Heeft iemand meer informatie over Us Mem zodat er een wikipedia pagina gemaakt kan worden (deze ontbreekt nl.quote:Een standbeeld oprichten voor een koe en dat beeld ook nog 'Us Mem' (onze moeder) noemen. Sommige mensen zullen denken dat de Friezen echt alles een beetje anders willen doen. Toch is die verering te begrijpen.
De wereldberoemde zwart-witte Friese koe is misschien wel het bekendste Friese export-product. Het beeld Us Mem is een cadeau, in 1954 gegeven door de gezamenlijke veehandelaren aan het destijds jubilerende Fries Rundvee Stamboek. Inmiddels is het één van de meest gefotografeerde objecten van de stad.
Leeuwarden studentenkampioenschap voor Veldvoetbal!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kermis begint morgen.
Wat is het LSV?
dont know, concurrentie van de nieuwe Gamma maybquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:50 schreef Paladijn het volgende:
Waarom gaat die megapraxis daar weg eigenlijk?
Jep ik hoor het ook. de tokkiewijk weer denk ikquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Vuurwerk in de stad ?
en bedankt hequote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:29 schreef Paladijn het volgende:
Valt doorgaans wel mee, zelfs bij cambuurwedstrijden hebben we niet echt last van tuig in de straat eigenlijk
De andere kant van't cambuurstadion echter...
Ik heb naast leeuwarden in amsterdam/appelscha/wolvega/heerenveen gehuisd..quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:04 schreef CySt het volgende:
Ik woon er nu al bijna 2 jaar, maar voor iemand die geboren en getogen is in Utrecht (zoals ik), is Leeuwarden eigenlijk maar een kutstad.
Maarja, je moet toch wat als je een leuke studie wilt doen..
Uit dat lijstje met plaatsen zou ik Leeuwarden ook relaxt vinden ja. Appelscha, Wolvega en Heerenveen zijn nog kleiner en Amsterdam is gewoon een rommelige, grote, onoverzichtelijke pauperstad.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb naast leeuwarden in amsterdam/appelscha/wolvega/heerenveen gehuisd..
Maar ik vind het de sfeer in leeuwarden best relaxed.
als ik moest kiezen koos ik dus ook lekker Leeuwardenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb naast leeuwarden in amsterdam/appelscha/wolvega/heerenveen gehuisd..
Maar ik vind het de sfeer in leeuwarden best relaxed.
Kan je die lelijkerd alsjeblieft verwijderen?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:02 schreef BaajGuardian het volgende:
Nou, omdat het een leeuwarden topicje is kan deze userfoto niet weggelaten worden he:
(Bg @ fonteindinges)
[afbeelding]
p.s. Ik vind leeuwarden erg relaxed, heeft een echte oude stadssfeer door al die oude bouwtype huizen, en ik heb er een aantal jaren gewoond
Ook de kermis is relaxed omdat het plein zo tering groot is he en ook erg bereikbaar, dichtbij het station en overal bushaltes eromheen dus nooit saai.
p.s.2 Mensen die in leeuwarden wonen en iemand kennen genaamd e. van dussen pm mij even aub.
(volledige naam achtergehouden wegens haar privacy)
Ik kan je niet verwijderen als je er niet opstaat...sorry.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:01 schreef Skic. het volgende:
[..]
Kan je die lelijkerd alsjeblieft verwijderen?
Dat vroeg ik dan ook niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik kan je niet verwijderen als je er niet opstaat...sorry.
jij bent...? nieuw?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:01 schreef Skic. het volgende:
[..]
Kan je die lelijkerd alsjeblieft verwijderen?
Maar de rotondes aan de andere kant van de grachten blijven wel 'auto-voorrangs-rotondes'?quote:Op zondag 3 juni 2007 20:17 schreef MIster911 het volgende:
Vanaf deze zomer krijgen fietsers voorrang op alle rotondes in de binnenstad![]()
Bij mij op de bleeklaan-vliet kruising is dit al zo. Wel irritant als je als automobilist daar moet rijden, maar gelukkig heb ik gelest en examen gedaan in Leeuwarden, dus heb ik die rotonde al regelmatig moeten rijden..quote:Op zondag 3 juni 2007 20:17 schreef MIster911 het volgende:
Vanaf deze zomer krijgen fietsers voorrang op alle rotondes in de binnenstad![]()
Bij die in de Vrijheidswijk is het ook al zo.quote:Op zondag 3 juni 2007 22:58 schreef CySt het volgende:
[..]
Bij mij op de bleeklaan-vliet kruising is dit al zo. Wel irritant als je als automobilist daar moet rijden, maar gelukkig heb ik gelest en examen gedaan in Leeuwarden, dus heb ik die rotonde al regelmatig moeten rijden..
Waar ergens woon jij ongeveer? en ken ik je misschienquote:Op zondag 3 juni 2007 22:58 schreef CySt het volgende:
[..]
Bij mij op de bleeklaan-vliet kruising is dit al zo. Wel irritant als je als automobilist daar moet rijden, maar gelukkig heb ik gelest en examen gedaan in Leeuwarden, dus heb ik die rotonde al regelmatig moeten rijden..
Die ja, dat is toch belachelijk! Omgekeerde richting is trouwens veel erger.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:05 schreef justmattie het volgende:
Of die over de brug, richting de Emmakade als je vanuit de stad komt ?
Ah, bij de blokhuispoort. Dat is daar idd een raar hoekje geworden nu.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:06 schreef Skic. het volgende:
[..]
Die ja, dat is toch belachelijk! Omgekeerde richting is trouwens veel erger.
Hij bedoelt daar bij die nieuwe bushaltes allemaal enzo.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah, bij de blokhuispoort. Dat is daar idd een raar hoekje geworden nu.
Ik weet nu weer waar de Agis zit. Kom niet zovaak meer echt Leeuwarden in, dus dan moet ik er even iets meer bij na denken.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:18 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hij bedoelt daar bij die nieuwe bushaltes allemaal enzo.
Doen wat de meeste leeuwarders met verstand in hun kop doen.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:30 schreef Skic. het volgende:
Maar goed, daar dus, wat kun je als burger doen aan balechelijke verkeerssituaties dan?
Niks, of wachten totdat ze het WEEEEEEEER gaan veranderenquote:Op maandag 4 juni 2007 21:30 schreef Skic. het volgende:
Maar goed, daar dus, wat kun je als burger doen aan balechelijke verkeerssituaties dan?
quote:Op maandag 4 juni 2007 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Doen wat de meeste leeuwarders met verstand in hun kop doen.
Verhuizen naar Groningen.
Kan mezelf niet tot die categorie rekenen, omdat ik niet uit Leeuwarden zelf komquote:Op maandag 4 juni 2007 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Voorsteden zijn ook OKquote:Op maandag 4 juni 2007 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kan mezelf niet tot die categorie rekenen, omdat ik niet uit Leeuwarden zelf kom
Over twee jaar hoop ik het Noorden sowieso gedag te zeggen.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
terug naar de Balkan?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:42 schreef Skic. het volgende:
[..]
Over twee jaar hoop ik het Noorden sowieso gedag te zeggen.
quote:Op maandag 4 juni 2007 21:30 schreef Skic. het volgende:
Nee je hebt een speciale morse code nodig om binnen te komen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:48 schreef Merson het volgende:
Is er woensdag ook nog een eindfeest bij dat LSV waar je ook heen kan als je niet mee hebt gevoetbald?
quote:Op maandag 4 juni 2007 22:10 schreef Skic. het volgende:
stoplicht
quote:Op maandag 4 juni 2007 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
stoplichten
Verkeerslichtenquote:Op maandag 4 juni 2007 22:15 schreef justmattie het volgende:
stoplichten
Goh waarom zijn Nederlanders soms best dom in vergelijking met inwoners van landen om ons heen...quote:
Same here, alleen dan al over een jaar.. Jaartje buitenland (stage) en dan weer terug naar me stadje: Utrecht!quote:Op maandag 4 juni 2007 21:42 schreef Skic. het volgende:
[..]
Over twee jaar hoop ik het Noorden sowieso gedag te zeggen.
TSSS, Lwd is een makje op de fiets (tenzij ie gejat wordt). Alles is fietsbaar in Leeuwarden, of je nou van Zuiderburen naar Lekkum moet of van Camminghaburen naar Westeinde, je fietst nooit meer dat een kilometer of 6. Leeuwarden is juist niet een hel op de fiets naar mijn mening, ik cross al 14 jaar overal naartoe in en rond onze geliefde hoofdstad en doe dat een stuk liever dan met de auto.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:12 schreef BaajGuardian het volgende:
Oh en leeuwarden is de HEL op de fiets, maar wel leuk te voet.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:02 schreef LSS het volgende:
[..]
Leeuwarden is juist niet een hel op de fiets naar mijn mening, ik cross al 14 jaar overal naartoe in en rond onze geliefde hoofdstad en doe dat een stuk liever dan met de auto.
zit je altijd in het Fust ofzoquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:15 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Anders hebben wij even voor de tweede keer op rij de LSV cup gewonnen!!!!![]()
![]()
![]()
FUST-ladies for president!![]()
aha, ik ben er nog nooit geweest lijkt me niks daaro:7quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:07 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Altijd in het fust?
Ik ben nu bijna 2 jaar lid van het Fust ja..
En ik van al die pokkeherrie in de binnenstad. Ik kon met de auto trouwens nauwelijks nog bij mijn parkeerplek komen, omdat er overal podia staan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:35 schreef Skic. het volgende:
Ik word helemaal skeitziek van die pokkeherrie van het Cambuurplein.
wat is er op het cambuurplein dan ?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:35 schreef Skic. het volgende:
Ik zit sinds gisteren weer in Utrecht, maar de rest van de week niets gemerkt? Ik woon er vlak achter. Paar maanden terug was er wel "kermis" (als je het kermis wilt noemenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:35 schreef Skic. het volgende:
Jepquote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hey, ken ik jou niet nog uit de sportploeg?
Laat me raden. Je bent geslaagd voor je HAVO of VWO en je gaat studeren in Leeuwarden?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:02 schreef pekel het volgende:
Oké..
Dit omdat ik, als ik straks goed nieuws krijg, een vaste poster in dit topic word..
.
Wat ga je doen dan?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:47 schreef pekel het volgende:
Heb geen leven, leek me een toepasselijke stad.
Tsja, mijn opleiding zit niet overal. Deze opleiding zit in Maastricht, Den Haag (Ballenschool, onder geen beding dat ik daar heen zou gaan!) en Leeuwarden. Maastricht kwam ik niet door de selectie en Leeuwarden is toch leuker. Een echt hotel en helemaal internationaal en Engelstalig..quote:
Paardenmeisjes?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:14 schreef CySt het volgende:
[..]
Ik ken overigens ook mensen die helemaal uit het zuiden van het land komen om Dierenmanagement () te studeren.
Ah, aan de CHN dus. Dan zie ik je vast wel nog eens rondlopen. Ik doe zelf IHM, maar M&E Management lijkt me ook erg interessant.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:49 schreef pekel het volgende:
[..]
Media & Entertainment Management. Enige plekkie in het Noorden is in Leeuwarden.
En de hotelschool in Leeuwarden is geen ballenschool dacht je?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 13:14 schreef CySt het volgende:
[..]
Tsja, mijn opleiding zit niet overal. Deze opleiding zit in Maastricht, Den Haag (Ballenschool, onder geen beding dat ik daar heen zou gaan!) en Leeuwarden. Maastricht kwam ik niet door de selectie en Leeuwarden is toch leuker. Een echt hotel en helemaal internationaal en Engelstalig..
Ik ken overigens ook mensen die helemaal uit het zuiden van het land komen om Dierenmanagement () te studeren.
Natuurlijk heb je hier ook wel ballen rondlopen, je herkent ze aan hun wit-blauw gestreepte truien met het Io Vivat logo erop en natuurlijk aan hun "accent". Echter zitten hier véél minder ballen dan in Den Haag en Maastricht, aangezien veel mensen komen voor het Management (staat zeer goed aangeschreven) en niet zozeer voor "hotelschool". Daarnaast zijn er ook veel internationale studenten. De cultuur is wat meer divers..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 14:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
En de hotelschool in Leeuwarden is geen ballenschool dacht je?![]()
![]()
![]()
Maar alles beter dan Den Haag, dat dan weer wel
Op een opendag van de CHN zeiden ze dat er 17.000 studenten in Leeuwarden studeren. 17.000 op de nog geen 90.000 is best veel vind ik.quote:
Dat is ook wel te merken. Vooral toen ik er heen ging om te studeren, toen zocht ik naar een kamer op internet. Een kamer stond nog geen 5 minuten op kamernet en dan belde je en zei de persoon aan de lijn, ja ik heb al 20 afspraken, dus ik zit volgeboekt. Sorry.quote:Op zondag 17 juni 2007 00:02 schreef LSS het volgende:
[..]
Op een opendag van de CHN zeiden ze dat er 17.000 studenten in Leeuwarden studeren. 17.000 op de nog geen 90.000 is best veel vind ik.
Daar had mn huisgenootje ook last van, in een paar uur had ze 25 mailtjes ofzo maar goed was ook wel een hele mooie kamerquote:Op zondag 17 juni 2007 03:26 schreef CySt het volgende:
[..]
Dat is ook wel te merken. Vooral toen ik er heen ging om te studeren, toen zocht ik naar een kamer op internet. Een kamer stond nog geen 5 minuten op kamernet en dan belde je en zei de persoon aan de lijn, ja ik heb al 20 afspraken, dus ik zit volgeboekt. Sorry.
Weet je dat pas sinds dit jaar er opeens allemaal duitsers zijn? Vorig jaar waren er nog niet zo heel veel, maar nu echt in zowat elke klas wel één! Vorig jaar zag ik juist alleen maar chinezen.quote:Op zondag 17 juni 2007 13:36 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Die internationale studenten (ander woord: duitsers) helpen daar ook niet echt bij
Hadden we maar meer Duitsers!quote:Op zondag 17 juni 2007 17:12 schreef justmattie het volgende:
ik zie nog vet veel chinezen, en duitsers zie ik nooit![]()
tsja duitsers leren wel vrij snel wat nederlands, in de pizzaria's ed. werken ook aardig wat duitsers hoor, let maar es scherp opquote:Op zondag 17 juni 2007 17:12 schreef justmattie het volgende:
Tsja veel hotelschool ook he, las vandaag ook in de LC dat het CHN de nieuwe duitse studenten + ouders een weekendje Leeuwarden in hotel wyswert aanbiedt enzo. Chinezen blijven meestal maar een jaartje toch? De duitsers gewoon vier jaar exl. de stages ed. dan.quote:Op zondag 17 juni 2007 15:50 schreef CySt het volgende:
[..]
Weet je dat pas sinds dit jaar er opeens allemaal duitsers zijn? Vorig jaar waren er nog niet zo heel veel, maar nu echt in zowat elke klas wel één! Vorig jaar zag ik juist alleen maar chinezen..
tsja als die duitsers voorrang krijgen dan kunnen de friezen er nooit uit, zelfs als ze ook echt willenquote:Op zondag 17 juni 2007 16:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Terecht dat hun voorrang krijgen op kamers ten opzichte van de Friezen, die meestal zelfs nog in grote getalen bij hun pappie en mammie blijven wonenEn dat noemt zich dan student
![]()
tuurlijk, dacht dat hij doelde op gewone kamers en particuliere woningen, duitsers zijn iig wel betrouwbaar (jajaquote:Op zondag 17 juni 2007 21:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Tja Friezen kunnen zich, op hun 18e, toch ook inschrijven bij de woningbouw?
Neem aan dat daar geen mensen voorrang krijgen (los van mensen die met voogdij zitten voor kinderen en mensen die een sloopwoning verlaten).
mn pa werkt op de NHL, en volgens hem zijn er vet veel chinezenquote:Op zondag 17 juni 2007 20:59 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Op de NHL trof ik amper buitenlandse studenten aan altijd.
Chinezen zorgen voor veel rotzooi en zijn nogal op hun eigen kring gericht. Duitsers daarentegen zijn heel erg netjes en aardig.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:12 schreef justmattie het volgende:
In Groningen heb je er nog veel meer. Soms wel lachen, maar je kunt je er ook behoorlijk aan ergeren.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik vind die Chinezen jusit altijd geweldig, wat een figuren
Officiele opening van het vernieuwde Oldenhoofsterkerkhof.quote:Op donderdag 21 juni 2007 23:27 schreef MIster911 het volgende:
Huh, waar voor was al dat vuurwerk net in de stad?
Bron: Leeuwarder Courantquote:Dales: bedrijven klagen te veel en doen te weinig
LEEUWARDEN -
Ondernemers in Leeuwarden klagen graag over de politiek, maar als het erop aankomt de stad vooruit te helpen, laten ze het afweten. Zonder een ‘coalitie van trekkers', bedrijven en werkgevers die hart voor de stad hebben, kan Leeuwarden de concurrentie met andere steden wel vergeten, vindt burgemeester Geert Dales.
Keer op keer zegt Dales bedrijven uitgenodigd te hebben om te komen praten hoe ze Leeuwarden beter op de kaart te kunnen zetten. ,,Ik stuur tachtig brieven op eigen briefpapier en onderteken ze zelf. Maar laatst zat ik weer eenzaam en alleen in de Achmeatoren. Had ik het hele bedrijfsleven uitgenodigd, kwamen er tien", fulmineerde hij gisteravond op een politieke avond van zijn eigen VVD.
Dieptepunt van de houding van Leeuwarder ondernemers was wel de intocht van Sinterklaas, vond Dales. ,,Het kostte zelfs de grootste moeite om dat voor elkaar te krijgen. Als het zo erg is, steek dan je hand in eigen boezem voordat u op de burgemeester gaat schelden."
quote:Op zondag 24 juni 2007 17:01 schreef Remzz het volgende:
Ik kom vanaf september ook in Leeuwarden wonen, heb al een kamer
Jah iddquote:Op zondag 24 juni 2007 17:12 schreef justmattie het volgende:
vette poep, vooral met afsluiter Marco V![]()
![]()
Gewoon studentenkamer 13 vierkantemeter klein dusquote:Op zondag 24 juni 2007 17:21 schreef justmattie het volgende:
lekker wegdreunen met Marco V, DJ Joop draait ook altijd wel leuk.
@Remzz, wat voor kamer krijg je?
350 euro, mag je bij mij intrekken!quote:Op zondag 24 juni 2007 18:30 schreef Edwinuss het volgende:
Ik zoek ook een kamer!!11!!
Hahaha ja ik!quote:Op zondag 24 juni 2007 18:38 schreef Skic. het volgende:
Damn, ik moet morgen naar de tandarts!Meer klanten van Hollenkamp hier?
Dudequote:Op zondag 24 juni 2007 18:53 schreef Skic. het volgende:
Ik ben daar meestal binnen vijf minuten weer weg. Ik kan me alleen die chineze vrouw voor de geest halen.
Mijne komt vrij!quote:Op zondag 24 juni 2007 18:30 schreef Edwinuss het volgende:
Ik zoek ook een kamer!!11!!
Die Rus in Zuiderburen is wel tof.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:44 schreef justmattie het volgende:
ik moet nog steeds bellen, vorig jaar vergeten
Waar woon je en wat is de situatie daar?quote:Op zondag 24 juni 2007 22:31 schreef Merson het volgende:
[..]
Mijne komt vrij!
* Merson heeft een nieuwe kamer!
quote:Op maandag 25 juni 2007 09:54 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Zelfs de bekers moeten na het afwassen achteraan worden gevuld, anders word de rest niet gebruikt en dat is zonde![]()
Meidoornstraat, Bloemenbuurt. Rustig. Een jongen boven in het huis. Vermoedelijk nog in leven, want zijn fiets is er soms wel en andere dagen niet. Verder kan hij niet koken, dus is de keuken voor je zelf. Douche en WC wel gedeeld. Verwaarloosde tuin (alleen eerste meters niet) met tuindeuren te bereiken vanuit kamer (dus niet gedeeld).quote:Op maandag 25 juni 2007 09:54 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Waar woon je en wat is de situatie daar?
Je bedoelt dus First In First Out principe?quote:Ik woon met 2 meiden en ik wil hier weg.
Word hier gek.
Zelfs de bekers moeten na het afwassen achteraan worden gevuld, anders word de rest niet gebruikt en dat is zonde![]()
quote:Op maandag 25 juni 2007 09:54 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Waar woon je en wat is de situatie daar?
Ik woon met 2 meiden en ik wil hier weg.
Word hier gek.
kamernet.nlquote:Op maandag 25 juni 2007 17:19 schreef pekel het volgende:
Ik zoek ook een kamer![]()
Alles mag, van PM'en tot een reactie plaatsen in dit kuttopic.
Ben te luiquote:Op maandag 25 juni 2007 17:22 schreef Skic. het volgende:
[..]
kamernet.nl
Heb je zo een kamer in dit kutstadje,![]()
Dan is in Leeuwarden dus alles dichtbij...quote:Op maandag 25 juni 2007 16:59 schreef justmattie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
meidoornstraat is wel tof, redelijk dicht bij de stad/winkels enzo... ik zou die overnemen als ik jou was![]()
![]()
Oh, nee, dan niet denk ik.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:36 schreef justmattie het volgende:
woon je naast de fietsenwinkel Regeling?
whehe, je bent wel op de hoogte van je wijk hequote:Op maandag 25 juni 2007 22:38 schreef Merson het volgende:
Oh, Azaleastraat. Dat is helemaal niet de straat hiernaast denk ik. Want zo heet de bushalte op de Goudenregenstraat. Ik denk dat ik naast de Anemoonstraat woon dan.
anders wordt het maar nachtwerk voor ze tochquote:Op maandag 25 juni 2007 22:42 schreef blaaatkipje het volgende:
Krijgen ze ruiterskwartier wel op tijd af? (helemaal nu met dit weer enzo)
Ik weet de vertrektijden van de bussen in de buurt. Super kan ik vinden. En ik weet ook dat er weinig (voor mij) interessante mensen wonen.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:42 schreef justmattie het volgende:
[..]
whehe, je bent wel op de hoogte van je wijk he![]()
![]()
Oke cool!quote:
hoe langzaam loop jij dat je een uur doet over dat stukje vanaf het centrum? Tis in ieder geval maar vijf minuutjes fietsen en tegen het centrum aan, waar woonde je voordat je in Leeuwarden ging wonen? Britsum ofzo? Dan is het begrijpelijkquote:Op maandag 25 juni 2007 22:44 schreef Merson het volgende:
[..]
Maar ik ga dichterbij het centrum wonen!
Hoezo niet halen? Hups beetje je best doen hoorquote:Op maandag 25 juni 2007 23:02 schreef mordradead het volgende:
[..]
Oke cool!
Ik zal volgend jaar ook een kamer zoeken zeg, tenzij ik het niet haal dan wil ik wel oprotten![]()
hihiquote:Op maandag 25 juni 2007 23:03 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Hoezo niet halen? Hups beetje je best doen hoor![]()
Waar wil/kan je wonen?
Wat voor doosjesquote:Op maandag 25 juni 2007 23:04 schreef blaaatkipje het volgende:
*stalk*(ik ga wel weer braaf doosjes inpakken)
Uuuhrm gut tsja, goeie vraag, dat moet je iemand anders vragenquote:Op maandag 25 juni 2007 23:07 schreef mordradead het volgende:
[..]
hihi
Ik wil gewoon een chille kamer met mooie vrouwenmocht ik doorgaan dan he
Ja net als in de Supermarkt waar ik werkquote:Op maandag 25 juni 2007 14:50 schreef Merson het volgende:
Je bedoelt dus First In First Out principe?
Hoe moet dat dan met je lievelingsbeker?
Met zijn ouders?quote:Op maandag 25 juni 2007 23:24 schreef mordradead het volgende:
Jij woonde toch in Annie Westside?
Edwinuss bedoel ik dus..... en dan pilotenespel
nee hij woont daar met 2 meiden die hun glazen fifo bijvullen na de afwasquote:Op maandag 25 juni 2007 23:35 schreef Skic. het volgende:
[..]
Met zijn ouders?Daar wil je als gezin toch niet wonen.
Ah, dat had hij ook gepostquote:Op maandag 25 juni 2007 23:53 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
nee hij woont daar met 2 meiden die hun glazen fifo bijvullen na de afwasals ik het goed begrepen heb..
Ik denk dat ik nog altijd dichterbij het centrum woon.quote:
Man, rond deze tijd? Alle studenten die naar Leeuwarden verhuizen zoeken nu massaal een kamer. Toen ik 2 jaar geleden rond deze tijd een kamer zocht vond ik niets. Als een kamer 10 minuten op kamernet stond en ik belde, dan kreeg ik te horen dat die persoon al 50x gebeld was en geen nieuwe afspraken meer maakte.. Uiteindelijk vond ik een week voor school begon een kamer, via iemand die ik kende via FOK! Hij ging net het weekend voor mijn eerste schooldag verhuizen, dus ik was nipt op tijd.quote:
Die is er dus al heel lang. Toen ik nog op het station werkte (quote:Op maandag 25 juni 2007 22:44 schreef Skic. het volgende:
Komen jullie die nieuwe zwerver ook overal tegen, met bomber en zwarte muts? En elke keer 'Het ism isschien een onbeleefde vraag, maar heb je ook 70 cent voor me? Ik kom nét te kort.' Elke keer dat ik heb zie, ziet-ie er weer stuk afgetakelder af, en ook vraag hij elke keer meer geld.
Bij ons in het voorhuis (ik woon zelf op het dakterras) is nog een kamer vrij. Leuke kamer, ongeveer 16m² ofzo, op de Bleeklaan naast de bandentrend. Kost 300 euro per maand, inclusief gas/water/licht/tv/internet. Je deelt met zijn vieren één keuken, 2 wc's en een badkamer. Echter is één van de bewoners de zoon van de huisbaas, dus die kookt nooit zelf en is veel weg.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 00:36 schreef pekel het volgende:
Maar als iemand hier een kamertje vrij heeft...schroom het niet te vertellen.
We waren met z'n 7en. Om 5 uur 's nachts. Ik weet nog wel dat we via Cambuurplein zijn gelopen, omdat ze mijn route niet geloofden ofzo. Zodoende duurde het wat langer.quote:Op maandag 25 juni 2007 23:02 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
hoe langzaam loop jij dat je een uur doet over dat stukje vanaf het centrum? Tis in ieder geval maar vijf minuutjes fietsen en tegen het centrum aan, waar woonde je voordat je in Leeuwarden ging wonen? Britsum ofzo? Dan is het begrijpelijk![]()
Ik ben zeer geinteresseerd.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 07:34 schreef CySt het volgende:
[..]
Bij ons in het voorhuis (ik woon zelf op het dakterras) is nog een kamer vrij. Leuke kamer, ongeveer 16m² ofzo, op de Bleeklaan naast de bandentrend. Kost 300 euro per maand, inclusief gas/water/licht/tv/internet. Je deelt met zijn vieren één keuken, 2 wc's en een badkamer. Echter is één van de bewoners de zoon van de huisbaas, dus die kookt nooit zelf en is veel weg.
Huisbaas zoekt echter wel iemand die netjes en rustig is, dus bedenk of je hier wel aan voldoet..
Maakt niet uit!quote:Op maandag 25 juni 2007 23:57 schreef mordradead het volgende:
[..]
Ah, dat had hij ook gepost!
Die vriend van me die in Annie Westland woont schijnt binnenkort een huisgenoot kwijt te raken, als je wilt kan ik wel even voor je informeren. Wel een beste benden bij die lui in huisen ze zijn nogal alternatief geloof ik.
zo goed ken ik die vent ook weer niet
Neen..quote:Op maandag 25 juni 2007 23:24 schreef mordradead het volgende:
Jij woonde toch in Annie Westside?
Edwinuss bedoel ik dus..... en dan pilotenespel
Was.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:13 schreef Gewoonik het volgende:
Vrijheidswijk daar is het gaaf.
Ik vind het ook maar raar.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:18 schreef -Jay-20- het volgende:
Waarom zouden die F16's hier de hele tijd rondvliegen? Lijkt mij een beetje raar dat ze met dit weer gaan oefenen... Doen ze anders nooit....
Idd, alleen op t moment dat ze landen en je fietst er precies onder dan kijk je dr wel ff van opquote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Die F16's zijn alweer een tijdje rustig geweest, maar een paar jaar geleden vlogen ze iedere dinsdag. Ik kijk er niet van op.
naar stiens fietsenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:18 schreef justmattie het volgende:
wat moet je daar dan ook heulemaal
wat mut ik daar?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:01 schreef justmattie het volgende:
oja lekker is dat.ben je bij RSF geweest
?
Iets meer deelnemers, iets meer te vertellen en iets meer bagger somsquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:09 schreef justmattie het volgende:
waarom gaan die Grunntopics altijd zo snel, en deze niet?
Ja ik weet wel wie dat zijn maar daar ging ik niet naar toequote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:27 schreef justmattie het volgende:
haha oke. Maar zondag was in Stiens ook iets met 2 rappers, en 1 van de 2 ken ik
ons kent ons he in dorpjesquote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:45 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
Ja ik weet wel wie dat zijn maar daar ging ik niet naar toe
Sleutels van mn huisje binnen
Maar de vrouwen in Groningen zijn over het algemeen een stuk lelijker dan in Leeuwarden. Het is altijd een verademing om weer terug te komen na een paar uur Groningen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Omdat de vrouwen in het Groningen topic het mooiste zijn. En ik kan het weten.
Profronde van Fryslân is er vandaag. Een wielerkoers dus.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:30 schreef CySt het volgende:
Wat is er vandaag gaande in Leeuwarden? Ik zie overal hekken langs of op de weg en heel veel wouten..
Vind je? Bij mij is het net andersom met al die lekkere studentes in Groningen(stad) Hier zijn ook wel lekkere meiden maar lang zoveel niet als in Groningen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:40 schreef Skic. het volgende:
[..]
Maar de vrouwen in Groningen zijn over het algemeen een stuk lelijker dan in Leeuwarden. Het is altijd een verademing om weer terug te komen na een paar uur Groningen.
ik ben gewoon doorgefietst, was geen wielrenner te bekennen en toen ik thuis kwam hoorde ik op de radio via live verslag dat ze helemaal niet in leeuwarden waren atmquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:03 schreef Merson het volgende:
Ze wilden me net tegenhouden met oversteken!
Toen ben ik maar netjes afgestapt en ben ik lopend overgestoken om daarna weer op de fiets te springen.
Aha. We hadden vanochtend bij het ontbijt inderdaad een groep wielrenners die in het hotel verblijven.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Profronde van Fryslân is er vandaag. Een wielerkoers dus.
http://www.vitens.nlquote:Op woensdag 27 juni 2007 16:57 schreef Merson het volgende:
Wat is er met het water aan de hand? En waar zou ik dat eventueel kunnen vinden?!
Het smaakt heeeel ranzig. Chloorderig.
De 'skyline' van Leeuwarden is dus écht waardeloos.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:08 schreef justmattie het volgende:
liwwadden bij nacht, mooi plaatje. Heb zelf 1 favo plaatje van Liwwadden en dat is deze die op mn hyves staat![]()
![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
maakt niet uit, wel TROTS op mien stadsjequote:Op donderdag 28 juni 2007 17:12 schreef Skic. het volgende:
[..]
De 'skyline' van Leeuwarden is dus écht waardeloos.![]()
quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:16 schreef Skic. het volgende:
Ik weet overigens (al)weer waarom die Groningen en Zwolle-topics zo hard gaan. Wij hebben het hier af en toe over ons stadje, en die knakkers in die topics lullen belachelijk veel offtopic.Het wordt tijd voor een FB-topic hierover.
Enerzijds heeft het ook wel weer wat, Leeuwarden hoeft wat mij betreft niet te groeien met ladingen aan saaie woontorens. Ik vind Leeuwarden van veraf (waldwei/a32/weilanden) gezien een mooie skyline hebben, vanuit de stad zelf valt het nogal tegen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:12 schreef Skic. het volgende:
[..]
De 'skyline' van Leeuwarden is dus écht waardeloos.![]()
ik zou zeggen brand (t?) losquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:24 schreef Paladijn het volgende:
Beetje offtopic lullen zou hier ook geen kwaad kunnen overigens
Én het was donker! Geen licht tussen het E10-hotel en Leeuwarden heb ik het idee.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Had je zoveel gezopen?
Harder doorfietsen, wijk je ook minder afquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:05 schreef Skic. het volgende:
[..]
Én het was donker! Geen licht tussen het E10-hotel en Leeuwarden heb ik het idee.
Dat zal wel niet gelukt zijn door de drankquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:11 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Harder doorfietsen, wijk je ook minder af
Ik fiets altijd snel en redelijk recht met voldoende drank op (voor mijn gevoel iigquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zal wel niet gelukt zijn door de drank![]()
Jawel, de postcode ligt nog steeds in Hardegarijp - daarom is het ook een buurtschap. Als het goed is staat er een wit plaatsnaambordje bij ipv een blauwe.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:24 schreef justmattie het volgende:
ik dacht eerst altijd dat het nog bij hardegarijp hoorde. Maar niet dus.heel vroeger kwam ik nog wel es bij Yn e mande ofzo in Tytjerk, weet iemand of dat nog steeds bestaat ?
quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:40 schreef Alexxxxx het volgende:
mn zus heeft een poes gehaald bij de porsche specialist die destijds nog in Quatrebras zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |