ik ben supermisselijk maar heb dankzij jou zin in palingquote:Op maandag 9 november 2009 16:50 schreef SilkSpectre het volgende:
Mijn vader komt zo langs met een pond paling vers uit de rookkast.
quote:Op maandag 9 november 2009 16:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Bloemkool, gekookte aardappelen, doperwten/wortelen, lamskoteletten vlees met kaas erin, pindasaus
Het was ook echt goed! Oud mannetje die met zijn bootje paling gaat vissen en dan zijn paling laat roken op hout! Ouderwets lekker!!quote:Op maandag 9 november 2009 18:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik ben supermisselijk maar heb dankzij jou zin in paling
oh ja, tomaatjes gaan er hier ook nog in donderdagquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:29 schreef DarkElf het volgende:
vanavond stamppot rauwe andijvie met tomaatjes, pijnboompitjes, spekjes en wat geraspte kaas
ik las duifquote:Op maandag 9 november 2009 22:58 schreef SeaOfLove het volgende:
nog ff snel pavlovla aan het maken. morgen beleggen met druif en mandarijn en wat ik nog meer heb aan fruit in de koelkast
ik he het op het moment erg drukquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:44 schreef FutureFairytale het volgende:
hoef je alleen nog maar de saus zelf te maken
of probeer je ook de tagliatelle?
vanavond pangasiusfilet uit de oven met kruiden/parmezaan korst. Dopererwtjes en krieltjesquote:Op woensdag 11 november 2009 11:22 schreef DarkElf het volgende:
vanavondmorgenavond een kliekje andijviestamppot.
En voor straks heb ik een kop pittige wortel/paprikasoep
Nou, eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dat het zelf maken van pasta vaak téveel werk is voor het (naar mijn idee) weinige kwaliteitsverschil met goede gedroogde pasta.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:43 schreef FutureFairytale het volgende:
is dat lekkerder, minder lekker of beetje hetzelfde als de gedroogde of verse variant van de supermarkt?
ik proef de liefde wel van mijn vers gemaakte pasta afquote:Op woensdag 11 november 2009 12:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dat het zelf maken van pasta vaak téveel werk is voor het (naar mijn idee) weinige kwaliteitsverschil met goede gedroogde pasta.
Goedkope gedroogde pasta is vaak niet zo best, omdat die heel glad van structuur is en de saus er niet lekker aan blijft plakken. De wat duurdere gedroogde pasta heeft een ruwer oppervlak, en dat smaakt veel beter.
Verse pasta, bijvoorbeeld van AH, vind ik weinig soeps, het geld niet waard. Dan liever zelf pasta maken, want hoewel tijdrovend - het is wél leuk om te doen!
En wat vindt MoBlo ervan?
Ik merk: de Keuringsdienst van Waarde heeft mijn plezier in truffelolie verpest.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:55 schreef minilot het volgende:
Nu lunch - boterhammen met een gat erin in de koekenpan, twee eitjes in het gat, en crème fraîche met trufffelolie erop. En een beetje gruyere.
Moet je vragen aan de viswinkel La Pecherie in Bloemendaal, want daar heb ik hem gekocht.quote:
heb er ook nog kastanjechamps en een flinke lepel van de allerlekkerste tomatensaus door gedaan. Simpel en lekker! Experimentje dat wel voor herhaling vatbaar is, zeer geschikt als bijgerecht ook.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:31 schreef -Mellow- het volgende:
Oja, ik heb groentjes nodig dus ik maak vanavond een groentenpotje met sperziebonen, rode paprika, aubergine, courgette en wortel met scheut witte wijn en verkruimelde gorgonzola erover.
potverdikkie dat was lekkerquote:Op woensdag 11 november 2009 11:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vanavond pangasiusfilet uit de oven met kruiden/parmezaan korst. Dopererwtjes en krieltjes
Oe, dat klinkt heel bijzonder.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:59 schreef NoCigar het volgende:
Plus in de oven geroosterde venkel met hazelnoten en Roquefort.
dat zouden we gisteren eten, maar dat eten we nu dus vandaagquote:Op donderdag 12 november 2009 18:33 schreef Enfermera het volgende:
Andijviestamppot met spekjes!Heeerlijk. Wel rauwe andijvie of course
![]()
Mjam!quote:Op donderdag 12 november 2009 18:33 schreef Enfermera het volgende:
Andijviestamppot met spekjes!Heeerlijk. Wel rauwe andijvie of course
![]()
Ieuwquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
gekookte andijvie, dat maakte m'n pa altijd..met een maizenapapje.
ja, geloof me.. hoe viesquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ieuw
Ik eet dropjes. Maar ik proef alleen maar zoutWat is eten als je verkouden bent toch saai
bah! doet me denken aan exschoonmoeder. die deed altijd roerbakken met een half pakje croma :xquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
gekookte andijvie, dat maakte m'n pa altijd..met een maizenapapje.
Nice!quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:24 schreef Tezz het volgende:
Vandaag vieren we het kinderfeestje van mijn dochter (joepie) dus cake met slagroom en discospikkels, snoep/chips/pepernoten en als klap op de vuurpijl pannekoeken met stroop.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:37 schreef Fuente het volgende:
Vanavond erwtensoep met versgebakken brood erbij patat
steak met aardappelgratin.. heb daar nu zó'n trek in, zou er zowat een moord voor doenquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond steak met aardappelgratin en ik denk een salade. Zometeen nog even boodschappen doen
Zal ik het inwrijven? Het zijn steaks van de rib, ca 500 gram het stuk en mooi gemarmerd en de koe was ca 4 weken droog afgehangen (dus niet in plastic)quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
steak met aardappelgratin.. heb daar nu zó'n trek in, zou er zowat een moord voor doen![]()
drink nu verse jus, straks kop soep en kung pao noodles
aaaaaaaaaaah, ik wil NU Piet's steak! Heb net gegeten maar kan me niks schelen, noodles waren toch niet lekkerquote:Op zaterdag 14 november 2009 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zal ik het inwrijven? Het zijn steaks van de rib, ca 500 gram het stuk en mooi gemarmerd en de koe was ca 4 weken droog afgehangen (dus niet in plastic)
ze waren goddelijk,quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
aaaaaaaaaaah, ik wil NU Piet's steak! Heb net gegeten maar kan me niks schelen, noodles waren toch niet lekker![]()
Mag je een vrouw een avond in huis nemen?
Broccolisoep doen we vandaag met daarin wat geitenkaasquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
broccolisoep vooraf
hamburger met rucolasalade
en 's avonds lekker kaas en dingetjes en een glas wijn
Ik leef met je mee!quote:Op zondag 15 november 2009 14:53 schreef SeaOfLove het volgende:
hadden gister zuurkoolstampot met spekjes, nog genoeg over voor vanavond, dus dat bak ik straks op, lekker makkelijk zo op deze luie zondag.
Lekker, welk recept gebruik je voor pecantaart?quote:Op maandag 16 november 2009 11:01 schreef minilot het volgende:
Zelfgemaakte pompoengnocchi met salieboter. Pecantaart als toetje.
Daar ben ik nog niet uit - ik heb momenteel (serieus!quote:Op maandag 16 november 2009 14:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lekker, welk recept gebruik je voor pecantaart?
Ik heb net een pecan-butterscotchbroodje op
J, is ook heerlijk de volgnde dag.quote:Op maandag 16 november 2009 15:00 schreef golfer het volgende:
Ik schuif nu nog even het laatste restje van de Chinese afhaalmaaltijd van gisteren naar binnen.
Net ontbeten....,et is 4 uur kerelquote:Op maandag 16 november 2009 15:59 schreef BabyLovable het volgende:
Net ontbeten....Cornflakes met melk.
Heb nog geen idee wat t gaat worden vanavond...
gezonde keuzequote:Op maandag 16 november 2009 16:16 schreef Twizu het volgende:
Teveel en heb nog steeds honger!![]()
Nu is het tijd voor een banaan.
Ik kom eraan!quote:Op maandag 16 november 2009 17:14 schreef Enfermera het volgende:
Mn vent een biefstukje met pepersaus, ik een of andere vegaburger, weet nog niet welke. Daarbij zelfgemaakte patat uit de oven en wat rucola/veldsla combi met komkommer en tomaat
Uiteindelijk dit geworden:quote:Op maandag 16 november 2009 14:43 schreef minilot het volgende:
Ik heb een pot golden syrup, een hele berg pecannoten, vanille en genoeg bloem voor duizend taartbodems in huis, dus het komt vast goed.
hihiquote:Op maandag 16 november 2009 19:31 schreef eleusis het volgende:
De penne met pesto van zo'n AH gerechtenkaartje
Niet lastig, zo twee verschillende dingen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:26 schreef Enfermera het volgende:
Ik ben eruit: snijbonen, voor mij aardappelkroketjes en voor manlief gekruide aardappelpartjes (uit de koekenpan), voor hem een biefstukje met pepersaus en voor mij een Griekse rondo van de AHLekkorrr
ziet er heerlijk uit!quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet lastig, zo twee verschillende dingen?
OT: Er staat nu een pompoenfocaccia te rijzen met salie en gruyère erin. Gaat straks een laagje zoete, gekaramelliseerde uien overheen (recept).
Eten we een simpel groen groentensoepje bij.
Hij wilde uiteindelijk toch aardappelkroketjesquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet lastig, zo twee verschillende dingen?
OT: Er staat nu een pompoenfocaccia te rijzen met salie en gruyère erin. Gaat straks een laagje zoete, gekaramelliseerde uien overheen (recept).
Eten we een simpel groen groentensoepje bij.
Dat aten wij ook! (Ik hou alleen niet van zuurkoolquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:29 schreef Lano het volgende:
Heerlijke zuurkoolschotel uit de oven met gehakt en aardappeltoefjes![]()
Nu een chocoladekick
Woooh! Wat een godallemachtig lekker brood! En zo geel als een Fok!-smiley!quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:50 schreef minilot het volgende:
wat voor maaltijd van AH?quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:58 schreef Suko het volgende:
maaltijd van AH, zalmmoot mie iertsvan opasta onderin, mwoh, ging wel.
Oeh, dat klinkt echt heerlijk SOL!quote:Op woensdag 18 november 2009 09:36 schreef SeaOfLove het volgende:
voor vanavond indische rijsttafel. ik heb gemaakt: -seroendeng. -atjar komkommer. - atjar biet. -lontong. - kerrie telor. - rendang daging. - perkedel djagoen. - babi ketjap. - rempah van kokos. - ajam smoor djawa, - sajoer boontjes. - pindasaus voor de emping en kroepoek. nu al trek in
heerlijk!! voor hoeveel personen?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:36 schreef SeaOfLove het volgende:
voor vanavond indische rijsttafel. ik heb gemaakt: -seroendeng. -atjar komkommer. - atjar biet. -lontong. - kerrie telor. - rendang daging. - perkedel djagoen. - babi ketjap. - rempah van kokos. - ajam smoor djawa, - sajoer boontjes. - pindasaus voor de emping en kroepoek. nu al trek in
dATGEFRECHT HEET ANDALUSCHE VISMAALTIJD GeLOOF IK. ZE HEBBEN NU DE PASTA ONDERIN VERANDERD IN EEN DUNNE PASTAMaSSA, jammer,was voorheen veel lekkerder, de zalmmoot daarbovenop is nog wel te pruimen.vanavond de zuurkool poberen van Ah.de worst Flikker ik weg, ik eet alleen Hemaworst,punt uit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat voor maaltijd van AH?
heel erg!quote:Op woensdag 18 november 2009 18:20 schreef Twizu het volgende:
Sperziebonen, aardappel & rundervink. Hoe Nederlands is dat!
Dit gaan wij zo dadelijk eten maar dan broccoli ipv sperziebonen. En ik ben nog wel Turk.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:20 schreef Twizu het volgende:
Sperziebonen, aardappel & rundervink. Hoe Nederlands is dat!
Smakelijk!quote:Op woensdag 18 november 2009 18:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit gaan wij zo dadelijk eten maar dan broccoli ipv sperziebonen. En ik ben nog wel Turk.
Turks eten bereiden duurt vaak lang en na een lange werkdag heeft mij moeder daar niet altijd zin in. Dus eten we lekkere Hollandse kost.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
AVGik snap niet wat er lekker aan is. Turks eten is overigens veel lekkerder vind ik
volgende week ga ik weer bij een Turks restaurant eten
Mee eens.quote:Op woensdag 18 november 2009 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
AVGik snap niet wat er lekker aan is. Turks eten is overigens veel lekkerder vind ik
volgende week ga ik weer bij een Turks restaurant eten
mijn 3 dagen zwoegen in de keuken was het meer dan waard. een zeer geslaagd dinertje en bijna alles is opgegaanquote:Op woensdag 18 november 2009 09:36 schreef SeaOfLove het volgende:
Ha, lees ik nuu pas. Doen dus!quote:Op woensdag 18 november 2009 19:12 schreef JacMar het volgende:
Ik heb een recept van Kay gemaakt:
http://www.kayotic.nl/blog/?p=4260
Van de week ga ik de bietjes nog proberen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |