Zo onwenselijk vindt die vriendin van mij het anders totaal niet. Haar broer ook niet. Beiden normale gelukkige stabiele mensen in heterorelaties.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:59 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Dat is een van de onwenselijke situaties, waar je een kind niet "weloverwogen" in plaatst.
Wie zegt dat een een gezin met 2 moeders niet normaal is? Voor mij moet een normaal gezin aan een paar voorwaarden voldoen:quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:04 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Nee, je hebt het niet goed. Is wat ik zeg nu echt zo moeilijk te begrijpen? Ik zei al, dat zo'n situatie vergelijkbaar is met een (dreigende) scheiding. Dat doe je dus niet met opzet. Of de ouders bij elkaar blijven doet er niet toe, de onwenselijke situatie is er al.
Seven. weet al dat ze lesbisch is, en wil een gezin gaan stichten waarbij het kind geen kans krijgt op een normaal gezin. Dat is wat ik noem, opzettelijk een (waarschijnlijk) ongewenste situatie creeeren.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:08 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Hoe denk jij dan over de natuurlijke band die een kind met haar echte ouders heeft? Doet dat helemaal niet ter zake? Waarom gaan mensen op late leeftijd nog op zoek naar hun echte ouders, als ze die nooit gekend hebben?
Als iemand zich daar niet van bewust is, is het geen probleem. Overigens zou ik geen anonieme donor willen, als mijn kinderen willen weten wie hun vader is, dan wil ik ze daarop een antwoord geven. Het is overigens géén vereiste dat de biologische vader ook het gewenste rolmodel is. Al zou ik de biologische vader wel met zorg uitkiezen, niet één of andere junk van de straat trekken of zo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK. En als die natuurlijke band zó belangrijk is, waarom heeft zo'n 5 tot 10% van alle kinderen en vaders niet eens door dat de band die ze hebben niet biologisch is? Want dat is het percentage kinderen dat stiekem een andere vader heeft.
Eh, refereer je hier aan een van je eerdere posts? Want die kan ik even niet vinden. Ik denk overigens dat het voornamelijk onwenselijk is vanuit het kind gezien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo onwenselijk vindt die vriendin van mij het anders totaal niet. Haar broer ook niet. Beiden normale gelukkige stabiele mensen in heterorelaties.
Dat ligt eraan welke lading je geeft aan het woord 'afwijking'.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:17 schreef griekjeee het volgende:
Het klopt op zich wel, maar ik kan me voorstellen dat zulke uitspraken niet echt maatschappelijk geaccepteerd zijn.
Veelvuldig? Neen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:11 schreef Triggershot het volgende:
Homoseksualiteit komt ook veelvuldig onder dieren voor dus wat is een afwijking, misschien is heteroseksualiteit wel een afwijking, afhankelijk van je perspectief.
Als voortplanting is waar alles om draait is kinderloosheid dus de afwijking en zijn homo's met kinderen normaler dan hetero's zonder kinderen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:43 schreef Karammel het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat homoseksualiteit een afwijking is. Zoals al eerder gezegd is het leven van vrijwel alle andere organismen gericht op voortplanting. Voortplanten is waar het allemaal om draait. Wat dat betreft is homoseksualiteit een afwijking.
Google maar eens op adoptieproblemen, gebroken gezinnen etc.quote:
Sowee.... jij bent wakkerquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:29 schreef Pokkehontas het volgende:
Als voortplanting is waar alles om draait is kinderloosheid dus de afwijking en zijn homo's met kinderen normaler dan hetero's zonder kinderen.
Nee, dat moet jij doen, want jij begon erover en schijnt de 'allerlei onderzoeken' te kennen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:30 schreef Sachertorte het volgende:
Google maar eens op adoptieproblemen, gebroken gezinnen etc.
Maar aan wie is het om dat te beslissen? Want zo ken ik dus ook genoeg heteroparen die geen kinderen op zouden moeten voeden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:28 schreef Lakitu het volgende:
Wat een belachelijke discussie, het lijkt me meer dan logisch dat het niet het beste voor een kind is als het door een homopaar wordt opgevoed.
Leuk dat je het met me eens bent, maar het zou nog leuker zijn als je ook argumenten had.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:28 schreef Lakitu het volgende:
Wat een belachelijke discussie, het lijkt me meer dan logisch dat het niet het beste voor een kind is als het door een homopaar wordt opgevoed.
Ja, die mogen van mij ook geen kinderen opvoeden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar aan wie is het om dat te beslissen? Want zo ken ik dus ook genoeg heteroparen die geen kinderen op zouden moeten voeden.
Ik heb deze discussie al zovaak zien langskomen op Fok, dat ik geen zin heb om weer in herhaling te vallen. Uiteindelijk luistert er toch niemand.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:32 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Leuk dat je het met me eens bent, maar het zou nog leuker zijn als je ook argumenten had.
De mensen die hun plan al klaar hebben in ieder geval niet...quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:33 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik heb deze discussie al zovaak zien langskomen op Fok, dat ik geen zin heb om weer in herhaling te vallen. Uiteindelijk luistert er toch niemand.
Vriendin van me, ouders kwamen beide uit de kast nadat ze uit elkaar gingen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:24 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Eh, refereer je hier aan een van je eerdere posts? Want die kan ik even niet vinden. Ik denk overigens dat het voornamelijk onwenselijk is vanuit het kind gezien.
Ja, maar wie zegt dat het rolmodel ook daadwerkelijk de biologische papa zal zijn? Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik zou in ieder geval een mannelijk rolmodel in het leven van mijn kinderen willen, maar dat hoeft niet persé de donor te zijn. Het kan ook een homo of hetero zijn die gewoon heel graag voor kinderen wil zorgen zonder dat hij gelijk een relatie moet hebben ofwel een kind moet adopteren. Of een ander (een)ouder gezin. De mannelijke rolmodel kan op vele manieren ingevuld worden.quote:Als antwoord op je andere 2 posts, ik denk dat ons meningsverschil er voornamelijk uit bestaat, dat ik van mening ben dat je het belang van de natuurlijke band onderschat. Dat, en het feit dat de situatie verwarrend is voor het kind. Want waarom vindt mama die andere mevrouw liever dan papa?
En wat hebben die termen te maken met homoseksuele ouders?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Google maar eens op adoptieproblemen, gebroken gezinnen etc.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:28 schreef Lakitu het volgende:
Ik vind die twee quote's elkaar toch tegen spreken op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:33 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik heb deze discussie al zovaak zien langskomen op Fok, dat ik geen zin heb om weer in herhaling te vallen. Uiteindelijk luistert er toch niemand.
De ideeën, Ego, de ideeën. Het is helemaal niet gezegd dat ik ooit kinderen zal krijgen maar áls het lot mij gunstig gezind is en ik vind binnen 10 jaar de vrouw van mijn leven en zij wil ook graag kinderen, dan zou ik het het liefst zo aanpakken. Wie weet heeft zij daar totaal andere ideeën over.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:34 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
De mensen die hun plan al klaar hebben in ieder geval niet...
Waarom zou ik. Ik weet toch dat ik gelijk heb, en ik ga jou toch niet overtuigen (ik vermoed dat je lesbisch bent, en dus ook helemaal niet overtuigd wil worden).quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, dat moet jij doen, want jij begon erover en schijnt de 'allerlei onderzoeken' te kennen.
Hup hup, aan de slag jij
In ieder geval een van de ouders is niet de biologische ouder. De vader c.q. moeder ontbreekt in het gezin. Dat zijn m.i. allemaal geen pluspunten, vanuit het kind gezien.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
En wat hebben die termen te maken met homoseksuele ouders?
Dan heeft het lot gelukkig nog genoeg speelruimte om e.e.a. te voorkomenquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
De ideeën, Ego, de ideeën. Het is helemaal niet gezegd dat ik ooit kinderen zal krijgen maar áls het lot mij gunstig gezind is en ik vind binnen 10 jaar de vrouw van mijn leven en zij wil ook graag kinderen, dan zou ik het het liefst zo aanpakken. Wie weet heeft zij daar totaal andere ideeën over.
Flikker op, domme trut.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:42 schreef Seven. het volgende:
Aah, baggertorte heeft geen bewijs en kakelt zijn SPW-boekjes na. Schattig.
Je vergelijkt appels met peren. Want lesbo's en homo's kunnen een twee-oudergezin vormen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
In ieder geval een van de ouders is niet de biologische ouder. De vader c.q. moeder ontbreekt in het gezin. Dat zijn m.i. allemaal geen pluspunten, vanuit het kind gezien.
Het feit dat je gelijk begint te schelden, zegt iets over jouw verbale capaciteiten.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:42 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
Dan heeft het lot gelukkig nog genoeg speelruimte om e.e.a. te voorkomen
jij begon, onnozelaartje van me.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het feit dat je gelijk begint te schelden, zegt iets over jouw verbale capaciteiten.
He wat flauwquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:39 schreef Sachertorte het volgende:
Waarom zou ik. Ik weet toch dat ik gelijk heb, en ik ga jou toch niet overtuigen (ik vermoed dat je lesbisch bent, en dus ook helemaal niet overtuigd wil worden).
En wat zegt dat dan over mijn kennisniveau? Of wil je dat ook niet zeggen?quote:Het is overigens te gek voor woorden dat je niet eens bekend bent met adoptieproblematiek, en de problemen in hebroken gezinnen. Dat zegt iets over je kennisniveau.
Juist, dat ontken ik niet. Ik denk echter dat juist het twee ouder gezin niet wezenlijk is, maar het feit dat het gaat om een mannetje en een vrouwtje, die samen een kindje maken. De bloedband dus. Dat ik daarin gelijk heb, blijkt wel uit de problemen die veel adoptiekinderen op latere leeftijd krijgen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren. Want lesbo's en homo's kunnen een twee-oudergezin vormen.
Armoede, honger, ziekte, incest, analfabetisme en criminaliteit ook niet. Maar je punt is....?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:41 schreef Sachertorte het volgende:
In ieder geval een van de ouders is niet de biologische ouder. De vader c.q. moeder ontbreekt in het gezin. Dat zijn m.i. allemaal geen pluspunten, vanuit het kind gezien.
En als ik nou eens beweer dat die problemen voornamelijk een culturele achtergrond hebben?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:46 schreef Sachertorte het volgende:
Juist, dat ontken ik niet. Ik denk echter dat juist het twee ouder gezin niet wezenlijk is, maar het feit dat het gaat om een mannetje en een vrouwtje, die samen een kindje maken. De bloedband dus. Dat ik daarin gelijk heb, blijkt wel uit de problemen die veel adoptiekinderen op latere leeftijd krijgen.
Baggertorte is een liefdevolle verbastering. Flikker op, domme trut is gewoon dom en ordinair.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
jij begon, onnozelaartje van me.
En dat is dus een kontargument want als die bloedband echt zo belangrijk was, dan voelen zowel ouders als kind haarfijn aan dat ze biologisch niet bij elkaar passen. De biologische band doet er pas toe op het moment dat de vader en kind het rationeel weten. Aangeleerd gedrag dus en niet natuurlijk gedrag.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Juist, dat ontken ik niet. Ik denk echter dat juist het twee ouder gezin niet wezenlijk is, maar het feit dat het gaat om een mannetje en een vrouwtje, die samen een kindje maken. De bloedband dus. Dat ik daarin gelijk heb, blijkt wel uit de problemen die veel adoptiekinderen op latere leeftijd krijgen.
Die kies je niet. Dit kies je welbewust. Beter van niet, denk ik zo. Maar ik ga het je niet verbieden hoor, doe wat je niet laten kan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Armoede, honger, ziekte, incest, analfabetisme en criminaliteit ook niet. Maar je punt is....?
Dan geloof ik je niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En als ik nou eens beweer dat die problemen voornamelijk een culturele achtergrond hebben?
Nou, dan geloven we elkaar niet. Opgelostquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:51 schreef Sachertorte het volgende:
Dan geloof ik je niet.
Die kies je wel. Feitelijk zeg je dat hetero's slachtoffers zijn van hun omstandigheden maar dan toch gewoon voor kindjes moeten gaan, ondanks dat ze geen rooie rotcent hebben bijvoorbeeld. Hoeveel egotrippende hetero's beginnen aan kinderen ondanks the odds? Ook dat is een bewuste keuze.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:50 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die kies je niet. Dit kies je welbewust. Beter van niet, denk ik zo. Maar ik ga het je niet verbieden hoor, doe wat je niet laten kan.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Baggertorte is een liefdevolle verbastering.
Klopt. Oog om oog, tand om tand.quote:Flikker op, domme trut is gewoon dom en ordinair.![]()
Dat is echt onzin. Ik ken toevallig (als we even op de persoonlijke toer mogen gaan) iemand waarvan de vader niet de biologische vader is. Dat wist ze al lang voor het verteld werd, gewoon omdat er veel te weinig overeenkomsten waren. Zo herken ik van mezelf een heleboel terug in mijn ouders, en dat geldt voor zoveel mensen om me heen. Voor de geadopteerden geldt dat dan weer niet. Voor mijn (biologische) familie ga ik ook onvoorwaardelijk door het vuur (d.i. tot aan zelfopoffering aan toe), dat doe ik bij vrienden e.d. niet. Het zijn toch je eigen genen, he.quote:[..]
En dat is dus een kontargument want als die bloedband echt zo belangrijk was, dan voelen zowel ouders als kind haarfijn aan dat ze biologisch niet bij elkaar passen. De biologische band doet er pas toe op het moment dat de vader en kind het rationeel weten. Aangeleerd gedrag dus en niet natuurlijk gedrag.
hier breek ik toch even in in de discussie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Ik ken toevallig (als we even op de persoonlijke toer mogen gaan) iemand waarvan de vader niet de biologische vader is. Dat wist ze al lang voor het verteld werd, gewoon omdat er veel te weinig overeenkomsten waren. Zo herken ik van mezelf een heleboel terug in mijn ouders, en dat geldt voor zoveel mensen om me heen. Voor de geadopteerden geldt dat dan weer niet. Voor mijn (biologische) familie ga ik ook onvoorwaardelijk door het vuur (d.i. tot aan zelfopoffering aan toe), dat doe ik bij vrienden e.d. niet. Het zijn toch je eigen genen, he.
1 uitzondering maakt geen regel. En verder: 5 tot 10% van de kinderen heeft een andere biologische vader zonder het te weten en die merken het bijna allemaal niet. Ik vermoed dat je kennis rationele aanwijzingen had. Volgens jouw definitie ben ik van mijn vader niet het biologische kind. Dat maakt het dus geen regel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
[..]
Klopt. Oog om oog, tand om tand.![]()
[..]
Dat is echt onzin. Ik ken toevallig (als we even op de persoonlijke toer mogen gaan) iemand waarvan de vader niet de biologische vader is. Dat wist ze al lang voor het verteld werd, gewoon omdat er veel te weinig overeenkomsten waren. Zo herken ik van mezelf een heleboel terug in mijn ouders, en dat geldt voor zoveel mensen om me heen. Voor de geadopteerden geldt dat dan weer niet. Voor mijn (biologische) familie ga ik ook onvoorwaardelijk door het vuur (d.i. tot aan zelfopoffering aan toe), dat doe ik bij vrienden e.d. niet. Het zijn toch je eigen genen, he.
Ik denk inderdaad dat je in zo'n situatie beter geen kinderen kunt krijgen, gezien vanuit het kind.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die kies je wel. Feitelijk zeg je dat hetero's slachtoffers zijn van hun omstandigheden maar dan toch gewoon voor kindjes moeten gaan, ondanks dat ze geen rooie rotcent hebben bijvoorbeeld.
Denk je dat ik dat wenselijk vind?quote:Hoeveel egotrippende hetero's beginnen aan kinderen ondanks the odds? Ook dat is een bewuste keuze.
Oh, ik denk wel dat ze er meer over nadenken. Maar met dat nadenken kunnen ze 'hun' (hun tussen aanhalingstekens, want het is geen gezamenlijk kind) kind nog altijd niet een bloedband van twee liefhebbende ouders bieden. Ook leuk: ben je bekend met het gegeven dat moeders de ontlasting van hun eigen kind (= biologisch) niet vinden stinken, of althans veel minder dan van niet biologische kinderen? De biologie heeft allerlei van dit soort zaken ingebouwd, om de eigen genen te kunnen laten overleven. Het is aanmatigend om te denken dat je miljoenen jaren van dit soort evolutie met je cultuuropvattingen wel even kunt passeren. Dit zit diep ingebakken, heel diep (anders waren we ook allemaal al lang uitgestorven geweest...).quote:Ik denk dat homokoppels er honderd keer beter bij stilstaan dan de gemiddelde hetero's. Juist omdat het in de praktijk lastiger is.
Ja, ben ik bekend mee. Ik zeg ook niet dat de cultuuropvattingen de natuur aanpassen. Maar wél dat de natuur van de mens er in deze tijden gewoon niet meer toe doet omdat we daar allemaal, homo en hetero, aan voorbij hollen met onze moderne wensen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat je in zo'n situatie beter geen kinderen kunt krijgen, gezien vanuit het kind.
[..]
Denk je dat ik dat wenselijk vind?
[..]
Oh, ik denk wel dat ze er meer over nadenken. Maar met dat nadenken kunnen ze 'hun' (hun tussen aanhalingstekens, want het is geen gezamenlijk kind) kind nog altijd niet een bloedband van twee liefhebbende ouders bieden. Ook leuk: ben je bekend met het gegeven dat moeders de ontlasting van hun eigen kind (= biologisch) niet vinden stinken, of althans veel minder dan van niet biologische kinderen? De biologie heeft allerlei van dit soort zaken ingebouwd, om de eigen genen te kunnen laten overleven. Het is aanmatigend om te denken dat je miljoenen jaren van dit soort evolutie met je cultuuropvattingen wel even kunt passeren. Dit zit diep ingebakken, heel diep (anders waren we ook allemaal al lang uitgestorven geweest...).
Ja, ook biologische ouders kunnen slechte ouders zijn. Ik denk echter dat als alle andere omstandigheden gelijk zijn, biologische ouders te preferen zijn. Dat is eigenlijk mijn kernpunt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
hier breek ik toch even in in de discussie.
ik heb mijn jeugd 'mogen' opgroeien bji mijn biologische ouders die mij en mijn broertje op zijn zachtst gezegd nou niet bepaald vriendelijk behandelden.
Doe mij dan maar niet-biologische ouders die wel gewoon van je houden en niet op de meest rare manieren verrampeneren. En nee, ik overdrijf niets. En helaas zijn mijn broertje en ik niet de enigen die dit hebben 'mogen' ervaren bij zijn of haar biologische ouders.
Die onvoorwaardelijke biologische-ouderliefdeshit mag van mij zo in de kliko. En ik durf te wedden dat ik daar niet alleen in sta die daar zo over denkt
En verder allemaal: hou het ajb een beetje fatsoenlijk naar elkaar toe. Schelden of verwensingen maken de discussie onvolwaardig. Thanks.
Ze had geen rationele aanwijzingen, en ze ´wist´ het al op zeer jeudige leeftijd, waar haar niets was verteld. Gewoon, omdat ze helemaal niet leek op haar vader, ze voelde geen verwantschap. Overigens een prima vader, maar toch niet als ´echt´.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
1 uitzondering maakt geen regel. En verder: 5 tot 10% van de kinderen heeft een andere biologische vader zonder het te weten en die merken het bijna allemaal niet. Ik vermoed dat je kennis rationele aanwijzingen had. Volgens jouw definitie ben ik van mijn vader niet het biologische kind. Dat maakt het dus geen regel.
Een bloedband houdt lang niet altijd het hebben van twee liefhebbende ouders in en géén bloedband hebben sluit niet het wél hebben van twee liefhebbende ouders uit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:09 schreef Sachertorte het volgende:
Maar met dat nadenken kunnen ze 'hun' (hun tussen aanhalingstekens, want het is geen gezamenlijk kind) kind nog altijd niet een bloedband van twee liefhebbende ouders bieden.
OK, mijn kernpunt is dus dat dat in deze tijden een achterhaald standpunt is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, ook biologische ouders kunnen slechte ouders zijn. Ik denk echter dat als alle andere omstandigheden gelijk zijn, biologische ouders te preferen zijn. Dat is eigenlijk mijn kernpunt.
Ik ben me er van bewust dat ik eigenlijk vrij weinig sturing heb over mijn diepste drijfveren, zeg maar gerust bijna niets. Ik kan het mooi beschouwen, maar daar houdt de invloed van de ratio wel zo´n beetje op. Ik denk dat daar ook de kern van ons meningsverschil ligt. Ik denk dat nature voor het overgrote deel bepalend is, waar jij meer een nurture lijn kiest.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, ben ik bekend mee. Ik zeg ook niet dat de cultuuropvattingen de natuur aanpassen. Maar wél dat de natuur van de mens er in deze tijden gewoon niet meer toe doet omdat we daar allemaal, homo en hetero, aan voorbij hollen met onze moderne wensen.
mjah, daarin verschillen we dan van meningquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja, ook biologische ouders kunnen slechte ouders zijn. Ik denk echter dat als alle andere omstandigheden gelijk zijn, biologische ouders te preferen zijn. Dat is eigenlijk mijn kernpunt.
kan heel goed hoorquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ze had geen rationele aanwijzingen, en ze ´wist´ het al op zeer jeudige leeftijd, waar haar niets was verteld. Gewoon, omdat ze helemaal niet leek op haar vader, ze voelde geen verwantschap. Overigens een prima vader, maar toch niet als ´echt´.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |