Ben ik benieuwd naar.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
hoe verhogen jullie eigenlijk jullie bed?
wij hebben een boxspring (nog maar aan half jaartje) en het lijkt me niet zo makkelijk om die te verhogen met klossen?
een bed huren is dat ook een optie en heeft iemand daar ervaring mee?
kweet het echt ff niet....
wij hebben een nogal grote boxspring (180 X 220 cm)... en ik wil eigenlijk ons nieuwe bed niet beschadigen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:59 schreef freecell het volgende:
Boxspring wil toch wel op klossen?
Anders misschien op bierkratjes? Ken ook wel mensen die dat doen
Ik heb dus nog nooit zwangerschapsgym gedaan. Leek me dus ook helemaal niks en ben er gewoon maar nooit aan begonnen...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik heb vanavond weer zwangerschapsgymnastiek en geen zin... naja ik ga wel hoor, maar echt leuk vind ik het nog steeds niet...![]()
Je krijgt binnenkort toch wel de intake van de kraamzorg?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
wij hebben een nogal grote boxspring (180 X 220 cm)... en ik wil eigenlijk ons nieuwe bed niet beschadigen...![]()
en ik weet dus niet of dat wel kan op klossen??
vandaar mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft?
Klinkt alsof bierkratjes met een laken erover wel gaan werkenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
nope we hebben geen ikeabed... zou wel een makkelijke optie zijn, maar onze boxspring heeft geen losse poten;
het hele bed steunt op het hoofdeind en voeteneind. (en dan natuurlijk wel wat steunpootjes in het midden en aan de zijkanten).
naja ik zal het morgen voorleggen aan de kraamzorg en eventueel volgende week aan de VK.
en anders huren we wel een bed ofzo...
Alle echo's zijn mooi, die van jou net zo goed.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:05 schreef Meimeltje het volgende:
Wow dat zijn nog veel mooiere echo's natuurlijk!!
Oh, iemand toevallig ervaring hoe ik die spijlen goed kan doen zonder te druppen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:13 schreef Lijnloos het volgende:
Oh DjRandall, ledikantje schilderen!!Da's leuk joh...
Heel dun aanbrengen en dan meerdere laagjesquote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:14 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Oh, iemand toevallig ervaring hoe ik die spijlen goed kan doen zonder te druppen?
Hier heb ik dus ook echt zooooooooooo'n zin in. Maar lijkt me voor vandaag geen goed plan...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:56 schreef DJRandall het volgende:
Ik ga hier vandaag eens proberen om te beginnen met het schilderen van ons ledikantje. Als ik zin heb om op te staan, hehe..
ahh wat super die echo foto'squote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:53 schreef Meimeltje het volgende:
34 weken en 2 dagen:
[ afbeelding ]
Voetje
[ afbeelding ]
Ohoh, wij hebben dat geprobeerd met de box, is een groot fiasco geworden. Van mij dus geen tipsquote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:14 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Oh, iemand toevallig ervaring hoe ik die spijlen goed kan doen zonder te druppen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
Nou ze hebben de navigatie (ingebouwd in het dashboard) er volledig uitgesloopt en die ipod, dat was het enige wat er in lag...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:15 schreef amaranta het volgende:
Lijnloos, nou ja zeg, wat aso. EN is het alleen vernield of hebben ze ook van alles gejat?
Doe jij er ook niks aan? Of raad je me toch aan iets te gebruiken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:49 schreef Groofsken het volgende:
MP, ik heb daar ook last van, niet zichtbaar aan de buitenkant maar wel van binnen nog net, zeg maar. Ik heb er wel last van, vaak pijn en bloed bij de ontlasting. Hoort geloof ik wel echt bij zwangerschappen.
Meestal neem ik me voor na een pijnlijk wc-bezoek om er vaseline op te smeren. Maar meestal vergeet ik dat dan ook weerquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:55 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Doe jij er ook niks aan? Of raad je me toch aan iets te gebruiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er niks aan gedaan, behalve goed op mijn eten gelet. Zorgen dat je veel vezels eet en dat je ontlasting soepel blijft...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:55 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Doe jij er ook niks aan? Of raad je me toch aan iets te gebruiken?
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:58 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Meestal neem ik me voor na een pijnlijk wc-bezoek om er vaseline op te smeren. Maar meestal vergeet ik dat dan ook weer. Je kunt er wel zalfjes voor krijgen bij de huisarts, maar dat is vaseline-achtig spul. Ik heb er sinds de zwangerschap van S last van, en na deze zwangerschap kan ik het als ik wil operatief laten verhelpen vertelde de vk me .
Gaat het niet meer weg, aambeien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu nog geen last van, hoop dat het zo blijft en anders ga ik inderdaad de ha maar bellen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:06 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik heb er niks aan gedaan, behalve goed op mijn eten gelet. Zorgen dat je veel vezels eet en dat je ontlasting soepel blijft...
Als je pijn/branderig gevoel hebt, raadde een bevriende arts mij aan om een recept bij de huisarts te vragen van combinatie vaseline en codeďne. Dat verdoofd een beetje waardoor je je met poepen niet inhoudt. Want dan wordt het probleem alleen maar erger. En altijd meteen gaan als je aandrang voelt.
Bij mij zijn ze vanzelf ook weer weggegaan. Heb me aan bovenstaand gehouden (geen zalf gehaald overigens).
Bedankt voor jullie reacties!
Heel fijn zo'n forum als je met zoveel dingen zit waar je niks vanaf weet
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
Vast wel hoorquote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:26 schreef mama_papa het volgende:
[..]
Gaat het niet meer weg, aambeien?![]()
jeeeeeuujjjj Vlindurquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:40 schreef Vlindur het volgende:
Goeiemiddag
Ik ben 31 weken zwanger!!![]()
![]()
![]()
En verder niks zinnigs te melden
Ik werd een aantal weken geleden zelf gebeld door de kraamzorgconsultent voor een afspraak. Weet niet waar jij de kraamzorg hebt aangevraagd? anders moet je eventueel zelf even contact met hen opnemen?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:09 schreef Vlindur het volgende:
Heb je nu al kraamzorg intake gehad? Moet je daarzelf achteraan ofzo? Ik weet nog van niks?![]()
En ik heb mijzelf aangegeven voor zwangerschapscursus! Toch nog maar wel
Nog 9 weken![]()
Hangze! en natuurlijk fijne avond ookquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:18 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb het aangevraagd toen ik 14 weken was al, ook al een infopakket gekregen enzo. Ik zal morgen wel eens goed kijken tussen de formulieren hoe en wat.
Dit is de cursus die ik ga doen, of iig, waar ik me voor heb ingeschrevenBen erg benieuwd
Ik sluit af. Ik ga bankhangen. Fijne avond!
hier idd net zooo...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:40 schreef Poppejans het volgende:
Kraamintake stelde hier niet veel voor, precies gegaan zoals Lily het omschreef. Hier is ze even het kamertje ingelopen maar verder niks gekeken of nageteld ofzo.
Kijk, dat is pas fijn, dan heeft je man lekker wat opties. En vast goed voor je gemoedsrust!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:39 schreef ymme het volgende:
Heerlijk al die bankhangers
Hier positief nieuws vandaag!Manlief kan gewoon uit 3 nieuwe bazen kiezen
As vrijdag is zijn laaste werkdag, en sinds deze week heeft hij eindelijk van verschillende bedrijf bericht gehad, dat ze hem graag in dienst willen nemen. Dus volgende week, de voor en nadelen per bedrijf maar eens overwegen. Zo geweldig, alles komt goed
Kraamtijd lijkt me heerlijk, maar ik zie wel tegen de komende paar maanden op eigenlijkquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:57 schreef DJRandall het volgende:
Freecell, zullen we dan een zwanger werklozen club oprichten? Zie je er trouwens tegenop? Als ik eerlijk ben, lijkt het me wel prettig om volop van de kraamtijd te kunnen genieten. Maar geen idee hoe ik me tegen die tijd voel natuurlijk.
Succes vandaag!
hij heeft inmiddels afgelopen week al 2 gesprekken gehad. (alleen bleken die beide ook voor korte termijn te zijn, dus daar schiet hij uiteindelijk niets mee op). En as week heeft ie alweer een gesprek staan. Op zich loopt het dus best wel. En hij heeft nog tot maart een contract, dus wel ff tijd gelukkig....quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:32 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Trix, ik ga voor jullie duimen hoor!![]()
Hopelijk haalt hij het nu en kan hij gewoon nog zijn rijbewijs halen voor je bollie er is!
BJ, wat vervelend voor je vriend. Hoop dat hij snel wat anders vind dan, dat zal voor jullie gevoel natuurlijk ook wel belangrijk zijn.
hier ook vooral einde van de middag en avond maagzuur. Je leert wel op een gegeven moment wat je wel en niet moet eten en daar is tomatensoep eentje vanquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:11 schreef Vlindur het volgende:
Nou. had ik een hele post, is het zomaar weg!
Freecell en Asyniur, fijne laatste werkdag vandaag. Balen dat jullie eerder moeten stoppen, maar het is alleen maar beter voor jullie..![]()
BJ, balen van je vriend zn situatie. Ik hoop dat hij straks goed terecht komt!
Gister mn eerste maagzuur ervaring in mn leven![]()
10 minuten na de tomatensoep begon het en ik heb het de hele avond gehad. 2 rennies weggewerkt in totaal.
Veel boeren en overeind zitten hielp gelukkig wel en goddank had ik er in bed geen last meer van. Maar jee zeg, wat is dat vreemd en vies!
Straks nog werken en dan om 16.20 weer naar de gynaecoloog voor controle, daarna lekker niks meer als het goed is en morgen komen de meubels, de nieuwe wasmachine en gaan we om geboortekaartjes!![]()
![]()
Heb helemaal zin in morgen
Fijne dag allemaal!
dat klopt als een bus!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:59 schreef becky27 het volgende:
Ahaas, freubelmuts weer in de kast en draculettetje uit de kast? Gefeliciteerd!
Wat leuk, gefeliciteerd!! Ik had het woensdag nog over je. Jochem had een shirtje aan wat ik overgenomen heb van vamp en ik kon niet op vamps naam komen, dus het was het shirtje van de zus van draculettetjequote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:39 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dat klopt als een bus!
@borra deze echo is vandaag met 11wk 2 gemaakt, maar is zo wazig door de dikke buikwand en een enorm beweeglijk kind
fam is grotendeels ingelicht nu ja!
ha ha dat maakt ook niet uit hoor, ik luister ook naar draakjequote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:41 schreef Incantrix het volgende:
Ow, sorry, Draculettetje, wat leuk, ik moest heel even kijken, maar ik zie het hoor! Lieve echo en leuk om je echte username te leren kennen (niet dat het voor mij veel uitmaakt, maar toch)!
Jeej, voor de mooie echo hoor!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:50 schreef draculettetje het volgende:
zo een beetje bijgelezen:
positieve geluiden bij incantrix zijn fijn!![]()
Ymme wat fijn dat je manlief nu zelfs kan kiezen!![]()
minniemin ben je al bij de vk geweest? zo ja hoe was het?
happy wat vervelend dat dat spul er zo weer uit kwam en je nu dus eigenlijk nog niet weet of je suiker goed is, ben benieuwd wat de vk zegt
asyniur en djRandall een fijne vervroegde laatste werk dag![]()
en freecell natuurlijk ook
en bij sindell alles weer oke, dus weer een stickertje
Jeej ik hoef niet meer op mn woorden te letten..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:53 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ha ha dat maakt ook niet uit hoor, ik luister ook naar draakje![]()
ik vind de echo zelf wel onduidelijk maar he alles was goed!
Troel wel grappig dat je dan niet op vamp komt maar wel op de mijne en helemaal dat je nog weet dat we zussen zijn!
oeps verkeerd gelezenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:58 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Jeej, voor de mooie echo hoor!Lekker gevoel he?
En wat betreft werken, ik mag nog 4 weekjes, maar toch bedankt
Envoor Inca-man, gelukkig maar!
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:14 schreef Incantrix het volgende:
BJ, inderdaad, meestal doen wij toch wisseldiensten?Hoop dat jij nog wat Z's erbij aan het pakken bent, mij is het niet gelukt, ik was té nerveus voor mijn lief.. Had trouwens over de vervelende situatie op het werk van je lief heengelezen, wat vervelend zeg. Zulke dingen brengen áltijd spanningen met zich mee, met plezier naar je werk is er dan denk ik niet meer bij.. Hopelijk vind hij snel een geweldige nieuwe baan!
Happy, wat irritant dat het niet goed ging met die test zeg, bluh!![]()
Ennuhm, dank voor het duimen allemaal, het heeft geholpen!! Lief is geslaagd en heeft in elk geval zijn theorie op zak
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:44 schreef draculettetje het volgende:
goede morgen allemaal,
heb nog niet bijgelezen maar dat ga ik zo nog ff doen
vanaf vandaag ligt freubel weer in de kast want de echo was goed!
wel een beetje onduidelijk maar toch, alles zat er op en er aan en was erg aan het dansen, ten minste zo zei de gyn het!
[ afbeelding ]
ps hoe krijg je ook al weer een ticker goed in je sig?
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:26 schreef vamperotica het volgende:
[..]
![]()
Zoessie is uit de kast... Ik mag weer in de zwangerschapstopics komen!!!
en er eindelijk openlijk blij om zijn dat ik tante ga worden![]()
![]()
Draak,draakjequote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:44 schreef draculettetje het volgende:
goede morgen allemaal,
heb nog niet bijgelezen maar dat ga ik zo nog ff doen
vanaf vandaag ligt freubel weer in de kast want de echo was goed!
wel een beetje onduidelijk maar toch, alles zat er op en er aan en was erg aan het dansen, ten minste zo zei de gyn het!
[ afbeelding ]
ps hoe krijg je ook al weer een ticker goed in je sig?
met de vrouw gaat alles goed. ze heeft eigenlijk van die hele typerende kenmerken gehad wat je altijd van een zwangerschap hoort.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:56 schreef Lijnloos het volgende:
Egg-bird welkom en jullie allebei een fijne zwangerschap gewenst! En gefeliciteerd natuurlijk! Gaat het goed met je vrouw?
Een beetje dubbel: an de ene kant opgelucht maar ook een beetje verdrietig...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:21 schreef Vlindur het volgende:
Freecell en Asy, hoe was jullie laatste werkdag?
Ach meissiequote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:18 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Een beetje dubbel: an de ene kant opgelucht maar ook een beetje verdrietig...
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:25 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ach meissieMocht je ze erg missen dan kun je altijd even langs wippen toch?
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:39 schreef draculettetje het volgende:
[..]
dat klopt als een bus!
@borra deze echo is vandaag met 11wk 2 gemaakt, maar is zo wazig door de dikke buikwand en een enorm beweeglijk kind
fam is grotendeels ingelicht nu ja!
Dat is ook wel erg tof zegquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:40 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ze boden zelfs aan om me te komen halen als ik zelf niet meer kon rijden
![]()
Krijg je dan je echo of alleen de eerste afspraak met de verloskundige..? Ik zou namelijk graag 20 november een afspraak willen met echo zodat ik in het weekend mijn moeder kan verassen op haar verjaardag.. maar misschien komt die echo later en ga ik het met kerst vertellen. Ik heb vrijdag een afspraak met de huisarts.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:57 schreef MinnieMin het volgende:
Haha, lieve meiden, jullie hebben me verkeerd begrepen. Had gisteren de afspraak gemaakt, voor 23 november. Dus het duurt nog even! Helaas
Fijn dat de echo goed is Draculettetje! Freubelmuts vond ik wel makkelijker, hahaha.
Hier was dat ook zo, ik was met 32 weken geweest, toen met 35 weken. Volgende keer is wel na 2 weken dus bij 37 weken en vanaf dan iedere week.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:21 schreef Vlindur het volgende:
Voor de 30/31week dames, hoevaak moeten jullie op controle? Ik vind elke 3 weken best wel weinig? Of ligt dat aan mij?![]()
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:59 schreef Incantrix het volgende:
Heej Poppejans, relatief weinig gezien de laatste tijd, hoe is het met jou? Nog zo veel last van maagzuur ook?
Ik moet nu (30 weken) om de twee weken. En vanaf 36 weken elke week.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:21 schreef Vlindur het volgende:
Voor de 30/31week dames, hoevaak moeten jullie op controle? Ik vind elke 3 weken best wel weinig? Of ligt dat aan mij?![]()
Ja, dat weet ik dus ook nog niet. Volgens die mevrouw zal de vk daar contact over opnemen met mij. Ligt ook een beetje aan de waardes die ze nu wel nuchter hebben kunnen meten. Een optie zou zijn om een 'reguliere' test te doen dus met prikken 2 uur na de maaltijd (eerst nuchter, dan eten en na 2 uur weer prikken). Maar de kans dat ik die glucose meuk nog een keer moet drinken is wel klein want dan gebeurd waarschijnlijk weer hetzelfde.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:57 schreef DaviniaHR het volgende:
Happy, wat naar dat die glucosemeuk er zo weer uitkwam!Hoe gaan ze nu je suiker testen?
Succes daarmeequote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:46 schreef harley het volgende:
wij gaan zondag alvast kijken/shoppen. Vel te vroeg i know maar vanastenbabysuperstore in tilburg heeft magazijnopruiming met best leuke kortingen volgens mij. Kijken kan geen kwaad (alhoewel het meestal niet bij kijken blijft)
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en even heel flauw algemeen een dikkevoor iederee in dit topic.
![]()
Nieuwelingen, oud gediendes en halverwege dames en... papa's ook uiteraard.
Alleen een eerste afspraak. Intake etc. 4 weken later volgt pas de echo...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:51 schreef Borra het volgende:
[..]
Krijg je dan je echo of alleen de eerste afspraak met de verloskundige..? Ik zou namelijk graag 20 november een afspraak willen met echo zodat ik in het weekend mijn moeder kan verassen op haar verjaardag.. maar misschien komt die echo later en ga ik het met kerst vertellen. Ik heb vrijdag een afspraak met de huisarts.
Dit dus!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 07:57 schreef freecell het volgende:
Asy: ik ben ook wel wakker 's nachts, maar ik vind mijn bed wel een lekker plekje meestal
Knuffelik mezelf nog ff lekker tegen TARA aan en inderdaad, meestal val ik wel weer in slaap.
En toen zaten we thuisVandaag is het nog vrij druk hier, maar na het weekend is mijn kalender errug leeg
Misschien maar goed ook, want toen ik uitgewerkt was gisteren heb ik een aardig aantal harde buiken achter elkaar gehad, dus mijn lijf is er nu ook echt wel klaar mee.
Ja, het is een verrassing waar we heen gaanquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 08:05 schreef freecell het volgende:
Haha, das dus niet echt een verrassing meer : Of is het een verrassing waar je heen gaat?
Ik heb hier altijd nog wel wát op de planning, maar het wordt wel aardig rustig nu
Mijn dreumes staat nog op zomertijdquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:04 schreef DaviniaHR het volgende:
Asy en freecell, succes met jullie eerste werkloze dag! Waarom jullie dan al om 8u op fok zitten, gaat een beetje langs me heen, maar ach
Dit dus Leonie!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:32 schreef DaviniaHR het volgende:
leo, let je wel een beetje op jezelf? echt, hoor! straks zit je met vroegtijdige weeën hee dagen thuis, of nog erger, in het zkh...
hebben ze in belgië niet een soort instantie die mensen in dit soort situaties ondersteunt? die je kan verplichten minder te werken, zodat je met zo'n bericht naar je werkgever kan gaan en zeggen dat je niet meer MAG werken?
Ik begrijp niet waarom je daar een instantie voor nodig zou moeten hebben die iets verbiedt of verplicht. Je kunt toch gewoon met je lief overleggen, samen een plan van aanpak maken en dat dan met je werkgever bespreken? Als je merkt dat het niet gaat moet je gewoon ingrijpen. Het gaat niet alleen om je eigen gezondheid, maar ook dat van je kindje.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:32 schreef DaviniaHR het volgende:
hebben ze in belgië niet een soort instantie die mensen in dit soort situaties ondersteunt? die je kan verplichten minder te werken, zodat je met zo'n bericht naar je werkgever kan gaan en zeggen dat je niet meer MAG werken?
Ik heb ook maar 'gewoon' een bureaujob.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:38 schreef leonieke het volgende:
Mja, dat helpt de deadlines dus niet wegEn mij kan het niet zoveel schelen dat ik bepaalde deadlines niet haal (ik zit er toch al voor zoveel gigantisch veel over), maar ik sleur met deze deadline een andere collega mee, dus moet dat wel even prioriteit hebben.
Bij de controlearts van het werk ben ik al geweest, maar hij heeft terecht gezegd dat ik gewoon kan verder werken. Ik heb dan ook maar gewoon een bureaujob. Het is deze week gewoon weer de eerste week dat ik meer dan 38u werk en ik voel het direct in heel mijn lijf.
Het kan voor sommige mensen prettig zijn om je achter de arts te kunnen 'verschuilen". En het is een extra "middel" tov de werkgever om je mee te verdedigen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom je daar een instantie voor nodig zou moeten hebben die iets verbiedt of verplicht. Je kunt toch gewoon met je lief overleggen, samen een plan van aanpak maken en dat dan met je werkgever bespreken? Als je merkt dat het niet gaat moet je gewoon ingrijpen. Het gaat niet alleen om je eigen gezondheid, maar ook dat van je kindje.
Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat Rubey lang en breed van haar kleine ligt te genieten.
Ook dat is een door jezelf opgelegde verplichting, hoor. Er zijn heus betere alternatieven te bedenken dan jezelf over de kop te werken. Lekker belangrijk wat de controlearts zegt. Je merkt toch dat het niet gaat?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:38 schreef leonieke het volgende:
Mja, dat helpt de deadlines dus niet wegEn mij kan het niet zoveel schelen dat ik bepaalde deadlines niet haal (ik zit er toch al voor zoveel gigantisch veel over), maar ik sleur met deze deadline een andere collega mee, dus moet dat wel even prioriteit hebben.
Dat dus Leonieke, behalve dan dat het niet het probleem van je collega's is, maar die van je werkgever!!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:42 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik heb ook maar 'gewoon' een bureaujob.
Jij moet jouw grenzen aangeven, ongeacht je collega. Je collega moet haar/zijn eigen grenzen aangeven...
mijn collega's moeten nu op hun eigen voltijdse pakket ook nog 32 uur van mij opvangen. Dit betekent dat er gewoon werkzaamheden blijven liggen. Maar dat is niet meer mijn probleem maar dat van mijn collega's.
Ik voel me ook best schuldig. Ik begeleid dit jaar 4 studenten bij het schrijven van hun masterscriptie. Aan het begin van het jaar heb ik al aangegeven dat ik 4 maanden uit de roulatie lig door mijn verlof, maar de nood is aan de universiteit zo hoog dat ik toch maar deze begeleidingsuren op me heb genomen. Nu moeten die studenten het dus 4 maanden zonder mij doen. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen. Ik heb vervanging gezocht (die helaas weinig tijd heeft) en ik heb tevoren zoveel mogelijk protocollen geschreven om ze te helpen bij problemen die ze in deze periode tegen gaan komen. Maar toch voelt het heel rot dat ik er niet voor ze kan zijn. Ik voelde me bij het schrijven van mijn eigen scriptie zo in de steek gelaten en wil dat iemand anders niet aandoen. Maar hey, het gaat niet anders. Ik heb nu ook gewoon rust nodig.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:42 schreef Asyniur het volgende:
mijn collega's moeten nu op hun eigen voltijdse pakket ook nog 32 uur van mij opvangen. Dit betekent dat er gewoon werkzaamheden blijven liggen. Maar dat is niet meer mijn probleem maar dat van mijn collega's.
Sterker nog: het kan ook per dag verschillen. Elke dag dat ik kotsmisselijk was wenste ik niets liever dan dat het overging, en elke dag dat ik me iets beter voelde maakte ik me ongelooflijk ongerust. De kwaaltjes zijn een vorm van geruststelling.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:51 schreef becky1983 het volgende:
ik ben nu 8 weken zwanger en behalve dat ik moeier ben als normaal heb ik eigenlijk weinig last van dingen..af en toe zeurt het wat in me buik en me borsten zijn af en toe wat gevoeliger maar daar blijft het nu bij.. hebben meer mensen dit gehad dat ze bijna nergens last van hebben? wordt gek van van me zelf haal me allemaal rare dingen in me hoofd![]()
gelukkig heb ik volgende week donderdag wel me eerste echo!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Moe? Check!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:51 schreef becky1983 het volgende:
goedemorgen iedereen,
ik loop me zelf een beetje gek te maken volgens mij..
ik ben nu 8 weken zwanger en behalve dat ik moeier ben als normaal heb ik eigenlijk weinig last van dingen..af en toe zeurt het wat in me buik en me borsten zijn af en toe wat gevoeliger maar daar blijft het nu bij.. hebben meer mensen dit gehad dat ze bijna nergens last van hebben? wordt gek van van me zelf haal me allemaal rare dingen in me hoofd![]()
nou weer genoeg gepraat over me zelf hoe is het de rest van de a.s moeders?![]()
Ik zal er verder niet over zeurenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:36 schreef leonieke het volgende:
Het probleem is gewoon dat deze deadline te maken heeft met het ministerie van onderwijs (de andere zijn deadlines opgelegd door ons eigen reglement). Die laatste moeten we dus met de instelling echt halen.
[..]
Haha... ja mijn stiefzusje is ook al de opa en oma aan het inregelen voor bepaalde dagen. Moet dus wel even blijven opletten zodat wij ze ook nog kunnen vragen af en toe. Maar gelukkig krijgt onze Frummel 3 paar opa's en oma's dus dat wordt toch al vechten ben ik bang.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:02 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik zal er verder niet over zeuren, ik weet hoe lastig het is, maar toch... jouw instelling moet die deadline halen, jij niet persoonlijk. Je werkgever moet omstandigheden scheppen waarin het voor jou mogelijk is, rekening houdend met de beperkingen van je zwangerschap, dat die deadlines haalbaar zijn. Daar is HIJ verantwoordelijk voor niet JIJ
![]()
Anyway.... ik heb net iets heel stoers gedaan vind ik zelfheb concertkaartjes besteld voor Michael Bublé voor 19 mei 2010, dan zijn we dus al 3 maanden mama en papa
en zal er dus oppas geregeld moeten worden
Kunnen de vrijwilligers nu al ruzie over maken wie de eer krijgt
Welkom hierquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:09 schreef clovertje het volgende:
Nu ik in het update topic sta moet ik me hier ook maar even melden vind ik.
Ben nu 4 weken en 5 dagen zwanger nu (wat klinkt dat raar zeg) en dus als het goed is op 4 juli 2010 uitgerekend.
(ben nu nog een kloon maar zodra iedereen t weet ga ik onder mijn eigen naam posten is wat makkelijker)
Ja z'n pijn. Maar ik heb het nu met elke kleine beweging en vanacht dus ook in bed.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:16 schreef Incantrix het volgende:
Ow, da's ook wel sneu jaMaar wellicht dat het al goed helpt om af en toe tussendoor even wat extra's te eten, ik heb nu om eerlijk te zijn nauwelijks nog tabletjes nodig, ik sta het mezelf niet meer toe om honger te hebben, zodra er maar íets knaagt, even wat eten
(Wat overigens wel weer éxtra lastig is met die ijzerpillen, want die moeten weer op een nuchtere maag, maargoed
).. Pijn in je linkerzij, hmm.. Je bedoelt zoals wanneer je te lang achter elkaar hebt hardgelopen, maar dan op een wat andere plek? Die heb ik in elk geval ook, heel irritant. Vandeweek waren ze zo erg dat ik even niet meer verder kon lopen..
En voor je het weet... ben je ook rond en kun je niet meer alles aan, wat je graag zou willen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:13 schreef clovertje het volgende:
Toch wel gek om hier nu mee te posten, als eerste iedereen bedankt voor de felicitaties.
Zo gek om te lezen over drukke baby's enzo. Das echt nog zo'n ver van mijn bedshow. Het enige waar ik hier last van heb is pijnlijke borsten en wat steekjes in mijn buik. Gelukkig niet misselijk ofzo haha.
Ga me nu eerst even wat beter inlezen na een week vakantie
Het is waarschijnlijk ook voor een groot stuk de vermoeidheid die doorweegt, hoor. Voel me zoals een vaatdoek eigenlijk en dat helpt natuurlijk niet om het dipje weg te krijgenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:34 schreef DJRandall het volgende:
Leonieke: Een hele dikkevoor jou! Laat alles even bezinken en misschien wordt het allemaal wat helderder in je hoofd. Is het misschien een idee om even een paar daagjes ziek te melden en dan te kijken hoe het gaat. Misschien kun je opladen, misschien wordt duidelijk dat er iets moet veranderen.
Je kunt ook met kleine stapjes rustiger aan doen he!
haha, ja leuk samen uitgerekend, al zegt de echo bij mij de 8e!!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:40 schreef amaranta het volgende:
Bucko ook al maagzuur, datumtweelinkje van me, verder alles goed?
Nog 1 week maar?Ik moet nog 2 wk. Stop jij met 5 wk van te voren dan?
Je vergeet er ook nog bij te vertellen dat we een intrieurverzorgster hebben één keer in de weekquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:00 schreef happyme28 het volgende:
Qua huishoudelijke taken mag ik niet klagen. Alles lukt nog wel als ik het maar rustig aan doe en mijn man doet ook echt heel veel. Sowieso alles tillen, koken en de was meestal ook (maar dat was voor mijn zwangerschap eigenlijk ook al zo)
Oeh, jaloers....quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:03 schreef marky het volgende:
[..]
Je vergeet er ook nog bij te vertellen dat we een intrieurverzorgster hebben één keer in de week
Megapostquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:40 schreef amaranta het volgende:
Ymme,wat fijn dat je man uit zoveel banen kan kiezen. En jakkie maagzuur. En ja, ik heb gruwelijk veel pijn links en rechts en achter. maar dat heeft een andere reden.
Mijn ribben zijn gewoon helemaal van slag van al het hoesten. jep, nog steeds. Vanmorgen wéér in mn rug geschoten. au.
Van wie heb je die bekkenband gekregen? En waarom heeft die persoon je geen uitleg gegeven over het gebruik ervan? Lijkt me wel zo logisch eigenlijk.
Maar meissie, zou je die oppasbaan wel gaan doen? Denk je aan je lijf?
nee ik heb (nog) geen maagzuur, wel ribbenpijnquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:54 schreef Bucko het volgende:
[..]
haha, ja leuk samen uitgerekend, al zegt de echo bij mij de 8e!!
Opzich gaat het allemaal wel goed ja, heb alleen pijn onderaan mijn ribben...volgens mij zit de kleine daar met de voetjes. Maandag ha dik wat eiwit in de urine, maar totaal geen hoge bloeddruk. Eiwit kon van meer afscheiding ziijn. Dus zou dan geen zwangerschapsvergiftiging zijn. Maar ik lees op internet dat een symptoom ook kan zijn pijn rechts onder je ribben....dus maak me een klein beetje zorgen.
In principe moet ik ook nog twee weken, maar ik had nog wat ADV dagen die op moeten en toen heb ik er maar gelijk een hele week van gemaakt. De koek is nu ook echt op....maar ik weet hoe ik ben, als ik dadelijk thuis zit, ga ik me vervelen
heb je ook last van maagzuur dan? en hoe gaat ie verder?Echt goed op het eten letten helpt wel moet ik zeggen en af en toe een rennie...
Ze heeft zich nog niet officieel gemeld met baby, maar we gaan er vanuit dat ze isbevallen ja.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Even een dienstmededeling/vraag: Kan deze al uit de lijst? 13 oktober 2009: Rubey (meisje)
Is hier ook. geen spannende dingen die verraden dat ze zwanger is. Ze zegt ook wel eens merkte ik er maar wat meer van dan weet ik het tenminste. Ik zeg dan dat ze daar nog wel van terugkomt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:51 schreef becky1983 het volgende:
goedemorgen iedereen,
ik loop me zelf een beetje gek te maken volgens mij..
nou weer genoeg gepraat over me zelf hoe is het de rest van de a.s moeders?![]()
Misschien juist als geruststelling bedoeld ( ik kan dat ook.... Iets wat juist met de beste bedoelingen neerzetten, maar dat komt dan vaak nét tegenovergesteld over)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:42 schreef amaranta het volgende:
Mijn neefje ( 3 jaar) heeft ook de mexicaanse griep. Dat smsde mijn schoonmoeder me.
Maar ik vond het smsje een beetje naar. Maar volgens mijn man ligt het aan mij.
Hai, S. heeft de mexicaanse griep.... 99,9% overleeft gewoon... Als situatie erger wordt moet ie naar t ziekenhuis.
Dat stukje dat vetgedrukt is vond ik een beetje raar om erbij te zetten. Weet niet waarom. Maar vond het echt vervelend dat dat erbij stond. Kan het niet onder woorden brengen. Alsof het arme schaap op sterven zou liggen ofzo. Maar mijn man vond het normaal dat dat er bij stond en vind dat ik me aanstel.
Ja, vandaag weer druk bezig geweest. Het ledikantje staat nu helemaal in de grondverf (3 lagen). De commode moeten we nog doen, maar dat is wel minder werk. Is wel al helemaal geschuurd en ontvet, dus klaar om te schilderen. Het is stiekum allemaal veel werk, maar dat wist ik van te voren natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:40 schreef amaranta het volgende:
DJrandall,hoe gaat het met de schilderwerkzaamheden? Ben je al klaar?
....de rest van de megapost......
Stomme vragen bestaan niet, zeker hier niet...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:55 schreef clovertje het volgende:
Faja wat naar zeg! Hopelijk knapt ie gauw weer op!
Even een stomme vraag he, mag je als je zwanger ben gewoon blijven tennissen?? Maandag begint mijn wintertraining en weet t eigenlijk niet. Misschien dat iemand t hier weet?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:02 schreef draculettetje het volgende:
en dan nu nog even hoe het met mezelf gaat, sinds ik maar luister en alleen maar eet wat erin blijft heb ik vandaag nog maar 1x gespuugd. Maar heb eigenlijk wel een beetje genoeg van de volkoren biscuitjes en de appelmoes...
Hoop dat de homeopatische pilletjes die ik ervoor heb gehad snel gaan werken, anders neem ik toch maar de "normale" medicatie.
Vanavond wel nog even naar een kinderwagen gekeken, ik ging helemaal voor de stokke, maar die kan ik zelf niet inklappen, twijfelen nu tussen 2, maar daar verhuis ik wel mee naar het juiste topic.
er was toch een welke kinderwagen topic? of kijk ik er gewoon overheen![]()
ja die bedoelde ik! ga ik ff rond neuzenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:58 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Voor het maar 1 x spugen.
Wat voor soort kinderwagen deel 10!
Die misschien?
Mijn verloskundige heeft uitgelegd dat de baby op een gegeven moment zo groot wordt dat je minder de abrupte, spastische bewegingen voelt maar meer de gecontroleerde draaibewegingen. Het kan dus wel degelijk zijn dat de bewegingen anders aanvoelen. Ik weet niet precies wat 'minder' in jouw geval inhoudt, maar je hoeft de baby echt niet 20x per dag te voelen (en inderdaad, elke beweging 'telt').quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 07:54 schreef Asyniur het volgende:
Ik had even een vraagje:
ik voel Harry de afgelopen dagen beduidend minder vaak maar ook minder goed. Toch maar even VK bellen of is het gewoon voldoende als ik hem voel (ongeacht of dat hetzelfde is als voorheen)?
Ik ben nu bijna 31 weken en heb om de 2 weken controle. Ze doen bij mij precies hetzelfde als jij aangeeft: bloeddruk, voelen hoe de baby ligt en hartje luisteren. Ik heb ook geen groeiecho gehad, volgens mij hebben ze aangegeven dat ze dit alleen doen als er aanleiding naar is bij het voelen naar de baarmoeder. Bij mij is alleen bij de intake naar urine gekeken en verder niet. Afgelopen keer moest ik nog wel even prikken op HB-gehalte. Verder zijn de controles altijd erg snel (gelukkig ook maar natuurlijk!!)!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor de zwangeren die tegen het eind lopen (zeg > 32 weken). Wat voor soort controles worden er bij jullie nog uitgevoerd?
De laatste 'bijzondere' controle die ik heb gehad was een groeiecho. Het enige wat de verloskundige nu nog doet is voelen hoe de baby ligt, bloeddruk opnemen en even naar het hartje luisteren. Dat gebeurt trouwens eens in de 2 weken en niet elke week. Er is niet meer naar mijn suiker gekeken of naar mijn urine, bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal best, hoor, want ik heb geen last van noemenswaardige dingen, maar ik vraag me af hoe het protocol er elders uitziet.
En ik vraag me ook af of de verloskundige bij de controle aankomende week (40 weken) gaat voelen of ik al ontsluiting heb.![]()
Ik moet er dinsdag weer naar toe...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:17 schreef freecell het volgende:
Asy: volgensmij is 'voelen' op zich voldoende hoor. Wanneer moet je weer naar de vlos toe?
Als je je zorgen maakt moet je trouwens altijd even bellen vind ik
Een groeiecho doen ze hier niet aan (of er moet een reden v zijn natuurlijk) helaas, had graag nog effe gespiekt naar de baby!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor de zwangeren die tegen het eind lopen (zeg > 32 weken). Wat voor soort controles worden er bij jullie nog uitgevoerd?
De laatste 'bijzondere' controle die ik heb gehad was een groeiecho. Het enige wat de verloskundige nu nog doet is voelen hoe de baby ligt, bloeddruk opnemen en even naar het hartje luisteren. Dat gebeurt trouwens eens in de 2 weken en niet elke week. Er is niet meer naar mijn suiker gekeken of naar mijn urine, bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal best, hoor, want ik heb geen last van noemenswaardige dingen, maar ik vraag me af hoe het protocol er elders uitziet.
En ik vraag me ook af of de verloskundige bij de controle aankomende week (40 weken) gaat voelen of ik al ontsluiting heb.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |