abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73512089
Fok! Dieetclub #288: Welke kleur ben jij?

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_73512108
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:41 schreef Sarabi het volgende:
Dat is wel balen DE, maar dan weet je wel waardoor het komt

Les 20 was best heftig....laatste gedeelte langzamer gelopen dan normaal
Even kijken of ik verder ga met les 21 of deze nog een keer probeer (misschien gaat les 21 wel makkelijker)
pi_73512152
I know I know, maar het irriteert mij gewoon dat het überhaupt is zoals het is...

eniewee, vandaag ga ik voor de mr wat kokkerellen (die komt vanavond uit Duitsland.) en voor ons een verantwoord toetje maken en voor hem een broodje bakken.. heeft ie wat te eten als hij thuiskomt ( doe ik meestal als ie weg is voor werk, komt leuk thuis vindt hij )..

Ik eet zelf wel een makkelijke salade vanavond. (en het toetje maar das echt heel braaf)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73512196
Lief
Ik heb nog geen idee wat ik ga eten vandaag.....net even snel een geroosterde boterham op voordat ik ging hardlopen.
Zometeen maar eens voor de rest van de dag verzinnen, er liggen nog wel trostomaatjes die op moeten.
En vanavond een beetje wijn

Ohh en vanmiddag naar de kapper, dus dan waarschijnlijk weer een koekje
pi_73512227
Goed hoor dat je al gelopen hebt Ik kan dat dus echt niet he in de ochtend lopen? Dat heb ik echt wel gemerkt, gaat veel moeilijker dan...

het is wel een goed begin van je dag zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73512302
Ik weet eigenlijk niet wanneer ik het beste loop.....vind het alleen in de ochtend wel het fijnste zodat ik niet allerlei smoesjes kan verzinnen om niet te gaan
pi_73512329
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:54 schreef Sarabi het volgende:
Ik weet eigenlijk niet wanneer ik het beste loop.....vind het alleen in de ochtend wel het fijnste zodat ik niet allerlei smoesjes kan verzinnen om niet te gaan
oh ja dat snap ik wel

einde middag/'s avonds kan ik die ook veel makkelijker verzinnen maar ja... ś ochtends ben ik niet vooruit te branden, ben echt een laatbloeier op de dag zeg maar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:00:00 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73512413
Ik heb één keer geprobeerd 's ochtends te gaan Evi-en, dat werd een grote ramp Doen we dus niet meer, gewoon lekker 's avonds zo rond een uur of acht. Terwijl ik wel met plezier op zondagmorgen om zes uur de deur uit kan wandelen en dan tegen twaalven thuiskomen met een flink aantal kilometers in de benen...

Zondag noet ik de kleintjes weer trainen, maar nu helemaal alleen Ben benieuwd hoe dat zal gaan!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73512467
's Ochtends hardlopen doe ik alleen als ik een lichte kater heb, zo'n alcoholhoofd. Na het etentje bij Jean-Georges heb ik 3 rondjes Jackie-O-reservoir gerend
pi_73512503
aha dus als iemand jou in de ochtend ziet hardlopen dan weten ze dat de wijn rijkelijk gevloeid heeft de avond ervoor? (of de cosmo's )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73512512
Uhhh... ja
pi_73512751
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:02 schreef ColdFeet het volgende:
's Ochtends hardlopen doe ik alleen als ik een lichte kater heb, zo'n alcoholhoofd. Na het etentje bij Jean-Georges heb ik 3 rondjes Jackie-O-reservoir gerend
Dat las ik volgens mij ook in het hardlooptopic? Ik zal het in ieder geval onthouden voor als ik ooit een kater heb
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:21:28 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_73512844
Mogguh
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:31:47 #14
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73513096
Zo, ook weer gevonden.... vanavond eindelijk fiets ophalen...(zijn de fietsenmakers te weinig open, of werk ik teveel ??)
Geen dansen, dus maar hardlopen denk ik.... een kijken hoe laat ik thuis ben.

Qua eten, vriendinlief heeft al macaroni gemaakt. Hoef ik het alleen maar op te warmen (Ze heeft avonddienst vanavond), krijg ik net een smsje dat de kaas op is. Ik denk dat ik het maar niet ga halen
Live life to the Ender :D
pi_73513124
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat las ik volgens mij ook in het hardlooptopic? Ik zal het in ieder geval onthouden voor als ik ooit een kater heb
I'm telling you: het werkt echt. De eerste 10 minuten ofzo zijn zwaar k**, maar daarna word je langzaam frisser in je hoofd en tegen de tijd dat je onder de douche staat, voel je je super-energiek

Natuurlijk ook verstandig om de calorische excessen van de avond ervoor weer te compenseren
pi_73517952
Goeiemiddag!
Ik heb niet zoveel tijd om echt iets zinnigs neer te zetten, dus ik laat het hier maar even bij.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_73517987
In het kader van goed eten ga ik vanavond maar een salade maken met rucola/tomaatjes uit de oven/ wat pecorino/ pijnboompitjes/ klein beetje gebakken spekjes en 1 maisbroodje met wat boter erbij... en een kopje soep

en morgen weer hardlopen, zondag gaat t niet worden vanwege plannen in de middag en ś ochtends ga ik echt niet vroeg mijn bed uit om hard te lopen hoor, tis zondag dan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73518258
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:17 schreef DarkElf het volgende:
en morgen weer hardlopen, zondag gaat t niet worden vanwege plannen in de middag en ś ochtends ga ik echt niet vroeg mijn bed uit om hard te lopen hoor, tis zondag dan
Huh. Mooi dat ik zondagochtend wèl ga rennen Tenzij het keihard regent.
pi_73518364
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ga maandag wel weer
De mr is vrij maandag dus we kunnen gezellig samen overdag rennen..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:34:55 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73518585
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Je vermoedt een kater zondag?
pi_73519309
's Ochtends lopen gaat hier juist goed. In de avond vind ik het lastiger.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_73519488
grappig al die verschillen, zou het met avond/ochtendmens te maken hebben?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:03:11 #23
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73521232
Dat zal haast wel, maar denk dat gewenning er ook wel wat mee te maken heeft.

Ik ben van oudsher gewend om 's avonds te sporten (na het werk) en vroeg (in het weekend), dus mij maakt het niet zoveel uit. Maar ook grote kans dat dit soort "gevoelens" (van het wel of niet op een bepaald moment kunnen sporten) tussen de oren zit.
Maar aangezien ik geen psych ben, steek ik mijn handen er niet voor in het vuur. Maar dat zou ik denken.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:08:08 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73521366
Nou, bij mij zat het gevoel voornamelijk tussen mijn heupen Mijn onderrug werkt 's morgens vroeg niet echt mee...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:22:29 #25
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73521793
Het is dat ik goed ben opgevoed en verder heb gelezen, anders kan je dit toch heel anders opvatten
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:43:39 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73522474
ladidaaa
pi_73522593
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:22 schreef Ender_W het volgende:
Het is dat ik goed ben opgevoed en verder heb gelezen, anders kan je dit toch heel anders opvatten
Ik moest het ook even 2 keer lezen voor ik het snapte.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:48:47 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73522633
zie sig
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:48:53 #29
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73522636
Ik denk dat het door het onderste onderschrift van Sjeen komt
pi_73532025
ik lees weer stilletjes mee en hoop op inspiratie (of op verdwenen kilo's)
pi_73533707
Succes Mejuffrouw
gewoon lekker meeposten!
pi_73541205
Ben ik ook weer eens

dapper al jullie hardloopmensen !! Ik fiets maar ff
Deze week sta ik eindelijk keurig stil.... Vanaf maandag ga ik het lijstje weer volgen en eens kijken wat er dan gebeurd. Nog 2 dagen, 2 verjaardagen (vandaag vieren we zoonlief en mijn verjaardag, morgen ben ik écht jarig)

Fijn weekend !
pi_73541480
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 21:06 schreef Mejuffrouw het volgende:
ik lees weer stilletjes mee en hoop op inspiratie (of op verdwenen kilo's)
ik ook..
pi_73541512
goeiemorgen en welkom en succes Mejuffrouw en Boadicea...

Vanmiddag/vanavond weer een stukje hardlopen, vind het wel lekker dat het weer wat koeler is, aangezien ik nauwelijks zweet op de een of andere manier koelt het wat beter zo dan met een flinke zon erop..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73541846
Zo dat is even wakker worden.... Gister ben ik naar de Oktoberfesten in Utrecht geweest. (veel) bier, worst en foute Duitse muziek. En ik heb me toch een kater nu....
Vannacht ook nog flink lopen kotsen (euw). Gewoon alles midden in de nacht eruit. Wel een manier trouwens om calorieen te besparen
pi_73542217
ieuw idd

Voor vanavond had ik het ultieme zondigvoedsel bedacht: mexicaanse kaasfondue, maar ik voel me bij voorbaat al schuldig dus ik maak er een rosbief salade van met baby leaves sla, romaatjes en blauwe kaas .Ook lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73543155
Leuk, nieuwe mensen! Vertel eens Mejuffrouw en Boadicea, hoe gaan jullie die inspiratie een handje helpen?

Vanochtend ben ik ook weer weesten lopen en het was echt goed. Wel een zware les volgens Evy maar goed te doen. Volgende keer zou het wat makkelijker zijn. Bij mij is het eten vooraf een 'probleem'. Als ik 's avonds ga, wordt ik snel misselijk, ook als ik 2 uur wacht met lopen. 's Ochtends eet ik pas als ik thuis kom en dan gaat het wel goed.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_73543245
welke les heb je gelopen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73567541
Yppy, ik denk dat ik eerst weer eens mijn eetpatroon op de rit moet krijgen. Door de drukte van de afgelopen weken zit daar de klat in, net zoals in regelmatig bewegen. Gelukkig ben ik straks een paar dagen vrij, dan komt dat vast wel weer goed.
pi_73567652
zet een calorie-arme taart neer met veel water en fruit
pi_73567909
Ben je jarig vandaag Stout?

Zo ja, gefeliciteerd!
pi_73575479
Les 15 geloof ik DE, als je het zeker wilt weten, moet ik even op mijn ipod kijken.

Gefeliciteerd Stout!
*OUD heilige*
pi_73577028
Gefeliciteerd Stout

Goed hoor yppy les 15!

Hier giet het echt enorm en als het niet giet, regent het heel hard Niet heel aanlokkelijk om hard te lopen dus ik ga misschien straks wel even (volgens buienradar is het dan droog) en anders morgen..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73577221
Vandaag Evy 20 gelopen. Dat is op zich al een zware les (4 x 8 min) die een flink stuk meer van je vraagt dan de voorgaande lessen. Nu heb ik mij echter ook nog op de route verkeken waardoor ik een flink stuk langer heb gelopen. Om precies te zijn 6 x 8 min. Maar dat wist ik wel vol te houden, dus daar ben ik wel trots op. Ook als je naar mijn hartslag kijkt bleef de inspanning op een mooi constant niveau. Uiteindelijk heb ik zo een vol uur lang en 7,3 km in afstand gelopen. Verder en langer dan mij ooit gelukt is.

En het mooie is dat ik mijn hartslag steeds lager weet te houden, wat weer goed voor de vetverbranding is.
pi_73577265
wauw wat goed!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73577801
oh in het kader van afvalnieuws: ik heb net laarzen besteld bij duoboots.. Vorig jaar daar ook laarzen gekocht en die zijn nu te wijd ... en ja hoor even meten voor de nieuwe laars en mijn kuiten zijn bijna 2 cm geslonken ..
*jippie...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73578083
en na een bluh week heb ik mijn drive weer gevonden (ondanks dat het weekend is en meestal mág ik dan wat zondigen van mezelf)... gisteren wel wat gezondigd maar vandaag nog erg braaf gedaan, ga ook braaf (maar heel lekker eten)... maak alleen wel een toetje maar goed dat mag ook wel eens..

vanavond een rosbiefje aanbraden en daarna in de oven. Plakjes snijden en een salade maken met baby blaadjes sla, tomaatjes en wat verkruimelede blauwe kaas en plakjes rosbief dus.. Toe een appel/bramen/blauwe bessen crumble met een klein beetje suiker en port.. en morgen weer gewoon verder zoals de laatste 9 weken...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73578094
4
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73580733
Toch gegaan, 8.4 km p u tijdens de vijf minuten rennen...

ik ben fier op mezelf (en op de mr die meeging en helemaal geen zin had)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 11 oktober 2009 @ 17:55:02 #50
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73580780
misleidende en niet niet ware TT
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_73581980
De eet inspiratie heb ik wel. vorig jaar 15 kilo afgevallen. en netjes in dat patroon blijven eten, maar er gaat nu niks meer af. er komt hoogstens een of 2 kilo's bij die ik er dan met veel moeite af krijg. Het is net of mijn lichaam zegt dat dit mijn ideale gewicht is..
Ik zou nu moeten gaan sporten, en ik lees jaloers al die gemotiveerde lopers hier. Maar ik kan me er maar niet toe zetten. Daar zoek ik nog steeds inspiratie voor. Hardlopen kan ik niet hoewel me dat geweldig lijkt, Zwemmen vind ik erg suf, en ik ben geen mens voor teamsporten. Het sportknopje is nog niet gevonden
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:28:34 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73583720
Argh!!! Wat is dat toch met mij...
Zo vaak dat ik vol trots hier kom melden dat het supergoed gaat om vervolgens de volgende dag compleet de mist in te gaan. Het lijkt wel alsof ik elk beetje ruggegraat dat ik heb dan hier in dit topic achter laat ofzo. Helaas staat hij nooit zomaar op me te wachten als ik terug kom om hem op te halen.

Ik was onwijs goed bezig de hele week, tot mijn post hier en toen ging ik los. En dan niet 'oeps, ik heb een speculaasje op' maar gewoon los-los.

Nou ja goed... morgen weer een nieuwe dag... One step at a time, een keer gaat het me lukken om die knop weer permanent om te krijgen en niet maar voor een paar dagen.
Als het goed is gaat het ook wel weer beter als ik straks weer aan het werk ben over een paar weken. Hopelijk...

Balen ook voor mejuffrouw dat je zo lang stil blijft staan...
pi_73583920
Heel herkenbaar BE. Ik kan mijzelf meestal ook niet beheersen met zoetigheid.
Mijn oplossing is om die zooi gewoon niet in huis te hebben. En dat werkt eigenlijk best wel.... Laatst een enorme snaaibui s'avonds. Ik alle kastjes opentrekken, maar ja niets erin dus. Echt de hele keuken doorzocht. Uiteindelijk toch maar een appel genomen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:44:53 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73584295
ja, dan gaat het ook meestal goed, maar ik kon me dus niet inhouden bij het boodschappen doen.
pi_73600702
Hier stabiel deze week, gezien mijn verjaardag en andere zaken waardoor ik 4x niet thuis heb gegeten ben ik tevreden.
Deze week maar ff flink aan de bak, ook netjes fietsen, want daar is deze week ook niks van gekomen

BE hou vol !!
Dyna : herkenbaar : voordeel voor mij is dat ik heel veel niet mag..
pi_73600977
Doorzetten BE! En bedenk anders maar dat het nog veel erger was geweest als de periode voor een 'aanval' niet zo gezond was geweest. Ben je die dagen dat het zo goed gaat niet te streng voor jezelf? Dat kan ook nog, misschien iets van een middenweg?

Evy is fier op me.
*OUD heilige*
pi_73602405
Ik zit ff te denken...
"Fok! Dieetclub #289 Skip a cookie, eat a meal!"
Zou een betere TT voor dit topic zijn geweest.

Zover mijn gedachten sprongetje van vanmorgen. Is het bij jullie ook zulk zalig zonnig herfstweer?
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar maandag 12 oktober 2009 @ 09:52:28 #58
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73602508
Levi! Zo wakker was ik nog niet vanmorgen Het is mooi blauw hier met een paar schattige witte wolkjes...
pi_73603123
Tis idd erg stralend weer, heerlijk

Tis was een rare week vorige week maar sinds gisteren ga ik er weer goed mee om dus dat gaat vast wel weer goedkomen

Vanavond weer naar Spaans, leuk! en we eten stampot rauwe andijvie met oven geroosterde tomaatjes/pijnboompitjes/spekjes en 20+ kaas...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73603207
Heerlijk weer inderdaad zometeen lekker met de kinderen van mijn werk naar buiten

Dit weekend wel veelste veel gegeten en te vet (uiteten bij de chinees) maar het was erg gezellig
Nu nog even 2 weekjes opletten en daarna op vakantie, dan gaat het altijd iets moeilijker
pi_73603335
mijn post in de WLS topic ik ben er wel blij mee. Ik had mijn neuroloog gevraagd voor urgentie en donderdag moet ik naar mijn endocrinoloog daar wou ik het ook aan vragen. En dr bouvy is de chirurg.

Ik heb al een mail terug van mijn neuroloog. En er stond in:

Ik heb gesproken met dr Bouvy, en die zal proberen om je of hier of in Veldhoven met voorrang te laten opereren.

Dus dat is een goed teken. Nu moet ik vanmiddag naar dr bouvy dus even afwachten wat ze zeg en donderdag moet ik naar mijn endocrinoloog misschien is dat dan niet meer nodig om daar om urgentie te vragen.
pi_73603366
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:37 schreef Riann het volgende:
mijn post in de WLS topic ik ben er wel blij mee. Ik had mijn neuroloog gevraagd voor urgentie en donderdag moet ik naar mijn endocrinoloog daar wou ik het ook aan vragen. En dr bouvy is de chirurg.

Ik heb al een mail terug van mijn neuroloog. En er stond in:

Ik heb gesproken met dr Bouvy, en die zal proberen om je of hier of in Veldhoven met voorrang te laten opereren.

Dus dat is een goed teken. Nu moet ik vanmiddag naar dr bouvy dus even afwachten wat ze zeg en donderdag moet ik naar mijn endocrinoloog misschien is dat dan niet meer nodig om daar om urgentie te vragen.
Veldhoven, dat is wel fijn. Is redelijk dicht bij huis! Ik hoop voor je dat de urgentie geregeld krijgt!
***Levi was here***
pi_73603392
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:39 schreef Levitation het volgende:

[..]

Veldhoven, dat is wel fijn. Is redelijk dicht bij huis! Ik hoop voor je dat de urgentie geregeld krijgt!
ja idd maar ja ookal zou het andere kant van nederland zijn zou ik ook niet erg vinden maar ja dicht bij huis is altijd fijner.
pi_73603401
BE, heel herkenbaar hoor. Ik me dit weekend ook een beetje laten gaan. Nou ja, nu 0,5 kilo zwaarder, jammer dan. Vandaag gewoon weer verder!
(dat is de truuk denk ik, als je een keer de fout in gaat, gewoon de volgende dag weer verder gaan met goed gezond eten!).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_73604412
ja hoi ik ben er ook nog. met al mn 17 kilo's er gewoon weer bij en nog niet helemaal gemotiveerd genoeg om het er weer af te krijgen...

meelurken is stapje 1.

ohja, én ik heb ontbeten (voor t eerst in vrij lange tijd). stapje anderhalf.
Kwak
pi_73611645
hoi Kwakz0r, veel succes met stappen zetten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73613543
Hoi Kwakz0r, jammer dat het je niet gelukt is om het vast te houden.

Ik geloof dat ik heel voorzichtig weer wat stapjes de goede kant uitzet richting goed eten, maar ook ik heb de neiging dat als ik hier post dat het goed gaat, ik de mist inga...
pi_73614023
Welkom terug kwakz0r en succes met de stapjes terug de goede richting op

Ik ga morgen weer hardlopen, vandaag even geen puf voor
Ook geen zin in eten dus dat is dan wel weer positief
pi_73621680
En ik heb nu officieel urgentie ben er wel blij mee ik moet wel naar veldhoven maar dat is niet erg. Morgenvroeg bellen voor een afspraak daar
pi_73622159
Spannend Riann, hoe snel kan het gaan met urgentie?
pi_73637828
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:03 schreef Sarabi het volgende:
Spannend Riann, hoe snel kan het gaan met urgentie?
weet ik niet dadelijk naar veldhoven opbellen voor een afspraak met 1 van de chirurgen en dan zal ik misschien een ongeveer tijd krijgen. Ik hoop zelf in januari maar we zien het wel.
pi_73638491
back on track, weegschaal en ik kunnen het weer goed vinden.
zit nog steeds op 6.5 kilo- maar goed, ik ga er weer voor, mijn kleren zitten heel ruim en vanavond weer hardlopen..

en we eten vanavond geroerbakte reepjes biefstuk met champignons en sjalotjes met sperzieboontjes...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73642127
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 16:16 schreef Sarabi het volgende:

Ik ga morgen weer hardlopen, vandaag even geen puf voor
Vandaag ook niet
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:42:11 #74
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73642254
Hoe komt dat? Ziekjes? het weer? Gewoon geen zin?

(Wat veel vragen, allen overigens niet lulig bedoeld, meer om te kijken of er iets motiverends uit te halen is )
pi_73645641
Combinatie van geen zin en zonder spierpijn willen trainen vanavond
pi_73645724
geen zin hebben snap ik wel, tis niet echt heel aanlokkelijk om naar buiten te gaan in de herfst in de avond, maar als je eenmaal bezig bent is het wel lekker dus ik sleep mezelf (en de mr ) naar buiten straks..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73645930
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:33 schreef DarkElf het volgende:
geen zin hebben snap ik wel, tis niet echt heel aanlokkelijk om naar buiten te gaan in de herfst in de avond, maar als je eenmaal bezig bent is het wel lekker dus ik sleep mezelf (en de mr ) naar buiten straks..
Het is wel echt mooi weer op het moment
Maar mijn benen gaan het al zwaar genoeg krijgen vanavond dus hardlopen ga ik pas donderdag weer doen (morgen 2e les zumba )
pi_73645968
oh dan moet je wel even rustig aandoen, zumba is erg intensief

Vanmorgen was het hier stralend weer, nu betrekt het en het windje is best koud al.. maar goed, wat moet moet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73650881
Ja, zumba was inderdaad intensief
Ben benieuwd hoe druk het morgen in de groep is, want vorige week was er inloopweek dus echt superdruk (dan valt het ook niet zo op als je het niet kan)
pi_73652716
de hardloopgoden lijken mij aardig te vinden, het trekt weer helemaal open hier... wel fris maar met zon

Nog even zo houden, ik ga om 18 uur lopen..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73656791
ok dit was NIET mijn dag

Lekker begonnen met lopen, toen wilde ik mijn mp3speler zachter zetten en toen drukte ik per ongeluk de les weer naar het begin.. Ok opnieuw begonnen.. en wat denk je?? Ik doe het weer!!! toen ik ff wilde kijken hoever we waren ivm de atletiekclub die om 19 uur zou gaan lopen...

Wij naar de andere atletiekbaan omdat ik toch nog de 3x 5 wilde lopen... komen we daar aan: mp3speler dood..

Nou doei hoor, als het allemaal zo moeilijk moet!

Donderdag in de herkansing, met volle batterij en een DE die van de knopjes afblijft.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73656812
dat krijg je als je roept dat de hardloopgoden je aardig vinden, nou mijn excuses hoor! Zal het nooit meer doen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73656894
Ow DE dan zit het je niet mee
Donderdag er weer tegen aan
pi_73656986
yep..

mijn mr zag er gelukkig de lol wel van in, ik kan om zulke dingen echt woést worden
maar door zijn reactie valt het dan wel weer mee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73660173
Hmmm jammer dat je niet even door kan spoelen dan. Of helemaal ervan af blijven

Ik heb Evy 21 net gelopen. Die ging erg lekker. En wat ook leuk is, is dat ik in totaal sinds het begin nu 100km en 90m gelopen heb
Dat had ik echt niet gedacht toen ik begon.
pi_73660354
ach zo erg is het niet, we hebben wel hardgelopen alleen heel raar.
there is always another day hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73664714
Zo effe meelurken hier. Ben zelf al 30 kilo kwijt en nu onder de 100 kilo, maar ik durf niet mee te doen want stel je voor dat ik weer aankom sowieso zit ik bijna in de risicozone wat aankomen betreft want ik ga op vakantie
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_73664817
wauw wat een prestatie

hoewel vakantie een risico kan zijn (waar ga je naartoe?) moet je toch ook daar heus wel verstandig kunnen blijven en een mooi evenwicht zoeken tussen lekker en toch opletten?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73666297
Ik ga naar Spanje mezelf doodeten met paella enzo, misschien kan ik 's avonds wel weer sporten.
pi_73666592
soms zie je weer het nut in van oude walkmans met cassettebandjes...

Morgen een begin maken met sporten... Oke, op de Wii dan, maar ik geloof dat ik eerst weer eens moet voelen dat ik een lichaam heb. Desnoods pas op de plaats joggen met de wii
pi_73671691
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:37 schreef sweetlady-o het volgende:
Zo effe meelurken hier. Ben zelf al 30 kilo kwijt en nu onder de 100 kilo, maar ik durf niet mee te doen want stel je voor dat ik weer aankom sowieso zit ik bijna in de risicozone wat aankomen betreft want ik ga op vakantie
Goed, zeg 30 kilo! Gewoon meepraten, is gezellig.
En weer aankomen... tja, niet aan denken, gewoon doorgaan zoals je nu bezig bent, je doet het echt goed.
En mocht het toch "mis" gaan, dan ben je in goed gezelschap.
***Levi was here***
pi_73671716
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:25 schreef DarkElf het volgende:
ok dit was NIET mijn dag

Lekker begonnen met lopen, toen wilde ik mijn mp3speler zachter zetten en toen drukte ik per ongeluk de les weer naar het begin.. Ok opnieuw begonnen.. en wat denk je?? Ik doe het weer!!! toen ik ff wilde kijken hoever we waren ivm de atletiekclub die om 19 uur zou gaan lopen...

Wij naar de andere atletiekbaan omdat ik toch nog de 3x 5 wilde lopen... komen we daar aan: mp3speler dood..

Nou doei hoor, als het allemaal zo moeilijk moet!

Donderdag in de herkansing, met volle batterij en een DE die van de knopjes afblijft.
Dat soort dagen had ik ook met hardlopen. Komt goed.
***Levi was here***
pi_73671797
idd... nou ja iig was de weegschaal weer vriendelijk vanmorgen... langzaam maar zeker gebeurt er weer wat deze week (zie je wel dat ik vorige week mezelf best een keertje wat mocht gunnen, de spirit zit weer goed nu )

Vanavond gaat de mr weg dus we eten vanmiddag warm: wortel/gembersoep
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73679208
Hmm vanavond waarschijnlijk geen Zumba, ik zou met mijn moeder gaan maar die is ziek
Nu moet ik morgen wel echt gaan hardlopen (of misschien kunnen we morgen naar Zumba gaan)

Gisteren toch weer aan de chocopepernoten gezeten, gelukkig maar 4
pi_73679350
Blegh, ik heb zo'n dag dat ik beter in mijn bed had kunnen blijven.

Voelde me gisteravond al niet 100% en vanmorgen werd ik dood moe wakker. Heb de laatste tijd best veel last van mijn spastische darm. En ik merk dat mijn hele lijf er op reageert, mijn spieren zijn niet vooruit te branden. Wandel altijd in de pauze met collega's en ik loop altijd in het snelle groepje, maar kon het vandaag helemaal niet bijhouden.
***Levi was here***
pi_73680460
misschien toch maar gaan hardlopen dan idd Sarabi, als je moeder echt ziek is is ze misschien morgen ook nog ziek?

Vanavond lekker vroeg naar bed Levi
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73681354
Wortel-gembersoep. klinkt goed. Waar vind ik dat?
pi_73681400
in je pan, waar je het zelf maakt

Ik maak bijna alles zelf, eet eigenlijk nooit uit pakjes/zakjes of potjes..

kan het recept wel doorgeven als je dat wilt?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73681645
Dat was eigenlijk wat ik bedoelde DE... Waar of ik het recept kon vinden.. . Vroeger maakte mijn vader altijd wortel-gember salade, en ik vond dat altijd heerlijk..
pi_73681881
500 gr wortel of winterpeen (met bospeentjes wordt het wat zoeter) , 2 uien/ 2-3 cm verse gember schillen/ paar takjes verse tijm/ 2 groentebouillonblokjes/liter water/ sap van 1 sinaasappel.

Uien fijnsnijden evenals de gember, dat zachtjes fruiten in boter of olie (wat je wilt). Niet bruin laten worden. Wortel geschild en in plakjes erbij en 4-5 minuutjes zachtjes meebakken. Bouillon erbij, verse tijm (doe ik altijd in een thee-ei, kan je aan de rand hangen en vis je er zo weer uit) en het sap van de sinaasappel en dat 20 minuutjes zachtjs laten koken. Staafmixer erdoor, op smaak brengen met zout en peper en serveren. Lekker is wat bosui erover of peterselie...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73684454
De bedankt.

|Ik hoop dat mijn dochter net zo enthousiast is morgen, maar we gaan het morgen uit proberen
pi_73684713
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:04 schreef DarkElf het volgende:
misschien toch maar gaan hardlopen dan idd Sarabi, als je moeder echt ziek is is ze misschien morgen ook nog ziek?

Vanavond lekker vroeg naar bed Levi
Yep, Zumba gaan we pas weer doen na de vakantie
Dus tot de vakantie ga ik hardlopen kijk wel echt op tegen komende lessen maarja.....
pi_73685891
anders herhaal je toch even een les die je een goed gevoel geeft? tot je wat zelfvertrouwen hebt?
bewegen is bewegen hoor, niemand zegt dat je de lessen moet doen zoals Evy zegt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73685942
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:46 schreef DarkElf het volgende:
anders herhaal je toch even een les die je een goed gevoel geeft? tot je wat zelfvertrouwen hebt?
bewegen is bewegen hoor, niemand zegt dat je de lessen moet doen zoals Evy zegt.
Ja....ik zit nog te twijfelen
Wil eigenlijk de volgende les toch graag proberen want heb ergens het idee dat die makkelijker is (zijn maar 3 lange stukken lopen ipv 4 ietsje kortere)
pi_73686057
gewoon proberen dan en lukt het wel: mooi, lukt het niet: volgende keer beter..

zo bekijk ik het zelf altijd maar. Ga morgen les 13 lopen (ja ik blijf van de knopjes af en ja hij is opgeladen ) en dat lijkt me vrij moeilijk maar goed, als het niet lukt lukt het de keer erop vast beter.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73687259
Succes alvast DE
Ik ga zometeen sushi maken zodat ik morgen in college ook iets lekkers te snoepen/lunchen heb
pi_73689613
's avonds heb ik best wel een trek na het eten en eet dan vaak magere yoghurt met wat fruit. Erg lekker hoor maar niet echt vullend. Dus van de week heb ik een pak magere yoghurt een hele dag laten uitlekken in een theedoek/vergiet (en bakje eronder) en als je die hangop dan mixt met fruit en een beetje honing dan is dat lekker joh het hele zure is eraf en het vult goed

Dacht, misschien heeft iemand er iets aan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73689988
Klinkt lekker!
Ik weet ook nooit wat ik nog na het avondeten kan eten.
Maar vanavond worden het wat stukjes sushi
pi_73691522
Sterkte voor alle zieken hier.
pi_73691571
Inderdaad gewoon de lessen van Evy herhalen tot je zelf vindt dat je naar de volgende les kan.
Ik heb meerdere lessen 2 keer gedaan. Ik ben na de zomer zelfs eens een hele week terug gestapt. Het is geen wedstrijd en je doet het voor jezelf. Het moet dus vooral ook leuk blijven.
pi_73703489
Ben dr wel hoor, t gaat ook goed (zit gelukkig weer in een afvalflow, vond een week stilstaan dood eng) maar gewoon razend druk met school (lees werk) en nu vannacht een ziek kind....

Ga nu ff snel verder, moet over 30 minuten weer aan de slag !
Maar niet voordat ik jullie dit mee gegeven heb :

pi_73703499
Bah, ik vertrouw mijn weegschaal niet meer.. hij geeft elke keer andere(rare) gewichten..

Toch maar even nieuwe batterijen proberen en gewoon goed voor mijzelf blijven zorgen, dat helpt het beste natuurlijk.
pi_73703509
Thanks Stout

Maar je moet niet zo schrikken van stilstaan hoor, dat hoort erbij
pi_73717652
Van mijn nierendokter kreeg ik meteen een compliment toen ik binnenkwam: Oh maar wat bent u goed vermagerd (vlaamse dokter he? )

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73720556
Oh ja en de weegschaal bij de dokter gaf een beter resultaat dan die thuis
Ze zei dat de mensen meestal riepen dat hij meer aangaf dan thuis dus ik was een tevreden DE
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73720668
Gaat lekker dus DE

Hier niet zo net weer eens friet op wegens tijd gebrek.....
Maar nu heeft mijn moeder last van galstenen dus misschien wordt er binnekort in ons gezin sowieso gezonder gegeten
pi_73723184
les 13 ging goehoed

(blijf deze en paar keer doen, les 14 is meteen 3x6, laten we nou eerst hier eens van genieten )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73723224
ik ben zo fier op mezelf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73725422
Goed bezig DE. Fijn om te horen dat je op de goede weg bent.
Ik zelf ben niet echt tevreden over hoeveel ik afval, dus ik ga nu weer heel precies kcal bijhouden om te zien of ik toch ongemerkt teveel neem.
pi_73725509
ongemerkt kan je idd soms toch hier en daar wat teveel eten, zoiets sluipt er idd stiekum zo weer in..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73758524
De wat fijn dat het zo goed was bij de arts !
dyna,vaak zit het niet in de kcal ,maar in je verhouding vet/koolhydr/eiwitten. Succes in elk geval

Hier vanavond een heerlijk gegrild kippetje, velletje netjes weg gegooid. Hij was heerlijk !
Zelf gegrild...dus geen toegevoegde zooi
pi_73758600
lekker, gegrild kippetje

Ik heb witte bolletjes op met filet en salade... Tis vrijdag ik mocht wat snels slechts van mezelf

Morgen eten we namelijk niet slecht; heb de hele middag een stoofpot op gehad, en stoofpeertjes. Die eten we morgen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73759127
Hmmm ik gok erop dat een turkse pizza gevuld met salade gezond was. Was in ieder geval erg lekker
pi_73759275
Even het recept opgezocht. Het is inderdaad niet slecht. Dat is dus voortaan een mooi alternatief voor de vette gebakken vis op vrijdag van de markt.
pi_73759511
hoeveel zit er dan? ik heb zelf altijd het idee dat het niet zo heel goed is, door de knoflooksaus (of zat die er niet op?) en het deeg..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73763102
Gewoon een droge pizzabodem.dus wat bloem en water en een heel dun laagje geruld gehakt, en nee geen knoflooksaus maar wat tzaziki , veel sla, tomaat, turkse grote peper, en een of andere pittige tomatensalsa deed hij erbij.
pi_73780795
Hoe gaat ie mensen ? T is hier stil op zaterdag !
De komende week ben ik even afwezig
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:27:57 #128
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_73782548
Ik ga vanavond lekker roerbakken
met allemaal verse groenten.... heerlijk. Lekker stukje kip erbij. Geen sauzen, hartstikke verantwoord
En morgen weer een balletje trappen...
pi_73788457
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 16:15 schreef Stout het volgende:
Hoe gaat ie mensen ? T is hier stil op zaterdag !
De komende week ben ik even afwezig
hele dag onderweg geweest, net een broodje bij de turk gehaald... slecht maar jammer dan hoor.

stoofpot wordt doorgeschoven naar morgen, morgen ook hardlopen en verder een normale dag zonder raar slecht eten ofzo dus ik vind het allemaal best

waar ben je volgende week?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73798419
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:02 schreef DarkElf het volgende:

[..]

hele dag onderweg geweest, net een broodje bij de turk gehaald... slecht maar jammer dan hoor.

stoofpot wordt doorgeschoven naar morgen, morgen ook hardlopen en verder een normale dag zonder raar slecht eten ofzo dus ik vind het allemaal best

waar ben je volgende week?
Bij een lieve vriendin

Heb vandaag alvast gewogen voor morgen, morgen heb ik natuurlijk geen weegschaal van mezelf.
1.3 kg eraf in 6 dagen, ik ben weer meer dan tevreden
pi_73798462
Goed zo!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73798466
wat eet jij zoal dan op een dag als ik vragen mag?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73811418
net hardgelopen, les 13. Laatste minuut ging zwaar maar liep ook wat aan de harde kant denk ik (maar ik kon niet langzamer gaan lopen voor mijn gevoel, dan zou stoppen te aanlokkelijk zijn vreesde ik ).
Zometeen lekker stoofpot en peertjes eten en uitpuffen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73814978
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 08:54 schreef DarkElf het volgende:
wat eet jij zoal dan op een dag als ik vragen mag?
Bedoel je mij ? T staat ff in een spoiler voor het geval dat ik het niet was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73815577
ja bedoelde jou idd, was gewoon benieuwd wat je eet op een dag aangezien je zo goed aan het afvallen bent
Maar klinkt goed ... niet te weinig dus zo kan je prima de dag doorkomen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73817320
Ja heb dr echt genoeg aan
en vaak eet ik savonds ook vaak nog een salade erbij en overdag ergens een keer wat lekkers
Heb nu allerlei glutenvrije koekjes ontdenkt !
pi_73833242
Zo, nieuwe week, nieuwe frisse moed om door te gaan zo ook al geeft de weegschaal meer aan maar ik weet waar het aan ligt; tis weer de tijd van de maand aan het worden.. dat scheelt bij mij zo een kilo tot anderhalve in een slechte maand...

Dus verder zit ik nog keurig op de goeie weg.

Vanavond naar Spaans dus straks eens even een soepje in elkaar flansen: spinazie/tuinerwtjessoep met een beetje geitenkaas. Véél groenten met een beetje geitenkaas, lijkt mij weer niets mis mee eigenlijk.

Succes allemaal weer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73833251
Goedemorgen! Ben vandaag begonnen met Evy. Was een heftige les, maar bizar hoe snel het ook al weer gaat om conditie op te bouwen. Volgende keer de 4 x 8 minuten les. Misschien dat ik eerst de les van vanochtend nog een keertje loop, het is wel ineens een stuk meer. Vooral de eerste 8 minuten, opwarmen gaat bij mij nooit zo snel allemaal.

Fijne en gezonde week allemaal!
*OUD heilige*
pi_73833262
Vanmorgen al gelopen? Zo hee!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73833285
Ja, uurtje eerder opgestaan. Het is 1 van de weinige dagen dat ik 's ochtends kan lopen. Dat gaat zoveel makkelijker dan 's avonds. Dan moet ik er gebruik van maken ook. En het gaat een heftige dag worden, dan kan ik die lekker beginnen met een leeg hoofd.
*OUD heilige*
pi_73833319
Klinkt goed, vind het knap hoor dat een uur eerder ervoor opstaat.
Maar ja, als je lekkerder loopt in de ochtend ...

Bij mij werkt het precies andersom, einde middag/'s avonds is veel beter voor mij. Grappig die verschillen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 19 oktober 2009 @ 09:23:19 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73834159
Zo... na een offweek gaan we weer gewoon lekker aan de slag hier
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:15:06 #143
248821 Rauw.
op je bord.
pi_73836715
Ben ook nog steeds bezig, gaat redelijk goed, afgelopen week 4 dagen verjaardag gehad dus iets gezondigt maar nog steeds niet schrikbarend (alhoewel, kipfiletschotel & appelgebak )
Ik moet nog steeds wat meer gaan lopen, ik zit nu op 40minuten per dag. Wil eigenlijk naar de 80 minuten per dag toe. Pak steeds vaker de trap ipv de lift op het werk.
Heb weer een normaal leefritme (ipv avonddiensten).
Vanaf ik begonnen ben nog niets anders dan water gedronken.

Nja, dat appelgebakje en die kipfiletschotel had ik wel verdient vind ik zelf.
Nu weer het normale voedsel.

Binnenkort maar eens een weegschaal aanschaffen (weet iemand een mooi geprijsde die 150kg aankan?).
En dan ga ik per week bijhouden wat er vanaf gaat.

M'n belangrijkste gewoontes zijn eraf, ik snoep niet meer, geen sauzen meer, drink geen frisdrank en alcohol meer en kook vrij gezond.
Tot dusver tevreden over m'n inzet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_73837559
Ik ben ziek
Dus maar veel fruit eten en water drinken, heb verder ook maar weinig trek
pi_73838010
Beterschap Sarabi en goed bezig Rauw! Oude, slechte gewoontes afleren is heel moeilijk maar als je dat lukt is het al heel goed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:55:46 #146
248821 Rauw.
op je bord.
pi_73838014
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:42 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben ziek
Dus maar veel fruit eten en water drinken, heb verder ook maar weinig trek
Heb ik net een paar daagjes gehad, nu toch maar een dikke trui aan op 't werk. Beterschap!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 19 oktober 2009 @ 13:06:12 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73840438
Heeft iemand deze al gelezen?
Stel je vragen aan Yvonne van den Hout - RE(d)T je gewicht
Best een aardige review.

Verder hier ook weer een nieuw begin van een nieuwe week. Ik baal weer hevig van mezelf.
Menstruatie wil nog steeds niet door zetten... Heb nu al anderhalve week niet meer dan een beetje 'spotting'. Geen idee. Nu zo 8 weken na de bevalling mag de boel wel weer op gang komen van mij. Hopelijk komt mijn ruggegraat dan ook weer een beetje terug.
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:54:25 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73858284
Zal ik mijn lijstje van vandaag eens posten maar.
Het is niet een supergoed lijstje, maar vooruit, wie weet motiveert het me om het morgen beter te doen.

O: Brinta
T: Beschuit met muisjes
L: 2 boterhammen m osseworst, 2 boterhammen m kaas
T: 1 1/2 mandarijntje, 10 mariakaakjes
D: Rode kool m appeltjes, 2 gegrilde filetlapjes a la minute, gebakken aardappeltjes, schaaltje dubbelvla
T: wat blanke, ongebrande nootjes (hazelnoot, amandelen)

Dat alles weggespoeld met flinke glazen thee.

Oh, en vorige week had ik geen zin om te gaan zwemmen en daar baalde ik van dus vandaag had ik mezelf eens opgepept... zijn ze dicht vanwege de herfstvakantie. Sta je dan met je goeie gedrag.
  Licht Ontvlambaar maandag 19 oktober 2009 @ 21:27:07 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73859720
frietjes... frikandel speciaal... satesaus...
pi_73859799
Mijn lijstje kan ook wel beter.........
Zometeen nog een appeltje (Waarom was ik vergeten dat appels zo lekker kunnen zijn)
pi_73862735
Oh dat ken ik BE, heb je jezelf helemaal opgepept om te gaan is de sportschool/ het zwembad dicht...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 oktober 2009 @ 22:41:44 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73863076
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 21:29 schreef Sarabi het volgende:
Mijn lijstje kan ook wel beter.........
Zometeen nog een appeltje (Waarom was ik vergeten dat appels zo lekker kunnen zijn)
Dat had ik dus ook tijdens mijn eerste zwangerschap, totaal verslaafd aan Granny's toen en sindsdien ben ik weer een echte appel liefhebber! Vrijwel elke dag eet ik er wel 1 of 2!

En het is nu ook weer mandarijntjes-tijd!
pi_73863156
mandarijntjes! die zijn lekker nu idd, goed idee.

Spaans was leuk, hoofd vol info nu.. zo maar eens lekker slapen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73863224
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:41 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook tijdens mijn eerste zwangerschap, totaal verslaafd aan Granny's toen en sindsdien ben ik weer een echte appel liefhebber! Vrijwel elke dag eet ik er wel 1 of 2!

En het is nu ook weer mandarijntjes-tijd!
Dat wou ik net niet horen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73863291
ik duik mijn bedje maar eens in met een boek en een kop thee, voel me wat gammel..
Morgen weer een nieuwe dag,
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:01:13 #156
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_73863883
Tsss, ik was dit topic helemaal kwijt.

Ja, dit is een TVP
pi_73870380
Goeiemorgen, na een goeie nacht voel ik mij weer een stuk beter op wat rugpijn na maar dat hoort er soms bij (zo eens in de maand ) ... dus ik ga morgen hardlopen ipv vandaag.. De planning is dan nu: woensdag en zondag hardlopen, eventueel nog vrijdag erbij, dat weet ik nog niet.

Vandaag staat er op het menu: kip/puy linzensalade met baby blaadjes sla/ witte kaas (ipv feta) met koriander en citroensap en wat balsamico erover.

Al een keer eerder gegeten en erg lekker, vullend en buiten de kaas, maar wat vet heb je ook nodig, heel goed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73871499
Verdikkie, was met veel moeite 2kg kwijt, zijn ze weer terug!
Maar ik voel me ook totaal niet fit. Rust niet genoeg uit en heb niet eens meer energie om iedere dag te fietsen naar mijn werk, pak nu met enige regelmaat de auto.
Is niet bevordelijk voor mijn gewicht, had ook eigenlijk niet anders verwacht, maar leuk is het niet.
***Levi was here***
pi_73871760
Wat vervelend Levitation
Misschien klinkt het stom maar ookal heb je geen energie is het misschien slim om wel de fiets te pakken?
Juist van sporten krijg je weer meer energie en anders blijf je ook in zo'n negatieve cirkel zitten.

Ik wou dat ik kon gaan sporten vanavond maar lijkt me niet echt slim, voel me te ziek om te gaan werken.
pi_73871970
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:05 schreef Sarabi het volgende:
Wat vervelend Levitation
Misschien klinkt het stom maar ookal heb je geen energie is het misschien slim om wel de fiets te pakken?
Juist van sporten krijg je weer meer energie en anders blijf je ook in zo'n negatieve cirkel zitten.

Ik wou dat ik kon gaan sporten vanavond maar lijkt me niet echt slim, voel me te ziek om te gaan werken.
Ik heb 5 jaar lang iedere dag braaf gefietst. Maar het gaat gewoon niet meer. Gistermiddag stond ik met mijn jas aan op mijn werk enorm te treuzelen, omdat ik zo op zag tegen dat terugfietsen. 8km enkele reis is momenteel gewoon een beetje te ver. Ik was altijd fel tegenstander van die kleine stukjes met de auto doen. Maar nu doe ik het dus toch. Overigens heb ik nooit de ervaring gehad dat ik energie krijg van sporten, het kost juist bergen met energie. Je voelt je er na wel prettig.
***Levi was here***
pi_73872046
is het niet beter om te kijken waarom je zo moe bent (of weet je dat al?) ipv jezelf op je kop te geven..?
Bedoel, is het echt alleen van te weinig rust?

Sarabi heeft wel gelijk natuurlijk, bewegen zorgt weer voor energie, maar ja dat weet je natuurlijk zelf ook wel. Dus kijken naar oorzaken en wat je daaraan kan doen is misschien handiger.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73872113
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:20 schreef DarkElf het volgende:
is het niet beter om te kijken waarom je zo moe bent (of weet je dat al?) ipv jezelf op je kop te geven..?
Ach, ik weet het eigenlijk wel. Werk, studie, verbouwing, verhuizing... vreet allemaal tijd en energie en het levert stress op, waardoor mijn darmen ook weer volledig over de zeik gaan. Gevolg: extreme vermoeidheid die niet meer over lijkt te gaan.
Goede nieuws is dat m'n studie nog maar ongeveer 1.5 jaar duurt. De verbouwing zal tegen die tijd ook wel klaar zijn... dus uitrusten staat in mijn agenda voor februari 2011.
***Levi was here***
pi_73872176
Oh dan al, lijkt mij een prima planning Misschien ś avonds wat wandelen, ook al is het donker en koud.. misschien slaap je dan beter/ is je slaap beter..

Verbouwen jullie zelf? Das wel vermoeiend ja, mij lijkt dat echt 3x niets (buiten het feit dat ik niet zo handig ben wat op zich wel wer handig ís )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73872222
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:25 schreef DarkElf het volgende:
Oh dan al, lijkt mij een prima planning Misschien ś avonds wat wandelen, ook al is het donker en koud.. misschien slaap je dan beter/ is je slaap beter..

Verbouwen jullie zelf? Das wel vermoeiend ja, mij lijkt dat echt 3x niets (buiten het feit dat ik niet zo handig ben wat op zich wel wer handig ís )
Ik wandel sowieso elke dag een half uur in mijn pauze. En 's avonds zijn we momenteel druk bezig met spullen kopen voor het huis en klussen. Op zich krijg ik nog best wat beweging.

We doen inderdaad (bijna) alles zelf. Alleen stucen van de woonkamer en het schuren van de houten vloer gaan we aan specialisten overlaten. Maar dat komt vooral omdat we haast hebben, 17 dec moeten we ons oude huis opleveren. En zelf stucen gaat niet zo snel, dus dat zouden we nooit halen.
***Levi was here***
pi_73872341
wat een klus, wel leuk hoor als je dat samen kan

Maar goed, dan ben je dus alleen bezig met werk, studie en klussen.. denk niet dat veel mensen daar heppier van in hun vel gaan zitten nee. Verhuizen straks is ook al stressvol, dus logisch dat je darmen van slag gaan.

Toch moet je dan ergens in alle hectiek wat tijd voor jezelf in bouwen blijkbaar want zo voel je je niet lekker.. Dat zal makkelijker gezegd dan gedaan zijn natuurlijk maar anderhalf jaar zo door schiet ook niet op.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73875066
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:33 schreef DarkElf het volgende:
Toch moet je dan ergens in alle hectiek wat tijd voor jezelf in bouwen blijkbaar want zo voel je je niet lekker.. Dat zal makkelijker gezegd dan gedaan zijn natuurlijk maar anderhalf jaar zo door schiet ook niet op.
Dat zou ik ook aanraden, maar inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan
Ik zou volgens mij echt gek worden als ik in jouw situatie zou zitten Levitation
pi_73875255
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 12:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat zou ik ook aanraden, maar inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan
Ik zou volgens mij echt gek worden als ik in jouw situatie zou zitten Levitation
Ik ook.
***Levi was here***
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:12:18 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73876682
Oi Levi!
Ik krijg al stress van het lezen alleen al he!
Mss moet je iets minder streng zijn voor jezelf en bijv. met jezelf afspreken dat je 2 keer in de week fietst. Dat is makkelijker vol te houden dan 5 keer en dan heb je ook niet dat schuldgevoel als je het een dagje niet doet.
Bij mij werkt dat wel, want dat niet gaan terwijl je vindt dat je wel moet werkt op de een of andere manier ook nog eens extra demotiverend.

En ja, rust is zo belangrijk.
Ik weet voor mezelf dat ik het nu gewoon lastiger vind om goed te blijven eten omdat ik toch wel moe ben van nog de nachtvoeding van Oscar. Als ik uitgerust ben ben ik veel sterker.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: brinta
T: geen, want ontbijt was pas om 11 uur
L: 2 boterhammen (osseworst en linera smeerpate)
T: fruit (wrsch 2 mandarijntjes)
D: Rundvleesreepjes prutje met rijst (recept van SB )
T: fruit
pi_73880139
Levi
Maak een realistische planning, het liefst maak je een planning en doe dan alle termijnen keer 1,5 of 2 (iedereen plant altijd te krap namelijk) Net als je afvallen opdeelt in stukjes met tussendoelen kun je dat ook doen met verbouwen en huiswerk. Kleine doelen geven minder stress dan het gevoel van "ik heb dit nu wel af maar ik moet dat allemaal nog doen" ook al weet je dat "dat allemaal" pas over een jaar af hoeft te zijn.

Mijn lijstje maar weer eens
O: brinta
T: 2x cappuccino, 2x chocomelk (uit de automaat), sultana
L: 4 boterhammen, 2x kaas, 2x Philadelphia, beker soep, appel
T: sultana, appel, banaan, cappuccino
D: nog geen idee, iig salade van de AH (anders gaat die overdatum) en stukje vlees
T: ws. niks meer
pi_73880261
Zal ik ook maar een lijstje doen voordat ik aan de chocolade pepernoten begin

O: 2 geroosterde boterhammen met philadelphia bieslook light
T: peer
L: tomatensoep
T: appel en glas optimel
D: ???
T: appel
pi_73880284
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:01 schreef Sarabi het volgende:
Zal ik ook maar een lijstje doen voordat ik aan de chocolade pepernoten begin

O: 2 geroosterde boterhammen met philadelphia bieslook light
T: peer
L: tomatensoep
T: appel en glas optimel
D: ???
T: appel
En dan nu aan de pepernoten?
***Levi was here***
pi_73880467
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

En dan nu aan de pepernoten?
Dat was het plan en dan oprah kijken (ja ik doe stomme dingen als ik ziek thuis ben)
Maar nu gaat het over te dikke tieners......hmm wordt je wel weer met je neus op de feiten gedrukt dus geen pepernoten
pi_73880487
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat was het plan en dan oprah kijken (ja ik doe stomme dingen als ik ziek thuis ben)
Maar nu gaat het over te dikke tieners......hmm wordt je wel weer met je neus op de feiten gedrukt dus geen pepernoten
Dat is dan wel weer handig!
***Levi was here***
pi_73882740
ik heb me zojuist aangemeld voor een obesitas programma bij een grote instelling in de regio...
cognitieve gedragstherapie, danstherapie, dieetadvies en bewegingstherapie...
vind t heel spannend maar denk dat t heel goed voor me is om er nu eens écht grip op te krijgen. de wachttijd voor intakegesprek is 4-6 weken, dus het duurt sowieso ws. tot volgend jaar ofzo voor ik aan de beurt ebn,e n ondertussen doe ik zelf ook gewoon mn best...

(t is geen opname ofzo hoor, t is een dagdeel per week ofzo)
Kwak
pi_73882800
ik heb nog nooit van zo'n programma gehoord kwakz0r, maar professionele hulp is nooit verkeerd.
knap dat je die stap hebt durven zetten
pi_73882947
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:10 schreef Sarabi het volgende:
ik heb nog nooit van zo'n programma gehoord kwakz0r, maar professionele hulp is nooit verkeerd.
knap dat je die stap hebt durven zetten
het wordt meestal aangeboden door dezelfde aanbieders die eetstoornissen behandelen (ik noemde de naam net niet omdat het dan erg googlebaar is, maar in een separate post kan wel, t is van psy Q, oude RIAGG, valt onder parnassia bavo groep).

en je hebt natuurlijk de obesitas kliniek in Hilversum, maar die is heel duur en wordt niet (helemaal) vergoed. dit valt onder psychotherapie en wordt als het goed is wel vergoed...

edit: ik loop gewoon bij een psycholoog momenteel, en die opperde dit om gercihter en langdurger te werken...omdat t allemaal nogal met elkaar samenhangt bij mij...
Kwak
pi_73883626
ok, klinkt inderdaad goed
hopelijk werkt het voor je en kan je er redelijk snel terecht!
pi_73883724
Wat een moedige stap Kwaz0r.

Klinkt goed en hoop dat je snel mag beginnen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:17:16 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73891291
Idd heel moedig! Ik hoop dat het je echt gaat helpen.
pi_73892266
Ik hoop niet dat het hier al uitgebreid over gegaan is, maar ik was getriggerd door de enthousiaste verhalen over Dr Frank, en ik ging zo eens wat lezen daarover.
Nou las ik die reacties: http://www.eenkiloperweek.nl/index.php?page=feedback&zone=1
En googlede nog eens wat en kwam op http://www.beinshape.nl/index.php?page=feedback&zone=1
Is dat nou dezelfde toko ofzo?
pi_73892421
De ene is met shakes en de ander met 'gewone' voeding, toch?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:43:50 #182
4177 Jojogirl
pi_73892452
Misschien zelfde webdesigner ofzo?
pi_73892472
is dit niet een soort atkins ofzo? klinkt verdacht hetzelfde...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73892491
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:43 schreef Jojogirl het volgende:
Misschien zelfde webdesigner ofzo?
Niet een heel creatieve, dan
pi_73892574
ok dus lowcarbs en als je op je streef bent mag je per week 5 carbs erbij om op te bouwen...

nou ben ik geen carbspecialist hoor maar 5.. per wéék erbij? is dat niet heel weinig in de zin van, daar zit je toch zo aan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:47:14 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73892588
Ik heb het hele DrFrank gebeuren gemist geloof ik.

Hier vanmiddag een stuk kaas gesnoept en 2 liga's ipv 1, maar gezien het feit dat ik pas om kwart over 8 kon gaan eten heb ik daar achteraf toch geen spijt van.
pi_73892665
kaas das iets wat ik van mezelf dus nauwelijks meer mag. (behalve op zaterdag en dan nog met mate) Ik ben niet zozeer een snoeperd namelijk maar zoiets vind ik echt heerlijk en kan ik zo flink wat van op..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73892667
Trouwens, dikke bullshit, dat Be in Shape: je bouwt direct spieren op door die shakes? Onafhankelijk van of je sport of niet?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:51:25 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_73892761
Hoi

Afgelopen maandag een kilo of 5 afgevallen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73892799
Bevallen?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:53:06 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_73892830
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:52 schreef ColdFeet het volgende:
Bevallen?

En ik vreet me echt de schompes nu
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73892894
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:49 schreef ColdFeet het volgende:
Trouwens, dikke bullshit, dat Be in Shape: je bouwt direct spieren op door die shakes? Onafhankelijk van of je sport of niet?
Ik moet zeggen, dat er bij "shakes" bij mij allerlei alarmbellen af gaan, dus dat BIS lijkt me niks.
pi_73892952
gefeliciteerd troel!!
Kwak
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:56:42 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73893000
BE in shape, da's pas een goed plan
pi_73893007
Ze staan iig op dezelfde server

http://www.who.is/whois/eenkiloperweek.nl/
EENKILOPERWEEK.NL SITE INFORMATION

IP: 80.65.101.22
IP Location: Hengelo, Netherlands
Website Status: inactive

http://www.who.is/whois/beinshape.nl/
BEINSHAPE.NL SITE INFORMATION

IP: 80.65.101.22
IP Location: Hengelo, Netherlands
Website Status: inactive
pi_73893037
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:53 schreef Troel het volgende:

[..]

En ik vreet me echt de schompes nu
Leuk, gefeliciteerd! Jongen, meisje?

Lezzer, ik ben ook anti-shake Bewust eten: ja graag, maar ik denk dat je met shakes heel snel uit het oog verliest dat eten ook voor de leuk is.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:57:34 #197
35189 Troel
scherp en bot
pi_73893047
Die arts die dat doet is best gerenommeerd geloof ik, die zit bij dat afvalcentrum in Hengelo toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:59:24 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_73893137
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Leuk, gefeliciteerd! Jongen, meisje?

Lezzer, ik ben ook anti-shake Bewust eten: ja graag, maar ik denk dat je met shakes heel snel uit het oog verliest dat eten ook voor de leuk is.
jongetje

Spam
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_73893223
gefeliciteerd troel

denk dat er niets mis is met het gebruik shakes mits je wel gewoon blijft eten erbi en het gebruikt als hulpmiddel ipv je hele dag/eetpatroon eraanop gaat hangen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73893364
vanmorgen magere yoghurt uit laten lekken (paar uur) en nu dikke yoghurt met bramen en wat honing..

zo lekker en niets mis mee dus DE heppie
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:07:25 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_73893553
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:56 schreef Sjeen het volgende:
BE in shape, da's pas een goed plan
Doe eens niet, er gaat steeds een pingetje af in mijn hoofd.
pi_73893727
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:59 schreef Troel het volgende:

[..]

jongetje

[ afbeelding ]

Spam
pi_73896545
Ff snel een mailtje, hou me voor geen cm aan t menu
Maar geniet wel volop ! Schade zien we zondag wel
pi_73903688
Goeiemorgen, nog wel wat last van mijn rug maar ga vanmiddag toch maar hardlopen. Soms geeft dat juist verlichting (als het niet te erg is) dus wie weet.. Bovendien is het lekker om te doen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73906576
Goedemorgen
Weer ietsje minder ziek, dus dat is wel fijn
Verder ben ik wel weer boos op mezelf omdat ik toch niet van de snoep af kan blijven zwakkeling
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 oktober 2009 @ 11:45:49 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73908690
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 21:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Doe eens niet, er gaat steeds een pingetje af in mijn hoofd.
Was precies de bedoeling
pi_73918538
toch gaan hardlopen, ging niet helemaal lekker maar goed, ik merk dat elke week voor mijn periode maarrrrr ik kwam wel verder dit keer dus ik ga vooruit ondanks een raar lijf

zondag kan ik weer gewoon les 13 lekker doen, want vrijdag begint het feest..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_73974997
Wat is het erg stil hier, hoe gaat het met iedereen?
pi_73982412
Tis idd stil. Hier gaat het ok

Vanmorgen gaf de weegschaal -7.2 aan.. dus ik was blij.
net lekker naar de kapper geweest en daarna boodschappen gedaan (morgen krijg ik eters die ik kipstoofpot met chianti voorzet en een salade van rucola met sjalotjes en balsamico uit de oven met wat pecorino erover ) Niet al te slecht maar wel lekker.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74009397
Ik ben er een paar dagen tussenuit geweest, schandelijk gegeten, maar de schade viel mee..

Gisteren een stronk met spruitjes gekocht, en gisteravond heerlijk verse spruitjes gegeten, terwijl er ook nog stoofpeertjes stonden te pruttelen..

Heerlijk die herfst!! (voor de rest vind ik er niets aan, mijn stemming past zich aan aan het weer, somber en druilerig..)
pi_74009458
Als je verder kwam, ging het best goed DE! Knap van je dat je het zo goed volhoudt. Ik ben fier op je.

Boos worden op jezelf en jezelf een zwakkeling noemen is zo zinloos Sarabi. Het is toch al gebeurd. Je kunt beter kijken waardoor het fout ging en bedenken hoe je het de volgende keer voorkomt. Dat kun je de volgende keer dat je in de verleiding komt trots zijn op jezelf.

In de herfst kun je wel heerlijke wandelingen maken in het bos boadicea! En als je dan koud bent en natgeregend naar de warme chocolademelk.

Kan iemand Evy even tot de orde roepen? Vorige keer 5 minuten 'warming-up', vanochtend 8 en maandag 10. Whaaaaaa, dat is veel! Kan me niet voorstellen dat ik ooit een uur achter elkaar liep.
En wat ze zei: "we zijn er.. bijna"
*OUD heilige*
pi_74009681
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:34 schreef YPPY het volgende:
Als je verder kwam, ging het best goed DE! Knap van je dat je het zo goed volhoudt. Ik ben fier op je.

Boos worden op jezelf en jezelf een zwakkeling noemen is zo zinloos Sarabi. Het is toch al gebeurd. Je kunt beter kijken waardoor het fout ging en bedenken hoe je het de volgende keer voorkomt. Dat kun je de volgende keer dat je in de verleiding komt trots zijn op jezelf.
Het komt ook wel weer goed
Na de vakantie sowieso weer verder met Evy, dat helpt al enorm.
pi_74009702
Wanneer je voorbij les 9 (ongeveer) bent moet je inderdaad er zelf aan denken om je warming up te doen. Een warming up wordt door alle deskundigen ook ten zeerste aangeraden. Hoe intensiever de training hoe uitgebreider de warming up ook dient te zijn. Gelukkig doen wij via Evy aan rustige duurlopen dus kan een kleine warming up volstaan. Ga 2 minuten zeer rustig joggen om het lichaam een beetje op temperatuur en de hartslag omhoog te krijgen. Ga daarna 2 minuten wandelen waarbij je de spieren en gewrichten los maakt dmv oefeningen. Dit zou voor de meeste mensen die Evy doen genoeg moeten zijn. Maar wel dus even zelf aan denken, aangezien Evy (hoe slecht) het niet meer voor ons doet.

Nog een waarschuwing. Zonder warming up gaan trainen is vragen om problemen. Het risico op blessures zoals overbelasting, overstrekte pezen, gescheurde pezen zijn allemaal flink te verkleinen door een goede warming up.
pi_74009745
Warming up............tja daar zal ik dan maar meteen ook een goede gewoonte van gaan maken.
pi_74009765
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:50 schreef dyna18 het volgende:
Wanneer je voorbij les 9 (ongeveer) bent moet je inderdaad er zelf aan denken om je warming up te doen. Een warming up wordt door alle deskundigen ook ten zeerste aangeraden. Hoe intensiever de training hoe uitgebreider de warming up ook dient te zijn. Gelukkig doen wij via Evy aan rustige duurlopen dus kan een kleine warming up volstaan. Ga 2 minuten zeer rustig joggen om het lichaam een beetje op temperatuur en de hartslag omhoog te krijgen. Ga daarna 2 minuten wandelen waarbij je de spieren en gewrichten los maakt dmv oefeningen. Dit zou voor de meeste mensen die Evy doen genoeg moeten zijn. Maar wel dus even zelf aan denken, aangezien Evy (hoe slecht) het niet meer voor ons doet.

Nog een waarschuwing. Zonder warming up gaan trainen is vragen om problemen. Het risico op blessures zoals overbelasting, overstrekte pezen, gescheurde pezen zijn allemaal flink te verkleinen door een goede warming up.
helemaal mee eens. En luister naar je lichaam, ga niet door als je pijn voelt... Is niet verstandig...

Ik heb veel gelopen afgelopen week, en mijn spieren protesteren nu lichtelijk, dus ik doe het weer even iets rustiger aan... Eens zien wat de fysio woensdag te zeggen heeft, mijn opbouwplan is niet echt van de grond gekomen geloof ik.. Combi van weinig tijd en slecht weer..
pi_74011170
Stoer Yppy dat je zo goed doorgaat, ben ook fier op u

Morgen gaan we weer lopen, zal beter gaan aangezien het feest begonnen is ..
Vanmorgen zei de weegschaal weer -7.2 dus dan geloof ik t wel. T gaat langzaam zo maar wel goed en ik moet niet omgeduldig zijn want a) ik val af b) ik sport lekker c) ik kook nog steeds lekker (gezond maar lekker) en dat maakt het ook prettig zo dus d) ik voel mij er goed bij dus ik ben tevreden

Warming up doe ik zelf idd even van te voren.. endje wandelen (hoog tempo) klein endje rennen (laag tempo), rekken, strekken en dan pas beginnen. Als ik dat niet doe (jaja ik ben wel een eigenwijs) dan voel ik dat echt dus ik doe het nu echt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74042799
Hey allen Ik ben nieuw hier, dus even een heel korte introductie: ik ben 25 jaartjes jong, woon in Tilburg, ben 1m85 lang en ben te zwaar, toen ik begon met afvallen 10 dagen geleden namelijk 129kg. Heb een account gemaakt op dieet-web.nl, maar in afwachting van activering toch maar alvast deze sneak-preview voor jullie

Zoals ik zei ben ik 10 dagen geleden begonnen met afvallen. Meer opletten met eten en veeel meer sporten. Misschien "over the top" maar ik fitness momenteel 6 dagen per week à 2 uur per dag. Heb totaal geen moeite dit vol te houden: muziekje erbij, mensen kijken tijdens het sporten... Ik vermaak me wel! Eetpatroon ook flink aangepast. At veel te veel snacks, ongezonde snacks that is! Mijn gemiddelde eten per dag momenteel is iets als:

O: 2 volkoren boterhammen met 20+ kaas / mager vlees beleg / "Halvajam" en een beker halfvolle melk of Optimel 0% vet
T: Eierkoek
L: 4 volkoren boterhammen met 20+ kaas / mager vlees beleg / "Halvajam" en een mok bouillon
T: Fruit (1-2 stuks, afhankelijk van het soort fruit)
D: Pasta / groente / mager vlees of vis (ik haat aardappelen )
T: Fruit (1-2 stuks, afhankelijk van het soort fruit)

Voor de rest drink ik eigenlijk de hele dag water (zit op kantoor en ik lust geen koffie en thee vind ik vies ), en 's avonds af en toe light frisdrank / light multivruchtensap.

Want to know more? Gewoon vragen

EDIT: Nog één dingetje vergeten Morgen over een week begin ik op de sportschool aan de nieuwste rage, het "Slim Belly" programma. Geen idee of het werkt, maar heb wel een beetje "money to burn" op het moment, dus we zien wel
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  zondag 25 oktober 2009 @ 14:34:06 #218
4177 Jojogirl
pi_74043434
Welkom vido en succes. Je eet en sportpatroon klinkt goed Wanneer ga je voor het eerst weer wegen?

Ik blijf een beetje stilstaan qua gewicht momenteel, al loop ik wel netjes 3x per week hard en eet ik best netjes. Denk dat m'n hormonen weer een bui hebben ofzo. Vanochtend 5k loop hier in de buurt gedaan en net boven de 30 minuten gelopen
pi_74043594
welkom vido en idd succes! Wat is die nieuwe rage precies?

Stil staan is vervelend jojo maar je bent wel goed bezig zeg met je ritme en blijven hardlopen! Trouwens ook een mooie snelheid, 5 km net boven de 30 min.

Wij hebben net ook hardgelopen, ik ben nog helemaal niet aan de zoveel km toe maar ik ben allang blij dat ik 3 x per week gewoon beweeg en ga, en het nog leuk vind ook. Voor mij is dat al heel fijn, 5 km lopen of zo zie ik nog lang niet gebeuren maar goed.. eerlijk gezegd maakt dat mij ook niet zoveel uit merk ik.

Liep in het zonnetje, herfstkleuren en geuren en voelde me goed daar gaat het om.

net heerlijk geluncht: gerookte forelsalade met komkommer en dille en krieltjes met dille en wat sour cream. Sour cream is vet maar goed, een beetje kan geen kwaad en ik nam ook maar een beetje. Bovendien smeer ik nooit ergens boter op ofzo en schijnbaar is een beetje vet wel nodig zoals een dietist mij ooit eens vertelde.

Vanavond gaat de mr een klein pizzaatje maken voor ons, vast niet heel goed maar het is zondag hoor.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74044693
Dank voor het warme welkom!

Om de vragen maar meteen te beantwoorden: eerste weegmoment heb ik al gehad, was vanochtend en was 121kg. 7-8kg eraf dus, erg veel ondanks dat ik me niet uithonger. Ligt dus puur aan het vele sporten, en de snelle afname zal zich wel stabiliseren in de komende weken, het begin is immers altijd makkelijk. Wil ook niet al te snel gaan, zorgt alleen maar voor extra overtollige huid... Om die reden sport ik er ook zo veel bij, blijkt te helpen, iemand hier ervaring mee, of andere tips??

En de nieuwe rage is "Slim Belly", je krijgt op de sportschool op een cardiotoestel een band om je buik die met behulp van een compressor en drukkamers in de band, je buikvet tegen je buikspieren aan drukt (in intervallen natuurlijk, dus druk-geen druk). Hierdoor wordt je lichaam gedwongen dit vet te verbranden in plaats van lichaamsvet op andere plaatsen. Of zoiets... Er zijn blijkbaar resultaten tot -8cm buikomtrek in 4 weken mee bereikt, dus ik ben benieuwd!

Ow, en respect voor al dat hardlopen! Mijn conditie is niet echt erg slecht te noemen (crosstrainer op de sportschool doe ik zonder problemen, fietsen ook op gemiddeld niveau zo een half uur à 30-35 km/u), maar hardlopen kan ik gewoon niet
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_74044833
Welkom Vido, veel succes gewenst.
pi_74047959
welkom vido!

gaf maandag de weegschaal opeens + 3 aan, zijn er opeens alweer 2 vanaf... ik snap er niks meer van..
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:32:13 #223
1762 YPPY
Yppiaans
pi_74054653
Mooie tijd jojo! Leuk dat je nog zo bezig bent.

En of je de 5 km nu haalt of niet DE, eigenlijk boeit dat niet. Je bent lekker in beweging en dat is goed.

Welkom Vido, hardlopen kun je leren. Als mijn gymleraren van de middelbare school me nu zouden zien (Paulus, ken je vast), dan zouden ze me niet geloven. En al helemaal niet dat ik een paar jaar terug een 10 km wedstrijd heb uitgelopen.
Die overtollige huid had ik ook, maar omdat ik langzaam ben afgevallen, heb ik daar geen problemen mee gehad, kan daar dus niks nuttigs over zeggen verder. Dat slim belly klinkt als het tell sell spul van een tijd terug.
*OUD heilige*
pi_74060646
Welkom vido
Maar lees ik het nu goed en ben je 8 kilo in 10 dagen afgevallen?
pi_74061391
Ja, precies, veel te snel naar mijn eigen zin dus ook. Maar ik eet dus niet te weinig, nooit een hongergevoel ofzo. Ligt dus aan het vele sporten (~12 uur per week). Als de afname zo snel blijft gaan, ga ik mijn "plan" dus wel aanpassen. De begin- en eindweging was overigens ook op twee verschillende weegschalen (thuis en op de sportschool), dus kan 1-2 kilo tussenzitten, maar dan nog.

En "Slim Belly" klinkt inderdaad als TellSell met als verschil dat dit niet zo'n electrische riem is waarbij je zogenaamd afvalt tijdens het bankzitten. Deze assisteert alleen de vetverbranding te concentreren op één specificiek lichaamsdeel. Ben er zelf ook sceptisch over, maar we shall see.
pi_74061518
Nouja in het begin is het natuurlijk vocht en gaat het ook snel, maar bijna 1 kilo per dag........dat kan je inderdaad maar beter in de gaten houden.
Ik doe ongeveer een jaar over 8 kilo
pi_74061957
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:25 schreef Sarabi het volgende:
Nouja in het begin is het natuurlijk vocht en gaat het ook snel, maar bijna 1 kilo per dag........dat kan je inderdaad maar beter in de gaten houden.
Ik doe ongeveer een jaar over 8 kilo
Ik heb zojuist ook een briljante oplossing bedacht Ga morgen thuis voor ik naar de sportschool op de weegschaal staan, en op de sportschool weer. Dan weet ik het verschil, en de echte afname in die 10 dagen (Het is weekend hè, de hersenen staan op standby )

En hoeveel je afvalt is natuurlijk ook heel relatief hè. Jij weegt een héél stuk minder dan ik, dus 8kg is voor jou ook veel meer dan voor mij
pi_74062005
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:34 schreef Vido het volgende:

[..]

Ik heb zojuist ook een briljante oplossing bedacht Ga morgen thuis voor ik naar de sportschool op de weegschaal staan, en op de sportschool weer. Dan weet ik het verschil, en de echte afname in die 10 dagen (Het is weekend hè, de hersenen staan op standby )

En hoeveel je afvalt is natuurlijk ook heel relatief hè. Jij weegt een héél stuk minder dan ik, dus 8kg is voor jou ook veel meer dan voor mij
Ja, maar toen ik begon was het ook 100+
En nooit echt snel afgevallen, maar goed het is er dus ook nog steeds af
Nu alleen die laatste paar kilo's.....
  zondag 25 oktober 2009 @ 23:55:47 #229
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_74064993
hoi vido,
veel succes, klinkt alsof je goed gemotiveerd bent!

je bent een man denk ik?

ik zou als je zoveel sport liever iets meer eiwitten eten (zuivel, kipfilet, noten) en gezonde vetten (noten, vette vis) ipv onnodige suiker uit eierkoeken... kijk ook uit met teveel fruit (ook relatief veel suiker)

je eet nu erg veel carbs (veel brood + pasta + eierkoek + veel fruit), en als je dan zoveel sport kan het zijn dat je ook wat spiermassa verbrandt...

edit: alleen bedoeld als tips hoor! niet als kritiek! je bent echt goed bezig!
Kwak
pi_74068665
Goeiemorgen, ondanks het weekend helemaal niets aangekomen dus de score is nog steeds -7.2 Dat geeft een positieve vibe voor de maandagochtend ..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74071540
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:55 schreef kwakz0r het volgende:
hoi vido,
veel succes, klinkt alsof je goed gemotiveerd bent!

je bent een man denk ik?
Jep op beiden!
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:55 schreef kwakz0r het volgende:
ik zou als je zoveel sport liever iets meer eiwitten eten (zuivel, kipfilet, noten) en gezonde vetten (noten, vette vis) ipv onnodige suiker uit eierkoeken... kijk ook uit met teveel fruit (ook relatief veel suiker)

je eet nu erg veel carbs (veel brood + pasta + eierkoek + veel fruit), en als je dan zoveel sport kan het zijn dat je ook wat spiermassa verbrandt...

edit: alleen bedoeld als tips hoor! niet als kritiek! je bent echt goed bezig!
Thanks voor die tips. Op m'n brood zit sowieso al vaak kipfilet, en 's avonds bij het diner eet ik ook vaak vis of kipfilet of Valess (zitten volgens mij ook veel eiwitten in). Zou misschien inderdaad wat meer zuivel binnen kunnen krijgen. En het fruit eet ik natuurlijk puur voor de vitaminen, altijd al gedaan, dat verander ik niet graag
pi_74074184
Ik ben lekker een weekje op vakantie
Zal proberen op te lette n
pi_74074317
Oh lekker, geniet ervan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74074421
Geniet ervan! En je moet maar zo denken: zondigen mag in zekere mate, betekent gewoon 'n keertje extra sporten na de vakantie
pi_74075488
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:43 schreef Vido het volgende:
Geniet ervan! En je moet maar zo denken: zondigen mag in zekere mate, betekent gewoon 'n keertje extra sporten na de vakantie
Of een stevige wandeling tijdens de vakantie
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:13:26 #236
4177 Jojogirl
pi_74089613
Veel plezier Sarabi.

En wat ga je lekker hard dan Vido. Maar mannen hebben dat vaak geloof ik, dat het vrij snel kan gaan

Ik heb net na m'n werk weer hardgelopen met een collega. Wilde eigenlijk rustig aan doen, maar uiteindelijk gingen we best weer hard omdat het zo lekker ging Morgen maar even een dagje niet lopen dus
  maandag 26 oktober 2009 @ 23:40:07 #237
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_74097340
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:34 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben lekker een weekje op vakantie
Zal proberen op te lette n
Hopelijk doe je het beter dan ik.

Ik ben bijna 4 kilo aangekomen tijdens mijn vakantie. Het is wel heel erg mijn eigen schuld zo heb ik fish and chips, spare ribs, paella en paella iets met negro gegeten. Dus doe je best anders eindig je als ik: weer boven je streefgewicht Maar heb vooral veel plezier.
pi_74104569
Gisteren de intake van m'n SlimBelly "avontuur" gehad op de sportschool. Het komt allemaal heel professioneel over, alles wordt opgemeten voor je begint: exact gewicht, lengte, BMI, vetpercentage, buikomvang op twee plaatsen. Dan een uitleg over die band enzo. Over 2 weken begin ik er écht mee (zat helemaal vol tot dan toe, het is dus blijkbaar best populair). Krijg je tussentijds nog twee metingen en op het einde weer een, zodat je precies ziet hoe het gaat. Als het allemaal niet helpt qua omvang, zul je er in ieder geval flink van afvallen, die kunststof band zit namelijk superstrak om je buik (je moet uitademen en hem dan omdoen), dus zweten zul je, haha Ben zooo benieuwd!

Iemand hier trouwens bekend met "Palmer's Firming Butter"? Is bedoeld om je huid strak te krijgen na zwangerschap en afvallen, gisteren gehaald bij de Kruidvat voor 8 euro. Zit collageen, Q10, elasteen en nog meer van dat soort ongein in. Hoop dat het in combinatie met veel sporten en water drinken een beetje helpt met het strakhouden
pi_74105428
ik heb weer dat ik rond een bepaald gewicht blijf hangen volgens mij... eerder had ik dat rond de -5 kilo nu zit ik op -7.2/-7.5 en dat blijft weer een beetje hangen. Raar is dat, vorige keer duurde het 2-3 weken en toen ging het weer ineens naar beneden, ben benieuwd of dat nu ook weer zo gaat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74106110
Hey !

Ben dr wel weer hoor maar druk druk druk...
schade van vorige week was +0.3 dus je hoort mij niet mopperen

Vido succes ! Vind het erg knap van je dat je 6x per week 2 uur sport !!

Pff snel weer aan de slag !
Toedels !
pi_74107906
Ga vandaag eens ipv op de atletiekbaan op straat lopen. Wel een makkelijkere les dan les 13 want ik wil toch graag eens zien of met een goeie thuis warmingup ik hopelijk geen last van mijn schenen krijg op straat zoals in het begin (maar dat was vaak zonder gedegen warming up en was mijn conditie een stuk slechter)

Ik wil toch ook wel eens ergens anders lopen dan op de atletiekbaan . Dus bedacht mij dat ik misschien de komende tijd eens moet gaan afwisselen ofzo, ene keer straat, andere keer atletiekbaan. En iedere keer met gedegen warming up en eventueel wat ijs erop meteen erna, puur ter preventie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:39:00 #242
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74113703
Goed bezig DE.

Heb afgelopen weekend een lekker stukje gefietst (50 km in anderhalf uur) en zondag weer een wedstrijd gehad. EN vanavond weer een wedstrijd. Qua eten echt braaf geweest, alleen zaterdag uit eten geweest. Schoonfamilie wilde naar pasta en pesto. Toch ook daar een beetje opgelet. Dus volgens mij was het niet verschrikkelijk slecht.

Nu eens verzinnen wat ik vanavond eet ...
pi_74114172
gerend, meteen gekoeld toen ik thuiskwam. Maar t voelt nog goed. Misschien ietsjes gevoeliger maar niet zoals de eerdere keren. Misschien 2 dagen ertussen op deze manier ipv 1 maar dat maakt ook niet uit.

Toen de laatste 2 minuutjes van evy klaar waren (uitwandelen) was ik thuis, met water en koeling op de schenen dus had t nog goed uitgekiend ook

50 km fietsen, das een end zeg! Je bent goed bezig ook he? Lekker hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74114566
hoi hoi,

ik had een vraagje misschien weten jullie dat. Ik heb de griep het is nu alweer aan de betere hand maar ik zou dus morgen een griepspuit krijgen en dan paar weken erna de mexicaanse dag moet met mijn spierziekte en nu was mijn vraag of ik dan toch gewoon de griepspuit kan halen morgen???
pi_74114584
kan je dat niet beter aan je arts vragen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74114727
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:07 schreef DarkElf het volgende:
kan je dat niet beter aan je arts vragen
ja misschien wel maar dat doe ik dan pas morgen ik weet niet hoe ik me morgen voel. En was benieuwd of iemand van jullie dat wist.
pi_74115492
Iedereen die chronisch ziek is krijgt de gewone griepprik en dan later de prik tegen de mexicaanse griep.
Als je ziek bent zou ik apart een afspraak maken voor de griepprik, anders sta je namelijk met jouw griep een heleboel mensen te infecteren die niet voor niets daar wachten op de griepprik.
Bel anders zo je huisarts en maak een afspraak, want volgens mij kun je met sommige griepen zelfs nog besmettelijk zijn als je zelf al weer beter bent.

Ik ben niet medisch geschoold, dus pin me nergens op vast en vraag het gewoon aan je huisarts.
pi_74115550
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:11 schreef Riann het volgende:

[..]

ja misschien wel maar dat doe ik dan pas morgen ik weet niet hoe ik me morgen voel. En was benieuwd of iemand van jullie dat wist.
ik heb ergens gelezen dat je hem niet (nog niet) mag als je ziek bent al ivm verminderde weerstand maar ik ben geen arts dus ik weet t niet zeker hoe dat zit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74116769
ze zijn er niet meer maar ik bel morgen de huisarts erover op.
pi_74119457
heb je de griep riann of ben je verkouden? dat wil ook nog wel schelen (de helft van NL roept dat ze griep hebben als ze flink verkouden zijn...verkoudheid kan namelijk veel heviger zijn dan het standaard beeld dat mensne hebben)

best maar even aan de dokter vragen.
Kwak
pi_74123171
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 18:25 schreef kwakz0r het volgende:
heb je de griep riann of ben je verkouden? dat wil ook nog wel schelen (de helft van NL roept dat ze griep hebben als ze flink verkouden zijn...verkoudheid kan namelijk veel heviger zijn dan het standaard beeld dat mensne hebben)

best maar even aan de dokter vragen.
nee ik heb echt de griep zonder verkoudheid het is vooral koorts slap zijn en niks binnen kunnen houden
pi_74131260
klinkt als buikgriep, das gelukkig geen influenza meestal... beterschap!
Kwak
pi_74139261
goeiemorgen, nergens last van na gisteren dus dat is fijn.

de weegschaal geeft nog steeds hetzelfde aan, hoop dat er weer wat beweging in komt maar vanavond maak ik een pittige wortel-paprikasoep dus qua avondeten zit het wel goed vanavond.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:16:50 #254
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74140794
Gelukkig is 50km nog niet ze ver , voor mij dan. Voor de gemiddelde persoon op een racefiets ook niet denk ik. Maar het is wel ff fijn om te doen en het zijn toch 1500 kcal(volgens hartslagmeter) die extra zijn verbrand.

Wat betreft griepprikken weet ik niets, dus kan ook niets nuttigs zeggen...

En hoe goed het gaat bij mij, ik weet het niet. Ik meet het bij het passen van kleding en het zit allemaal nog niet veel ruimer . (weegschaal is nog steeds overleden
pi_74142093
Ik heb mijn weegschaal voor 9,95 gekocht bij de Blokker, en die geeft het gewicht per 100gram aan, en na een vergelijking tussen mijn weegschaal en de geëikte weegschaal op de sportschool (geëikt omdat de judo'ers zich daar ook op wegen) blijkt dat ie een verschil heeft van 0,15kg Dus gewoon 'n nieuwe kopen
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:31:31 #256
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74145500
zonde van het geld ik moet alleen de batterijen niet vergeten bij de supermarkt
pi_74147240
Oooow, dan issie niet overleden
pi_74176077
Goeiemorgen, nieuwe dag nieuwe kansen roep ik altijd maar

Vandaag eten we een simpele zalmsalade en we gaan borrelen bij de buren maar ik zal mij braaf gedragen (gelukkig ben ik geen chipsliefhebber, t moeilijkste is kaas maar ik eet braaf van zondagavond tot en met vrijdagavond dus ik zal mij daaraan houden) Ga ook hardlopen vandaag weer op straat want ik heb nergens last van gehad, yeah voor een goeie warmingup en betere conditie wrs

succes allemaal weer
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:14:40 #259
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74178098
nou, ik weet het niet meer . Ik heb vanmorgen op de weegschaal van mijn lief gestaan. Ipv die van mezelf. Misschien dat, dat een verklaring is. Maar hij was niet echt lief voor me. +3 kilo. :S en waarvan? Beat's me?

Nou ja, gewoon doorgaan met leven is het niet. Maar het is wel knap irritant als je zo je best doet. En me echt niet klemvreet ofzo
pi_74178138
Staar je niet teveel blind op de weegschaal, Ender. Het kan best even duren voordat je daar effect ziet. Als jij gezond eet (niet teveel of te weinig) en je beweegt regelmatig, dan is dat gewoon voldoende
pi_74178149
+3 is wel veel, zal ongetwijfeld ook wel aan de andere weegschaal liggen maar kan mij voorstellen dat je schrikt.

snel je eigen weegschaal fixen! enne tis maar een weegschaal he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74178926
Tussen mijn oude en nieuwe weegschaal zat 5kg verschil, in de verkeerde richting
pi_74179547
nou lekker dan

ik stond laatst op een andere weegschaal, zo'n ouderwets doktersding weet je wel, en die gaf minder aan dus dat viel weer mee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:25:11 #264
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74180180
het ligt ook aan de weegschaal, vond het alleen raar

Enneh, de meesten weten hoe ik over de weegschaal denk

maar stiekem toch wel vervelend
pi_74180846
Rot is dat he? Weten dat de weegschaal niet alles zegt, lekker bezig zijn, resultaat zien aan je lichaam en kleren enzo zegt veel meer... maar toch.....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74180979
Ik trek me niet al te veel aan van weegschalen. Ik laat elke 2 weken op de sportschool m'n buikomvang en vetpercentage (wat niet gelijk is aan BMI! Was nieuw voor mij, misschien ook voor jullie ) meten, veel belangrijker. Vooral voor mij, omdat ik ook elke dag voor m'n cardio-training ook een paar krachttrainingstoestellen meeneem (borst en buik), want we weten allemaal: grotere/actievere spieren verbranden meer calorieën
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:10:20 #267
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74181912
Nu alleen nog de tijd om naar een sportschool te gaan..... zou wel handig zijn dan
pi_74212881
Hier duidelijk een plateaufase, ik hou me netjes aan de voorschriften maar val niet af.
hier was ik al voor gewaarschuwd, ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Nu dus totaal een week.
pi_74215431
goeiemorgen, vervelend is dat stout maar je weet dat het erbij hoort dat scheelt misschien

Ik ben nu -7.4 kwijt, t gaat erg langzaam maar goed, misschien hoort dat er ook bij. Lichamelijk zie ik duidelijk verschil.

Als de mist optrekt straks eens hardlopen, ik kan echt niet vooruitkomen met mist (kent iemand dat?), net of ik heel slecht kan ademhalen dan ineens...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:11:44 #270
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74217256
klinkt wel logisch DE. De luchtvochtigheid is dan veel hoger lijkt me, dus adem je ook meer water in enzo. (denk ik)
Ik heb in ieder geval hetzelfde als ik sport in de mist.
pi_74217290
De mr heeft het ook idd en hoorde net van mijn zus ook al zoiets.. Nou ja misschien klaart het nog op
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74219880
Hier is het nu mooi en helder, vrij goed weer zelfs Ben vanochtend om 8.30u al naar de sportschool geweest, saunatje er achteraan, heeerlijk Nu even de lunch maken, heb het luxe vandaag: harde volkoren broodjes en filet americain, yummie En voor vanavond staan de ingrediënten ook al klaar: groene salada van veldsla en komkommer en nog meer gezonde dingen, en gerookte kipfilet. Nog een keer yummie

Succes in het weekend allemaal! Ik weet dat ik het in ieder geval nodig heb, heb op zaterdag een verjaardag en op zondag een vrijgezellenfeest ;/
pi_74220366
gerend! door een harstikke mooi herfstbos, met heerlijk zonnetje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74221147
De weegschaal doet niet wat ik wil. Maar de kledingwinkel wel. Ik ben van de grote matenafdeling verbannen! Ik snap niet waar die kilo,s dan zitten. Spieren zijn het niet...
pi_74221923
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:05 schreef Mejuffrouw het volgende:
De weegschaal doet niet wat ik wil. Maar de kledingwinkel wel. Ik ben van de grote matenafdeling verbannen!
Gewone maten kunnen kopen is echt het fijnste wat er is, als je wat dikker bent geweest
pi_74222382
quote:
De weegschaal doet niet wat ik wil. Maar de kledingwinkel wel. Ik ben van de grote matenafdeling verbannen! Ik snap niet waar die kilo,s dan zitten. Spieren zijn het niet...
wat goed!!!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74226758
quote:
Gefeliciteerd! En die kilo's zitten waarschijnlijk toch wel in spieren hoor, maar een minimale toename van je spieromvang over je hele lichaam zie je niet met het oog, maar wel met een weegschaal

Ik kan niet wachten tot ik weer pakken (die ik dagelijks moet dragen i.v.m. m'n werk) kan kopen van normale modellen en merken Scheelt ook heel flink in de prijs bij dat soort kleding.
pi_74229160
Maar ik sport niet! kweek ik spieren van alleen het denken eraan? Dat zou de ultieme work out zijn
pi_74229449
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:57 schreef Mejuffrouw het volgende:
Maar ik sport niet! kweek ik spieren van alleen het denken eraan? Dat zou de ultieme work out zijn
leer mij dat eens?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74270017
Ohh dat wil ik ook... denken aan sport en dan afvallen !! * Stout geeft zich op voor workshop

Toch heb ik gisteren maar lekker 2 keer een half uurtje gelopen, klein stoutmannetje mee op de skeelers en wandelen maar. Resultaat is dr ook naar moet ik zeggen, dr is weer eea vanaf !! De week stilstaan is dus weer voorbij.
  zondag 1 november 2009 @ 09:13:55 #281
4177 Jojogirl
pi_74270306
Ik ga zo weer een uurtje hardlopen (8k), vrees alleen dat ik nat ga regenen.

Gisteren was ik helemaal blij trouwens. We gingen shoppen en ik kon gewoon bij de Esprit in een spijkerbroek maat 32 en een gewone broek maat 40 Ik was echt stomverbaasd, want m'n weegschaal blijft nog steeds stilstaan, ook al zegt iedereen "wat ben je afgevallen". Kennelijk verandert m'n figuur toch wel erg, want ik paste eerst echt niet in die maten
Oja, gisteren ook de Wii Fit Plus gekocht (naja, was nog een verlaat verjaardagskadootje ) en ik mag hard aan de slag want volgens dat ding is m'n fitness age 45?! En ik ben pas 31, dus dat vond ik niet tof Maargoed, verder is ie erg leuk en heb ik enthousiast staan skispringen en steppen
pi_74270964
Hier net een uurtje genordicwalked... rondje van een km of 5 (google maps kent een aantal fietspaden niet die ik loop) met jongste stoutzoon op de skeelers. Heerlijk ! T zonnetje komt hier nu zelfs door lijkt het.
pi_74271227
goeiemorgen, wat fijn dat je in die maten kan jojo, dat geeft een goed gevoel

wat actief al stout! ik ben net wakker Gisteren laat thuis, feestje bij zus gehad.

Gisteren een nieuwe winterjas gekocht en heb een maat kleiner dan normaal nu en die zit heel mooi dus ik was blij Ook nieuw ondergoed gekocht en mijn beha maat is hetzelfde dus ik weer blij want daar ben ik altijd tevreden mee geweest, zonde als die eraan gaan door het afvallen

Straks weer eens hardlopen, lekker! En we eten heel light vanavond; lamsfiletjes met romaatjes en zwarte olijven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74273178
Ben altijd vroeg (7.30) wakker en tja dan kan ik op mijn kont gaan zitten of me in mijn trainigspak wat ik weer pas heisen en lekker gaan lopen...en de tuin doen (heb nu een blaar op mijn vinger van het takjes knippen)
maar nu rust hoor Straks F1 kijken en schaatsen...
  zondag 1 november 2009 @ 13:46:36 #285
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74275739
Pfff, ik heb de afgelopen week gewoon een dip. Ik heb niets aan sport (fietsen) gedaan en heb ook te vaak gezondigd.... en waarom? Tja druk met dingen in huis, maar ik denk dat het ook een beetje stress is voor 2 aankomende tentamens (al wil ik dat niet toegeven natuurlijk).

Ik heb de hele tijd zin in lekkere dingen (had ik de afgelopen weken helemaaaaal niet), dus ik drink maar extra thee, want vanaf nu gaan we toch weer eens een beetje gezond en sportief doen!
Gelukkig hoef ik niet over het avondeten na te denken, ik heb nog courgettelasagna van gisteren staan...
klerkje
pi_74278695
Net hardgelopen, in de regen Ben echt trots dat we toch gegaan zijn ook al begon het met regenen toen we ons aan het omkleden waren.

En het ging goed en het was lekker en nu voel ik mij helemaal fier
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74279903
Is er trouwens naast Troel iemand die mijn profiel op dieet-web.nl kan koppelen/activeren? Heb haar 2 weken geleden al een bericht gestuurd, maar kan me voorstellen dat ze betere dingen te doen heeft
pi_74280232
Vido, ik geloof dat Troel de enige is die dat kan doen. Had je wel duidelijk iets van dieetclub of dieetweb in het onderwerp staan?

anders zou ik het gewoon nog even proberen..

Mijn weegdag viel mee, ondanks de vele wijn van gisteren, nu wil ik gewoon eindelijk eens doorzetten en er een kilootje vanaf krijgen deze maand..
pi_74300400
Lekker fanatiek bezig allemaal
pi_74305497
JIHA !! Weer een mijlpaal doorbroken !!! Onder de 110 !!
Op naar de 2 cijfetjes voor de komma !
  maandag 2 november 2009 @ 07:42:01 #291
4177 Jojogirl
pi_74305545
Feli stout
pi_74306260
goed bezig stout!
pi_74306552
gefeliciteerd stout

Ik heb mij vanmorgen gewogen en was ook helemaal blij: -8.1 Dus iig zit ik op de goeie weg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74312704
even een voor iedereen, tussendoor
Ja doei.
pi_74313153
Dark elf een speciale voor jou !
pi_74313987
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74317161
Zo ik ben weer terug van vakantie
Veel lekker gegeten niet al te veel gesnoept
Maar heb nu wel weer zin om er lekker gezond tegenaan te gaan, ik weet dat het mogelijk moet zijn om nog 5 kilo af te vallen
pi_74339818
mm die -7.5 is wel een drempel voor mij, gisteren was het ineens -8.1 nu is het weer -7.6 ... ik blijf daar wel een beetje rondhangen voor mijn gevoel maar goed, we gaan braaf door, het heeft allemaal nut tenslotte

Vandaag hardlopen en vanavond eten we een pangasiusfiletje (gebakken) met sinaasappel/romaatjes/zwarte olijven salsa met basilicum
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74339834
-7,6! Gaat toch mega-lekker? echt zo fijn!
Ja doei.
pi_74339911
oh je hoort mij niet klagen maar ik cirkel wel aan even rond dit getal rond, zou wel eens verder willen
Maar zoals ik al zei; t heeft allemaal wel zijn nut dus ik ga gewoon door zo hoor, deze manier van dingen doen kan ik erg lang volhouden denk ik dus dat is al ok
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74340056
he je bent blauw
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')