Hij heeft feitelijk gelijk natuurlijk:quote:UTRECHT - Herman van Veen heeft de partij van Geert Wilders gisteren vergeleken met de NSB.
Herman van Veen. Foto: ONBEKEND De 64-jarige zanger waarschuwde in een emotionele toespraak voor de PVV-leider, omdat hij geen leden in zijn partij toestaat en alleen donaties accepteert.
De PVV zou een bedreiging voor de democratie in Nederland zijn, zei Van Veen tegen honderden toehoorders in Utrecht tijdens een herdenking van de val van de Berlijnse Muur.
Deel 1: "PVV is net als NSB"quote:Op maandag 9 november 2009 14:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat ben je toch boos Dragorius. Er mag geen woord over Wilders of zijn aanhang gezegd worden of jij laat je boze weerwoord met andere argumenten weer horen. Blijkbaar is dat belangrijker voor je (alhoewel je zegt geen Wilders stemmer te zijn) dan hier ook een beetje leuk met mensen om te gaan. Of ben ik ooit vervelend tegen je geweest.
Ik reageer puur en alleen op wat er hier wordt geschreven nadat de feitelijke woorden van Wilders inzake moslims zijn geciteerd: men blijft eromheen praten en ontkennen dat hij dat zo bedoelt. Waarom mag ik dat van jou niet zeggen en word je zo boos?
Een beetje onzinnige vergelijking aangezien Wilders nog niet aan de macht is. Je kan de vergelijking op dit moment alleen qua opkomst en partijstructuur maken.quote:Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef shouta het volgende:
Gevaarlijke ontwikkeling die Wilders. Ik zie de treinen met moslims al naar de concentratiekampen vertrekken.
Maak een onderscheid tussen je politieke en je culturele "ik".quote:Op maandag 9 november 2009 14:38 schreef Onnoman het volgende:
hoe nu verder.. ik vind herman van veen cool.. maar geert wilders ook..
heb ik nu alleen maar vijanden over? of alleen maar vrienden
Het betreft hier een quote.quote:Op maandag 9 november 2009 14:40 schreef bouillabaisse het volgende:
Wel grappig dat een topic als deze blijkbaar gewoon kan.
Een topic met de titel "Islam is net als het nazisme" was in het begin al meteen gesloten geweest.
Hij heeft inhoudelijk gezien een punt, dan maakt het niet uit van wie het komt.quote:Op maandag 9 november 2009 14:43 schreef HiZ het volgende:
Goh, dat mensen zich druk maken over wat Herman van Veen zegt.
Wat Todes al zegt: als je die opmerking tussen quote-tekens plaatst is er niets aan de hand.quote:Op maandag 9 november 2009 14:40 schreef bouillabaisse het volgende:
Wel grappig dat een topic als deze blijkbaar gewoon kan.
Een topic met de titel "Islam is net als het nazisme" was in het begin al meteen gesloten geweest.
Dat had bij zoiets als "islam is net als nazisme" echt niet uitgemaakt.quote:Op maandag 9 november 2009 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat Todes al zegt: als je die opmerking tussen quote-tekens plaatst is er niets aan de hand.
And yet you fail to show me how.quote:Op maandag 9 november 2009 14:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hij heeft inhoudelijk gezien een punt, dan maakt het niet uit van wie het komt.
Als iemand als Wilders dat zegt dan mag jij rustig in topic met die TT openen. Waarom niet?quote:Op maandag 9 november 2009 14:49 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Dat had bij zoiets als "islam is net als nazisme" echt niet uitgemaakt.
Hij zegt helemaal niks nieuws. Deze vergelijkingen krijgen we nu al 3 jaar te horen. Wat helpt het nu eigenlijk? Geen zak.quote:Op maandag 9 november 2009 14:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hij heeft inhoudelijk gezien een punt, dan maakt het niet uit van wie het komt.
Als eerst: zie OP. De PVV accepteert geen leden en is daardoor geen democratische organisatie. Daarnaast: de PVV zet zich af tegen een bepaalde minderheidgroep en poogt de grondrechten van die groep af te nemen.quote:Op maandag 9 november 2009 14:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
And yet you fail to show me how.
Bij hoge uitzondering ben ik het, alhoewel om heel andere redenen, met je eens.quote:Op maandag 9 november 2009 14:40 schreef Matteüs het volgende:
Beste is deze discussie links te laten liggen.
Hij mag toch gewoon zijn mening geven?quote:Op maandag 9 november 2009 14:50 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Hij zegt helemaal niks nieuws. Deze vergelijkingen krijgen we nu al 3 jaar te horen. Wat helpt het nu eigenlijk? Geen zak.
Er wordt geen grondrecht afgenomen hoor. Geen islamitische scholen staat niet gelijk aan geen onderwijs. Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 november 2009 14:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als eerst: zie OP. De PVV accepteert geen leden en is daardoor geen democratische organisatie. Daarnaast: de PVV zet zich af tegen een bepaalde minderheidgroep en poogt de grondrechten van die groep af te nemen.
Je vindt niet dat er sprake is van ongelijke behandeling als christenen wel eigen scholen mogen hebben en moslims niet?quote:Op maandag 9 november 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er wordt geen grondrecht afgenomen hoor. Geen islamitische scholen staat niet gelijk aan geen onderwijs. Bijvoorbeeld.
Jawel. Het grondrecht op vrijheid van onderwijs wordt moslims ontnomen terwijl christenen en joden dat grondrecht mogen behouden. De PVV streeft in die zin een apartheid na. Maar ook het grondrecht op religievrijheid is iets wat Wilders wil beperken in geval van moslims.quote:Op maandag 9 november 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Er wordt geen grondrecht afgenomen hoor. Geen islamitische scholen staat niet gelijk aan geen onderwijs. Bijvoorbeeld.
En geen Koran mogen lezen staat niet gelijk aan geen recht op vrijheid van religie?quote:Op maandag 9 november 2009 14:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar begrijp je nu (na die voorbeelden) dat hij het onderscheid tussen extremisten en normale moslims helemaal niet maakt?quote:Op maandag 9 november 2009 14:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
And yet you fail to show me how.
De PVV accepteert geen leden omdat Wilders niet wil dat, mocht hij vermoord worden, een groep mensen doorgaan met de PVV, die niet zijn gedachtegoed in stand houden en er een zooitje van maken. Net zoals met de LPF gebeurde na de moord op Pim Fortuyn.quote:Op maandag 9 november 2009 14:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als eerst: zie OP. De PVV accepteert geen leden en is daardoor geen democratische organisatie. Daarnaast: de PVV zet zich af tegen een bepaalde minderheidgroep en poogt de grondrechten van die groep af te nemen.
Er is meer sprake van religieus onderscheid, terwijl ik van mening ben dat je af moet van elke vorm van religie op scholen. Maar nee, het blijft geen afname van een grondrecht.quote:Op maandag 9 november 2009 14:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je vindt niet dat er sprake is van ongelijke behandeling als christenen wel eigen scholen mogen hebben en moslims niet?
Dit is slechts een hersenspinsel van jou en daarom neem ik die niet als waarheid aan.quote:Op maandag 9 november 2009 14:57 schreef Gia het volgende:
[..]
De PVV accepteert geen leden omdat Wilders niet wil dat, mocht hij vermoord worden, een groep mensen doorgaan met de PVV, die niet zijn gedachtegoed in stand houden en er een zooitje van maken. Net zoals met de LPF gebeurde na de moord op Pim Fortuyn.
Kan me daar wel iets bij voorstellen.
Neem aan dat hij straks toch mensen nodig heeft om al die zetels te gaan vullen, ook al is dat dan in een andere werknemerspositie dan als lid.
Ik vind dat er totaal geen bijzondere scholen meer mogen zijn. Alles gewoon 'openbare school'.quote:Op maandag 9 november 2009 14:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je vindt niet dat er sprake is van ongelijke behandeling als christenen wel eigen scholen mogen hebben en moslims niet?
Ja, maar dan maak jij geen onderscheid, daar gaat het niet om. Het gaat nu juist om het specifieke onderscheid dat Wilders aanbrengt.quote:Op maandag 9 november 2009 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat er totaal geen bijzondere scholen meer mogen zijn. Alles gewoon 'openbare school'.
Dus ook geen scholen als Jenaplan, vrije school, iederwijs en ga zo maar door.....
Nogmaals het gaat hier niet om jouw hersenspinsels, maar om de PVV. De PVV is het niet met jou eens. Die wil moslims beperken in hun grondrechten, terwijl andere religieuzen hun vrijheden blijven genieten.quote:Op maandag 9 november 2009 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat er totaal geen bijzondere scholen meer mogen zijn. Alles gewoon 'openbare school'.
Dus ook geen scholen als Jenaplan, vrije school, iederwijs en ga zo maar door.....
Welnee, als moslima's geen hoofddoekjes op mogen in de klas, mogen christenen of niet gelovigen dat ook niet. Gelijkheidsbeginsel, jeweetz....quote:Op maandag 9 november 2009 14:54 schreef Meh7 het volgende:
Maar ook het grondrecht op religievrijheid is iets wat Wilders wil beperken in geval van moslims.
Maar dat wil hij juist schrappen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Welnee, als moslima's geen hoofddoekjes op mogen in de klas, mogen christenen of niet gelovigen dat ook niet. Gelijkheidsbeginsel, jeweetz....
Hoezo mag je die niet lezen? Mag gerust, maar wel in je eigen tijd. En.....wat er in staat is niet wetsgeldig in Nederland.quote:Op maandag 9 november 2009 14:56 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
En geen Koran mogen lezen staat niet gelijk aan geen recht op vrijheid van religie?
Dit is wat Wilders zegt:quote:Op maandag 9 november 2009 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Welnee, als moslima's geen hoofddoekjes op mogen in de klas, mogen christenen of niet gelovigen dat ook niet. Gelijkheidsbeginsel, jeweetz....
Hier gaat het om. Niet om wat jij vindt of denkt dat Wilders vindt.quote:Dat kan door het afschaffen van het huidige artikel 1 in de Grondwet. Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen. In het leger best joodse en christelijke geestelijk verzorgers, maar geen islamitische. Enzovoorts. Ik ben ook tegen de oprichting van islamitische ziekenhuizen.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=11
Ten eerste pleit hij voor een verbod op de Koran. Ten tweede is er helemaal geen wettelijke toetsing geweest van de Koran, rare uitspraak van je.quote:Op maandag 9 november 2009 15:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo mag je die niet lezen? Mag gerust, maar wel in je eigen tijd. En.....wat er in staat is niet wetsgeldig in Nederland.
Nee hoor, heeft Geert Wilders in eigen persoon op tv verklaard.quote:Op maandag 9 november 2009 14:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is slechts een hersenspinsel van jou en daarom neem ik die niet als waarheid aan.
Bron! Verder maakt het niet uit wat hij verklaart, feit is en blijft dat de PVV geen leden accepteert en dus geen democratische structuur heeft.quote:Op maandag 9 november 2009 15:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, heeft Geert Wilders in eigen persoon op tv verklaard.
Dus als Wilders het zegt mag het wel, maar als ik het zelf zeg mag het niet?quote:Op maandag 9 november 2009 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als iemand als Wilders dat zegt dan mag jij rustig in topic met die TT openen. Waarom niet?
De NSB, die was toch ook voor cultuurbehoud? Nog een vergelijkingspunt, bedankt Drag.quote:Op maandag 9 november 2009 15:03 schreef Dragorius het volgende:
Tsja wat ik al zei, het is allemaal gericht op cultuurbehoud.
Daar kan je het mee eens zijn of niet, ik ben van mening dat religie uberhaupt niet op scholen en publieke plaatsen aanwezig moet zijn, maar dat staat hier weer los van
Nog even, wellicht ten overvloede:quote:Op maandag 9 november 2009 14:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is slechts een hersenspinsel van jou en daarom neem ik die niet als waarheid aan.
quote:Waarom wil Wilders geen leden? Bart Jan Spruyt, oprichter van de conservatieve denktank Edmund Burke Stichting, was actief voor de partij, maar stapte op uit onvrede met het beleid en de inhoud. Spruyt: „Wilders wil geen toestroom van mensen die lid kunnen worden van de vereniging uit angst voor taferelen zoals bij de LPF.” Martin Bosma, PVV-Kamerlid, zei eerder tegen Trouw: „Wij richten ons liever op die tien miljoen mensen die gaan stemmen, dan op een handjevol leden.”
Mag wel, mits je zelf een heel goed en mooi onderbouwd stukje neerzet. Maar let wel op dat Wilders soms in zijn hoedanigheid van volksvertegenwoordiger meer kan zeggen dan jij.quote:Op maandag 9 november 2009 15:04 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Dus als Wilders het zegt mag het wel, maar als ik het zelf zeg mag het niet?
Er staat alleen niet bij wat voor taferelen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog even, wellicht ten overvloede:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)leen_Wilders_lid_PVV
[..]
Eh, dat is geen verklaring van Wilders, maar van iemand anders over Wilders. Daarnaast, zoals ik zei, het verandert niet aans de feiten: de PVV accepteert geen leden en is daardoor geen democratische organisatie.quote:Op maandag 9 november 2009 15:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog even, wellicht ten overvloede:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)leen_Wilders_lid_PVV
[..]
quote:Op maandag 9 november 2009 15:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De NSB, die was toch ook voor cultuurbehoud? Nog een vergelijkingspunt, bedankt Drag.
Sluit me hierbij aan.quote:Op maandag 9 november 2009 15:03 schreef Dragorius het volgende:
Tsja wat ik al zei, het is allemaal gericht op cultuurbehoud.
Daar kan je het mee eens zijn of niet, ik ben van mening dat religie uberhaupt niet op scholen en publieke plaatsen aanwezig moet zijn, maar dat staat hier weer los van
Dat laatste zou natuurlijk niet zo moeten zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 15:05 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Mag wel, mits je zelf een heel goed en mooi onderbouwd stukje neerzet. Maar let wel op dat Wilders soms in zijn hoedanigheid van volksvertegenwoordiger meer kan zeggen dan jij.
Zo werkt het in Nederland helaas.quote:Op maandag 9 november 2009 15:09 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Dat laatste zou natuurlijk niet zo moeten zijn.
Nee. Gek he. Dat de PVV wel wordt vergeleken met de NSB en een CDA niet? Nee, dat is niet gek. Dat is verklaarbaar: de PVV vertoont op veel meer en belangrijker nog op essentiele punten gelijkenissen. Het CDA is er bijvoorbeeeld niet op uit om een bepaalde minderheid hun rechten af te nemen en het CDA accepteert wel gewoon leden.quote:Op maandag 9 november 2009 15:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Evenals dat het CDA zich wil blijven inzetten voor het behoud van de Christelijke cultuur, en de ChristenUnie..
Ga je ze nu ook vergelijken met de NSB?
Nouja, als je zegt dat je de Koran wil verbieden, dan heb je het gewoon over het bezit van de Koran natuurlijk. En dat hij het wellicht in de kamer nooit voor elkaar krijgt, dat zal best. Echter het doet niets af aan de absurdheid van zijn uitspraken.quote:Op maandag 9 november 2009 15:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Sluit me hierbij aan.
Ben er ook van overtuigd dat Wilders het in een kamer nooit voor elkaar krijgt om een wet uit te vaardigen tegen slechts één bevolkingsgroep. Hij zal dit allemaal toch wat algemener moeten gaan opstellen.
En de koran verbieden? Mwa, die kun je altijd nog wel in het buitenland kopen. Het zal nooit verboden zijn om een koran in je bezit te hebben. Je mag je alleen niet beroepen op hetgeen daarin staat.
Maar alleen tijdens een zitting van de Tweede Kamer, toch?quote:Op maandag 9 november 2009 15:05 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Mag wel, mits je zelf een heel goed en mooi onderbouwd stukje neerzet. Maar let wel op dat Wilders soms in zijn hoedanigheid van volksvertegenwoordiger meer kan zeggen dan jij.
Belachelijk.quote:Op maandag 9 november 2009 15:09 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Zo werkt het in Nederland helaas.
Geen probleem, ik help de PVV graag aan stemmen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:12 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Belachelijk.
Ik heb me nooit gerealiseerd hoezeer de vrijheid van meningsuiting in dit land al is aangetast door de linksen. Maar bedankt dat je me er hier even op wijst. Nog een hele goede reden om PVV te stemmen.
Waarom? Lijkt mij dat het eerder gaat over de verkoop en verspreiding van de koran en het misbruiken van de grondwettelijke geloofsvrijheid door met de koran te zwaaien.quote:Op maandag 9 november 2009 15:10 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Nouja, als je zegt dat je de Koran wil verbieden, dan heb je het gewoon over het bezit van de Koran natuurlijk.
Dat de PVV daardoor, in tegenstelling tot andere partijen (de SGP daargelaten omdat vrouwen daar geen lid van mogen worden, wat ook verwerpelijk is) niet democratisch georganiseerd is. Bij andere partijen hebben de leden inspraak op het beleid.quote:Op maandag 9 november 2009 15:11 schreef Gia het volgende:
Wat is je probleem met het feit dat de PVV niet aan leden doet, maar alleen aan vrijwilligers?
Wilde je soms lid worden?
Idd, uit de beveling tot strafvervolging van Wilders vanwege haatzaaien:quote:Op maandag 9 november 2009 15:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar alleen tijdens een zitting van de Tweede Kamer, toch?
quote:De enkele omstandigheid dat de uitlatingen door Wilders als politicus, buiten het parlement waar hem geen strafrechtelijke immuniteit toekomt, zijn gedaan als onderdeel van een publiek debat, doet naar het oordeel van het hof aan de strafrechtelijke verwijtbaarheid niet af.
Waarom? Dat moet je aan Wilders vragen, dat wil hij.quote:Op maandag 9 november 2009 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Lijkt mij dat het eerder gaat over de verkoop en verspreiding van de koran en het misbruiken van de grondwettelijke geloofsvrijheid door met de koran te zwaaien.
Een boekje thuis lezen mag altijd.
En je ziet waar dat bij de LPF toe geleid heeft. En dat is dus wat Geert Wilders niet wil.quote:Op maandag 9 november 2009 15:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat de PVV daardoor, in tegenstelling tot andere partijen (de SGP daargelaten omdat vrouwen daar geen lid van mogen worden, wat ook verwerpelijk is) niet democratisch georganiseerd is. Bij andere partijen hebben de leden inspraak op het beleid.
Geert Wilders heeft dus geen vertrouwen in de mensen die nu met hem samenwerken en ook geen vertrouwen in de potentiële leden. Andere partijen kennen wel een transparant inspraak-systeem, die zijn toch ook niet in elkaar gezakt?quote:Op maandag 9 november 2009 15:15 schreef Gia het volgende:
[..]
En je ziet waar dat bij de LPF toe geleid heeft. En dat is dus wat Geert Wilders niet wil.
Mensen die met hem samen willen werken, schijnen hier geen enkel probleem mee te hebben. Dus ik snap de hele ophef niet.
Misschien komt dat doordat "dat soort partijen" mensen trekken waarvan communicatie en overleg niet de best ontwikkelde eigenschappen zijnquote:Op maandag 9 november 2009 15:15 schreef Gia het volgende:
[..]
En je ziet waar dat bij de LPF toe geleid heeft. En dat is dus wat Geert Wilders niet wil.
Mensen die met hem samen willen werken, schijnen hier geen enkel probleem mee te hebben. Dus ik snap de hele ophef niet.
Je doelt nu op de SGP, de CU, de SP, GroenLinks etc.? Want je bedoelt nu elke partij die er bestaatquote:Op maandag 9 november 2009 15:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien komt dat doordat "dat soort partijen" mensen trekken waarvan communicatie en overleg niet de best ontwikkelde eigenschappen zijn
Dat moet hij toch zelf weten. Mensen die het hier niet mee eens zijn, moeten vooral niet met hem samen willen werken. Mensen die het hiermee niet eens zijn, zullen waarschijnlijk ook niet op hem stemmen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:17 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Geert Wilders heeft dus geen vertrouwen in de mensen die nu met hem samenwerken en ook geen vertrouwen in de potentiële leden. Andere partijen kennen wel een transparant inspraak-systeem, die zijn toch ook niet in elkaar gezakt?
Jawel, je mag je mening nog wel uiten, maar dan alleen als die mening links is. Zelfs als je VVD stemt ben je al 'verdacht'. Ze zijn stapelgek geworden in Nederland. Het knuffelen heeft ongekende vormen aangenomen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:12 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Belachelijk.
Ik heb me nooit gerealiseerd hoezeer de vrijheid van meningsuiting in dit land al is aangetast door de linksen. Maar bedankt dat je me er hier even op wijst. Nog een hele goede reden om PVV te stemmen.
Jouw reacties toveren altijd een glimlach op mijn gezichtquote:Op maandag 9 november 2009 15:21 schreef Linkse_Rakker het volgende:
wordt een beetje saai hoor die tweede wereldoorlog vergelijkingen, volgens mij hebben we ze nu allemaal gehad,
Fascisme, racistisch, hitler, nsb, hitler jugend, joden complot.
Die Links Fascisten kunnen echt niet met de tijd mee gaan he ......... zelfde grapjes over en over en over bljikbaar is Links toch niet zo slim als dat ze altijd beweren.
Want in die partijen vechten ze elkaar er ook uit, net als in de LPF?quote:Op maandag 9 november 2009 15:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je doelt nu op de SGP, de CU, de SP, GroenLinks etc.? Want je bedoelt nu elke partij die er bestaat
Jouw 'Links Fascisten'-grapje daarentegen is elke keer weer origineel en fris!quote:Op maandag 9 november 2009 15:21 schreef Linkse_Rakker het volgende:
wordt een beetje saai hoor die tweede wereldoorlog vergelijkingen, volgens mij hebben we ze nu allemaal gehad,
Die Links Fascisten kunnen echt niet met de tijd mee gaan he ......... zelfde grapjes over en over en over bljikbaar is Links toch niet zo slim als dat ze altijd beweren.
Nee hoor, alleen wie asociale en racistische uitspraken doet is een asociale racist, dat staat geheel los van links of rechts.quote:Op maandag 9 november 2009 15:23 schreef Gia het volgende:
Tja, als je niet minstens linkser bent dan het CDA, ben je een asociale racist. Dat is toch allang bekend!!
Nee hoor, dat ben je al als je overweegt om op de PVV of Ton te stemmen. Mocht Ton meedoen....quote:Op maandag 9 november 2009 15:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen wie asociale en racistische uitspraken doet is een asociale racist, dat staat geheel los van links of rechts.
quote:Op maandag 9 november 2009 15:23 schreef Gia het volgende:
Tja, als je niet minstens linkser bent dan het CDA, ben je een asociale racist. Dat is toch allang bekend!!
Onzin.quote:Op maandag 9 november 2009 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Lijkt mij dat het eerder gaat over de verkoop en verspreiding van de koran en het misbruiken van de grondwettelijke geloofsvrijheid door met de koran te zwaaien.
Niets meer dan een smoesje om het klootsjesvolk te bedriegen, Wilders is een dictator in spe.quote:Op maandag 9 november 2009 15:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn geen argumenten meer, dus wordt er teruggegrepen op het oude repertoirequote:Op maandag 9 november 2009 15:21 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Klopt toch, die uitspraak. Als het tot rassenrellen zou komen, wie beginnen er dan met rellen? Precies!quote:Op maandag 9 november 2009 15:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Zou het misschien ook kunnen komen, doordat dit soort dingen niet worden geroepen door andere partijen?
“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004
Rutte vind ik best een goeie peer en zelfs Rita bedoelt het volgens mij niet zo kwaad.quote:Op maandag 9 november 2009 15:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ben je al als je overweegt om op de PVV of Ton te stemmen. Mocht Ton meedoen....
Volgens mij wordt je ook al aangeduid als je VVD stemt, maar goed, dan zijn extremen.
Geef eens antwoord, zien andere partijen ook pluspunten in rassenrellen?quote:Op maandag 9 november 2009 15:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt toch, die uitspraak. Als het tot rassenrellen zou komen, wie beginnen er dan met rellen? Precies!
En het positieve wat daar dan uit voortkomt is dat heel Nederland dan ziet wie de agressors zijn.
Overigens hebben alle linkse partijen op dit moment dagelijks slecht één vergaderpunt: Hoe stoppen we de PVV. Voor de rest zijn ze nergens mee bezig. Nee, da's lekker om op te stemmen!
Uit die link:quote:Op maandag 9 november 2009 15:27 schreef Zoran1 het volgende:
http://static.rnw.nl/migr(...)_20070808-redirected
Precies wat ik zeg, dus. Hij wil niet dat men zich nog kan beroepen op de koran. Als studieboek mag je het nog gewoon lezen.quote:De Koran mag alleen nog als studie-object worden toegestaan, schreef Wilders in een ingezonden brief in De Volkskrant. De fractievoorzitter, die bekend staat om zijn anti-islam uitlatingen, beseft dat zijn voorstel geen Kamermeerderheid zal halen; zijn partij heeft negen zetels in de Tweede Kamer.
Met het verbod zegt Geert Wilders een signaal af te willen geven aan radicale moslims die volgens hem de Koran gebruiken om geweld te legitimeren.
Dit soort vergelijkingen zijn eerder de boemerangs die in het gezicht van Wilders terugkomen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:32 schreef voice-over het volgende:
Wat die linkse nazi's met hun Goebbels-achtige propaganda ook proberen om Geert Wilders te bashen, het lukt niet, het werkt als een boemerang.
Maar waarom toch steeds dat verschil tussen de koran enerzijds en alle andere religieuze geschriften anderzijds? Waarom een speciale wetgeving voor de koran?quote:Op maandag 9 november 2009 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Uit die link:
[..]
Precies wat ik zeg, dus. Hij wil niet dat men zich nog kan beroepen op de koran. Als studieboek mag je het nog gewoon lezen.
Ja, er zijn ook andere partijen die voor spreiding zijn. Ze zeggen het alleen wat anders, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.quote:Op maandag 9 november 2009 15:31 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Geef eens antwoord, zien andere partijen ook pluspunten in rassenrellen?
"Natuurlijk is het niet acceptabel als de grote steden in Nederland in meerderheid niet-blanke steden zijn."
Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview 22 maart 2006
"Het is volstrekt onwenselijk dat Amsterdam maar liefst 177 nationaliteiten telt".
Geert Wilders, AT5, 22 augustus 2007
Vinden andere partijen het ook niet acceptabel als grote steden in meerderheid niet-blank zijn?
Ik denk het niet. De PVV zal alleen maar groter worden .... dankzij de domheid van links.quote:Op maandag 9 november 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit soort vergelijkingen zijn eerder de boemerangs die in het gezicht van Wilders terugkomen.
Het antwoord is: nee. Balkenende uit zich niet op manieren wat met racisme in verband gebracht kunnen worden, Wilders WEL. Daarom wordt Wilders door velen gezien als een racist, terwijl bijna niemand dat over Balkenende denkt.quote:Op maandag 9 november 2009 15:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook andere partijen die voor spreiding zijn. Ze zeggen het alleen wat anders, maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
En die 177 nationaliteiten is niks mis mee, m.i. zolang dat maar hun enige nationaliteit is. Dan kun je ze tenminste het land uitgooien als ze zich niet kunnen gedragen.
Je bent aan het bagatelliseren. Cultuurbehoud is op zich het probleem niet, cultuurbehoud ten koste van anderen, door anderen grondrechten te ontnemen is het kwalijke.quote:Op maandag 9 november 2009 15:35 schreef Dragorius het volgende:
Ik zie WIlders vooral als iemand die zich vastklampt aan cultuurbehoud.
Of dat goed/slecht is laat ik in het midden.
En daar valt ook wat voor te zeggen, nietwaar? Iedereen streeft lijkt het naar cultuurbehoud, of het nou import-cultuur is of "bestaande" cultuur.
Misschien omdat men nu zich kan beroepen op de koran om oproepen tot geweld tegen homo's, bijvoorbeeld, goed te praten.quote:Op maandag 9 november 2009 15:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar waarom toch steeds dat verschil tussen de koran enerzijds en alle andere religieuze geschriften anderzijds? Waarom een speciale wetgeving voor de koran?
Die 'anderen' zijn er anders op uit de Nederlandse cultuur te vernietigen. Iemand zal ze toch moeten tegenhouden?quote:Op maandag 9 november 2009 15:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je bent aan het bagatelliseren. Cultuurbehoud is op zich het probleem niet, cultuurbehoud ten koste van anderen, door anderen grondrechten te ontnemen is het kwalijke.
Waar haal je die onzin vandaan?quote:Op maandag 9 november 2009 15:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
Die 'anderen' zijn er anders op uit de Nederlandse cultuur te vernietigen. Iemand zal ze toch moeten tegenhouden?
Och, ik zie hem niet zozeer als racist, maar meer als realist.quote:Op maandag 9 november 2009 15:36 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het antwoord is: nee. Balkenende uit zich niet op manieren wat met racisme in verband gebracht kunnen worden, Wilders WEL. Daarom wordt Wilders door velen gezien als een racist, terwijl bijna niemand dat over Balkenende denkt.
Gelul.quote:Op maandag 9 november 2009 15:42 schreef voice-over het volgende:
[..]
Die 'anderen' zijn er anders op uit de Nederlandse cultuur te vernietigen.
Helemaal mee eens, en gelukkig is dat allang zo, dus dan zijn we er toch uit?quote:Op maandag 9 november 2009 15:41 schreef Gia het volgende:
Overigens vind ik ook dat andere geschriften geen geweldadige uitspraken mogen vergoelijken.
De wet is de wet, een geschrift heeft totaal geen wetsgeldigheid.
Dat ligt eraan, anderen kunnen dat natuurlijk zo zien dat ze een andere cultuur "opgedrongen" krijgen in de vorm van een moskee in de straat bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 november 2009 15:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je bent aan het bagatelliseren. Cultuurbehoud is op zich het probleem niet, cultuurbehoud ten koste van anderen, door anderen grondrechten te ontnemen is het kwalijke.
Heb ik jou gevraagd wat jij van hem vond? Ik verklaar alleen maar dat het niet toeval is dat de PVV met racisme in verband gebracht wordt, dat heeft de PVV aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 9 november 2009 15:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ik zie hem niet zozeer als racist, maar meer als realist.
Ik volg de lijnen van redeneren van de tegenstanders van Wilders. Wilders is in hun ogen een nazi, een NSB'er .... een joden/ moslim-vernietiger.quote:
Domheid van rechts bedoel je.quote:Op maandag 9 november 2009 15:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De PVV zal alleen maar groter worden .... dankzij de domheid van links.
Een moskee in de straat is hetzelfde als een groep grondrechten ontnemen? Slechte vergelijking. Mensen die voor het afschaffen van de rechtsstaat zijn, verdienen geen gram begrip.quote:Op maandag 9 november 2009 15:44 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, anderen kunnen dat natuurlijk zo zien dat ze een andere cultuur "opgedrongen" krijgen in de vorm van een moskee in de straat bijvoorbeeld.
Zo is er voor beide kanten wel begrip te kweken natuurlijk.
Bij gebrek aan argumenten (die je gebruikt om je stelling te onderbouwen) om te weerleggen, volstaat dat woordje.quote:
Dat heb je mij niet horen zeggen hoor. Ik heb alleen mijn bedenkingen bij de standpunten van de partij en bij het democratisch gehalte van de organisatie.quote:Op maandag 9 november 2009 15:45 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik volg de lijnen van redeneren van de tegenstanders van Wilders. Wilders is in hun ogen een nazi, een NSB'er .... een joden/ moslim-vernietiger.
Over onzin gesproken.
quote:Op maandag 9 november 2009 15:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een moskee in de straat is hetzelfde als een groep grondrechten ontnemen? Slechte vergelijking. Mensen die voor het afschaffen van de rechtsstaat zijn, verdienen geen gram begrip.
Nee, dat is niet al zo. El moumni werd vrijgesproken van haatzaaierij omdat hetgeen hij zei nu eenmaal in de koran staat. Je mag tijdens een preek gewoon een citaat uit de koran de menigte inslingeren waarin opgeroepen wordt om homofilie uit te roeien.quote:Op maandag 9 november 2009 15:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja precies, en dat is al zo, dus dan zijn we er toch uit?
Ik snap niet waarom er voor één bepaald geschrift dan nog aparte wetgeving moet komen.
Je bedoelt dat sommige mensen de sharia hier in willen voeren? Dat verdient idd geen gram begrip.quote:Op maandag 9 november 2009 15:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een moskee in de straat is hetzelfde als een groep grondrechten ontnemen? Slechte vergelijking. Mensen die voor het afschaffen van de rechtsstaat zijn, verdienen geen gram begrip.
Ik heb ook mijn bedenkingen over sommige standpunten van de PVV maar ik heb nog meer bedenkingen over standpunten van de linkse partijen. Als ik moet kiezen tussen discriminatie en landverraad kies ik toch liever voor het eerste.quote:Op maandag 9 november 2009 15:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat heb je mij niet horen zeggen hoor. Ik heb alleen mijn bedenkingen bij de standpunten van de partij en bij het democratisch gehalte van de organisatie.
Er zijn ook velen die denken zoals ik.quote:Op maandag 9 november 2009 15:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Heb ik jou gevraagd wat jij van hem vond?
Tja, en dat is hoe jij en velen zoals jij daarover denken.quote:Ik verklaar alleen maar dat het niet toeval is dat de PVV met racisme in verband gebracht wordt, dat heeft de PVV aan zichzelf te danken.
Daar is de PVV inderdaad goed mee te vergelijken. Mensen die op de PVV stemmen willen van de rechtsstaat af, net als mensen die de sharia willen invoeren. Gek genoeg, ben jij voorstander van het een en tegenstander van het ander.quote:Op maandag 9 november 2009 15:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bedoelt dat sommige mensen de sharia hier in willen voeren? Dat verdient idd geen gram begrip.
Ik vind zowel discriminatie als landverraad not done.quote:Op maandag 9 november 2009 15:51 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik heb ook mijn bedenkingen over sommige standpunten van de PVV maar ik heb nog meer bedenkingen over standpunten van de linkse partijen. Als ik moet kiezen tussen discriminatie en landverraad kies ik toch liever voor het eerste.
Daarom heeft Wilders gelijk dat de cultuurvreemde Islam een achterlijke godsdienst is. Moslims dienen duidelijk gemaakt te worden dat ze een hele foute religie aanhangen. Een religie die in feite een wrede veroveringsleer is.quote:Op maandag 9 november 2009 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet al zo. El moumni werd vrijgesproken van haatzaaierij omdat hetgeen hij zei nu eenmaal in de koran staat. Je mag tijdens een preek gewoon een citaat uit de koran de menigte inslingeren waarin opgeroepen wordt om homofilie uit te roeien.
Als een pastoor een bijbelcitaat aanhaalt, dan wordt daar wel bijgezegd dat dat was hoe men in die tijd erover dacht. De katholieke kerk laat homo's niet buiten staan. Die zijn net zo welkom in de mis als ieder ander.
Maar in dit land valt er niet veel anders te kiezen.quote:Op maandag 9 november 2009 15:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind zowel discriminatie als landverraad not done.
Ik wist wel dat je niet echt slim bent.quote:Op maandag 9 november 2009 15:47 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Bij gebrek aan argumenten (die je gebruikt om je stelling te onderbouwen) om te weerleggen, volstaat dat woordje.
...zei de PVV'erquote:Op maandag 9 november 2009 15:57 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je niet echt slim bent.
quote:Op maandag 9 november 2009 15:56 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar in dit land valt er niet veel anders te kiezen.
Dat is inderdaad niet in de haak en El Moumni had daar nooit mee weg mogen komen. Het probleem is inderdaad dat er twee grondrechten zijn die even zwaar tellen, maar elkaar in principe kunnen tegenspreken. Hoog tijd dat daar duidelijkheid in geschept wordt.quote:Op maandag 9 november 2009 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is niet al zo. El moumni werd vrijgesproken van haatzaaierij omdat hetgeen hij zei nu eenmaal in de koran staat. Je mag tijdens een preek gewoon een citaat uit de koran de menigte inslingeren waarin opgeroepen wordt om homofilie uit te roeien.
Mooi zo.quote:Als een pastoor een bijbelcitaat aanhaalt, dan wordt daar wel bijgezegd dat dat was hoe men in die tijd erover dacht. De katholieke kerk laat homo's niet buiten staan. Die zijn net zo welkom in de mis als ieder ander.
quote:
Waarom zeg je niets over de ad hominem die jouw vriendinnetje plaatst? Die selectieve verontwaardiging van jou, maakt geen indruk.quote:Op maandag 9 november 2009 16:00 schreef Dragorius het volgende:
[..]Dat grafiekje, daar word ik onderhand ook erg simpel van.... Als je dat al steeds als argument moet gaan gebruiken
Het afschaffen van de rechtsstaat ís landverraad, zie je dat nu echt niet?quote:Op maandag 9 november 2009 15:51 schreef voice-over het volgende:
Als ik moet kiezen tussen discriminatie en landverraad kies ik toch liever voor het eerste.
Mijn vriendin heeft geen Fok! - account dus ik heb geen idee waar je het over hebtquote:Op maandag 9 november 2009 16:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom zeg je niets over de ad hominem die jouw vriendinnetje plaatst? Die selectieve verontwaardiging van jou, maakt geen indruk.
Wel een beetje erg kort door de bocht, hoe kom je erbij dat mensen die op de PVV stemmen van de rechtsstaat af willen?quote:Op maandag 9 november 2009 15:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar is de PVV inderdaad goed mee te vergelijken. Mensen die op de PVV stemmen willen van de rechtsstaat af, net als mensen die de sharia willen invoeren. Gek genoeg, ben jij voorstander van het een en tegenstander van het ander.
Dat moet je aan de mensen vragen die op de PVV stemmen, het staat gewoon in het partijprogramma van Wilders.quote:Op maandag 9 november 2009 16:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel een beetje erg kort door de bocht, hoe kom je erbij dat mensen die op de PVV stemmen van de rechtsstaat af willen?
Het is gek omdat je niet consequent bent, je bent niet consequent tegen het afschaffen van de rechtsstaat. In het ene geval ben je faliekant tegen en in het andere geval (de PVV) ben je bereid een politieke volmacht te verlenen.quote:Ja, ik ben tegenstander van de sharia hier te importeren, dat zou bizar zijn voor een westers land. Waarom zouden we zoiets willen?
Je gelooft ook in Jomanda?quote:Op maandag 9 november 2009 16:09 schreef Meki het volgende:
Ze zijn al extreem rechts.. bewezen door de wetenschappers die een onderzoek hebben gedaan.
Welke ad hominem?quote:Op maandag 9 november 2009 16:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom zeg je niets over de ad hominem die jouw vriendinnetje plaatst?
De evolutietheorie is ook bewezen door wetenschappers.quote:Op maandag 9 november 2009 16:09 schreef Meki het volgende:
Ze zijn al extreem rechts.. bewezen door de wetenschappers die een onderzoek hebben gedaan.
quote:Op maandag 9 november 2009 16:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
De evolutietheorie is ook bewezen door wetenschappers.
Het is bewezen dat je op een extreem rechtse partij stemt.quote:
Misschien heeft hij het over dit onderzoek: De PVV kan als extreemrechts worden bestempeld. In hfd.8 wordt het onderbouwd.quote:
Zelfs de natuurkunde is al niet echt een harde wetenschap meer en jij durft binnen de politicologie over bewijzen te spreken?quote:Op maandag 9 november 2009 16:09 schreef Meki het volgende:
Datquote:Op maandag 9 november 2009 15:46 schreef Meh7 het volgende:
Mensen die voor het afschaffen van de rechtsstaat zijn, verdienen geen gram begrip.
Oow nu zijn de wetenschappers niet betrouwbaar ?. Wanneer zijn ze wel betrouwbaar wanneer ze Wilders en NPVV een rechtvaardige politieke partij vinden ?quote:Op maandag 9 november 2009 16:16 schreef shouta het volgende:
[..]
Zelfs de natuurkunde is al niet echt een harde wetenschap meer en jij durft binnen de politicologie over bewijzen te spreken?
Hitler was ook links daarin, hij wou de economie gaan redden om zijn verborgen agenda uit te voeren.quote:Op maandag 9 november 2009 16:16 schreef Dragorius het volgende:
Ik vind Wilders nogal linksig neigen de laatste tijd, zeker als het gaat om AOW. En zijn Europa-beleid.
In mijn ogen wel, en in vele wetenschappers.. en vele mensen.quote:Op maandag 9 november 2009 16:26 schreef Dragorius het volgende:
Je bedoelt de PVV? De NPVV bestaat niet?
Die is geen racist, die geeft niet de problemen de schuld aan de moslims, of wel ?quote:Op maandag 9 november 2009 16:28 schreef Dragorius het volgende:
Wouter Bos zegt ook dat ie de economie gaat redden, oh no!!!
quote:Op maandag 9 november 2009 16:27 schreef Meki het volgende:
[..]
In mijn ogen wel, en in vele wetenschappers.. en vele mensen.
Wilders geeft ook de schuld van de crisis niet aan moslims, je punt slaat dus nergens opquote:Op maandag 9 november 2009 16:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Die is geen racist, die geeft niet de problemen de schuld aan de moslims, of wel ?
Hard gewerkt zeker?quote:Op maandag 9 november 2009 16:33 schreef Dragorius het volgende:
Anyway, ik ben naar huis, deze proleet gaat zich tegoed doen aan het concept vrije tijd.
Zoals altijd jaquote:
Oh, ok.quote:Op maandag 9 november 2009 16:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zoals altijd ja![]()
* Dual screen setup baby*
Je moet eens beter zoeken wat die man wilt.. www.watwilwilders.nlquote:Op maandag 9 november 2009 16:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wilders geeft ook de schuld van de crisis niet aan moslims, je punt slaat dus nergens op
Anyway, ik ben naar huis, deze proleet gaat zich tegoed doen aan het concept vrije tijd.
Hebben ze op de bouw ook computers?quote:Op maandag 9 november 2009 16:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wilders geeft ook de schuld van de crisis niet aan moslims, je punt slaat dus nergens op
De website is de waarheid is berust op feiten.quote:Op maandag 9 november 2009 16:36 schreef Dragorius het volgende:
LOL, sorry Frollo, ik wilde mijn eigen bericht aanpassen, ik had een typo, niet die van jou![]()
@ Meki >Die site is onzin, ik kijk naar partijprogramma's, niet naar opruiende sites.
Nee ok, snap ik.quote:Op maandag 9 november 2009 16:36 schreef Dragorius het volgende:
LOL, sorry Frollo, ik wilde mijn eigen bericht aanpassen, ik had een typo, niet die van jou![]()
Fijne avond Mekiquote:Op maandag 9 november 2009 16:36 schreef Meki het volgende:
[..]
De website is de waarheid is berust op feiten.
Wat is volgens jouw niet opruiende sites ? pvv.nl ?
Als dat zo zou zijn had ie wel een punt met het isoleren van Nederland van de boze buitenwereldquote:Op maandag 9 november 2009 16:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Je moet eens beter zoeken wat die man wilt.. www.watwilwilders.nl
de files in Nederland zijn onze schuld, de vergrijzing en de crisis zijn onze schuld
Even een voorbeeld van islamisering uit mijn eigen buurt.quote:
Van die leuke marokkaanse jongeren die meerdere keren per week de ruiten ingooide van elke nederlandse winkeleigenaar.quote:“Geacht College, de laatste weken wordt het Winkelcentrum Overkapel en omgeving geteisterd door een stelletje vandalen die nergens voor terugdeinzen. Nadat het bij Overkapel een tijdje rustig is geweest, moeten we vaststellen dat de ellende in een nog veel heviger vorm is teruggekeerd. Vooralsnog lijkt de enige daadkrachtige reactie van het College een versneld slopen van het winkelcentrum.
Heb je ook zo'n staatje van de SP?quote:
ik zie het...quote:Op maandag 9 november 2009 16:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je ook zo'n staatje van de SP?
Overigens heeft meer dan de helft van nederland niet hoger dan een MBO-opleiding, dus is het gewoon een afspiegeling van de samenleving.
Wat betreft de SP stemmers zijn er velen die niet eens de basisschool hebben afgemaakt. Vooral veel AOW-ers stemmen op de SP.
dat is wat anders feit is dat men weer dingen loopt te roepen zonder de feiten te kennen..quote:Op maandag 9 november 2009 17:14 schreef bouillabaisse het volgende:
Ik vind die hele opleidingsdiscussie sowieso een beetje uitgekauwd. Alsof hoogopgleiden met hun beperkte academische blik beter weten wat goed is voor dit land.
Dat is waar het zijn SP-leden en niet alleen de stemmers. Maar ja, de PVV heeft dan ook geen leden hè?quote:Op maandag 9 november 2009 17:15 schreef dmk het volgende:
[..]
dat is wat anders feit is dat men weer dingen loopt te roepen zonder de feiten te kennen..
wel bijgezegd dat dit natuurlijk de leden zijn en niet perse de gemiddeldes hoeven te zijn van stemmers
Touché.quote:Op maandag 9 november 2009 17:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is waar het zijn SP-leden en niet alleen de stemmers. Maar ja, de PVV heeft dan ook geen leden hè?
mooi ingekoptquote:Op maandag 9 november 2009 17:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is waar het zijn SP-leden en niet alleen de stemmers. Maar ja, de PVV heeft dan ook geen leden hè?
SP leden!! Natuurlijk zijn mensen die politiek actief zijn hoger opgeleid.quote:
Moet ik 'm nóg een keer inkoppen?quote:Op maandag 9 november 2009 17:34 schreef Gia het volgende:
[..]
SP leden!! Natuurlijk zijn mensen die politiek actief zijn hoger opgeleid.
Bij de PVV ging het over de stemmers.
Ik had het wb de SP ook over de stemmers.
Eerder voor Herman van Veen:quote:Op maandag 9 november 2009 16:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is bewezen dat je op een extreem rechtse partij stemt.
Ach de waarheid is hard, ik weet het is moeilijk te geloven het is een zwarte dag voor wilddersstemmers
quote:Woede om uitspraken Van Veen
UTRECHT - De uitspraken van Herman van Veen dat de partij van Geert Wilders is te vergelijken met de NSB, is bij veel bezoekers van zijn website in het verkeerde keelgat geschoten.
In het gastenboek van de zanger regende het kwade reacties van bezoekers, meldt Elsevier.
'Hoe moet je reageren zonder te schelden, op iemand die twee miljoen mensen in dit land sympathie met de NSB toedicht. Mijn ouders hebben tegen de NSB gevochten en op de manier waarop nu politiek bedreven wordt zou een vergelijking van Pechtold, Van der Laan en ook Herman van Veen meer associaties oproepen met de nazi's,' is één van de reacties van een fan van Herman van Veen maandagochtend.
Het gastenboek is intussen volledig onbereikbaar op de site
Wat doet het er toe dat de PVV geen leden heeft! Dan nog kun je de leden van de ene partij niet qua intelligentie gaan vergelijken met de stemmers van de andere partij.quote:
Ja, dat ben ik met je eens. Mensen die meer nadenken en dingen in een breder verband kunnen zien stemmen vaker op middenpartijen en niet op partijen aan de uiteinden van het politieke spectrum zoals de PVV én de SP.quote:Op maandag 9 november 2009 17:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat doet het er toe dat de PVV geen leden heeft! Dan nog kun je de leden van de ene partij niet qua intelligentie gaan vergelijken met de stemmers van de andere partij.
Hoe is het gesteld met de intelligentie van de stemmers van de SP?
Je bent het toch met me eens dat de SP veel aanhang heeft onder de arbeiders en AOW-ers.
Hoe komen ze erbij dat fans dat schrijven, aangezien iedereen kan reageren op het gastenboek.quote:Op maandag 9 november 2009 17:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Eerder voor Herman van Veen:
[..]
Ben het wel met je eens wat betreft zijn ideeën. Maar dat van die partij-structuur kan ik wel begrijpen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:49 schreef TJDoornbos het volgende:
zijn ideeën deel ik deels wel. Soms minder hard gesteld zoals hij ze benoemd en zijn partij-structuur bevalt me totaal niet.
Inderdaad. Ben zelf van D66 via CDA naar VVD geschoven. Daarna Rita gevolgd. Probleem is nu dat ik Rutte niet zie zitten en Rita schijnbaar niet veel uitvoert. Komt niet echt een partij van de grond. Dus, tja, wat dan?quote:Op maandag 9 november 2009 17:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Mensen die meer nadenken en dingen in een breder verband kunnen zien stemmen vaker op middenpartijen en niet op partijen aan de uiteinden van het politieke spectrum zoals de PVV én de SP.
Walgelijk hoe je dit soort lulkoek nog probeert recht te breien.quote:Op maandag 9 november 2009 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Grappig, ik ben juist van VVD, via D66 bij PvdA terechtgekomen.quote:Op maandag 9 november 2009 17:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Ben zelf van D66 via CDA naar VVD geschoven. Daarna Rita gevolgd. Probleem is nu dat ik Rutte niet zie zitten en Rita schijnbaar niet veel uitvoert. Komt niet echt een partij van de grond. Dus, tja, wat dan?
Ik ga straks gewoon de programma's lezen en aanvinken waar ik het, eventueel in een aangepaste versie, mee eens ben. De meeste vinkjes wint.
De stemwijzer geloof ik niet in.
Het zal niet lang meer duren als de grote Herman van Veen mogen geloven.quote:Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef shouta het volgende:
Gevaarlijke ontwikkeling die Wilders. Ik zie de treinen met moslims al naar de concentratiekampen vertrekken.
Je zult het misschien niet geloven, maar toen ik 18 was en voor het eerst mocht stemmen was het zelfs de PPR. CPN ging me te ver inderdaad.quote:Op maandag 9 november 2009 18:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Grappig, ik ben juist van VVD, via D66 bij PvdA terechtgekomen.
Ja, ik wacht nog steeds op Paars III
Precies, want dan kom je sociaal over, hè? Vooral ook die linkse partijen. Hebben niks anders meer te doen dan op Wilders te vitten. Zodra je Femke of Agnes op TV ziet, gaat het over Wilders.quote:Op maandag 9 november 2009 18:17 schreef qonmann het volgende:
Dat zal de Herman niet verwacht hebben. maar ja een ieder wil wel meedoen aan het demoniseren.
Waarom nou toch weer zo op de man? Heb je geen fatsoen geleerd van je moeder?quote:Op maandag 9 november 2009 18:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Walgelijk hoe je dit soort lulkoek nog probeert recht te breien.
Heb je uberhaupt enig zelfrespect of word je gewoon graag voor achterlijk aangezien?
Ik ben rechts en hoger opgeleid, so what. Ik reageer niet eens op zo'n onbeschofte opmerking. Gewoon lekker laten blaten.quote:Op maandag 9 november 2009 18:20 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Waarom nou toch weer zo op de man? Heb je geen fatsoen geleerd van je moeder?
Wat is nu eigenlijk jouw probleem? Soms last van misplaatste superioriteitsgevoelens omdat je links èn hoger opgeleid bent?
Kleinkunstenaars die groot zijn geworden door de Nederlandse staatsomroep hebben altijd iets van een zweem van fascisme om zich heen. Youp van het Hek en Freek de Jong zijn ook zulke foute figuren.quote:Op maandag 9 november 2009 18:06 schreef Omnifacer het volgende:
Kan die vent zich niet gewoon bezig blijven houden met kinderliedjes? Zo treurig altijd, dat iedere potsierlijke kutartiest zich op het podium dan moet uitspreken tegen in dit geval de PVV. Wat een onzin, zeg.
Nee, ik heb last van onoprechte mensen die het door Wilders gewenste verbod op de Koran goed proberen te praten door met onzin te komen over "ja, je mag het thuis vast nog wel lezen"quote:Op maandag 9 november 2009 18:20 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Waarom nou toch weer zo op de man? Heb je geen fatsoen geleerd van je moeder?
Wat is nu eigenlijk jouw probleem? Soms last van misplaatste superioriteitsgevoelens omdat je links èn hoger opgeleid bent?
Nou, ik verbaas me erover dat dit soort zaken keer op keer gewoon blijven staan. Zoiets moet jij eens durven zeggen, tegen zo'n linkserd.quote:Op maandag 9 november 2009 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben rechts en hoger opgeleid, so what. Ik reageer niet eens op zo'n onbeschofte opmerking. Gewoon lekker laten blaten.
Alsof je een weerwoord zou hebbenquote:Op maandag 9 november 2009 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben rechts en hoger opgeleid, so what. Ik reageer niet eens op zo'n onbeschofte opmerking. Gewoon lekker laten blaten.
Je bent gewoon een onbeschofte hork. Verder niks.quote:Op maandag 9 november 2009 18:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, ik heb last van onoprechte mensen die het door Wilders gewenste verbod op de Koran goed proberen te praten door met onzin te komen over "ja, je mag het thuis vast nog wel lezen"
Maar dat vind je vast wel heel fatsoenlijk, is het niet?
Yep zelf verdienen ze geld als water, bezitten vele huizen ..maar oh wat zijn ze nog links, als het zo uitkomt en het kost niets.quote:Op maandag 9 november 2009 18:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Kleinkunstenaars die groot zijn geworden door de Nederlandse staatsomroep hebben altijd iets van een zweem van fascisme om zich heen. Youp van het Hek en Freek de Jong zijn ook zulke foute figuren.
Vrijheid van meningsuiting, vriendquote:Op maandag 9 november 2009 18:23 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Je bent gewoon een onbeschofte hork. Verder niks.
quote:Op maandag 9 november 2009 18:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Kleinkunstenaars die groot zijn geworden door de Nederlandse staatsomroep hebben altijd iets van een zweem van fascisme om zich heen. Youp van het Hek en Freek de Jong zijn ook zulke foute figuren.
Fascisme is anticommunistisch, antiliberaal en extreem nationalistisch. Je kan een hoop van de publieke omroep zeggen, maar niet dat.quote:Op maandag 9 november 2009 18:22 schreef voice-over het volgende:
[..]
Op dit forum is geen vrijheid van meningsuiting. Wat jij hierboven deed, het plaatsen van dat soort persoonlijke aanvallen, mag bijvoorbeeld niet. Vriend.quote:Op maandag 9 november 2009 18:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting, vriend
Freek de Jonge? Dan kunnen we Wilders meteen tot koning kronen...quote:Op maandag 9 november 2009 18:25 schreef kawotski het volgende:
Eerst Doekle Terpstra, nu Herman van Veen..over een half jaar weer een grappenmaker, Freek de Jonge wellicht?
Elke keer dezelfde discussie, mij maakt het niet uit, voer de Sharia maar in, gooi de Homo's van het dak, blijf lekker met een hoofddoekje rondlopen met 35 graden, Do as the Staphorsters do echter alleen dan voor vrouwen beperkingen, lekker achter het aanrecht, 2 meter achter je man aanlopen.. Alleen een dag in Staphorst is leuker dan in een wijk vol Marrokanen. Het raakt mij allemaal niet. Het is vooralsnog 'hun' probleem en 'hun' met uitzondering van Meki hoor je er niet over. Zolang ik mijn varkentje maar mag uitlaten in de buurt van de moskee zoeken ze het maar uit. Doe lekker alles wat in de Koran staat en terrorisme bestaat gewoon niet. Behandel ze maar als Nederlanders maar we zijn niet blind toch? Volgens mij volstaan we met het stoppen van alle subsidies voor allochtonen. Ze horen erbij, laat ze het dan maar op eigen kracht redden net als het gehele continent Afrika. 'We' - de gevestigde partijen- houden zichzelf voor de gek meer niet, minder niet, en dat houdt de PVV groot.
Als je verder leest dan die post, zie je ook dat ik een, door iemand anders geplaatst artikel, aanhaal waarin dat ook staat.quote:Op maandag 9 november 2009 18:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee, ik heb last van onoprechte mensen die het door Wilders gewenste verbod op de Koran goed proberen te praten door met onzin te komen over "ja, je mag het thuis vast nog wel lezen"
Maar dat vind je vast wel heel fatsoenlijk, is het niet?
En klonen als gebande mag ook niet.quote:Op maandag 9 november 2009 18:26 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Op dit forum is geen vrijheid van meningsuiting. Wat jij hierboven deed, het plaatsen van dat soort persoonlijke aanvallen, mag bijvoorbeeld niet. Vriend.
"PVV is net als NSB" #2quote:Op maandag 9 november 2009 18:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Alsof je een weerwoord zou hebben
Alsof het goedpraten van het verbieden van een boek niet onbeschoft is - alsof het niet nog onbeschofter is te denken dat anderen daar wel intrappen.
Welke persoonlijke aanval?quote:Op maandag 9 november 2009 18:26 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Op dit forum is geen vrijheid van meningsuiting. Wat jij hierboven deed, het plaatsen van dat soort persoonlijke aanvallen, mag bijvoorbeeld niet. Vriend.
Bron voor dit verhaal?quote:Op maandag 9 november 2009 18:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je verder leest dan die post, zie je ook dat ik een, door iemand anders geplaatst artikel, aanhaal waarin dat ook staat.
Als studieboek mag het gewoon gebruikt worden, maar het heeft verder geen enkele waarde. En zeker niet om oproepen tot geweld mee goed te praten. Dat mag dan wmb ook gelden voor alle andere geloofsgeschriften. In de kerk, of als boek aan tafel, thuis, prima, dus.
Oftewel, het is helemaal niet waar dat Wilders het lezen in de koran compleet wil verbieden of het boek totaal wil verbannen uit Nederland. Dit wordt totaal uit zijn verband gerukt door de linkse fokkertjes/moslims.
Ik respectloos? Nooit!!quote:Op maandag 9 november 2009 18:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
jouw respectloze houding naar je medefokkers liegt er ook niet om.
Dan zal ik het verkeerd hebben gezien...quote:
Ik heb alle reacties hier gelezen en niets zien staan dat moderatie behoeft.quote:Op maandag 9 november 2009 18:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke persoonlijke aanval?
Ik had hetzelfde wellicht in mooiere bewoordingen kunnen vermelden, maar de strekking zou toch echt hetzelfde blijven.
Als iemand zegt dat Wilders de Koran wil verbieden en een ander reageert daar op door te zeggen 'dat je die vast thuis nog wel mag lezen' dan is de persoon die met die laatste reactie komt wat mij betreft zwakzinnig of hard op weg.
Als dat je niet aanstaat, vette pech.
Ik zie nooit iemand van de PVV bij P&W iddquote:Op maandag 9 november 2009 18:38 schreef qonmann het volgende:
uiteraard geen tegengeluid uitgenodigd.
http://www.hpdetijd.nl/ar(...)utoritair-regime-ddrquote:Als Herman van Veen echt zo allergisch is voor ‘autoritaire’, NSB-achtige partijen als de PVV, waarom liet hij het DDR-regime dan geld verdienen met zijn platen?
Herman van Veen is toch ook geen PvdA voorman ?quote:Op maandag 9 november 2009 18:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zie nooit iemand van de PVV bij P&W idd
Wilders is wel altijd zo slim om 1 van z'n adjudanten te sturen, dat bespaart hem gezichtsverlies. Laf is het wel natuurlijk.
Waarom niet? Over Wilders wordt ook zo maar wat geroepen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Fascisme is anticommunistisch, antiliberaal en extreem nationalistisch. Je kan een hoop van de publieke omroep zeggen, maar niet dat.
Wat bijvoorbeeld?quote:Op maandag 9 november 2009 18:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Waarom niet? Over Wilders wordt ook zo maar wat geroepen.
Dat hij koppenvoddentax wil invoeren. Dat is dan wel zo, dat heeft hij dan wel gezegd, maar dat bedoelde hij dan weer niet, dus dat mag je dan weer niet van hem zeggen.quote:
We hebben het over "zo maar wat". Wel bij de les blijven.quote:Op maandag 9 november 2009 19:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat het een NSB-er zou zijn, dat het een racist is, dat......
Jawel, dat mag je wel zeggen dat hij dat geroepen had, maar dat was in reaktie op "Er zijn geen heilige huisjes, alles moet gezegd mogen worden".quote:Op maandag 9 november 2009 19:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat hij koppenvoddentax wil invoeren. Dat is dan wel zo, dat heeft hij dan wel gezegd, maar dat bedoelde hij dan weer niet, dus dat mag je dan weer niet van hem zeggen.
Dacht ik.
Dat is ook 'zo maar wat', aangezien het niet waar is.quote:Op maandag 9 november 2009 19:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
We hebben het over "zo maar wat". Wel bij de les blijven.
Sorry, ik keek even door je stroman heen. Zeggen dat de opkomst van de PVV te vergelijken is met die van de NSB, is niet zo maar wat. Zeggen dat Wilders uitspraken heeft gedaan die gezien kunnen worden als racistisch, is ook niet zo maar wat.quote:Op maandag 9 november 2009 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ook 'zo maar wat', aangezien het niet waar is.
Wel dat hij af wil van de huige art 1, oftewel van de rechtsstaat. Dat is vele malen erger en meeromvattend dan een kopvoddentax. De kopvoddentax past voor 100% in die visie.quote:Op maandag 9 november 2009 19:04 schreef Gia het volgende:
Hij heeft geen kopvoddentax in zijn partijprogramma staan.
Hebben ze (die groep dus) het daar niet zelf een beetje naar gemaakt?quote:Daarnaast: de PVV zet zich af tegen een bepaalde minderheidgroep en poogt de grondrechten van die groep af te nemen.
Hiermee doe je een poging de vergelijking met de NSB goed te praten. Je zegt eigenlijk: het is niet erg om net zoals de NSB te zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 19:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Hebben ze (die groep dus) het daar niet zelf een beetje naar gemaakt?
Dat zegt ie nergens.quote:Op maandag 9 november 2009 19:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hiermee doe je een poging de vergelijking met de NSB goed te praten. Je zegt eigenlijk: het is niet erg om net zoals de NSB te zijn.
Hij wil een nieuw art 1, inderdaad, waar de Christelijk/joodse/humanistische cultuur dominant blijft aan andere culturen.quote:Op maandag 9 november 2009 19:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wel dat hij af wil van de huige art 1, oftewel van de rechtsstaat.
Mehhh leest altijd dingen die er niet staan. Eigen interpretatie, jeweetz...quote:
Het ideaal van Wilders en zijn adepten?quote:Op maandag 9 november 2009 19:13 schreef Gia het volgende:
Is zoiets niet ook het geval in veel moslimlanden,
quote:Op maandag 9 november 2009 19:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat hij koppenvoddentax wil invoeren. Dat is dan wel zo, dat heeft hij dan wel gezegd, maar dat bedoelde hij dan weer niet, dus dat mag je dan weer niet van hem zeggen.
Dacht ik.
GODVERDOMME dit bedoel ikquote:Op maandag 9 november 2009 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, dat mag je wel zeggen dat hij dat geroepen had, maar dat was in reaktie op "Er zijn geen heilige huisjes, alles moet gezegd mogen worden".
Hij heeft geen kopvoddentax in zijn partijprogramma staan.
Nee hoor, Fortune_Cookie heeft al een gepaste omschrijving van jou gemaakt.quote:Op maandag 9 november 2009 19:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Mehhh leest altijd dingen die er niet staan. Eigen interpretatie, jeweetz...
Ojee, nu ben ik weer respectloos.
Een land mag best de eigen cultuur als dominant beschouwen. Dat mag Iran ook. Moet Nederland ook mogen. Als de meerderheid van de bevolking nu eenmaal wil!quote:Op maandag 9 november 2009 19:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het ideaal van Wilders en zijn adepten?
Nederland moet net als Iran worden, alsdus de hoogopgeleide Wilders-adept.quote:Op maandag 9 november 2009 19:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Een land mag best de eigen cultuur als dominant beschouwen. Dat mag Iran ook. Moet Nederland ook mogen. Als de meerderheid van de bevolking nu eenmaal wil!
Ja, jij kunt er niet zo goed tegen hè, wanneer je van repliek wordt gediend.quote:
Nee, ook als de meerderheid het wil, 'mag' het nog niet. Het is niet moreel juist.quote:Op maandag 9 november 2009 19:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Een land mag best de eigen cultuur als dominant beschouwen. Dat mag Iran ook. Moet Nederland ook mogen. Als de meerderheid van de bevolking nu eenmaal wil!
En weer lees jij iets wat ik niet zeg. Je bent wel een beetje dom, hoor.quote:Op maandag 9 november 2009 19:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nederland moet net als Iran worden, alsdus de hoogopgeleide Wilders-adept.
Artikel 1 en de Koran staan haaks op mekaar. Een kopvoddentax valt daarbij in het niet.quote:Op maandag 9 november 2009 19:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wel dat hij af wil van de huige art 1, oftewel van de rechtsstaat. Dat is vele malen erger en meeromvattend dan een kopvoddentax.
Moet er GODVERDOMME iets in zijn programma staan voordat je kunt zeggen dat hij meent wat hij zegt?quote:Op maandag 9 november 2009 19:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, jij kunt er niet zo goed tegen hè, wanneer je van repliek wordt gediend.
Laat jij anders maar eens zien waar staat, in zijn programma, dat hij een kopvoddentax wil invoeren. Het woord alleen al is zo absurd dat je zelf wel kon bedenken dat het een uitlokactie was. En die linkse theemutsen trapten er met de ogen open in.
Vind jij, van mij mag het.quote:Op maandag 9 november 2009 19:18 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, ook als de meerderheid het wil, 'mag' het nog niet. Het is niet moreel juist.
Je zegt zelf: "Iran mag het ook, dus waarom wij niet?". In dat opzicht wil je dus net zo'n dictatuur als Iran worden. Dat valt uit jouw post te halen.quote:Op maandag 9 november 2009 19:18 schreef Gia het volgende:
[..]
En weer lees jij iets wat ik niet zeg. Je bent wel een beetje dom, hoor.
Jij noemt vloeken 'je netjes uitdrukken'? Mja.quote:Op maandag 9 november 2009 19:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Moet er GODVERDOMME iets in zijn programma staan voordat je kunt zeggen dat hij meent wat hij zegt?
Serieus, waar de fuck, en dan druk ik mij netjes uit, slaat dat op?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat wij in Nederland, net als in Iran, de eigen cultuur het belangrijkst mogen achten. Heeft niks te maken met de wens een dictatuur te stichten of zo. Integendeel. We moeten niet willen dat we delen van onze vrijheid in moeten leveren om de medelanders tevreden te stellen. Daarom moet juist onze eigen cultuur het belangrijkst blijven.quote:Op maandag 9 november 2009 19:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als ik dom ben, ben jij zo achterlijk als een varken. Je zegt zelf: "Iran mag het ook, dus waarom wij niet?". In dat opzicht wil je dus net zo'n dictatuur als Iran worden. Dat valt uit jouw post te halen.
Het is moreel onjuist dat de overheid zich met cultuur gaat bemoeien. Maar dat schijnt er bij sommigen niet in te gaan.quote:Op maandag 9 november 2009 19:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind jij, van mij mag het.
Prima dat hier moslims wonen, maar onze eigen cultuur moet wel belangrijker blijven.
Dat doen alle partijen, niet alleen Wilders.quote:Op maandag 9 november 2009 19:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is moreel onjuist dat de overheid zich met cultuur gaat bemoeien. Maar dat schijnt er bij sommigen niet in te gaan.
Wilders staat voor een dictatuur van de joods-christelijke cultuur en wil af van de rechtsstaat. In Iran staat in plaats van joods-christelijk, islamitisch. Een ander verschil is er niet.quote:Op maandag 9 november 2009 19:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat wij in Nederland, net als in Iran, de eigen cultuur het belangrijkst mogen achten. Heeft niks te maken met de wens een dictatuur te stichten of zo. Integendeel. We moeten niet willen dat we delen van onze vrijheid in moeten leveren om de medelanders tevreden te stellen. Daarom moet juist onze eigen cultuur het belangrijkst blijven.
Oh, ja, natuurlijk.quote:Op maandag 9 november 2009 19:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat doen alle partijen, niet alleen Wilders.
Kijk eens bij SP en dan onder het kopje 'cultuur' of bij 'integratie, oude en nieuwe nederlanders'.quote:Op maandag 9 november 2009 19:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, ja, natuurlijk.
Ik kan je echt niet serieus nemen hoor.
Ik lees ook deze,quote:Op maandag 9 november 2009 15:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is wat Wilders zegt:
[..]
Hier gaat het om. Niet om wat jij vindt of denkt dat Wilders vindt.
maar wanneer ik een andere quote er tegenover zet? Hoe haalt hij de vluchteling die moslim is eruit? Want volgens hem mogen ze dus ook liegenquote:U staat een eigenstandig Nederlands immigratiebeleid voor. Wilt u de Nederlandse grenzen weer sluiten?
“Ja, voor immigranten uit moslimlanden. Maar ik zie immigratie vooral als een uitvloeisel van gedragseffecten ten gevolge van een slap en immigratiebeleid van Nederland. Op de Kroatische televisie was een tijdje geleden een uitzending over Roemeense immigranten in Italië, na dat incident in Rome, waar een Roemeen een Italiaanse vrouw had vermoord. De Roemenen waren in een bus gezet en moesten weg. Er werd ze gevraagd wat ze gingen doen. Massaal riepen ze: ‘We go to Holland!’ Nederland heeft dus een naam op immigratiegebied. Generaal pardon, subsidie, haal je vrouw en kinderen ook maar, alles kan, alles mag.”
Dus wanneer ze volgens hem toch altijd liegen tegenover een niet-gelovige? Hoe wil hij ze eruit pikken tijdens het asiel vragen?quote:In landen waar de islam nog niet domineert, mogen moslims dat verbergen. Er is een speciale term voor, takiyya. Dat betekent dat je als moslim in een niet-moslimland je ware moslimgezicht verbergt om vervolging te voorkomen, terwijl de strijd tegen niet-moslims wel heimelijk wordt gevoerd. Neem als voorbeeld een moslim in Nederland die zwijgt over zijn ware gedachten over homo’s, namelijk dat ze volgens hem minder zijn dan varkens. Als de moslimcultuur dominant wordt in een land, kan hij volgens de leer van de takiyya wel zijn ware gezicht laten zien. Denk daarbij aan het spreekwoordelijke Marokkaanse jongentje van veertien dat wil voordringen in de rij in de winkel, wordt teruggewezen, en dan roept: “Wacht maar tot wij het voor het zeggen krijgen!”
Met dat verschil dat de punten van de PVV op dit gebied hier en daar in strijd zijn met de Universele verklaring van de rechten van de mens van de VN.quote:Op maandag 9 november 2009 19:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk eens bij SP en dan onder het kopje 'cultuur' of bij 'integratie, oude en nieuwe nederlanders'.
Zij willen zich ook bemoeien met hoe wij het behoren te doen.
Ze slaan alleen naar de andere kant toe. De knuffelaars, zogezegd.
Maar nou moet ik ervandoor. Laterz...
Ze zijn anders net zo selectief waar het rechten en plichten betreft hoor. Verschil maken in wie wel de rechten krijgt en wie niet.quote:Op maandag 9 november 2009 20:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Met dat verschil dat de punten van de PVV op dit gebied hier en daar in strijd zijn met de Universele verklaring van de rechten van de mens van de VN.
Die reizen niet per trein maar per vliegtuig, en dan ook niet naar concentratiekampen maar naar het thuisland LOL ...... /sarcasme modus on:).... Man get real!!!!!!quote:Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef shouta het volgende:
Misschien omdat hij zich enigzins in de islam verdiept heeft? Misschien omdat hij het begrip dhimmi kent?quote:Op maandag 9 november 2009 19:54 schreef Waterwereld het volgende:
Eigenlijk zou ik wel een tijdje in een islamitisch land willen wonen om te proeven of er nu echt discriminatie is tegenover de niet moslim. Want denk dat hij denkt dat dit het uiteindelijke doel is van de moslims hier in Europa. Een islamitische staat die discriminerend zal zijn tegenover de niet-gelovige of de christen en jood.
Let vooral op het woord, blanke top der duinen! Het zou niet moeten mogen!quote:Waar de blanke top der duinen
Schittert in de zonnegloed
En de Noordzee vriendelijk bruisend
Neêrlands smalle kust begroet
Juich ik aan het vlakke strand: (bis)
'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis)
Waar het lachend groen der heuvels
't Kleed der stille heide omzoomt
Waar langs rijk geladen velden
Rijn of Maas of Schelde stroomt
Klinkt mijn lied op oude trant: (bis)
Waar de blanke deugd der vaad'ren
Nog een gastvrij plaatsje vindt
En de vrede in huis en harten
Vorst en Volk tezamen bindt
juich ik, 't zij op veld of strand: (bis)
Waar onze ouders werken, zwoegen
En ons leiden tot de deugd
Waar wij door hun trouwe zorgen
Wijsheid garen in de jeugd
Daar klinkt 't lied van elke kant: (bis)
Blijf gezegend, Land der Vaad'ren
Make u eendracht sterk en groot!
Blijve 't volk aan Wet en Koning
Houw en trouw in nood en dood!
Doe zo ieder 't woord gestand: (bis)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
Meh is een idioot. Hij vindt alle Nederlanders racisten omdat die geen zin hebben in een moslimstaat.quote:Op maandag 9 november 2009 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
Meh doet net alsof een land niet haar eigen culturele identiteit mag behouden.
Onzin.quote:
Onzin.quote:Hij vindt alle Nederlanders racisten
Onzin.quote:Hij vindt alle Nederlanders racisten omdat die geen zin hebben in een moslimstaat.
Dat vind ik ook. Waarom zouden we een andere cultuur willen? Dat wil toch geen enkel trots land. Nou ja, trots is wellicht een beetje overdreven, je mág niet eens meer trots zijn op je eigen land, je moet kleurloos zijn, en open staan voor alle andere culturen, maar je eigen cultuur verloochenen.quote:Op maandag 9 november 2009 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
Meh doet net alsof een land niet haar eigen culturele identiteit mag behouden. Alsof veel Turken of Marokkanen het leuk zullen vinden als een stel atheisten of christenen de islamitische cultuur en religie daar gaan verdrijven.
Ieder land heeft haar eigen culturele identiteit. En dat mag zo behouden blijven, als de bevolking dat wil. Of het nou Rusland, Nederland, Turkije, Botswana of Brazilie is.
Zo reageer je anders wel... iedereen niet geen moslims knuffelt is jouw vijand.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |