abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 22:15:00 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_49981202
De Op met bekende plekjes in Leeuwarden, met dank aan leeuwardeninbeeld.punt.nl

Us Mem! Met in de verte de beruchte Achmea-toren waar de natuursteen platen vanaf waaiden.
quote:
Een standbeeld oprichten voor een koe en dat beeld ook nog 'Us Mem' (onze moeder) noemen. Sommige mensen zullen denken dat de Friezen echt alles een beetje anders willen doen. Toch is die verering te begrijpen.

De wereldberoemde zwart-witte Friese koe is misschien wel het bekendste Friese export-product. Het beeld Us Mem is een cadeau, in 1954 gegeven door de gezamenlijke veehandelaren aan het destijds jubilerende Fries Rundvee Stamboek. Inmiddels is het één van de meest gefotografeerde objecten van de stad.
Heeft iemand meer informatie over Us Mem zodat er een wikipedia pagina gemaakt kan worden (deze ontbreekt nl. ).

De toren die schuiner staat dan de toren van Pisa, gezien vanuit de prinsentuin:

De oldehove

De Waag en een fraai uitzicht over de Nieuwestad rechts en het Ruiterskwartier links

De Mercuriusfontein en het winkelcentrum zaailand wat binnenkort plaatsmaakt voor het nieuwe Fries museum

Het gerechtshof gezien van het grootste marktplein van Nederland

De door duiven volgescheten bogen stonden een paar jaar geleden te koop voor 1 gulden; helaas heeft niemand ze afgehaald...

vorige topics:
Liwadden aka Ljouwert aka Liewt aka Lienward aka Leeuwarden
Leeuwarden! 2
Leeuwarden-topic. Stad van de Leeuwen.
Leeuwarden/Ljouwert deel 4 - waar de mooie paal verdwenen is
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 22:15:45 #2
Maffe Fries
pi_49981239
Had geen zin om een nieuwe Op te maken, daarom even de OP uit het vorige deel overgenomen
pi_49983404
Kermis?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 mei 2007 @ 23:10:21 #4
Maffe Fries
pi_49983431
Volgens mij ben ik er enkele dagen te vroeg mee
pi_49986881
Wie doen er allemaal mee aan het LSV?

Is as. woensdag al! Ik heb er zin in!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:28:23 #6
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_49991287
Kermis begint morgen.
Wat is het LSV?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_49992973
Nee bij die mega praxis komt geen Ikea.

Het terrein is nog te klein voor ze, anders kwamen ze wel bij de centrale. Maar die azijnzeikerds willen iets van 600 parkeerplaatsen erbij
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_50005510
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 09:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kermis begint morgen.
Wat is het LSV?
Leeuwarden studentenkampioenschap voor Veldvoetbal!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 19:50:43 #10
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_50011104
Waarom gaat die megapraxis daar weg eigenlijk?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_50018136
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 19:50 schreef Paladijn het volgende:
Waarom gaat die megapraxis daar weg eigenlijk?
dont know, concurrentie van de nieuwe Gamma mayb ?
pi_50018256
Vuurwerk in de stad ?
pi_50018314
GELUKKIG NIEUW JAAR!
pi_50018396
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Vuurwerk in de stad ?
Jep ik hoor het ook. de tokkiewijk weer denk ik
pi_50018441
Bloemenbuurt lijkt me.
pi_50018618
ik dacht wielepolle, daar steken ze wel vaker wat af.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:26:38 #17
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_50019775
Ze waren hiernaast (Arnold Feystraat/cambuurstadion) net ook bezig vuurwerk af te steken... een aantal van mijn buren stond al voor de ramen te kijken welke auto er nu weer affikte
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_50019826
ja daat woont ook allemaal tuig ja
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:29:50 #19
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_50019894
Valt doorgaans wel mee, zelfs bij cambuurwedstrijden hebben we niet echt last van tuig in de straat eigenlijk
De andere kant van't cambuurstadion echter...
pi_50019989
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:29 schreef Paladijn het volgende:
Valt doorgaans wel mee, zelfs bij cambuurwedstrijden hebben we niet echt last van tuig in de straat eigenlijk
De andere kant van't cambuurstadion echter...
en bedankt he

maar in de arnold feyestraat gebeurt nooit zoveel klopt, meer richting de rotonde moet je wezen dan
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:35:13 #21
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_50020092
Jij bent een buurman van Auke?
En richting de rotonde? Waar vroeger de zigeuners zaten bedoel je?
pi_50020209
nee geen buurman, gelukkig niet

Jep waar vroegah die friese poort stond, en nu die lelijk huizen komen
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:52:31 #23
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_50020669
Die lelijke huizen vallen op zich wel mee, wacht maar tot je ziet wat ze met de oostelijke cambuurvelden (aan de rondweg) gaan doen
Die huizen hebben trouwens wel mooie garages, ik hoop dat er een overblijft die ik kan huren
  zaterdag 2 juni 2007 @ 00:02:25 #24
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_50020958
Nou, omdat het een leeuwarden topicje is kan deze userfoto niet weggelaten worden he:
(Bg @ fonteindinges)

p.s. Ik vind leeuwarden erg relaxed, heeft een echte oude stadssfeer door al die oude bouwtype huizen, en ik heb er een aantal jaren gewoond
Ook de kermis is relaxed omdat het plein zo tering groot is he en ook erg bereikbaar, dichtbij het station en overal bushaltes eromheen dus nooit saai.

p.s.2 Mensen die in leeuwarden wonen en iemand kennen genaamd e. van dussen pm mij even aub.
(volledige naam achtergehouden wegens haar privacy)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_50021027
Ik woon er nu al bijna 2 jaar, maar voor iemand die geboren en getogen is in Utrecht (zoals ik), is Leeuwarden eigenlijk maar een kutstad.

Maarja, je moet toch wat als je een leuke studie wilt doen. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')