, dus ik ben benieuwd hoe ze gegroeid zijn. En natuurlijk is het een voordeel als ze dit keer wel op eigen instrumenten en apparatuur spelen, i.t.t. Lowlands 2005.

Verder ga ik dit jaar voor 42,50 naar de HMH voor Machine Head, Trivium en Arch Enemy. Maar Trivium en Machine Head zijn geweldig. Machine Head was door autopech niet op Fields of Rock en ik moet ze nog eens zien. Maar zo veel betalen, dat is een zeldzame uitzondering bij mij. (500 euro betaal is pas als de Beatles allemaal komen, en dat kan ik, helaas, veilig beweren ook al ben ik blut ).
Hahaha, inderdaad . Lowlands 2005 was erg bijzonder. Tom die zijn gitaar zenuwachtig aan het stemmen was terwijl ze aan het spelen waren. Daarna in Doornroosje gezien, verpletterende performance. In 2006 nog ergens in het land zien spelen, en op Pinkpop gezien. Elk optreden was weer indrukwekkender. De (best grote) tent op Pinkpop konden ze makkelijk aan. Ik vraag mij af hoe ze het er van af brengen in de huge Alpha, midden op dag. Het is wel de act waarvoor ik naar Lowlands ga eigenlijk ...

Setlist is ook altijd geweldig. Beginnen met 'Bones' en eindigen met 'Fingers In The Factories' als climax van de show.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 14:45:00 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_52018213
Fingers in the factories is ook een geweldig nummer om mee af te sluiten. Dat nummer was de eerste keer dat ik het hoorde al mijn favoriet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_52019312
ik was al op zoek naar het volgende topic voor de redactie
pi_52024880
maandag 29 oktober in de 013, Tilburg
Voorverkoop start ook op 11 augustus.
Kaarten 25 euro exclusief servicekosten.
pi_52025202
Hey bedankt voor de tip.

Ga zeker in Paradiso proberen te zien.
pi_52039539
Hier een leuk bestand met de akkoestische versie's van
Bones
Bullets
The Racing Rats
All Sparks
An End Has A Start
Munich
Smokers Outside The Hospital Doors

HIER
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:08:59 #11
172358 oddman
Introspecteur
pi_52047894
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:25 schreef mindgames het volgende:
maandag 29 oktober in de 013, Tilburg
Voorverkoop start ook op 11 augustus.
Kaarten 25 euro exclusief servicekosten.
Goede tip.

Paradiso in juni was ook erg cool.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52054275
(verkapte tvp) Ik weet nog niet welke van de twee concerten ik ga bezoeken, hangt een beetje af van de persoon die ik mee wil/kan nemen, maar één van de twee ga ik zeker bezoeken!
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
pi_52055872
Ik denk dat er ook nog wel een derde optreden wordt bevestigd, in de Oosterpoort te Groningen ofzo. Ik moet ook nog even kiezen of ik naar de 013 of naar Paradiso ga... Maar uitverkocht raakt het zéker.
pi_52056069
Éen van de twee exclusieve Japanse bonustracks (namelijk 'Open Up', geweldig nummer) wordt de B-kant van de single 'An End Has a Start' van Editors, die volgende maand uitkomt. Ook weer op 7" vinyl, een transparante zelfs. Bij de 'Smokers' 7" hadden ze ook zoiets, dat waren er zelfs 2. Over een paar uur gaat de clip in premiére. De andere B-kanten op de single worden remixen.

pi_52100281
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:59 schreef thiamat het volgende:
Hier een leuk bestand met de akkoestische versie's van
Bones
Bullets
The Racing Rats
All Sparks
An End Has A Start
Munich
Smokers Outside The Hospital Doors

HIER
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 augustus 2007 @ 15:56:44 #16
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_52120082
Vandaag eens compleet geluisterd naar het album.

En ik ben verkocht.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:13:14 #17
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_52121459
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vandaag eens compleet geluisterd naar het album.

En ik ben verkocht.
Het zelfde hier. Erg goed album.
pi_52127981
Ik download mijn muziek ook niet altijd even legaal! maar bij dit album had ik besloten hem ook gewoon in de winkel te kopen, wat ik zelden doe. An end has a Start gister gekocht! zeer goed album. waarvan alle nummers goed zijn. ( mijn mening )
Bewijst maar weer dat als een album echt goed is, dat het zichzelf wel verkoopt.
We've all been changed in what we were
pi_52133237
Iedereen de nieuwe clip al gezien op hun website? Geweldig .
pi_52133341
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 01:29 schreef mindgames het volgende:
Iedereen de nieuwe clip al gezien op hun website? Geweldig .
Idd! Thnx voor de tip!

Die dansers mogen ook wel mee naar Lowlands. Of gaat dat te ver?
  maandag 6 augustus 2007 @ 01:52:46 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_52133459
Net beide albums gedownload gekocht, eerste nummer wat ik aanklikte was An End Has A Start, erg puik nummer ! Ben benieuwd naar de rest .
2000 light years from home
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:06:47 #22
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52220806
Editors is 1 van the must-see optredens op LL voor mij. Zeer goede 2e plaat!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 12:59:37 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_52225462
Na wederom een mailtje van CD-wow dat de cd nog niet leverbaar is heb ik ze toch maar eens gemaild. Ik heb niet zozeer gezegd dat ik mijn bestelling wilde annuleren, maar wel gezegd dat ik niet nog eens een maand wilde wachten, die levertijd weegt niet meer op tegen het prijsvoordeel van enkele euro's. Maar blijkbaar begrepen ze het niet helemaal, dus hebben ze 'm toch maar gewoon geannuleerd.

Nou ja, ik loop zo wel even naar de cd-winkel, kijken wat de cd daar kost.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:59:03 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_52230976
Zo, ik heb 'm maar in de winkel gekocht voor 15,99. De normale versie, in fatsoenlijk plastic hoesje, niet in zo'n kartonnetje.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_52237198
Duurt ff....


Maar dan heb je ook wat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')