Dat bedoelde ik dus ook. Ik vraag me af hoe hier tegen aan wordt gekeken door mensen die er wel verstand van hebbenquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:10 schreef Breathtaking het volgende:
Ja op zich wel een interessante kwestie, aangezien je je in principe aangetrokken hoort te voelen tot de andere sekse om je voort te planten. En aangezien voortplanting het belangrijkste doel van de natuur is zou je homoseksualiteit best kunnen zien als een afwijking ja..
You wish.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:10 schreef Triggershot het volgende:
Jup, onnatuurlijk, je kunt het zelfs een ziekte noemen, het kan wel genezen worden.
Vrouwelijk homoseksualiteit is geen afwijking, maar een verrijking.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
You wish.
We're here to stay. Jullie komen nooit meer van ons af.
Niet als je uit gaat van de importantie (quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:11 schreef Triggershot het volgende:
Homoseksualiteit komt ook veelvuldig onder dieren voor dus wat is een afwijking, misschien is heteroseksualiteit wel een afwijking, afhankelijk van je perspectief.
Emancipatie ookquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vrouwelijk homoseksualiteit is geen afwijking, maar een verrijking.
Relatief ervaren, met name importantie, de 'homoseksuele' dieren planten zich namelijk nog steeds voor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:13 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Niet als je uit gaat van de importantie (..) van voortplanting.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:10 schreef Triggershot het volgende:
Jup, onnatuurlijk, je kunt het zelfs een ziekte noemen, het kan wel genezen worden.
Prima invalshoek. Maar evengoed zal ik me ooit nog wel eens voortplanten. Bovendien kunnen mijn gaymaatjes een hoop adoptieproblematiek opvangen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:12 schreef EgoTrippin het volgende:
Homo's zijn hetero's evolutionair gezien een stap vooruit, want als we ons zo blijven voortplanten als we de afgelopen tijd hebben gedaan, zijn we in niet al te lange tijd allemaal dood.
OMDAT HET DAT NIET IS VERDOMME!!!!!quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:14 schreef Lakitu het volgende:
Ik vraag me meer af waarom homo's niet kunnen omgaan met het feit dat het een afwijking zou zijn.
Dankzij homo's zijn winkels leuker ingericht!quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:14 schreef Confetti het volgende:
Als er alleen homo's bestonden , bestonden wij niet. Of eigenlijk bestond niemand ofzo![]()
Een wereld vol hetero's is een betere wereld dan een wereld vol homo's
En het leven is inderdaad gebaseerd op voortplanting en we hebben dus eigenlijk helemaal niets aan homo's.
Alleen voor de lagere soorten die bedreigd worden in hun bestaan. Dat is voor ons geen issue meer, voor de mens gaat het er om dat we onze kennis zoveel mogelijk vergroten en om je daar helemaal aan te kunnen wijden is voortplanting alleen maar een obstakel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Natuurlijk is dat een afwijking. Het leven is gericht op voortplanting.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:17 schreef Smaharba het volgende:
[..]
Dankzij homo's zijn winkels leuker ingericht!
tuurlijk wel als 90% van de wereldbevolking hetero isquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
OMDAT HET DAT NIET IS VERDOMME!!!!!
Omdat mijn constatering je niet aanstaat, ben jij ziek wanneer jouw constatering mij niet aanstaat, wat een zwaktebod.quote:
Homo's zijn niet onvruchtbaar he. Ze kunnen zich prima voortplanten, alleen niet met elkaar.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:08 schreef Otis2.0 het volgende:
Nu ging ik eens nadenken, en ik bedacht me dat als je er op een biologische/wetenschappelijke manier naar kijkt, die uitspreek best eens zou kunnen kloppen. Immers, we (mensen en dieren) zijn hier toch biologisch gezien met z'n allen op deze aarde om ons voort te planten. Homoseksuelen kunnen dit niet, hoe je het ook wendt of keert.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:18 schreef Seven. het volgende:
10% van de Nederlanders is homo. 1,6 miljoen of zo. Spreek je dan over een afwijking? Bedoel, er zijn ook ongeveer zoveel hetero singles.
Dat was het punt niet. Stel nou dat op een of andere bewezen is dat het een afwijking is, waarom kunnen jullie er dan niet mee omgaan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
OMDAT HET DAT NIET IS VERDOMME!!!!!
Boehoe. Dan wijk ik maar af, out and proud enzo. Het woord afwijking heeft evengoed een negatieve connotatie die niet past bij homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
tuurlijk wel als 90% van de wereldbevolking hetero is
en 10 % homo.. dan wijk je toch af??
Omdat "afwijking" (voor die mensen) negatief klinkt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:19 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Dat was het punt niet. Stel nou dat op een of andere bewezen is dat het een afwijking is, waarom kunnen jullie er dan niet mee omgaan?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
en ik bedoel t echt niet negatiefquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Boehoe. Dan wijk ik maar af, out and proud enzo. Het woord afwijking heeft evengoed een negatieve connotatie die niet past bij homoseksualiteit.
Je bedoelt als in 'er scheelt iets in de hersenen?'. Ik zou er wel mee om kunnen gaan alleen het feit dat het dan ook te genezen is terwijl ik dat helemaal niet wenselijk acht, zou me wel irriteren denk ik.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:19 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Dat was het punt niet. Stel nou dat op een of andere bewezen is dat het een afwijking is, waarom kunnen jullie er dan niet mee omgaan?
Het is dan ook niet waar. Het is hoogstens 5% onder de mannelijke populatie, onder vrouwen nog fors minder.quote:
Hoeveel % van de Nederlandse bevolking heeft een 'afwijking' in Vandale termen denk je?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:18 schreef Seven. het volgende:
10% van de Nederlanders is homo. 1,6 miljoen of zo. Spreek je dan over een afwijking? Bedoel, er zijn ook ongeveer zoveel hetero singles.
Dat is niet gezegd, het wijkt gewoon af van wat "normaal" is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je bedoelt als in 'er scheelt iets in de hersenen?'.
surequote:Op dinsdag 3 november 2009 19:18 schreef Seven. het volgende:
Waarom? Afwijken is voorzover ik weet gewoon niet overeenkomen met de norm. De norm is wat mij betreft heterosexualiteit. Niks negatiefs aan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:21 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Omdat "afwijking" (voor die mensen) negatief klinkt.
mij persoonlijk zal het aan me reet oxideren of iemand homo is ,maar ik ben toch van mening dat homosexualiteit te genezen is door medicijnen of electroschoks. Of hier iemand gelukkig van wordt laat ik in het middenquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je bedoelt als in 'er scheelt iets in de hersenen?'. Ik zou er wel mee om kunnen gaan alleen het feit dat het dan ook te genezen is terwijl ik dat helemaal niet wenselijk acht, zou me wel irriteren denk ik.
Er zijn wel meer dingen mis met mijn hersenen maar daar kan ik prima mee omgaan. Alleen mensen moeten niet lopen zeuren over genezen/veranderen enzo. Als zij niet met mijn afwijking om kunnen gaan, dan rotten ze maar op.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is dan ook niet waar. Het is hoogstens 5% onder de mannelijke populatie, onder vrouwen nog fors minder.
Dit zegt Wiki erover.quote:Mensen met een min of meer sterke homoseksuele voorkeur en activiteiten vormen een minderheid van de totale populatie. In de afgelopen eeuw is de grootte van deze minderheid geschat op waarden uiteenlopend van 1% en 37% van de bevolking, maar doordat het onderwerp nog steeds moeilijk ligt in de samenleving, is het vrijwel onmogelijk om onomstreden waarden te vinden. In doorsnee lijken de onderzoekingen in zowel de Verenigde Staten als Europa aan te geven dat 10 % of meer van de mensen ooit een homoseksueel contact heeft gehad, en dat 2-5 % van de mensen daar een sterke voorkeur voor heeft. Nederlands onderzoek in de jaren zestig gaf een resultaat van 5 % overwegend homoseksuele respondenten. In België en Nederland wordt gezegd dat één op tien inwoners in mindere of meerdere mate homoseksueel is.
Maar die kennis moet toch worden doorgegeven aan toekomstige generaties. Het hele (onbewuste) doel van alle leven is zelfbehoud door voortplanting. Homoseksualiteit (zaken als draagmoederschap en spermadonoren uitgezonderd) draagt daar natuurlijk niet aan bij. In die zin vind ik homoseksualiteit absoluut een afwijking. Maar dat is dan dus puur op biologisch vlak. In de sociale zin is het natuurlijk niet gepast om het als afwijking te bestempelen. Homoseksuelen zijn ook gewoon mensen die een gelukkige relatie verdienen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:17 schreef remlof het volgende:
Alleen voor de lagere soorten die bedreigd worden in hun bestaan. Dat is voor ons geen issue meer, voor de mens gaat het er om dat we onze kennis zoveel mogelijk vergroten en om je daar helemaal aan te kunnen wijden is voortplanting alleen maar een obstakel.
Maar waarom zou je het "willen" genezen? Als het toch niet uitmaakt, als mensen die het zijn gewoon gelukkig kunnen zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef gers het volgende:
[..]
mij persoonlijk zal het aan me reet oxideren of iemand homo is ,maar ik ben toch van mening dat homosexualiteit te genezen is door medicijnen of electroschoks. Of hier iemand gelukkig van wordt laat ik in het midden
Ik vermoed meer dan 50%. Geen bronquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeveel % van de Nederlandse bevolking heeft een 'afwijking' in Vandale termen denk je?
gewoon het aantal mensen wat op wilders stemt tochquote:
Jij bent hetero single?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:24 schreef D. het volgende:
[..]
sure
En hetero singles hebben ook een afwijking?
Er wordt volgens mij toch gesuggereerd dat het om een biologische afwijking gaat, anders is de TT sowieso een domme vraag.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:24 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Waarom? Afwijken is voorzover ik weet gewoon niet overeenkomen met de norm. De norm is wat mij betreft heterosexualiteit. Niks negatiefs aan.
Emileke verwijst anders wel naar genezing en ziekte. Maar volgens jouw definitie ben ik afwijkend. En dik tevreden daarmee.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:24 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Waarom? Afwijken is voorzover ik weet gewoon niet overeenkomen met de norm. De norm is wat mij betreft heterosexualiteit. Niks negatiefs aan.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:31 schreef Seven. het volgende:
volgens jouw definitie ben ik afwijkend. En dik
Eens een keer een homoseksueel contact maakt je geen homo. Je moet echt sterke voorkeuren in die richting hebben dan. En zo bezien worden mijn cijfers inderdaad door wiki bevestigd, ik zit zelfs nog aan de hoge kant.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Dit zegt Wiki erover.
Maar OK, da's ook maar wiki. Toch denk ik dat het wel aardig klopt, geen zin om wetenschappelijke bronnen aan te moeten voeren enzo. Je denkt er zelf maar over zoals je wil. Zolang je niet in het wereldje zit, kun je het eigenlijk ook niet weten. Er ging een wereld voor me open toen ik uit de kast kwam.
OK. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit in een relatie met een man gelukkig zou kunnen zijn. Waarom zou je dat mensen opdringen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef gers het volgende:
[..]
mij persoonlijk zal het aan me reet oxideren of iemand homo is ,maar ik ben toch van mening dat homosexualiteit te genezen is door medicijnen of electroschoks. Of hier iemand gelukkig van wordt laat ik in het midden
Ok, andere insteek: we zijn als soort al zo succesvol dat overbevolking van onze planeet dreigt. Dus het is meer dan welkom dat niet iedereen zich voortplantquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar die kennis moet toch worden doorgegeven aan toekomstige generaties. Het hele (onbewuste) doel van alle leven is zelfbehoud door voortplanting. Homoseksualiteit (zaken als draagmoederschap en spermadonoren uitgezonderd) draagt daar natuurlijk niet aan bij. In die zin vind ik homoseksualiteit absoluut een afwijking. Maar dat is dan dus puur op biologisch vlak. In de sociale zin is het natuurlijk niet gepast om het als afwijking te bestempelen. Homoseksuelen zijn ook gewoon mensen die een gelukkige relatie verdienen.
Zie fobo.quote:
Dan was je op dat moment ook afwijkend misschien? Er moet wel iets mis zijn met je als je single bent. Laat staan single homo's!quote:
Dat is toch dat hersengebiedje waarmee je inparkeert?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:35 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
Ik kan me nog een artikel herinneren waaruit gebleken is dat de hypothalamus bij homofiele mannen even groot is als die van een vrouw; zijnde 4 maal kleiner dan bij heteroseksuele mannen. Zal vast wel wat over te vinden zijn.
Goed punt, maar homo's en lesbo's zullen niet degene zijn die dat probleem indammen, aangezien het voor hen ook steeds normaler wordt om zich voort te planten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, andere insteek: we zijn als soort al zo succesvol dat overbevolking van onze planeet dreigt. Dus het is meer dan welkom dat niet iedereen zich voortplant
PROESTquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is toch dat hersengebiedje waarmee je inparkeert?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is toch dat hersengebiedje waarmee je inparkeert?
Ik pretendeer natuurlijk niet dat ik nu wel normaal ben hequote:Op dinsdag 3 november 2009 19:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zie fobo.
[..]
Dan was je op dat moment ook afwijkend misschien? Er moet wel iets mis zijn met je als je single bent. Laat staan single homo's!![]()
![]()
![]()
Nog 1 keer. Emile Ratelband heeft in verschillende interviews aangegeven dat het om een ziekte zou gaan. Daarover gaat de discussie hier.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:38 schreef Mirel het volgende:
Afwijking = wijkt af van de norm; gaat in een andere richting dan normaal
Zoiets zou wel in een woordenboek staan.
Ik vind pedofilie geen ziekte. De meeste pedo's vallen als ze 12 zijn op bijv. 8-jarigen en op hun 38ste nog. De meeste pedo's doen overigens nooit iets met hun gevoelens. Die enkele delinquent die in het nieuws komt, zorgt voor het grote taboe. Pedofiel zijn moet kunnen zolang je je poten maar thuis houdt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:41 schreef gers het volgende:
maar even een zijspoortje dan pedofilie is een ziekte en een afwijking dus waarom homofilie niet?
maar in andere landen is homoseksualiteit wel verboden is het dan daar wel een ziekte?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:43 schreef Smaharba het volgende:
Pedofilie is op zich geen ziekte, wanneer het wordt uitgevoerd wel. Seks met kinderen is namelijk verboden bij de wet. Homoseksualiteit is dus geen ziekte.
Puhlease kan de pedofiliediscussie achterwege blijven? Of in een apart topic?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:41 schreef gers het volgende:
maar even een zijspoortje dan pedofilie is een ziekte en een afwijking dus waarom homofilie niet?
Nou, die makkelijk: hoowmoows doen het niet met door de wet beschermde minderjarigenquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:41 schreef gers het volgende:
De mens is een sociaal wezen en voortplanting stopt niet bij de conceptie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar die kennis moet toch worden doorgegeven aan toekomstige generaties. Het hele (onbewuste) doel van alle leven is zelfbehoud door voortplanting. Homoseksualiteit (zaken als draagmoederschap en spermadonoren uitgezonderd) draagt daar natuurlijk niet aan bij. In die zin vind ik homoseksualiteit absoluut een afwijking. Maar dat is dan dus puur op biologisch vlak. In de sociale zin is het natuurlijk niet gepast om het als afwijking te bestempelen. Homoseksuelen zijn ook gewoon mensen die een gelukkige relatie verdienen.
Beide afwijkingenquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:41 schreef gers het volgende:
Dat mag je vinden. Ik wil er 4quote:
LOL dit slaat echt nergens opquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:43 schreef Smaharba het volgende:
Pedofilie is op zich geen ziekte, wanneer het wordt uitgevoerd wel. Seks met kinderen is namelijk verboden bij de wet. Homoseksualiteit is dus geen ziekte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de revolutie niet meer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Ik wil er 4. En het leuke aan lesbo's, we kunnen allebei werpen.
-weg, hou het een beetje normaal svp.-quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:58 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat niet alleen , het schijnt ook enorm besmettelijk te zijn, en er zijn geen spuiten voor,
Wat zeg ik nu??![]()
Wie zegt dat dieren geen afwijkingen kunnen hebben? Het lijkt me overigens een zeer onwaarschijnlijke manier van de natuur om van overpopulatie af te komen, tevens mis ik hier je argument wat bewijst dat homoseksualiteit geen afwijking is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:58 schreef melanie_the_miss het volgende:
Je hebt ook homoseksuele dieren.
Misschien is het wel een manier van de natuur om overpopulatie te voorkomen, ooit aan gedacht?
Nee, homoseksualiteit is geen afwijking.
Het is alleen altijd een bastaard. Het is nooit een kind van beide partners, altijd maar van één van beiden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Ik wil er 4. En het leuke aan lesbo's, we kunnen allebei werpen.
Dus? En? We leven niet meer in de middeleeuwen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:00 schreef swollywood het volgende:
[..]
Het is alleen altijd een bastaard. Het is nooit een kind van beide partners, altijd maar van één van beiden.
Ken je de definitie van bastaard welquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:00 schreef swollywood het volgende:
Het is alleen altijd een bastaard. Het is nooit een kind van beide partners, altijd maar van één van beiden.
-weg, doe normaal-quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dus? En? We leven niet meer in de middeleeuwen.
bastaard is als men niet wettelijk getrouwd is en op het stadhuis en op de kerk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ken je de definitie van bastaard wel
even bellen naar iran daar hebben ze nog een wekelijkse fagbashquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:04 schreef beelz het volgende:
[..]
Nou en? We kunnen nog steeds wel een wekelijkse lynchpartij organiseren om fags te verdelgen.
Trouwen op de kerk lijkt me trouwens best gevaarlijk. Wel eens gezien hoe hoog sommige van die dingen zijnquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:05 schreef henkway het volgende:
bastaard is als men niet wettelijk getrouwd is en op het stadhuis en op de kerk.
Dus iedereen is een bastaardi
Ja hoor, klopt toch?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ken je de definitie van bastaard wel
quote:Een menselijke bastaard, onwettig kind, onecht kind of buitenechtelijk kind is een kind van een vader en moeder die niet met elkaar gehuwd zijn.
Nee, dan waren de homo's wel op de brandstapel gegaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dus? En? We leven niet meer in de middeleeuwen.
Iets hoeft niet genezen te kunnen worden voordat je het als een ziekte kan bestempelen. Menselijke arrogantie...je vindt het ook werkelijk overalquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:10 schreef Triggershot het volgende:
Een menselijke bastaard, onwettig kind, onecht kind of buitenechtelijk kind is een kind van een vader en moeder die niet met elkaar gehuwd zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:05 schreef henkway het volgende:
[..]
bastaard is als men niet wettelijk getrouwd is en op het stadhuis en op de kerk.
Dus iedereen is een bastaardi
Ben benieuwd wie je ervoor meebrengt, want zelf krijg je het nooit georganiseerdquote:
Gelukkig maak jij de regels niet. Oh en wat dan met kinderen die maar een ouder hebben? Laten we de vrijgezelle ouders ook maar allemaal afschieten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:07 schreef beelz het volgende:
[..]
Een menselijke bastaard, onwettig kind, onecht kind of buitenechtelijk kind is een kind van een vader en moeder die niet met elkaar gehuwd zijn.
Vader en moeder is man en vrouw. Niet vrouw en vrouw of man en man. Man en vrouw. Zoals het hoort.
Wake-up callll: kinderen kunnen ook voortkomen uit een getrouwd stel en tóch opgroeien bij hoowmoowseksuele oudersquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:07 schreef beelz het volgende:
Een menselijke bastaard, onwettig kind, onecht kind of buitenechtelijk kind is een kind van een vader en moeder die niet met elkaar gehuwd zijn.
Vader en moeder is man en vrouw. Niet vrouw en vrouw of man en man. Man en vrouw. Zoals het hoort.
Of weesjes preventief ruimen. Gewoon, omdat het kanquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef Tha_Erik het volgende:
Gelukkig maak jij de regels niet. Oh en wat dan met kinderen die maar een ouder hebben? Laten we de vrijgezelle ouders ook maar allemaal afschieten.
'zelfs' geeft natuurlijk niet aan dat het een vereiste is dat je het kunt genezen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:07 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Iets hoeft niet genezen te kunnen worden voordat je het als een ziekte kan bestempelen. Menselijke arrogantie...je vindt het ook werkelijk overal
Ik vind dit een lastig onderwerp.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wake-up callll: kinderen kunnen ook voortkomen uit een getrouwd stel en tóch opgroeien bij hoowmoowseksuele ouders
Holy f*cking shit, waar gaat dan heen
Ik ook! Wil je erover pratenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:11 schreef Triggershot het volgende:
Ik vind dit een lastig onderwerp.
Nu praat je lulkoek. Kinderen hebben altijd 2 ouders. Er kan er eentje doodgaan, maar ze hebben altijd een vader (cq. zaaddonor) en moeder (cq. draagmoeder).quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:08 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Gelukkig maak jij de regels niet. Oh en wat dan met kinderen die maar een ouder hebben? Laten we de vrijgezelle ouders ook maar allemaal afschieten.
geeft 'zelfs' niet aan dat het meer dan een onnatuurlijk iets is ?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'zelfs' geeft natuurlijk niet aan dat het een vereiste is dat je het kunt genezen.
Doen we toch ook.quote:
waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:13 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
geeft 'zelfs' niet aan dat het meer dan een onnatuurlijk iets is ?
Dus volgens de Amerikaanse prediker heeft god niet de hoowmoows geschapen. Wie heeft dat dan gedaanquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:12 schreef swollywood het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig (meer) maar kan me nog steeds een uitspraak van een amerikaanse prediker herinneren: "God created Adam and Eve, not Adam and Steve".
Precies, kinderen kunnen niet geboren worden uit een homoseksuele relatie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:12 schreef swollywood het volgende:
[..]
Nu praat je lulkoek. Kinderen hebben altijd 2 ouders. Er kan er eentje doodgaan, maar ze hebben altijd een vader (cq. zaaddonor) en moeder (cq. draagmoeder).
Ik ben zelf niet gelovig (meer) maar kan me nog steeds een uitspraak van een amerikaanse prediker herinneren: "God created Adam and Eve, not Adam and Steve".
Satan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:15 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dus volgens de Amerikaanse prediker heeft god niet de hoowmoows geschapen. Wie heeft dat dan gedaan
Ow, creepy! Best een knapperd dan die Satan; hij maakt in elk geval mooie mannen (over het algemeen dan he; een aantal studieprojectjes buiten beschouwing gelaten)quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:16 schreef Triggershot het volgende:
Satan.
Volgens mij is dit niet eens een grapquote:
Er zijn genoeg gezinnen waarbij één ouder het vrijwel volledig af laat weten. Dat is in mijn ogen erger dan dat het kind op moet groeien met twee liefhebbende ouders (die van hetzelfde geslacht zijn).quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:12 schreef swollywood het volgende:
[..]
Nu praat je lulkoek. Kinderen hebben altijd 2 ouders. Er kan er eentje doodgaan, maar ze hebben altijd een vader (cq. zaaddonor) en moeder (cq. draagmoeder).
Dan heeft God schijnbaar toch een foutje gemaakt als er wel homo's zijn, nietwaar?quote:Ik ben zelf niet gelovig (meer) maar kan me nog steeds een uitspraak van een amerikaanse prediker herinneren: "God created Adam and Eve, not Adam and Steve".
Ik was serieus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ow, creepy! Best een knapperd dan die Satan; hij maakt in elk geval mooie mannen (over het algemeen dan he; een aantal studieprojectjes buiten beschouwing gelaten)
Zie mijn toelichting hierboven.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:17 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet eens een grap
Anyways, Christenen zijn natuurlijk pro-voortplanting, dus niet meer dan logisch dat ze naast masturberen en sex met condooms ook tegen homo's zijn. Jammer genoeg denken mensen dat dat in deze tijd nog steeds een goed idee is
Ik ben ook serieusquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:18 schreef Triggershot het volgende:
Ik was serieus.
Theologisch gezien is homofilie één van de verwerpelijke influisteringen & verleidingen van Satan jegens de mens wat absoluut not done is.
Who cares? Daarom hoef je niet minder van een kind te houden en je kunt er als gezin net zo sterk om zijn, zeker als je beiden werpt. En met de huidige technieken is dat al op te lossen trouwens.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:00 schreef swollywood het volgende:
[..]
- en nou nokken met je doodsverwensingen naar homo's -quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
En met de huidige technieken is dat al op te lossen trouwens.
Nouja, omdat ''onnatuurlijk'' niet impliceert dat het een ziekte is (immers is dat natuurlijk)quote:
Vriendin van mij: vader homo, moeder lesbisch. Allebei uit de kast gekomen nadat ze uit elkaar gingen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wake-up callll: kinderen kunnen ook voortkomen uit een getrouwd stel en tóch opgroeien bij hoowmoowseksuele ouders
Holy f*cking shit, waar gaat dan heen
Maar Trigger, als het een influistering is, en dus eigenlijk een keuze van de mens zelf (al dan niet beinvloed door den duuvel) dan klopt het toch niet als je het een ziekte noemt?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik was serieus.
Theologisch gezien is homofilie één van de verwerpelijke influisteringen & verleidingen van Satan jegens de mens wat absoluut not done is.
God was ook een homo zegt men.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:18 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan heeft God schijnbaar toch een foutje gemaakt als er wel homo's zijn, nietwaar?
Onwetende dwaas.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:24 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik moet zeggen dat terwijl ik verder niets tegen homoseksualiteit heb, het idee van kinderen in zo'n situatie me toch niet helemaal lekker zit. Adopteer een kind wat toch al niet opgevoed zou worden door zijn/haar natuurlijke ouders, anders ben je verkeerd bezig.
Inzake Lesbisch wel jaquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben ook serieusGoeie zet van Satan
lol, dat is wel dé ultieme dis natuurlijk, sexuele voorkeur veranderen na een relatie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vriendin van mij: vader homo, moeder lesbisch. Allebei uit de kast gekomen nadat ze uit elkaar gingen.
? Ben je serieus? Als je nu al weet dat je lesbisch bent en je wilt een kind dmv een zaaddonor, heeft dat kind door jouw toedoen geen vader. Dat vind ik onverantwoordelijk.quote:
Ghe, ja. Zo dis ik nog steeds mijn laatste vriendje. Maar dat was ook een sukkel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
lol, dat is wel dé ultieme dis natuurlijk, sexuele voorkeur veranderen na een relatie.
''GVD, door jou (en sex met jou) heb ik geen trek meer in vrouwen!''
Je hebt theologisch, (psuedo) wetenschappelijke en subjectieve benaderingen toch?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:25 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar Trigger, als het een influistering is, en dus eigenlijk een keuze van de mens zelf (al dan niet beinvloed door den duuvel) dan klopt het toch niet als je het een ziekte noemt?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:30 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
? Ben je serieus? Als je nu al weet dat je lesbisch bent en je wilt een kind dmv een zaaddonor, heeft dat kind door jouw toedoen geen vader. Dat vind ik onverantwoordelijk.
Als je kinderen van hetzelfde geslacht krijgt is het probleem al opgelost. En anders zijn er wel andere manieren om aan een rolmodel te komen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om samen met een man (al dan niet homo) kindjes te maken die dan ook een betrokken rol zal spelen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef Seven. het volgende:
Enig nadeel van een homoseksueel ouderpaar is dat er geen rolmodel is voor een kind van het andere geslacht.
Ja, dát zal het zijn. De mens is zó dom om het hele vervolg van zijn / haar leven om te gooien als straf voor de exquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef AbsurdHero het volgende:
lol, dat is wel dé ultieme dis natuurlijk, sexuele voorkeur veranderen na een relatie.
''GVD, door jou (en sex met jou) heb ik geen trek meer in vrouwen!''
Oh ja, nou, ik vind het een vreemde combinatie om beide overtuigingen te hebben. Het lijkt elkaar tegen te spreken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt theologisch, (psuedo) wetenschappelijke en subjectieve benaderingen toch?
Ja tuurlijk, dat is het enige probleem... en jij denkt dat dat kind er geen moeite mee heeft dat het zijn of haar echte vader niet kent. Hier heb je echt niet goed over nagedacht, maarja, jij bent natuurlijk al bevooroordeeld omdat je weet wat JIJ wilt...quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Als je een meisjes krijgt is het probleem al opgelost. En anders zijn er wel andere manieren om aan een rolmodel te komen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om samen met een man (al dan niet homo) kindjes te maken die dan ook een betrokken rol zal spelen.
Een van de 3 is de mijne, betekent niet dat ik voor alle 3 ben.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Oh ja, nou, ik vind het een vreemde combinatie om beide overtuigingen te hebben. Het lijkt elkaar tegen te spreken.
Je kunt je geen enkele andere situatie voorstellen? Ja, dat is best behoorlijk dwaasquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:30 schreef EgoTrippin het volgende:
? Ben je serieus? Als je nu al weet dat je lesbisch bent en je wilt een kind dmv een zaaddonor, heeft dat kind door jouw toedoen geen vader. Dat vind ik onverantwoordelijk.
Het is geen straf naar mijn ex. Maar dankzij hem besefte ik wel dat een relatie met een man mij nooit gelukkig zal maken en aangezien ik hem toch niet kan luchten of zien vanwege begrijpelijke redenen, mag ik hem er graag belachelijk mee maken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, dát zal het zijn. De mens is zó dom om het hele vervolg van zijn / haar leven om te gooien als straf voor de ex
Jij snapt het
Wie zegt dat mijn toekomstige kinderen hun vader nooit zullen kennen? Bij voorkeur zelfs een actieve rol in de opvoeding.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:33 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, dat is het enige probleem... en jij denkt dat dat kind er geen moeite mee heeft dat het zijn of haar echte vader niet kent. Hier heb je echt niet goed over nagedacht, maarja, jij bent natuurlijk al bevooroordeeld omdat je weet wat JIJ wilt...
Nee, ik begrijp dat Seven. het op die manier wil.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je kunt je geen enkele andere situatie voorstellen? Ja, dat is best behoorlijk dwaas
quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:34 schreef Seven. het volgende:
Het is geen straf naar mijn ex. Maar dankzij hem besefte ik wel dat een relatie met een man mij nooit gelukkig zal maken en aangezien ik hem toch niet kan luchten of zien vanwege begrijpelijke redenen, mag ik hem er graag belachelijk mee maken.
Ok dan begreep ik je verkeerdquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een van de 3 is de mijne, betekent niet dat ik voor alle 3 ben.
Hoe zie jij dat voor je? Zoals een bij voorbaat al gescheiden stel ouders, waarbij de moeder lesbisch is geworden en bij haar nieuwe vriendin in huis is gaan wonen? Of wil je de vader ook in huis nemen? Wordt gezellig daar.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie zegt dat mijn toekomstige kinderen hun vader nooit zullen kennen? Bij voorkeur zelfs een actieve rol in de opvoeding.
Volgens mij ging het hierover:quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:36 schreef EgoTrippin het volgende:
Nee, ik begrijp dat Seven. het op die manier wil.
Naast KI en een onbekende vader, zijn er meerdere manieren om in de situatie terecht te komen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:24 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik moet zeggen dat terwijl ik verder niets tegen homoseksualiteit heb, het idee van kinderen in zo'n situatie me toch niet helemaal lekker zit. Adopteer een kind wat toch al niet opgevoed zou worden door zijn/haar natuurlijke ouders, anders ben je verkeerd bezig.
Haha, naja al dan niet opzettelijk zal het leuk zijn om het bij de ex in te wrijvenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, dát zal het zijn. De mens is zó dom om het hele vervolg van zijn / haar leven om te gooien als straf voor de ex
Jij snapt het
niet?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ok dan begreep ik je verkeerd(ho nomo).
Eh, nee? In mijn ideale gezin is er een goede vriend van de familie die inspringt als spermadonor (al dan niet via de natuurlijke weg), ik en mijn partner krijgen de kinderen als de goden ons goed gezind zijn. Daarna komt de papa regelmatig langs, gaat ermee op vakantie etc. Maar wij tweetjes hebben dan de voornaamste zorgtaken en de financiën zal daddy ook niet mee lastiggevallen worden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:38 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat voor je? Zoals een bij voorbaat al gescheiden stel ouders, waarbij de moeder lesbisch is geworden en bij haar nieuwe vriendin in huis is gaan wonen? Of wil je de vader ook in huis nemen? Wordt gezellig daar.
... die allen ongewenst zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:38 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Naast KI en een onbekende vader, zijn er meerdere manieren om in de situatie terecht te komen.
Als mijn laatste ex een schat van een vent was, dan zou ik er niet over peinzen natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:39 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Haha, naja al dan niet opzettelijk zal het leuk zijn om het bij de ex in te wrijven
Je ontzegt je kind wel willens en wetens een traditioneel gezin.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wie zegt dat mijn toekomstige kinderen hun vader nooit zullen kennen? Bij voorkeur zelfs een actieve rol in de opvoeding.
In theorie klinkt het leuk, misschien kom je er wel mee op TV.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Eh, nee? In mijn ideale gezin is er een goede vriend van de familie die inspringt als spermadonor (al dan niet via de natuurlijke weg), ik en mijn partner krijgen de kinderen als de goden ons goed gezind zijn. Daarna komt de papa regelmatig langs, gaat ermee op vakantie etc. Maar wij tweetjes hebben dan de voornaamste zorgtaken en de financiën zal daddy ook niet mee lastiggevallen worden.
Wat is jouw meer gewenste alternatief dan?quote:
Ik denk dat het toch op een zeker vlak wel anders is, aangezien je heteroseksuele pedofielen en homoseksuele pedofielen hebt (en ongetwijfeld ook necrofielen van diezelfde soorten).quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:43 schreef Rookert het volgende:
Ik denk dat je homo's in hetzelfde straatje afwijkingen kan plaatsen als pedofielen en necrofielen, gewoon een biologisch foutje waar in het geval van homo's niks mee is. Bij pedofielen is het alleen niet wederzijds en bij necrofielen lijkt het me ook niet
Alsof ik op TV wil omdat ik toevallig zo denk over het ideale lesbische gezin.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:43 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
In theorie klinkt het leuk, misschien kom je er wel mee op TV.
Alleen degenen die zich niet voortplantten zijn niet meer op de wereld.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:14 schreef Tja..1986 het volgende:
Dus dat we op de wereld zijn om voort te planten is compeelt uit de lucht gegrepen.
Ja, want opgroeien in een traditioneel gezin is uiteraard het énige pad naar een gelukkig leven.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je ontzegt je kind wel willens en wetens een traditioneel gezin.
Als 1 van de ouders homoseksueel blijkt te zijn, heb je een situatie die vergelijkbaar is met een scheiding. De ene ouder is niet langer aangetrokken tot de andere. Ik hoef toch niet uit te leggen waarom dat een onwenselijke situatie is (voor het kind).quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat is jouw meer gewenste alternatief dan?
Vergeet niet hier nog even te lezen: Is homoseksualiteit een afwijking?
ik denk dat dat wel de wenselijkste situatie is ja. Blijkens allerlei onderzoeken komen kinderen uit dit soort gezinnen ook het beste terecht. Je kunt dus wel stellen dat een dergelijk traditioneel gezin in het belang van het kind is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, want opgroeien in een traditioneel gezin is uiteraard het énige pad naar een gelukkig leven.
Misschien een leuk nieuw format. Rond etenstijd op SBS6. Tenzij ook de conceptie in beeld komt, dan lijkt Net5 rond 23:30 me beterquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:45 schreef Seven. het volgende:
Alsof ik op TV wil omdat ik toevallig zo denk over het ideale lesbische gezin.
Dat is wat anders dan als homopaar samen kinderen opvoeden in een stabiele relatie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:47 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Als 1 van de ouders homoseksueel blijkt te zijn, heb je een situatie die vergelijkbaar is met een scheiding. De ene ouder is niet langer aangetrokken tot de andere. Ik hoef toch niet uit te leggen waarom dat een onwenselijke situatie is (voor het kind).
Nee, je moet me vertellen wat het meer wenselijke alternatief is als beide ouders hoowmoowseksueel zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:47 schreef EgoTrippin het volgende:
Als 1 van de ouders homoseksueel blijkt te zijn, heb je een situatie die vergelijkbaar is met een scheiding. De ene ouder is niet langer aangetrokken tot de andere. Ik hoef toch niet uit te leggen waarom dat een onwenselijke situatie is (voor het kind).
Oh alsjeblieft niet. Ik zou misschien wel mee willen doen ooit aan De Bevalling, maar da's ook omdat ik dat zelf graag mag zien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Misschien een leuk nieuw format. Rond etenstijd op SBS6. Tenzij ook de condeptie in beeld komt, dan lijkt Net5 rond 23:30 me beter
Bronnen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
ik denk dat dat wel de wenselijkste situatie is ja. Blijkens allerlei onderzoeken komen kinderen uit dit soort gezinnen ook het beste terecht. Je kunt dus wel stellen dat een dergelijk traditioneel gezin in het belang van het kind is.
Dat heb ik al genoemd, adopteer een kind dat toch al geen kansen meer heeft op een traditioneel gezin.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, je moet me vertellen wat het meer wenselijke alternatief is als beide ouders hoowmoowseksueel zijn.
Maar de vader ontbreekt dus wel. Daar gaan de kinderen hoe dan ook naar op zoek (vraag maar aan geadopteerde kinderen, dit is min of meer vergelijkbaar), daar gaan ze hoe dan ook allerlei vragen over krijgen. Je denkt er wel luchtig over m.i.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan als homopaar samen kinderen opvoeden in een stabiele relatie.
Kan je echt niet lezen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:53 schreef EgoTrippin het volgende:
Dat heb ik al genoemd, adopteer een kind dat toch al geen kansen meer heeft op een traditioneel gezin.
Al die kinderen kunnen ook geadopteerd worden door een traditioneel gezin, dus feitelijk 'ontneem je die ook hun énige pad naar een gelukkig leven'.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:53 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Dat heb ik al genoemd, adopteer een kind dat toch al geen kansen meer heeft op een traditioneel gezin.
Je zegt het eigenlijk zelf al. Waar ik op tegen ben, is dat mensen "weloverwogen" een kind in een situatie plaatsen die in alle andere gevallen duidelijk ongewenst is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:51 schreef Qebbel het volgende:
Ik word altijd zo moe van die discussie over homoseksuele stellen en kinderen. Er worden miljoenen kinderen per jaar geboren uit hetero's, die ongewenst zijn, per ongeluk een foutje, of in wat voor ongemakkelijke situaties geboren worden, maar daar hoor je nooit iemand over!
Mensen reageren veel feller op een stel dat heel weloverwogen de beslissing neemt om samen een kind op te voeden, (...)
Niet waar, een traditioneel gezin is waar het kind opgevoed wordt door de natuurlijke ouders. Volgens mij onderschat je de natuurlijke band die de ouders en het kind dan met elkaar hebben, alsof dat helemaal niet belangrijk is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Al die kinderen kunnen ook geadopteerd worden door een traditioneel gezin, dus feitelijk 'ontneem je die ook hun énige pad naar een gelukkig leven'.
Dat is een van de onwenselijke situaties, waar je een kind niet "weloverwogen" in plaatst.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kan je echt niet lezen?
Ik zal het spellen: pappa en mamma zijn getrouwd, maken kindjes, en blijken na járen toch allebei iets hoowmoowseksueler te zijn dan ze voorheen dachten.
De hamvraag: wat doen we met de kindjes als pappa en mamma gaan scheiden en er beiden vanaf dan een hoowmoowseksuele relatie op na gaan houden?
De tijd loopt!
En dan is jouw betere optie: niet scheiden en ongelukkig bij elkaar blijven, omdat dat zo goed is voor de kinderenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:59 schreef EgoTrippin het volgende:
Dat is een van de onwenselijke situaties, waar je een kind niet "weloverwogen" in plaatst.
Jezus, welk gezin is tegenwoordig nou nog traditioneel?? En is in het verleden gebleken dat dit echt het beste was voor kinderen? De wereld verandert gewoon continue. Net of vroeger, toen het traditionele gezin nog centraal stond, alles zo veel beter was. Geloof niet dat men daar altijd zo gelukkiger van werd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
ik denk dat dat wel de wenselijkste situatie is ja. Blijkens allerlei onderzoeken komen kinderen uit dit soort gezinnen ook het beste terecht. Je kunt dus wel stellen dat een dergelijk traditioneel gezin in het belang van het kind is.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:10 schreef Triggershot het volgende:
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:11 schreef Triggershot het volgende:
Homoseksualiteit komt ook veelvuldig onder dieren voor dus wat is een afwijking, misschien is heteroseksualiteit wel een afwijking, afhankelijk van je perspectief.
Nee, je hebt het niet goed. Is wat ik zeg nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik zei al, dat zo'n situatie vergelijkbaar is met een (dreigende) scheiding. Dat doe je dus niet met opzet. Of de ouders bij elkaar blijven doet er niet toe, de onwenselijke situatie is er al.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En dan is jouw betere optie: niet scheiden en ongelukkig bij elkaar blijven, omdat dat zo goed is voor de kinderen
Heb ik het goed
Kom nou eens met de bronnen van die 'allerlei onderzoeken'. Dan praten we verderquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:49 schreef Sachertorte het volgende:
In dat geval zijn we het gewoon met elkaar oneens. Het leven is niet mooi en perfect, hoe en met wie je ook opgroeit. Maar het is niet per definitie beter of slechter om op te groeien bij je eigen pap en mam. Dat is imho een veel te gemakkelijke voorstelling van zaken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:04 schreef EgoTrippin het volgende:
Nee, je hebt het niet goed. Is wat ik zeg nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik zei al, dat zo'n situatie vergelijkbaar is met een scheiding. Dat doe je dus niet met opzet. Of de ouders bij elkaar blijven doet er niet toe, de onwenselijke situatie is er al.
Seven. weet al dat ze lesbisch is, en wil een gezin gaan stichten waarbij het kind geen kans krijgt op een normaal gezin. Dat is wat ik noem, opzettelijk een (waarschijnlijk) ongewenste situatie creeeren.
Hoe denk jij dan over de natuurlijke band die een kind met haar echte ouders heeft? Doet dat helemaal niet ter zake? Waarom gaan mensen op late leeftijd nog op zoek naar hun echte ouders, als ze die nooit gekend hebben?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
In dat geval zijn we het gewoon met elkaar oneens. Het leven is niet mooi en perfect, hoe en met wie je ook opgroeit. Maar het is niet per definitie beter of slechter om op te groeien bij je eigen pap en mam. Dat is imho een veel te gemakkelijke voorstelling van zaken.
Die kan heel goed zijn, maar kan ook compleet verneukt zijn. Meer dan dat denk ik er niet over.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:08 schreef EgoTrippin het volgende:
Hoe denk jij dan over de natuurlijke band die een kind met haar echte ouders heeft? Doet dat helemaal niet ter zake?
Ik denk niet dat de natuurlijke band compleet verneukt kan zijn. Dat is iets biologisch. De psychologische en emotionele band kunnen verneukt zijn, maar dat is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Die kan heel goed zijn, maar kan ook compleet verneukt zijn. Meer dan dat denk ik er niet over.
OK. En als die natuurlijke band zó belangrijk is, waarom heeft zo'n 5 tot 10% van alle kinderen en vaders niet eens door dat de band die ze hebben niet biologisch is? Want dat is het percentage kinderen dat stiekem een andere vader heeft.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:58 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Niet waar, een traditioneel gezin is waar het kind opgevoed wordt door de natuurlijke ouders. Volgens mij onderschat je de natuurlijke band die de ouders en het kind dan met elkaar hebben, alsof dat helemaal niet belangrijk is.
Nou, ik denk dat die band wel degelijk alles kan zijn tussen grandioos en compleet verneukt. Maar ook daarover verschillen we dan van mening.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:10 schreef EgoTrippin het volgende:
Ik denk niet dat de natuurlijke band compleet verneukt kan zijn. Dat is iets biologisch. De psychologische en emotionele band kunnen verneukt zijn, maar dat is niet hetzelfde.
En waarom zijn er dan ook mensen die daar helemaal geen behoefte aan hebben en niet op zoek gaan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:08 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Hoe denk jij dan over de natuurlijke band die een kind met haar echte ouders heeft? Doet dat helemaal niet ter zake? Waarom gaan mensen op late leeftijd nog op zoek naar hun echte ouders, als ze die nooit gekend hebben?
Zo onwenselijk vindt die vriendin van mij het anders totaal niet. Haar broer ook niet. Beiden normale gelukkige stabiele mensen in heterorelaties.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:59 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Dat is een van de onwenselijke situaties, waar je een kind niet "weloverwogen" in plaatst.
Wie zegt dat een een gezin met 2 moeders niet normaal is? Voor mij moet een normaal gezin aan een paar voorwaarden voldoen:quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:04 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Nee, je hebt het niet goed. Is wat ik zeg nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik zei al, dat zo'n situatie vergelijkbaar is met een (dreigende) scheiding. Dat doe je dus niet met opzet. Of de ouders bij elkaar blijven doet er niet toe, de onwenselijke situatie is er al.
Seven. weet al dat ze lesbisch is, en wil een gezin gaan stichten waarbij het kind geen kans krijgt op een normaal gezin. Dat is wat ik noem, opzettelijk een (waarschijnlijk) ongewenste situatie creeeren.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:08 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Hoe denk jij dan over de natuurlijke band die een kind met haar echte ouders heeft? Doet dat helemaal niet ter zake? Waarom gaan mensen op late leeftijd nog op zoek naar hun echte ouders, als ze die nooit gekend hebben?
Als iemand zich daar niet van bewust is, is het geen probleem. Overigens zou ik geen anonieme donor willen, als mijn kinderen willen weten wie hun vader is, dan wil ik ze daarop een antwoord geven. Het is overigens géén vereiste dat de biologische vader ook het gewenste rolmodel is. Al zou ik de biologische vader wel met zorg uitkiezen, niet één of andere junk van de straat trekken of zo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK. En als die natuurlijke band zó belangrijk is, waarom heeft zo'n 5 tot 10% van alle kinderen en vaders niet eens door dat de band die ze hebben niet biologisch is? Want dat is het percentage kinderen dat stiekem een andere vader heeft.
Eh, refereer je hier aan een van je eerdere posts? Want die kan ik even niet vinden. Ik denk overigens dat het voornamelijk onwenselijk is vanuit het kind gezien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo onwenselijk vindt die vriendin van mij het anders totaal niet. Haar broer ook niet. Beiden normale gelukkige stabiele mensen in heterorelaties.
Dat ligt eraan welke lading je geeft aan het woord 'afwijking'.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:17 schreef griekjeee het volgende:
Het klopt op zich wel, maar ik kan me voorstellen dat zulke uitspraken niet echt maatschappelijk geaccepteerd zijn.
Veelvuldig? Neen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:11 schreef Triggershot het volgende:
Als voortplanting is waar alles om draait is kinderloosheid dus de afwijking en zijn homo's met kinderen normaler dan hetero's zonder kinderen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:43 schreef Karammel het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat homoseksualiteit een afwijking is. Zoals al eerder gezegd is het leven van vrijwel alle andere organismen gericht op voortplanting. Voortplanten is waar het allemaal om draait. Wat dat betreft is homoseksualiteit een afwijking.
Google maar eens op adoptieproblemen, gebroken gezinnen etc.quote:
Sowee.... jij bent wakkerquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:29 schreef Pokkehontas het volgende:
Als voortplanting is waar alles om draait is kinderloosheid dus de afwijking en zijn homo's met kinderen normaler dan hetero's zonder kinderen.
Nee, dat moet jij doen, want jij begon erover en schijnt de 'allerlei onderzoeken' te kennen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:30 schreef Sachertorte het volgende:
Google maar eens op adoptieproblemen, gebroken gezinnen etc.
Maar aan wie is het om dat te beslissen? Want zo ken ik dus ook genoeg heteroparen die geen kinderen op zouden moeten voeden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:28 schreef Lakitu het volgende:
Wat een belachelijke discussie, het lijkt me meer dan logisch dat het niet het beste voor een kind is als het door een homopaar wordt opgevoed.
Leuk dat je het met me eens bent, maar het zou nog leuker zijn als je ook argumenten had.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:28 schreef Lakitu het volgende:
Wat een belachelijke discussie, het lijkt me meer dan logisch dat het niet het beste voor een kind is als het door een homopaar wordt opgevoed.
Ja, die mogen van mij ook geen kinderen opvoeden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar aan wie is het om dat te beslissen? Want zo ken ik dus ook genoeg heteroparen die geen kinderen op zouden moeten voeden.
Ik heb deze discussie al zovaak zien langskomen op Fok, dat ik geen zin heb om weer in herhaling te vallen. Uiteindelijk luistert er toch niemand.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:32 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Leuk dat je het met me eens bent, maar het zou nog leuker zijn als je ook argumenten had.
De mensen die hun plan al klaar hebben in ieder geval niet...quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:33 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik heb deze discussie al zovaak zien langskomen op Fok, dat ik geen zin heb om weer in herhaling te vallen. Uiteindelijk luistert er toch niemand.
Vriendin van me, ouders kwamen beide uit de kast nadat ze uit elkaar gingen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:24 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Eh, refereer je hier aan een van je eerdere posts? Want die kan ik even niet vinden. Ik denk overigens dat het voornamelijk onwenselijk is vanuit het kind gezien.
Ja, maar wie zegt dat het rolmodel ook daadwerkelijk de biologische papa zal zijn? Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik zou in ieder geval een mannelijk rolmodel in het leven van mijn kinderen willen, maar dat hoeft niet persé de donor te zijn. Het kan ook een homo of hetero zijn die gewoon heel graag voor kinderen wil zorgen zonder dat hij gelijk een relatie moet hebben ofwel een kind moet adopteren. Of een ander (een)ouder gezin. De mannelijke rolmodel kan op vele manieren ingevuld worden.quote:Als antwoord op je andere 2 posts, ik denk dat ons meningsverschil er voornamelijk uit bestaat, dat ik van mening ben dat je het belang van de natuurlijke band onderschat. Dat, en het feit dat de situatie verwarrend is voor het kind. Want waarom vindt mama die andere mevrouw liever dan papa?
En wat hebben die termen te maken met homoseksuele ouders?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Google maar eens op adoptieproblemen, gebroken gezinnen etc.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:28 schreef Lakitu het volgende:
Ik vind die twee quote's elkaar toch tegen spreken op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:33 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik heb deze discussie al zovaak zien langskomen op Fok, dat ik geen zin heb om weer in herhaling te vallen. Uiteindelijk luistert er toch niemand.
De ideeën, Ego, de ideeën. Het is helemaal niet gezegd dat ik ooit kinderen zal krijgen maar áls het lot mij gunstig gezind is en ik vind binnen 10 jaar de vrouw van mijn leven en zij wil ook graag kinderen, dan zou ik het het liefst zo aanpakken. Wie weet heeft zij daar totaal andere ideeën over.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:34 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
De mensen die hun plan al klaar hebben in ieder geval niet...
Waarom zou ik. Ik weet toch dat ik gelijk heb, en ik ga jou toch niet overtuigen (ik vermoed dat je lesbisch bent, en dus ook helemaal niet overtuigd wil worden).quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, dat moet jij doen, want jij begon erover en schijnt de 'allerlei onderzoeken' te kennen.
Hup hup, aan de slag jij
In ieder geval een van de ouders is niet de biologische ouder. De vader c.q. moeder ontbreekt in het gezin. Dat zijn m.i. allemaal geen pluspunten, vanuit het kind gezien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat hebben die termen te maken met homoseksuele ouders?
Dan heeft het lot gelukkig nog genoeg speelruimte om e.e.a. te voorkomenquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
De ideeën, Ego, de ideeën. Het is helemaal niet gezegd dat ik ooit kinderen zal krijgen maar áls het lot mij gunstig gezind is en ik vind binnen 10 jaar de vrouw van mijn leven en zij wil ook graag kinderen, dan zou ik het het liefst zo aanpakken. Wie weet heeft zij daar totaal andere ideeën over.
Flikker op, domme trut.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:42 schreef Seven. het volgende:
Aah, baggertorte heeft geen bewijs en kakelt zijn SPW-boekjes na. Schattig.
Je vergelijkt appels met peren. Want lesbo's en homo's kunnen een twee-oudergezin vormen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
In ieder geval een van de ouders is niet de biologische ouder. De vader c.q. moeder ontbreekt in het gezin. Dat zijn m.i. allemaal geen pluspunten, vanuit het kind gezien.
Het feit dat je gelijk begint te schelden, zegt iets over jouw verbale capaciteiten.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:42 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Dan heeft het lot gelukkig nog genoeg speelruimte om e.e.a. te voorkomen
jij begon, onnozelaartje van me.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het feit dat je gelijk begint te schelden, zegt iets over jouw verbale capaciteiten.
He wat flauwquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Sachertorte het volgende:
Waarom zou ik. Ik weet toch dat ik gelijk heb, en ik ga jou toch niet overtuigen (ik vermoed dat je lesbisch bent, en dus ook helemaal niet overtuigd wil worden).
En wat zegt dat dan over mijn kennisniveau? Of wil je dat ook niet zeggen?quote:Het is overigens te gek voor woorden dat je niet eens bekend bent met adoptieproblematiek, en de problemen in hebroken gezinnen. Dat zegt iets over je kennisniveau.
Juist, dat ontken ik niet. Ik denk echter dat juist het twee ouder gezin niet wezenlijk is, maar het feit dat het gaat om een mannetje en een vrouwtje, die samen een kindje maken. De bloedband dus. Dat ik daarin gelijk heb, blijkt wel uit de problemen die veel adoptiekinderen op latere leeftijd krijgen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren. Want lesbo's en homo's kunnen een twee-oudergezin vormen.
Armoede, honger, ziekte, incest, analfabetisme en criminaliteit ook niet. Maar je punt is....?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
In ieder geval een van de ouders is niet de biologische ouder. De vader c.q. moeder ontbreekt in het gezin. Dat zijn m.i. allemaal geen pluspunten, vanuit het kind gezien.
En als ik nou eens beweer dat die problemen voornamelijk een culturele achtergrond hebben?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:46 schreef Sachertorte het volgende:
Juist, dat ontken ik niet. Ik denk echter dat juist het twee ouder gezin niet wezenlijk is, maar het feit dat het gaat om een mannetje en een vrouwtje, die samen een kindje maken. De bloedband dus. Dat ik daarin gelijk heb, blijkt wel uit de problemen die veel adoptiekinderen op latere leeftijd krijgen.
Baggertorte is een liefdevolle verbastering. Flikker op, domme trut is gewoon dom en ordinair.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
jij begon, onnozelaartje van me.
En dat is dus een kontargument want als die bloedband echt zo belangrijk was, dan voelen zowel ouders als kind haarfijn aan dat ze biologisch niet bij elkaar passen. De biologische band doet er pas toe op het moment dat de vader en kind het rationeel weten. Aangeleerd gedrag dus en niet natuurlijk gedrag.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Juist, dat ontken ik niet. Ik denk echter dat juist het twee ouder gezin niet wezenlijk is, maar het feit dat het gaat om een mannetje en een vrouwtje, die samen een kindje maken. De bloedband dus. Dat ik daarin gelijk heb, blijkt wel uit de problemen die veel adoptiekinderen op latere leeftijd krijgen.
Die kies je niet. Dit kies je welbewust. Beter van niet, denk ik zo. Maar ik ga het je niet verbieden hoor, doe wat je niet laten kan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Armoede, honger, ziekte, incest, analfabetisme en criminaliteit ook niet. Maar je punt is....?
Dan geloof ik je niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En als ik nou eens beweer dat die problemen voornamelijk een culturele achtergrond hebben?
Nou, dan geloven we elkaar niet. Opgelostquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:51 schreef Sachertorte het volgende:
Dan geloof ik je niet.
Die kies je wel. Feitelijk zeg je dat hetero's slachtoffers zijn van hun omstandigheden maar dan toch gewoon voor kindjes moeten gaan, ondanks dat ze geen rooie rotcent hebben bijvoorbeeld. Hoeveel egotrippende hetero's beginnen aan kinderen ondanks the odds? Ook dat is een bewuste keuze.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:50 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die kies je niet. Dit kies je welbewust. Beter van niet, denk ik zo. Maar ik ga het je niet verbieden hoor, doe wat je niet laten kan.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Baggertorte is een liefdevolle verbastering.
Klopt. Oog om oog, tand om tand.quote:Flikker op, domme trut is gewoon dom en ordinair.![]()
Dat is echt onzin. Ik ken toevallig (als we even op de persoonlijke toer mogen gaan) iemand waarvan de vader niet de biologische vader is. Dat wist ze al lang voor het verteld werd, gewoon omdat er veel te weinig overeenkomsten waren. Zo herken ik van mezelf een heleboel terug in mijn ouders, en dat geldt voor zoveel mensen om me heen. Voor de geadopteerden geldt dat dan weer niet. Voor mijn (biologische) familie ga ik ook onvoorwaardelijk door het vuur (d.i. tot aan zelfopoffering aan toe), dat doe ik bij vrienden e.d. niet. Het zijn toch je eigen genen, he.quote:[..]
En dat is dus een kontargument want als die bloedband echt zo belangrijk was, dan voelen zowel ouders als kind haarfijn aan dat ze biologisch niet bij elkaar passen. De biologische band doet er pas toe op het moment dat de vader en kind het rationeel weten. Aangeleerd gedrag dus en niet natuurlijk gedrag.
hier breek ik toch even in in de discussie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Ik ken toevallig (als we even op de persoonlijke toer mogen gaan) iemand waarvan de vader niet de biologische vader is. Dat wist ze al lang voor het verteld werd, gewoon omdat er veel te weinig overeenkomsten waren. Zo herken ik van mezelf een heleboel terug in mijn ouders, en dat geldt voor zoveel mensen om me heen. Voor de geadopteerden geldt dat dan weer niet. Voor mijn (biologische) familie ga ik ook onvoorwaardelijk door het vuur (d.i. tot aan zelfopoffering aan toe), dat doe ik bij vrienden e.d. niet. Het zijn toch je eigen genen, he.
1 uitzondering maakt geen regel. En verder: 5 tot 10% van de kinderen heeft een andere biologische vader zonder het te weten en die merken het bijna allemaal niet. Ik vermoed dat je kennis rationele aanwijzingen had. Volgens jouw definitie ben ik van mijn vader niet het biologische kind. Dat maakt het dus geen regel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
[..]
Klopt. Oog om oog, tand om tand.![]()
[..]
Dat is echt onzin. Ik ken toevallig (als we even op de persoonlijke toer mogen gaan) iemand waarvan de vader niet de biologische vader is. Dat wist ze al lang voor het verteld werd, gewoon omdat er veel te weinig overeenkomsten waren. Zo herken ik van mezelf een heleboel terug in mijn ouders, en dat geldt voor zoveel mensen om me heen. Voor de geadopteerden geldt dat dan weer niet. Voor mijn (biologische) familie ga ik ook onvoorwaardelijk door het vuur (d.i. tot aan zelfopoffering aan toe), dat doe ik bij vrienden e.d. niet. Het zijn toch je eigen genen, he.
Ik denk inderdaad dat je in zo'n situatie beter geen kinderen kunt krijgen, gezien vanuit het kind.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die kies je wel. Feitelijk zeg je dat hetero's slachtoffers zijn van hun omstandigheden maar dan toch gewoon voor kindjes moeten gaan, ondanks dat ze geen rooie rotcent hebben bijvoorbeeld.
Denk je dat ik dat wenselijk vind?quote:Hoeveel egotrippende hetero's beginnen aan kinderen ondanks the odds? Ook dat is een bewuste keuze.
Oh, ik denk wel dat ze er meer over nadenken. Maar met dat nadenken kunnen ze 'hun' (hun tussen aanhalingstekens, want het is geen gezamenlijk kind) kind nog altijd niet een bloedband van twee liefhebbende ouders bieden. Ook leuk: ben je bekend met het gegeven dat moeders de ontlasting van hun eigen kind (= biologisch) niet vinden stinken, of althans veel minder dan van niet biologische kinderen? De biologie heeft allerlei van dit soort zaken ingebouwd, om de eigen genen te kunnen laten overleven. Het is aanmatigend om te denken dat je miljoenen jaren van dit soort evolutie met je cultuuropvattingen wel even kunt passeren. Dit zit diep ingebakken, heel diep (anders waren we ook allemaal al lang uitgestorven geweest...).quote:Ik denk dat homokoppels er honderd keer beter bij stilstaan dan de gemiddelde hetero's. Juist omdat het in de praktijk lastiger is.
Ja, ben ik bekend mee. Ik zeg ook niet dat de cultuuropvattingen de natuur aanpassen. Maar wél dat de natuur van de mens er in deze tijden gewoon niet meer toe doet omdat we daar allemaal, homo en hetero, aan voorbij hollen met onze moderne wensen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat je in zo'n situatie beter geen kinderen kunt krijgen, gezien vanuit het kind.
[..]
Denk je dat ik dat wenselijk vind?
[..]
Oh, ik denk wel dat ze er meer over nadenken. Maar met dat nadenken kunnen ze 'hun' (hun tussen aanhalingstekens, want het is geen gezamenlijk kind) kind nog altijd niet een bloedband van twee liefhebbende ouders bieden. Ook leuk: ben je bekend met het gegeven dat moeders de ontlasting van hun eigen kind (= biologisch) niet vinden stinken, of althans veel minder dan van niet biologische kinderen? De biologie heeft allerlei van dit soort zaken ingebouwd, om de eigen genen te kunnen laten overleven. Het is aanmatigend om te denken dat je miljoenen jaren van dit soort evolutie met je cultuuropvattingen wel even kunt passeren. Dit zit diep ingebakken, heel diep (anders waren we ook allemaal al lang uitgestorven geweest...).
Ja, ook biologische ouders kunnen slechte ouders zijn. Ik denk echter dat als alle andere omstandigheden gelijk zijn, biologische ouders te preferen zijn. Dat is eigenlijk mijn kernpunt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
hier breek ik toch even in in de discussie.
ik heb mijn jeugd 'mogen' opgroeien bji mijn biologische ouders die mij en mijn broertje op zijn zachtst gezegd nou niet bepaald vriendelijk behandelden.
Doe mij dan maar niet-biologische ouders die wel gewoon van je houden en niet op de meest rare manieren verrampeneren. En nee, ik overdrijf niets. En helaas zijn mijn broertje en ik niet de enigen die dit hebben 'mogen' ervaren bij zijn of haar biologische ouders.
Die onvoorwaardelijke biologische-ouderliefdeshit mag van mij zo in de kliko. En ik durf te wedden dat ik daar niet alleen in sta die daar zo over denkt
En verder allemaal: hou het ajb een beetje fatsoenlijk naar elkaar toe. Schelden of verwensingen maken de discussie onvolwaardig. Thanks.
Ze had geen rationele aanwijzingen, en ze ´wist´ het al op zeer jeudige leeftijd, waar haar niets was verteld. Gewoon, omdat ze helemaal niet leek op haar vader, ze voelde geen verwantschap. Overigens een prima vader, maar toch niet als ´echt´.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
1 uitzondering maakt geen regel. En verder: 5 tot 10% van de kinderen heeft een andere biologische vader zonder het te weten en die merken het bijna allemaal niet. Ik vermoed dat je kennis rationele aanwijzingen had. Volgens jouw definitie ben ik van mijn vader niet het biologische kind. Dat maakt het dus geen regel.
Een bloedband houdt lang niet altijd het hebben van twee liefhebbende ouders in en géén bloedband hebben sluit niet het wél hebben van twee liefhebbende ouders uit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:09 schreef Sachertorte het volgende:
Maar met dat nadenken kunnen ze 'hun' (hun tussen aanhalingstekens, want het is geen gezamenlijk kind) kind nog altijd niet een bloedband van twee liefhebbende ouders bieden.
OK, mijn kernpunt is dus dat dat in deze tijden een achterhaald standpunt is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, ook biologische ouders kunnen slechte ouders zijn. Ik denk echter dat als alle andere omstandigheden gelijk zijn, biologische ouders te preferen zijn. Dat is eigenlijk mijn kernpunt.
Ik ben me er van bewust dat ik eigenlijk vrij weinig sturing heb over mijn diepste drijfveren, zeg maar gerust bijna niets. Ik kan het mooi beschouwen, maar daar houdt de invloed van de ratio wel zo´n beetje op. Ik denk dat daar ook de kern van ons meningsverschil ligt. Ik denk dat nature voor het overgrote deel bepalend is, waar jij meer een nurture lijn kiest.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, ben ik bekend mee. Ik zeg ook niet dat de cultuuropvattingen de natuur aanpassen. Maar wél dat de natuur van de mens er in deze tijden gewoon niet meer toe doet omdat we daar allemaal, homo en hetero, aan voorbij hollen met onze moderne wensen.
mjah, daarin verschillen we dan van meningquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, ook biologische ouders kunnen slechte ouders zijn. Ik denk echter dat als alle andere omstandigheden gelijk zijn, biologische ouders te preferen zijn. Dat is eigenlijk mijn kernpunt.
kan heel goed hoorquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ze had geen rationele aanwijzingen, en ze ´wist´ het al op zeer jeudige leeftijd, waar haar niets was verteld. Gewoon, omdat ze helemaal niet leek op haar vader, ze voelde geen verwantschap. Overigens een prima vader, maar toch niet als ´echt´.
Nou, ik denk dat je na zo´n lange periode heel moeilijk een natuurlijk band opbouwt. Dit meisje had haar ouders eigenlijk nooit gekend, je begint vanaf nul. Dat vereist flink investeren, en dat op zo´n afstand, dus kans van slagen niet erg groot. Daarbij had ze al liefhebbende adoptieouders.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
mjah, daarin verschillen we dan van mening.
Als je ook ziet hoe historisch gezien kinderen werden opgevoed door alle vrouwen van de stam en niet specifiek en alleen de moeder, vaak zelfs zonder vader die weken van kamp weg was op jacht....
Tuurlijk, biologische ouders kan heel prima werken, maar of het persée beter is als niet biologische ouders? Nee. Dat denk ik niet. En het gegeven dat geadopteerde kinderen hun biologische ouders willen zoeken zit hem meestal meer gegeven in natuurlijke nieuwsgierigheid dan wat anders.
En ja, daar ken ik in persoonlijke sfeer een voorbeeld van. Indonesische meisje, geadopteerd toen ze 2 was. Op 16 jarige leeftijd samen met haar niet biologische ouders gaan zoeken naar haar 'echte' ouders. Gevonden, gesproken, was spannend, emotioneel en what not, maar ze is gewoon mee terug gegaan naar Nederland en heeft ze nooit meer gezien. Dat is nu bijna 20 jaar geleden. Ze zei dat ze wel een soort van band voelde, maar dat dat meer een gevoel was omdat dat van haar werd verwacht dan wat anders. Ze denkt nog wel eens aan ze, maar voelt er zeer weinig tot niets mee. En dan is zei een van de warmste personen die ik ken.
Wat dat betreft is het allemaal heel erg gelegen aan de omstandigheden denk ik. En tja, de een zal wel zichzelf helemaal verliezen in de net gevonden biologische ouders, waar de ander reageert zoals die kennis van mij. En alles wat er tussen zit.
Dat is toch gewoon een rationele aanwijzing?quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ze had geen rationele aanwijzingen, en ze ´wist´ het al op zeer jeudige leeftijd, waar haar niets was verteld. Gewoon, omdat ze helemaal niet leek op haar vader, ze voelde geen verwantschap. Overigens een prima vader, maar toch niet als ´echt´.
Ja hallo, je lijkt praktisch nooit op mensen die geen familie van je zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een rationele aanwijzing?
En die vinden het natuurlijk ook helemaal niet erg als ze daar tenslotte achter komen...quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
1 uitzondering maakt geen regel. En verder: 5 tot 10% van de kinderen heeft een andere biologische vader zonder het te weten en die merken het bijna allemaal niet.
Ja, maar dat is dan weer het rationele gebeuren. Voor die tijd interesseert het ze niet eens en gaan ze er klakkeloos vanuit dat het in orde is. Ze voelen zelden dat er geen biologische band is met hun vader.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:33 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
En die vinden het natuurlijk ook helemaal niet erg als ze daar tenslotte achter komen...
Nee maar dit maakt je wel 100% bi. Niets mis mee, en dat meen ik, twee van mijn goede vrienden zijn 100% homo en ik respecteer ze misschien wel juist daarom des te meer. Maar ik als 100% hetero, walg eigenlijk al bij het zien van een piemel. En NEE ik ben niet homofoob, want ik knuffel mijn vrienden zo af en toe. En op de sportschool douche ik ook gewoon met mannen zonder me te generen of ergens over te denken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:32 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Eens een keer een homoseksueel contact maakt je geen homo. Je moet echt sterke voorkeuren in die richting hebben dan. En zo bezien worden mijn cijfers inderdaad door wiki bevestigd, ik zit zelfs nog aan de hoge kant.
Geadresseerd aan 'Seven' en consorten:quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:42 schreef Seven. het volgende:
Aah, baggertorte heeft geen bewijs en kakelt zijn SPW-boekjes na. Schattig.
Wat kan niet duidelijker zijn?????quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:12 schreef isogram het volgende:
In plaats van een lange tekst, heb ik een afbeelding gemaakt om mijn mening weer te geven:
[ afbeelding ]
Duidelijker dan dit kan ik niet zijn.
En wiens schuld is dat?quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:27 schreef TeaserRay het volgende:
[..] kinderen kunnen dan in de wereld en op school gediscrimineerd gaan worden omdat de ouders anders zijn.
Ik niet. Ik kan het niet duidelijker uitbeelden dan hoe ik met dat plaatje heb gedaan. Dit is mijn opvatting en reëel gezien ook de waarheid. Klinkt arrogant, maar je moet feitelijk kijken naar begrippen als 'sekse' (wat geslacht betekent) en wat we verstaan onder seksualiteit. Ik versta onder seks: gemeenschap tussen twee wilsbekwame mensen. Alles wat binnen die definitie valt, betitel ik als variatie. Alles wat er niet binnenvalt, betitel ik als afwijking. Voorbeelden zijn pedofilie, polygamie, necrofilie, etc.quote:
Ik zou het redelijk met je eens zijn als het kind uitsluitend de ouders zag in zijn leven. De invloed (goed en fout) van anderen dan de ouders alleen laat je helemaal buiten beschouwing en dáár ga je de mist in.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:27 schreef TeaserRay het volgende:
Dus als je in de volle overtuiging bent dat homo's / lesbo's perfect kinderen kunnen opvoeden, dan heb je het mis. Strikt genomen kunnen ze dat WEL... maar er zijn vele psychologische invloeden die dat heeft op een kind en het ervaren van een eigen seksuele identiteit.
quote:En misschien is dit wel een vooroordeel, maar ik zou mij voor kunnen stellen, omdat ik denk dat ik dat zou doen als ik homo was: dat je bijna prefereert dat je kinderen een dergelijk hang naar homoseksualiteit ook hebben.
Geen waardeoordeel maar de waarheid? Je maakt een grapjequote:GEEN WAARDEOORDEEL. ALLEEN DE WAARHEID
Beter lezen. Waar polygamie afwijkt is op het getal twee, niet op de wilsbekwaamheid. De voorbeelden van afwijkingen heb ik vlug gekozen; het is niet zo bijster relevant, het gaat me meer om de gedachte erachter: normale vormen van seksualiteit (variaties) en abnormale vormen (afwijkingen).quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:42 schreef Seven. het volgende:
Sinds wanneer heeft polygamie met wilsonbekwaamheid te maken?
Afkeuren is een groot woord, maar heel erg wenselijk acht ik het niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:55 schreef Qebbel het volgende:
@ Sachertorte: Het komt bij lesbiennes nog al eens voor dat er voor een donor wordt gekozen die familie is van de ander, zodat van beide kanten het kind bloedverwant is. En zo kunnen homo's er ook voor kiezen een zus of nicht als draagmoeder te vragen met het sperma van de ander.
Keur je dit dan ook af (beetje grof gezegd)?
Nee nee, dat is een gevoelskwestie. Het heeft weinig met rationaliteit te maken, als dat zo was kan ik me niet voorstellen dat er iemand een probleem mee zou hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan weer het rationele gebeuren. Voor die tijd interesseert het ze niet eens en gaan ze er klakkeloos vanuit dat het in orde is. Ze voelen zelden dat er geen biologische band is met hun vader.
Nou, het zegt in dusverre iets positiefs, wat al eerder is genoemd in dit topic: homostellen zullen er hoogstwaarschijnlijk minder snel een potje van maken (gemiddeld gezien) dan heterostellen, omdat ze nooit per ongeluk zwanger kunnen worden, of ongewenst kinderen op de wereld kunnen zetten!quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:27 schreef TeaserRay het volgende:
[..]
Geadresseerd aan 'Seven' en consorten:
Ieder zijn mening... heb géén enkel probleem met homoseksualiteit in context dat twee mensen die bij elkaar horen een innige relatie aangaan, dus ook homosex hebben enz. Ik heb een huisgenoot één van m'n beste vrienden (die van z'n relaties overigens een complete puinzooi maakt) die ik avond na avond moet horen, stoor ik mij niet aan en in de zin dat het gedrag zou afwijken van de norm, heb ik allang mijn vrede gesloten met het feit dat dit kan...
Maar gezinnen waarin beide ouders van gelijke sexe zijn, dat komt op mij nogal vreemd over. En dit is niet in het voordeel van het kind. Een argument als: ja maar, sommige heterostellen maken er een potje van, wij kunnen het vast beter... dat vind ik een zwak argument. Dat zegt niets positiefs over homohuwelijk + kind in het algemeen. Da's alleen maar iets anders afzeiken zodat het 'eigen' wel goed lijkt.
quote:Mannen (baby's/kinderen/volwassenen) hebben een voorbeeld nodig om naar op te kijken van hun eigen sexe, dit is bewezen. En zij hebben het nodig een innige familierelatie aan te gaan met iemand van het andere geslacht om zo ook om te leren gaan met het andere geslacht. Respectievelijk de vader en de moeder (het is niet voor niets dat mannen vaak op vrouwen vallen die in meer of mindere mate op hun moeder lijken in gedrag en uiterlijk).
Vrouwen (baby's/kinderen/volwassenen) hebben ook een voorbeeld nodig om naar op te kijken van hun eigen sexe. En zij hebben het ook nodig een innige familierelatie aan te gaan met iemand van het andere geslacht om zo ook om te leren gaan met het andere geslacht. Respectievelijk de moeder en de vader (het is niet voor niets dat mannen vaak op vrouwen vallen die in meer of mindere mate op hun moeder lijken in gedrag en uiterlijk).
Nog een keer bull shit. Over onderzoeken gesproken: ga maar eens zoeken naar onderzoeken naar kinderen van homoseksuele ouders. Het blijkt juist dat zij het uitstekend doen in de maatschappij, ze in hun jeugd absoluut niet ongelukkiger zijn geweest dan andere kinderen en er totaal geen zorgelijke verschillen te vinden zijn tussen hun en de rest. Even geen zin meer om de bron op te zoeken, maar stond onlangs nog een heel stuk over in de NRC Next en de Metro.quote:Hierop verder geredeneerd, is het zo dat mannen mannen blijven wat voor etiket ze seksueel ook op hebben geplakt gekregen door hunzelf of de maatschappij. Daar horen ook bepaalde kenmerken bij. Mannenkenmerken. En als je dat gaat bagataliseren, dan stuit je op twee (bijvoorbeeld mannelijke) ouders die een soort "midden" zijn in hun gedrag. Het zijn mannen met zegmaar soms zachte vrouwelijke kenmerken. Andersom zijn het dan vaak vrouwen met wat meer pontificale trekken die normaal mannen ook hebben. Je krijgt een soort gemiddelden.
De man en vrouw zijn qua overbrengen van gedrag en kenmerken juist sterk OMDAT ze uitersten zijn van elkaar. OMDAT ze veel van elkaar verschillen. Mannen en vrouwen heffen elkaar letterlijk op en vullen elkaar aan (dan wil ik niet gaan lopen beweren dat dit 'spiritueel/individueel/conseptueel' niet kan met gelijke stellen / homostellen), maar het zijn die uitersten die een kind nodig heeft om te leren kennen wat jij zelf bent. Óf een man óf een vrouw. En het is geen waardeoordeel, maar we weten allemaal homo's inclusief, dat homoseksuelen qua gedrag, temperament en andere kenmerken leunen naar hun seksuele tegenpool.
Dus als je in de volle overtuiging bent dat homo's / lesbo's perfect kinderen kunnen opvoeden, dan heb je het mis. Strikt genomen kunnen ze dat WEL... maar er zijn vele psychologische invloeden die dat heeft op een kind en het ervaren van een eigen seksuele identiteit.
JOUW waarheid. Maar niet de mijne en ik denk ook niet van heel veel anderen! En kinderen die gediscrimineerd worden op school: ben jij vroeger nooit gepest? Het hangt er maar net vanaf hoe de school ermee omgaat. Kinderen kunnen juist heel flexibel zijn. Ouders daarintegen kunnen struikelblokken vormen. Ik hoop dat als jouw kind in de klas komt bij iemand met homo ouders, dat je hem toch deze onzin niet bijbrengt. Laat staan als je kind zelf homo blijkt te zijn.quote:En misschien is dit wel een vooroordeel, maar ik zou mij voor kunnen stellen, omdat ik denk dat ik dat zou doen als ik homo was: dat je bijna prefereert dat je kinderen een dergelijk hang naar homoseksualiteit ook hebben. En dan vind ik de wens dat je kinderen perfect in de samenleving passen en dat je dus NIET hoopt op een dergelijk identiteit voor je kind, dan denk ik dat je verkeert redeneert. Een zorgeloze jeugd zonder vragen over eigen seksualiteit voor je kinderen die opgroeien in een homogezin, kan MISSCHIEN, maar dan krijg je een andere; kinderen kunnen dan in de wereld en op school gediscrimineerd gaan worden omdat de ouders anders zijn.
GEEN WAARDEOORDEEL. ALLEEN DE WAARHEID
Niet mee eens. De norm is dat je op den duur seksuele gevoelens ontwikkelt als mens (op een kleine groep aseksuelen na) en die gevoelens kunnen zich dan richten op het andere geslacht, zelfde geslacht of allebei. Seks is meer dan alleen een manier van voortplanting. Je kunt seks hebben zonder dat het leidt tot voortplanting. Zelfs omgekeerd kan: je kunt je voortplanten zonder dat er seks bij komt kijken.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:53 schreef WTFbbq het volgende:
Niks mis met homoseksuelen, maar het is duidelijk een afwijking van de norm: je aangetrokken voelen tot het andere geslacht. Anders is voortplanting niet mogelijk en was den mensch er niet eens geweest.
Als een gen iets veroorzaakt, is dat nog niet meteen een afwijking. Er zijn ook genen die ervoor zorgen dat mensen blauwe ogen of blond haar krijgen. Ik zou zoiets kenmerken willen noemen, in plaats van afwijkingen.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:53 schreef WTFbbq het volgende:
Dit heeft er naar mijn mening voor gezorgd dat homoseksuele genen door de jaren heen hebben kunnen 'overleven' in de genenpoel. Want het ís een genetische afwijking. Wacht een jaar of x en denk dan aan deze post terug wanneer het gen dat homoseksualiteit veroorzaakt gevonden wordt.
Homoseksueel zijn hangt niet af van maatschappelijke acceptatie. Je homoseksueel gedragen voor een bepaalde groep mensen wel. Een kind van een homo is niet automatisch een homo, net zo min als dat het kind van een hetero automatisch hetero is...quote:Op woensdag 4 november 2009 00:53 schreef WTFbbq het volgende:
Aardig detail aan deze visie is dat wanneer de maatschappij homoseksualiteit volledig accepteert, deze vrijwel geheel zal verdwijnen omdat homoseksuelen zich dan niet langer gedwongen zullen voelen aan het heteroseksuele standaardbeeld te voldoen, waarmee ze zich meer dan eens voortplanten tegen hun natuur in. Dit gaat uiteraard slechts op wanneer er geen kunstmatige ingrepen als draagmoeders oid aan te pas komen.
nee, sex is om je driften en lusten bot te vieren , eventuele voortplanting is soms het gevolg, (al dan niet gewenst)quote:Op woensdag 4 november 2009 02:04 schreef LongTallErnie het volgende:
het is een afwijking en tegen de natuur in
sex is bedoeld om ons voort te planten
2 mannen alleen kunnen nooit
2 vrouwen alleen ook niet
het ei en het zaad moet bij elkaar (zo werkt de natuur)
en dat kan alleen met 'n man EN 'n vrouw
Bij mensen gaat dat al lang niet meer op. Gezinnen met 13 of meer kinderen zie ik in ieder geval niet zo heel erg veel meer..quote:Op woensdag 4 november 2009 02:04 schreef LongTallErnie het volgende:
quote:Op woensdag 4 november 2009 02:04 schreef LongTallErnie het volgende:
2 mannen alleen kunnen nooit
2 vrouwen alleen ook niet
het ei en het zaad moet bij elkaar (zo werkt de natuur)
en dat kan alleen met 'n man EN 'n vrouw
Tof filmpje!quote:Op woensdag 4 november 2009 09:56 schreef Qebbel het volgende:
Zoals beloofd, filmpje:
Opvoeden doe je zo Twee moeders, een gezin.
Wel schrijnend dat zelfs de kinderen van lesbo's zo geindoctrineerd worden door de "buitenwereld" dat ze gaan denken dat gezinnen met twee moeders niet kunnen.quote:
Ja. Maar die twee pakken het dan wel weer relaxt op, tenminste, dat lijkt toch zo.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wel schrijnend dat zelfs de kinderen van lesbo's zo geindoctrineerd worden door de "buitenwereld" dat ze gaan denken dat gezinnen met twee moeders niet kunnen.
MIsschien nu, maar ik kan me levendig voorstellen dat ze wel even moesten slikken.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja. Maar die twee pakken het dan wel weer relaxt op, tenminste, dat lijkt toch zo.
wat ik dan wel weer denk bij die twee is; ze vallen op vrouwen terwijl ze er beide bepaald niet vrouwelijk uitzien. dan denk ik, dan kun je toch net zo goed alsnog een vent nemenquote:Op woensdag 4 november 2009 09:56 schreef Qebbel het volgende:
Zoals beloofd, filmpje:
Opvoeden doe je zo Twee moeders, een gezin.
De domheid...quote:Op woensdag 4 november 2009 12:16 schreef apenkutkop het volgende:
[..]
wat ik dan wel weer denk bij die twee is; ze vallen op vrouwen terwijl ze er beide bepaald niet vrouwelijk uitzien. dan denk ik, dan kun je toch net zo goed alsnog een vent nemen
Je kunt net zogoed iemand genezen van homo zijn als dat je iemand zijn lievelingskleur kunt veranderen naar goudkleurigquote:Op woensdag 4 november 2009 15:07 schreef ninedollarbill het volgende:
Afwijking of niet, homoseksuelen blijven bestaan.
Daar doe je niks aan. People die iemand proberen te 'genezen' (wat natuurlijk belachelijk is, ook al bestaan er wel priesters in vooral Amerika die het proberen) 'genezen' dan misschien wel 1 iemand, maar elders zal er weer een homoseksueel geboren worden.
Ik heb zelf geen problemen met homo's/lesbiennes, aangezien zij ook tot mijn vriendenkring behoren.
Men vergeet vaak gewoon dat we allemaal mensen zijn, ongeacht wel ras of afkomst, of seksuele voorkeur!
Voor wie? Niet voor de mannen in ieder geval!quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |