abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83081478
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:36 schreef Nachtraaf het volgende:
Is het nou een eerbetoon of copiëren ze gewoon Joy Division?
laat je oren testen
pi_83086787
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:24 schreef heavenstar het volgende:
Meld als nieuwe fan van Editors nadat ik ze gister als voor-programma van Muse gezien heb...
Meteen bij thuiskomst 2 cd's van ze besteld...
De 3e kan je ook gerust blind bestellen hoor
pi_83087518
Nieuwe fan meldt zich, wat zijn Editors toffff
Anonimity is a bliss
pi_83088476
Editors. Ze waren erbij in het voorprogramma van Muse. Ik had zoiets van, 'Zo'n grote band in een voorprogramma, ok toe maar!' Was leuk om wat hitjes als 'Smokers outside the hospital doors' te horen. Maar na 4 nummers heb ik de Editors ook wel weer gehoord. Net als altijd als ik een album van ze opzet. Veel van hetzelfde, zit weinig kleur in de muziek, en dan verslapt m'n aandacht vanzelf.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  maandag 21 juni 2010 @ 10:29:20 #155
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_83089434
Wel grappig, dat heb ik nou bij Muse. Na 5 nummers wel gehoord terwijl Editors mij wel blijft boeien omdat het juist, na de laatste cd, niet overal hetzelfde is en een stem die nooit gaat vervelen.
Maarja, zal ze op Rock Werchter weer beiden gaan zien.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_83089448
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:29 schreef Bayswater het volgende:
Wel grappig, dat heb ik nou bij Muse. Na 5 nummers wel gehoord terwijl Editors mij wel blijft boeien omdat het juist, na de laatste cd, niet overal hetzelfde is en een stem die nooit gaat vervelen.
Maarja, zal ze op Rock Werchter weer beiden gaan zien.
Wat hij zegt
pi_83092146
Ik kende deze band eigenlijk ook nog maar van een paar nummers, maar wat gaf zijn stem me kippenvel bij Muse Wat een geluid heeft hij in zich, briljant gewoon Heb gelijk de albums binnengehaald, eens kijken of het bevalt. Maar wat iemand anders al zei; het is wel redelijk eentonig van wat ik tot nu toe geluisterd heb dan.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 21 juni 2010 @ 14:10:03 #158
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_83097041
Toevallig in de herfst van vorig jaar deze band tegengekomen op last.fm als tip, uitgeprobeerd, en het beviel. Inmiddels eigenaar van alle albums, en luister er veel naar. Toen werd bekend dat ze in het voorprogramma van Muse stonden (mijn favoriete band). Geweldige bonus
Dus die heb ik nu ook eindelijk live gezien, en het beviel prima.
You know, I've learned something today
pi_83102216
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
  maandag 21 juni 2010 @ 15:57:48 #160
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_83102390
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
Het eerste album is The back room. Niet An end has a start.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_83102614
quote:
Ik kende ze al wel hoor, maar live komen zulke bands veel beter uit de verf imo. Ik ben niet snel onder de indruk en dat had ik bij hun wel
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_83103260
quote:
Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven
Maar ja, met Papillon heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thijsssss op 21-06-2010 16:47:43 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 16:21:04 #163
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_83103527
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:15 schreef Thijsssss het volgende:

[..]

Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven
Maar ja, met Papillion heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Hehe true.

Ik ben fan geworden toen ik All Sparks ergens hoorde, net na de release van The Back Room
  maandag 21 juni 2010 @ 16:24:23 #164
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_83103690
quote:

[..]

Maar ja, met Papillion heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Papillon
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_83104938
Hehe, nice one
pi_83105187
quote:
Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennen . Iedereen zo zijn eigen leermomenten.

Zo was ik superblij op pinkpop dat Editors No sound but the wind speelde, kippenvel. De rest om je heen kent het nummer dan weer niet.
pi_83107641
Goede band, leuk om ze na al die tijd eindelijk eens live te aanschouwen (bij Muse ja ). Nu weet ik zeker dat ik echt een keer naar een concert moet.

En @
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_83115538
quote:

[..]

Maar ja, met Papillon heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Tja...domme fout.
pi_83115695
quote:
Op maandag 21 juni 2010 09:50 schreef Kadafi het volgende:
Editors. Ze waren erbij in het voorprogramma van Muse. Ik had zoiets van, 'Zo'n grote band in een voorprogramma, ok toe maar!' Was leuk om wat hitjes als 'Smokers outside the hospital doors' te horen. Maar na 4 nummers heb ik de Editors ook wel weer gehoord. Net als altijd als ik een album van ze opzet. Veel van hetzelfde, zit weinig kleur in de muziek, en dan verslapt m'n aandacht vanzelf.
Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.
pi_83115811
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:33 schreef Stofje het volgende:

[..]

Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.
Klinkt logisch ja
pi_83116053
Overigens vond ik Editors zaterdag bij Muse erg matigjes. Ben ook al sinds Back Room fan, heb ze al een paar keer live gezien. Zowel in 013 vorig jaar en zaterdag bij Muse raakten ze me geen moment. Beide keren gewoon saai . Jammer wel, ik kan me Pukkelpop twee jaar geleden herinneren... !
pi_83119800
Papillon ben ik eigenlijk wel zat, is ook het enige wat veel mensen van Editors kennen..

Vriend van mij ging naar Muse, kon nauwelijks geloven dat Editors in t voorprogramma stond, hoeveel mazzel kun je hebben

Ik vind overigens zelf het eerste albums nog steeds het best
Demain, on roule
pi_83121547
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:51 schreef staticdata het volgende:

[..]

Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennen . Iedereen zo zijn eigen leermomenten.

Zo was ik superblij op pinkpop dat Editors No sound but the wind speelde, kippenvel. De rest om je heen kent het nummer dan weer niet.
Inderdaad mijn vrienden kenden het nummer ook niet. Zelf durf ik mezelf wel een behoorlijk grote Editors fan noemen. Meeste geluisterd, alle drie de CD's alle B kanten, veel speciale EP's, zo goed als alle nummers. Misschien of 3 gemist.
pi_83154424
Toen ik zaterdag in Nijmegen zei dat ik eigenlijk meer zin had in Editors dan in Muse, kreeg ik heel veel boze blikken .
Tap tap tap
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:16:57 #175
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_83154740
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:51 schreef staticdata het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat de "uptempo" live versie van No Sound But The Wind, gespeeld rond 2008, beter is dan de studio-versie.

edit: deze dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')