haha, ja leuk samen uitgerekend, al zegt de echo bij mij de 8e!!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:40 schreef amaranta het volgende:
Bucko ook al maagzuur, datumtweelinkje van me, verder alles goed?
Nog 1 week maar?Ik moet nog 2 wk. Stop jij met 5 wk van te voren dan?
Je vergeet er ook nog bij te vertellen dat we een intrieurverzorgster hebben één keer in de weekquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:00 schreef happyme28 het volgende:
Qua huishoudelijke taken mag ik niet klagen. Alles lukt nog wel als ik het maar rustig aan doe en mijn man doet ook echt heel veel. Sowieso alles tillen, koken en de was meestal ook (maar dat was voor mijn zwangerschap eigenlijk ook al zo)
Oeh, jaloers....quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:03 schreef marky het volgende:
[..]
Je vergeet er ook nog bij te vertellen dat we een intrieurverzorgster hebben één keer in de week
Megapostquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:40 schreef amaranta het volgende:
Ymme,wat fijn dat je man uit zoveel banen kan kiezen. En jakkie maagzuur. En ja, ik heb gruwelijk veel pijn links en rechts en achter. maar dat heeft een andere reden.
Mijn ribben zijn gewoon helemaal van slag van al het hoesten. jep, nog steeds. Vanmorgen wéér in mn rug geschoten. au.
Van wie heb je die bekkenband gekregen? En waarom heeft die persoon je geen uitleg gegeven over het gebruik ervan? Lijkt me wel zo logisch eigenlijk.
Maar meissie, zou je die oppasbaan wel gaan doen? Denk je aan je lijf?
nee ik heb (nog) geen maagzuur, wel ribbenpijnquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:54 schreef Bucko het volgende:
[..]
haha, ja leuk samen uitgerekend, al zegt de echo bij mij de 8e!!
Opzich gaat het allemaal wel goed ja, heb alleen pijn onderaan mijn ribben...volgens mij zit de kleine daar met de voetjes. Maandag ha dik wat eiwit in de urine, maar totaal geen hoge bloeddruk. Eiwit kon van meer afscheiding ziijn. Dus zou dan geen zwangerschapsvergiftiging zijn. Maar ik lees op internet dat een symptoom ook kan zijn pijn rechts onder je ribben....dus maak me een klein beetje zorgen.
In principe moet ik ook nog twee weken, maar ik had nog wat ADV dagen die op moeten en toen heb ik er maar gelijk een hele week van gemaakt. De koek is nu ook echt op....maar ik weet hoe ik ben, als ik dadelijk thuis zit, ga ik me vervelen
heb je ook last van maagzuur dan? en hoe gaat ie verder?Echt goed op het eten letten helpt wel moet ik zeggen en af en toe een rennie...
Ze heeft zich nog niet officieel gemeld met baby, maar we gaan er vanuit dat ze isbevallen ja.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Even een dienstmededeling/vraag: Kan deze al uit de lijst? 13 oktober 2009: Rubey (meisje)
Is hier ook. geen spannende dingen die verraden dat ze zwanger is. Ze zegt ook wel eens merkte ik er maar wat meer van dan weet ik het tenminste. Ik zeg dan dat ze daar nog wel van terugkomt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:51 schreef becky1983 het volgende:
goedemorgen iedereen,
ik loop me zelf een beetje gek te maken volgens mij..
ik ben nu 8 weken zwanger en behalve dat ik moeier ben als normaal heb ik eigenlijk weinig last van dingen..af en toe zeurt het wat in me buik en me borsten zijn af en toe wat gevoeliger maar daar blijft het nu bij.. hebben meer mensen dit gehad dat ze bijna nergens last van hebben? wordt gek van van me zelf haal me allemaal rare dingen in me hoofd![]()
gelukkig heb ik volgende week donderdag wel me eerste echo!!!
nou weer genoeg gepraat over me zelf hoe is het de rest van de a.s moeders?![]()
Misschien juist als geruststelling bedoeld ( ik kan dat ook.... Iets wat juist met de beste bedoelingen neerzetten, maar dat komt dan vaak nét tegenovergesteld over)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:42 schreef amaranta het volgende:
Mijn neefje ( 3 jaar) heeft ook de mexicaanse griep. Dat smsde mijn schoonmoeder me.
Maar ik vond het smsje een beetje naar. Maar volgens mijn man ligt het aan mij.
Hai, S. heeft de mexicaanse griep.... 99,9% overleeft gewoon... Als situatie erger wordt moet ie naar t ziekenhuis.
Dat stukje dat vetgedrukt is vond ik een beetje raar om erbij te zetten. Weet niet waarom. Maar vond het echt vervelend dat dat erbij stond. Kan het niet onder woorden brengen. Alsof het arme schaap op sterven zou liggen ofzo. Maar mijn man vond het normaal dat dat er bij stond en vind dat ik me aanstel.
Ja, vandaag weer druk bezig geweest. Het ledikantje staat nu helemaal in de grondverf (3 lagen). De commode moeten we nog doen, maar dat is wel minder werk. Is wel al helemaal geschuurd en ontvet, dus klaar om te schilderen. Het is stiekum allemaal veel werk, maar dat wist ik van te voren natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:40 schreef amaranta het volgende:
DJrandall,hoe gaat het met de schilderwerkzaamheden? Ben je al klaar?
....de rest van de megapost......
Stomme vragen bestaan niet, zeker hier niet...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:55 schreef clovertje het volgende:
Faja wat naar zeg! Hopelijk knapt ie gauw weer op!
Even een stomme vraag he, mag je als je zwanger ben gewoon blijven tennissen?? Maandag begint mijn wintertraining en weet t eigenlijk niet. Misschien dat iemand t hier weet?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:02 schreef draculettetje het volgende:
en dan nu nog even hoe het met mezelf gaat, sinds ik maar luister en alleen maar eet wat erin blijft heb ik vandaag nog maar 1x gespuugd. Maar heb eigenlijk wel een beetje genoeg van de volkoren biscuitjes en de appelmoes...
Hoop dat de homeopatische pilletjes die ik ervoor heb gehad snel gaan werken, anders neem ik toch maar de "normale" medicatie.
Vanavond wel nog even naar een kinderwagen gekeken, ik ging helemaal voor de stokke, maar die kan ik zelf niet inklappen, twijfelen nu tussen 2, maar daar verhuis ik wel mee naar het juiste topic.
er was toch een welke kinderwagen topic? of kijk ik er gewoon overheen![]()
ja die bedoelde ik! ga ik ff rond neuzenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:58 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Voor het maar 1 x spugen.
Wat voor soort kinderwagen deel 10!
Die misschien?
Mijn verloskundige heeft uitgelegd dat de baby op een gegeven moment zo groot wordt dat je minder de abrupte, spastische bewegingen voelt maar meer de gecontroleerde draaibewegingen. Het kan dus wel degelijk zijn dat de bewegingen anders aanvoelen. Ik weet niet precies wat 'minder' in jouw geval inhoudt, maar je hoeft de baby echt niet 20x per dag te voelen (en inderdaad, elke beweging 'telt').quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 07:54 schreef Asyniur het volgende:
Ik had even een vraagje:
ik voel Harry de afgelopen dagen beduidend minder vaak maar ook minder goed. Toch maar even VK bellen of is het gewoon voldoende als ik hem voel (ongeacht of dat hetzelfde is als voorheen)?
Ik ben nu bijna 31 weken en heb om de 2 weken controle. Ze doen bij mij precies hetzelfde als jij aangeeft: bloeddruk, voelen hoe de baby ligt en hartje luisteren. Ik heb ook geen groeiecho gehad, volgens mij hebben ze aangegeven dat ze dit alleen doen als er aanleiding naar is bij het voelen naar de baarmoeder. Bij mij is alleen bij de intake naar urine gekeken en verder niet. Afgelopen keer moest ik nog wel even prikken op HB-gehalte. Verder zijn de controles altijd erg snel (gelukkig ook maar natuurlijk!!)!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor de zwangeren die tegen het eind lopen (zeg > 32 weken). Wat voor soort controles worden er bij jullie nog uitgevoerd?
De laatste 'bijzondere' controle die ik heb gehad was een groeiecho. Het enige wat de verloskundige nu nog doet is voelen hoe de baby ligt, bloeddruk opnemen en even naar het hartje luisteren. Dat gebeurt trouwens eens in de 2 weken en niet elke week. Er is niet meer naar mijn suiker gekeken of naar mijn urine, bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal best, hoor, want ik heb geen last van noemenswaardige dingen, maar ik vraag me af hoe het protocol er elders uitziet.
En ik vraag me ook af of de verloskundige bij de controle aankomende week (40 weken) gaat voelen of ik al ontsluiting heb.![]()
Ik moet er dinsdag weer naar toe...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 08:17 schreef freecell het volgende:
Asy: volgensmij is 'voelen' op zich voldoende hoor. Wanneer moet je weer naar de vlos toe?
Als je je zorgen maakt moet je trouwens altijd even bellen vind ik
Een groeiecho doen ze hier niet aan (of er moet een reden v zijn natuurlijk) helaas, had graag nog effe gespiekt naar de baby!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor de zwangeren die tegen het eind lopen (zeg > 32 weken). Wat voor soort controles worden er bij jullie nog uitgevoerd?
De laatste 'bijzondere' controle die ik heb gehad was een groeiecho. Het enige wat de verloskundige nu nog doet is voelen hoe de baby ligt, bloeddruk opnemen en even naar het hartje luisteren. Dat gebeurt trouwens eens in de 2 weken en niet elke week. Er is niet meer naar mijn suiker gekeken of naar mijn urine, bijvoorbeeld. Ik vind het allemaal best, hoor, want ik heb geen last van noemenswaardige dingen, maar ik vraag me af hoe het protocol er elders uitziet.
En ik vraag me ook af of de verloskundige bij de controle aankomende week (40 weken) gaat voelen of ik al ontsluiting heb.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |