Hehe het soepje wordt opgediend in Pijnacker, dus je zult iets verder moeten lopenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 21:20 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik geloof dat ik zaterdag de straat ff uitloop en bij jou kom eten
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:19 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Hehe het soepje wordt opgediend in Pijnacker, dus je zult iets verder moeten lopen
ben je verhuisd? ik ga zo een grote pan snert maken. oma heeft haar wekelijkse dagje ziekenhuis en opa viert morgen zijn verjaardag,hebben zij en visite wat te eten morgen :pquote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:19 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Hehe het soepje wordt opgediend in Pijnacker, dus je zult iets verder moeten lopen
Mag ik komen eten?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:28 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
tagliatelle met paddenstoelensaus, gebakken roerbak champignons-groentemix, gebraden wild zwijnsteaks met meegebakken cantharellen.
quote:
Dan ga ik toch maar aan de gehaktballenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Sorry, heb maar voor 2 personen alles ingekocht.
Neej, Halloween feestjequote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:46 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ben je verhuisd? ik ga zo een grote pan snert maken. oma heeft haar wekelijkse dagje ziekenhuis en opa viert morgen zijn verjaardag,hebben zij en visite wat te eten morgen :p
Lekker voorgerechtquote:
Heb een bechamelsaus gemaakt met daar chedder toegevoegd, gehakt gebraden en met tomaten, zout peper, laurierblad, , foelie, rozemarijn en oregano een saus gemaakt en ingekookt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben een lasagna aan het maken geheel zonder prefab.
Nope, gewoon bloem en ei, en niet voorgekookt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:22 schreef zoalshetis het volgende:
klinkt goed piet. hoop wel dat je zeer fijngemalen griesmeel voor de lasagnebladen gebruikt hebt. en dat je ze 1 minuut voorgekookt hebt. maar dat vertrouw ik jou wel toe.
oeps. dan weet ik wel zeker dat het nat en papperig gaat worden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, gewoon bloem en ei, en niet voorgekookt.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:26 schreef Dubbyeus het volgende:
Er gaat natuurlijk helemaal niets boven de hoogwaardige lasagne van de Aldi.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
wel als je student bent of gewoon aartslui.
1 hele kilo voor 1 euro 90?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:27 schreef Dubbyeus het volgende:
[..]
Oog het ook niet beeldig:
[ afbeelding ]
Kwam laatst een oude kennis van mij tegen bij de aldi, die heeft een italiaans cateringbedrijfje, hele karretje vol met verse lasagna van de aldi.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:26 schreef Dubbyeus het volgende:
Er gaat natuurlijk helemaal niets boven de hoogwaardige lasagne van de Aldi.
geen idee, in geen jaren lasagna gemaakt met verse pasta.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oeps. dan weet ik wel zeker dat het nat en papperig gaat worden.
Iets in die geest zal het wel zijn idd, maar zonder dollen: ik eet nooit lasagne en heb het dus ook nog nooit gehaald.quote:
het is eigenlijk stiekem mijn specialiteit met verse pasta. ook qua gehaktsaus, die van jou overigens erg lekker klonk. gekookte griesmeelpasta die je kookt en in koudwater afkoelt zwelt wat op en is stevig, zodat het niet als een vaatdoek over de vullig valt en in staat is om vocht op te nemen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
geen idee, in geen jaren lasagna gemaakt met verse pasta.
Aha,quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is eigenlijk stiekem mijn specialiteit met verse pasta. ook qua gehaktsaus, die van jou overigens erg lekker klonk. gekookte griesmeelpasta die je kookt en in koudwater afkoelt zwelt wat op en is stevig, zodat het niet als een vaatdoek over de vullig valt en in staat is om vocht op te nemen.
fijngemalen griesmeel kan je gewoon in turksewinkels voor 1,50 per kilo kopen. onder de naam semoline.
en dan verkopen voor ¤ 8,95 per halve bakquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwam laatst een oude kennis van mij tegen bij de aldi, die heeft een italiaans cateringbedrijfje, hele karretje vol met verse lasagna van de aldi.
het antwoord staat op je te wachten toch in de oven? je moet pasta bijna altijd even koken als het lapjes zijn voor lasagne en canneloni. bij ravioli niet natuurlijk, dan vul je ze rauw en kook je de pasta later bijna 7 minuten afhankelijk van de vulling, die je er altijd koud in moet doen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aha,
Echter, als ik de rauwe pasta (alleen ei en bloem) in de lasagna doe, zuigt die zich toch ook vol met vocht tijdens het garen?
Antwoord is dat het een bijna perfecte lasagna gewordenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het antwoord staat op je te wachten toch in de oven? je moet pasta bijna altijd even koken als het lapjes zijn voor lasagne en canneloni. bij ravioli niet natuurlijk, dan vul je ze rauw en kook je de pasta later bijna 7 minuten afhankelijk van de vulling, die je er altijd koud in moet doen.
goed gedaan dan. misschien kan je het deeg de volgende keer behandelen zoals het hoort en is je lasagne met die saus nog lekkerder. en salie doet het vooral erg goed met gehaktsaus. uitgebakken spekjes gesneden van een spekblok is natuurlijk ook heerlijk erbij.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Antwoord is dat het een bijna perfecte lasagna geworden
![]()
Hij smaakt goddelijk, heerlijk de verse spinazie en tomatensaus,
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:40 schreef minilot het volgende:
Ontbijten met Oeufs en Cocotte en broodsoldaatjes.
Hela, niks tegen klassieke Franse frutseligheidjes, hè?quote:
maak het maar zeg ik toch? klassiek frans is erg moeilijk na te maken met hedendaagse ingerediënten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Hela, niks tegen klassieke Franse frutseligheidjes, hè?
O, ik dacht dat je pesttequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maak het maar zeg ik toch? klassiek frans is erg moeilijk na te maken met hedendaagse ingerediënten.
Ik mag hem wel! Hij maakt lekkere dingen, die je zo in het huis-tuin-keuken-huishouden toe kunt passen. Zonder al te veel frutsels of moeilijke ingredienten/handelingen. Ik ben wel een beetje fan van zijn website en heb al vele gerechten geprobeerd.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:11 schreef Dubbyeus het volgende:
[..]
Wat een walgelijke vent is die kok in dat filmpje.
Mijn lief had zin in sushi dus dat hebben we ook maar gehaald. Dus de aubergines worden eventueel een klein hapje voor later vanavond en de lunch voor morgen en maandag. Is toch lekkerder als t koud is geworden (en weer opgewarmd)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:36 schreef -Mellow- het volgende:
Nu een geroosterd bruin bolletje met een spiegelei, spek en een likje hot ketchup. En cappuccino.
Vanavond imam bayildi, oftewel: aubergines gevuld met een tomaten-ui prutje. Turks brood erbij
Inventief, maar wat ziet het er smerig uitquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
In het kader van Halloween:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
van:
Bron
ziet er ontzettend goor uit! Vooral die nagelsquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
In het kader van Halloween:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
van:
Bron
paar lepels suiker in een steelpan, daar wat water en azijn bij, inkoken en carameliseren. Blussen met rode wijn en boullion (van het karkas van de eend, je kan ook kippenboullion nemen).quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 13:56 schreef minilot het volgende:
Strakjes een beetje wortelcurrysoep met kleine naanbroodjes, waarvan het deeg nu staat te rijzen.
Vanavond hachee met knolselderijpuree.
Piet, ik hou niet van eend, maar heb je het recept van die sinaasappelsaus voor mij?
oe dat lijkt mij wel wat, even onthouden voor later deze week. Heb sowieso nog een bosje salie liggenquote:Op zondag 1 november 2009 09:12 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Wij aten gisteren deze risotto met pompoen en salie, was heerlijk!
Zoo, lekkerr!quote:Op zondag 1 november 2009 20:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Zelfgemaakte hamburgers.
Tartaar met ei, peterselie, knoflook, mosterd, knoflook, zout, peper, soja, ketjap, komijn, ui, nootmuskaat, beschuit enzo, dat lekker grillen.
Op meergranenbolletjes en dan Hela curry, gegrilde ui en paprika erbij.
Tuurlijk wat kaas, ijsbergsla, tomaat, rauw ui, komkommer en augurk...
Broodje kon natuurlijk niet dicht
hou veel van noodles en net ook zakje op (IndoMie) maar Unox vind ik veruit de slechtstequote:
Grappig, wordt vandaag m'n middaglunch. Noodles in visbouillon en rijstwijn, gamba's, babypaksoi, taugé , shii-take en bosuitjes er bovenopquote:Op maandag 2 november 2009 12:10 schreef DarkElf het volgende:
gisteren kippenbouillon getrokken, vanavond eten we kippennoedelsoep met baby paksoi, gember, rode peper, kip en boekweitnoedels
ik heb t nu zo vaak gemaakt,doe t n btje op gevoel. er is n roti topic en ik ben begonnen met n combi van shmoopy en volgens mij n hindoestaanse. doe internet via mobiel, kan ff niet voor je opzoeken. uiteindelijk is het gewoon een makkelijk recept waar je je gasten veel plezier mee doet. de roti-vellen haal ik btw bij de toko. die zijn prima imo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
rotiheb je daar ergens een goed recept voor staan? L
Rotiquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
rotiheb je daar ergens een goed recept voor staan? Kant en klare meuk lijkt me niet te vreten.
Vork had laatst nog een lekkere vega variant voor ons gemaakt, waar ik ook het recept nog wel van wil overigens, maar met vlees is natuurlijk ook goed!
Mag ut wat calorietjes meer zijn?quote:Op woensdag 4 november 2009 16:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Staat nu een pan snert op het fornuis en de cake heb ik net uit de oven gehaald.
Dus straks: Snert met saucijsjes, krabbetjes, speklapjes, rookworst en hamlap met roggebrood.
Als nagerecht: Plakjes cake, roomijs en verse slagroom.
Het viel allemaal reuze mee! Ze vonden het lekker, hihi........ Ze vroegen of ik het nog een keer wilde maken.... (maar ik weet niet of het nog een keer lukt om het te laten mislukken hihi)quote:
quote:Op donderdag 5 november 2009 08:06 schreef SeaOfLove het volgende:
lolz. gelukkig heb je aan b. wel een makkelijke eetster. ontopic: thee
kipspier ?quote:Op donderdag 5 november 2009 18:49 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wij haddem bami met kipspier en satesaus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |