abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83088476
Editors. Ze waren erbij in het voorprogramma van Muse. Ik had zoiets van, 'Zo'n grote band in een voorprogramma, ok toe maar!' Was leuk om wat hitjes als 'Smokers outside the hospital doors' te horen. Maar na 4 nummers heb ik de Editors ook wel weer gehoord. Net als altijd als ik een album van ze opzet. Veel van hetzelfde, zit weinig kleur in de muziek, en dan verslapt m'n aandacht vanzelf.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  maandag 21 juni 2010 @ 10:29:20 #155
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_83089434
Wel grappig, dat heb ik nou bij Muse. Na 5 nummers wel gehoord terwijl Editors mij wel blijft boeien omdat het juist, na de laatste cd, niet overal hetzelfde is en een stem die nooit gaat vervelen.
Maarja, zal ze op Rock Werchter weer beiden gaan zien.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_83089448
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:29 schreef Bayswater het volgende:
Wel grappig, dat heb ik nou bij Muse. Na 5 nummers wel gehoord terwijl Editors mij wel blijft boeien omdat het juist, na de laatste cd, niet overal hetzelfde is en een stem die nooit gaat vervelen.
Maarja, zal ze op Rock Werchter weer beiden gaan zien.
Wat hij zegt
pi_83092146
Ik kende deze band eigenlijk ook nog maar van een paar nummers, maar wat gaf zijn stem me kippenvel bij Muse Wat een geluid heeft hij in zich, briljant gewoon Heb gelijk de albums binnengehaald, eens kijken of het bevalt. Maar wat iemand anders al zei; het is wel redelijk eentonig van wat ik tot nu toe geluisterd heb dan.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 21 juni 2010 @ 14:10:03 #158
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_83097041
Toevallig in de herfst van vorig jaar deze band tegengekomen op last.fm als tip, uitgeprobeerd, en het beviel. Inmiddels eigenaar van alle albums, en luister er veel naar. Toen werd bekend dat ze in het voorprogramma van Muse stonden (mijn favoriete band). Geweldige bonus
Dus die heb ik nu ook eindelijk live gezien, en het beviel prima.
You know, I've learned something today
pi_83102216
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
  maandag 21 juni 2010 @ 15:57:48 #160
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_83102390
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
Het eerste album is The back room. Niet An end has a start.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_83102614
quote:
Ik kende ze al wel hoor, maar live komen zulke bands veel beter uit de verf imo. Ik ben niet snel onder de indruk en dat had ik bij hun wel
And you know I might
pi_83103260
quote:
Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven
Maar ja, met Papillon heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thijsssss op 21-06-2010 16:47:43 ]
  maandag 21 juni 2010 @ 16:21:04 #163
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_83103527
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:15 schreef Thijsssss het volgende:

[..]

Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven
Maar ja, met Papillion heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Hehe true.

Ik ben fan geworden toen ik All Sparks ergens hoorde, net na de release van The Back Room
  maandag 21 juni 2010 @ 16:24:23 #164
43642 Bayswater
pi_83103690
quote:

[..]

Maar ja, met Papillion heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Papillon
Life lies a slow suicide
pi_83104938
Hehe, nice one
pi_83105187
quote:
Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennen . Iedereen zo zijn eigen leermomenten.

Zo was ik superblij op pinkpop dat Editors No sound but the wind speelde, kippenvel. De rest om je heen kent het nummer dan weer niet.
pi_83107641
Goede band, leuk om ze na al die tijd eindelijk eens live te aanschouwen (bij Muse ja ). Nu weet ik zeker dat ik echt een keer naar een concert moet.

En @
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_83115538
quote:

[..]

Maar ja, met Papillon heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Tja...domme fout.
pi_83115695
quote:
Op maandag 21 juni 2010 09:50 schreef Kadafi het volgende:
Editors. Ze waren erbij in het voorprogramma van Muse. Ik had zoiets van, 'Zo'n grote band in een voorprogramma, ok toe maar!' Was leuk om wat hitjes als 'Smokers outside the hospital doors' te horen. Maar na 4 nummers heb ik de Editors ook wel weer gehoord. Net als altijd als ik een album van ze opzet. Veel van hetzelfde, zit weinig kleur in de muziek, en dan verslapt m'n aandacht vanzelf.
Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.
pi_83115811
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:33 schreef Stofje het volgende:

[..]

Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.
Klinkt logisch ja
pi_83116053
Overigens vond ik Editors zaterdag bij Muse erg matigjes. Ben ook al sinds Back Room fan, heb ze al een paar keer live gezien. Zowel in 013 vorig jaar en zaterdag bij Muse raakten ze me geen moment. Beide keren gewoon saai . Jammer wel, ik kan me Pukkelpop twee jaar geleden herinneren... !
pi_83119800
Papillon ben ik eigenlijk wel zat, is ook het enige wat veel mensen van Editors kennen..

Vriend van mij ging naar Muse, kon nauwelijks geloven dat Editors in t voorprogramma stond, hoeveel mazzel kun je hebben

Ik vind overigens zelf het eerste albums nog steeds het best
Demain, on roule
pi_83121547
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:51 schreef staticdata het volgende:

[..]

Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennen . Iedereen zo zijn eigen leermomenten.

Zo was ik superblij op pinkpop dat Editors No sound but the wind speelde, kippenvel. De rest om je heen kent het nummer dan weer niet.
Inderdaad mijn vrienden kenden het nummer ook niet. Zelf durf ik mezelf wel een behoorlijk grote Editors fan noemen. Meeste geluisterd, alle drie de CD's alle B kanten, veel speciale EP's, zo goed als alle nummers. Misschien of 3 gemist.
pi_83154424
Toen ik zaterdag in Nijmegen zei dat ik eigenlijk meer zin had in Editors dan in Muse, kreeg ik heel veel boze blikken .
Tap tap tap
  dinsdag 22 juni 2010 @ 18:16:57 #175
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_83154740
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:51 schreef staticdata het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat de "uptempo" live versie van No Sound But The Wind, gespeeld rond 2008, beter is dan de studio-versie.

edit: deze dus
pi_83155107
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 18:09 schreef CherryLips het volgende:
Toen ik zaterdag in Nijmegen zei dat ik eigenlijk meer zin had in Editors dan in Muse, kreeg ik heel veel boze blikken .
Dan ben je mij niet tegen gekomen
pi_83157748
Ik wilde ook gaan alleen voor Editors. Vind Muse neit tof, maar niet gegaan.

Wilde wel naar Werchter maar ik kan niet Hoop op nog een concertje deze zomer.
pi_83159693
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 19:25 schreef Snuf. het volgende:
Ik wilde ook gaan alleen voor Editors. Vind Muse neit tof, maar niet gegaan.

Wilde wel naar Werchter maar ik kan niet Hoop op nog een concertje deze zomer.
Een Muse-niet-tof-medestander!
Gelukkig had ik Editors al eens gezien want ze zijn inderdaad heel leuk.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:24:14 #179
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_83160844
Ik hoop nog steeds stiekem dat Editors naar Lowlands komen..
pi_83162831
Komt nog wel als jullie ouder zijn dat je Muse tof vind.
pi_83164258
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:59 schreef kreuk050 het volgende:

eens met de niet-muse-liefhebbers. Het zijn vast goede artiesten, maar ik vind het toch te bombastisch ofzo. Editors, zeker in het begin (The Back Room is imo hun beste album) zijn gewoon subtieler, hebben betere teksten, maar dat is allemaal een kwestie van smaak denk ik...
Demain, on roule
pi_84866125
Heeft er iemand een idee waar ik van de officiële nummers demo en live versies kan krijgen?
Ik ben op zoek naar deze B-sides alleen ik kan ze niet vinden.
-These streets are still home to me (versie 1 en 2)
-Bonny
-Every Little Piece Of Your Life [Snowfield Demo Version]
-Open Up
Feyenoord Rotterdam
pi_84866591
- "These Streets Are Still Home To Me" is de enige bonus-track op de Japanse editie van het derde album.
- "Bonny" is een cover van Prefab Sprout, en staat op de UK-versie van de dubbel-verzamelaar "Independents Day 2008", als een solo-nummer van Tom Smith.
- "Every Little Piece Of Your Life" dateert uit de Snowfield-tijd, en is een demo van wat later "The Weight Of The World" zou worden. Alleen als demo uitgebracht, te Googlen.
- "Open Up" is één van de twee bonustracks op de Japanse editie van "An End Has A Start", en staat ook op een bonus-EP bij de heruitgave in Amerika, en verschillende versies van de "An End Has A Start" single.
pi_84871864
Naar die nummers ga ik morgen ook even op zoek.
pi_84872337
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:57 schreef _Flea_ het volgende:
Naar die nummers ga ik morgen ook even op zoek.
En er zijn d'r nog véééél meer :P.
pi_84883951
quote:
Ik ben ouder ;-)
En moet ook bekennen dat The Editors mij meer boeien dan Muse. Ik kan de cd's van The Editors moeiteloos volledig draaien (zelfs back-to-back als ik in de stemming ben). Dat is me bij Muse nog niet één keer gelukt met een enkele cd.

Sorry :-)
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_84884104
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:43 schreef mazeind het volgende:

[..]

Ik ben ouder ;-)
En moet ook bekennen dat The Editors mij meer boeien dan Muse. Ik kan de cd's van The Editors moeiteloos volledig draaien (zelfs back-to-back als ik in de stemming ben). Dat is me bij Muse nog niet één keer gelukt met een enkele cd.

Sorry :-)
Volgens mij draai je die cd's dan toch niet echt vaak, anders had je wel gezien dat het Editors is, zonder "The". ;)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 09:23:03 #188
43642 Bayswater
pi_84884601
quote:
Ook hier een veertiger, maar Muse kan mij gewoon niet boeien. Een band als Editors veel meer. Bezoek al van jongs af aan vooral kleine zaaltjes in het clubcircuit (met als favoriet de Trockener Kecks, zo'n 10 keer per jaar O+ ), dus aan gebrek aan muziekopvoeding ligt het niet. Wellicht de afwisseling eenvoud met briljant en Muse wil het te vaak briljant doen. Net als Radiohead dat uiteindelijk ook had.
Life lies a slow suicide
pi_84885322
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 22:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En er zijn d'r nog véééél meer :P.
Dat er véééél meer zijn weet ik, maar volgens mij heb ik de rest al. :)
Feyenoord Rotterdam
pi_84891575
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 21:27 schreef Mykonos het volgende:

[..]

;(

eens met de niet-muse-liefhebbers. Het zijn vast goede artiesten, maar ik vind het toch te bombastisch ofzo. Editors, zeker in het begin (The Back Room is imo hun beste album) zijn gewoon subtieler, hebben betere teksten, maar dat is allemaal een kwestie van smaak denk ik...
Grappig, ik vind het ook veel te bombastisch. Kom bijna nooit mensen tegen die Muse niet aangenaam vinden :P

The Back Room is zeker hun beste album, alhoewel And End Has A Start ook supervet is... Maar het eerste is bijna perfect.
pi_84909224
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef Felixa het volgende:

[..]

Volgens mij draai je die cd's dan toch niet echt vaak, anders had je wel gezien dat het Editors is, zonder "The". ;)
:D Dat viel mij ook al op ja _O-
And you know I might
pi_84909947
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:06 schreef rena het volgende:

[..]

:D Dat viel mij ook al op ja _O-
Ik word er altijd een beetje triest van, mensen die bandnamen constant verkeerd schrijven.
Greenday, Killers, The Editors ;(
pi_84914286
Wat is er fout aan Killers? Omdat dat the Killers moet zijn?
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_84914839
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:36 schreef superjojo het volgende:
Wat is er fout aan Killers? Omdat dat the Killers moet zijn?
The Killers ja :)
pi_84919674
Zijn hier ook mensen die het 3e album het beste vinden? De stem van Tom Smith past perfect bij de koude electronica
pi_84919739
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:13 schreef CeesDelarge het volgende:
Zijn hier ook mensen die het 3e album het beste vinden? De stem van Tom Smith past perfect bij de koude electronica
Jij dus?

Nee, ik vind het eerste album denk ik het beste. Al luister ik nu nog nauwelijks naar Editors.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_84919955
quote:
Niet he beste, maar dat scheelt erg weinig, vind juist het eerste album het minste. Nog steeds een fijn album natuurlijk maar het sloeg niet zo hard in als het tweede album (misschien omdat ik aangehaakt ben bij het tweede album..)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_84921293
quote:
Ik kan daar niet direct antwoord op geven. Elke album heeft weer zijn charme.
De eerste twee lijken op elkaar. De derde slaat een compleet andere weg in.
Moeilijke keuze.... kan niet eens een favoriet aanwijzen.
pi_84921573
Ja, ik vind de derde het fijnst om naar te luisteren, ik leerde de band kennen via the back room destijds maar vond het niet heel bijzonder, wel goed. Het tweede album deed mij vrij weinig veel te bombastische stadion-postpunk plus dat ik de nummers gewoon aangedikte nummers van het eerste album vond,ergo het was niet echt vernieuwend binnen de band zelf.

En ja met het derde album begon ik deze band pas echt goed te vinden, en vooral de 2e cd Cuttings 2 is echt heerlijk. I want a forest is echt een van de gaafste dingen die deze band gemaakt heeft :) maar ook nummers als Papillon wat een uitstekende single is. het rare Eat raw meat=blood drool. heerlijk!
pi_84929928
quote:
Ik!

Ik leerde Editors kennen toen net het album ' An End Has A Start' uitkwam. Dat album geluisterd en vond het super goed. Dus maar meteen gekocht samen met ' The Back Room'. Persoonlijk vond ik ' An End..' veel leuker klinken. Mijn favo nummer van de groep staat daar ook op (the weight of the world). De individuele liedjes op het album vind ik nog steeds de beste van de band, maar het geluid op het derde album is gewoon zo lekker rauw en donker en elk liedje past bij elkaar. Geen album om nu te draaien in de zomer, maar heerlijk in de winter of donker/regenachtige dagen. De sfeer wordt zo goed neergezet en de stem van de zanger past er perfect bij. Ik hou van albums waarbij alles lekker in elkaar overgaat. Vorige twee albums waren gewoon liedjes opzich, dit is meer een concept. Dus ik vind ' In This Light And On This Evening' tot nu toe het beste album!
pi_85001894
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik grijp ze blind weg onder de 'E' in mijn CD kast, pleur het schijfje in de speler en druk op start. CD's heb ik om te luisteren, niet te lezen. ;)
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_85004681
Ik vind het ook altijd zo'n flauwekul, mensen die daar een punt van maken.

Bovendien zeg je ook makkelijker ik ga vanavond naar een concert van de Editors, dan van Editors. En ik heb ze zeven keer live gezien, heb alle c.d.s, ben dus best wel een fan en zeg ook vaak genoeg de Editors. Boeien....
pi_85009621
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:33 schreef Stofje het volgende:

[..]

Helemaal waar wat je zegt. Maar ik ken Editors net zo goed als Muse. Bij Editors vind ik alleen de hits leuk, ook na het beluisteren van een album. Bij Muse vind ik de hits ook wel goed, maar de Band heeft mij meer te bieden. Het is maar net wat je zoekt in de muziek. Geef mij maar kitch rifjes en bombast en samenspel: The Resistance 2009, dat hoor vaak liever dan de stroperige voortkabbeling van melancholie op In This Light and on this Evening, 2009.

---

Ik spreek mezelf nu tegen, ik hou er wel van, maar ik heb het beter gehoord; Chameleons - Script of the Bridge (1983) of The Cure - Disintegration (1989). Die platen zijn een stuk "warmer". Het verschil zit hem in de schoonheid van de melancholie. Joy Division - Closer is bijvoorbeeld statisch, monotoon en leeg in mijn oren terwijl de depressiviteit en zwartgalligheid op Disintegration van The Cure lieflijk, warm, breekbaar en teder klinkt.

Overigens: ik vind het een verrassende keuze van Editors om ineens de omslag te maken naar die muziek die lijkt op de Post-Punk van de jaren '80. Vind het niet beter of minder dan voorgaande albums. 6/10 op de tienpuntsschaal voor "In this light and on this Evening".

Editors - Muse vergelijking is zoiets als Appels met Peren. Er zijn twee overeenkomsten te vinden. Dat is dat de zangers beiden een zeer uniek stemgeluid produceren en dat de zang tergend langzaam is (een toon houdt soms een maat zo niet maten stand). Maar de rest van de muziek, de hele opbouw, structuur, samenklank etc etc is zeer verschillend.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_89181306
Ik kreeg net een e-mail van Editors met daarin een paar leuke zaken.
quote:
Another year races towards its end and Editors are a hive of activity. It won't be long until we're together again as a band rehearsing the first ideas for album 4. Obviously it's a big task but we have songs now and the wheels are well and truly in motion. The idea is to record in stages over 2011 but first things must come first and we need to get into a room together and play, see where the ideas take us. These are exciting times and we're all looking forward to taking our relationship with Mr Flood further... first rehearsals start in a matter of days.

But it's not all about the future right now. We've been picking through the archive recently, looking back at our 3 records, many many b-sides and some material that has never seen the light of day. It's been addictive. We can't leave it alone, much like picking a scab, and we've decided to package it all together and share it with our fans, officially. We've raided the vaults, searched through old CD-Rs, cassettes and photo albums and gathered it all together. We'd like you to have this music on any and every format we can produce and also share some photos and memories of the last 6 years in a volume that you can keep forever.

So that's what we've done; coming in Feb 2011 is Editors, the complete collection. Unedited, if you like. Seven 12" heavy weight vinyls, seven CD's, a download of everything in high quality 320kbps mp3 format and a book of photos and words. It's gonna be sexy.

Hope you're all keeping well,

Tom
xxx
-The boxset will be made available to pre-order from editorsofficial.com early on the 2nd December.
-The First 200 pre orders will receive a special personalised surprise from Tom
-Between now and February we're also selecting some special content that you can access and download for free by simply entering your email address on editorsofficial.com.

More information to come very soon.
Feyenoord Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')