quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:08 schreef Otis2.0 het volgende:
Vanmorgen las ik in de krant dat er nogal wat ophef is ontstaan over een uitspraak van Emile Ratelband. Deze man heeft naar verluid gezegd dat homoseksualiteit een afwijking is, en daar was men niet bepaald over te spreken.
Nu ging ik eens nadenken, en ik bedacht me dat als je er op een biologische/wetenschappelijke manier naar kijkt, die uitspreek best eens zou kunnen kloppen. Immers, we (mensen en dieren) zijn hier toch biologisch gezien met z'n allen op deze aarde om ons voort te planten. Homoseksuelen kunnen dit niet, hoe je het ook wendt of keert. In dat opzicht kan ik me best voorstellen dat homoseksualiteit als afwijking wordt gezien.
Ik heb sinds de derde klas op de middelbare school geen biologie meer gekregen dus mijn kennis op dit gebied stelt héél erg weinig voor, maar misschien is hier iemand die uitsluitsel kan geven.
Is homoseksualiteit een afwijking?
Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat ik dit op geen enkele manier neerbuigen/respectloos/denigrerend over homo's bedoel.
Voor wie? Niet voor de mannen in ieder geval!quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vrouwelijk homoseksualiteit is geen afwijking, maar een verrijking.
Jawel als je een negert gelijk iemand in zn kontje laat boren zonder dat hij dat gewent is wilt die het nooit meer en wilt die alleen nog maar aan kutjes likken.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Lapo:
[..]
Voor wie? Niet voor de mannen in ieder geval!.
En je meent toch niet serieus dat homoseksualiteit af te leren is?.
Waarom niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Lapo:
[..]
Voor wie? Niet voor de mannen in ieder geval!.
En je meent toch niet serieus dat homoseksualiteit af te leren is?.
Ja doeiquote:Op woensdag 4 november 2009 17:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom niet?
Na een gegeven moment is het gewoon tijd om volwassen te worden.
Ben bezigquote:Op woensdag 4 november 2009 17:49 schreef BrandX het volgende:
[..]
Nope, dit is zijn geloofsovertuiging
Lees het hele vorige topic nog even door
Mijn ervaring leert me dat mensen die normaal zijn opgevoed, onder normale omstandigheden in een normaal gezin, normaal omgeving dat ze ook gewoon normaal hetero zijn. Bij de homo's die ik tot nu toe ben tegengekomen 'mankeert' er altijd wel iets aan de omgeving of aan de opvoeding, is het altijd onder invloed van externe factoren wat ze indirect aanzet tot homofilie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2009 17:51:26 ]
Als je dit soort gedachten aanhangt wat doe je hier dan nog, je zorgt alleen maar voor ellende voor heel veel mensen.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom niet?
Na een gegeven moment is het gewoon tijd om volwassen te worden.
Bepaalde geluiden mogen we dus niet laten horen omdat ze tegen een zekere sentiment zijn?quote:Op woensdag 4 november 2009 17:51 schreef JayKudo het volgende:
[..]
Als je dit soort gedachten aanhangt wat doe je hier dan nog, je zorgt alleen maar voor ellende voor heel veel mensen.
quote:Op woensdag 4 november 2009 17:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mijn ervaring leert me dat mensen die normaal zijn opgevoed, onder normale omstandigheden in een normaal gezin, normaal omgeving dat ze ook gewoon normaal hetero zijn. Bij de homo's die ik tot nu toe ben tegengekomen 'mankeert' er altijd wel iets aan de omgeving of aan de opvoeding, is het altijd onder invloed van externe factoren wat ze indirect aanzet tot homofilie.Pff onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom eens met wat voorbeelden.![]()
Wat is jouw ervaring met de homo's die ik ben tegengekomen? Ik heb het over de mensen die ik ken.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Pff onzin.
Kom eens met wat voorbeelden.![]()
Mwuah, je kunt een vrouw ook als middel gebruiken - of wie weet in de toekomst een buis in de eigen buik - en alsnog homo blijven, is het na technische vooruitgang geen afwijking meer dan?quote:Op woensdag 4 november 2009 17:53 schreef TimMer1981 het volgende:
Wat miij betreft is het een aangeboren afwijking, aangezien homo's niet kunnen voortplanten. Het is een afwijkende geaardheid. Dat gezegd hebbende, zijn ze wat mij betreft exact gelijkwaardig aan hetero's.
Ik vind dat je je eigen ervaringen extrapoleert over een hele groep. Dat vind ik onzin.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is jouw ervaring met de homo's die ik ben tegengekomen? Ik heb het over de mensen die ik ken.
Hoe komt het dat je dan mijn ervaring onzin noemt, zonder inhoudelijke voorbeelden te hebben gehad, maar toch te vragen naar voorbeelden van iets dat je onzin vindt. Ill pass that logic.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:55 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik vind dat je je eigen ervaringen extrapoleert over een hele groep. Dat vind ik onzin.![]()
En je noemt bijvoorbeeld geen voorbeelden. Zo van 'ja ze hadden allemaal paarse huizen' of iets dergelijks. Dus ik vroeg me af wat hun dan mankeerde.
Ik ben het eens (quote:Op woensdag 4 november 2009 17:52 schreef Lamon. het volgende:
Natuurlijk is het instinctief een afwijking, het gaat er toch om of je die afwijking accepteert of niet, waarom moet alles zo moeilijk zijn?
Natuurlijk gezien zou de mensheid uitsterven als iedereen homo of lesbisch was, maar de paar procent die het zijn, doen hun best maar. Andermans probleem toch niet?
Nee omdat homoseksualiteit geen keuze is integenstelling tot een geloof. Dus jij valt mensen aan op iets waar ze niets aan kunnen doen.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bepaalde geluiden mogen we dus niet laten horen omdat ze tegen een zekere sentiment zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |