abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 17:42:45 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74391875
Is homoseksualiteit een afwijking?
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:08 schreef Otis2.0 het volgende:
Vanmorgen las ik in de krant dat er nogal wat ophef is ontstaan over een uitspraak van Emile Ratelband. Deze man heeft naar verluid gezegd dat homoseksualiteit een afwijking is, en daar was men niet bepaald over te spreken.
Nu ging ik eens nadenken, en ik bedacht me dat als je er op een biologische/wetenschappelijke manier naar kijkt, die uitspreek best eens zou kunnen kloppen. Immers, we (mensen en dieren) zijn hier toch biologisch gezien met z'n allen op deze aarde om ons voort te planten. Homoseksuelen kunnen dit niet, hoe je het ook wendt of keert. In dat opzicht kan ik me best voorstellen dat homoseksualiteit als afwijking wordt gezien.
Ik heb sinds de derde klas op de middelbare school geen biologie meer gekregen dus mijn kennis op dit gebied stelt héél erg weinig voor, maar misschien is hier iemand die uitsluitsel kan geven.
Is homoseksualiteit een afwijking?

Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat ik dit op geen enkele manier neerbuigen/respectloos/denigrerend over homo's bedoel.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 4 november 2009 @ 17:43:05 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74391885
Lapo:
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vrouwelijk homoseksualiteit is geen afwijking, maar een verrijking.
Voor wie? Niet voor de mannen in ieder geval! .

En je meent toch niet serieus dat homoseksualiteit af te leren is? .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 4 november 2009 @ 17:44:09 #3
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_74391916
Lesbo's zijn alleen maar lekker in films, in het echt zijn het vaak lelijke manwijven

Ik ken wel 1 lekkere lesbo trouwens. Dus ze bestaan wel.
of niet
  woensdag 4 november 2009 @ 17:44:15 #4
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_74391920
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Lapo:
[..]

Jawel als je een negert gelijk iemand in zn kontje laat boren zonder dat hij dat gewent is wilt die het nooit meer en wilt die alleen nog maar aan kutjes likken.
pi_74391948
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Lapo:
[..]

Waarom niet?

Na een gegeven moment is het gewoon tijd om volwassen te worden.
pi_74391967
Hoe kan iemands geaardheid nu een afwijking zijn
In de natuur zijn ook niet alle dieren hetero

Ik vind het wel een afwijking als je jezelf als bisexueel voordoet puur en alleen om aandacht te trekken (dit slaat dan meestal op vrouwen)
Gewoon jezelf zijn en daar ook voor uit durven komen vind ik erg aantrekkelijk en kan ik ook zeer waarderen
  woensdag 4 november 2009 @ 17:46:30 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74391976
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom niet?

Ja doei .
Overduidelijke troll.
Niet meer actief op Fok!
  Boks-Chick woensdag 4 november 2009 @ 17:49:12 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_74392043
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja doei .
Overduidelijke troll.
Nope, dit is zijn geloofsovertuiging
Lees het hele vorige topic nog even door
lolwut
  woensdag 4 november 2009 @ 17:49:53 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74392066
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:49 schreef BrandX het volgende:

[..]

Nope, dit is zijn geloofsovertuiging
Lees het hele vorige topic nog even door
Ben bezig .
Niet meer actief op Fok!
pi_74392114
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja doei .
Overduidelijke troll.
Mijn ervaring leert me dat mensen die normaal zijn opgevoed, onder normale omstandigheden in een normaal gezin, normaal omgeving dat ze ook gewoon normaal hetero zijn. Bij de homo's die ik tot nu toe ben tegengekomen 'mankeert' er altijd wel iets aan de omgeving of aan de opvoeding, is het altijd onder invloed van externe factoren wat ze indirect aanzet tot homofilie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2009 17:51:26 ]
pi_74392124
als je met een afwijking, iets onnatuurlijks bedoeld dan wel ja.
pi_74392145
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom niet?

Als je dit soort gedachten aanhangt wat doe je hier dan nog, je zorgt alleen maar voor ellende voor heel veel mensen.
pi_74392159
Natuurlijk is het instinctief een afwijking, het gaat er toch om of je die afwijking accepteert of niet, waarom moet alles zo moeilijk zijn?
Natuurlijk gezien zou de mensheid uitsterven als iedereen homo of lesbisch was, maar de paar procent die het zijn, doen hun best maar. Andermans probleem toch niet?
pi_74392179
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:51 schreef JayKudo het volgende:

[..]

Als je dit soort gedachten aanhangt wat doe je hier dan nog, je zorgt alleen maar voor ellende voor heel veel mensen.
Bepaalde geluiden mogen we dus niet laten horen omdat ze tegen een zekere sentiment zijn?
pi_74392180
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mijn ervaring leert me dat mensen die normaal zijn opgevoed, onder normale omstandigheden in een normaal gezin, normaal omgeving dat ze ook gewoon normaal hetero zijn. Bij de homo's die ik tot nu toe ben tegengekomen 'mankeert' er altijd wel iets aan de omgeving of aan de opvoeding, is het altijd onder invloed van externe factoren wat ze indirect aanzet tot homofilie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff onzin.

Kom eens met wat voorbeelden.
pi_74392225
Wat miij betreft is het een aangeboren afwijking, aangezien homo's niet kunnen voortplanten. Het is een afwijkende geaardheid. Dat gezegd hebbende, zijn ze wat mij betreft exact gelijkwaardig aan hetero's.
pi_74392236
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:52 schreef IHVK het volgende:

[..]

Pff onzin.

Kom eens met wat voorbeelden.
Wat is jouw ervaring met de homo's die ik ben tegengekomen? Ik heb het over de mensen die ik ken.
pi_74392264
Homo's is een natuurlijk middel om overbevolking tegen te gaan. Want overbevolking leidt tot schaarste van dingen zoals voedsel waardoor het soort zal uitsterven.
pi_74392278
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:53 schreef TimMer1981 het volgende:
Wat miij betreft is het een aangeboren afwijking, aangezien homo's niet kunnen voortplanten. Het is een afwijkende geaardheid. Dat gezegd hebbende, zijn ze wat mij betreft exact gelijkwaardig aan hetero's.
Mwuah, je kunt een vrouw ook als middel gebruiken - of wie weet in de toekomst een buis in de eigen buik - en alsnog homo blijven, is het na technische vooruitgang geen afwijking meer dan?
pi_74392287
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is jouw ervaring met de homo's die ik ben tegengekomen? Ik heb het over de mensen die ik ken.
Ik vind dat je je eigen ervaringen extrapoleert over een hele groep. Dat vind ik onzin.

En je noemt bijvoorbeeld geen voorbeelden. Zo van 'ja ze hadden allemaal paarse huizen' of iets dergelijks. Dus ik vroeg me af wat hun dan mankeerde.
pi_74392325
Maar goed, dan is homoseksualiteit bij dieren dus ook aangeleerd?
pi_74392336
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:55 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik vind dat je je eigen ervaringen extrapoleert over een hele groep. Dat vind ik onzin.

En je noemt bijvoorbeeld geen voorbeelden. Zo van 'ja ze hadden allemaal paarse huizen' of iets dergelijks. Dus ik vroeg me af wat hun dan mankeerde.
Hoe komt het dat je dan mijn ervaring onzin noemt, zonder inhoudelijke voorbeelden te hebben gehad, maar toch te vragen naar voorbeelden van iets dat je onzin vindt. Ill pass that logic.
pi_74392343
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:52 schreef Lamon. het volgende:
Natuurlijk is het instinctief een afwijking, het gaat er toch om of je die afwijking accepteert of niet, waarom moet alles zo moeilijk zijn?
Natuurlijk gezien zou de mensheid uitsterven als iedereen homo of lesbisch was, maar de paar procent die het zijn, doen hun best maar. Andermans probleem toch niet?
Ik ben het eens ( ) met Lamon.

Het is een afwijking in de zin van dat ze 'afwijken van de eenheidsworst', het is een kleine groep die anders is.

Geen afwijking als in: handicap of ziekte
pi_74392360
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bepaalde geluiden mogen we dus niet laten horen omdat ze tegen een zekere sentiment zijn?
Nee omdat homoseksualiteit geen keuze is integenstelling tot een geloof. Dus jij valt mensen aan op iets waar ze niets aan kunnen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')