N33quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:38 schreef littledrummergirl het volgende:
mag deze weekend leeuwardse ook tvp'en?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:52 schreef neen het volgende:
Ik wel. Ik ben minder dan ieder weekend in Leeuwarden
Joa!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:08 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Openluchtzwembad?
Zaailand bedoel je neem ik aan?
Weet je ook wat de oorzaak was?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:22 schreef Peterselieman het volgende:
stremming schijnt voorbij te zijn
Nope. Zit achter mijn pc hier. Kan wel uitvinden of er nog een storing is of niet, maar meer ook niet.quote:
Komt vanzelf wel in het nieuws denk ik, en anders niet. Ik vond het raar dat het aangegeven stond op de gele borden, er waren zelfs omleidingen...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nope. Zit achter mijn pc hier. Kan wel uitvinden of er nog een storing is of niet, maar meer ook niet.
Geen briefje op de deur, dan zal ze vanavond wel open zijnquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef Edwinuss het volgende:
Café Coby was dicht toen ik er net langs fietste
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef Ensaf het volgende:
Een weekend niet bij coby langs gefietst is een weekend niet geleefd!
*note to self. Morgen dus niet de stad in,quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:37 schreef Ensaf het volgende:
Morgen trouwens taptoe.
Dus schrik niet als d'r opeens allemaal mannen in rare pakjes door de stad marcheren.
Bedankt!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:23 schreef Chooselife het volgende:
Probleemwijken Leeuwarden: http://www.megaupload.com/?d=6FFVKYLM
Met Rinus Pel. Bekendste inwoner van de Wielenpolle.
Is dat die reportage van OA, dat gaat over de inzameling en voorbereiding voor het kerstdorp en zo?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:59 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Bedankt!
Zit nu te kijken.
Iemand ook "Domwei gellokich yn 'e Wielenpôle gezien"?
Daarin komt Rinus pas echt goed tot z'n recht.
Precies!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:11 schreef justmattie het volgende:
[..]
Is dat die reportage van OA, dat gaat over de inzameling en voorbereiding voor het kerstdorp en zo?
Was ergens in de zomer geloof ik weer op TVquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:38 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Precies!
"Je moet niet de bloemen voor je voeten vertrappen terwijl je naar de sterren rijkt".
Ga je bij die parkeerplaats daar een auto kopen of wat?quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:22 schreef Renesite het volgende:
Jo!
Wij moeten donderdagavond in de Harmonie zijn voor Jochem Myjer!
Nu willen we de auto betalen bij Fonteinland, alleen wat ik me u afvraag: kom ik vanuit daar het water over? Harmoniebrug staat er op googlemaps... maar ik vertrouw dat zaakje niet helemaal![]()
!
Betalen=parkerenquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:31 schreef neen het volgende:
[..]
Ga je bij die parkeerplaats daar een auto kopen of wat?
De Harmoniebrug zoals die op google maps staat bestaat (volgens mij) helemaal niet. Je zult dus een klein stukje om moeten lopen. Ik zou de westersingel aflopen en dan daar de brug over Dan gewoon de hele tijd door blijven lopen... kan niet missenquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Betalen=parkeren!!
Dat begreep je niet denk ik?
Ja, ik dacht al zoiets gegooglet te hebben. Vond het al een beetje raarquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:34 schreef neen het volgende:
[..]
De Harmoniebrug zoals die op google maps staat bestaat (volgens mij) helemaal niet. Je zult dus een klein stukje om moeten lopen. Ik zou de westersingel aflopen en dan daar de brug over Dan gewoon de hele tijd door blijven lopen... kan niet missen
Tenks!quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:42 schreef neen het volgende:
O ja, dat is inderdaad dichterbijveel plezier in ieder geval
Klanderij is langer lopen... Dus is oldehove een betere optiequote:Op maandag 12 oktober 2009 21:43 schreef justmattie het volgende:
De Oldehove zou ik wel doen. Is nog bewaakt ook, en niet duur !
Doet me denken aan het Groningse grote broertje, 'Markt'quote:
Oldehove is dag en nacht open dacht ikquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
Klanderij is langer lopen... Dus is oldehove een betere optie! Aan de weg mag maar 2 uur geparkeerd worden. Best jammer dat Zaailand dicht is.
Kom er niet vandaanquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:53 schreef neen het volgende:
Oldehove is dag en nacht open ja
Dat die brug er niet is maakt volgens mij niet zoveel uit, als je even om je heen kijkt zie je al wel een andere brug... misschien 5 minuutjes meer lopen
Vanaf Fonteinland kun je ook bij de Achmeatoren langs, is wel iets verder omquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:53 schreef neen het volgende:
Oldehove is dag en nacht open ja
Dat die brug er niet is maakt volgens mij niet zoveel uit, als je even om je heen kijkt zie je al wel een andere brug... misschien 5 minuutjes meer lopen
Ik moet naar de Harmonie voor een cabaretvoorstellingquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:59 schreef neen het volgende:
Fonteinland is ook een tijdelijke parkeerplaats ivm bouw nieuw museum. Ander zet je hem onder het zaailand en rol je zo de kroeg in/uit.
Maar goed, Leeuwarden is geen Groningen qua stappen.
Ja, dat snap ik. Maar je begon over klandizie van studenten. Studenten drinken bier.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik moet naar de Harmonie voor een cabaretvoorstelling
Ik bedoel kiddo's die een broodje willen halen of eventjes willen shoppenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:01 schreef neen het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar je begon over klandizie van studenten. Studenten drinken bier.
Een stel aktievoerende studenten hewwe de website fan 'e NHL gekaapt. Ze gaan ut domyn www.nhlhogeschool.com nu gebruke om kritische stukken over ut College van Bestuur te skrijven.quote:
oke, genotquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik bedoel kiddo's die een broodje willen halen of eventjes willen shoppen
Kiek daar kenne we wat met Ensaf.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:02 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Een stel aktievoerende studenten hewwe de website fan 'e NHL gekaapt. Ze gaan ut domyn www.nhlhogeschool.com nu gebruke om kritische stukken over ut College van Bestuur te skrijven.
De studenten vinde ut apart dat ut bestuur miljoenen uitgeeft aan nieuwbouw en tonnen aan een nieuwe huisstijl, maar niet een tientsje over hewwe voor de domeinnaam die hoort bij de nieuwe naam van de hogeskool, su skrijfe ze in ut persbericht.
Op 'e nieuwe protestblog gaan de studenten de gang van saken by de NHL de komende tijd in 'e gaten houwe.
Die ligt nog minder openquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doet me denken aan het Groningse grote broertje, 'Markt'
Donderdagavondquote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:36 schreef justmattie het volgende:
Rene, hoe ging het parkeren nouEn hoe was de voorstelling
![]()
Oproep op hyves... eeuh kamernet, marktplaats...quote:Op maandag 19 oktober 2009 01:45 schreef BluesRebel het volgende:
Iemand enig idee hoe je snel een appartement of kamer in Lwd kan krijgen? Niet sociale huur want daar sta ik al ingeschreven en dat schiet niet op.
Kamer vind ik best zolang ik niet/zo weinig mogelijk deel met anderen. Anders kan ik net zo goed in Groningen gaan wonen (daar studeer ik).
Cambuur bovenaan
Kamernet kun je proberen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 01:45 schreef BluesRebel het volgende:
Iemand enig idee hoe je snel een appartement of kamer in Lwd kan krijgen? Niet sociale huur want daar sta ik al ingeschreven en dat schiet niet op.
Kamer vind ik best zolang ik niet/zo weinig mogelijk deel met anderen. Anders kan ik net zo goed in Groningen gaan wonen (daar studeer ik).
Cambuur bovenaan
http://home.wanadoo.nl/dbpel/wonen/592runhrwon.htmlquote:
Dacht t nietquote:Wachttijden lopen inmiddels op tot vier jaar.
Marktplaats nog niet gekeken. Dankjequote:Op maandag 19 oktober 2009 10:30 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
Oproep op hyves... eeuh kamernet, marktplaats...
Heb mijn appartement via marktplaats... binnen 1 dag alles geregeld.
Waarom?quote:
Kamernet hou ik al in de gaten.quote:Op maandag 19 oktober 2009 13:11 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Kamernet kun je proberen.
En verder het via-via circuit natuurlijk.
Dan kun je het beter op Mercurius beluisterenquote:
En ik pak die sneltrein van 35 minuten altijd. Dan is mijn faculteit op loopafstand. Alleen als ik klaar ben kan ik het natuurlijk niet afstemmen op de treintijden en dan duurt t wat langer. Maar het is te doenquote:Op maandag 19 oktober 2009 15:55 schreef neen het volgende:
Iedere dag naar school in die godse kuttrein, das ist kein genot. Daarom zou ik mooi naar Groningen gaanaan de andere kant... 35 minuten intercity? 50 ofzo stoptrein...dat valt nog wel mee
Ik moet vrijdag weer 3 uren reizen om naar Cambuur te kunnenmisschien langer omdat er schijnbaar geen treinen tot aan Deventer rijden
lekker hoor.
Done.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:32 schreef justmattie het volgende:
[..]
Post eens wat vaker in het Leeuwarden topic![]()
Was ist loss?quote:
Ik wil bier maar ben even te lui om naar beneden te lopenquote:
Dat is nou jammer.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:15 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik wil bier maar ben even te lui om naar beneden te lopen
Wezequote:
Heb je het alsnog gedaan?quote:
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:29 schreef Ensaf het volgende:
Leeuwarden is die hoofdstad van Friesland in Nederland. Die stad het 91 771 inwoners.
In 1435 is drie dorpe aan die Middelsee - Oldehove (Fries: Aldehou), Nijehove (Nijehou) en Hoek tot Leeuwarden saamgevoeg, wat in dieselfde jaar ook stadstatus gekry het.
Leeuwarden pronk met 'n pragtige binnestad en talle historiese geboue, wat tussen die Middeleeue en die 19de eeu ontstaan het. Besienswaardighede sluit die Grote Kerk (Jakobynekerk) uit die 15de eeu, die Oldehove-toring uit die 16de eeu, die Prinsessehof uit die 17de eeu, die Raadsaal van 1715, die Provinsiehuis (18de eeu), die Sint-Bonifatius-kerk (19de eeu), die Paleis van Justisie (1846), die Beurs (1880) en die Friese Letterkundige Museum (1883) in.
Die Prinsetuin is die park aan die noordkant van die binnestad van Leeuwarden.
Aldus de Afrikaanse wikipedia.
quote:
quote:
Dat je het niet weet zegt al genoeg.quote:
Zeg nouuuuuquote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:50 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dat je het niet weet zegt al genoeg.
Zij komt uit Ijlst. Dat zegt genoeg tochquote:
Mocht ik het overwegen om daar toch eens een kijkje te nemen, kan ik er in 2 minuten heen lopenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:57 schreef Stevennn het volgende:
Pff, ik hoef maar 5 minuutjes te fietsen naar de sportschool
Westeinde
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:03 schreef Ensaf het volgende:
Ik heb er graag 15 minuten fietsen voor over om een uurtje op zo'n hometrainer te mogen zitten!
Die studenten hebben ook niks beters te doenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:10 schreef Ensaf het volgende:
Belangrijke mensen die in Leeuwarden geweest zijn.
Gevonden op http://nhlhogeschool.com/?paged=2
[ afbeelding ]
Monarchen die in Leeuwarden geweest zijn
-Kroonprins Willem-Alexander
-Koningin Beatrix
-Koningin Juliana
-Koningin Wilhelmina
-Koning Willem III
-Koning Willem II
-Koning Willem I
-Stadhouder Willem V
-Stadhouder Willem IV
De Friese Stadhouders van daarvoor hebben in Leeuwarden gewoond en zijn hier voor altijd gebleven. Al zijn ze enigszins verstrooid sinds een stel vandalen in 1795 met de botten uit de grafkelder in de Grote Kerk aan de haal besloten te gaan.
Muzikanten die in Leeuwarden geweest zijn
-Katie Melua
-Anastacia
-The Rolling Stones (nou ja, de bassist dan)
-Shania Twain
-Kylie Minogue
-Ricky
-Nick Carter
-Lionel Richie
-Kim Wilde
Grote mannen die in Leeuwarden geweest zijn-Rembrandt van Rijn
-Pieter Stuyvesant
-Gerard Joling
-Michiel de Ruyter
-William Penn
-Jan-Peter Balkenende
-Evert van Benthem (minstens 2 keer)
-Auke de Sloper
-John Locke
Uit deze drie lijsten zijn enkele belangrijke conclusie’s te trekken. Allereerst: zonder een bezoek aan Leeuwarden lijken personen met de ambitie om Koning of Koningin van Nederland te worden statistisch gezien bij voorbaat al kansloos te zijn. Daarnaast: Leeuwarden lijkt een grote aantrekkingskracht op bekende muzikanten uit te oefenen. De kans is dan ook groot dat men zomaar een Madonna of Tom Jones op de Nieuwestad tegen het lijf loopt. En tot slot: Belangrijke lieden van verschillend pluimage hebben, ondanks een belangrijke carrieré, tijd vrij gemaakt om Leeuwarden te bezoeken. Zo had Rembrandt de tijd die hij onderweg was naar Leeuwarden makkelijk kunnen gebruiken om een nieuwe ets te maken in zijn veilige atelier in Amsterdam. Maar hij vond een bezoek aan de hoofdstad van Friesland belangrijker. En terecht.
'liwadden'quote:
Wth? Joling hoort bij de categorie 'grote mannen' ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:10 schreef Ensaf het volgende:
[ afbeelding ]
Monarchen die in Leeuwarden geweest zijn
-Kroonprins Willem-Alexander
-Koningin Beatrix
-Koningin Juliana
-Koningin Wilhelmina
-Koning Willem III
-Koning Willem II
-Koning Willem I
-Stadhouder Willem V
-Stadhouder Willem IV
De Friese Stadhouders van daarvoor hebben in Leeuwarden gewoond en zijn hier voor altijd gebleven. Al zijn ze enigszins verstrooid sinds een stel vandalen in 1795 met de botten uit de grafkelder in de Grote Kerk aan de haal besloten te gaan.
Muzikanten die in Leeuwarden geweest zijn
-Katie Melua
-Anastacia
-The Rolling Stones (nou ja, de bassist dan)
-Shania Twain
-Kylie Minogue
-Ricky
-Nick Carter
-Lionel Richie
-Kim Wilde
Grote mannen die in Leeuwarden geweest zijn-Rembrandt van Rijn
-Pieter Stuyvesant
-Gerard Joling
-Michiel de Ruyter
-William Penn
-Jan-Peter Balkenende
-Evert van Benthem (minstens 2 keer)
-Auke de Sloper
-John Locke
Uit deze drie lijsten zijn enkele belangrijke conclusie’s te trekken. Allereerst: zonder een bezoek aan Leeuwarden lijken personen met de ambitie om Koning of Koningin van Nederland te worden statistisch gezien bij voorbaat al kansloos te zijn. Daarnaast: Leeuwarden lijkt een grote aantrekkingskracht op bekende muzikanten uit te oefenen. De kans is dan ook groot dat men zomaar een Madonna of Tom Jones op de Nieuwestad tegen het lijf loopt. En tot slot: Belangrijke lieden van verschillend pluimage hebben, ondanks een belangrijke carrieré, tijd vrij gemaakt om Leeuwarden te bezoeken. Zo had Rembrandt de tijd die hij onderweg was naar Leeuwarden makkelijk kunnen gebruiken om een nieuwe ets te maken in zijn veilige atelier in Amsterdam. Maar hij vond een bezoek aan de hoofdstad van Friesland belangrijker. En terecht.
Heb je z'n buik wel eens gezien... Ricky hoort er ook bij, die is ook prominent aanwezigquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:24 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Wth? Joling hoort bij de categorie 'grote mannen' ?
typo, yay.quote:
Waarom niet?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me eerder af of Balkenende er wel tussenhoort
Nee.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:28 schreef neen het volgende:
[..]
Heb je z'n buik wel eens gezien... Ricky hoort er ook bij, die is ook prominent aanwezig
ik dacht je deed "quote:
Niet bepaald.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:31 schreef neen het volgende:
[..]
ik dacht je deed "" na zijn post omdat jij dacht dat het met een w was
Neequote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:33 schreef Stevennn het volgende:
Wie maakt even een ijlst topic voor dr aan
Wat moet ik nou weer met een ijlst-topic?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:33 schreef Stevennn het volgende:
Wie maakt even een ijlst topic voor dr aan
Liwadders isquote:
Nee. Ik vind het echt een superachterlijk dialect.quote:
Tuurlijk, van Prinsentun ut groene hart.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:41 schreef Stevennn het volgende:
Kennen jullie Melvin van Eldik trouwens?
deze:
jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:44 schreef neen het volgende:
[..]
Tuurlijk, van Prinsentun ut groene hart.
Is dat trouwens een indo of wat?
Truequote:
quote:
Deze moet ik even crosspostenquote:
hehequote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:49 schreef justmattie het volgende:
[..]
[..]
Deze moet ik even crossposten
Het zal mij worst wezenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:46 schreef justmattie het volgende:
[..]
TrueMaar de ham-vraag blijft, wat moest hij hier dan
quote:
quote:Premier Balkenende ontsteekt bevrijdingsvuur in Leeuwarden
ANP
Gepubliceerd op 05 mei 2006 13:15, bijgewerkt op 5 mei 2006 15:12
LEEUWARDEN - Minister-president Balkenende heeft vrijdag in Leeuwarden het bevrijdingsvuur ontstoken. Daarmee zijn de activiteiten voor 5 mei officieel begonnen.
Want dat is Liwwadders?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:49 schreef justmattie het volgende:
[..]
[..]
Deze moet ik even crossposten
Maar ook Sneekers.quote:
Dan ook harlingers, dokkumers en alle andere dialecten uit Friesland. Want ze lijken allemaal op elkaarquote:
Vind je het gek, zo groot is Friesland niet. En niet alles is gelijk terug te brengen tot Liwwadders.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:10 schreef justmattie het volgende:
[..]
Dan ook harlingers, dokkumers en alle andere dialecten uit Friesland. Want ze lijken allemaal op elkaar
Het is er allemaal wel van afgeleidquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:16 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Vind je het gek, zo groot is Friesland niet. En niet alles is gelijk terug te brengen tot Liwwadders.
Nope, het is allemaal van Fries afgeleid.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:21 schreef justmattie het volgende:
[..]
Het is er allemaal wel van afgeleid
Maar fries is kut, want daar versta ik de helft niet vanquote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:23 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Nope, het is allemaal van Fries afgeleid.
Je kunt hem moeilijk tussen muzikanten zetten hequote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:24 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Wth? Joling hoort bij de categorie 'grote mannen' ?
Dat is best wel gay.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:26 schreef justmattie het volgende:
[..]
Maar fries is kut, want daar versta ik de helft niet van
Klinkt alsof je zit te schijten?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:36 schreef Ensaf het volgende:
Fries is gewoon een accent.
Net als Nederlands overigens.
Liwwadders daarentegen...
Wat dacht je van 'klapjosti;s'?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je kunt hem moeilijk tussen muzikanten zetten he
Juust liwwaddersquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:36 schreef Ensaf het volgende:
Fries is gewoon een accent.
Net als Nederlands overigens.
Liwwadders daarentegen...
Wat een tijdelijke aanwinst weer voor Leeuwardenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Deze boot schijnt nu naast de harmonie te liggen.Meer info hier
Wat moeten zij hierquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:10 schreef Ensaf het volgende:
-Kylie Minogue
-Lionel Richie
-Rembrandt van Rijn
-Pieter Stuyvesant
-Michiel de Ruyter
-William Penn
-John Locke
De Romeinse grens lag bij de rivieren. Dat is dus waar ze gestopt zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:07 schreef BluesRebel het volgende:
Hebben de Leeuwarders hier wat tegen de Frysken (jaja) zoals ik wel eens op straat tegenkom? Ik vind het een mooi volk met veel geschiedenis. Nederlands stamt er mede vanaf en ze hebben de Romeinen gestoptBen er wel een beetje 'trots' op Friesland ook al ben ik geen Fries.
[..]
Wat moeten zij hier
Google Books met de biografie van Locke: With the quaint industrious ways of the people of Friesland Locke was much pleased, and he spent a fortnight in visiting various parts of the province and halting in Leeuwarden, it's ancient capital, which was then at it's gayest.
Hoe zit het dan met het chauvanistische van Leeuwarders, mag dat wel?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:50 schreef neen het volgende:
Ik heb trouwens geen hekel aan Friesland, wel een hekel aan het nationalistische gedoe van veel Friezen. Net zoals ik ook niet houd van het nationalistische Nederlandse gevoel. Bah.
Tuurlijk want ik meet met 2 maten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:17 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met het chauvanistische van Leeuwarders, mag dat wel?
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:42 schreef neen het volgende:
[..]
Tuurlijk want ik meet met 2 maten.
Ja. Friesland > Leeuwarden.quote:
Dat is echt logica van niks.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:09 schreef neen het volgende:
Maar goed, als je het binnen je eigen grenzen doet soit. Maar erbuiten houd ik er niet van, FNP, dat soort dingen dat hoeft van mij allemaal niet.
Onzin, waarom moet Friesland nu Fryslan heten? Wij kennen Duitsland toch gewoon als Duitsland en ook niet als Deutschland.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:10 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Dat is echt logica van niks.
bron?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:11 schreef neen het volgende:
[..]
Onzin, waarom moet Friesland nu Fryslan heten? Wij kennen Duitsland toch gewoon als Duitsland en ook niet als Deutschland.
Officieel dus Fryslan.quote:Fryslân
Op 1 januari 1997 werd de officiële naam van de provincie door de Friese Provinciale Staten veranderd van 'Friesland' in 'Fryslân'. In november 2004 heeft het Ministerie van Binnenlandse Zaken besloten erop toe te zien dat de officiële naam in overheidsstukken ook consequent wordt gebruikt.[1] In het dagelijks spraakgebruik in de rest van Nederland en in het Nederlands taalgebruik wordt echter vrijwel altijd de Nederlandstalige naam Friesland gebruikt.
Friesland is om Leeuwarden heen gebouwd he. Kan het plaatje zo snel even niet vindenquote:
Dat is best wel sad.quote:
Hoezo er doorheen te drukken? Hoeveel mensen ken jij uberhaupt die Friesland altijd Fryslân noemen? Het is officieel misschien zo, maar dat wil niet zeggen dat het in de spreektaal zo gebruikt word.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:34 schreef neen het volgende:
In de provincie niet, maar om dat nou in de rest van het land erdoor te drukken terwijl die een andere taal spreken. Dat vind ik onzin.
Klopt ook. Ze wilden wel verder maar konden niet door het al het water en moeras. Vind ik toch wel leukquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:46 schreef neen het volgende:
[..]
De Romeinse grens lag bij de rivieren. Dat is dus waar ze gestopt zijn.
Ik houd ook niet van nationalisme. Al die volksliedjes kunnen mooi de prullenbak in.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:50 schreef neen het volgende:
Ik heb trouwens geen hekel aan Friesland, wel een hekel aan het nationalistische gedoe van veel Friezen. Net zoals ik ook niet houd van het nationalistische Nederlandse gevoel. Bah.
Mwah, al die verschillende partijen vind ik wel handig. Zorgt voor wat balans. Iemand moet voor Friesland wel opkomen. Zoals dat met die grondverzakkingen door gasboringen enzo. Maar het zal wel raar worden als zij ook een keer gaan winnen ja. Alleen verwacht ik dat echt niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:09 schreef neen het volgende:
Maar goed, als je het binnen je eigen grenzen doet soit. Maar erbuiten houd ik er niet van, FNP, dat soort dingen dat hoeft van mij allemaal niet.
Ik ken genoeg Friezen die Fryslân zeggen hoor. Niet-Friezen doen dat inderdaad bijna nooit. Ik af en toe wel om anderen te pestenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:48 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Hoezo er doorheen te drukken? Hoeveel mensen ken jij uberhaupt die Friesland altijd Fryslân noemen? Het is officieel misschien zo, maar dat wil niet zeggen dat het in de spreektaal zo gebruikt word.
jim mutte net sa eamelje.
Ik ken anders bijna niemand die ;t doet. En bij mij blijft ;t ook bij 'Fryslân boppe en e rest in e groppe!'quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:54 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik ken genoeg Friezen die Fryslân zeggen hoor. Niet-Friezen doen dat inderdaad bijna nooit. Ik af en toe wel om anderen te pesten![]()
dat is nauwelijks te verstaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:35 schreef justmattie het volgende:
Het enige mooie stukje fries is dit![]()
sommige stukken niet, maar de intentie is duidelijkquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:48 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
dat is nauwelijks te verstaan.
Ik heb ;t niet afgeluisterd. ;pquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:50 schreef justmattie het volgende:
[..]
sommige stukken niet, maar de intentie is duidelijk
Hehe bizar om te zien dat Zaailand zo.quote:
Ik woon daarachterquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:28 schreef alors het volgende:
[..]
Hehe bizar om te zien dat Zaailand zo.
Waarom geen foto's van het Hofplein/Raadhuisplein in de OP? Een van de weinige mooie plekjes in Leeuwarder m.i.
wtf, er zijn echt bar weinig foto's van op google, alleen miniatuurtjes en kutkwaliteit foto's
[ afbeelding ]
Er zijn wel een paar mensen uit dit topic met een leuke fotocamera, roep eens wat gebouwen of zo die OP waardig zijn en who knows heeft iemand tijd/zin hier iets mee te doenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:28 schreef alors het volgende:
[..]
Hehe bizar om te zien dat Zaailand zo.
Waarom geen foto's van het Hofplein/Raadhuisplein in de OP? Een van de weinige mooie plekjes in Leeuwarder m.i.
wtf, er zijn echt bar weinig foto's van op google, alleen miniatuurtjes en kutkwaliteit foto's
[ afbeelding ]
Leuk rijtsjequote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:53 schreef Ensaf het volgende:
*Oldehove
*Grote Kerk
*Stadhouderlijk hof
*Waag
*Grote Kerkstraat/Princessehof
*Stadhuis
Weest wel?
Daar boven uut de eetzaal? Sal lastig wurde om daar suhmaar in te kommen denk ikquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:59 schreef Ensaf het volgende:
Dan mutte we eigelijk oek even een foto van 'e Liwwadder skyline en 'e Tesselskadestraat hewwe vanut het WTC Hotel.
Weet je ook een tijd?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:40 schreef Ensaf het volgende:
Oh kom op, de Koningin! Da's toch leuk!
Ze gaat in het WTC kijken bij het jubileumfeest van het Fries Paardenstamboek
Nee, alleen op bokt.nlquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:53 schreef Ensaf het volgende:
Tsss, kijk je nooit op Horses.nl?
http://www.horses.nl/hors(...)sch-paarden-stamboek
Ik stond vanmiddag al raar te kijken toen er een grote, volledig glimmende paardentrailer langs reed waar menig F1 team jaloers op zou zijn.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:52 schreef Alexxxxx het volgende:
ff kijken dan, altijd leuk, Fryske hynders, en de trucks die ze brengen.
Morgenavond maar even kieken danquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 23:58 schreef Ensaf het volgende:
Heeft toch wel wat dat dit weer in Leeuwarden gebeurd.
Komen mensen vanuit de hele wereld op af!
Ze komt via de dominodeurquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:05 schreef justmattie het volgende:
Zou ze via de officiële ingang komen of via de achterdeur
Aha, ik neem aan dat ze gewoon om 19:00 aanwezig is bij de opening.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Met de heli naar de vliegbasis waar haar eigen auto al klaar staat is de reguliere procedure bij bezoeken aan Leeuwarden en omgeving.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Was aan het begin van de middag er even, heb nog een auto met kenteken BEA-100 op de foto, vast een fan
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Was aan het begin van de middag er even, heb nog een auto met kenteken BEA-100 op de foto, vast een fan
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Rest van de foto's van het Jubileumfeest Friesch Paarden-Stamboek hier
Ruim een half uur geleden vloog ze hier over huisquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:28 schreef justmattie het volgende:
Koningin is nog steeds niet geland heb ik gelezen
Was inderdaad wat actie te horen op de scannerquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ruim een half uur geleden vloog ze hier over huis
De helikopter zal met dit weer wel niet mogen vliegen. En om nou gelijk met dit ding te komenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Misschien is ze wel zo laat omdat de eigen stuk is? Of kan niet om het weer oid. Heb het ding niet gehoord, en de aanvliegroute in aanmerking genomen ga ik er van uit dat het een vliegtuig is. Meestal komt ze met een helicopter.
Check!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Paladijn is de man van de Liwadder fotos
Gebruik je vaak een statief?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:04 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Check!
Maar wat te druk gehad afgelopen wekenZal binnenkort wel weer eens de stad in wat typisch Liwwadder dingen schieten.
herkenbaarquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:46 schreef Paladijn het volgende:
Amper... heb wel een en sleep'm af en toe mee, maar ben vaak te lui om'm daadwerkelijk te gebruiken...
Wat voor 1 heb jequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:46 schreef Paladijn het volgende:
Amper... heb wel een en sleep'm af en toe mee, maar ben vaak te lui om'm daadwerkelijk te gebruiken...
Nee, wat moet ik daar?quote:Op zondag 25 oktober 2009 03:34 schreef Ensaf het volgende:
Alexxx heeft echt alleen maar op de parkeerplaats rondgezworven.
Kerel, serieus, niet eens even binnen geweest?
quote:Op zondag 25 oktober 2009 03:35 schreef Ensaf het volgende:
Alexxxxx moet 'm vast omlaag drukken bij een parkeergarage.
Je hebt toch wel een flitser op je cameraquote:Op zondag 25 oktober 2009 11:32 schreef Alexxxxx het volgende:
En in parkeergarages heb je geen goed licht voor foto's, plus de echt interessante voertuigen passen er niet in.
Heeft ie er ook gestaan, aangezien m'n buurman een eigen bedrijf heeft en dus z'n eigen stand ook meehelpt opbouwen/ inrichtenquote:Op zondag 25 oktober 2009 14:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Boot Holland kijk ik alleen bij het opbouwen en afbreken.
Heeft ook een paar keer aan de heliconweg gestaan, daar tegen over de Kwikshit zeg maarquote:Op zondag 25 oktober 2009 22:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Dan stond ie beroerd geparkeerd, want als ik een G mooi op e foto kan krjgen zal ik het zeker niet laten
O jaquote:Op maandag 26 oktober 2009 13:20 schreef Ensaf het volgende:
. ̕҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̚̕̚҉Z ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̚̕̚҉ ̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̚̕̕̚̕̚͡ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̚̕̚҉ ̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̚̕̕̚̕̚͡ ͡҉҉. ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ̒̓̔̕̚L҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ̒̓̔̕̚
T҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ̒̓̔̕̚e҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ . ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ̒̓̔̕̚. ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ̒̓̔̕̚.҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚ ̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̚̕̕̚̕̚͡ ͡҉҉ ̕̚͡ ̒̓̔̕̚ d҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ̒̓̔̕̚ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ̒̓̔̕̚ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ̒̓̔̕̚ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚͡ ̒̓̔̕̚ ҉̵̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̿̿̿̕̚̕̚ ͡ ̒̓̔̕̚
H҉̵̞̟̠̖̗̘Ȅ̐̑̒̚̕̚ I̓̔̿̿̿̕̚̚̕̚̕̚̕̚̕̚̕̚I҉̵̞̟̠̖̗̘> ͡҉҉ ̵̡̢̛̗̘̙̜̝̞̟̠͇̊̋̌̍̎̏̿̿̿̚ ҉ ҉҉̡̢̡̢̛̛̖̗̘̙̜̝̞̟̠̖̗̘̙̜̝̞̟̠̊̋̌̍̎̏̐̑̒̓̔̊̋̌̍̎̏̐̑ ͡҉҉
Oh goodie!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:15 schreef Edwinuss het volgende:
Ik kwam DevilsHoer tegen in de AH in de stad
Ja jammer dat m;n vriend erbij was.quote:
was je wel opgevallen dat ik groot was?quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:43 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ja jammer dat m;n vriend erbij was.
Die neuk ik dan ook meteen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:43 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ja jammer dat m;n vriend erbij was.
Ja. Viel me opquote:Op maandag 26 oktober 2009 23:43 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
was je wel opgevallen dat ik groot was?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:44 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Die neuk ik dan ook meteen.
[..]
Ja. Viel me op
Tof. Op een gegeven moment zat ik met 6 dudes porno te kijken.quote:
quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:50 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Tof. Op een gegeven moment zat ik met 6 dudes porno te kijken.En m;n liefje was nog komen fietsen uit Leeuwarden, want die moest eerst in de harmonie werken.
Wat een held.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:54 schreef justmattie het volgende:
[..]wtf
Kwam hij helemaal naar Franeker op de fiets![]()
Ja, voor mij.quote:Op maandag 26 oktober 2009 23:54 schreef justmattie het volgende:
[..]wtf
Kwam hij helemaal naar Franeker op de fiets![]()
hij had wat goed te maken, hij zou eigenlijk ook meegaan, maar ;s middags werd hem verteld dat ;ie ;s avonds in de harmonie moest werken, dus ging ;ie maar fietsen.quote:
quote:
Als ik ineens zou moeten werken ging ik daarna mooi Leeuwarden in en niet eerst 1,5 uur fietsenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:16 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
hij had wat goed te maken, hij zou eigenlijk ook meegaan, maar ;s middags werd hem verteld dat ;ie ;s avonds in de harmonie moest werken, dus ging ;ie maar fietsen.Hij was er echt om half 3.
Hij was ook nog de kroeg in geweest.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:19 schreef justmattie het volgende:
[..]
Als ik ineens zou moeten werken ging ik daarna mooi Leeuwarden in en niet eerst 1,5 uur fietsen![]()
Nieuwe ervaringen delen +1quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:30 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Hij was ook nog de kroeg in geweest.
McFish is altijd gloeiend heet bij mijquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:22 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ben door de macdrive in Goutum gecruised, ben tenslotte de held met de McKroket
Bedenk jij even een TT voor het nieuwe topic danquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |