'liwadden'quote:
Wth? Joling hoort bij de categorie 'grote mannen' ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:10 schreef Ensaf het volgende:
Belangrijke mensen die in Leeuwarden geweest zijn.
Gevonden op http://nhlhogeschool.com/?paged=2
[ afbeelding ]
Monarchen die in Leeuwarden geweest zijn
-Kroonprins Willem-Alexander
-Koningin Beatrix
-Koningin Juliana
-Koningin Wilhelmina
-Koning Willem III
-Koning Willem II
-Koning Willem I
-Stadhouder Willem V
-Stadhouder Willem IV
De Friese Stadhouders van daarvoor hebben in Leeuwarden gewoond en zijn hier voor altijd gebleven. Al zijn ze enigszins verstrooid sinds een stel vandalen in 1795 met de botten uit de grafkelder in de Grote Kerk aan de haal besloten te gaan.
Muzikanten die in Leeuwarden geweest zijn
-Katie Melua
-Anastacia
-The Rolling Stones (nou ja, de bassist dan)
-Shania Twain
-Kylie Minogue
-Ricky
-Nick Carter
-Lionel Richie
-Kim Wilde
Grote mannen die in Leeuwarden geweest zijn-Rembrandt van Rijn
-Pieter Stuyvesant
-Gerard Joling
-Michiel de Ruyter
-William Penn
-Jan-Peter Balkenende
-Evert van Benthem (minstens 2 keer)
-Auke de Sloper
-John Locke
Uit deze drie lijsten zijn enkele belangrijke conclusie’s te trekken. Allereerst: zonder een bezoek aan Leeuwarden lijken personen met de ambitie om Koning of Koningin van Nederland te worden statistisch gezien bij voorbaat al kansloos te zijn. Daarnaast: Leeuwarden lijkt een grote aantrekkingskracht op bekende muzikanten uit te oefenen. De kans is dan ook groot dat men zomaar een Madonna of Tom Jones op de Nieuwestad tegen het lijf loopt. En tot slot: Belangrijke lieden van verschillend pluimage hebben, ondanks een belangrijke carrieré, tijd vrij gemaakt om Leeuwarden te bezoeken. Zo had Rembrandt de tijd die hij onderweg was naar Leeuwarden makkelijk kunnen gebruiken om een nieuwe ets te maken in zijn veilige atelier in Amsterdam. Maar hij vond een bezoek aan de hoofdstad van Friesland belangrijker. En terecht.
Heb je z'n buik wel eens gezien... Ricky hoort er ook bij, die is ook prominent aanwezigquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:24 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Wth? Joling hoort bij de categorie 'grote mannen' ?
typo, yay.quote:
Waarom niet?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vraag me eerder af of Balkenende er wel tussenhoort
Nee.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:28 schreef neen het volgende:
[..]
Heb je z'n buik wel eens gezien... Ricky hoort er ook bij, die is ook prominent aanwezig
ik dacht je deed "quote:
Niet bepaald.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:31 schreef neen het volgende:
[..]
ik dacht je deed "" na zijn post omdat jij dacht dat het met een w was
Neequote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:33 schreef Stevennn het volgende:
Wie maakt even een ijlst topic voor dr aan
Wat moet ik nou weer met een ijlst-topic?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:33 schreef Stevennn het volgende:
Wie maakt even een ijlst topic voor dr aan
Liwadders isquote:
Nee. Ik vind het echt een superachterlijk dialect.quote:
Tuurlijk, van Prinsentun ut groene hart.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:41 schreef Stevennn het volgende:
Kennen jullie Melvin van Eldik trouwens?
deze:
jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:44 schreef neen het volgende:
[..]
Tuurlijk, van Prinsentun ut groene hart.
Is dat trouwens een indo of wat?
Truequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |