Ik heb alle reacties hier gelezen en niets zien staan dat moderatie behoeft.quote:Op maandag 9 november 2009 18:29 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke persoonlijke aanval?
Ik had hetzelfde wellicht in mooiere bewoordingen kunnen vermelden, maar de strekking zou toch echt hetzelfde blijven.
Als iemand zegt dat Wilders de Koran wil verbieden en een ander reageert daar op door te zeggen 'dat je die vast thuis nog wel mag lezen' dan is de persoon die met die laatste reactie komt wat mij betreft zwakzinnig of hard op weg.
Als dat je niet aanstaat, vette pech.
Ik zie nooit iemand van de PVV bij P&W iddquote:Op maandag 9 november 2009 18:38 schreef qonmann het volgende:
uiteraard geen tegengeluid uitgenodigd.
http://www.hpdetijd.nl/ar(...)utoritair-regime-ddrquote:Als Herman van Veen echt zo allergisch is voor ‘autoritaire’, NSB-achtige partijen als de PVV, waarom liet hij het DDR-regime dan geld verdienen met zijn platen?
Herman van Veen is toch ook geen PvdA voorman ?quote:Op maandag 9 november 2009 18:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zie nooit iemand van de PVV bij P&W idd
Wilders is wel altijd zo slim om 1 van z'n adjudanten te sturen, dat bespaart hem gezichtsverlies. Laf is het wel natuurlijk.
Waarom niet? Over Wilders wordt ook zo maar wat geroepen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Fascisme is anticommunistisch, antiliberaal en extreem nationalistisch. Je kan een hoop van de publieke omroep zeggen, maar niet dat.
Wat bijvoorbeeld?quote:Op maandag 9 november 2009 18:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Waarom niet? Over Wilders wordt ook zo maar wat geroepen.
Dat hij koppenvoddentax wil invoeren. Dat is dan wel zo, dat heeft hij dan wel gezegd, maar dat bedoelde hij dan weer niet, dus dat mag je dan weer niet van hem zeggen.quote:
We hebben het over "zo maar wat". Wel bij de les blijven.quote:Op maandag 9 november 2009 19:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat het een NSB-er zou zijn, dat het een racist is, dat......
Jawel, dat mag je wel zeggen dat hij dat geroepen had, maar dat was in reaktie op "Er zijn geen heilige huisjes, alles moet gezegd mogen worden".quote:Op maandag 9 november 2009 19:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat hij koppenvoddentax wil invoeren. Dat is dan wel zo, dat heeft hij dan wel gezegd, maar dat bedoelde hij dan weer niet, dus dat mag je dan weer niet van hem zeggen.
Dacht ik.
Dat is ook 'zo maar wat', aangezien het niet waar is.quote:Op maandag 9 november 2009 19:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
We hebben het over "zo maar wat". Wel bij de les blijven.
Sorry, ik keek even door je stroman heen. Zeggen dat de opkomst van de PVV te vergelijken is met die van de NSB, is niet zo maar wat. Zeggen dat Wilders uitspraken heeft gedaan die gezien kunnen worden als racistisch, is ook niet zo maar wat.quote:Op maandag 9 november 2009 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is ook 'zo maar wat', aangezien het niet waar is.
Wel dat hij af wil van de huige art 1, oftewel van de rechtsstaat. Dat is vele malen erger en meeromvattend dan een kopvoddentax. De kopvoddentax past voor 100% in die visie.quote:Op maandag 9 november 2009 19:04 schreef Gia het volgende:
Hij heeft geen kopvoddentax in zijn partijprogramma staan.
Hebben ze (die groep dus) het daar niet zelf een beetje naar gemaakt?quote:Daarnaast: de PVV zet zich af tegen een bepaalde minderheidgroep en poogt de grondrechten van die groep af te nemen.
Hiermee doe je een poging de vergelijking met de NSB goed te praten. Je zegt eigenlijk: het is niet erg om net zoals de NSB te zijn.quote:Op maandag 9 november 2009 19:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Hebben ze (die groep dus) het daar niet zelf een beetje naar gemaakt?
Dat zegt ie nergens.quote:Op maandag 9 november 2009 19:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Hiermee doe je een poging de vergelijking met de NSB goed te praten. Je zegt eigenlijk: het is niet erg om net zoals de NSB te zijn.
Hij wil een nieuw art 1, inderdaad, waar de Christelijk/joodse/humanistische cultuur dominant blijft aan andere culturen.quote:Op maandag 9 november 2009 19:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wel dat hij af wil van de huige art 1, oftewel van de rechtsstaat.
Mehhh leest altijd dingen die er niet staan. Eigen interpretatie, jeweetz...quote:
Het ideaal van Wilders en zijn adepten?quote:Op maandag 9 november 2009 19:13 schreef Gia het volgende:
Is zoiets niet ook het geval in veel moslimlanden,
quote:Op maandag 9 november 2009 19:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat hij koppenvoddentax wil invoeren. Dat is dan wel zo, dat heeft hij dan wel gezegd, maar dat bedoelde hij dan weer niet, dus dat mag je dan weer niet van hem zeggen.
Dacht ik.
GODVERDOMME dit bedoel ikquote:Op maandag 9 november 2009 19:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, dat mag je wel zeggen dat hij dat geroepen had, maar dat was in reaktie op "Er zijn geen heilige huisjes, alles moet gezegd mogen worden".
Hij heeft geen kopvoddentax in zijn partijprogramma staan.
Nee hoor, Fortune_Cookie heeft al een gepaste omschrijving van jou gemaakt.quote:Op maandag 9 november 2009 19:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Mehhh leest altijd dingen die er niet staan. Eigen interpretatie, jeweetz...
Ojee, nu ben ik weer respectloos.
Een land mag best de eigen cultuur als dominant beschouwen. Dat mag Iran ook. Moet Nederland ook mogen. Als de meerderheid van de bevolking nu eenmaal wil!quote:Op maandag 9 november 2009 19:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het ideaal van Wilders en zijn adepten?
Nederland moet net als Iran worden, alsdus de hoogopgeleide Wilders-adept.quote:Op maandag 9 november 2009 19:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Een land mag best de eigen cultuur als dominant beschouwen. Dat mag Iran ook. Moet Nederland ook mogen. Als de meerderheid van de bevolking nu eenmaal wil!
Ja, jij kunt er niet zo goed tegen hè, wanneer je van repliek wordt gediend.quote:
Nee, ook als de meerderheid het wil, 'mag' het nog niet. Het is niet moreel juist.quote:Op maandag 9 november 2009 19:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Een land mag best de eigen cultuur als dominant beschouwen. Dat mag Iran ook. Moet Nederland ook mogen. Als de meerderheid van de bevolking nu eenmaal wil!
En weer lees jij iets wat ik niet zeg. Je bent wel een beetje dom, hoor.quote:Op maandag 9 november 2009 19:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nederland moet net als Iran worden, alsdus de hoogopgeleide Wilders-adept.
Artikel 1 en de Koran staan haaks op mekaar. Een kopvoddentax valt daarbij in het niet.quote:Op maandag 9 november 2009 19:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wel dat hij af wil van de huige art 1, oftewel van de rechtsstaat. Dat is vele malen erger en meeromvattend dan een kopvoddentax.
Moet er GODVERDOMME iets in zijn programma staan voordat je kunt zeggen dat hij meent wat hij zegt?quote:Op maandag 9 november 2009 19:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, jij kunt er niet zo goed tegen hè, wanneer je van repliek wordt gediend.
Laat jij anders maar eens zien waar staat, in zijn programma, dat hij een kopvoddentax wil invoeren. Het woord alleen al is zo absurd dat je zelf wel kon bedenken dat het een uitlokactie was. En die linkse theemutsen trapten er met de ogen open in.
Vind jij, van mij mag het.quote:Op maandag 9 november 2009 19:18 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, ook als de meerderheid het wil, 'mag' het nog niet. Het is niet moreel juist.
Je zegt zelf: "Iran mag het ook, dus waarom wij niet?". In dat opzicht wil je dus net zo'n dictatuur als Iran worden. Dat valt uit jouw post te halen.quote:Op maandag 9 november 2009 19:18 schreef Gia het volgende:
[..]
En weer lees jij iets wat ik niet zeg. Je bent wel een beetje dom, hoor.
Jij noemt vloeken 'je netjes uitdrukken'? Mja.quote:Op maandag 9 november 2009 19:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Moet er GODVERDOMME iets in zijn programma staan voordat je kunt zeggen dat hij meent wat hij zegt?
Serieus, waar de fuck, en dan druk ik mij netjes uit, slaat dat op?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat wij in Nederland, net als in Iran, de eigen cultuur het belangrijkst mogen achten. Heeft niks te maken met de wens een dictatuur te stichten of zo. Integendeel. We moeten niet willen dat we delen van onze vrijheid in moeten leveren om de medelanders tevreden te stellen. Daarom moet juist onze eigen cultuur het belangrijkst blijven.quote:Op maandag 9 november 2009 19:20 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als ik dom ben, ben jij zo achterlijk als een varken. Je zegt zelf: "Iran mag het ook, dus waarom wij niet?". In dat opzicht wil je dus net zo'n dictatuur als Iran worden. Dat valt uit jouw post te halen.
Het is moreel onjuist dat de overheid zich met cultuur gaat bemoeien. Maar dat schijnt er bij sommigen niet in te gaan.quote:Op maandag 9 november 2009 19:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind jij, van mij mag het.
Prima dat hier moslims wonen, maar onze eigen cultuur moet wel belangrijker blijven.
Dat doen alle partijen, niet alleen Wilders.quote:Op maandag 9 november 2009 19:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is moreel onjuist dat de overheid zich met cultuur gaat bemoeien. Maar dat schijnt er bij sommigen niet in te gaan.
Wilders staat voor een dictatuur van de joods-christelijke cultuur en wil af van de rechtsstaat. In Iran staat in plaats van joods-christelijk, islamitisch. Een ander verschil is er niet.quote:Op maandag 9 november 2009 19:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat wij in Nederland, net als in Iran, de eigen cultuur het belangrijkst mogen achten. Heeft niks te maken met de wens een dictatuur te stichten of zo. Integendeel. We moeten niet willen dat we delen van onze vrijheid in moeten leveren om de medelanders tevreden te stellen. Daarom moet juist onze eigen cultuur het belangrijkst blijven.
Oh, ja, natuurlijk.quote:Op maandag 9 november 2009 19:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat doen alle partijen, niet alleen Wilders.
Kijk eens bij SP en dan onder het kopje 'cultuur' of bij 'integratie, oude en nieuwe nederlanders'.quote:Op maandag 9 november 2009 19:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Oh, ja, natuurlijk.
Ik kan je echt niet serieus nemen hoor.
Ik lees ook deze,quote:Op maandag 9 november 2009 15:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is wat Wilders zegt:
[..]
Hier gaat het om. Niet om wat jij vindt of denkt dat Wilders vindt.
maar wanneer ik een andere quote er tegenover zet? Hoe haalt hij de vluchteling die moslim is eruit? Want volgens hem mogen ze dus ook liegenquote:U staat een eigenstandig Nederlands immigratiebeleid voor. Wilt u de Nederlandse grenzen weer sluiten?
“Ja, voor immigranten uit moslimlanden. Maar ik zie immigratie vooral als een uitvloeisel van gedragseffecten ten gevolge van een slap en immigratiebeleid van Nederland. Op de Kroatische televisie was een tijdje geleden een uitzending over Roemeense immigranten in Italië, na dat incident in Rome, waar een Roemeen een Italiaanse vrouw had vermoord. De Roemenen waren in een bus gezet en moesten weg. Er werd ze gevraagd wat ze gingen doen. Massaal riepen ze: ‘We go to Holland!’ Nederland heeft dus een naam op immigratiegebied. Generaal pardon, subsidie, haal je vrouw en kinderen ook maar, alles kan, alles mag.”
Dus wanneer ze volgens hem toch altijd liegen tegenover een niet-gelovige? Hoe wil hij ze eruit pikken tijdens het asiel vragen?quote:In landen waar de islam nog niet domineert, mogen moslims dat verbergen. Er is een speciale term voor, takiyya. Dat betekent dat je als moslim in een niet-moslimland je ware moslimgezicht verbergt om vervolging te voorkomen, terwijl de strijd tegen niet-moslims wel heimelijk wordt gevoerd. Neem als voorbeeld een moslim in Nederland die zwijgt over zijn ware gedachten over homo’s, namelijk dat ze volgens hem minder zijn dan varkens. Als de moslimcultuur dominant wordt in een land, kan hij volgens de leer van de takiyya wel zijn ware gezicht laten zien. Denk daarbij aan het spreekwoordelijke Marokkaanse jongentje van veertien dat wil voordringen in de rij in de winkel, wordt teruggewezen, en dan roept: “Wacht maar tot wij het voor het zeggen krijgen!”
Met dat verschil dat de punten van de PVV op dit gebied hier en daar in strijd zijn met de Universele verklaring van de rechten van de mens van de VN.quote:Op maandag 9 november 2009 19:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Kijk eens bij SP en dan onder het kopje 'cultuur' of bij 'integratie, oude en nieuwe nederlanders'.
Zij willen zich ook bemoeien met hoe wij het behoren te doen.
Ze slaan alleen naar de andere kant toe. De knuffelaars, zogezegd.
Maar nou moet ik ervandoor. Laterz...
Ze zijn anders net zo selectief waar het rechten en plichten betreft hoor. Verschil maken in wie wel de rechten krijgt en wie niet.quote:Op maandag 9 november 2009 20:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Met dat verschil dat de punten van de PVV op dit gebied hier en daar in strijd zijn met de Universele verklaring van de rechten van de mens van de VN.
Die reizen niet per trein maar per vliegtuig, en dan ook niet naar concentratiekampen maar naar het thuisland LOL ...... /sarcasme modus on:).... Man get real!!!!!!quote:Op maandag 9 november 2009 14:36 schreef shouta het volgende:
Gevaarlijke ontwikkeling die Wilders. Ik zie de treinen met moslims al naar de concentratiekampen vertrekken.
Misschien omdat hij zich enigzins in de islam verdiept heeft? Misschien omdat hij het begrip dhimmi kent?quote:Op maandag 9 november 2009 19:54 schreef Waterwereld het volgende:
Eigenlijk zou ik wel een tijdje in een islamitisch land willen wonen om te proeven of er nu echt discriminatie is tegenover de niet moslim. Want denk dat hij denkt dat dit het uiteindelijke doel is van de moslims hier in Europa. Een islamitische staat die discriminerend zal zijn tegenover de niet-gelovige of de christen en jood.
Let vooral op het woord, blanke top der duinen! Het zou niet moeten mogen!quote:Waar de blanke top der duinen
Schittert in de zonnegloed
En de Noordzee vriendelijk bruisend
Neêrlands smalle kust begroet
Juich ik aan het vlakke strand: (bis)
'k Heb u lief, mijn Nederland! (bis)
Waar het lachend groen der heuvels
't Kleed der stille heide omzoomt
Waar langs rijk geladen velden
Rijn of Maas of Schelde stroomt
Klinkt mijn lied op oude trant: (bis)
Waar de blanke deugd der vaad'ren
Nog een gastvrij plaatsje vindt
En de vrede in huis en harten
Vorst en Volk tezamen bindt
juich ik, 't zij op veld of strand: (bis)
Waar onze ouders werken, zwoegen
En ons leiden tot de deugd
Waar wij door hun trouwe zorgen
Wijsheid garen in de jeugd
Daar klinkt 't lied van elke kant: (bis)
Blijf gezegend, Land der Vaad'ren
Make u eendracht sterk en groot!
Blijve 't volk aan Wet en Koning
Houw en trouw in nood en dood!
Doe zo ieder 't woord gestand: (bis)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
Meh is een idioot. Hij vindt alle Nederlanders racisten omdat die geen zin hebben in een moslimstaat.quote:Op maandag 9 november 2009 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
Meh doet net alsof een land niet haar eigen culturele identiteit mag behouden.
Onzin.quote:
Onzin.quote:Hij vindt alle Nederlanders racisten
Onzin.quote:Hij vindt alle Nederlanders racisten omdat die geen zin hebben in een moslimstaat.
Dat vind ik ook. Waarom zouden we een andere cultuur willen? Dat wil toch geen enkel trots land. Nou ja, trots is wellicht een beetje overdreven, je mág niet eens meer trots zijn op je eigen land, je moet kleurloos zijn, en open staan voor alle andere culturen, maar je eigen cultuur verloochenen.quote:Op maandag 9 november 2009 20:34 schreef Zienswijze het volgende:
Meh doet net alsof een land niet haar eigen culturele identiteit mag behouden. Alsof veel Turken of Marokkanen het leuk zullen vinden als een stel atheisten of christenen de islamitische cultuur en religie daar gaan verdrijven.
Ieder land heeft haar eigen culturele identiteit. En dat mag zo behouden blijven, als de bevolking dat wil. Of het nou Rusland, Nederland, Turkije, Botswana of Brazilie is.
Zo reageer je anders wel... iedereen niet geen moslims knuffelt is jouw vijand.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |