abonnement Unibet Coolblue
pi_52656777
Leeuwarden (Stadsfries: Liwwadden; Fries: Ljouwert) is de hoofdstad van de Nederlandse provincie Friesland en ook de hoofdplaats van de gelijknamige gemeente Leeuwarden. Op 1 april 2007 telde de gemeente 92.347 inwoners en bijna 55.000 arbeidsplaatsen. Leeuwarden is één van de Friese elf steden en voert als gemeenteslogan 'Kijk, dat is het mooie van Leeuwarden!'.
Wiki's met meer informatie [nl] [Fry] [En]

Een aantal bezienswaardigheden in Leeuwarden:

Bepalend voor de Leeuwarder skyline, de Achmea en Avero torens.


De Frieslandhallen, tegenwoordig het WTC Expo Center.


De Oldehove met op de voorgrond de Vrouwenpoortsbrug.


Ons fraaie treinstation, met dank aan Socios.

En in deze komkommertijd hebben we een paal geplaatst voor wat stadsamusement:



Met dank aan 112Fryslan.nl.

Vorige topics:
Liwadden aka Ljouwert aka Liewt aka Lienward aka Leeuwarden
Leeuwarden! 2
Leeuwarden-topic. Stad van de Leeuwen.
Leeuwarden/Ljouwert deel 4 - waar de mooie paal verdwenen is
Leeuwarden/Ljouwert/Liwwadden #5 - waar het kermis is
Leeuwarden/Liwwadden/Ljouwert Deel #6 Zonder OP..
Leeuwarden/Liwwadden/Ljouwert Deel #7 - weer met OP

[ Bericht 4% gewijzigd door Paladijn op 26-08-2007 17:07:30 ]
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52657158
Paladijn, dat brugje naar die nieuwe wijk bij lekkum, is ook wel mooi bij schemerlicht, kun je daar geen mooie foto van maken ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52657383
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:52 schreef justmattie het volgende:
Paladijn, dat brugje naar die nieuwe wijk bij lekkum, is ook wel mooi bij schemerlicht, kun je daar geen mooie foto van maken ?
Welke? Ik ken alleen deze brug, maar dat is meer omdat ik regelmatig over Lekkum terug rijdt na een uurtje touren

En binnenkort ga ik wel weer eens de stad in om wat foto's te maken (o.a. van het nieuwe ruiterskwartier), maar zondag eerst naar Assen voor de Alfa Romeo dagen en over een weekje 1-2 weken roadtrip door Noorwegen. Daar schiet ik ongetwijfeld veel te veel foto's
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52657597
nee ik bedoel die bij het kruispunt anne vondelingweg/groningerstraatweg
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52658061
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef justmattie het volgende:
nee ik bedoel die bij het kruispunt anne vondelingweg/groningerstraatweg
Ah, die bij Blitsaert, daar ben ik al eens over/door/langs gereden terwijl wat wannabe kopers bij de brug campeerden Is een afgesloten gedeelte trouwens, heeft weinig met Lekkum te maken. Het idee van die wijk is op zich leuk, maar ik heb er niets mee... Zuidlanden gaat er wel heel cool uitzien over een paar jaar
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52658440
Volgende OP een foto van Leeuwarden Centraal Station, hoor!
pi_52659315
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:42 schreef Socios het volgende:
Volgende OP een foto van Leeuwarden Centraal Station, hoor!
Als je'n fraaie voor me hebt of ik tijdig zelf een maak - sure
Als er trouwens nog meer ideeen/foto's/meuk voor de OP zijn, deel ze vooral...
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52662670
Doe het stadion van Cambuur in de OP. Dat stadion is een icoon van Leeuwarden, net zoals het Colosseum dat was van Rome 2000 jaar geleden.
pi_52663252
Ik kom vaak in Vrijheidswijk (richting Lekkum dus), maar heb geen bruggetjes gezien bij de Friese straatweg?
pi_52663569
@ Paladijn, ik wil zelf ook wel proberen te schieten volgende week
weet niet de kwaliteit maargoed

@ LSS, uiteraard
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52664266
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:14 schreef LSS het volgende:
Doe het stadion van Cambuur in de OP. Dat stadion is een icoon van Leeuwarden, net zoals het Colosseum dat was van Rome 2000 jaar geleden.
Eigenlijk vind ik alleen de hoofdingang fotowaardig, maar daar staan vaak (ook zondagochtend) auto's voor geparkeerd. Als alle aanpassingen over een paar jaar klaar zijn gaat het er wel veel beter uitzien overigens, mits de plannen doorgaan (kreeg als buurtbewoner laatst bericht dat dit uitgesteld was tot eind dit jaar).
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52664380
er wordt toch over een paar jaar een nieuw stadion gebouwd

En kijk jij er op uit ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52664403
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:30 schreef R-S het volgende:
Ik kom vaak in Vrijheidswijk (richting Lekkum dus), maar heb geen bruggetjes gezien bij de Friese straatweg?
Die zit iets verderop, als je de Anne Vondeling weg naar het noorden volgt heb je nu ipv. een t-splitsing een kruising. Daar rij je een brug over en heb je rechts een paar huizen staan die als voorbeeld dienen voor kopers.

En JustMattie, hopen op een mooie blauwe lucht, gewoon wat mooie lijnen uitzoeken en daarlangs je foto nemen. Leeuwarden heeft genoeg lange straten met bomen aan beide kanten, enige nadeel is als ze te hoog zijn en je gebouwen in de verte daardoor amper ziet
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52664519
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:07 schreef justmattie het volgende:
er wordt toch over een paar jaar een nieuw stadion gebouwd

En kijk jij er op uit ?
Ik kan het veld (een klein beetje) zien vanaf mijn zolder

En volgens mij wordt er alleen wat verbouwd aan het stadion. De oefenvelden gaan echter wel op de schop en ook de hekken gaan sowieso verdwijnen. Wat er precies met de oefenvelden gaat gebeuren is echter nog niet besloten (mogelijk mini-flats en een park-achtige indeling met slootjes).
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52664573
over een paar jaar gaat het hele stadion weg
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52664610
Is de Vrijheidswijk nog steeds zo ghetto geval
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_52664909
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:13 schreef justmattie het volgende:
over een paar jaar gaat het hele stadion weg
Euh, het stadion blijft gewoon op dezelfde plek hoor... dat ze't misschien opknappen kan nog, maar Cambuur heeft echt niet genoeg geld in kas om een compleet nieuw stadion uit de grond te stampen.

Voorbeeldje van verwachte layout (1 van 4 mogelijke opties):


Ik kan alleen vinden dat ze van plan zijn in de toekomst zuid en oost opnieuw in te richten (Het gedeelte bij noord mag wmb. ook wel wat opgeknapt worden, maar vooruit... )
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52665007
Ik geef overigens de voorkeur aan park city


Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52670460
Vanaf vandaag ben ik officieel inwoner van Leeuwarden
pi_52670923
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:23 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Euh, het stadion blijft gewoon op dezelfde plek hoor... dat ze't misschien opknappen kan nog, maar Cambuur heeft echt niet genoeg geld in kas om een compleet nieuw stadion uit de grond te stampen.

Voorbeeldje van verwachte layout (1 van 4 mogelijke opties):
[afbeelding]

Ik kan alleen vinden dat ze van plan zijn in de toekomst zuid en oost opnieuw in te richten (Het gedeelte bij noord mag wmb. ook wel wat opgeknapt worden, maar vooruit... )
ze gaan toch echt naar de werpsterhoek (zo heet dat toch achter het WTC Fec? ) Niet nu, maar over 5 jaar wordt er gezegd
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52670929
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:01 schreef Remzz het volgende:
Vanaf vandaag ben ik officieel inwoner van Leeuwarden
welkom, studentje?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52671403
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:49 schreef justmattie het volgende:

[..]

ze gaan toch echt naar de werpsterhoek (zo heet dat toch achter het WTC Fec? ) Niet nu, maar over 5 jaar wordt er gezegd
Borrelpraat uit het Hertje gok ik, ten eerste heeft Cambuur er gewoon geen geld voor en ten tweede moeten de gemeente/projectontwikkelaar een soortgelijke of betere situatie (financieel ) creeren. Er is niet echt plek voor een tweede 'de centrale' winkelplein en de wijk ten zuiden en mindere mate westen van het veld zie ik niet zo 1-2-3 opgeknapt worden door de gemeente.

Maar goed, je weet het nooit, de gemeente neemt wel vaker nuvere beslissingen
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52671416
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:49 schreef justmattie het volgende:

[..]

welkom, studentje?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52671481
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:22 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Borrelpraat uit het Hertje gok ik, ten eerste heeft Cambuur er gewoon geen geld voor en ten tweede moeten de gemeente/projectontwikkelaar een soortgelijke of betere situatie (financieel ) creeren. Er is niet echt plek voor een tweede 'de centrale' winkelplein en de wijk ten zuiden en mindere mate westen van het veld zie ik niet zo 1-2-3 opgeknapt worden door de gemeente.

Maar goed, je weet het nooit, de gemeente neemt wel vaker nuvere beslissingen
het geld moet dan ook bij de gemeente wegkomen he. Het wordt dan net zoals in de meeste steden, een stadion op het ''industrieterrein''
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52672183
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:01 schreef Remzz het volgende:
Vanaf vandaag ben ik officieel inwoner van Leeuwarden
Gecondoleerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')