Heeft iemand meer informatie over Us Mem zodat er een wikipedia pagina gemaakt kan worden (deze ontbreekt nl.quote:Een standbeeld oprichten voor een koe en dat beeld ook nog 'Us Mem' (onze moeder) noemen. Sommige mensen zullen denken dat de Friezen echt alles een beetje anders willen doen. Toch is die verering te begrijpen.
De wereldberoemde zwart-witte Friese koe is misschien wel het bekendste Friese export-product. Het beeld Us Mem is een cadeau, in 1954 gegeven door de gezamenlijke veehandelaren aan het destijds jubilerende Fries Rundvee Stamboek. Inmiddels is het één van de meest gefotografeerde objecten van de stad.
Leeuwarden studentenkampioenschap voor Veldvoetbal!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kermis begint morgen.
Wat is het LSV?
dont know, concurrentie van de nieuwe Gamma maybquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:50 schreef Paladijn het volgende:
Waarom gaat die megapraxis daar weg eigenlijk?
Jep ik hoor het ook. de tokkiewijk weer denk ikquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Vuurwerk in de stad ?
en bedankt hequote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:29 schreef Paladijn het volgende:
Valt doorgaans wel mee, zelfs bij cambuurwedstrijden hebben we niet echt last van tuig in de straat eigenlijk
De andere kant van't cambuurstadion echter...
Ik heb naast leeuwarden in amsterdam/appelscha/wolvega/heerenveen gehuisd..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:04 schreef CySt het volgende:
Ik woon er nu al bijna 2 jaar, maar voor iemand die geboren en getogen is in Utrecht (zoals ik), is Leeuwarden eigenlijk maar een kutstad.
Maarja, je moet toch wat als je een leuke studie wilt doen..
Uit dat lijstje met plaatsen zou ik Leeuwarden ook relaxt vinden ja. Appelscha, Wolvega en Heerenveen zijn nog kleiner en Amsterdam is gewoon een rommelige, grote, onoverzichtelijke pauperstad.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb naast leeuwarden in amsterdam/appelscha/wolvega/heerenveen gehuisd..
Maar ik vind het de sfeer in leeuwarden best relaxed.
als ik moest kiezen koos ik dus ook lekker Leeuwardenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb naast leeuwarden in amsterdam/appelscha/wolvega/heerenveen gehuisd..
Maar ik vind het de sfeer in leeuwarden best relaxed.
Kan je die lelijkerd alsjeblieft verwijderen?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:02 schreef BaajGuardian het volgende:
Nou, omdat het een leeuwarden topicje is kan deze userfoto niet weggelaten worden he:
(Bg @ fonteindinges)
[afbeelding]
p.s. Ik vind leeuwarden erg relaxed, heeft een echte oude stadssfeer door al die oude bouwtype huizen, en ik heb er een aantal jaren gewoond
Ook de kermis is relaxed omdat het plein zo tering groot is he en ook erg bereikbaar, dichtbij het station en overal bushaltes eromheen dus nooit saai.
p.s.2 Mensen die in leeuwarden wonen en iemand kennen genaamd e. van dussen pm mij even aub.
(volledige naam achtergehouden wegens haar privacy)
Ik kan je niet verwijderen als je er niet opstaat...sorry.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:01 schreef Skic. het volgende:
[..]
Kan je die lelijkerd alsjeblieft verwijderen?
Dat vroeg ik dan ook niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik kan je niet verwijderen als je er niet opstaat...sorry.
jij bent...? nieuw?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:01 schreef Skic. het volgende:
[..]
Kan je die lelijkerd alsjeblieft verwijderen?
Maar de rotondes aan de andere kant van de grachten blijven wel 'auto-voorrangs-rotondes'?quote:Op zondag 3 juni 2007 20:17 schreef MIster911 het volgende:
Vanaf deze zomer krijgen fietsers voorrang op alle rotondes in de binnenstad![]()
Bij mij op de bleeklaan-vliet kruising is dit al zo. Wel irritant als je als automobilist daar moet rijden, maar gelukkig heb ik gelest en examen gedaan in Leeuwarden, dus heb ik die rotonde al regelmatig moeten rijden..quote:Op zondag 3 juni 2007 20:17 schreef MIster911 het volgende:
Vanaf deze zomer krijgen fietsers voorrang op alle rotondes in de binnenstad![]()
Bij die in de Vrijheidswijk is het ook al zo.quote:Op zondag 3 juni 2007 22:58 schreef CySt het volgende:
[..]
Bij mij op de bleeklaan-vliet kruising is dit al zo. Wel irritant als je als automobilist daar moet rijden, maar gelukkig heb ik gelest en examen gedaan in Leeuwarden, dus heb ik die rotonde al regelmatig moeten rijden..
Waar ergens woon jij ongeveer? en ken ik je misschienquote:Op zondag 3 juni 2007 22:58 schreef CySt het volgende:
[..]
Bij mij op de bleeklaan-vliet kruising is dit al zo. Wel irritant als je als automobilist daar moet rijden, maar gelukkig heb ik gelest en examen gedaan in Leeuwarden, dus heb ik die rotonde al regelmatig moeten rijden..
Die ja, dat is toch belachelijk! Omgekeerde richting is trouwens veel erger.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:05 schreef justmattie het volgende:
Of die over de brug, richting de Emmakade als je vanuit de stad komt ?
Ah, bij de blokhuispoort. Dat is daar idd een raar hoekje geworden nu.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:06 schreef Skic. het volgende:
[..]
Die ja, dat is toch belachelijk! Omgekeerde richting is trouwens veel erger.
Hij bedoelt daar bij die nieuwe bushaltes allemaal enzo.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah, bij de blokhuispoort. Dat is daar idd een raar hoekje geworden nu.
Ik weet nu weer waar de Agis zit. Kom niet zovaak meer echt Leeuwarden in, dus dan moet ik er even iets meer bij na denken.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:18 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hij bedoelt daar bij die nieuwe bushaltes allemaal enzo.
Doen wat de meeste leeuwarders met verstand in hun kop doen.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:30 schreef Skic. het volgende:
Maar goed, daar dus, wat kun je als burger doen aan balechelijke verkeerssituaties dan?
Niks, of wachten totdat ze het WEEEEEEEER gaan veranderenquote:Op maandag 4 juni 2007 21:30 schreef Skic. het volgende:
Maar goed, daar dus, wat kun je als burger doen aan balechelijke verkeerssituaties dan?
quote:Op maandag 4 juni 2007 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Doen wat de meeste leeuwarders met verstand in hun kop doen.
Verhuizen naar Groningen.
Kan mezelf niet tot die categorie rekenen, omdat ik niet uit Leeuwarden zelf komquote:Op maandag 4 juni 2007 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Voorsteden zijn ook OKquote:Op maandag 4 juni 2007 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan mezelf niet tot die categorie rekenen, omdat ik niet uit Leeuwarden zelf kom
Over twee jaar hoop ik het Noorden sowieso gedag te zeggen.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
terug naar de Balkan?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:42 schreef Skic. het volgende:
[..]
Over twee jaar hoop ik het Noorden sowieso gedag te zeggen.
quote:Op maandag 4 juni 2007 21:30 schreef Skic. het volgende:
Nee je hebt een speciale morse code nodig om binnen te komen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:48 schreef Merson het volgende:
Is er woensdag ook nog een eindfeest bij dat LSV waar je ook heen kan als je niet mee hebt gevoetbald?
quote:Op maandag 4 juni 2007 22:10 schreef Skic. het volgende:
stoplicht
quote:Op maandag 4 juni 2007 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
stoplichten
Verkeerslichtenquote:Op maandag 4 juni 2007 22:15 schreef justmattie het volgende:
stoplichten
Goh waarom zijn Nederlanders soms best dom in vergelijking met inwoners van landen om ons heen...quote:
Same here, alleen dan al over een jaar.. Jaartje buitenland (stage) en dan weer terug naar me stadje: Utrecht!quote:Op maandag 4 juni 2007 21:42 schreef Skic. het volgende:
[..]
Over twee jaar hoop ik het Noorden sowieso gedag te zeggen.
TSSS, Lwd is een makje op de fiets (tenzij ie gejat wordt). Alles is fietsbaar in Leeuwarden, of je nou van Zuiderburen naar Lekkum moet of van Camminghaburen naar Westeinde, je fietst nooit meer dat een kilometer of 6. Leeuwarden is juist niet een hel op de fiets naar mijn mening, ik cross al 14 jaar overal naartoe in en rond onze geliefde hoofdstad en doe dat een stuk liever dan met de auto.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:12 schreef BaajGuardian het volgende:
Oh en leeuwarden is de HEL op de fiets, maar wel leuk te voet.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:02 schreef LSS het volgende:
[..]
Leeuwarden is juist niet een hel op de fiets naar mijn mening, ik cross al 14 jaar overal naartoe in en rond onze geliefde hoofdstad en doe dat een stuk liever dan met de auto.
zit je altijd in het Fust ofzoquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Anders hebben wij even voor de tweede keer op rij de LSV cup gewonnen!!!!![]()
![]()
![]()
FUST-ladies for president!![]()
aha, ik ben er nog nooit geweest lijkt me niks daaro:7quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:07 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Altijd in het fust?
Ik ben nu bijna 2 jaar lid van het Fust ja..
En ik van al die pokkeherrie in de binnenstad. Ik kon met de auto trouwens nauwelijks nog bij mijn parkeerplek komen, omdat er overal podia staan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:35 schreef Skic. het volgende:
Ik word helemaal skeitziek van die pokkeherrie van het Cambuurplein.
wat is er op het cambuurplein dan ?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:35 schreef Skic. het volgende:
Ik zit sinds gisteren weer in Utrecht, maar de rest van de week niets gemerkt? Ik woon er vlak achter. Paar maanden terug was er wel "kermis" (als je het kermis wilt noemenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:35 schreef Skic. het volgende:
Jepquote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hey, ken ik jou niet nog uit de sportploeg?
Laat me raden. Je bent geslaagd voor je HAVO of VWO en je gaat studeren in Leeuwarden?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:02 schreef pekel het volgende:
Oké..
Dit omdat ik, als ik straks goed nieuws krijg, een vaste poster in dit topic word..
.
Wat ga je doen dan?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef pekel het volgende:
Heb geen leven, leek me een toepasselijke stad.
Tsja, mijn opleiding zit niet overal. Deze opleiding zit in Maastricht, Den Haag (Ballenschool, onder geen beding dat ik daar heen zou gaan!) en Leeuwarden. Maastricht kwam ik niet door de selectie en Leeuwarden is toch leuker. Een echt hotel en helemaal internationaal en Engelstalig..quote:
Paardenmeisjes?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:14 schreef CySt het volgende:
[..]
Ik ken overigens ook mensen die helemaal uit het zuiden van het land komen om Dierenmanagement () te studeren.
Ah, aan de CHN dus. Dan zie ik je vast wel nog eens rondlopen. Ik doe zelf IHM, maar M&E Management lijkt me ook erg interessant.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:49 schreef pekel het volgende:
[..]
Media & Entertainment Management. Enige plekkie in het Noorden is in Leeuwarden.
En de hotelschool in Leeuwarden is geen ballenschool dacht je?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:14 schreef CySt het volgende:
[..]
Tsja, mijn opleiding zit niet overal. Deze opleiding zit in Maastricht, Den Haag (Ballenschool, onder geen beding dat ik daar heen zou gaan!) en Leeuwarden. Maastricht kwam ik niet door de selectie en Leeuwarden is toch leuker. Een echt hotel en helemaal internationaal en Engelstalig..
Ik ken overigens ook mensen die helemaal uit het zuiden van het land komen om Dierenmanagement () te studeren.
Natuurlijk heb je hier ook wel ballen rondlopen, je herkent ze aan hun wit-blauw gestreepte truien met het Io Vivat logo erop en natuurlijk aan hun "accent". Echter zitten hier véél minder ballen dan in Den Haag en Maastricht, aangezien veel mensen komen voor het Management (staat zeer goed aangeschreven) en niet zozeer voor "hotelschool". Daarnaast zijn er ook veel internationale studenten. De cultuur is wat meer divers..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En de hotelschool in Leeuwarden is geen ballenschool dacht je?![]()
![]()
![]()
Maar alles beter dan Den Haag, dat dan weer wel
Op een opendag van de CHN zeiden ze dat er 17.000 studenten in Leeuwarden studeren. 17.000 op de nog geen 90.000 is best veel vind ik.quote:
Dat is ook wel te merken. Vooral toen ik er heen ging om te studeren, toen zocht ik naar een kamer op internet. Een kamer stond nog geen 5 minuten op kamernet en dan belde je en zei de persoon aan de lijn, ja ik heb al 20 afspraken, dus ik zit volgeboekt. Sorry.quote:Op zondag 17 juni 2007 00:02 schreef LSS het volgende:
[..]
Op een opendag van de CHN zeiden ze dat er 17.000 studenten in Leeuwarden studeren. 17.000 op de nog geen 90.000 is best veel vind ik.
Daar had mn huisgenootje ook last van, in een paar uur had ze 25 mailtjes ofzo maar goed was ook wel een hele mooie kamerquote:Op zondag 17 juni 2007 03:26 schreef CySt het volgende:
[..]
Dat is ook wel te merken. Vooral toen ik er heen ging om te studeren, toen zocht ik naar een kamer op internet. Een kamer stond nog geen 5 minuten op kamernet en dan belde je en zei de persoon aan de lijn, ja ik heb al 20 afspraken, dus ik zit volgeboekt. Sorry.
Weet je dat pas sinds dit jaar er opeens allemaal duitsers zijn? Vorig jaar waren er nog niet zo heel veel, maar nu echt in zowat elke klas wel één! Vorig jaar zag ik juist alleen maar chinezen.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:36 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Die internationale studenten (ander woord: duitsers) helpen daar ook niet echt bij
Hadden we maar meer Duitsers!quote:Op zondag 17 juni 2007 17:12 schreef justmattie het volgende:
ik zie nog vet veel chinezen, en duitsers zie ik nooit![]()
tsja duitsers leren wel vrij snel wat nederlands, in de pizzaria's ed. werken ook aardig wat duitsers hoor, let maar es scherp opquote:Op zondag 17 juni 2007 17:12 schreef justmattie het volgende:
Tsja veel hotelschool ook he, las vandaag ook in de LC dat het CHN de nieuwe duitse studenten + ouders een weekendje Leeuwarden in hotel wyswert aanbiedt enzo. Chinezen blijven meestal maar een jaartje toch? De duitsers gewoon vier jaar exl. de stages ed. dan.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:50 schreef CySt het volgende:
[..]
Weet je dat pas sinds dit jaar er opeens allemaal duitsers zijn? Vorig jaar waren er nog niet zo heel veel, maar nu echt in zowat elke klas wel één! Vorig jaar zag ik juist alleen maar chinezen..
tsja als die duitsers voorrang krijgen dan kunnen de friezen er nooit uit, zelfs als ze ook echt willenquote:Op zondag 17 juni 2007 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Terecht dat hun voorrang krijgen op kamers ten opzichte van de Friezen, die meestal zelfs nog in grote getalen bij hun pappie en mammie blijven wonenEn dat noemt zich dan student
![]()
tuurlijk, dacht dat hij doelde op gewone kamers en particuliere woningen, duitsers zijn iig wel betrouwbaar (jajaquote:Op zondag 17 juni 2007 21:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Tja Friezen kunnen zich, op hun 18e, toch ook inschrijven bij de woningbouw?
Neem aan dat daar geen mensen voorrang krijgen (los van mensen die met voogdij zitten voor kinderen en mensen die een sloopwoning verlaten).
mn pa werkt op de NHL, en volgens hem zijn er vet veel chinezenquote:Op zondag 17 juni 2007 20:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Op de NHL trof ik amper buitenlandse studenten aan altijd.
Chinezen zorgen voor veel rotzooi en zijn nogal op hun eigen kring gericht. Duitsers daarentegen zijn heel erg netjes en aardig.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:12 schreef justmattie het volgende:
In Groningen heb je er nog veel meer. Soms wel lachen, maar je kunt je er ook behoorlijk aan ergeren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik vind die Chinezen jusit altijd geweldig, wat een figuren
Officiele opening van het vernieuwde Oldenhoofsterkerkhof.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:27 schreef MIster911 het volgende:
Huh, waar voor was al dat vuurwerk net in de stad?
Bron: Leeuwarder Courantquote:Dales: bedrijven klagen te veel en doen te weinig
LEEUWARDEN -
Ondernemers in Leeuwarden klagen graag over de politiek, maar als het erop aankomt de stad vooruit te helpen, laten ze het afweten. Zonder een ‘coalitie van trekkers', bedrijven en werkgevers die hart voor de stad hebben, kan Leeuwarden de concurrentie met andere steden wel vergeten, vindt burgemeester Geert Dales.
Keer op keer zegt Dales bedrijven uitgenodigd te hebben om te komen praten hoe ze Leeuwarden beter op de kaart te kunnen zetten. ,,Ik stuur tachtig brieven op eigen briefpapier en onderteken ze zelf. Maar laatst zat ik weer eenzaam en alleen in de Achmeatoren. Had ik het hele bedrijfsleven uitgenodigd, kwamen er tien", fulmineerde hij gisteravond op een politieke avond van zijn eigen VVD.
Dieptepunt van de houding van Leeuwarder ondernemers was wel de intocht van Sinterklaas, vond Dales. ,,Het kostte zelfs de grootste moeite om dat voor elkaar te krijgen. Als het zo erg is, steek dan je hand in eigen boezem voordat u op de burgemeester gaat schelden."
quote:Op zondag 24 juni 2007 17:01 schreef Remzz het volgende:
Ik kom vanaf september ook in Leeuwarden wonen, heb al een kamer
Jah iddquote:Op zondag 24 juni 2007 17:12 schreef justmattie het volgende:
vette poep, vooral met afsluiter Marco V![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |